Nie ma prostego wzoru. Wszystko zależy od typu (zwłoczny, szybki, duży, mały, smd), producenta. Jeżeli podejrzewasz że możesz mieć problem ze spadkiem napięcia nie montuj bezp. po stronie wtórnej tylko po pierwotnej. Możesz też sobie zmierzyć oporność bezpiecznika i przeliczyć spadek napięcia.
dlaczego tak nie dzieje i czy na szybko można podpiąć zwykły bezpiecznik szklany? Zdecydowanie uszkodzony. Bezpieczniki półprzewodnikowe mają bardzo małe rezystancje, ten model 50 miliomów. A próg zadziałania to 1,5A przy 1s, i 2A przy ułamkach sekund. Więc wysoki prąd możemy wykluczyć.
Jako że 317 posiada zabezpieczenie a na bezpieczniku jest jakiś spadek napięcia, powinieneś go umieścić przed.
Zweryfikuj również podłączenie masy (-) radia z masą samochodu Uważam to za dobry trop. Czasami się zdarza, że masa radia jest brana z nadwozia poprzez ekran kabla antenowego. I teraz jeżeli antena jest zamocowana z tyłu auta i ma tą samą masę co tylne lampy to wystąpi spadek napięcia po włączeniu wstecznego biegu lub przy hamowaniu. Trochę zbyt dużo...
Np. zajrzyj w jego datasheet TPS62110Q FN16 Napewno masz -albo uszkodzony układ lub drobnica wokół niego - lub zwarcie na jego wyj. LM290WW1-SSA1 matryca 2560x1080 LED 51+41pin/ (4 ch, 8-bit) , 92 pins 1. Co masz jak odłączasz tasiemki od matrycy ? 2. Co to za TV (pełna nazwa ) z taka matryca ?
A skąd wiesz, że jakiś magik nie podpiął coś innego pod ten obwód? Weź odłącz przekaźnik i zmierz spadek napięcia na bezpieczniku, albo podłącz tam np. probówkę albo diodę LED. Możesz też wyjąć bezpiecznik/przekaźnik i przemierzyć ten obwód pod kątem zwarcia do masy. Wiesz o co chodzi, czy nie?
Krzysztof1980 , prawie dobrze ale pomyśl o mocy wydzielanej na bezpieczniku. Czyli nie 6A * 24V ale 6A * spadek napięcia na bezpieczniku, a ten zależy od wielkości prądu. Wniosek, zadziała przy 6A.
Spadek napięcia na skrzynce bezpieczników.
Zakładasz 100% sprawności przetwornicy i brak spadku na aku przy dużym obciążeniu. Daj sobie 100A i już. Jak się coś w tej przetwornicy zepsuje to i tak nie będzie co z niej zbierać, chodzi głównie o to żeby się przewody nie popaliły no i żeby akumulatory nie poszły na zwarcie. Ostatnio jak zaglądałem w tabelki przewodów do normalnej sieci, to dla 100A...
Wymień dławik lub na czas naprawy wstaw zworę. bezpiecznik ma być T 500mA. Diody lekko mają prawo się grzać. Jeśli po wymianie dławika bezpiecznik nadal się będzie przepalał, to procesor do wymiany.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Witam! Oto moje propozycje: -zamiast mostka - dioda i to najlepiej z niskim spadkiem napięcia. -bezpiecznik przed mostkiem/dioda. -przy przyciskach i resecie dodaj filtry. http://obrazki.elektroda.net/52_12194390... -w celu zaoszczędzenia energii najlepiej użyć stabilizatorów impulsowych (polecam serie lm25xx) zamiast 7805. -dobrym rozwiązaniem byłoby...
Więc proponuję odłożyć temat do momentu zamiany bezpiecznika na nowy i ewentualnym pomiarze napięcia na wtyczce. Niejednokrotnie już wyglądający na sprawny bezpiecznik na którym występował spadek napięcia spędził mi sen z powiek.
Odpowiedz na to pytanie i będziesz miał odpowiedź gdzie usterka: Gdzie jest spadek napięcia (na włączniku, na bezpieczniku...)?
Niestety właśnie nigdzie nie mogę odszukać jakie wartości ma dana część Bo nikt tego nie mierzy miernikiem. Sprawny ma poniżej 1 oma , miernik pokaże zero. Najprościej sprawdzisz żarówką H7. Ma być przejście ze spadkiem napięcia. Najczęsciej pada bezpiecznik termiczny, sprawdź czy przewodzi.
Masz spadek napięcia, pewnie na bezpieczniku.
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
Czy może ktoś to obliczyć, z góry dziękuję. Wyznacz długotrwałą obciążalność prądową i spadek napięcia. Dane: U = 230/400V cos fi = 1 P = 15kW Dobierz i napisz przewód. Dobierz sposób ułożenia przewodu. Dobierz bezpiecznik. Oblicz spadek napięcia. Jeśli wyjdzie większy przewód niż 2,5mm² to 3faz.
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Wg specyfikacji tak. Jednak płyty główne są tak skonstruowane, że zazwyczaj zasilanie idzie przez bezpiecznik polimerowy który zabezpiecza przed zwarciem i tyle. Nie ma układu który ograniczy prąd do równo 500mA. Niektóre płyty do tego mają detekcję zbyt dużego prądu/zwarcia i ot chyba na zasadzie spadku napięcia za bezpiecznikiem. Ale naprawdę konstrukcji...
Witam Pokaż schemat twojego zasilacza oraz parametry odbiornika - wówczas da się dobrać bezpiecznik. LM350 to typowy stabilizator z regulowanym napięciem wyjściowym - jakie wstawiłeś rezystory w dzielniku? Pamiętaj że maksymalna moc na tym stabilizatorze to 25W.
Jest to normalny spadek napięcia na przewodach które zapewne nie są zbyt grube. Zastosuj przewody o większym przekroju lub krótsze przewody to spadek będzie mniejszy. Jak zastosujesz przewody o mniejszym przekroju lub dłuższe przewody to spadek napięcia będzie jeszcze większy. Prawo Ohma się kłania. Po przekształceniu U=I x R gdzie I - prąd płynący...
Kolego a niby dlaczego ja mam płacić za plombe bo jakiś amator nie dokręcił bezpiecznika. Dom jest budowany w latach 70ch. Co do ubezpieczenia dom jest ubezpieczony i ubezpieczyciel nie wymaga pomiarów kontrolnych.Przynajmniej nie widze takiego wpisu w umowie .Wsadki kalibrujące są w każdym gniezdzie. Osobiście wymieniałem jakieś 7lat temu .I uprzedze...
Olej bezpiecznik i zastosuj stabilizator +5V w wersji LDO !!!!!!!!!. Zazwyczaj mają one spadek napięcia między In a Out tylko około 0,2V. Powodzenia.
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Zasilanie dmuchawy brane jest z bezpiecznika 50A pod BSM może zaśniedziały styki. Później napięcie jest podawane poprzez przekaźnik do dmuchawy . Wystarczy sprawdzić w którym miejscu powstaje spadek napięcia . Po 2008 bezpiecznik może być 80A
Użycie wzmacniacza operacyjnego do pomiaru prądu wymaga zasilania napięciem symetrycznym. Można też zrobić prostszy bezpiecznik elektroniczny, ale spadek napięcia w chwili zadziałania wynosi ok. 0,6-0,7V. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65...
Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie 3 styczników, przez każdy przechodzą 3 fazy, i każdy jest załączany inną fazą. Podobnie działają zabezpieczenia o których mówi edekk, z tym że one dodatkowo reagują na spadek napięcia. Warto również zastosować bezpiecznik różnicowo-prądowy. Tak profilaktycznie.
jest tam 6V zamiast 12V (dzień wcześniej jak też nie świeciła było 10V) Szukaj usterki żarówką 12V a nie woltomierzem. W ten sposób szybko zweryfikujesz gdzie znika zasilanie - od złącza żarówki przez bezpiecznik, przekaźnik, ... .
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
wyznacz długotrwałą obciążalność prądową i spadek napięcia dane U = 230/400V cos fi = 1 P = 15kW Dobierz i napisz przewód dobierz sposób ułożenia przewodu dobierz bezpiecznik oblicz spadek napięcia jeśli wyjdzie większy przewód niż 2,5mm² to 3faz łącznie przewodów 50m, przewody w ścianie Wstępna ocena dostępnych informacji: Zadanie polega na dobraniu...
Racja. Mniejsza intensywność = spadek napięcia = wyłączenie bezpiecznika. Jakoś mnie przyćmiło przy poprzedniej wiadomości. Wybacz.
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Niby pytanie dziwne. ale... Co to jest moc P=U*I dla odbiornika czysto rezystancyjnego. Przez bezpiecznik przepływa prąd (w czasie pracy) ma on również tak jak linia zasilająca pewną impedancję, zatem występuje na nim pewny spadek napięcia (bezpiecznik można potraktować jako krótki odcinek linii). Zatem można wyznaczyć z tego moc P a ściślej mówiąc...
Na tym rezystorze jest spadek napięcia prawie 300 VDC , wiec najszybciej ze wszystkich się degraduje i przerywa.
Dochodzi do tego opcja spadku napięcia na bezpieczniku.1V spadku przy 230V to wartość pomijalna, natomiast przy 12V to znaczny spadek napięcia. Napisz po co ci ten bezpiecznik. Bezpieczniki ogólnie biorąc to nie są elementy dokładne.
Witam Dioda to półprzewodnik a nie nadprzewodnik. Na każdej rezystancji zawsze będziesz mieć spadek napięcia. Czyli odpowiedź brzmi NIE. Pozdrawiam
Nie pozostaje nic innego jak szukać, proponuję odpiąść żarówki i sprawdzić, dalej rozpinać wiązki i sprawdzać lub wziąść do ręki próbnik lub miernik i sprawdzać.
Na syrence alarmu, (tam gdzie wyje) jest stacyjka. Dedykowanym kluczykiem trzeba ją wyłączyć. Ma ona swoje zasilanie i reaguje na spadek napięcia akumulatora. Powinieneś mieć taki kluczyk.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Spróbuj go podłączyć bezpośrednio do akumulatora z pominięciem istniejącej instalacji. Jeśli po włożeniu bezpiecznika, napięcie zasilania dochodzące do wzmacniacza spada, to coś nie tak musi być z instalacją tego zasilania.
Zaśniedziałe przewody lub/i złącza powodują spadek przepływu prądu. Probówka pokazuje obecność napięcia przy wykręconym bezpieczniku. Po wkręceniu obwód zostaje zamknięty przez ewentualne odbiorniki przyłączone do tego bezpiecznika i napięcie jest bliskie poziomu ziemi.
Bezpiecznik od skrzyni to pierwszy od lewej w skrzynce bezpieczników pod maską, nie wewnątrz! Skrzynka po lewej stronie na podszybiu.
Okazało się, że nadmiernego poboru nie było po rozpięciu klem akumulatora do pomiaru, a po wyłączeniu zapłonu. Dziwne. Metodą pomiaru spadku napięcia na bezpieczniku doszedlem, który żre.
Nie no oczywiscie mowa jest o spadku napiecia na bezpieczniku, np. zakładając taki układ: U=200V, R=20Ohm, bezpiecznik o rezystancji 0,1Ohm to na bezpieczniku odłoży sie ok 1V Jasne, spadek napięcia na bezpieczniku zależy od płynącego prądu i rezystancji bezpiecznika, napięcie zasilające nie ma nic do rzeczy. Nawiasem mówiąc, sprawdź w katalogach,...
Sumują się spadki napięć na wszystkim, od skrzynki bezpieczników poprzez stacyjkę, obrotowy włącznik świateł do przełącznika zespolonego.
Im grubszy kabel, tym mniejsza rezystancja, a co za tym idzie - mniejszy spadek napięcia. A bezpieczniki muszą być dobrane pod wzmacniacz, niezależnie od kabla.
Sprawdź skrzynkę bezpieczników na akumulatorze - najprawdopodobniej masz tam wypalone i spadki napięcia.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w Fabii, ale może być winna kostka stacyjki. Musiałbyś sprawdzić przewód od bezpiecznika w stronę stacyjki.
Mierząc spadek napięcia na bezpiecznikach ustaliłem na których obwodach jest pobór prądu. Teraz mam wpięty amperomierz szeregowo z akumulatorem i pobór prądu wynosi 410mA. Nadal szukam schematu bezpiecznikow umieszczonych na zdjęciu. Oczywiście zamek zaryglowany w klapie i centralny również zamknięty
Odłącz akumulator od motocykla , zmierz napięcie na nim. Jeżeli jest niskie(poniżej 12) to spróbuj go naładować normalnym prostownikiem. Ile lat ma ten akumulator?
Pomiar spadku napięcia na bezpieczniku? Trochę bez sensu... pzdr
Dla potomnych Spadek napięcia na bezpieczniku. Dziekuje wszystkim za pomoc.
Zastosuj diodę Shottky'ego. Niewielki spadek napięcia w granicach U=0,3[V] nie wpłynie na prace układu.
Tak jak napisal poprzednik - voltami sie nie przejmuj - po prostu zainstaluj zwykly samochodowy bezpiecznik 10A Albo zwykły domowy topikowy. Zarówno 10A AC jak 10A DC wydzieli w bezpieczniku tę samą ilośc ciepła. Dodano po 3 Przy zwykłym ładowaniu bezpiecznik 12V 10A wytrzyma ładowanie 48V? Bezpiecznik ma wytrzymać napięcie po jego zadziałaniu czyli...
Zmierz napięcie na bezpieczniku, gdy układ jest włączony. Przekonasz się, czy to spadek napięcia na bezpieczniku powoduje zmniejszenie prądu. Mówisz o diodach, co to za diody i ile ich jest? Czy nie zapomniałeś o rezystorach ograniczających prąd?
Jeśli chodzi o zastosowanie to mierzę napięcie na boczniku silnika (za pomocą mikro-kontrolera) napięcie jest dość małe Ale znane. Jaki jest bocznik i ile prądu może pobrać układ nawet przy zwarciu, jeżeli pojawi się niebezpieczeństwo spadku na nim napięcia 24V? :) Zastosuj tez bezpiecznik na zasilaniu silnika. Nie wystarczy zabezpieczyć wejście wzmacniacza...
Cześć. Zmierz spadek napięcia na R21 pomiar między nóżkami rezystora. przy drugim IRF1010 jest też identyczny rezystor, ale nie widzę oznaczenia ma takie same paski też zmierz spadek.
jaki dopasować odpowiedni przewód do bezpiecznika C20 czy ydy 4x4 okrągły wystarczył by na takie zabezpieczenie W domowej instalacji elektrycznej na gniazdo 3-f, zabezpieczone wyłącznikiem nadmiarowym C20 A powinien być ułożony przewód zasilający YDYżo 5x4mm2. Jest kilka warunków doboru przekroju przewodu ze względu na obciążenie, warunki zwarciowe,...
Bezpiecznik nie jest za mocny,tylko coś w nim nie kontaktuje.
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
A jakieś zdjęcia środka, okolic pokręteł / programatora?
Witam !! Na tranzystorach to może być kiepsko, proponował bym coś takiego: LM 358, wej - do masy, wej + do -akumulatora. bezpiecznik umieścić jako bocznik, pomiędzy minus akumulatora a masę. Zaraz sklecę schemacik. Skecono. Rezystory na wejściach nie są konieczne, ale na wszelki wypadek... od 1kΩ do 10 kΩ nie powinno zaszkodzić. Rezystor RX...
Dlatego napisałem "najprościej" ;) Rzeczywiście, to pełna zgoda co do sterowania porządnym zasilaczem/przetwornicą o regulowanym napięciu. Dodano po 10 A zmierzyłeś ile faktycznie pobiera? Ogniwa mogą mieś rozrzut, z kolei napięcie instalacji samochodowej raczej nieco przekracza 12V. Spróbuj zasilić peltiera przez szeregową diodę co najmniej 10 amperową...
A co się dzieje po odpięciu zasilania czujek (lub po wyjęciu bezpiecznika z AUX-a)? Bo ten bezpiecznik jest od zasilania urządzeń zewnętrznych, ale zasilanie 12V jest wspólne dla całej centrali. Może zwarcie jest w linii czujek, zbyt duży bezpiecznik nie przerywa obwodu, ale zwarcie powoduje przeciążenie zasilacza i spadek napięcia do tego stopnia,...
Ale to jest zabezpieczenie przed zwarciem na wyjściu - nie przed przeciążeniem 120mA. Do tego się nadaje tylko bezpiecznik topikowy. Ja mam transformator do zasilania modeli kolejki z zabezpieczeniem bimetalicznym. Ale bezpieczniki polimerowe działają lepiej, bo szybciej. Natomiast oporniki bezpiecznikowe potrzebują sporej mocy, żeby się przepaliły...
Po pierwsze, jakie masz zabezpieczenie B10A czy B16A, bo na działkach różnie jest z tym różnie. Ogólna zasada jest taka, że oświetlenie 1,5mm^2 B10A, a gniazdka 2,5mm^2 B16A. Ale jeżeli masz zabezpieczenie w skrzynce B10A, to nie ma sensu dawać 2,5mm^2, wystarczy 1,5mm^2 na cały domek. Takie przewody możesz zastosować w domku. Natomiast jeżeli chodzi...
schemat bezpiecznika elektronicznego tranzystor bd 136 zamienic na inny 10A rezystor R o wartosci 0,1-0,4ohm prąd wyłączenia bedzie zalezny od spadku napięcia na tym oporniku gdzies koło roku 2000 w radioelektroniku był projekt bezpiecznika elektronicznego na mosfecie
Tak głośnik spięty na 4 Ohm, kable prądowe masy i reszta wszystko okey.
Gasną zupełnie czy przygasają? Tak czy inaczej ma to najprawdopodobniej z połączeniem masy i spadkiem napięcia podczas przepływu prądu. Ewentualnie zasilanie jest z tego samego bezpiecznika i jest słabe połączenie pomiędzy obwodem zasilania a przekaźnikami załączającymi światła.
Witam w skodzie fabii 1.2 z 2008 r. Po sprawdzeniu wszystkich możliwości jakie koledzy tu opisywali , okazało się że jest za duży spadek napięcia na bezpieczniku 50 A tym na aku. Ładowanie alternatora 14,2 V a na przewodzie było tylko 11,9 V , dodam że bezpiecznik jest dobry , pod bezpiecznikiem było skorodowane wszystko po wyczyszczeniu wszystko wróciło...
Witam Schemat zamieszczę wieczorem, ale daliście mi do myślenia z tym amperomierzem. Co prawda nie używam amperomierza - mierzę spadek napięcia na bezpieczniku. I ten bezpiecznik może to powodować, dzisiaj spróbuje bez. Dzięki.
Pomiar spadku napiecia na bezpieczniku jest do dupy jeżeli chodzi o instalację samochdową, dlatego że będzie się uwidaczniał już spadek napięcia na styku bezpiecznik-oprawka, chyba że jesteś ambitny i przylutujesz wręcz bezpieczniki do oprawek.
Najlepiej dać bezpiecznik 150A ANL ( ma najmniejsze spadki napięcia na stykach).
kolego F035 Dodano po 42 zebyś kolego zapalenia nie dostał od myslenia to prosze SD035-16 Bezpiecznik polimerowy PTC SMD 1812 16V
W zasadzie stosuje się bezpieczniki, obowiązkowo po stronie pierwotnej zasilania , a na stronie wtórnej nie zawsze zależy to od konstrukcji i przeznaczenia zasilacza . Bezpiecznika nie można rozpatrywać jak kawałek drutu , ma on pewną oporność i spadek napięcia na nim może mieć znaczenie.Np.bezpiecznik 1A szybki to ok. 200mV spadku napięcia , przy bezpieczniku...
Sprawdź przekaźnik zasilający szyby. Słaby styk powoduje spadek napięcia.
Wystarczą dwa przekaźniki ze stykiem przełączanym. Styki bazowe podłączasz do silnika a przełączane do masy i +12V tylko tak by styk normalnie zwarty był podłączony do masy. Wtedy załączenie 1 albo drugiego przekaźnika spowoduje start silnika i albo w lewo albo w prawo zależnie który przekaźnik wyzwolisz. Układ jest w miarę bezpieczny bo nawet załączenie...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Bo ma problemy na wszelkich stykach/łączeniach z instalacją. Zmierz spadek napięcia na wej-wyj tego bezpiecznika, to się przekonasz.
Po nocy bez bezpiecznika 11 nie było znaczącego spadku napięcia na akumulatorze. Później wyciągnąłem kostkę stacyjki i po włożeniu bezpiecznika 11 pobór znów się pojawił. Czy w takim wypadku gdy kostka stacyjki jest odpiera a pobór wynosi aż 0,5A winnym będzie moduł UCH?
Dom był zasilony i wszystko działało? Tak cały czas działało i teraz też działa. na czas pomiaru wszystko odłączone przez wyłącznik FR i bezpiecznik w przyłączu
Może warto jeszcze sprawdzić w blokach pomiarowych w module elektroniki zasilanie sterownika i to samo w ecu silnika oraz podejrzeć wykorzystanie prądnicy czy jakoś tak się to nazywało. Możliwe że gdzieś jest spadek napięcia i do modułu nie dochodzi pełne napięcie. Tez tak miałem w Sharanie jak była wypalona skrzynka bezpieczników bo ktoś nie dokręcił...
Masz może jakies rezystory o małej wartości rezystancji pod ręką? 1-10 Ω? Można zmierzyć prąd metodą pośrednią za pomocą spadku napięcia na rezystorze. Rezystor ląduje zamiast bezpiecznika i mierzysz napięcie między końcami rezystora. Ważne żeby rezystor nie był zbyt małej mocy. Bo spodziewamy się jakiś 20 W całego poboru mocy więc z 100-200 mW...
Mam pytanie odnośnie bezpieczników ETA: a dokładnie rezystancji wewnętrznej bezpiecznika zależnej od prądu. W specyfikacji przykładowej bezpiecznika ETA: http://www.e-t-a.de/en_thermal_cb+M53720... http://www.e-t-a.de/fileadmin/user_uploa... jest...
Pomiar małych prądów dokonuje się na boczniku kilkudziesięcio omowym by był dostateczny spadek napięcia dlatego miernik wprowadza zakłócenie w pomiarze przez rezystancję która nie jest powiedzmy pomijalna. Kiedyś podawano spadki napięć teraz nie pamiętam. Pomiar A czyli dużych prądów to bocznik np. 0.1Ω Bezpieczniki szybkie z tego co pamiętam mają większa...
Witam. Powinno być 0.6-0.7V, Dodano po 2 Czy na wyjściu jest połowa nap.zasilania? Czy coś się nagrzewa, pali bezpieczniki ?
Trudno powiedzieć dlaczego tak to narysowano. Sugerowało by to że jest to system stabilizacji napięcia eliminujący spadki napięcia na kablach. Jednak w szynie dodatniej jest bezpiecznik a w ujemnej nie. Nie ma więc symetrii rezystancji przewodów + i -. Więc można skompensować raczej tylko rezystancję bezpiecznika. W takim przypadku przewód pomiarowy...
Proponuję sprawdzić wszystko wokół bezpieczników na akumulatorze, wymienić bezpieczniki, wyczyścić końcówki, sprawdzić miernikiem spadek napięcia między końcówką a kablem powinno być 0. Ewentualnie zacisnąć końcówki młotkiem.
to zmieszczę się w normie ? Kolego, masz do dyspozycji na (garaż i altankę) 3600W. Nie wiem co będziesz podłączał do tych 13 gniazd, nie wiem jakie masz oświetlenie, dochodzi jeszcze brama. Fakt nie wszystkie urządzenia będą działały jednocześnie, jednak prawie zawsze będziesz na pograniczu przekroczenia mocy, co będzie powodowało zadziałanie zabezpieczeń....
1,5 mm2 i bezpieczniki B10 to raczej jest dobrze. Raczej wskaż ten bezpiecznik na zdjęciach które zamieściłeś.
Bezpiecznik do zewnętrznych powinien być osobny. Więc po rozdziale pomierzyć, jeszcze raz obwody zewnętrzne, czy i jaki jest spadek. Widzę że już zrobione? -telewizor na innym bezpieczniku działa poprawnie
Oczywiście ze większy. Tylko po co dublować bezpieczniki ? No chyba że chesz mieć 100% bezpieczeństwa w aucie :D Dodatkowy bezpiecznik to spadek napięcia zasilającego na wzmacniaczu.
Jaką wartość miał ten bezpiecznik? Można jeszcze zmierzyć spadek napięcia na tych tranzystorach (pomiar pomiędzy Drain i Source przy pracującym silniku).
Może, zwyczajnie uszkodzony jest przekaźnik. Sprawdź, czy masz napięcie na świecach żarowych.
Napięcie po zapłonie jest wykorzystywane np. do ABS ( tak są takie przyczepki ). Jeśli podłącze tam akumulator w przyczepie to diody Schotkiego skutecznie ograniczą mi prąd ładowania do 10A? Diody nic nie ograniczą, prędzej pójdą z dymem. Należałoby użyć diody shottky np. z zasilacza ATX ( ma mniejszy spadek napięcia niż zwykła krzemowa), na prąd większy...
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
(at)Route666 Potraktuj "pracujący" bezpiecznik jako bardzo małej wartości rezystor. Jeżeli dany obwód jest przez ten bezpiecznik zasilany, to wytworzy się na nim jakiś spadek napięcia - który właśnie widzisz.
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
Można stosować bezpieczniki typu MultiFuse - wielokrotne. Są dosyć tanie. Działają tak, że jeżeli jest przekroczony prąd bezpiecznika, to na nich powstaje spadek napięcia proporcjonalny do nadwyżki prądu - wtedy się grzeje. Automatyczny chyba będzie lepszy. Bo MultiFuse, wpuszcza w układ tyle prądu ile może, a ogranicza napięcie - wzrasta na nim spadek...
bezpiecznik spadek spadek napięcia rozruchu spadek napięcia agregat
y510p płyta butapren patex schemat radiotelefon motorola
samsung ww60j4063lw mikrokomputer cobra1
Bezpiecznik w Philips BTD7170/12: lokalizacja i wymiana Nawlekanie nici dolnej w maszynie Łucznik 438