Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Nie mam dostępu do takiego, mam natomiast możliwość pomiaru spadku napięcia podczas próby rozruchu samochodu, czy to wystarczy?
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Ta wersja stabilizatora, którą zastosowałeś ma dop. 1,5 V spadku dla pełnego obciążenia, tzn. że minimalne napięcie na wejściu to 13,5V. Jak sam zapewne wiesz, takie napięcie występuje w instalacji pojazdu tylko podczas pracy alternatora, nie na postoju. Na postoju w sieci samochodu będzie 12,5 V. Przy rozruchu spadek napięcia w instalacji może wynieść...
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
Dlatego że układ stwierdza niesprawność alternatora i aby nie dopuścić do pracy bez ładowania, blokuje rozruch. Jak to technicznie jest zrobione, powinien dać odpowiedz schemat z linku (mniej więcej). Urządzenia dźwigowe, podlegają innym przepisom i warunkom odbioru technicznego niż samochody użytkowe. Jeśli instalacja pojazdu, w jakikolwiek sposób...
Problemy do rozwiązania to: - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia podczas rozruchu silnika - zabezpieczenie akumulatora samochodu przed rozładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia powodowanym wyładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed napięciem alternatora >14V Możesz wykorzystać dedykowany do pracy w samochodzie...
Praktycznie każde radio robi reset po spadku napięcia poniżej 8V. Co ciekawe większość komputerów w samochodach tak samo. Do tej pory problem spadku napięcia poniżej 8V w czasie rozruchu spotkałem tylko w Kadecie GSI (tam to typowy problem i często trudny do rozwiązania). Tak duży spadek napięcia wynika z problemów z samochodem i nie jest to wina radia....
Dodałem 2 kondensatory i po 2 diody na linie, paskiem na diodzie w stronę radia, tak jak na zdjęciach poniżej. 15000uF dałem na perm +, a 4700uF dałem na + po stacyjce i po dwie diody przed tymi kondensatorami na każdą linię, kondensatory podłączyłem równoległe, podłączyłem wspólny "-" idący z ISO do radia, plusy wpiąłem równolegle pod każdą linie,...
Podpowiem Ci tak, że może są to banały. Bezpieczniki są może OK. A sprawdziłeś styki w gnieździe, czy nie są zaśniedziałe, a luz? Czy sprawdzone multimetrem czy podczas rozruchu jest spadek napięcia w zasilaniu sterownika, czy po uruchomieniu nadal jest zasilanie?
Witam. Efektem wyparowania wody jest spadek siły akumulatora przy rozruchu samochodu. Wysokie napięcie ładowania spowodowało wyparowanie wody. Jeśli wymiana regulatora napięcia nie pomogła, wymień alternator, im szybciej tym lepiej. Zmiana miernika polecana. Dodano po 1 Wyparowanie wody nie powoduje wzrostu napięcia.
dołączyć równolegle do R4 kondensator z zakresu 2 - 33 µF . Prawdopodobnie to rozwiązanie ni pomoże, gdyż przekaźnik puszcza z powodu spadku napięcia w instalacji samochodu w momencie rozruchu silnika. Proponuję zasilić układzik od złącza 1-1 przez diodę np. BY251 katodą w stronę K1 i równolegle do R1 włączyć kondensator 2200µF/25V.
Ja nie polecam akumulatorów Power (z pumą) O tej firmy. https://obrazki.elektroda.pl/7006694000_... Wytrzymał rok. Kupiony zeszłej zimy, tej zimy przy ujemnych temperaturach rzędu -10 ma już taki opór wewnętrzny, że kasują się zegary przy rozruchu, nawet, jak był całą noc ładowany. Generalnie samochód pali, tylko trzeba zegar ustawiać....
IBS chyba wszedł w 2013 roku... Mam swojego "złoma" w dobrym stanie z 2003 i akumulator jest w wewnątrz samochodu, więc używam tylko AGM... i ostatni raz wymieniłem go po 7 latach, bo kręcić kręcił, ale spadek napięcia miał przy rozruchu do 9,5V. A w drugim wytrzymał AGM prawie 14 lat i poszedł na złom razem z samochodem, więc... Jeśli tłuczesz tysiące...
I to niewiele pomoże, takie są prawa fizyki, zawsze jeżdżąc w dzień na swiatłach w mieście będziesz miał niedoładowany akumulator, tak samo zawsze przy rozruchu silnika będą spadki napięcia w instalacji, mniejsze lub większe ale będą, zawsze też od rozrusznika czyli silnika wielkiej mocy (rzędu kilowatów i stosunkowo prymitywnego) będą spadki napięcia...
Za duży spadek napięcia przy rozruchu. Spróbuj odpalić z kabli z innego auta- czy wtedy też będzie problem.
TL7705 bym nie ruszał. Zająłbym się dwoma rzeczami: dzielnikiem napięcia R39/R40 oraz przemyślałbym zastosowanie zasilania buforowego i dodatkowego akumulatorka. Jeśli problem dotyczy momentu rozruchu samochodu a układ pobiera stosunkowo niewiele energii, można przemyśleć oddzielenie całego zasilania diodą Schottky i zastosowanie dużego kondensatora...
Witam. Ale po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Ciągnięcie przewodów zawsze się wiąże ze spadkiem ładowania aku jak i przesłaniu pełnej mocy do rozrusznika, istalacji. A przy takich przeróbkach "zfajczeniem" samochodu. Jak taki kabel dodatkowy gdzieś- nie daj boże się przetrze! O jej!!!
W jakim samochodzie jest zamontowane to radio? Czy na czas rozruchu silnika nie zostaje rozłączane zasilanie radia? W jakim stanie jest akumulator? Czy podczas rozruchu nie następuje spadek napięcia zasilania radia poniżej 11V?
Zdecydowanie lepiej dobijać starą baterię niż nową. Przy okazji - nowa bateria magazynowana w domu dostała zwarcie po 2 dwóch latach... Baterie montowane przez producenta samochodu wytrzymują dłużej - znam przypadek 9 lat, ale samochód jeździ rzadko i na długich trasach. Częste rozruchy i krótkie jazdy, szczególnie zimą, szybko wykańczają akumulatory....
Napisz jakie napięcie (AC) masz na wtórnym uzwojeniu bez obciążenia prostownika. 9.56 V + 1,2 V ( spadek napięcia na 2 diodach ) = 10.76 V AC
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
To jakie to diody muszą być żeby wytrzymały np prądy rozruchu samochodu. Dodatkowo spadki napięć na diodzie itp. Moim zdaniem nie najlepszy pomysł. Wolałbym połączyć wszystkie równolegle i niech się z nimi robi co chce, i tak są już zużyte i nic nie warte, a zawsze razem coś tam może podziałają, ale na pewno nie za długo.
Rozrusznik pobiera sporo prądu więc następuje spadek napięcia. Daj mały akumulator na bufor połączony do instalacji przez diodę lub podłączony tak by był odłączany od instalacji na czas rozruchu.
Radia samochodowe mają dwa zasilania: stałe do optrzymania pamięci i po kluczyku, które załącza radio w momencie przekręcenia kluczyka (jesli nie wyłączyliśmy go sami). W niektórych samochodach instalacja elektryczna jest tak skonstruowana, ze w momencie załączenia rozrusznika odcinane są poza zapłonem wszystkie inne systemy: światła, wycieraczki, nawiewy......
Jest on zasilany +12V. Nie ma cewek. Oczywiście, że ma cewki - są po drugiej stronie płytki. Co do samej idei tego zasilacza - sprawa jest banalnie prosta. Przetwarzane są napięcia +5V, +3.3V i -12V. _Rzeczywista_ moc przetwarzana tego ustrojstwa, to: 5V * 6A = 30W 3.3V * 6A = 20W 12V * 0.1A = 1.2W czyli troszkę powyżej 50W Napięcie +12V _nie_ _jest_...
Być może tylko nie mogę pojąć jak sprężarka wymagająca np 7kw mocy do napędu jej może ruszyć nawet nie obciążona lub częściowo obciążona gdy zastosuje się silnik 7.5kw przy rozruchu połączonym w gwiazdę .Wówczas moc silnika to ok 2.5kw .Teoretycznie np silnik w samochodzie o pojemności 1.6 ma rozrusznik 0.8kw i jakoś to kręci się przy rozruchu ale to...
Tak, elektrolit 680uF Co najmniej o jedno zero za mało... Impulsowego spadku napięcia na mierniku nie zobaczysz. A najprawdopodobniej właśnie w takich momentach się wyłącza. Poza tym w normalnych warunkach radio dostaje zawsze więcej niż te 12V. Jeżeli zasilasz to radio z transformatora, to nie wyeliminujesz nigdy tętnień - chyba, ze dorobisz układ...
Apropos wyłącznika, ciekawe czy jak zachowuje w aucie sie zespół 10 fetów o możliwie niskiej oporności w stanie włączenia. Spadek napięcia byłby do przyjęcia w chwili rozruchu i jakiś radiator na ten moment pewnie też byłby w miarę mały. A jaka łatwość sterowania!
Można zrobić. Ale nie dość, że nie byłoby to małe urzadzenie, to jeszcze drogie. W wielu samochodach nie jest to nawet spadek napięcie, co całkowite odłączenie zasilania (poza podtrzymaniem pamięci) od radia...
Myślę że podłączenie akumulatora 7Ah przez diodę powinno się sprawdzić.Przy rozruchu akumulatory będą rozdzielone diodą i gwałtowny spadek napięcia na akumulatorze głównym nie przeniesie się na akumulator pomocniczy.
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
1. Gasnące radio przy rozruchu może mieć dwie przyczyny: - faktycznie słaby akumulator lub okrutny pobór prądu przez rozrusznik i radio sie wyłącza wykrywając spadek napięcia - ten typ SAMOCHODU, a nie radia tak ma, po prostu konstruktorzy auta zaprojektowali je tak, że w momencie rozruchu odcinane są wszelkie zbędne odbiorniki: wycieraczki, światła,...
Albo ja nie umiem szukać albo nikt nie wpadł jeszcze na taki pomysł. Czy spotkał się ktoś z modułem do monitorowania stanu akumulatora, który ma komunikację GSM? Najlepiej gdyby miał funkcje dzwonienia do właściciela gdy akumulatorowi grozi rozładowanie. Ideałem byłoby dedykowane urządzenie, które bierze pod uwagę temperaturę i ma możliwość konfiguracji...
Od strony elektrycznej dobrze jest zmierzyć prąd przy rozruchu (ale nie wiem z czym porównać, w samochodach przyjęły się jakieś zwyczajowe odczyty w normie i łatwiej o dokumentacje) oraz sprawdzić spadki napięć na kolejnych połączeniach. Mechanicznie musiałbyś określić opory kręcenia i z czymś porównać czy nie są za duże. Nie da rady tego odpalić na...
Weź np. taki kabel do rozruchu samochodów i połacz akumulator minus z obudową alternatora albo minus akumulatora z karoserią i zobacz czy będzia zmiana napięcia
akumulator naładowały na 100%, ale powinien mieć jeszcze troche życia w sobie bo został wyciągnięty z samochodu powypadkowego czyli z rozruchem nie miał problemu a z 6W ma ?
Problem: Spadające napięcie z 12.5V do 9.8V podczas porannego pierwszego rozruchu. Przygasają światła w środku samochodu i czuć, że rozrusznik o wiele wolniej kręci. Wszystko wraca do normy przy kolejnej próbie rozruchu. Ładowanie: 14.6V Akumulator: 5 miesięczny Bosch S5 74Ah 750A. Raport z VAS6161: Stan aku. OK. Napięcie 12.21V, 562A. Rozrusznik: Stary...
Aczkolwiek wraz wydaje mi się ze to coś ze spadkiem napięcia.... robiłeś pomiar napięcia na aku i sterowniku podczas kręcenia jak nie chce odpalać. Miałem podobny problem, co prawda z innym samochodem ale objaw taki sam. Rano nie chciał odpalić mimo że żwawo kręcił rozrusznik. Jak już zapalił to palił jak zły aż do następnego postoju. Wymiana akumulatora...
Najogólniej ujmując jest różnie. W samochodach nieco nowocześniejszych gdzie rządzi elektronika zagadnienie jest przez nią załatwiane, czyli światłą są wyłączane na czas rozruchu. W konstrukcjach starszych gzdie światłą załączane są przekaźnikiem spadek napięcia na instalacji podczas rzruchu powoduje także wyłączenie przekaźnika czyli świateł.
Prosiłem przecież abyś zajrzał do dokumentacji technicznej, tam wszystko jest wyraźnie opisane. 1. Sprzedawca wprowadził cię w błąd. Typowe stabilizatory maja 2-2,5 V spadku napięcia (dropout voltage) przy nominalnym prądzie. W samochodzie do zasilania elektroniki wymagającej stabilizowanego napięcia nie stosujemy nigdy stabilizatorów na 12 V. Jeżeli...
Są dwie możłiwe przyczyny takiego wyłączania się radia: 1. Radio ma detektor spadku napięcia i w momencie rozruchu, gdy spada ono poniżej progu, to sie wyłacza. 2. W samochodzie masz odłączany plus po stacyjce w momencie rozruchu. Czy oprócz tego gasną światła, zatrzymują się wycieraczki, itp? To normalne. W nielu autach odłączana jest większość odbiorników...
No np w samochodzie podczas zaplonu jest nagly spadek napiecia przy rozruchu.. i dosc szybko mamy 14 v po odpaleniu z alternatora. Wiec spoko.. bede mogl spokojnie sprawdzic w samochodzie przez bezpiecznik max 8A.
Nie kondensatorek, tylko kondensator (czyt. duży) Rozruch trwa dłużej, ale najgorszy jest początek. Wtedy rozrusznik "szarpie" duży prąd, który powoduje spadek napięcia, widać to nawet po światłach samochodu. Poczytaj w "Zasilanie układów..." Jest tam temat o UPS jako przetwornicy samochodowej 230V. UPS sygnalizował rozładowanie aku. przy odpalaniu...
Koledzy prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu... Może i tak jest ale jak to zlikwidować. Próbowałem sie podpinać do różnych plusów i minusów w samochodzie i efekt ten sam ciągle to samo. A dodam że ta syrena zachowuje się tak nawet jak jest podpięta tylko sama czyli plus do plusa a minus do minusa bez żadnego strerownika alarmu.
Tak, wiem że zastosowano dwa różne akumulatory :-) - akumulator "duży" - i "zwykły", "mały" akumulator samochodowy na 12V Pytanie po co to zrobili, skoro jest już w samochodzie duża bateria? Co do wymiany akumulatora, to jak nie masz wyjścia to kup o większej pojemności. Prąd rozruchu nie jest istotny, o ile jest większy od tego z oryginalnego akumulatora....
Może test był robiony zbyt małym prądem? Jednak w odkurzaczu masz duży prąd rozruchowy, później mniejszy prąd pracy. Duży opór zaznaczy się przy dużym prądzie. Może nawet nie miałeś czym tego sprawdzić? Do tego potrzeba odpowiednie obciążenie, amperomierz, może nawet rejestrator wartości prądu i napięcia. W samochodzie napięcie baterii spada do 9V chwilę...
Sprawa jest dziwna pewnego dnia po jedno dniowym postoju padl mi akumulator pomyslelme ze byl slaby i kabelek od masy byl zle dokrecony to sie nieladowal wziolem akumulatorek do domku naladowalem go i okazalo sie ze po wlozenie do samochodu to samo czyli rozrusznik kreci bardzo powoli iskra jest kontrolki przygasaja. Po pomiarach okazalo sie ze akumulator...
Nie rozumiem w jaki sposób dodanie Twojego układu eliminuje spadek napięcia na zaciskach zasilających radio podczas rozruchu silnika. Rozumiem, że może eliminować spadek napięcia na zacisku odpowiedzialnym za podtrzymanie pamięci, bo dodałeś tam kondensator. Ale samo zasilanie? No chyba, że chodzi o to, że na końcówce żółtego przewodu są mniejsze spadki...
Wygląda na nie naładowany akumulator. Jakim miernikiem sprawdzałeś akumulator? To że napięcie jest prawidłowe na zaciskach akumulatora nie oznacza że jest sprawny. Do akumulatorów służą specjalne przyrządy pomiarowe mierzące napięcie na akumulatorze pod dużym obciążeniem jakim jest przepływ prądu przez rezystor w przyrządzie. Cykanie jak nazywasz na...
Jest jeszcze ta zaleta, iż prostownik się nie "zużywa" w przeciwieństwie do akumulatora. "Awaryjne" akumulatory rozruchowe trzeba co ileś lat wymieniać Starego nie złomujesz tylko zostawiasz na taką "matkę". Kłopotliwe jest utrzymanie takich awaryjnych aku w stanie gotowości, muszą być przecież regularnie doładowywane. Ale zważając na fakt że do prostownika...
Witam chciałem zapytac kolegów czy ktoś spotkał sie ktoś z takim urządzeniem? Kupiłem taki model jak na foto i mam problem. Wszystko działa jak nalezy do momentu zapalenia samochodu... podejerzewam ze spadek napiecia wylacza urzadzenie i tylko wyciagniecie i ponowne wlozenie wtyczki pomaga.. Sprzedawca uczciwy, wysłał mi drugie urządzenie do sprawdzenia...
Takie prostowniki rozruchowe miały 18-20V skutecznego Właśnie -miały. Skoro autor ma regulację to może zaznaczyć pozycję przełącznika dającą nie więcej niż 15V i ta będzie bezpieczna dla każdego pojazdu. Przy tej mocy trafa spadek napięcia przy rozruchu nie powinien być zbyt duży (chyba że popełniono błędy przy nawijaniu ) Przełączanie uzwojeń w trakcie...
Przy spr A gdzieś są odłączane? Nie wiem, może w nowszych samochodach coś takiego wymodzili... Odłączają gniazdo zapalniczki? To jeżeli nie jest odłączane to po co 1F skoro on też się rozładuje w momencie rozruchu, a nawet 100F się rozładuje skoro rozrusznik robi zwarcie zanim zacznie kręcić i nici z podtrzymania Nie mniej jednak tam też napięcie spada...
Posiadam mały komputer PC , zgadza sie w gniazdku zapalniczki mamy 12-14V ale przy rozruchu silnika wystepuje spadek napięcia nawet do 10V i system się wyłancza a wydaje mi sie że 14V to też niedobrze boję sie że można coś w tych momentach uszkodzić w komputerze
Ja na twoim miejscu dał bym porządną masę od akumulatora do silnika . Ty masz chwilowo w impulsie zmianę biegunowości i to ci psuje radia. Normalny spadek napięcia dla radia nie jest na tyle grożny aby go ubić.Narysuj sobie schemat zastępczy uwzględniając spadek napięcia na masie a zobaczysz że jest możliwość chwilowej zmiany biegunowości dla radyjka...
Jak zimny to na ssaniu jeszcze odpali z rozrusznika ale jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem to jak sie zagrzeje to juz nie odpali, kręci kręci i nic, co może być? Rozrusznik kręci, ale może zbyt wolno. Warto sprawdzić spadek napięcia podczas rozruchu na akumulatorze oraz na cewce. Nie piszesz jaki to rocznik, więc układ zapłonowy może...
niby najprostsza sprawa podpiąć się pod przełącznik lub przekaźnik, ale nie chcę ingerować w żaden sposób w instalacje, chciałbym mieć niezależny układ tak jak zrobiłem z zasilaniem "LED-ów- czyli podpięty po akumulator, przy rozruchu i przekroczeniu 13,4 V układ załącza diody a po zgaszeniu (spadku napięcia poniżej 13,4V ) wyłączy
Czyli to poglądowe urządzenie pomiarowe na konkurs...ok. W końcu sam napisałeś " Jednostki na wyświetlaczu "V" i "A" są umowne, V czyli napięcie jest przybliżone, jednak już "A" tylko pokazuje czy prąd jest pobierany." Czyli ani jedno ani drugie nie jest pomiarem, na którym można się oprzeć. Więc to nie jed żaden miernik tylko wskaźnik. Tak można powiedzieć...
Co do obliczeń ile podziała lodówka, mogą być obarczone błędem, dajmy na to że przetwornica odcina przy 10,5V. Największe obciążenie będzie przy starcie, więc napięcie może chwilowo spaść do 10,5V (a akumulatory będą miały jeszcze 20% zapasu), nie wiadomo jak szybko przetwornica reaguje na napięcie odcięcia. Ale plus jest taki że to będzie zdrowsze...
Czyli spadek napięcia jaki nastąpi w momencie rozruchu silnika będzie musiał być wyregulowany przez sterownik PWM tak? Czyli automatycznie tranzystory IRFZ44 odpadają ponieważ ich napięcie maksymalne Uds to 55V. Jakie tranzystory musiał bym zastosować i czy w ogóle dobrze kombinuje?
Witam, przy odpalaniu auta trzeba wyjąć ładowarkę z gniazda zapalniczki. Przy rozruchu samochodu napięcie w instalacji spada do 10,5V i elektronika ładowarki dostaje zmniejszone napięcie z tąd bierze się opisany problem. Pozdrawiam.
Dzisiaj myślałem że się załamię. A otóż tłumaczę we wtorek pojechałem do koleżanki (bo to jest jej samochód) zobaczyć co się dzieje. Jak zaczęła mi tłumaczyć to zrozumiałem, że "jakiś tam mechanik" przemienił akumulator ze swojego samochodu (opel astra 1.6) i "robił we wtorek auto"(a robił to 4 dni wcześniej). Myślałem że akumulator jest naładowany...
Toyota Yaris 1 benzyna 2002r. Mam taki problem. Wymieniłem lampy przód, ok. Nie załączyłem silniczków, ustawienia wysokości ok. Są inne gniazda na pin, zaizolowane ok. To nie problem, ale po tym wszystkim, chciałem zapalić autko i tablica i kontrolki pala, a nawet przy rozruchu nie przygasają, przygasa radio, bezpieczniki dobre. Palił dobrze. Nie mam...
Posiadam akumulator samochodowy o pojemności 50 Ah i prądzie rozruchowym wg, EN 54QA ( tak jest napisane na obudowie) Akumulator dostałem od kolegi. Po zaglądnięciu w celkę okazało się ze 1 cela jest prawie sucha a druga jest do połowy w kwasie. Dolałem do 1 i 2 celi kwas z mojego poprzedniego akumulatora i zacząłem ładować akumulator. Po 10 h akumulator...
Witam, mnie uczono aby zacząć ładowac akumulator prądem 1/20 pojemnosci, np. 60 Ah : 20=3A. W miarę ładowania natęzenie prądu bedzie spadac. O stopniu naładowania swiadczy gestosc elektrolitu, w Banner Starting Bull sa korki i można zmierzyc, powinno wynosic 1,28 g/cm3. W innym przypadku odłaczyc akumulator od prostownika i zmierzyc napięcie po upływie...
Po co wprowadzasz innych użytkowników forum w błąd mówić że jest dobrze uruchamiać silnik na włączonych światłach mijania? Gdzie ja pisałem że dobrze jest uruchamiać silnik na włączonych światłach? Zacytuj. Słyszałeś coś może o spadkach napięcia i jak to wpływa na żywotność żarówek i może też akumulatora? Kilkusekundowy spadek napięcia nie ma praktycznie...
Witam, posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V....
Czy ty masz problem, czy szukasz problemu? Po pierwsze napięcie akumulatora na spoczynku 12,2 V można uważać jako normalne. Zależy to jeszcze od zastosowanego miernika. Podany pobór prądu faktycznie można uznać za nadmierny ale nie wiemy jakie ustrojstwa masz zainstalowane. Spadek napięcia po włączeniu świateł do 13,2 V także można uznać jako dopuszczalny....
Witam. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1997. Świeci się kontrolka poduszek a po przeskanowaniu wyskakuje błąd 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent. Czytałem sporo o tym błędzie ale nigdzie nie znalazłem co go praktycznie powoduje. Gdy sam przystąpiłem do diagnostyki to znalazłem taki problem - zasila go szaro-biały kabelek...
Tez tak myślę, że jest kilka problemów Wymień trzy Ależ proszę - cytując autora wątku: Coraz bardziej przekonuje się, że powodem tych problemów jest: a) Słaby akumulator (7 letni) b) AKU znajomego padł w samochodzie po tym gdy mi go pożyczył na dojazd do domu, ale sam widzę, że spadek napięcia przy rozruchu na nim jest jeszcze większy niż na tym BOSH...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
79adam79 Jeśli akumulator nie jest w najlepszej kondycji to 0,17A przez kilka dni wystarczy żeby nie można było uruchomić silnika, zwłaszcza kiedy jest chłodniej. Proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu i spadek napięcia przy rozruchu. Może wina leży po stronie rozrusznika? Ładowanie na poziomie 13,8V można uznać za prawidłowe. Do jakiej wielkości spada...
Chcąc wykorzystać pomiar napięcia na aku mamy do dyspozycji całkiem duży zakres zmian. Spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem osiąga spore wartości dla samochodów z silnikiem diesla. Jednak niektóre benzyniaki mają tak małe rozruszniki, że nadawały by się do silników od wycieraczek. To świadczy, że niektórzy będą musieli swoje...
Potwierdzam, w moich samochodach akumulatory służyły ok. 6 lat. Słowo klucz: "służyły" Zobaczysz ile pociągnie wymieniony w tym roku, szczególnie jeśli "dobrany wg VIN" a nie taki jak max w podstawce się zmieścił. Posiadam samochód z systemem Start-Stop i zakładam, że jeżeli ten system zadziała to akumulator jest w pełni naładowany. Czy dobrze myślę?...
Nie znam tego samochodu, ale to: Klient na lawecie przywiózł swojego Hyundaia Tucsona ( 2005 rok, 2.0crdi, automat, 140km), który nie chciał zapalić. Dopiero odpalając go na plaku, zapalił i po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu zapalał już normalnie. i to Jedno co zaobserwowałem jest to, że jak zostanie w warsztacie na noc, to odpala normalnie,...
Jest to spowodowane baardzo znacznym spadkiem napięcia, a po chwili mocniejszym impulsem. Świetnie widać to w moim samochodzie, gdzie oryginalne radio przy odpalaniu silnika po prostu się wyłącza. Urządzenia czułe, takie jak właśnie nawigacja, czy radia usb, które do zasilania używają dodatkowych modułów regulujących napięcie, czy prąd są zbyt czułe...
przy rozruchu napięcie spada do 10v może centralka ma za małe napięcie i zaczyna warjować Jest to możliwe. Podłącz "kablami rozruchowymi" inny akumulator najlepiej z innego samochodu z pracującym silnikiem i sprawdź czy pomogło. W ten sposób wyeliminujesz problemy ze spadkiem napięcia i możliwymi resetami centralki.
Witam... mam w samochodzie uklad z uzyciem tego uC. Problem jest ze po dlugim postoju na mrozie rozrusznik musi dlugo pokrecic i wtedy uklad sie resetuje. Gdy odpadalm pozniej samochod co jakis czas uC pozostaje niewzruszony. Chce wiec zrobic uklad podtrzymania napiecia dla uC i zewnetrznej pamieci ktory w czasie spadku napiecia podczas rozruchu (a...
Rezystywność - 5,2Ω/km, dla 2x30cm kawałków - 0,00132Ω, przy prądzie 150A będzie to prawie 0,5V spadku - na samych kablach więc przy podanym prądzie wydzieli się 150x0,5= 75W ciepła - szybko parzyć zaczną. Zaczną się grzać ale 0,5V to nie tragedia, przewody są w grubej izolacji silikonowej, wytrzymującej temperatury do 180*C, przez te kilka...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Wracam do tematu z pomiarami: https://obrazki.elektroda.pl/5839111400_... Tydzień 1: A - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie B - Postój 4 doby na parkingu lotniskowym - brak spadku napięcia C - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie D - Postój około 15 godzin - brak spadku napięcia E - Trasa około 4 km. Później samochód odpalony...
Czyli jest za duże uderzenie prądu przy rozruchu silnika ? Raczej kamerka i zasilacz nie "lubią" takiego włączania i wyłączania. Nie uderzenie, a spadek napięcia w trakcie uruchamiania najbardziej prądożernego odbiornika w samochodzie, rozrusznika, gdzie z 12V akumulatora, podczas kręcenia napięcie w drastycznych przypadkach może spaść nawet do 9V....
Witam.Posiadam radio samochodowe marki LENCO CS-321 i mam z nim pewien problem.Po podłączeniu radia do samochodu marki Fiat Cinquecento wszystko gra do momentu gdy zapale silnik.Radio gra może przez 5 minut,potem się wyłączy i traci całą pamięć.To samo radio zamontowałem w samochodzie kolegi i działało normalnie,instalacja w moim samochodzie była sprawdzona...
Ponieważ kondensator będzie jedynym źródłem prądu dla DVD w czasie Rozruchu. I będzie podłączony przez diodę. Napięcie Akumulatora głównego 13.5V Napięcie na Kondensatorze (prz zastosowaniu zwykłej diody prostowniczej) 11.9 V Czas jaki upłynie przy obciążeniu ok. 1.2 A (15 W) po jakim napięcie spadnie o 1 V wynosi w przybliżeniu 1 sekunda. Dla dwóch...
O ile pamiętam immobilizer ma nie pozwolić na uruchomienie samochodu. W taki wypadku układy fabryczne otrzymują zasilanie w momencie przekręcenia kluczyka i sprawdzaj czy mogą uruchomić silnik. Podstawowy problem przy takiej konstrukcji to zapewnienie zasilania ( takiego by AVR sie nie resetował) w trakcie rozruchu( spadki napięć do 6-8V) i utrzymanie...
Witam mam takie pytanie posiadam roczny akumulator banner power bull 80ah który siedzi w bmw e46 320d i od początku są problemy.Robię samochodem mało km tzn raz w tygodniu ze 100km tylko i tak pobór prądu w samochodzie to tylko 0.01 0.02 wiec nic w aucie są xenony,elektryczny podgrzewacz wody,grzanie świec tylko,że robię trasę np 100km wracam sprawdzam...
Zmiana dawki to jest jednak leczenie przyczyny. Podkreślę jeszcze raz: "silnik wzdłużny np. AVB, BRE nigdy nie miał problemu z odpalaniem na ciepło, bo ma inne wartości w dawce rozruchowej" Przeszukacie forum czy ktoś z silnikiem ustawionym wzdłużnie np. AWX, AVB, AVF, BRE, BRF miał problem z odpalaniem na ciepło? Problem z odpalaniem na ciepło dotyczy...
Nie powiem układzik UC3906 całkiem przyjemny, tylko dodać dwa tyrystory do prostownika z początku tematu i przebudować układ multiwibratora zamiast tranzystorów szeregowych na schemacie powyżej , swoją drogą widziałem gdzieś taki gotowy prostownik był chyba z pomocą rozruchu czego ja nie uznaje bo dobry prostownik naładuje akumulator w 10 min, co jest...
Pięknie i obrazowo. Dzięki Nikt z kolegów nie wspomniał, że ta różnica (4V) z założonymi klemami wynosi 12,2, a po odłączeniu jest zdecydowanie zbyt duża. W sprawnym akumulatorze, nawet spadek napięcia przy rozruchu, nie jest większy niż 3V. Coś "żre prąd" w dużej ilości zanim pojazd się uśpi albo akumulator jest mocno zasiarczony ale wtedy powinny...
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Przy rozruchu jest raczej spadek napięcia, niż całkowite odcięcie. Wcześniej miałem Panasonica który przy zapalaniu silnika na chwilę się wyciszał, ale nie wyłączał. Widocznie nowe Blaupunkty są bardziej czułe na wahania i dla bezpieczeństwa wyłączają się. Poczytałem trochę w necie i okazuje się że w niektórych samochodach jest takie zjawisko, więc...
Miałem to samo w samochodzie - mam Ford Focus Kombi 1,8 ( wychylanie się zegarów, kasacja przebiegu dziennego licznika, wyłączenie radia) Powodem jest spadek napięcia na akumulatorze. Po sprawdzeniu w serwisie okazało się, że miał 40% pojemności a spadek napięcia był poniżej wartości dopuszczalnej ( serwisant mówił Mi, lecz nie pamiętam). Szukaj przyczyny...
Nie było wyraźnego spadku napięcia na akumulatorze przy przekręceniu kluczyka (maks 1,5V) tak więc zabieram się za wyciąganie rozrusznika. Dodatkowe pytanie, czy wymiana cewki zapłonowej oraz przestawienie rozrządu o ten jeden ząbek tak jak być powinien, może zmienić cokolwiek w tym całym "szarpaniu" samochodu?
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
Odłączałeś akumulator od samochodu do ładowania? Jeśli nie to zrób to teraz. Jeśli sterownik immobilisera nie rozpozna transpondera, będzie się świeciła kontrolka CODE. Czy alarm jest fabryczny? Jeśli kierunkowskazy zaczynają migać podczas kręcenia rozrusznikiem, to raczej akumulator padł i są za duże spadki napięcia podczas rozruchu.
spadek napięcia rozruchu spadek napięcia rozruchu renault obwód rozruchu samochodu
lodówka ubytek czynnik śmiała teoria elmes rp501
silnik bieżni pęknięta obudowa bębna pralki
Sibling Smart Kettle Firmware Management Guide Czy olej od kompresora nadaje się do układu kierowniczego?