Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Witam, mam problem jak w temacie na zimnym silniku zaczyna nierówno pracować raz jak odpalę jest dobrze i dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczyna źle pracować po ponownym odpaleniu pracuje nierówno od razu i włącza się kontrolka silnika. Zauważyłem też ze gdy pracuje dobrze ładowanie akumulatora jest na poziomie ok 14V gdy pracuje nierówno spada...
15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) Jeszcze w Dieslach często w kabinie jest taka nagrzewniczka: https://obrazki.elektroda.pl/9861008900_... A sterowane to jest sekcjami, może przekaźnik od jednej sekcji się zespawał. Łatwo sprawdzić, bo wykazałoby się, gdybyś na zimnym i nieodpalonym...
Silnik to Z22SE . Ten nowy regulator założony i ... niespodzianka ! ładowanie na zimnym silniku 14.62V na ciepłym 14.40V . Po włączeniu wszystkiego,tj,światła mijania/drogowe,przeciwmgłowe przód/tył(x2) ,tylnej szyby + lusterek,klimy oraz sprężarki,grzanych foteli , wsteczny oraz stop ładowanie jest 13.70V . Niestety,np.naciśnięcie stop nadal robi spadek...
Słuchajcie, ja już zgłupiałem ... znowu przez dzień było dobrze i znowu ciągle się kręcą. wymieniłem całą tą część instalacji którą pokazywałem poprzednio na sprawną, nie pośniedziałą , nowe przekaźniki. Po tym jak się znowu zaczęły kręcić nawet na zimnym silniku od razu pojechałem do mechanika na kompa i żadnych błędów. Klimatyzacja sprawna - bo podobno...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. - Drążę temat świec ponieważ widziałem na filmach...
Cześć, Miałem słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem nowy regulator i mostek prostowniczy. Efekt jest taki, że na zimnym silniku (ze światłami) jest 14V, ale w trakcie jazdy (jak sądzę rozgrzewania się alternatora) napięcie spada po kilku kilometrach do 13,6V. Spadki na przewodach minimalne. Czego to może być wina? Czy może być problem z uzwojeniami,...
Na zimnym silniku nie chce odpalić <kręci słabo jak by padł akumulator >ale po pchnięciu z małej góreczki na podwórku zapala po 2 metrach . Póżniej już zapala normalnie dopóki nie wystygnie ale jak się zrobi zimny trzeba czynność powtarzać . Wg mnie raczej dobra diagnoza - pada akumulator jak jest już stary, albo po prostu jest słabo naładowany...
Rozumiem czyli powoli trzeba myśleć nad regeneracją alternatora. Wg mnie sprawdź najpierw napięcie ładowania na zimnym silniku i altrenatorze - prawdopodobnie będzie ok. 14.4V, a spadek napięcia na gorącym altku, to będzie wpływ temperatury (alternatora) na regulator napięcia.
przy zimnym silniku jest większy pobór prądu przez rozrusznik co powoduje spadek napięcia na centralce od gazu i powoduje przełączenie na benzynę trzeba podłączyć do centralki stabilniejszy plus po zapłonie
Jaki prąd pobiera rozrusznik? Jaki masz spadek napięcia w sieci?
Tulejki wymienione. Nadal bez zmian. Był na clipie. Wykazało tylko spadek napięcia na komputerze.
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
Trwa to około 6minut jak dobrze pamietam bo przez taki czas na zimnym silniku swiece sie dogrzewaja i pobieraja prąd
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
Witam, Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Na zimnym silniku (po nocy) w chwili odpalenia 14,3-14,5V bez obciążenia, z obciążeniem 14,1V i zaczyna spadać po pięciu minutach jest już 12,5V. Pomiar na zaciskach alt. porównywalny na aku. różnica 0,2V Wystarczy...
Proponuję sprawdzić, a najlepiej wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed każdą zimą. Koszt niewielki, ok. 60zł z FILTRONA, ok. 80zł z MANNA, a przy dieslu to bardzo ważne. Może układ się zapowietrza, a odpalenie zapowietrzonego diesla to problem. Sprawdź miernikiem świece żarowe (wartości powinny być w granicy 1 Ohma), jeśli wartość jest przekroczona...
Witam.Nie wiem czy dobrze trafiłem ale jestem początkujący.mam następujący problem z moim ducacikiem i proszę o pomoc.Na początku ciężko palił na zimnym silniku po odpalenie na przewody było ok.Na ciepłym silniku palił od kopa.Problem pojawił się gdy wymyłem silnik.Po umyciu silnika odpaliłem auto i zaświeciła się kontrolka silnika taka czerwona i zrobił...
Potrzebuje informacji na temat ładowania w Hondzie CRV 2009 rok. Problem polega na tym że w tej hondzie ładowanie wygląda tak: -samochód zimny i wszystkie odbiorniki wyłączone ładowanie w granicach 14.2V -samochód zimny i włączony który kolwiek z odbiorników (światła, klima , radio) ładowanie w granicach 14.2V -samochód po nagrzaniu (temp. 80-90C) odbiorniki...
Sprawdzone przewody sie nie grzeją spadek napięcia jest dość duży ale to dZieje się nie kiedy masy sprawne po wyjęciu kostki sterownika swiec napięcie wraca do normy i po odpaleniu na kable z innego auta odpala normalnie tylko na zimnym sie to dZieje silniku Dodano po 4 Klema się nie grZeje może takie zwarcie robić czasami uszkodzona swieca bądź moduł...
membrany też się zgadzam- koszt regeneracji czasem przewyższa koszt nowego parownika, dlatego z tym wydatkiem się jeszcze wstrzymam, ale odnośnie silniczka krokowego ( ale mowa tu o silniku krokowym od instalacji gazowej ) to niesłyszałem, gdzie go mam szukać? "tomo19811" akumulator odłączony na ok 15min, po ponownym podłączeniu przy przekęcaniu zapłonu...
Wtryskiwacz trzeba wykluczyc . Bo to jest w sumie droga rzecz . Ale nie wydaje mi się ze to to . Bo jak silnik nie chiał palic miał napiecie na wtryskiwacz 10 v a nie 12 podłaczajac się pod te kalle co do niego dochodza. A tak normalnie jak odpalał miał 12,14. i się wydaje ze tu jest sprawa . Ze dostaje za małe napiecie do wzbudzenia wtryskiwacza....
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
Witam. Jestem nowy na forum ale już kilkukrotnie przeszukiwałem fora pod kontem mojego problemu z autem: Opel Astra G 1.7 DTi Isuzu 2003 r. 142 tyś. Piszę ponieważ od ok pół roku mam problem ze wspomaganiem kierownicy (tak sądzę) - pompa wspomagania elektryczno-hydrauliczna TRW 2. Opis sytuacji: około pół roku temu po raz pierwszy zaświeciła się lampka...
Witam. Dzisiaj pofatygowałem się i pojeździłem trochę z laptopem podłączonym poprzez interfejs LPG do sterownika Bingo-M, dzięki czemu zdiagnozowałem pracę sterownika LPG w różnych warunkach. Okazało się, iż ustawienia, które mam w Bingo-M są moim zdaniem w miarę dobre. Zmieniłem jedynie funkcję cut-off z 1300/24% na 1300/34% i w czasie różnych prób...
No właśnie w tym miejscu natrafiłem na problem. Też pomyślałem że wystarczy podpiąć deskę pod termistor NTC w korpusie silnika i po sprawie. Nawet po podłączeniu deski pod ten termistor wskaźnik pokazywał pawidłową temperaturę. Ale ten czujnik w oryginale podpięty jest do ECU. Po jego odpięciu zapala się kontrolka wtrysku i że jest jakiś błąd. Na chwilę...
Nie ma automatycznego ssania. Nie ma w dizlu takiego czegoś . Przy zimnym silniku zmieniane są dwa parametry (lub tylko jeden z nich) czyli kąt wtrysku lub dawkowanie. Nie wiem jak w oplu jeżeli w kabinie jest cięgno to po jego wyciągnięciu zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku. Gdy nie ma cięgna to na rurce wodnej zamontowany jest bimetal który za pomocą...
Witam Myśle , że najoszczędniej jest ustawić tak: bieg jałowy (0,0) obciążenie duże otwieranie +4 obciążenie duże zamykanie +10 :) Czyli będę miał szybsze otwieranie attuatora o 4 kroki/ms i wolniejsze jego zamykanie o 10 kroków/ms? Jeśli tak będzie, to w tym układzie będę miał bogatszą mieszankę w stosunku to ustawień standardowych, bo attuator będzie...
Witam. Używając w codziennej pracy spadku napięć jako jednej z podstawowych metod diagnostyki . Kolega zadał mi pytanie : Spadek napiecia(napiecie mierzone) między biegunem ujemnym akumulatora a obudowa alrernatora wynosi 11.5 V . Jak wyjaśnić te napiecie ( czy jest ono w ogóle możliwe) bedac pewnym w 100 % że masa między akumulatorem a blokiem silnika...
witam wszystkich motoryzantów mam problem od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem poloneza caro plus 98r 1.6gsi otóz z rana kręce rozrusznikiem i działa tak jak by go coś trzymało bardzo powoli kręci az w końcu po 2.3 próbach pada akumulator mierzyłem napiecie a alternatora daje 13,8 na światłach a jak juz rozgrzany silnik rozrusznik pracuje dobrze...
mam prolbem ze skokiem temperatury mianowicie raz wskazowka pokazuje mi silnik zimny a za chwile rozgrzany do polowy co sprawdzic?
Mam taki problem mianowicie w czasie jazdy ( bez względu na temperature silnika ) nagle spadają obroty silnika i autko traci moc i zaczyna szarpać. Sprawdzilęm juz parę rzeczy , świece ,przewody wys nap, wtrysk, pompe paliwa i dalej to samo .Mam chwilowo nieczynny czujnik temperatury załączający wentylator chłodnicy , ale silnik sie nie przegrzewa bo...
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
ja mam problemy jak zostawie pod chmurką :) albo zima ale to norma - przeważnie końcówki kabli WN, czasemtrzeba docisnąc "fajki" czesto źle palił bo klemy hehe puszczały, wtedy nawet pożądny prostownik nie pomagał :)
Zepsuł mi się podajnik do drutu w spawarce. Wydaje mi się że zlokalizowałem problem. Podajnik załączał i podawał drut przez jakiś czas potem zwalniał do zera. Wymonotowałem silnik z podajnika i sprawdziłem napięcie na wejściu prze włączonym do układu silniku i bez. Bez napięcie było stałe, natomiast z podłączonym silnikiem prąd wzrastał wraz z obrotami...
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Witam,mam problem w moim passacie ze spadającymi obrotami przy zimnym silniku potrafi nawet zgasnąć,wymieniłem już kable zapłonowe ustawiłem zapłon i wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo,proszę o poradę,passat jest z 93r silnik 2.0 2E z automatem bez gazu.dzięki z góry.
Sprawa jest nastęująca: Po odpaleniu silnika, wciskając delikatnie pedał pszyspieszenia obroty silnika spadają, aż silnik zaczyna prawie gasnąć. Po tym incydenicie wszystko jest OK. Dzieje się to przeważnie gdy silnik jest zimny podczas pierwszego odpalenia. Czy może Ktoś wie co się dzieje???????
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
Mam ciągle problem z Escortem 1.6 16V Zetec z 96 roku następujący: przy zimnym silniku jak zaraz wyjadę w trasę wrzucając na luz nagle z ok. 2200 obr spada na 500 i poniżej po czym gaśnie zaświecają się kontrolki od akumulatora i oleju jednocześnie przestają działać hamulce, ręczny i kierownica!!! Dopiero po ekspresowym wyłączeniu stacyjki i odpaleniu...
Witam. W Punto II 1.2 8V rocznik 2000 mam problem. Czasami silnik nie uruchamia się, przyczyną tego jest spadek napięcia na przewodzie dodatnim. Wykluczam słabe podłączenie masy ponieważ po podpięciu + kablem odpala. Czy ten model posiada przekaźnik do automatu rozrusznika czy prąd jest doprowadzany bezpośrednio poprzez zwarcie styków stacyjki?
Może ktoś mi pomoże. Mam problem z zapalanie auta na benzynie, gdy jest "zimne". Po kilku - kilkunastokroynym przekręceniu stacyjki w końcu zaskoczy, ale przez kilka chwil silnik jest tak słaby, że nie da się jechać. Pochodzi 2-3 min. i wszystko jest ok. Moc i odpalanie, tak jakby miał za słaba mieszankę na zimnym silniku. Aha - odłączanie akumulatora...
Czy normalny jest spadek napięcia na aku z 12,6 na 12,1 przy przekręconym kluczyku(bez zapłonu).Jako obciążenie jest oprócz elektroniki samochodu również instalacja gazowa.(bez świateł,wiatraków itd.)? Dzięki.
Witam proszę o informację czy jeśli przewód jest lekko przycięty przez co kilka tylko drucików miedzianych w przewodzie daje napięcie to czy to może powodować spadek napięcia? Z 12V do 2,43V?
Witam wszystkich Mam problem z silnikiem 1.4 Mpi 60 km AZE objawy to: -szarpanie szczególnie na zimnym -spadek mocy ale nie zawsze -nie równa praca na biegu jałowym -mulenie podczas przyspieszania To co wyeliminowałem Sonda lambda gdyż objawy nie zawsze występują -Przestnica wymieniona -Świece wymienione -Lewe powietrze raczej też bo objawy nie zawsze...
Mam problem z pracą silnika w seacie toledo 92 1,8 typ RP silnik VW-AUDI monowtrysk Bosch mianowicie: przy niskich temperaturach najgorzej w zimie i jak jest duża wilgotność powietrza przy zimnym silniku zapala ok ale "ja mu w gaz a on zgasł". Po dojeżdzie do bramy i na 4 najbliższych krzyżówkach silnik gaśnie i wtedy ciężko go odpalić czyli mniej więcej...
Najprostszy test, to sprawdzić świece, każdą z osobna przez żarówkę typu H4 czy H7, generalnie dużej mocy. Żarówka ma świecić jednakowo jasno na wszystkich świecach po kolei. Jak na którejś nie świeci, spalona świeca, ja na jednej świeci odrobinę jaśniej, świeca ma zwarcie ( rzadko spotykane) żarówka też możesz sprawdzić, czy dochodzi prąd do świec...
Problemem okazały się spadki napięcia na zimnym silnik (czytaj dłuższym postoju).
Błąd był taki że ,,usterka modułu sterowania świecami żarowymi ..czy jakoś tak ,był spieczony jeden styk ,a ja to tak rozumie że sterownik daje prąd na świecę ,a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury jakiś czujnik daje sygnał że temperatura została osiągnięta i wyłącza sterownik ,a jak był przerwany przewód to sterownik cały czas dawał prąd a czujnik...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Warto by tez sprawdzić połączenia. Rozrusznik przy kręceniu swoje bierze a jak styki się poluzowały lub zaśniedziały to na takim połączeniu może być duży spadek napięcia.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Na charakterystyce tranzystora wyznaczamy punkty pracy, na przykład tak: https://obrazki.elektroda.pl/3335350000_... Widać stąd, że dla napięcia bramki VGS > 4 V i prądu drenu ID = 3 A, spadek napięcia na tranzystorze nie przekracza 1 V, ponieważ spadek napięcia jest ograniczony tylko rezystancją kanału i doprowadzeń. Moc tracona...
Mierzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania.Na zimnym i przy niskich temperaturach silnik ma duże opory wewnętrzne a więc słabszy akumulator ma duże spadki napięcia.To co sprawdziłeś nie świadczy o dobrej kondycji akumulatora.
Powinno być 12V . Zobacz najpierw na którym przewodzie masz spadek
Ale czemu elektromagnes nie wyrzuca bendixa ? i jak podłączę miernik to nie ma spadku napięcia jak nie kręci.
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Tu nie chodzi o zanik tylko o spadek napięcia, może skutkować słabszą iskrą.
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
W tych silnikach to częsty problem. Albo rozbierasz i naprawiasz albo mierzysz pobór prądu i spadek napięcia w instalacji. Co wybierasz? Oczywiście to nie musi być tylko to.
Po pierwsze, czy masz sprawny akumulator, następnie przeczyść połączenia (akumulatora z rozrusznikiem,) może dobrze nie kontaktować i będzie spadek napięcia na stykach. Jeżeli nie pomoże dobieraj się do rozrusznika.
Witam. Mam problem, gdyż musiałem przenieść akumulator do bagażnika z czym wiąże się moje pytanie. Jak zaradzić "spadkowi napięcia" przy rozruchu zimnego silnika? Potencjał "+" mam puszczony pod maskę na dwóch przewodach głośnikowych (te z zestawu do wzmacniacza bodajże 10/12/16GA teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzać). Czym poprawić jakość odpalania...
Podstawa to,ciśnienie na CR podczas rozruchu,obroty wału i spadek napięcia. Do tego dodał bym sygnały z CKP i CMP. Także bez diagnozy nic z tego nie będzie.
Witam Mam pytanie być może banalne. Czy po zgaszeniu silnika krzywka wałka rozrządu powinna zatrzymać się w dowolnej pozycji? W moim przypadku w 9/10 przypadków krzywka po zgaszeniu silnika zawsze obrócona jest w ten sam sposób. Czy to normalne? Silnik 1.9 mJTD 8V. Pytam, ponieważ notuję duże spadki napięcia na 2 letnim akumulatorze (74Ah 720A) podczas...
spadek zimnym silniku przerywa zimnym silniku skuter zimnym silniku
mosfet bipolar zespół zaparzający ścieżek audio
rozpoznawanie znaków zmiana starego termostatu
Canon MB2350 błąd B203 - zablokowana szyna kartridży Przesunięcie fazowe w zwrotnicach głośnikowych LC