Problemem okazały się spadki napięcia na zimnym silnik (czytaj dłuższym postoju).
Błąd był taki że ,,usterka modułu sterowania świecami żarowymi ..czy jakoś tak ,był spieczony jeden styk ,a ja to tak rozumie że sterownik daje prąd na świecę ,a po osiągnięciu odpowiedniej temperatury jakiś czujnik daje sygnał że temperatura została osiągnięta i wyłącza sterownik ,a jak był przerwany przewód to sterownik cały czas dawał prąd a czujnik...
Najprostszy test, to sprawdzić świece, każdą z osobna przez żarówkę typu H4 czy H7, generalnie dużej mocy. Żarówka ma świecić jednakowo jasno na wszystkich świecach po kolei. Jak na którejś nie świeci, spalona świeca, ja na jednej świeci odrobinę jaśniej, świeca ma zwarcie ( rzadko spotykane) żarówka też możesz sprawdzić, czy dochodzi prąd do świec...
Warto by tez sprawdzić połączenia. Rozrusznik przy kręceniu swoje bierze a jak styki się poluzowały lub zaśniedziały to na takim połączeniu może być duży spadek napięcia.
Na zimnym silniku nie chce odpalić <kręci słabo jak by padł akumulator >ale po pchnięciu z małej góreczki na podwórku zapala po 2 metrach . Póżniej już zapala normalnie dopóki nie wystygnie ale jak się zrobi zimny trzeba czynność powtarzać . Wg mnie raczej dobra diagnoza - pada akumulator jak jest już stary, albo po prostu jest słabo naładowany...
przy zimnym silniku jest większy pobór prądu przez rozrusznik co powoduje spadek napięcia na centralce od gazu i powoduje przełączenie na benzynę trzeba podłączyć do centralki stabilniejszy plus po zapłonie
Powinno być 12V . Zobacz najpierw na którym przewodzie masz spadek
Mierzyć spadek napięcia w trakcie uruchamiania.Na zimnym i przy niskich temperaturach silnik ma duże opory wewnętrzne a więc słabszy akumulator ma duże spadki napięcia.To co sprawdziłeś nie świadczy o dobrej kondycji akumulatora.
Ale czemu elektromagnes nie wyrzuca bendixa ? i jak podłączę miernik to nie ma spadku napięcia jak nie kręci.
Tulejki wymienione. Nadal bez zmian. Był na clipie. Wykazało tylko spadek napięcia na komputerze.
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
Rozumiem czyli powoli trzeba myśleć nad regeneracją alternatora. Wg mnie sprawdź najpierw napięcie ładowania na zimnym silniku i altrenatorze - prawdopodobnie będzie ok. 14.4V, a spadek napięcia na gorącym altku, to będzie wpływ temperatury (alternatora) na regulator napięcia.
Tu nie chodzi o zanik tylko o spadek napięcia, może skutkować słabszą iskrą.
Witam. Mam problem, gdyż musiałem przenieść akumulator do bagażnika z czym wiąże się moje pytanie. Jak zaradzić "spadkowi napięcia" przy rozruchu zimnego silnika? Potencjał "+" mam puszczony pod maskę na dwóch przewodach głośnikowych (te z zestawu do wzmacniacza bodajże 10/12/16GA teraz nie pamiętam musiałbym sprawdzać). Czym poprawić jakość odpalania...
Ok to temperatury posprawdzam a czy ten spadek napięcia koniecznie mierzyć jak silnik zimny i auto stoi? Czy na ciepłym tez można?
Jaki prąd pobiera rozrusznik? Jaki masz spadek napięcia w sieci?
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
Zmierzyć napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu, jeżeli występują nadmierne spadki napięcia. to silnik zimny nie będzie chział uruchomić z rozrusznika. Może to być spowodowane , złym stanem akumulatora, niepewnym połączeniem masowym silnika, uszkodzeniem w samym rozruszniku. Co tłumaczy że silnik na pych zapala. Do rozruchu ciepłego silnika potrzeba...
Trwa to około 6minut jak dobrze pamietam bo przez taki czas na zimnym silniku swiece sie dogrzewaja i pobieraja prąd
Wg mnie akumulator, albo niedoładowany, albo przychodzi już na niego czas i podczas rozruchu zimnego silnika spadki napięcia są takie, że nie wystarcza go już na "wyprodukowanie" iskry. Za tym przemawiałby rozruch na "pych" kiedy nie ma takiego obciążenia (rozrusznikiem, bo jego robotę odwalają pchający) akumulatora. Możesz spróbować zmniejszyć o połowę...
Witam Mam pytanie być może banalne. Czy po zgaszeniu silnika krzywka wałka rozrządu powinna zatrzymać się w dowolnej pozycji? W moim przypadku w 9/10 przypadków krzywka po zgaszeniu silnika zawsze obrócona jest w ten sam sposób. Czy to normalne? Silnik 1.9 mJTD 8V. Pytam, ponieważ notuję duże spadki napięcia na 2 letnim akumulatorze (74Ah 720A) podczas...
Załącz zapłon i zmierz napięcie na bezpiecznikach: 1) Bezpiecznik F1 (15A) w komorze silnika - idzie do styku 87a przekaźnika 2) Bezpiecznik F29 (20A) w skrzynce bezpieczników za klapką przy drzwiach - idzie do styku 87 przekaźnika Na tych bezpiecznikach powinno być napięcie akumulatora po włączeniu zapłonu. Jeżeli będzie brak napięcia, lub wystąpi...
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
silnik często wariuje gdy rusza się płytą główną. No to wygląda na jakąś przerwę w lutowaniu ( zimne luty ) . Najlepiej byłoby podpiąć miernik w kolejne punkty zasilania silnika i ruszać płytką obserwując gdzie robi się spadek napięcia. Nie zaszkodzi też przeczyścić dokładnie styków baterii.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Podstawa to,ciśnienie na CR podczas rozruchu,obroty wału i spadek napięcia. Do tego dodał bym sygnały z CKP i CMP. Także bez diagnozy nic z tego nie będzie.
Po pierwsze, czy masz sprawny akumulator, następnie przeczyść połączenia (akumulatora z rozrusznikiem,) może dobrze nie kontaktować i będzie spadek napięcia na stykach. Jeżeli nie pomoże dobieraj się do rozrusznika.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
lub zbyt duży spadek napiecia na akumulatorze
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Cześć, Miałem słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem nowy regulator i mostek prostowniczy. Efekt jest taki, że na zimnym silniku (ze światłami) jest 14V, ale w trakcie jazdy (jak sądzę rozgrzewania się alternatora) napięcie spada po kilku kilometrach do 13,6V. Spadki na przewodach minimalne. Czego to może być wina? Czy może być problem z uzwojeniami,...
Na charakterystyce tranzystora wyznaczamy punkty pracy, na przykład tak: https://obrazki.elektroda.pl/3335350000_... Widać stąd, że dla napięcia bramki VGS > 4 V i prądu drenu ID = 3 A, spadek napięcia na tranzystorze nie przekracza 1 V, ponieważ spadek napięcia jest ograniczony tylko rezystancją kanału i doprowadzeń. Moc tracona...
Podjedz do elektromechanika niech ci zrobi "pomiary" spadku napięcia na tzw. "ciepłym silniku". Jeśli na zimnym nie masz takich problemów i tak samo jak silnik "ostygnie" to raczej bedzie to rozrusznik do "naprawy" (zastrzegam że jest to tylko moja opinia poparta własnym doświadczeniem). Ponieważ już miałem takie "przypadki" o takich właśnie "objawach"....
Nie musi być duży - podepnij równolegle drugi przewodami rozruchowymi. W Puncie mam 50Ah/360A a też mam diesla. Diesel jak za wolno kręci to nie "załapie", a dodatkowo jak są duże spadki napięcia to sterowniki "wariują", potrafią się zawiesić albo restartować.
Alarm mógł się zawiesić od spadku napięcia.Jeżeli pin nie zmieniony i alarm to ten z opisu,to naciśnij przycisk serwisowy 2 razy,nie pamiętam tylko czy z zapłonem czy bez,aż 4 razy odezwie się buzzer. Zawieszony raczej nie jest, bo jak trzy razy pod rząd uruchamiałem silnik na zimno to za każdym razem piszczał. Jak przejechałem kilka kilometrów, zgasiłem...
Najgorsze usterki to takie, które niby działa, ale nie do końca sprawne. Czy w moto jest jakiś programator czy coś takiego? W gaźnikowym? Skoro mechanicznie prawie wszystko... A sprawdzałeś napięcia na zimnym (w zależności od obrotów silnika): 1. Ładowania na akumulatorze. 2. Na wyjściu regulatora napięcia. 3. Spadek napięcia na kablu "+" pomiędzy regulatorem...
Radio też podmieniałeś? Pisałem o tym powyżej Dodano po 1 Podaj napięcia akumulatora Na wyłączonym silniku , podczas pracy silnika i przy obrotach np. 2500obr/min Tą samą próbę wykonaj przy włączonym sprzęcie audio i wtedy gdy pojawia się zaniki owego basu . 12,6v na spoczynku, 14,3v na zimnym silniku, średnio 13.9 ładowanie podczas jazdy. Miałem voltomierz,...
W tych silnikach to częsty problem. Albo rozbierasz i naprawiasz albo mierzysz pobór prądu i spadek napięcia w instalacji. Co wybierasz? Oczywiście to nie musi być tylko to.
4) Ostatni wniosek, który mi się nasunął, to że podczas wczorajszego ładowania, mimo że kreska amperomierza weszła już na czarne pole po lewej stronie, być może lekko za wcześnie odłączyłem ten prostownik. Dlatego pokazał mi 12,5V, a nie te 14-14,5V. Kolego mylisz napięcie akumulatora 12.5V, z napięciem ładowania akumulatora 14-14.5V, to dwa różne...
:arrow: mkos1 Będe musiał pomierzyć z rana na zimnym silniku. W takim razie może inaczej, jaki powinien być spadek napięcia na takim akumulatorze przy poborze prądu 100A??? :arrow: Lepus rozrusznik kręci dobrze, co do palenia to nie było jeszcze mrozów, ale rano przy temperaturze 8C pali bardzo dobrze, rzekłbym że nawet lepiej niż na rozgrzanym silniku....
1. Stawiam na zużyte przewody wysokiego napięcia. W corolli e12 nie ma przewodów WN. Ja sprawdziłbym jakie napięcie jest przed rozruchem i jak mocno spada w czasie rozruchu, a po uruchomieniu jakie napięcie daje alternator na zimnym i na ciepłym silniku. Moja corolla na słabo naładowanym akumulatorze (mało jeżdżona, czemu towarzyszyły duże spadki napięcia...
Masa na silnik nowa, sprawdzenie spadków napięcia w czasie rozruchu pomiędzy grubym, zasilającym kablem na rozruszniku i plusem akumulatora.
Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał. A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
Witam Mam avensis d4d 2,0 l 2004 r. Zaczął ciężko odpalać na ciepłym silniku ale na zimnym wydawało się normalnie. Zaczęło się to po wymianie kompletnego sprzęgła i rozrządu.Już wyjeżdżając od mechanika to zauważyłem,więc atakowałem go ,że coś źle zrobił ale twierdził ,że jest wszystko zrobił dobrze. Szukałem więc przyczyny w paliwie ale to też nie...
Usterka rozwiązana. Okazało się, że jest jakiś spadek napięcia na zasilaniu sterownika pompy. Dopóki nie kręci się rozrusznikiem jest ok, w momencie kręcenia jest tak duży spadek napięcia, że sterownik się wyłącza i nie otwiera zaworu dawki. Dałem mu dodatkowy przewód zasilający pod samą pompe paliwa i teraz odpala idealnie. Bardzo dziękuje za podpowiedzi.
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
Witam, suma minimalna dla pana wariantu na IFM CR to 2900 zł. Uprzedzając pytanie, czemu tak drogo, od razu udzielę odpowiedzi: - Rozwiązanie jest do systemu działającego w warunkach zewnętrznych, musi też wytrzymać spadki i skoki napięć, np. przy załączeniu nagrzewnicy, uruchamianiu zimnego silnika itd. - Rozwiązanie posiada dopuszczenia do ruchu lądowego,...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Może masy. Zawsze poranny rozruch zimnego silnika to większy prąd i wieksze spadki napięć na kablach i połączeniach mas. Sprawdź punkty akumulator/silnik, akumulator/nadwozie, moduł/nadwozie, pompa abs/nadwozie lub silnik.
Sprawdź spadki napięć przy włączonym rozruszniku; 1. między ujemnym biegunem akumulatora a masą rozrusznika!!! 2. między dodatnim biegunem a zaciskiem "plusowym" rozrusznika. Dobrze byłoby porównać wartości na zimnym i na gorącym silniku. Stawiam na utlenione złącza- szczególnie po stronie "minusa"
Witam. Jcb 531-70 2010r CR Problem z odpalaniem . Zwykle dzieje się tak że rano podczas próby odpalania ładowarka kręci za pierwszym razem i nie odpali, kręcąc za 2 razem odpala . Tak dzieje się za każdym razem. Nie ma znaczenia czy zimny silnik czy ciepły. Układ na CR. Silnik perkins , brak błędów, aku nowy ,filtry wymienione. Spadek napięcia na aku...
Więc spróbuj jeszcze myku ze zmniejszeniem przerw na świecach, jeżeli to by poskutkowało, to trzeba się przyjrzeć instalacji elektrycznej czy przy ciężkim rozruchu (zimny silnik) nie ma za dużych spadków napięcia powodujących za niskie napięcie na układzie zapłonowym. Eksperymenty prowadź na dalej zakręconym gazie.
Raczej nie zechce mi się rozrysowywać schemat układu (trzeba trochę czasu). Ale chyba przyznam rację, że T1 to będzie przekładnik służący do pomiaru obciążenia. Napięcie z T1 jest porównywane ze wzorcem i układ doregulowuje warunki pracy silnika. Zatem ponowię potrzebę pomiarów po stronie niskonapięciowej oraz oceny pracy silnika. Zimnych lutów niby...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Silnik to Z22SE . Ten nowy regulator założony i ... niespodzianka ! ładowanie na zimnym silniku 14.62V na ciepłym 14.40V . Po włączeniu wszystkiego,tj,światła mijania/drogowe,przeciwmgłowe przód/tył(x2) ,tylnej szyby + lusterek,klimy oraz sprężarki,grzanych foteli , wsteczny oraz stop ładowanie jest 13.70V . Niestety,np.naciśnięcie stop nadal robi spadek...
Jak na razie przychodzi mi do głowy tylko to że podczas kręcenia rozrusznikiem występuje spadek napięcie i sterownik silnika głupieje - to by tłumaczyło to że odpala bezproblemowo na pych. Problem w tym że to się nie sprawdza na zimnym silniku - tu rozrusznik ma jeszcze ciężej.
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
...ale jak zaraz po uruchomieniu jest 13,9 V, a auto jeździ tylko po mieście to po paru tygodniach akumulator padnie, jak się go nie doładuje. Przecież te 13,9 V będzie tylko przez chwilę od uruchomienia silnika, potem zacznie spadać (jak regulator się ogrzeje). Też tak miałem, zrobiłem porządek z przewodami między akumulatorem i alternatorem, z 13,9...
Czy akumulator nie powinien być non stop pod napięciem ok 14.5V? Przy 14,5V akumulator już nieźle gazuje, szczególnie latem (im wyższa temperatura, tym niższe napięcie gazowania). Współczesne alternatory zachowują się tak jak pisze autor w pierwszym poście: na zimnym 14.3-14.5V na ciepłym 13.8-14i dlaczego taka różnica? To nie jest wada regulatora...
POmierz napięcie jakie masz na śrubie prądowej alternatora a jakie na wsówce kontrolki łądowania w czasi pracy na zimnym i na gorącym.
Proponuję sprawdzić, a najlepiej wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed każdą zimą. Koszt niewielki, ok. 60zł z FILTRONA, ok. 80zł z MANNA, a przy dieslu to bardzo ważne. Może układ się zapowietrza, a odpalenie zapowietrzonego diesla to problem. Sprawdź miernikiem świece żarowe (wartości powinny być w granicy 1 Ohma), jeśli wartość jest przekroczona...
Witam, posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V....
Dołączę się do tematu. Mam problem z tym alternatorem ale u mnie sprawa wygląda następująco: 0. Wymieniłem szczotki w altku 1. Po wymianie na jałowym biegu zimny silnik napięcie wynosi 14,5. Włączenie świateł powoduje spadek napięcia aż do 12,5V i cały czas spada. Włączenie wentylatora powoduje spadek napięcia do 11,8V. 2. Wyłączenie odbiorników powoduje...
mierzylem napięcie na czujniku temp.ktory jest w glowicy silnika i na zimnym jest ok.7,5V a przy temp.80st jest ok.3V wiec musialby to byc jakis sygnalizator spadku napięcia z mozliwoscia regulacji,mysle ze nie powinien byc zasilany z tego czujnika aby nie zaklocac jego wskazan dla wskaxnika na desce rozdzielczej,a napiecie z tego czujnika powinno tylko...
Potrzebuje informacji na temat ładowania w Hondzie CRV 2009 rok. Problem polega na tym że w tej hondzie ładowanie wygląda tak: -samochód zimny i wszystkie odbiorniki wyłączone ładowanie w granicach 14.2V -samochód zimny i włączony który kolwiek z odbiorników (światła, klima , radio) ładowanie w granicach 14.2V -samochód po nagrzaniu (temp. 80-90C) odbiorniki...
za dogrzewane odpowiada czujnik z dwoma kabelkami zmierz oporność tego czujnika zimny silnik ,ciepły ,gorący,oraz czy jest połaczony do masy pozdawiam
Akumulator nowy, świece i filtr paliwa zmieniłem lecz nic to nie dało. przyjmując, że silnik technicznie jest sprawny; kompresja, ustawienie rozrządu, pompy, itd... to w każdym dieslu oprócz sprawnego akumulatora sprawny także musi być rozrusznik jak i jego połączenia (łącznie z masą na silniku) jeśli rozrusznik ładnie kręci i nie ma dużych spadków...
Akumulator należy naładować poza samochodem i sprawdzić jego stan testerem. Naładować można samemu prostownikiem a tester mają w każdej sprzedawalni akumulatorów. Po drugie, sprawdziłbym stan połączeń elektrycznych: zaciski na alternatorze, na akumulatorze oraz przewody masy łączące akumulator z pojazdem -spadki napięć na złączach i przewodach potrafią...
Będę starał odwieść Cię od zasilacza beztransformatorowego :D Wbrew pozorom, wcale nie jest znacząco tańszy. I nie wiesz, komu go instalujesz. Różnych ludzi czasami ręce świerzbią, żeby zaglądnąć do środka. Lepiej na zimne dmuchać. Zobaczmy, czy koszta da się zmniejszyć. 1. Myślę, że do sterowania silnikiem pompy czy wentylatora nie jest potrzebna super...
Może masz układ zapowietrzony. Warto spróbować sprawdzić też chłodnice i nagrzewnice. Maga być zakamienione. Najlepiej odpowietrzyć podciśnieniowo. Instalacje elektryczną należy sprawdzić czy nie jest gdzieś uszkodzona, styki od czujników wyczyścić szczotką i kontaktem spray. Masę na karoserii sprawdzić też należy i połączenie z silnikiem czy nie występują...
Jest dokładnie tak jak piszesz. Grzałka powoduje spadek napięcia, a diody prostownicze połączone w mostek Gretza prostują napięcie. Silniczek jest więc zasilany stałym napięciem około 12 voltów. Najprościej było kupić suszarkę, która ma funkcję nadmuchu zimnego powietrza. Pozdrawiam.
Mam taki mały problem do rozwiązania. Robię pilota do sterowania ciągnikiem i już prototyp działa, ale muszę pewne rzeczy jeszcze dopracować. Mam układ, który potrzebuje zasilania 12V, więc zasilam go z akumulatora. I wszystko jest OK, ale kiedy jest zimno (może to też wina wyeksploatowanego akumulatora) przy rozpalaniu, kiedy rozrusznik zakręci (rozpalanie...
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
Ten silnik nawet po odpaleniu grzeje świece żarowe dopóki nie osiągnie 60°C, a świece powodują duże spadki napięć. Inną przyczyną może być kończący się akumulator, źle naciągnięty pasek i w końcu alternator.
Nie znam tego samochodu, ale to: Klient na lawecie przywiózł swojego Hyundaia Tucsona ( 2005 rok, 2.0crdi, automat, 140km), który nie chciał zapalić. Dopiero odpalając go na plaku, zapalił i po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu zapalał już normalnie. i to Jedno co zaobserwowałem jest to, że jak zostanie w warsztacie na noc, to odpala normalnie,...
A czy cofające się paliwo może być przyczyną tego, że Webasto nie odpali na zimnym silniku? Zauważyłem,że przy -20st nawet wyjęcie bezpiecznika nic nie dało, a silnik zawsze jak zimny dłużej zakręci. Potem od kopa. Chcę w weeken sprawdzić układ paliwowy pod tym kątem oraz wymienić filtr paliwa. Podpowiedzi Wasze mile widziane, proszę.
Słuchajcie, ja już zgłupiałem ... znowu przez dzień było dobrze i znowu ciągle się kręcą. wymieniłem całą tą część instalacji którą pokazywałem poprzednio na sprawną, nie pośniedziałą , nowe przekaźniki. Po tym jak się znowu zaczęły kręcić nawet na zimnym silniku od razu pojechałem do mechanika na kompa i żadnych błędów. Klimatyzacja sprawna - bo podobno...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
pożyczyłem tydzień temu od kumpla kabel i sprawdzałem głównie, czy sonda lambda ma poprawne napięcia. Napięcia były prawidłowe. Zapłon ustawiałem niestety tylko metodą "prób i błędów" czyli podczas jazdy co chwile zmieniałem położenie aparatu i podczas jazdy przy około 20km/h wciskałem do końca pedał gazu. Tak kilkakrotnie aż do momentu uzyskania najlepszego...
Zmierz napięcie na wtryskach podczas chechłania. Minus weź z silnika, nie z aku, bo możliwe, że gdzieś masz spory spadek napięcia przy włączonym rozruszniku.
Zmieniłem świece i przewody wysokiego napięcia. Nieszczelności nie stwierdziłem. Samochód zyskał wyraźnie na mocy, ale problem pozostał ten sam. Najlepsze kopyto ma zaraz po odpaleniu, gdy chodzi dmuchawa dodatkowego powietrza (obroty jałowe trzyma wtedy na ~1200 RPM). Gdy zaczyna się nagrzewać to stopniowo robi się bardziej mulasty. Czy niesprawny...
Witam. Mam problem z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju w VW Golfa 6 2010 rok, 1,6 TDI 105 KM kod CYAC (przebieg ok 400 000 km). Kontrolka nie zapala się stale. Czasami mogę zrobić trasę i wcale się nie pojawi, a na kolejną trasę zapala się parę razy, albo co chwila). Zazwyczaj dzieje się to na przy temperaturze oleju 70 - 90 st. Dwóch mechaników...
Witam wszystkich chciałbym przedstawić mój problem. Już sam nie wiem co może być... Silnik gdy jest zimny jadąc samochodem czuć ze samochód ma 125 KM ta jednostka to oznaczenie mocy czy prędkości ? ale gdy się rozgrzeje po prostu nie ma takiej mocy... Wymieniłem przepływomierz na nowy świece kable wysokiego napięcia dalej nic już sam nie wiem co może...
Witam.Nie wiem czy dobrze trafiłem ale jestem początkujący.mam następujący problem z moim ducacikiem i proszę o pomoc.Na początku ciężko palił na zimnym silniku po odpalenie na przewody było ok.Na ciepłym silniku palił od kopa.Problem pojawił się gdy wymyłem silnik.Po umyciu silnika odpaliłem auto i zaświeciła się kontrolka silnika taka czerwona i zrobił...
membrany też się zgadzam- koszt regeneracji czasem przewyższa koszt nowego parownika, dlatego z tym wydatkiem się jeszcze wstrzymam, ale odnośnie silniczka krokowego ( ale mowa tu o silniku krokowym od instalacji gazowej ) to niesłyszałem, gdzie go mam szukać? "tomo19811" akumulator odłączony na ok 15min, po ponownym podłączeniu przy przekęcaniu zapłonu...
Masz tam jakiegoś BMSa? Tak bms jest 10s 40a Dodano po 4 Ja zgrzewając pakiety sprawdzam ogniwa, jak się zachowują przy rozładowaniu określonym prądem. Sprawdzanie napięcia w spoczynku pokazuje tylko stopień ich naładowania, nic więcej. Michał Ja zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym miernik pojemności ogniw i zapomniałem napisać wcześniej, że każde...
Zdejmij pokrywę filtra powietrza i zobacz, czy przepustnica ssania jest zamknięta (zimny silnik). Miałem parę przypadków zaciętego mechanizmu włączania ssania. Z lewej strony gaźnika (patrząc od przodu) jest całe sterowanie.
podmienili mi alternator na 110A. przygasanie świateł przy działaniu świec minęło. spadek na pełnym obciążeniu do 12,1V też. generalnie mam 14,5V bez obciążenia, a 14,3V przy włączonych światłach mijania, halogenach, przeciwmgielnym, ogrzewaniu tylnej szyby, dmuchawie na maksa i oświetleniu wnętrza (12 żarówek, 65W). przy takim obciążeniu po załączeniu...
Dość często korzystam z działu "Samochody Serwis" na tym forum. Widzę że dużo osób ma problem z interpretacją błędów odczytanych poprzez urządzenie diagnostyczne. Chciałbym tutaj przybliżyć sposób pomiaru temperatury przez różnego rodzaju czujniki w autach - myślę że pozwoli to innym zrozumieć lepiej jak to działa i co sterownik mówi do nich poprzez...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Witajcie! Mam Megane 1,4 8V 97 +LPG oczywiscie problem ten sam - brak wolnych obrotów(biegu jałowego) na zimnym silniku! zrobilem juz prawie wszystko o czym piszecie.. probloem wciaz jest a wiec nowy... blok przepustnicy silniczek krokowy przewody swiece sonda L katalizator czujnik temp czujnik podcisnienia regulacja zaworów wszystko czysciutkie pozostają...
Wtryskiwacz trzeba wykluczyc . Bo to jest w sumie droga rzecz . Ale nie wydaje mi się ze to to . Bo jak silnik nie chiał palic miał napiecie na wtryskiwacz 10 v a nie 12 podłaczajac się pod te kalle co do niego dochodza. A tak normalnie jak odpalał miał 12,14. i się wydaje ze tu jest sprawa . Ze dostaje za małe napiecie do wzbudzenia wtryskiwacza....
Wracając do tematu. Czy alternator wzbudza się od razu po odpaleniu? Logika oraz pomiar napięcia podpowiada mi że tak. Zaobserwowałem jeszcze raz ten moment spadku napięcia i wyświetlenia chęcią od ładowania. A więc w okolicy 5 min po uruchomieniu- zimny, ciepły na odbiornikach lub bez. Słychać właśnie takie sprzęgnięcie, przez chwilę ten silnik pracuję...
Witam, mam problem jak w temacie na zimnym silniku zaczyna nierówno pracować raz jak odpalę jest dobrze i dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczyna źle pracować po ponownym odpaleniu pracuje nierówno od razu i włącza się kontrolka silnika. Zauważyłem też ze gdy pracuje dobrze ładowanie akumulatora jest na poziomie ok 14V gdy pracuje nierówno spada...
Oczywiście milejow ma rację co do zasady działania sondy szerokopasmowej, ale przepływ prądu albo jest wynikiem przyłożonego napięcia, albo może spowodować spadek napięcia na rezystorze. Sterownik udostępnia wartość tego napięcia i na tej podstawie można ocenić skład mieszanki. Z fragmentarycznych informacji w internecie doszedłem, że w tym silniku...
1. Kiedy ostatnio (data, jaki przebieg temu) był wymieniany olej silnikowy 2. Przygasające kontrolki wynikają ze spadku napięcia: - Akumulator jest słabo naładowany (ale to wykluczyłeś) - gorszy styk na klemach, masie czy przyłączu rozrusznika - Rozrusznik. Temat rzeka; zawilgocenie i przymarzanie, uszkodzenia wew. kończące się szczotki itd. itp.
15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) Jeszcze w Dieslach często w kabinie jest taka nagrzewniczka: https://obrazki.elektroda.pl/9861008900_... A sterowane to jest sekcjami, może przekaźnik od jednej sekcji się zespawał. Łatwo sprawdzić, bo wykazałoby się, gdybyś na zimnym i nieodpalonym...
Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty. PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak. Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od...
Witam Może to wina słabego akumulatora. W mojej corsie c 1,7 dt 2001 (wiem czy to normalne) podłączając żaróweczkę pod "fajkę" od świecy żarowej mam następujące efekty. Zimny niepracujący silnik, na zapłonie - żarówka pali sie. Po zapaleniu silnika żarówka pulsuje i stąd (jeśli to normalne) pulsowanie świateł wynikające ze spadku napięcia - włączające...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. - Drążę temat świec ponieważ widziałem na filmach...
spadek zimnym silniku przerywa zimnym silniku stuki zimnym silniku
ariston zmywarka błąd ikony pulpitu blokada komórka
suszarka edh3897sde regulacja kierownicy citroen
Jak zresetować miernik pH C-600: instrukcja Objawy uszkodzonego zaworu N75 w VW Passat B5 1.9 TDI AVB