Kolego Cycek666 Włącznik rozrusznika (elektromagnes) pobiera znacznie większy prąd (na cienkim kabelku) niż powinien. Jest to pewne, bo przepala bezpiecznik - o czym sam napisałeś. Przejdźmy do najprostszych zależności w elektrotechnice: co powoduje zwiększony prąd w przewodzie? Powoduje ZWIĘKSZONY SPADEK NAPIĘCIA! Mówiąc bardziej przystępnie: jeżeli...
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Serio? Miernik w łape i mierz gdzie jest spadek napięcia.
Po drodze od stacyjki do rozrusznika jest jeszcze przekaźnik uruchamiany z modułu silnika. Dobrze by było również tam zajrzeć. Tym bardziej, że (jak piszesz) na cewce elektromagnesu rozrusznika jest duży spadek napięcia.
Witam, problem Mercedes Actros MP4. Auto rozłącza prąd po zgaszeniu. Słychać, jak pyka bezpiecznik i wszystko działa poza gniazdem zapalniczki i światłem w schowkach u góry. Wcześniej było tak, że rozłączało, jak postał ok. 4 h, a teraz od razu. Do tego dzisiaj w nocy rozłączyło mi Webasto. Miał ktoś podobny problem? Wiązka? Jakiś sterownik? Auto nawet...
Jak uważasz, dla mnie to byłby pierwszy trop, zwłaszcza że jak piszesz spadek napięcia jest minimalny.
P=U*I P(moc)= 24 wolty*10amperów=240watów Przeliczenie całkowicie uproszczone nie uwzględniające sprawności i spadków napięcia.
Po 3 minutach spada do 0,02-0,03A Jest bardzo dobrze...
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
Z opisu wygląda na zwartą celę w akumulatorze. Akumulator do wymiany.
Ale fizykę miałeś w szkole podstawowej....... Najważniejsze, świecę tam są na 4,4V policz że nawet powierzają 20A każda to jaka to moc w stosunku do rozrusznika.? Każdy jeden mV spadku napięcia powoduje spadek prędkości obrotowe rozrusznika.
Mierzenie tak dużych prądów wymaga użycia bocznika, na którym mierzy sie spadek napięcia. Mercedes stosował przekaźniki z 4 wyjściami, do każdej świecy szedł osobny przewód. Przekaźnik ten sygnalizował spalenie świecy miganiem kontrolki.
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Prawdopodobnie lodówka jest dobrze podpięta tylko sterownik widzi spadek napięcia i ją wyłącza nie wiem jak jest w mercedesie bo nigdy tego nie rozbierałem ale w dafie też kierowcy się skarżą że po zgaszeniu auta lodówka się wyłącza jeśli producentem jest danfoss wystarczy zrobić mostek w sterowniku lodówki
witam wszystkich mam do was prosbe w moim mercedesie w 124 250 d spada napiecie po nizej 10 v i chyba pradnica nie laduje mi akumlatora bo podczas jazdy przy wlaczonych swiatlach po jakims czasie swieca b. slabo nie moge uzywac kierunkowskazow bo nie dzialaja co to jest za wada prosze o odpowiedz z podziekowaniem zbyszek.b
Zacisk 30 to stały prądowy z aku na sterowniki. Jeśli wyrzuca ten błąd to albo odpalany na słabym akumulatorze, albo problem z ładowaniem/spadkiem napięcia w instalacji.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
Napewno powinno być dużo więcej niż u Ciebie. Wiązka do sprawdzenia.
Klema do zmiany. Wystarczy, że masz spadek napięcia na niej i nie będzie kręcił.
Tak ,masz racje . to objaw spadku napięcia na akumulatorze.
Diody luzują sie w obsadach bo korodują i tam jest spadek napięcia wyjsciem jest wymiana mostka.
60A to stanowczo za mało. Tam powinno być coś koło 100Ah.
silnik potrafi zgasnąć wyrzucając czerwony komunikat o rozładowaniu akumulatora (akumulator jest nowy). Auto samo informuje, że traci zasilanie. Do sprawdzenia wiązka, trzeba delikatnie poszarpać przy pracującym silniku, starając się wygenerować usterkę. Dodatkowo diagnostyka SD i pomiar spadków napięć.
Prawdopodobnie miał miejsce spadek napięcia na akumulatorze, bądź akumulator całkiem się rozładował. Proszę spróbować odłączyć na chwilę akumulator i podpiąć go od nowa - powinno zadziałać.
W momencie rozruchu występuje spory spadek napięcia, który powoduje chwilowy zanik komunikacji z którymś sterownikiem. Wyświetlone "CAN" jest to alarm o tym wydarzeniu. Nie przejmował bym się tym zbytnio, ale profilaktycznie proponuję sprawdzić akumulatorki ( elektrolit ).
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
"mam malucha 126 w wersji elegans".... Naprawdę myślisz, że Twój pojazd jest jedyny, niepowtarzalny i robiony w jednym modelu przez dwadzieścia lat???? Może trochę więcej szczegółów na przyszłość? Actros aktualnie (licząc liftingi) to już czwarty model! BS 4140 - czujnik prędkości obrotowej oś przednia lewa strona BS 1002 - nadmierny spadek napięcia...
To podłącz je przez diodę prostowniczą o odpowiednim prądzie przewodzenia. Będziesz miał spadek napięcia zasilania o 0.7 volta. I powinno wystarczyć. Dioda na każdy plus.
Zmierz woltomierzem napięcie między B+ alternatora a "+" akumulatora, a następnie między "-" alternatora a "-" akumulatora. Na którymś z tych przewodów musi byś spadek napięcia, właśnie te brakujące 2V.
Trzeba sprawdzić miernikiem jakie jest ładowanie i ewentualnie gdzieś na przyrządzie sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w celach. Może są za duże spadki napięcia przy włączonych światłach i coś głupieje.
Dziękuję za odpowiedź. Myślę że samodzielnie mogę jedynie znaleźć która to świeca jest ewentualnie przepalona poprzez pomiar prądu cęgami jeśli jest dojście lub spadku napięcia. Wymiana jest raczej poza moimi możliwościami, nie chcę nic urwać. Pozdrawiam.
ie mogę znaleźć nigdzie akumulatora 18V 1000Ah? Możesz kupić aku. 12 i 6V dowolnej pojemności (aby i dentycznej) i połączyć w szereg. My odradzamy zwiekszenie napięcia. ** 1000 Ah będzie trochę ciężki Dodano po 9 Jeśli założymy, że oba aku mają napięcie 12V i jest ono takie w rzeczywistości, to skąd się ma wziąć różnica prędkości? I chyba będzie ona...
Chodzi o PŁASKĄ wtyczkę - w podstawowym wykonaniu są w niej dwa kabelki, jeżeli natomiast w aucie są siedzenia ortopedyczne, to wtedy są trzy kabelki. W każdym razie podpinamy się pod skrajne kabelki (na obu końcach wtyczki) Jest to stałe napięcie zasilające pompkę (bezpośrednio z akumulatora) Jeżeli na kabelkach będzie zły styk, to duży prąd pobierany...
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
Spadek napięcia jest najbardziej szkodliwy i to właśnie wtedy pojawia się najwiecej błędów. Jeżeli silnik pracuje prawidłowo to najprawdopodobniej będzie wystarczające skasowanie błędów.
Czyli nie jest to zbyt precyzyjny układ jeśli chodzi o rozdzielczość, więc rozrzut parametrów diod nie powinien sprawiać problemów. Diody najlepiej sprawdzać oscyloskopem ew. multimetrem - spolaryzować przez rezystor i mierzyć spadek napięcia na diodzie w zależności od oświetlenia.
Witam.Sprawdzić spadek napięcia na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem,połączenia wtrysków z sterownikiem.Transponder w kluczyku.Odpowietrz układ paliwowy.
Po pierwsze to go naładuj, porządnie a nie na tyle aby odpalił. Może się tez okazać że to głębokie rozładowanie już bezpowrotnie zniszczyło akumulator. Spadek najłatwiej znaleźć kamerą termowizyjną.
http://obrazki.elektroda.net/76_12002251... Nie jest dobry, ta dioda Zenera albo nie będzie robić nic albo od razu się spali (jeśli będzie np. na 12V), jest tam nie potrzebna, tak się nie włącza diod Zenera. Jednak stabilizator raczej na 9 lub 10V... to powinno wystarczyć do poprawnej pracy radaru do parkowania i jednocześnie zapewnić dostateczny...
Przeczytaj ten odpowiedzi masz. ..do dziś nikt nie podał odpowiedzi co jest przyczyną... każdemu pomaga co innego, po jakimś czasie pisze, że jednak nie pomogło... przeraża mnie wymiana kolejnych części przez mechanika bo to przekroczy wartość auta a czy pomoże? A g... prawda. Auto stare i zużyte. Wystarczy że 10 elementów się zużyło tylko 5% to nie...
Zapomniałem dodać że po sprawdzeniu komputerem występuje jeden błąd: 2647-prawy przepływomierz powietrza ,wartość powyżej limitu-stały Nie da się go skasować, podmieniłem przepływomierze prawy z lewym ale dalej ten sam błąd bez zmian.Więc przepływomierz powinien być ok.Sprawdziłem napięcie we wtyczce do tego przepływomierza i jest.
Przestawienie nastawnika powodowane jest ciśnieniem oleju z magistrali. Może po jego uruchomieniu dochodzi do nadmiernego spadku ciśnienia w tej części układu smarowania? Nie jestem mechanikiem - to takie luźne dywagacje nie poparte doświadczeniem. Jak tam napinacz? Może to właśnie on tak reaguje? Jak jest dobry to powinien utrzymywać napięcie łańcucha...
witam, chciałem zapytać czy udało się rozwiązać ten problem, mam identycznie w mercedesie c - klasa. walczę z tym już miesiąc i nie mam już pomysłów. Pozdrawiam Paweł
Daj całkowicie drugi aki prostu do pompy bez masowania go do karoserii. Może coś sieje ta pompka, albo spadki napięć. Drugi osobny akumulator da jakąś odpowiedź.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem Pioneer Navi F 910 BT, jest podłączone w Mercedesie w210 (E klasa) z 2000 roku i niestety mam problem... Radio po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapomina język menu, język lektora do nawigacji, kolor podświetlenia. Powraca do języka angielskiego i koloru niebieskiego. Inne ustawienia ok. Obojętne czy po...
Przemierzyć spadek napięcia. Ale u Ciebie to raczej szybko trzeba działać, przy złym połączeniu masowym próba odpalenia może poskutkować uszkodzeniem elektroniki lub przepustnicy.
Pewnie starość. Do przetrzepania instalacja, wyłączniki i miejsca połączeń. Masz gdzieś spadek napięcia lub zbyt dużą oporność, gdzieś brakuje masy i masz skutki. Usterka banalna, ale upierdliwa, bo trzeba szukać.
Witam, Po zapaleniu świateł na wskaźniku "przybywa paliwa", a po zagaszeniu wraca do stanu poprzedniego. Co może być przyczyną? Jakiś spadek napięcia po zapaleniu świateł? Posiada ktoś może schemat podłączeń oraz samego licznika? Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, Kolego trzeba zacząć od sprawdzenia akumulatora, czy jest naładowany i czy posiada pojemność. Potem sprawdzić połączenia czy wszystko jest na miejscu i w jakim stanie są kable połączeniowe. Pomierzyć spadki napięć na przewodach. Przyczyną może być również uszkodzenie elektromagnesu w rozruszniku.
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Z rysunku nie bardzo wiem po co ta kombinacja, uzasadniona jedynie wtedy gdy oba akumulatory jak to napisano wyżej mają różne napięcia lub żeby odbiorniki podłączone do akumulatora z wciągarką nie obciążały akumulatora głównego. Jeżeli rzeczywiście tak są połączone jak na rysunku i mają jednakowe napięcie to wystarczy połączyć dodatkowo plusy akumulatorów,...
Zamykam temat okazuje się że od spadku napięcia pokręciło się w modułach wystarczyła adaptacja na SD. Dzięki za podpowiedzi.
Dzięki za odpowiedź! Moc żarówek jest własciwa, tablica też świeci. Auto stało dłuższy czas nieużywane i poźniej pojawił sie ten problem. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, myślę że teraz sobie poradzę. ----------------------------------------... Układ kontroli i styki przy nim okazały się ok. Przyczyną zapalania kontrolki była słaba...
17 - zasilanie tablicy zegarów, lampa sufitowa. 0,19 A to tygodniowo 32Ah, czyli ubytek 1/3 nominalnej pojemności akumulatora. Powinien kręcić na pozostałej pojemności. Roczna Varta a ile wcześniej na półce w sklepie? ;) Sugerowałbym sprawdzenie akumulatora w serwisie. Zwarta cela? Czy możesz podać napięcie akumulatora zmierzone po tygodniowym przestoju?...
Skoro masz za niskie ciśnienie cr, to może być: - słaby akumulator, zbyt duży spadek napięcia - rozrusznik za wolno kręci(jakie obroty przy kręceniu) - regulator ciśnienia na listwie cr - pompa cr Z moich przypadków, dwa razy był uszkodzony regulator (w dwu różnych autach), raz rozrusznik zawalony olejem z wycieku z silnika i z odmy, po wyczyszczeniu...
Do nagrzewnicy dostaniesz się tylko w kabinie. Całą "tapicerkę" pod szybą trzeba wymontować. Przy słabych akumulatorach wystarczy, że odruchowo wciśniesz sprzęgło i całe wcześniejsze nauczanie bierze w łeb. Po włączeniu zapłonu odczekaj kilka, kilkanaście sekund i uruchamiaj bez dotykania sprzęgła, może wtedy nie zgubi pamięci. Ale to też jest zależne...
Nie znam tego urządzenia,lecz czy ten silnik nie napędza jakiegoś mechanizmu który stawia zbyt duży opór.Zbyt duży spadek napięcia w instalacji może powodować obniżenie mocy i związane z tym problemy.Do przejrzenia zabezpieczenie ,zaciski i złącza oraz przekrój przewodów do samego silnika.
Doprecyzujmy. Też dołożę swoją uwagę: "313" w żaden sposób nie identyfikuje, co to za auto. To tylko oznaczenie handlowe i auto równie dobrze może mieć dwadziescia lat jak i pół roku. Dopiero trzeba się domyslać z tresci. Nawet ci się daty produkcji nie chciało podać... Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. To nie jest przekaźnik swiec żarowych...
Jeśli na bezpiecznikach jest prąd, to może być jeszcze uszkodzony moduł kontroli żarówek, on jest już za bezpiecznikami, choć w takiej sytuacji powinna się świecić kontrolka na desce, bo ona jest podłączona bezpośrednio do jednego z bezpieczników. Moduł kontroli żarówek to największe pudełko w skrzynce z przekaźnikami (tej głębiej za skrzynką bezpieczników)....
Co do obliczeń "elektrit" to chyba są błędnene ponieważ przyjeto zasadę przy obliczeniach poboru prądu bez spadku napięcia akumulatora . Zreszta o czym tu pisać moderator norbert czy jak tam napisał że mercedes i tematy o nim sa archeologią może ma lepszy ale dobrze radzi kolega odłaczać i sprawdzić pobór prądu jednak mam to samo i akumulator trzyma...
Mercedes-Benz Citaro O530 sterownik skrzyni biegów ZF błąd zasilania oraz wewnętrzny błąd sterownika. Diagnoza Star Diagnozą wewnętrznego zasilania wskazuje skoki i spadki napięcia od 0 do 24Volt. Więc otworzyłem sterownik i pomierzyłem zasilania na tranzystorach BTS141 oraz BUK9628 i faktycznie faluje na nich napięcie mianowicie raz jest chwilę a potem...
Po nocy bez bezpiecznika 11 nie było znaczącego spadku napięcia na akumulatorze. Później wyciągnąłem kostkę stacyjki i po włożeniu bezpiecznika 11 pobór znów się pojawił. Czy w takim wypadku gdy kostka stacyjki jest odpiera a pobór wynosi aż 0,5A winnym będzie moduł UCH?
Wielkie dzięki za reakcję i porady zacznę chyba od kondensatora... Natomiast co do: Odpowiednia instalacja, dodatkowy akumulator, wymiana na mocniejszy alternator to jak rozumieć określenie " odpowiednia instalacja" ? Tak to można każdemu napisać... Może dodam, że opisywany problem występuje w aucie Mercedes ML z oryginalnym radiem a subwoofer jest...
W zasadzie kontrolka może zapalać się i samoistnie gasnąć tylko w przypadku usterki na zasilaniu lub spadku napięcia zasilającego. Jeżeli powodem zapalenia kontroli jest "błąd" to kontrolka samoistnie nie zgaśnie. W202 przed i po lifcie to całkowicie inne auta - nie ma tej informacji w pytaniu.
sprawdź najpierw czy nie padł odbiornik w centralce czy czasami nie zrobiły się zimne luty często się zdarza że centralki padają przy dużych spadkach napięć. pozatym w każdym alarmie na płytce są symbole musisz je odczytać swojego czasu mercedes montował alarmy dog ale nie w tym okresie co piszesz
Oczywiście milejow ma rację co do zasady działania sondy szerokopasmowej, ale przepływ prądu albo jest wynikiem przyłożonego napięcia, albo może spowodować spadek napięcia na rezystorze. Sterownik udostępnia wartość tego napięcia i na tej podstawie można ocenić skład mieszanki. Z fragmentarycznych informacji w internecie doszedłem, że w tym silniku...
każdy Mercedes z tego rocznika powinien posiadać alarm Coś im się pokićkało. Na pewno był to serwis Mercedesa? Może im chodziło ogólnie o "system antykradzieżowy" najwidoczniej teraz nie działa Bo go pewnie nie ma. Obecność takich rzeczy jak alarm (który wcale nie jest wyposażeniem standardowym) sprawdza się w kodach wyposażenia specjalnego po rozszyfrowaniu...
Wydaje mi się,że masz spadek napięcia na kostce stacyjki lub po drodze.Zdejmij lub odkręć cienki przewód przy rozruszniku który podaje prąd ze stacyjki.Na jego miejsce przykręć lub wsóń z wsówką kawałek przewodu.Zobacz czy auto jest na luzie i czy jest zgaszony zaplon,jeśli tak to drugi koniec przewodu który podłączyłeś dotykasz do + akumulatora i auto...
Bateria się przedwcześnie nie rozładowuje? dawno o tym pisałem... Przedwcześnie to raczej nie bo zakładałem ją ponad dwa lata temu więc myślę, że taki spadek napięcia po dwóch latach jest chyba do przyjęcia. W starym kluczyku (tylko, że tam są dwie baterie) wymieniane były ponad 4 lata temu i jeszcze nic nie wskazyje na ich wyczerpanie. Trafiły się...
Możliwe przyczyny - Uszkodzony czujnik ciśnienia cząstek stałych filtr - Wiązka cząstek stałych Filtr Czujnik ciśnienia jest otwarty lub zwarty - Filtr cząstek stałych obwód czujnika ciśnienia przyłącze elektryczne ubogich - Diesel Szczególną Filter (DPF) obwód sygnału zwarcia do masy - Otwarty obwód VREF Możliwe objawy - Silnik Light ON (lub Service...
Przy okazji wymiany żarówek w reflektorach zmierzyłem na nich napięcie. Okazało się, że jest 13V. Na zaciskach akumulatora 14V. Szukając tego brakującego volta zmierzyłem różnicę napięcia między masą auta, a minusowym przewodem. Było 0,15V co wydaje mi się dopuszczalnym spadkiem. W poszukiwaniu pozostałych 0,85V trafiłem na moduł kontrolujący sprawność...
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
myślę że masz gdzieś "przegnity" przewód lub złącze (czytaj spadek napięcia na zasilaniu), nie wykluczone że to któryś z czujników ale raczej to będzie usterka od strony zasilania. Wskazuje na to fakt że gdy koło wpada w poślizg, a więc ABS się uruchamia-włącza zawory, spada napięcie i rejestruje w tym momencie błąd.
Pojazd odpalony, błąd zniknął. W piątek odłączyłem klemę z akumulatora, dziś ją założyłem, tachograf pokazał na wyświetlaczu błąd o zmianie godziny chyba 9053. Ustawiłem czas wg instrukcji, ale błąd na liczniku nadal był, jednak auto po 5 sekundowym kręceniu załapało. Początkowo miało problem z wkręceniem się na obroty ale po jakiejś minucie wszystko...
Jak pisałem powyżej układ kontroli żarówki"sprawdza" jej moc.Na dzielniku napięcia następuje spadek napięcia zależny od jej mocy.Wykrywa mniejszą moc niż założona .Gdyby przetwornice pobierały większą moc niż zwykłe żarówki halogenowe to układ nie wykryje usterki ale w przypadku mniejszej mocy nawet o kilka wat ,niestety tak.Sprawdziłem to doświadczalnie...
Pierwsze położenie załącza się radio. Drugie położenie, działa wentylator, szyby, ect... Ostatni ruch na zapłon i nic. Rozrusznik nie kręci. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to błędy w komputerze, ale to już jest ostateczność bo tutaj prawdopodobnie tylko w serwisie mogą to zrobić i kosztuje koszmarnie, a ja muszę jakoś wrócić do Polski. Coś padło...
Komunikat o błędzie ESP lenkwinkelsoensor pojawia się gdy jest duży spadek napięcia /gdy jest słaby lub uszkodzony akumulator . Jeśli byłby uszkodzony czujnik wałka rozrządu to po odpaleniu ,dalej motor będzie chodził można odłączyć i sprawdzić . Prędzej L5 czyli wału korbowego bo to podstawowy czujnik w cdi 2/3. Zapala i gaśnie ...Na gorącym czy na...
Ja sądziłem, że jazdy mogą być spowodowane spadkami napięcia i tyle. Samo zasilanie z 14V to nie problem, sam ostatnio skalowałem obrotomierz z diesla do diesla i podpinałem na krótko przy akumulatorze, działa jak należy. Generalnie podłączałem też testowe obrotki w innym aucie do gniazda diagnostycznego, zasilanie podpinałem również na krótko i zachowywała...
Każda ze świec pracuje na napięciu ok. 1,7 V, (reszta odkłada sie na opornikach pomiędzy świecami). Jeżeli przestanie grzać którakolwiek świeca, przestaje grzać cały układ. Większa filozofia typu "schemat" potrzebna nie jest - wystarczy zmierzyć spadek napięcia na każdej ze świec, żeby wykluczyć usterkę. Przerwa na którejkolwiek świecy unieruchomi cały...
Witam. Komunikat zapewne się pojawił po dłuższym użytkowaniu na włączonym zapłonie lub bez niego ale przy działaniu urządzeń elektrycznych(radio,fotele itp). Poważny nie jest,informuje o ograniczeniu działania funkcji komfortowych ( jak w/w fotele,kolumna kierownicy ,lusterka ...) aby zabezpieczyć akumulator przed spadkiem napięcia uniemożliwiającym...
witam pisałem może rozwiązał problem bo mam identyczny. co jeszcze zauważyłem to mianowicie to jak ciepły to często jest ok, stacyjka w porządku, okablowanie także. dodatkowo nieraz ni z tąd ni z owąd zapalają się świece żarowe. co jeszcze ciekawego zauważyłem to jak długo przytrzyma się na kręceniu rozrusznikiem to nie działa a jak tylko delikatnie...
No właśnie już się gubię, to jest jakiś normalny objaw w przypadku gdy wiązka na silniku gubi masę? Ogólnie sterownik silnika podłączyłem i zauważyłem że odpięcie tej wtyczki (oznaczonej jako C) powoduje właśnie spadek tego napięcia do 0 (obrazek na dole). Kable z tej wtyczki nie idą na wiązkę wtrysków tylko rozchodzą się i idą do zaworów airmatic'a...
Samochód to mercedes c klasa, akumulator bosch silwer 60ah, Dzieki za pomoc, z tego co widzę to najprawdopodobniej będzie wina przewodów bo są dosyć ciękie, sprawdzę również połączenia z masą. Pozdrawiam wszystkich.
KIngdom Solar KD410 (410W) 8 sztuk No to coś jakby się nie zgadzało. Po pierwsze Voc tych paneli to 37V (STC), dla 8 sztuk paneli w stringu to jakieś 320...330V dla -5°C. Czyli odpalając " na zimno " w obecnych warunkach pogodowych już jest przekroczone maksymalne napięcie pracy, choć, teoretycznie nieprzekroczone jest maksymalne napięcie wejściowe....
Listwy LED i żarówki - migoczą - w zależności od jakości LEDów - mniej lub bardziej zauważalne Ledy które zauważalnie migoczą przy zmianie napięcia o 3V muszą być bardzo złej jakości. Zgadzam się z Tobą - nie jest to mercedes wśród mercedesów :) ale Czy zainstaluję lampki halogenowe na 230VAC czy LEDy - efekt podobny Wymieniłem bezpiecznik na nowy...
Po podpięciu pod komputer Wykryło błędy P1615 ( Napięcie zasilania) i P1222 (Obwód czujnika A położenia pedału przyspieszenia). Czy po wykasowaniu w/w błędów była wykonana jazda próbna i wykonano ponowną diagnostykę elektr. silnika ? P1615 mógł być błędem chwilowym, który został zapamiętany w przypadku próby uruchomienia silnika na "słabym" akumulatorze....
Jest niedziela, to przeanalizowałem dla ciebie trochę bliżej tą ofertę. Chodzi tu bardziej o ogólne podejście - jak szukać czegoś sensownego, a nie dawać się nabić w butelkę przez sprzedawcę. 1. Fragment: Żarówka posiada rzeczywistą moc 30W (OEM) czyli 60W (LED SET) jako komplet. Jest to znacząca moc, która pozwala na generowanie dużej ilości światła....
Mój znajomy kupił na Allegro żarówki ksenony+przetwornice. Łącząc je bezpośrednio do instalacji przetwornice dostają zbyt mało prądu i żarówki świecą słabo. Dopiero podłączenie ich przy pomocy dodatkowego przekaźnika i grubszych kabli zasilających jasność świecenia jest Ok. Jednak pojawia się kolejny problem. Instalacja merca (ML 270) rozpoznaje spaloną...
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana pomogło jak ręką odjął
Mam problem z mercedesem s400 W220 z silnikiem diesla rok produkcji 2001, po zamontowaniu nowego akumulatora, samochód pojeżdził tydzień i niechciał odpalić. Po naładowaniu zapalił bez problemu. powtórzył się ten objaw jeszcze parę razy, poczym właściciel pojazdu zdecydował o ponownej wymianie akumulatora na nowy a tamten oddał do reklamacji. Po dwóch...
Witam, Od tygodnia męczę się z Mercedesem w203 2.2 2005r, auto nie zmienia biegów, ma wsteczny, i do przodu ale tylko 1, dodatkowo na wyświetlaczu migają pozycje biegów czyli jeżeli jest na "P" to miga na zmianę "P" i "D", z kolei jeżeli mam na "R" to miga na zmianę "R" i "D". Błędów zbyt wiele nie ma, jest błąd na SAM'ie ,że na terminalu 15 są spadki...
Wypróbowałem pierwszy układ(z mostkiem graetza) - działa jak mercedes :) - z diodą 12V napięcie na żarówce wynosi ok 226V, żarówka z triakiem ma 225V, tak jak trzeba. Bardziej odpowiada mi układzik z powyższego postu, może aby otrzymać większe spadki napięć zamienie: zenerki na 22V(10W-0,86zł), 1k na 3,9k, 200R na 1200R(mam MOCa 3041), kondensatory...
Z opisu wygląda na problem z rozrusznikiem bądź jego sterowaniem. Ale przy założeniu (przynajmniej tak mi się wydaję) że to coś z rozrusznikiem było by słychać "coś" jakiś przekaźnik, zauważalny spadek napięcia itp a tu nic , przekręcam kluczyk na opór i nic się nie dzieje w temacie uruchomienia rozrusznika. Wszystkie czynności który następują przed...
Odradzam patent z diodą, będzie za duży spadek napięcie w związku z tym będzie się za bardzo grzała. Ale odradzam jakiejkolwiek ingerencji, jeśli takie rozwiązanie zostało zaimplementowane fabrycznie. Dodatkowy grzejnik 55W (bo tak należy traktować żarówkę halogenową) może uszkodzić reflektor. Słowo na temat żarówek H4. Reflektor z taką żarówką zaprojektowany...
Polecam lekturę .normalne pracujące napięcie sondy około 4.5 V po nagrzaniu obojętnie czy jedno czy cztero przewodowa. Ale to jest nie ważne jakie napięcie ważne jakie są fluktuacje pomiędzy spadkami i wzrostami napięcia im wyższa czesttoliwość tym większa sporawność sondy.Stare sondy 1=2 przewodowe wymiana pomiedzy 30 000 a 50 000 mil ,nowszego typu...
Stabilizator to jest taki chujec co daje składową stałą do przebiegu sterującego nastawnikiem wolnych obrotów. Napięcie to można sobie regulować peerką.Kiedyś zrysowałem schemat tego i pewno jeszcze wisi na forum lpg na www.obd2.pl M103 da się zagazować instalką IIgen. tylko trzeba załozyć mikser Landi Renzo , a nie polski badziew.Moj 300E przejechał...
Witam, Szukam szukam i przeczytałem chyba wszystkie wątki na ten temat, a mój się różni... Posiadam Mercedesa W124 220E (albo E 220 [Nie wiem dokładnie, bo nie pamiętam jak było w starym dowodzie, a w nowym podałem 220E]) z silnikiem 2.2 benzyna i automatyczną skrzynią biegów z roku 1993r. Po odpaleniu auto chodzi na ssaniu, trochę buja obrotami, ale...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Dzięki Gerri też do tego doszedłem ale przynajmniej utwierdziłeś mnie że mam racje. Kabel który podłącza się to tej dwupinowej wtyczki podaje prąd i reaguje zmianą napięcia (konkretnie spadkiem) na dodanie gazu, czyli tak jak piszesz przyczyna leży w samym obrotomierzu. Po obejrzeniu go nie zauważyłem niczego do czego mógłbym się przyczepić, podałem...
mercedes spadek spadek mercedes spadek napięcia rozruchu
makro kolor komórki usunięcie spacji samsung niestabilne połączenie
selektol specjal zlecę lutowanie
Falownik Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda i sporadyczny alarm, interpretacja sygnałów LED Volvo 850 – skuteczne czyszczenie nagrzewnicy, płukanie, preparaty, objawy zapchania