Spróbuj wyczyścić gaźnik i wtedy zobacz.
Nie regule się spalania w tym gaźniku który masz. Wolne obroty tylko. To ile niby Ci spala? pewnie dysze masz rozkalibrowane.
Nie wiem ile wcześniej palił. Mam go od 2 miesięcy. Wymieniłem tylko filtr powietrza, rozrząd i płyn w chłodnicy od kąd go kupiłem. Fakt że jestem młodym kierowcą lecz jeździłem innym autem i nie było takich problemów i różnic w spalaniu przy ostrzejszej jeździe
Witam mam pytanie odnośnie dużego spalania w golfie 2 z silnikiem 1,6 z gaźnikiem na automacie rocznik 84' Spalanie dochodzi do 12-13L/100km po mieście, jaka może być przyczyna tego ???? Z góry dzięki za odpowiedź !!
Jest jakaś możliwość prostego sprawdzenia czy tylko i wyłącznie trzeba jechać z tym do gazownika? Rozumiem ze spalanie mogę mieć większe?
Jest to na gaźniku. Czasami na zimnym silniku czuć nie przepalony gaz ale tylko czasami
Kolego wejdź sobie na dział samochody elektryka i elektronika masz tam temat golf II 1.6 gaźnik pierburg 2ee to bardzooo obszerny temat:D
Zobacz na stronie www.vwgolf.pl tam jest dużo na temat tego gaźnika (2ee to gaźnik sterowany elektronicznie) sam miałem takie autko i również problemy z tym gaźnikiem ale tylko na benzynie-na LPG wszystko było ok. Odnośnie zmiany gaźnika to większość osób na forum golfa zaleci Tobie założyć jednopunktowy wtrysk od golfa 1.8 ,są tam osoby którym udało...
Napisz jaka to instalacja. Generalnie GOLF na gaźniku bez podłączonego podciśnienia nie powinien wogóle trzymać obrotów a ewentualnie co sie żadko zdarza mieć je bardzo duże. Podciśnienie tak czy inaczej musi być podłączone aby wszystko prawidłowo działało. Najprościej byłoby wywiercić dziurkę w kolektorze i tam poprzez wkręcenie odpowiedniej rurki...
Nie będzie wpływu na spalanie LPG, spalanie i dawkę regulujesz na przewodzie idącym od parownika do gaźnika/miksera.
reduktor to aluminowy korpus (raczej się nie psuje tylko brudzi), gumowe zaworki (zużwają się) i membrany (też się zużywają) zestaw naprawczy to zaworki i membrany reduktor to 200-350 PLN zestaw 150 PLN max sam wyciągnij wnioski i zdecyduj a spalanie wydaje mi się troszkę za duże i raczej nie z winy gaźnika
Czy hamowanie silnikiem samochodem Golf 3 1.6 75km z gaźnikiem daje jakieś oszczędności związane ze spalaniem....Kod silnika jak w temacie ABU rok:94....Dzięki za odpowiedzi
silnik suchy zero wycieków tylko "gaźnik" tak? delikatnie przy pocony Dodano po 3 a i odpala od razu od strzała, miał czasami taki dolegliwości, że kręcił trochę dłużej, nie wiem czemu ale był upał i stał cały dzień na słońcu .
witam miałem inny komputer także był od 1300 ale miał inna mapę paliwa i wymieniłem na odpowiedni to był pierwszy problem wyczyściłem szmatką sondę była zakopcona to był drugi problem po tych zabiegach wszystko wróciło do normy . Jeśli golfa masz na gaźniku to najpierw zacznij od sprawdzenia gaźnika .
filtr powietrza także wymieniłem. Lewego powietrza nie łapie. Zastanawia mnie gaźnik i mixer. Jak sprawdzić czy gaźnik jest ok i czy przepływomierz powietrza jest ok ?
Sprawdz wszystkie przewody z podciśnienia, głównie przy gaźniku. Może przyda sie czyszczenie gaźnika(zatkana dysza biegu jałowego )
Leży w suchym miejscu. Sprawdzę i dam znać. Miałem jakiś czas temu golfa 2 z tym gaźnikiem. Do końca działał poprawnie. Silnik 1,6 miał bardzo małe spalanie. Samochód nie do zajechania. Zima lato zapalał od strzału. Zabił go strzał w tył. Naprawa blacharska nieopłacalna. Ale samochód który we mnie wjechał rozkwasił sobie cały przód dość solidnie.
Gaźnik do czyszczenia i regulacji to pierwsza rzecz. Druga świece i kable + filtr powietrza.
tu: http://www.ruddies.business.t-online.de/... masz sporo rysunków myślę że masz bajzel w cięgiełkach od sania pooglądaj to dokładnie, posprawdzaj wszystkie membrany zobacz jak chodzi na benzynie po wszystkim odnośnie spalania gazu to sam napisałeś dodam ze sobka od regulacji powietrza przy parowniku ( jest w gazie )nie działa zajmij...
Teraz moja kolej :) Mam Golfa 2 '88 rocznik 1,8 silniczek GX symbol, wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE-Jetronics. Odpalam autko na benzynie i po przekroczeniu 2000obr przełącza się na LPG wcześniej jeszcze był patent ze temperatura musiała być ok 80st silnika, ale wyrzuciłem to. Spalanie tego autka u mnie wygląda tak: LPG: Miasto ok 13-14l Trasa 8l...
sprawdź czy działa czujnik przebytej drogi w liczniku - w trybie serwisowym (autodiagnozy) powinien liczyć dokładnie kilometry i wskazywać aktualną prędkość. sprawdź też wężyk podciśnieniowy. jak by Ci padł wakupmetr to pokazywałoby 0 - chyba że ktoś przy nim majstrował napisz jaki masz silnik(gaźnik)
jak sprawdzić elektrozawór czy jest dobry i czy jakiś wpływ może mieć gaźnik na pobieranie gazu bo mam na zmianę inny tylko nie wiem czy jest sens zmieniać
Dziękuje za informacje.Czujnik jest podpięty .Instalacja wygląda na oryginalną i nie sądze aby ktoś zadał sobie tyle trudu przerabiając gażnik na mono -wtrysk.Też sądziłem że ma być gaźnik , dlatego zaskoczenie po otwarciu maski.W dowodzie rejestracyjnym 1.6 51 KW.A problem dotyczy wysokiego spalania.
ptyanie: jak działa ten rodzaj instalacji ? do czego służą parownik itp i czy trzeba go wymieniać i po jakim czsie? regulacja czy można samemu to robić ? czy lepiej nie ruszać mam autko z gaźnikem vw golf 2 pn z gaźnikiem 2ee ekotronic i spalanie różne raz mało raz dużo od czego to zależy? pogody gazu ? dodam że jeżdrze raczej spokojnie pali na gazie...
Problemem będzie chociażby montaż pompy paliwa w zbiorniku, ale zupełnie nie widzę sensu montażu monowtrysku zamiast gaźnika, ani nie poprawi to osiągów, ani znacząco nie zmniejszy spalania
wymienilem filtr pow. ale niestety nadal gasnie na luzie, wiec pewnie trzeba gaźnik zrobić... ze spalaniem jeszcze nie wiem, okaze sie po kilku dniach. oczywiscie napisze o kolejnych moich obserwacjach:P
Panowie przepraszam, za błąd. Myślałem ze w moim oplu astra jest gaźnik tak jak poprzednio miałem golfa 2 benzyna 1.6 na gaźniku pierburg 2ee! Nie znam się tak na samochodach więc przepraszam za pomyłkę. Pozdrawiam:)
chcę przerobic moje autko z gaźnika na wtrysk punktowy w celu zmniejszenia spalania a zwiększenia mocy. Co bym potrzebował oprócz kolektora ssącego z osprzętem do tego machloju?? Pomóżcie!!!!
Silnik nie chce chodzic na gazie, (instalacja gazowa z parownikiem landi renzo se81, golf 2 1,8 90km gaźnik). Przy zaślepionym dopływie powietrza do filtra chodzi, ale nie ma wogóle mocy. Przy otwartym dopływie gaśnie. Na benzynie chodzi dobrze. Pomocy!!!
Zobacz jak wygląda kolektor ssący czy nie ma na nim przebarwień. Tuż przy gaźniku masz rozdzielacz paliwa a wiem z doświadczenia że one często pękają co jest przyczyną "dużego spalania" - benzyna leje się po kolektorze co widać po przebarwieniu.
Włóż 1.8 Najlepszy kompromis między niezawodnością, spalaniem i mocą. Po co pakować się w ten awaryjny i kosztowny gaźnik 2EE. Najlepszym wyjściem było w tym przypadku dorobienie przekładki na kolektor i montaż gaźnika z Golfa I od silnika 1.6 tylko ssanie trzeba było przerobić na ręczne.
więc wypnij ten z niebieskim przewodem jak go wypniesz powinien sie zmienic głos silnika i cieżko wchodzic na obroty. Nie da się ręcznie zamontować ssania bo to komputer tym steruje. A teraz mam pytanie do ciebie. Co rozumiesz przez mechaniczny układ wtryskowy? Bo taki miał tylko maluch mechaniczna pompa i dysze w gażniku. A ty masz pompę elektryczną...
Przy silnikach zasilanych gaźnikiem silnik spalał paliwo podczas hamowania silnikiem. Ale i to nie we wszystkich, bo był też w gaźnikach układ hamowania silnikiem. Przy zamkniętej przepustnicy i wysokich obrotach powstaje duże podciśnienie, które poruszało membranę, która zamykała dopływ paliwa. Przy wzroście ciśnienia (silnik zbliżał się do jałowych...
2E2 jest jakimś rozwiązaniem. Zajrzyj na forum golfa tam jest temat o swapie gaźnika rodem z polonezów/ dużych fiatów do silników VW, czyli to samo co w audi :). Te FOS'y to są proste gaźniki dwu gardzielowe, nie ma się co w nich zepsuć. Wypadają dość przyzwoicie w osiągach i nawet ze spalaniem da się zejść w dół.
Problemy z przepustnicą to w tych gaźnikach częsta przypadłość - nierówne obroty, gaśnięcie silnika i duże spalanie. Oczywiście można przepustnicę zregenerować. Z ręcznym ssaniem też nie ma większego problemu ale ... trzeba to zrobić umiejętnie (dobrze wyregulować cięgno) bo inaczej będziesz miał problemy w czasie jazdy na gorącym silniku. Gaźnik Webera...
Jestem posiadaczem vw golfa II 1.6 z 1992 r z przebiegiem oryginalnym 98 tys.km.Chcialbym zalozyc instalacje gazowa dotego auta ale nie bardzo wiem jaka a nie chce zeby diabli wzieli silnik po zalozeniu gazu.Bylem w jednym warsztacie ale chyba gosc chcial mnie naciagnac bo powiedzial ze to jest auto na wtrysku jednopunktowym a sadzac po wypowiedziach...
ak już tak polecacie tego golfa II to warto dodać że lepiej żeby był to diesel niż benzyna, ponieważ benzyniaki VW wcale takie rewelacyjne nie są w odróżnieniu od diesli które pomimo przebiegu i wieku nie nastręczają właścicielom wielkich problemów. Akurat w golfie II silniki bardzo rewelacyjnie znoszą gaz nie jednokrotnie widziałem i widzę że jeszcze...
Mój golf jak najbardziej jest na wtrysku i to pełnym (bosch k-jetronik) a nie na gaźniku. Przy poj. 1.8L i 139KM pali w trasie ok. 9-10 litrów gazu w mieście 11-13 zależnie od pory roku i korków. A trasie jest "ciśnięty".
Witam. Ja zaczął bym od gaźnika bo te pierburgi to straszne szroty. Czy masz pod maską zamontowaną taką zieloną plastikową kulkę podciśnieniową podłączoną do tego gaźnika bo jeżeli tak to znalezienie speca co taki gaźnik naprawi i wyreguluje graniczy z cudem. Przerabiałem ten temat 3 lata temu w swoim golfie bo miał za duże obroty i też ciężko zapalał...
buaahaha sam bym nie dowierzał ;] poważnie mówiąc, no pewnie że można z analizatorem spalin... jak się chce mieć idealnie, ale bez przesady do Golfa 2?? Sam mam mk2, jak gościu mi ustawiał gaźnik na analizatorze spalin (skład mieszanki pal-pow) to zajęło mu to ponad 1 godz (cholera wie co on tam robił - 3 śrubki na krzyż) a godzina pracy ów "fachowca"...
założ komputer dobry i sprawdzony VOILA PLUS firmy elpigaz do tego w komplecie jest silnik krokowy i to on wtedy steruje dawką gazu na podstawie sondy! kiedyś założyłem z kolegą ten komputer do gaznika w polonezie! założylismy też sondę i powiem ci ze chodziło to całkiem nieźle! spalanie gazu w poldku spadło do 9 litrów a i dynamika sie poprawiła! a...
Jakim cudem nie pożenisz turbo z gaźnikiem ? A Renault 5 1,4GTT ? Fakt, że trzeba stosować gaźniki nadciśnieniowe(jeśli popełniłem błąd, nie bijcie, nie znam się na gaźnikach), no i auto będzie palić ogromne ilości paliwa - ale się da! Gaźniki wolnossące nie nadają się na turbo, a o to chodzi koledze "masteriusz", ja też miałem to na myśli. Gaźnik...
Silnik na jednopunktowym wtrysku czy na gaźniku? Skąd wiesz ze pali i gaz jednocześnie, jeżeli by się tak działo to silnik by się dławił, w ekstremalnych przypadkach rozsadziłoby Ci dolot. W pierwszej kolejności proponuje sprawdzić elektrozawór na przewodzie od benzyny, jeżeli on nie będzie się zamykał to będą właśnie takie skutki. Pozdrawiam Pantera
Zima zimą, zimno zimnem, ale tyle to nawet mój stary Poldolot nie spalał, choć nie był dobrze wyregulowany. A jak tam u ciebie z ogrzewaniem? Temperaturą silnika? Obrotami na biegu jałowym (czy nie są zbyt wysokie) ? 1, Sprawdź filtr powietrza - powinien być suchy i w miarę czysty, jeżeli nie - do wymiany. 2. Jeżeli wiesz jak, to obejrzyj filtr gazu...
Witam, Pogrzebałem trochę w necie i nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem. Posiadam golfa mk1 z silnikiem z golfa mk2 o oznaczeniu 2g z gaźnikiem 2e3 bez gazu. Mianowicie po rozruchu silnika golf ma prawidłowe obroty (około 1000). Wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrastają jego obroty. W szczytowych momentach dochodzi nawet do 2200 obr/min....
jakie dokładnie czujniki można podłaczyć zamiast czujnika temperatury zewnętrznej, oraz czujnika temp oleju. ceny w sklepie mnie zadziwiły (200 zł za temp zewn :( ) mam też problem ze wskazaniami spalania .. na zimnym silniku pokazuje jeszcze jakieś logiczne spalanie ale po nagrzaniu spada do 0.samochód ma zamontowany gaz. Temat jest o tyle typowy,...
mendelmax generalnie masz racje, ale: no i turbo jeszcze marnuje troszkę mocy na smarowanie itd. Na smarowanie nie idzie aż tyle mocy ile by sie mogło wydawać, ponieważ spadek ciśnienia oleju na turbosprężarce ( i dodatkowo zamontowanej chłodnicy oleju) nie powoduje spadku cisnienia oleju na łożyskach slizgowych silnika. A można to zauważyć po rozebraniu...
jeśli jest to auto gaźnikowe to zapewne masz reduktor podciśnieniowy od którego idzie cienki wężyk do kolektora.Piszesz że silnik chodzi jakby na trzy cylindry, a na benzynie?jeśli na benzynie chodzi równo to jest to oznaka padniętego reduktora.jeśli rzecvzywiście jest to reduktor podciśnieniowy to czy cylinder który nie pracuje to oby nie ten do którego...
Witam, mam ten sam problem co koledzy i nie wiem co jest. Wydaje mi się że mój golf 1.3 kat pali za dużo, czyli jakieś 12l gazu czy to normalne? zmniejszałem mu nawet dawkę gazu tą pozłacaną śrubą na wężu i nic to samo tylko bardziej sie dusi i mało idzie 120 km/h to trzeba go prosić. Mam jeszcze pytanie bo nie wiem czy to jest gaźnik czy wtrysk, nie...
Witam Nie chce zaczynać nowego postna ;] Mam takie pytanko jakiego golfa II wybrać? benzyna, benzyna + LPG, czy diesel? Ja preferował bym z gazem, ale teraz pytanie jaki silnik 1,3(gaźnik, wtrysk) czy 1,6(gaznik, wtrysk) ? zastanawiam się nad tymi dwoma Obchodzi mnie najmniejsze spalanie samochód w przeznaczeni do dojazdów do pracy 100km dziennie Dzięki...
Witam wszystkich na tym forum i proszę o pomoc. Otóż mam problem z golfem 2 1.6 benzyna+gaz gaźnik 2ee, a dokładnie z odpalaniem. Odpalam cały czas na lpg, w zimie przy -20 i słabym akumulatorze odpalałem, podłączyłem wcześniej prostownik, polałem gorącą wodą parownik i odpaliło. Teraz od niedawna zaczął się problem, akumulator kręci, temperatura dodatnia...
Po pierwsze: Pojawia sie taki problem ze nie ma podwyzszonych obrotow na zimnym silniku ( 1100 -1200 rpm) To skąd wiadomo że powinny być podniesione? To wtrysk MPI, nie gaźnik. To po pierwsze. Po drugie A może w ten stary sterownik wgrać mapę oryginalną a tamtą usunąć.? Na co i po co? Te sterowniki lubiły zgnić, akurat nie w A4, tylko tam gdzie były...
Zaraz sprawdzę nie zbankrutuje od tego tylko chciałem mieć większą pewność. Ja w sprawach mechanicznych jestem dopiero na początku czego kolwiek więc nie wiedziałem że tak łatwo można sprawdzić termostat. Jeszcze nie wiem czemu gaśnie na wolnych obrotach ja podejrzewam uszczelkę na podstawce gaźnika lecz nie wiem czy dobrze obstawiam Dodano po 15 Termostat...
Witam. Moja stara audiczka o pojemności 1,6 - gaźnik 2B5 spalała mi w mieście ok 18 litrów na 100 km. Zmieniłem stację LPG i teraz pali mi ok 16 litrów.Na trasie w lato podczas wyjazdu nad morze spaliła mi 9 litrów na 100. Dawniej miałem auto z silnikiem 1,8, który w mieście palił mi poniżej 10 litrów paliwa LPG, a na trasie potrafił zejść do 6,6 na...
szanta widze że masz takich samych "pseudo"gazowaników jak ja tylko że ja nawet nieprubuje jusz donich jeździć bo mnie jusz tam nie lubią :twisted: bo sprawe w sądzie z nimi miałem i wygrałem i jestem prawie 2000 do przodu na tym :D ale umnie było to samo (VW golf II 1,6 gaźnik) na trasie 7-8 l w mieście do 15 l pojechałem ze znajomym do jego znajomego...
Witam ! Mam problemik ze swoim bolidem(MK II 1.3 gaźnik + LPG) gdyz ostatnio miałem problemy z odpalaniem i okazało sie , że przewody do wymiany kable wymienione , świece też NGK platynowe itd. czyli wszystko powinno grać a tu taka dziwna rzecz bo jak chodzi na wolnych obrotach to niby równo pracuje silniczek , ale z wydechu wydobywa sie takie ,,pyrkotanie...
pisząc kolor to miałem na myśli kolro końcówki pomiarowej tych wyjętych sond. Przy normalnej pracy silnika powinny być szare wpadające w brunatny. Jeżeli są czarne to masz, przypuszczalnie problem ze spalaniem oleju. Co do sprawdzenia to tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... znajdziesz nieco więcej informacji a tutaj http://www.polo-gt.co.uk/mechanical/Vehi...
Witam, mam podobny problem z odpalaniem silnika, z tym że mój to 1,6 pn gaźnik pierburg 2EE. Silnik mam przy buggy i jest troszkę odchudzony z kabli... Przy odpalaniu podobny problem jak u Vitxx, żeby go odpalić muszę odpiąć kostkę http://imgur.com/2qMU9rb jak odpali szybko podpinam i trzeba trzymać na gazie, bo po chwili zaczyna parkotać/przerywać...
Ludzie, ale czytajcie co jest napisane wcześniej. Liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na detonację. Spalanie detonacyjne ma miejsce wtedy kiedy mieszanka zapala się jedynie pod wpływem 'zgniatania' przez tłok, bez udziału iskry. Spalanie detonacyjne potrafi połamać korbowody i inne rzeczy w silniku. A więc benzyna 98 'pali się mniej' niż benzyna...
Samochod to golf mk2 1.6 PN 51kw ze slynnym gaznikiem pierburga, rok produkcji 1992. Ostatnio podczas duzych mrozow wystapil u mnie taki objaw mianowicie, zapala idealnie obroty sa stabilne. Jednak podczas jazdy gdy wyrzucam na luz obroty zostaja podwyzszone tzn. w granicach 1,5 do niecalych 2 tys. Dodam ze nie jest to zawsze czasem wystepuje czasem...
Witam wiem że było tych tematów dużo lecz większość rzeczy opisanych w tamtych tematach ogarnąłem. Mianowicie tak jak w tytule odpalam jadę na zimnym jest ok nagrzeje się i się zaczyna zabawa. Gaśnie mi po przejechaniu kilku km czasem jest to 15 czasem 2km. Cewka nówka, aparat cały zapłonowy nówka. W momencie zgaśnięcia odpala jak kilka razy przekrece...
do regulacji LPG to przydała by się sonda lambda. co Ci po CO jak mieszanka będzie zbyt uboga i silnik zamiast spalać paliwo będzie palił zawory. Pozdro Popieram. Informacja o zawartości CO ci nic nie da bo przy dobrze wyregulowanej mieszance i przy mieszankach ubogich nie ma prawie wcale CO. Bardziej sie przyda zmierzyc współczynnik lambda nawet najzwyklejszą...
A po co mają być chłodzone skoro nie dostają paliwa więc i nie jest generowane ciepło spalania. Zawsze podczas hamowania silnikiem spada jego temperatura. Jest to zagadnienie które narodziło się w motorsporcie gdzie silniki pracują na granicy wytrzymałości, ale przez ekologów część problemów zawitała pod strzechy. Zauważ, że kiedyś w silnikach spalanie...
Witam Wypowiadałem sie jakis czas temu dość sceptycznie ale postanowiłem zrobić testy. Poskładałem magnetyzer w staruteńkim oplu kadecie 1.6i jednopunktowy wtrysk. Latałem nim przez ponad cztery miesiące na trasie 350km w jedna strone, łącznie zrobiłem w tym czasie 16 000 km z tym moim patentem. No i niestety chyba mi coś nie bardzo wyszło bo różnic...
Witam kolegów oraz kolerzanaki Mam problem z moim samochodem, jeżdzi on na gazie jak i benzynie i problem wystepuje na obu paliwach, otóz najogólniej gasnie na wolnych obrotach. Ustarkawystepuje czesto , lecz zdaża się również, że cały dzień potrafi trzymać wolne obroty. PO nocy jak go odpalam i działa ssanie automatyczne to jest wszystko ok, kontrolka...
Witam, wiem że jest dużo tematów o swapie silnika do tego modelu. Jednakże nie znalazłem wszystkiego co mnie by satysfakcjonowało. Tak więc: posiadam od ponad roku Golfa II 1.3 NZ. Auto jest super utrzymane, zero rdzy, zawieszenie ok i ogólnie lalka. Zastanawiałem się nad sprzedażą, ale zdałem sobie sprawę że nie opłaca mi się go sprzedawać, kupiłem...
Kolego robokop znowu ci się wkradły nieścisłości kiedyś benzyna była niebieska i żółta ( pamiętam doskonale w końcu to moje czasy )później niebieską zastąpiła zielona Obawiam się że te dane z internetu są nieścisłe - wydaje mi się że zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowały równocześnie - motocykle WSK i "Komarki" miały w/g instrukcji jeździć...
Witam mam golfa 3 1.4 1994r jedno punktowy wtrysk dużo pali około 10 l na 100 km a obroty tylko kręcę do 2 tysięcy i zmieniam bieg jest wycięty katalizator i wstawiona rurka chyba tam powinna być sonda lambda a tam nic nie ma, a temperatura samochodu rośnie tylko do 70 stopni i włącza się wiatrak na duże obroty jak przekroczy tą temperaturę. Jest jeszcze...
spalanie gaźnik gaźnik kosiarka gaźnik kosiarka briggs spalanie
garaż blaszak projekt alcatel dotyk suszarka ubrania
reset radia honda samsung ue50nu7472
Peugeot 406 2.0 HDi schemat instalacji elektrycznej Silnik pralki Amica AW100N nie działa - przyczyny