WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Kąt sprawdziłem jeszcze podczas jazdy jak z nim jest i skacze nawet do 57st Skoro masz takie wyprzedzenie to się nie dziw że spalanie stukowe występuje.
60 na 4-ce pod górę? strasznie katujesz ten silnik i pewnie przez to ma pełno nagaru który może powodować spalanie stukowe
1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego.
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Pewny jesteś że ta wtyczka jest od czujnika spalania stukowego?
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
Nie napisałeś jaki silnik, ale wydaje mi się że widzę tam czujnik spalania stukowego.
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Witam... Czy ustawienie korektora oktanowego w pozycji "91" wyeliminuje spalanie stukowe na paliwie 95PB... Wiem, ze korektor ma bezpośredni wpłym na dobór map zapłonu, więc powinno pomóc...
należy sprawdzić jeszcze czujnik spalania stukowego
Jak najbardziej potwierdzam przedmówcę - sterownik, a dokładnie element wyjściowy uszkodzony (najprawdopodobniej). Podmień i zobaczysz. Zakładam, że błąd jest niekasowalny. Co do czujnika spalania stukowego, to podaj dokładne oznaczenie silnika... Pozdrawiam :)
Cześć, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie, a dokładnie w którym miejscu znajdę czujnik spalania stukowego? Z góry dziękuję Pozdrawiam!!
Ok ale i tak wielkie dzięki za pomoc. a zapytam jeszcze orientuje sie ktoś ile może kosztować Czujnik spalania stukowego.
Czujnik masz sprawny. Najlepiej jak w ogóle zapomnisz o jego istnieniu. Nie tu problem. Diagnostyka się kłania.
Czyli rozumiem, że chwilowe spalanie stukowe powinno zniknąć?
Cienko to widzę - samo odczytanie DTC to za mało, bez jakiegokolwiek podglądu parametrów. Ponadto czym dokręcałeś czujnik spalania stukowego ? Bez rzetelnej diagnozy powymieniasz wszystko co możliwe i dalej będzie źle. Tym bardziej że spalanie stukowe może faktycznie mieć inne przyczyny.
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
Czujnik spalania detonacyjnego - piezoelektryczny , przeważnie znajduje sie w bloku , poniżej kolektora ssącego. Może wyrażenie "spalania stukowego".. jest poprawne.
czujnik wałka rozrządu z tego co mi się wydaje nie powoduje unieruchomienia samochodu tylko jego prace w trybie awaryjnym. Sterwonik samochodu to multec. Dodano po 1 a wiem to z tego gdyż gdy podejrzewałem jego uszkodzenie (samochód jeździł w trybie awaryjnym) po jego odpieciu nadal normalnie odpalał, jeździłem również bez niego i samochód ciagle był...
Spalanie stukowe moze byc zwiazane z przedwczesnym zaplonem z tym ze w tej ASTRZE jest to sterowane poprzez cerntralke , a moze spróbowac zmierzyc czujnik zaplonu na wale ?
Mam sondę zwykłą jednożyłową bez podgrzewania. Taka nowa sonda kosztuje mniej niż jedno tankowanie lpg do twojego auta. Wymień ją to zwróci się w zużyciu paliwa. Jazda z uszkodzoną sondą grozi w najgorszym wypadku nawet poważne uszkodzenie silnika. Uboga mieszanka to powypalane zawory, spalanie stukowe i wiele innych dolegliwości.
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
Masz na myśli spalanie stukowe?(wtedy z reguły stuka przy większym obciążeniu) ,czy stukanie natury mechanicznej??
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Mam taakie podejrzenie - czy czujnik spalania stukowego nie będzie sygnalizował tego zjawiska, np. przy uszodzonym popychaczu zaworu (jeśli tłok będzie uderzał w niedomykający się zawór)?
Kolego jest coś takiego jak wypadanie zapłonów, i czujnik wtedy reaguje. Pozdrawiam.
jedz do diagnosty,który potrafi diagnozować np. czytac parametry silnika i wyciągać wnioski.to ważne
W tym sprzęcie czujnik wału nie generuje błedu zdajesię. I to raczej nie czujnik.. A to warczenie to jak byś określił, czy to coś bardziej jak spalanie stukowe, zwane mylnie "dzwonieniem zaworów" czy może raczej silnik przerywa, nie palą wszystkie cylindry ?
Gdyby to była hydraulika to wtedy byłoby słychać klekot i na obroty nie miałoby to większego wpływu. Jak już się nagrzeje to pracuje faktycznie normalnie? Jak go ciągniesz na sprzęgle to zapłony nie wypadają? Czujnik spalania stukowego? Nie wiem czy ma wpływ na zimnym motorze
No tak, tylko że jak odepniesz MAP to po odpaleniu silnik zgaśnie. To jak to sprawdziłeś? Nie pojedziesz tak bo będzie gasł. A czy miałeś błędy przed odpięciem MAPa? U mnie nie ma objawów z samoczynnym wchodzeniem na obroty, jedynie po odpaleniu ciepłego silnika obroty spadają tak do ok. 720 po czym sterownik reaguje i wracają do normalnych 750 i oscylują...
Byłem u mechanika z moim problemem pomerzył stwierdził iż padnięta jest sonda lambda i przytkany układ paliwowy. Polecił wlać płyn do wtrysków STP i przegonić autko z na benzynie okloło 50 kilometrów. Poprzestawiał w kompie gazu temperature przełączania na benzyne na wyższą i spalanie stukowe. Jak narazie silnik odpala bez problemu. Jak dalej zobaczymy....
Tak jak w temacie mam pytanie odnośnie czujnika spalania stukowego ponieważ ręce opadają. Astra silnik c20xe na m 2.8. Wyrzucany jest non stop błąd 16. Do rzeczy, auto na odpiętym czujniku spalania stukowego pokazuje że stuka i cofa zapłon (sprawdzane za każdym razem Opel Scanerem). Gdy czujnik jest podpięty jest to samo. Zmieniona została wiązka (która...
Podłączyłem go po lepszy komputer i zrobilem test egr i auto tak 3 razy zeszlo ma 600 obr i za 4 razym zgaslo . Dziwi mn to gdyż auto dymi na bialo strasznie czuć benzyne szczela we wydech gdy dodam gazu i puszcze a najdziwniejsze jest to ze wyskoczylo spalanie stukowe w skali od 0 do 14 ja na biegu jalowym mam ciagle 10 naprowadza was to na cos ? :/
P0607 - moduł zapobiegania spalaniu stukowemu. Nowy drogi , są elektronicy co go naprawiaja , ale efekty różne
Rok czasu miną, ale temat został rozwiązany... Mianowicie, w miejscu przeciętych kabli okazało się, że kable sondy były zamienione z kablem czujnika spalania stukowego (te same kolory kabli, zdaje się że zielony)
JAk dam gazu to słychać tak jakby metaliczny dzwięk. Po wymianie świec pochodził dobrze przez 5 min i dalej to samo. Po tym metalicznym odgłosie to spalanie stukowe. To tak na początek. Jak na nowych świecach chodził dobrze to rozrząd raczej nie przestawiony ani nic nie urwane.
domyślam się że to czujnik spalania stukowego ,gdzie mam go szukać ,po wyłaczeniu silnika lampka zgasła przejechałem około 10km i jest Ok co robić ile kosztuje nowy
Problem dalej nierozwiązany, elektronika sprawdzana przez Pawel wawa łącznie z podmianą komputera i dalej nic. Przy okazji była woda na 2 cylindrze więc wymieniona uszczelka pod głowicą i rozrząd. Po przekroczeniu 3 tyś obrotów znowu występuje spalanie stukowe. Czujniki wymieniane 2 razy, benzyna zatankowana nowa. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł, bo wszyscy...
Witam. Posiadam Opla Astrę F z silnikiem X16SZR 55KW Od dłuższego czasu mam problem z zapalającą się kontrolką silnika. Auto traci na mocy i dużo pali (około 18 litrów) Według kodów błędu które odczytałem jest to błąd czujnika spalania stukowego. żadnych innych kodów błędu nie ma. Po wymianie czujnika spalania stukowego (firmy delphi) błąd w dalszym...
Może czyjnik spalania stukowego i klekocze? Nie znam opla i nie wiem czy występuje w tym silniku ten czujnik :(
Po uruchomieniu samochodu,wszystko jest ok. po pewnym czasie zaczyna tracic moc,i zapala sie kontrolka check, po zapaleniu wszystko jest ok, i samochod spala wiecej benzyny! Wymienione sonda Lamba,czujnik spalania stukowego,swiece,przewody, czujnik tem silnika, i czujnik tem. chlodnicy.....
Błąd się pojawiał cyklicznie tzn skasowałem odpaliłem popracował chwile przegazowałem i po chwili cyk lampka i błąd skasowałem i tak w kółko żadnej reakcji na podmianę sondy cały czas 4880 mV czy jakoś podobnie . Naprawa połączeń w sterowniku załatwiła sprawę od czasu do czsu wskakiwał błąd spalania stukowego jakiś czas temu klient gdzieś wymieniał...
Witam ponownie, co sie okazało to nie silnik C16NZ tylko unowoczesniona wersja X16SZ. Przełożyć trzeba bylo silnik razem ze skrzynia, wiazka elektryczna i komputerem. Z tego co wyczytalem to ta jednostka ma moc 71 km. Ale podobno ma wiekszy moment obrotowy przez co lepiej przyspiesza niz C16NZ. No i te bajery czyli EGR, czujnik spalania stukowego, i...
Spalanie stukowe nie jest zjawiskiem w pełni poznanym. Wiadomo że wysoka temp mieszanki powietrzno paliwowej i odpowiednie wysokie ciśnienie sprężania w cylindrze spowoduje samozapłon, nawet bez potrzeby iskry. Ciśnienie sprężania wzrasta nawet od dużego nagaru, a nagar może być ponieważ wcześniej auto spalało dość dużą ilość oleju. Temp spalin wzrasta,...
Najpierw łatwiejsze. Do hamulców zagląda się okresowo, czy ktoś lubi czy nie. A Ty kiedy tam zaglądałeś? Na tym polegają między innymi przeglądy okresowe. Na wcześniejszym eliminowaniu drobnych usterek, bądź wymianie okresowej elementów zapobiegając w ten sposób poważniejszym awarią. W skarjnym przypadku szczątki okładziny mogą zablokować koło, a wtedy......
Wiadomo co dalej, wypalenie zaworów, spalanie stukowe, przez co sterownik cofa kąt zapłonu , moc silnika maleje. A teraz coś dla ludzi którzy zawsze myśleli, zbyt uboga mieszanka to zbyt gorące gazy, a tu guzik prawda, mieszanka spala się wolniej, prowadząc do omywania zaworów i degradacji ich. Czasami na zbyt krótkie czasy zasysania może pomóc wyprzedzenie...
To na djeciu to kondensator od cewki zapłonowe jest, jest na schematach ale nie we wszystkich silnikach występuje. W splaniu stukowym masz wyraźnie klekotanie silnika. Czujnik spalania stykowego masz z tyłu bloku pod kolektorem ssącym, bardzo ważne jest dokręcenie go z prawidłowym momentem.
1. Mi to wygląda na problem z wyprzedzeniem zapłonu i spalaniem stukowym. 2. Obejrzyj jak wyglada wałek rozrządu czy nie jest popękany albo nie ma jakiś wżerów. 3. Pompke i ciśnienie paliwa też wypadało by sprawdzić.
Sprawdź czujnik spalania stukowego i czujnik położenia wału. A tak na marginesie, sprawdź czy nie masz luzu na dolnym kole rozrządu - koło na wale silnika. Daj znać co i jak.
Dokładnie przy przyspieszaniu korektor podciśnienia przyspiesza zapłon by nie wywałać spalania stukowego. Ten staga ma w sumie spore możliwości i można go prawie dowolnie skonfigurować cena w sumie znośna kosztuje jakieś 100 litrów gazu.
Witam Mam podobny problem. W sterowniku było grzebane. Jak włączę zapłon pojawia się błąd P1602 - układ regulacji spalania stukowego. Odpalam i auto nie ma mocy. Wystarczy skasować błąd na załączonym silniku i wszystko wraca do normy. Po ponownym uruchomieniu znowu to samo. Czujnik wymieniony. Czy to jest wina sterownika??
głowica silnika była w naprawie, bo okazało się, że jeden z zaworów był zatarty i całkowicie się nie domykał. Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach było równe 14 bar przed naprawą głowicy i po. Bzdura. Zawór był zatarty (dziwne?) czy wypalony? Jakim cudem cylinder nie wykazywał niższego ciśnienia? Czarna mokra bo wtrysk leje. Ewentualnie po naprawie głowicy...
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
witam potrzebuje zamontować urządzenie do resetowania kompa w oplu astrze G z silnikiem X16SZR chce to zrobic ze względu na to że w aucie jest instalacja LPG i rano gdy zapalam auto, silnik pracuje nierówno i czuć paliwem na całym osiedlu po przełączeniu na gaz auto pracuje poprawnie wiem ze jest to spowodowane obecnością w silniku czujnika spalania...
Więcej oktanów, większa moc Tylko uważaj żebyś przypadkiem nie odleciał. Sterownik silnika ustawia parametry wyprzedzenia zapłonu i stosunku paliwo /powietrze raz do wskazań sondy lambda, a dwa do granicy spalania stukowego ( mającego związek min. z aktualnym obciążeniem silnika), sygnalizowanego przez specjalny czujnik. Jak zalejesz paliwo o większej...
Witam Mam problem z Oplem Astra II 1.6 16V silnik Z16XE, po przekroczeniu 3-3,5 tys obrotów załacza sie tryb awaryjny i jest to błąd P0325 (Czujnik spalania stukowego). Oczywiście czujnik został przeze mnie wymieniony lecz problem pozostał. Na wolnych obrotach można wkręcać silnik spokojnie do 7 tys obrotów, w trakcie jazdy (do 3 tys obrotów wszystko...
Gazu nie ma i nie było. Auto jezdzi jak mu się podoba. Bardzo często traci moc, nie da się nim ruszyć z miejsca, bez pomocy drugiej osoby. Nie wkręca się na obroty. Nawet na luzie - N wchodzi na obroty po jakiejś minucie. Kontrolka silnika nie zapala się. I po uruchomieniu kodów migowych za każdym razem co innego melduje. Za wysokie i za niskie napięcie...
Więc może spośród wszystkich propozucji wybierzmy jedną i skupmy się na niej? Np ukłąd zapłonowy w skłąd którego wchodzić bedą elementy takie jak: 2Xcewka podwójna dająca napięcie bezpośrednio na świece, czujniki indukcyjny podciśnieniowy, czujnik temperatury, w aparacie eliminujemy rozdzielacz umieszczamy hallotron. Do tego czujnik wybierajkący impusy...
witam mam problem z samochodem astra 1 1,6 8v szx albo sonda albo czujnik spalania stukowego chce kupić sobie interfejs jakiś żeby podpiąć i online sprawdzić ci i jak działa euroscana i opel scanner widzę na allegro ale nie wiem co i jak bo w temacie nie jestem za bardzo obeznany niekiedy samochód zamula, po krurkim postoju samochód o 80% silniejszy...
witam po kolejnym dniu walki ze złomem. czujnik spalania stukowego przełożyłem z mojej własnej astry i brak poprawy. tak więc oto skończyły się pomysły i auto pojechało do klienta.co do przeprogramowania ecu silnika to posiada on najświeższą wersję oprogramowania. podejrzenia co do samego sterownika są uzasadnione ale podmiana na inny nie wchodzi w...
Mam ten sam problem, astra 1,4 16v ecotec z 97 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, świece wymienione, spalanie w normie ale podejrzewam katalizator bo z tego co słyszę to już jest w rozsypce, może coś przytyka :-)
Cześć! Nie wiem czy już rozwiązałeś swój problem ale podpowiem Ci co wiem i jak jest u mnie. 1. Ustawianie bez lampy jest pracowaniem na ślepo, ale jeżeli masz ustawiony rozrząd dokładnie na znakach i pasek nie przeskoczył to znak na pokrywie zaworów powinien być po środku wyżłobienia na aparacie zapłonowym. U mnie tak jest. Wałek kręci się przeciwnie...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
ale tak mi sie wydaje ze gdy byl przedwczesny zapłon to by klepały zawory cały czas a to jest tak ze raz jedzie normalnie a raz klepią ja bym traktorem jechał Trzeba rozróżnić "klepanie zaworów" od spalania stukowego Luz na zaworach raczej będzie słyszalny i na małych i na wyższych obrotach. przy spalaniu stukowym będą zawory "grały" właśnie gdy dodajesz...
Witam serdecznie od niedawna jestem posiadaczem Opla Astry F z silnikiem 1,6i 16V (X16XEL) problem występuje po przekroczeniu prędkości ok 140km/h zapala się pomarańczowa lampka błędu po obniżeniu prędkości gaśnie. Wygenerowałem kod błędu poprzez złącze diagnostyczne i wyszło 1602 czyli Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego. Moje...
Witam. posiadam astre gsi 2,0 16v c20xe i mam z nia mały problem.silnik nie chodzi tak jak powinien tzn.na niskich obrotach rzędu 2000-4000 brakuje mu mocy czuje ze auto jest zmulone nagle dodaje gazu prawie na max np.na dwójce i odczówam niewielkie wahania typu:auto przyśpiesza mniej przespiesza i tak jest do odcinki na każdym biegu. Jakies miesiac...
Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam nasilający się problem z moją Astrą 1.6 8v x16sz + LPG. Otóż główne objawy to: brak mocy na wolnych i nie tylko obrotach z uwagi na przerywanie w podawaniu paliwa, zaobserwowałem przerywanie podawania paliwa przez mono wtrysk. Tak też jest na LPG. Podobno sterownik reguluje masą napięcie wtryskiwacza, nie wiem....
Cholernie zależy mi na tym aucie-ma dożywocie:) Mam 3 fejsy i dostęp do techa -błędów brak dzisiaj dla przykładu przejażdżka 5 km stukania nie ma. We wtorek zmieniam filtr oraz olej na maxlife 10 w 40(olej obecnie ma 15 tys) falowanie wystąpiło z dnia na dzień natomiast stuk najprawdopodobniej jak zmniejszyłem przerwę na świecach na 0,6(ecu nie wykazuje...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Jest nowa koncepcja czyli przeróbka c16nz na x16sz, są tylko dwa problemy zamocowanie czujnika spalania stukowego i czujnika położenia wału. Z czujnikiem położenia wału nie będzie chyba większego problemu, ale czujnik stuku musiałby być przykręcony kilka cm wyżej. Proszę o opinie ludzi znających się na rzeczy.
że przeskoczył Ci pasek rozrządu Czego nie można wykluczyć. Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej Wygląda z opisu jakby dostawał spalania stukowego. I żadna kontrolka się nie świeci? Typu CHECK ? https://forum.opel24.com/topic/28946-pro...
Problem polega na tym, że auto nie chce wejść na obroty powyżej 3,5 tys. Błędy zapisane w pamięci komputera to "18" -system regulacji spalania stukowego oraz "25"-zbyt wysokie napięcie na wtryskiwaczu. Od czego zacząć, czego to może być wina :tego czujnika czy nieodpowiedniego napięcia na wtryskiwaczu? Dodam, że silnik posiada instalację gazową i problem...
Może być wiele przyczyn... czujnik spalania stukowego, zawór egr, zapłon przestawiony. Najlepiej jest podłączyć autko pod komputer i wszystko będzie wiadomo. Aczkolwiek patrząc na ciśnienie na tłokach to może być przyczyną, bo miałem vectre b 1.6 16v i u mnie ciśnienie było 11 (nowy silnik miał 13), na jednym cylindrze miałem albo wyrobione pierścienie,...
Witam jaki jest sterownik do instalacji gazowej zamontowany?? mini λ LECHO. Nie wiem, czy mierzenie kąta wyprzedzania zapłonu w czasie jazdy ma sens, ale na stronie: http://autowiedza.republika.pl/proces_sp... wyczytałem, że powinien być w granicach 5-30 stopni. Tymczasem u mnie w czasie jazdy rzadko kiedy spada poniżej 30, a przeważnie...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Witam Poszukuję dobrego elektronika (niekoniecznie samochodowego) z okolic Gliwic. Opel Astra G, Z16XE Problem: opóźniony zapłon Objawy: szarpanie, niepełna moc, idealny skład spalin. Trzeba znaleźć przyczynę. Podczas gwałtownego dodawania gazu występują ujemne kąty wyprzedzenia zapłonu. Samochód zamiast dynamicznie przyspieszać, szarpnie, obroty lekko...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam, jestem posiadaczem auta Opel Astra G 1999 rok 1,8 16 V X18XE1 Falujące obroty i nie równa praca silnika na biegu jałowym zmusiły do podłączenia AutoScannera OPEL i wyskoczyły następujące błędy: 0100- Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0325 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1326 - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta...
Witam po dłuższej przerwie. Udało mi sie dzisiaj podłączyć auto pod ABCOM.Opiszę to,co zaobserwowałem.Obroty wahają się od 775obr do 825obr,w tym czasie kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się w zakresie od 5do 10-11stopni,pozostałe parametry OK.Wypiąłem czujnik spalania stukowego,odłączyłem krokowca,zacisnąłem wężyk z MAPsensora(żeby trzymał stałe parametry,bo...
Sprezanie bylo sprawdzone na samym poczatku. W granicach 10 - 11 wiec super. Ale juz problem pokonany. Po podmianie mapsensora ze sprawnego auta okazalo sie ze nie ma roznicy ale dalej nie dawal mi spokoju ten zaplon. Postanowilem go przyspieszyc o 4 stopnie, poskutkowalo to tym ze autko palilo laczki nawet na dwojce :) Ale z kolei slychac bylo poczatki...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
Ponowię pytania bo są ważne: Dziś dodatkowo zrobiłem mały test czujnika spalania stukowego (silnik metalicznie stuka, niedawno ECU wypluł jednorazowo błąd tego czujnika) stukając w niego i w okolicy pilnikiem metalowym - na wykresach z OpelScanner nic nie pokazało. Można go sprawdzić bezpośrednio oscyloskopem? Jeżeli tak to jak (jakaś rozpiska wtyczki...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany map wtrysku w tym sterowniku (multec F) ? Z tego co słyszałem nie da się tego zrobić Techem ani niczym takim tylko trzeba przeprogramować jakąś kość która zawiera mapy. Wie ktoś może coś więcej na ten temat ? Chodzi o to że mam w tej chwili silnik 1.6 8V na monowtrysku a chciałbym wsadzić głowice...
Jeżeli zalozyciel tego tematu i administrator pozwola to chciałbym jeszcze podrazyc temat gdyz problem z którym sie zmagam jest identyczny jak w opisie założyciela. Wspomne jeszcze ze problem zaczął sie po wizycie u 'mechanika ' wymienił rozrzad i czunikalne walka rozrzadu gdyż twierdził że kable były przetarte. Po tygodniu zaczął pojawiać się błąd...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Jakiś trop? Dodano po 14 Mam bledy ktore u mnie wystepuja, 1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika 1405 Uszkodzenie zaworu EGR 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego...
P0131 Zasięg/Działanie sensora O2 Jest bezpośrednim następstwem P0130 P0130 Za wysokie napięcie obwodu sensora O2 Napięcie sondy lambda wynosi powyżej 4,98 V (Zwarcie w obwodzie prądowym) Następstwo: Funkcje uczące się (obwód regulacji sondą lambda, regulacja biegu jałowego oraz układ zapobiegania spalaniu stukowemu) zostają zablokowane oraz obliczenia...
silnik jakoś odpalił, ale pracuje nierówno i nie ma mocy, gaśnie; obroty na biegu jałowym falują między 825 a 875 Czy dane poniżej są prawidłowe? Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.5 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0 % TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.49...
Witam problem dotyczy astry g silnik 1.8 16v Auto przyspiesza normalnie po depnieciu w gaz auto zrywa sie ale po osiagnieciu zadanej predkosci nagle tak jakby odcinalo zaplon,zaczyna szarpac, gdy dam gazu auto znowu normalnie przyspiesza. Wspomne jeszcze ze problem zaczął sie po wizycie u 'mechanika ' wymienił rozrzad i czujnik walka rozrzadu gdyż twierdził...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
Witam Samochód : Opel Astra G 1.8 16V 1999 r. Silniki: X18XE1 Sterownik: Siemens Simtec 70 Sterownik LPG: OMVL Dream XXI N Diagnostyka: TECH2 Mam następujący problem: Tech2 pokazuje tylko ten jeden błąd P0352. Drugi cylinder nie pracuje jak powinien - usterka najczęściej pojawia się na rozgrzanym silniku. Na całkowicie zimnym pracuje prawidłowo - najczęściej...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
astra spalanie stukowe spalanie stukowe stukowe spalanie
klimatyzacja błędy katalog kodów silnik goracy gazie
rozebrac monitor opcja serwisowy telefunken
Kod P2 na podzielniku ciepła Ista - znaczenie i rozwiązania Lokalizacja bezpiecznika w Philips 55US6412/12