Jaki tam jest model silnika?
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
To lecisz po wykresie wskazania temperatury i sond oraz spalanie stukowe lub wypadania zapłonu
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Możliwe fałszywe powietrze, + błędna regulacja.
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Spalanie stukowe jedyne co przychodzi na myśl.
obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią, że w porządku. Dzięki. Co masz na myśli? Spalanie stukowe czyli jak by lejący wtrysk? Czy tłucze coś mechanicznie? A może benzyna w ropie? Sprawdziłeś już parametry? Odczyt ciśnienia na cr co pokazuje? Są błędy?
Oscyloskop i wymuszenie spalania stukowego.
spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Do końca życia człowiek się uczy ;)
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Jak w załączonym foto
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Silnik przy przeciążeniu np. gesta trawa i przy uruchamianiu kiedy przygaśnie i wchodzi na obroty ma stukowe spalanie. Gdzie szukać przyczyny? Zapłon?
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Jeśli zapłon masz prawidłowo ustawiony i nie występuje spalanie stukowe, to albo luz na sworzniach, albo tłoki "bujają" się w cylindrach. Jeśli nic poza tym dźwiękiem się nie dzieje, nie ma co kombinować, moim zdaniem.
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Wyszło na to, że to jednak stukanie tłoków na ciepło, a nie spalanie stukowe czy dzwonienie zaworów.[/code]
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Nad rozrusznikiem
miałem już nie zabierać tutaj głosu bo temat jest dość stary ale widzę że dużo ludzi wchodzi i być może ktoś ma podobny problem więc do sedna. Żadne wymiany panewek czy prowizoryczne naprawy, bez grubego remontu ze szlifem wału się nie obędzie więc jest to droga impreza. Najlepiej i tak w moim przypadku było już konieczne to wymienić silnik słupek....
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Nie rozumiem, po co mierzyć ciśnienie paliwa na powrocie z wtrysków? Jakie zaworki nadciśnieniowe? Z opisu wynika, że któryś wtryskiwacz przelewa i stąd problemy. Gdzie to sprawdzali? Tu masz piezoelektryki nie każdy potrafi to na stole sprawdzić.
A czujnik na podmianę masz może?
Błąd - czujnik spalania stukowego, czy błąd - spalanie stukowe? Bo to zupełnie dwie różne rzeczy.
Przy ubogiej mieszance EGT dramatycznie rosnie i spłyną tłoki do miski. Plus dochodzi stukowe spalanie. Sportowe Ecu SA nie maja czujników stukowych i adaptacji. Są strojone na sztywno do paliwa.
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Spalanie stukowe, czyli samozapłony oleju napędowego?
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Powinno Ci pomóc
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Może po rozgrzaniu , czujnik spalania stukowego szwankuje - przestawienie zapłonu! Ta usterka nie jest zapisana jako błąd , zobaczyć można na podglądzie.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
Jak dla mnie, to na max obrotach zapłon nie następował od iskry, tylko od rozrzażonego nagaru - stąd i spalanie stukowe, przegrzewanie się maszyny i efekt finalny. Możliwe przyczyny? Zbyt uboga regulacja gaźnika chociażby, ew. wina użytkownika - przegrzanie, bez wystudzania w okresie docierania. Zawsze warto dawać nieco więcej oleju, niż instrukcja...
Check miga, bo nie zrobiłeś adaptacji koła fonicznego. Coś w silniku stuka, więc czujnik spalania stukowego rejestruje to, wypnij go i spróbuj zrobić adaptację koła Rozrząd na znakach, ale czy kliny na kołach są całe ?
Auto udalo sie odpalic tylko zaplon ustawiony na znaki i niewiem czy możne tak silnik chodzić. Trochę dziwne odgłosy wydawał jak by było spalanie stukowe.
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Witam.Pacjent Audi A4 B6 2004 1,8T BEX 226 km po wirusie,zalozony gaz,przebieg 262tys km.Od miesiaca borykam sie z silnikiem.wypadal zaplon raz na pierwszym,pozniej drugim,nastepnie czwartym cylindrze.Potem przestal gaz sie wlaczac.Zrobilem logi i wyszlo spalanie stukowe. Kupilem i zamontowalem nowe swiece,a majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka....
Maluch miał luz nawet na nowych częściach. Jak masz słuch to ustawiaj na spalanie stukowe. Jedziesz normalnie rozgrzanym autem 70km/h i wciskasz do dechy. Ma króciutko zadzwonić (spalanie stukowe) i potem jechać normalnie.
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
To akurat nie wina tłoków. Czy ten dźwięk z filmu to faktycznie spalanie stukowe? Jedyne co mi przychodzi do głowy to żarzący się nagar albo trzeba spróbować na nowo ustawić zapłon o ile się da. Jeszcze pytanie, czy uszkodzony czujnik spalania stukowego wywala check?
Kąt sprawdziłem jeszcze podczas jazdy jak z nim jest i skacze nawet do 57st Skoro masz takie wyprzedzenie to się nie dziw że spalanie stukowe występuje.
Nie jeden już taki był co mu się wydawało że sprawdził, ludzie wymyślali teorie a się okazywało że na najprostszej sprawie się wyłożył, dodatkowo twardo obstawał przy swoim. Koniec offtopicu.
zapewne czujnik spalania stukowego
Jak moge rozpoznać ze występuje spalanie stukowe
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Kiedy komputer wie ze powstalo spalanie stukowe jezeli przez chwile czujnik poda inne napiecie czy kiedy czujnik poda wogole jakies napiecie? Opisane jest bardzo dobrze a mozna teraz krotki opis dla amatora.
Witam, mam problemem z polówką, a mianowicie w czasie jazdy nie zależnie na którym biegu z mała prędkością przy próbie przyspieszania zaczyna coś dzwonić, po odpuszczeniu gazu jak i po rozpędzeniu jest ok. Dźwięk jest taki metaliczny, podejrzewam spalanie stukowe.
Jest to czujnik spalania stukowego.
Być może EDC zaczął wypalać DPF i dodatkowe dotryski paliwa spowodowały spalanie stukowe i efekt jest.
taaa, w AEB 195 KM. Na fabrycznych gratach. Nic dziwnego, że jest spalanie stukowe. Za mocno podkręcony.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Co klekocze? Zawory? Spalanie stukowe? Zbyt wczesny zapłon?
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Jestem po spotkaniu Vectry z OP Com-em. Diagnoza: spalanie stukowe. Mogę wrzucić plik z OP Com-u (w formacie .CSV) i wskazać dane, dzięki którym właściciel diagoskopu stwierdził spalanie stukowe.
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Jeżeli spalanie stukowe rzeczywiście występuje to czujnik pracuje prawidłowo. Przyczyną spalania stukowego może być zbyt uboga mieszanka... A to może powodować gaśnięcie silnika...
Jeśli się miesza to można pojechać ale na czystej to jak katoda napisał i na pewno spalanie stukowe wtedy będzie.W bezołowiowej sa dodatki zwiększające liczbę oktanową.
Podstawą w naprawie takiej usterki jest podmiana wtryskiwacza. Kompresję może mieć ale zdażało się że tuleja była lekko przytarta i w czasie pracy występuje spalanie stukowe. Dobrze byłoby wjechać kamerką do komory spalania.
dzwoni? taki grzechot i bielutkie świece? na mój rozum masz spalanie stukowe,uboga mieszanka,czujnik spalania stukowego. jedz do elektryka niech sprawdzi ustawienie zapłonu 8stopni na biegu jałowym Jeśli masz spalanie stukowe grozi to uszkodzeniem silnika!
Autor tematu wyraźnie pisze że problem jest widoczny w postaci ocierania łańcucha o pokrywę, więc nie jest to problem ze spalaniem stukowym, zmniejszonym squishem po „spłaszczaniu” głowicy. Gdyby łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty, albo któreś z kół zębatych wykazywało mimośrodowość, to mógłby powstawać luz napięcia łańcucha, ale w granicach jednej...
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Jeśli nie odpala na plaku, to na 99% uszkodzone jest coś w rozrządzie lub układzie korbowo-tłokowym. Oczywiście pod pojęciem odpalania rozumiem stukowe spalanie i kupę dymu z rury :)
Filtr powierza, i ciśnienie paliwa to podstawa... spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... prawdopodobnie masz przytkany filterek powietrza i źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowa. Inna sprawa to zapchany filtr paliwa. I zajechana pompa paliwa. Tego trzeba pilnować.
Pierwsze że bez czujnika wałka gaśnie, i nie zapala. Drugie to spalanie stukowe tylko i zawsze na 1 cylindrze. I co tu poradzić?
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Dzięki o tym przeczyszczeniu powierzchni styku czytałem jutro to zrobię ew. zamiennik drogi nie jest bo okolice 120zł niezłej firmy. Z gazem myślę że to się po prostu przenosi z benzyny własnie instalacja lpg działa własnie w oparciu to instalację benzynową(czasy wtrysku itp.). 20nm podaje książka do dokręcenia. Jeszcze zleje to smierdzące paliwo i...
Podepnij linkę gazu. Przepustnica ma pracować, w bloku jest mechanizm odśrodkowy który steruje dźwignią, ta cięgnem steruje przepustnicą. Raczej nie będzie spalać stukowo, w szczególności na zimno, bo to silnik z niskim stopniem sprężania, dodatkowo dolnozaworowy. Stukowe spalanie brzmi jak by garść nakrętek w silniku. Zrób test z linką na wyższych...
Witam, pomóżcie. Po wymianie 4 wtryskiwaczy Silnik pracuje gorzej niż na starych, wolne obroty nierówne, wypadanie zaplonu, wtryski zakodowane, podczas jazdy spalanie stukowe, podmieniłem wtryskiwacze na zmianę i teraz mam 2 nowe 2 stare, obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią ,że w porządku. Dzięki.
a to nie chodzi przypadkiem o EGR a nie ERG? jesli o EGR to zacytuje by Parker: Zaślepienie EGR może w skrajnych wypadkach spowodowac uszkodzenie silnika... W każdym samochodzie. Większośc osób nie Wie jak działa ten system i po co jest i wymysla takie dyrdymały jak zaślepianie. Jest to powielany na różncyh forach motoryzacyjnych . EGR poprawia sprawność...
nic się nie przegrzeje po prostu inne paliwo jak benzyna nie posiada oktanu !!! Im paliwo ma większy oktan tym bardziej odporne na spalanie stukowe (czyli przedwczesny zapłon paliwa w cylindrze) Jeśli silnik pracowłby na takim paliwie to szybko wysiądzie układ korbowy ponieważ podczas spalaniu stukowemu towarzyrzy silne i nagłe uderzenie w tłok. Nie...
Chcesz to zadzwoń!
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
spalanie stukowe spalanie stukowe vectra astra spalanie stukowe
wyłącznik suszarki dekoder amstrad ustawienie anteny warszawa
silnik ciężka kreci licznik kołowy
Licznik modulo 11 wstecz na przerzutnikach D Wymiana odbiornika IR w Yamaha RX-V2600 - krok po kroku