Możliwe fałszywe powietrze, + błędna regulacja.
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
To lecisz po wykresie wskazania temperatury i sond oraz spalanie stukowe lub wypadania zapłonu
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Spalanie stukowe jedyne co przychodzi na myśl.
Jak w załączonym foto
spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Do końca życia człowiek się uczy ;)
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Piszesz o dwóch różnych zjawiskach jak o jednym, wypadanie zapłonu to nie spalanie stukowe i odwrotnie
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Jeśli zapłon masz prawidłowo ustawiony i nie występuje spalanie stukowe, to albo luz na sworzniach, albo tłoki "bujają" się w cylindrach. Jeśli nic poza tym dźwiękiem się nie dzieje, nie ma co kombinować, moim zdaniem.
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
miałem już nie zabierać tutaj głosu bo temat jest dość stary ale widzę że dużo ludzi wchodzi i być może ktoś ma podobny problem więc do sedna. Żadne wymiany panewek czy prowizoryczne naprawy, bez grubego remontu ze szlifem wału się nie obędzie więc jest to droga impreza. Najlepiej i tak w moim przypadku było już konieczne to wymienić silnik słupek....
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Nie rozumiem, po co mierzyć ciśnienie paliwa na powrocie z wtrysków? Jakie zaworki nadciśnieniowe? Z opisu wynika, że któryś wtryskiwacz przelewa i stąd problemy. Gdzie to sprawdzali? Tu masz piezoelektryki nie każdy potrafi to na stole sprawdzić.
Nad rozrusznikiem
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
A czujnik na podmianę masz może?
Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
Jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, to bym go wymienił. Powinno ustąpić. A może zatankowałeś jakąś chrzczoną benzynę.
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Jak dla mnie, to na max obrotach zapłon nie następował od iskry, tylko od rozrzażonego nagaru - stąd i spalanie stukowe, przegrzewanie się maszyny i efekt finalny. Możliwe przyczyny? Zbyt uboga regulacja gaźnika chociażby, ew. wina użytkownika - przegrzanie, bez wystudzania w okresie docierania. Zawsze warto dawać nieco więcej oleju, niż instrukcja...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Powinno Ci pomóc
Katalizator ominięty i żadnych zmian. Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, to jest szczelina ponad 1mm. Niestety nie da się go dociągnąć bliżej ponieważ blokuje kołnierz. tak jakby był dociągnięty na maksa.
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Nie jeden już taki był co mu się wydawało że sprawdził, ludzie wymyślali teorie a się okazywało że na najprostszej sprawie się wyłożył, dodatkowo twardo obstawał przy swoim. Koniec offtopicu.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Gorące powietrze mało tlenu=mało paliwa.Zakładając że zasysa 20st a ecu mierzy 35st to robi sie za ubogo i może stukać.Filtr powietrza masz orginalny czy stożek?Ciągnie powietrze z zewnątrz czy z komory silnika.Przekłamanie o 8-15 st. to za dużo.
Witam.Pacjent Audi A4 B6 2004 1,8T BEX 226 km po wirusie,zalozony gaz,przebieg 262tys km.Od miesiaca borykam sie z silnikiem.wypadal zaplon raz na pierwszym,pozniej drugim,nastepnie czwartym cylindrze.Potem przestal gaz sie wlaczac.Zrobilem logi i wyszlo spalanie stukowe. Kupilem i zamontowalem nowe swiece,a majac swiece wykrecone zajrzalem do srodka....
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Auto udalo sie odpalic tylko zaplon ustawiony na znaki i niewiem czy możne tak silnik chodzić. Trochę dziwne odgłosy wydawał jak by było spalanie stukowe.
Dzięki o tym przeczyszczeniu powierzchni styku czytałem jutro to zrobię ew. zamiennik drogi nie jest bo okolice 120zł niezłej firmy. Z gazem myślę że to się po prostu przenosi z benzyny własnie instalacja lpg działa własnie w oparciu to instalację benzynową(czasy wtrysku itp.). 20nm podaje książka do dokręcenia. Jeszcze zleje to smierdzące paliwo i...
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Kiedy komputer wie ze powstalo spalanie stukowe jezeli przez chwile czujnik poda inne napiecie czy kiedy czujnik poda wogole jakies napiecie? Opisane jest bardzo dobrze a mozna teraz krotki opis dla amatora.
Kolego zmierz ciśnienie sprężania to na początek.
Witam, mam problemem z polówką, a mianowicie w czasie jazdy nie zależnie na którym biegu z mała prędkością przy próbie przyspieszania zaczyna coś dzwonić, po odpuszczeniu gazu jak i po rozpędzeniu jest ok. Dźwięk jest taki metaliczny, podejrzewam spalanie stukowe.
Spalanie stukowe, czyli samozapłony oleju napędowego?
Spalanie stukowe a wypadanie zapłonów to co innego. Sprawdź instalację pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Cewkę zostaw w spokoju. Gdyby była uszkodzona to by silnik nie pracował poprawnie.
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Chcesz to zadzwoń!
witam mam Vento g60 swap i problem jest taki że,jak zapale silnik i chodzi sobie na wolnych obrotach jest ok jeśli dodam gazu ok 2500 obr. jest takie jak by to było spalanie stukowe a jak dodam wiecej gazu tego niema zapłon jest ustawiony na 6 stopni jeśli opuźnie zapłon na 0 stopni stukania niema ale silnik nie jest żwawy czy by to była cewka czy czujnik...
zdecydowanie oskarv ma racje błąd tkwi w samych wtryskiwaczach , niewiem czy przeprogramowanie wtrysku nie pomogłoby
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Obciążenie silnika nie wpływa w żaden sposób na napięcie łańcucha.Nie wpływa też na jego obciążenie. Obciążenie ma za to wpływ na punkt zapłonu i przestawienie fazy wariatora. Czyli? Moze słychać spalanie stukowe? Moze przy wymianie rozrządu powinny być wymienione KZFR?
Jeśli się miesza to można pojechać ale na czystej to jak katoda napisał i na pewno spalanie stukowe wtedy będzie.W bezołowiowej sa dodatki zwiększające liczbę oktanową.
Być może EDC zaczął wypalać DPF i dodatkowe dotryski paliwa spowodowały spalanie stukowe i efekt jest.
Jak moge rozpoznać ze występuje spalanie stukowe
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Proponuję dokonać fachowej diagnostyki, bez tego, powstanie 1000 teorii.
Najprawdopodobniej padła cewka zapłonowa, miałem to samo wymieniłem świece, przepływomierz, kable. Cewki w tych passatach psują się bardzo często. Można kupić używaną - od 200 do 400zł ale osatnia pochodziła mi pół roku. Kupiłem nową około - 650zł i autko chodzi idealnie. Vag nic nie pokazywał a podobno powinien, pokazywał regulacje przepustnicy , sodę...
Witam problem jest taki pacjent : nissan xtrail 2,2 dci - łapie muła dymi i ma spalnie stukowe przy przygazowaniu - ciśnienie na listwie na wolnych 340mbar przy maksymalnym obciążeniu idzie do 1,26 bara jak łapie muła spada do 160mbar i gaśnie, filtr nowy, w zbiorniku nie ma pompki podpiełem sie za filtrem żeby zobaczyć czy ciśnienia będą większe -...
Czujnik masz sprawny. Najlepiej jak w ogóle zapomnisz o jego istnieniu. Nie tu problem. Diagnostyka się kłania.
CNG to gaz ziemny. LPG to gaz ciekły propan i butan. Z tego co kojarzę nie są określone proporcje składu propanu i butanu dla samochodów. A co do butli to kiedyś zdarzało się ze można było na stacji napełnić. Wartość opałowa paliwa nie ma nic wspólnego z odpornością na spalanie stukowe. O tym mówi liczba oktanowa.
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Co klekocze? Zawory? Spalanie stukowe? Zbyt wczesny zapłon?
obroty ok ale spalanie stukowe jest. Dałem nowe wtryski do spr. Mówią, że w porządku. Dzięki. Co masz na myśli? Spalanie stukowe czyli jak by lejący wtrysk? Czy tłucze coś mechanicznie? A może benzyna w ropie? Sprawdziłeś już parametry? Odczyt ciśnienia na cr co pokazuje? Są błędy?
zapewne czujnik spalania stukowego
Filtr powierza, i ciśnienie paliwa to podstawa... spalanie stukowe jest spowodowane zbyt małą ilością paliwa... prawdopodobnie masz przytkany filterek powietrza i źle sobie przelicza ile potrzeba paliwa. Podaje mu za mało i występuje spalanie stukowa. Inna sprawa to zapchany filtr paliwa. I zajechana pompa paliwa. Tego trzeba pilnować.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Jest to czujnik spalania stukowego.
Co to jest opóźnienie oraz przyśpieszenie zapłonu oraz w jakim celu się je stosuje jakie są konsekwencje każdego z tych zabiegów i co to jest spalanie stukowe wiem że na necie jest tego pełno ale nie dokonca to rozumiem mógłby mi ktos to wyjaśnic? ;)
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Podstawą w naprawie takiej usterki jest podmiana wtryskiwacza. Kompresję może mieć ale zdażało się że tuleja była lekko przytarta i w czasie pracy występuje spalanie stukowe. Dobrze byłoby wjechać kamerką do komory spalania.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Sporo czytałem o naprawach tego motoru sam mam już drugie auto z tym silnikiem. Miałem już scorpiaka tam tez robiłem głowice ale wszystko było dobrze. Temat który mi podałeś też już czytałem. Najgorsze jest to że żaden kom nie chce ogarnąć tego auta. Nikt nie spotkał się z podobnym problemem w takim aucie?
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Witam. Mam problem z moja 106, mianowicie po podkreceniu obrotow (ktore byly skrecone) po gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu pojawia sie spalanie stukowe i wielka chmura czarnego dymu (podczas jazdy jest tak samo). Rozrzad jest ok, podejrzewam ze to jakis regulator kata wtrysku tylko nie wiem gdzie sie on znajduje i co wogole mozna z tym zrobic? Prosze...
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
witam. powodow moze byc wiele ale sugerujes sprawdzenie: 1. silnik krokowy (nie zawsze jest to silnik:)) 2. przesuniecie kata zaplonu. 3. nie wiem czy jest czujnik stukowy - ale jezeli jest to tez trzeba sprawdzic. ... oczywiscie moze byc duzo wiecej problemow (swiece, filtr....) ale to jest jakby podstawa. pzdr. wmr
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
To akurat nie wina tłoków. Czy ten dźwięk z filmu to faktycznie spalanie stukowe? Jedyne co mi przychodzi do głowy to żarzący się nagar albo trzeba spróbować na nowo ustawić zapłon o ile się da. Jeszcze pytanie, czy uszkodzony czujnik spalania stukowego wywala check?
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Spalanie stukowe ogranicza możliwości silników benzynowych. Kolega ma racje ekologia to małe lekkie auta ale w obecnych czasach to nie bardzo się sprzeda bowiem na drogach można zaobserwować, że ludzie chyba z obawy o własne zdrowie kupują coraz większe auta. Jedyne ograniczenie to wprowadzenie podatku drogowego, gdzie zakup dużego auta z dużym silnikiem...
Maluch miał luz nawet na nowych częściach. Jak masz słuch to ustawiaj na spalanie stukowe. Jedziesz normalnie rozgrzanym autem 70km/h i wciskasz do dechy. Ma króciutko zadzwonić (spalanie stukowe) i potem jechać normalnie.
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Nic dziwnego ze gorsza elastyczność, zły skład mieszanki Dodano po 32 Pomysł z tłokami od KR/PL ciekawy ale można prościej
stukowe spalanie spalanie stukowe diesel spalanie stukowe vectra
zapis kamery naprawa zamka drzwi silnik nożyce żywopłot
wincor nixdorf zasilacz laboratoryjny lm723
Wyciek paliwa przez filtr powietrza w Stihl 028 - przyczyny i naprawa Pralka Bosch WOL247S - migająca dioda Aktiv i wyłączanie się podczas prania