Zkierz jakie masz napiecie jak ci silnik pracuje powinno byc miedzy 13,8 a 14,5 V. Jesli sa odchylki od tej normy to z reguly winny jest regulator ktory nie jest wieczny, ale mozliwe sa slabe polaczenia miedzy stykami lub masa samochodu. Warto szybko to sprawdzic zeby cos nie spalic w samochodzie lub nie zniszczyc alternatora. Pozdrawiam.
bo oni go nie podlaczali i nie wiedza ze to dziala ja mam 9 miesiecy i swieci bezproblemowo zalezy tez od samochodu jak masz niewiadomo jaki alternator ktoy ma skoki to ci spali od razu prawdopodobnie najlepsze alternatory maja japonczyki sa najbardziej stabilne bez zadnych skokow
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Jest jeszcze jedno nie typowe rozwiązanie przetwornicą 12- 230 V. Można obciążyć alternator w samochodzie na godzinę silnik samochodowy spali około 1-1,5 litra paliwa.
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Witam, Czy jest możliwość ze wzmacniacz może spalić alternator w samochodzie lub jego przewody. Ja mam samochód golf 3. Pozdrawiam.
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Na pace 4 spalone alternatory w ciągu w ciągu ostatnich dni..... piąty na silniku. Nie rozumiem. Jak to spaliło 4 alternatory w tym samym silniku/samochodzie ? Jeden powinien być stary a trzy nowe, a tu wszystkie stare. Tylko nie pisz że w ciągu tygodnia tak się ubrudziły. No i co ma wspólnego immo z alternatorem ?
Alternator na maszynie sprawdzany, obciazony znamionowo ma 130 do 150'C w samochodzie jeszcze więcej dlatego się palą. Im wyzsze obroty tym lepsze chłodzenie. Taka temperatura ze brud i smar się wypali.! I altek jest czysty i suchy.
A kto powiedział że ładowanie do 16,2V trzeba prowadzić gdy aku podłączony w aucie... Mastertech pisał to w kontekście ładowania akumulatora przez samochód czyli przez alternator. Przecież nawet jak nie wyjmujesz aku to bez włączonego zapłonu niczego nie spali. To nie jest prawda, a przynajmniej nie do końca prawda. Ja kiedyś pod słaby akumulator (w...
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
Załóżmy, że nigdy nie wynaleziono maszyny parowej, czy silnika spalinowego, a na rynku motoryzacyjnym królują samochody elektryczne z wszystkimi ich wadami. Tak się potoczyła historia naszego społeczeństwa, wynaleźliśmy tylko silniki elektryczne i to na nich od początku zbudowaliśmy całą naszą motoryzację. Nagle jakiś szalony naukowiec wynalazł silnik...
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Fafek29, podłącz tą kontrolkę qwa do masy (Twój post kilka linijek wyżej), wymień ten akumulator zanim mnie tu coś spali, albo moderator mnie wywali. Albo niech to przeniesie do początkujących. Naprawdę naprawiasz samochody? Takie duże, osobowe?
I ty chcesz, żeby alternator kręciłsię na min 10tys. obrotów, toż tyle to nie ma nawet w samochodzie.
ale jeśli takie przetwornice są przewidziane do samochodu to musi to pracować a tam aku też by padł szybko. Domyślam się ze na zgaszonym samochodzie zbyt długo by nie pociaglo jednak na zapalonym powinno smigac a u mnie byłoby tak samo ładowane. Różnica jest taka ze w samochodzie akumulator napedzany jest silnikiem spalinowym, a energię (chemiczną)...
Dajcie juz spokój z tymi łożyskami. W samochodzie łożyska wytrzymują spokojnie 300-400 tyś. km ( no może nie w 126p ;-) ) więc jeżeli tu wytrzymają nawet 10x mniej to i tak w tym czasie ten agregat spali paliwa na koszt 500x większy niż koszt łożysk. Zresztą tak jak kolega robokop wcześniej napisał i siła odśrodkowa i napięcie paska powodują, że kulki...
Zauważ jakie straż ma halogeny, gdy jest pożar i brak oświetlenia strażaki rozkładają mocne halogeny i używają agregatu, agregat spali mało paliwa w porównaniu do samochodu a wytwarza dużo energi, w twoim przypadku to najlepsze rozwiązanie.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Możliwości obecnych drukarek atramentowych już dawno dotarły do punktu w którym oko nie widzi różnicy. Podstawowy problem to jakość tuszu i materiału na którym się drukuje, sam zaobserwowałem dużą różnicę przy zwykłym drukowaniu cz/b na normalnych kartkach do druku biurowego. Co z tego że drukarka zrobi idealne "kropki" jeśli tusz się rozmaże albo kartka...
Musisz zapomnieć o alternatorze i może całej tej konstrukcji. Alternator daje ok.60A i 13V, co daje ok 600W. Silniki w samochodach spalinowych (takich o wadze ok. 1200kg) mają moc ok. 60kW. Zatem rozumiesz, że to nie ma sensu.
witam.Temat alternatora od samochodu dawno przeminął, lecz mój alternator od autosanu niedawał mi spać i postanowiłem go przewinąć.Po zakręceniu ręką otrzymuje 24v a przy 450obr. 90v i prądzie wzbudzenia 1,2A i 12v na wirniku.Alternator ma 48 żłobków , osiem cewek na faze ,po 27zwoi i 1,2 drut na cewke poskok 1-4 łączone w gwiazde , zero zaskoków duża...
I po co te kombinacje , koniecznie chcesz spalić furmankę ? generaor z silnikiem spalinowym i po ptokach a zapas mocy zawsze sie przyda
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
ten reduktor ma obciążalność 28A Jeżeli on nie ma ograniczenia prądowego na te 28A i mocy strat co najmniej 500W to się przy odpalaniu motopompy spali. Przy słabym , albo niedoładowanym akumulatorze napięcie może na nim spaść poniżej 10V i co wtedy się stanie z tym reduktorem? Chyba jednak najlepszym rozwiązaniem będzie dodatkowy alternator jeżeli...
Przecież Autor napisał wyraźnie - jest silnik spalinowy, który będzie napędzał alternataor. Pozyskana energia posłuży do zasilania silników napędzających koła. Rozwiązanie takie jak w każdym samochodzie - bateria akumulatorów, alternator do ładowania baterii i zasilania odbiorników. Tutaj jedyne odbiornik to układ jezdny kosiarki. Zagrożenie? Moc alternatora...
Alternator wytwarza napięcie na jakimś ustalonym poziomie. Jeśli jest aku. Przy odłączeniu aku. spali Ci odbiorniki. Jeśli nie jest to pojazd zaawansowany technologicznie - to tylko żarówki.
Żebyś się Kolego nie spalił w tym samochodzie... poważnie mówię!
Witam podobnie jak kolega agent100 bezwzględnie zalecam kontakt z kimś kto już coś takiego naprawiał, z prądem nie ma żartów, jeszcze samochód spalisz albo co. :wink:
Alternator służy do przekształcania energii mechanicznej na elektryczną. Nie służy to jej wyczarowywania :D Naturalnie musi pobierać energię z wału silnika w postaci momentu obrotowego (to co nazywasz oporem) i oczywiście musi być ruch w tym przypadku obrotowy. Im większy pobór prądu tym większy moment obrotowy potrzebny do jego napędu. Silnik spalinowy...
Nie ten wzmacniacz jest na tranzystorach. Ale podczas pracy alternatora nie spali sie ten wzmacniacz? Bo alternator daje 15V. Dodano po 1 A nie... Wzmacniaczowi nic nie bedzie bo patrzałem na zasilanie i pisze 12v-17V. Zresztą link dałem n a górze. Dodano po 47 Ale coś nie rozumiem: Do wzmacniacza trzeba dać 3 kable zasilania, a bede miał 2(masa i +),...
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
czyli latem jak mialem napiecia ladowania alternatora 13,1-13,4V wszystko bylo ok? Juz mi chcieli alternator wymieniac... Nie do końca i nie zawsze. Zwłaszcza w nowych samochodach. Tam o tym czy akumulator jest ładowany i do jakiego napięcia decyduje komputer. W nich często się zdarza że jak samochód stoi w korkach to ładowanie mimo niskiego napięcia...
W ciągniku miałem alternator 160A gdy się spalił to odkupiłem od kolegi z rozbitego samochodu właśnie ten 180A.
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Dlatego najlepiej by było zamiast akumulatora 45Ah założyć 200Ah wówczas taki akumulator w małym samochodzie benzynowym byłby ładowany prądem 30A co by nie powodowało negatywnych skutków. :D Problem z filmiku to ładowanie zbyt dużym prądem co narobiło więcej zamieszania niż pożytku. A tak na serio to mam znajomego co w puncie 1,2 75KM ma 2 akumulatory...
(at)maverick73 i (at)atrix55 obaj jesteście w błędzie. (at)maverick73 regulator pilnuje napięcia akumulatora i to całkowicie wystarczy, (at)atrix55 prąd podawany na regulatorach to nie prąd ładowania a maksymalny dla danego typu regulatora. Poprzez analogię do akumulatora i alternatora w samochodzie. Akumulator 95Ah a alternator 150A i co? I nic, regulator...
spalić nie spalisz, ale jakie to auto, jaki alternator? trochę danych
Witam. Jak w rozsądny sposób zrobić stabilizator lub przetwornicę 12V do samochodu? Potrzebuję stabilne 12V do zasilania sprzętu elektronicznego, ale niestety ok. 10-15A by mnie urządzało. Widziałem układy tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/8307066400_... czyli stabilizator 7812 i zestaw tranzystorów, ale nie do końca rozumiem...
W związku z projektem nasunęły mi się takie refleksje: 1. Im większa instalacja tym większa sprawność, zatem trudno sobie wyobrazić sensowną sprawność w tak małej instalacji 2. Trudno sobie także wyobrazić rozpalanie kotła rano, wygaszanie wieczorem (bo trzeba spać). Koszty rozruchu są bardzo duże, o wiele mniej kosztuje utrzymanie instalacji w ruchu....
[quote="punchoo"]Tak sobie czytam i się zastanawiam - co wy piszecie??? Po drugie podłączcie sobie diody bez odpowiedniej polaryzacji.... :)))) Życzę powodzenia !!! Problem polega na tym , że należy do takiej diody LED wykorzystać dodatkowo diodę prostowniczą. Jak się ją podłączy dobrze ( LED ale nie do diody prostowniczej - bo to zakładamy , że zrobimy...
Cewek tez chyba nie ma Jasne. Działa na dobrą wolę właściciela. bo to silnik jak od samochodu z tego co mi wiadomo od jakiegos mitsubishi Od jakiego? Jak nie wiesz, to chociaż zdjęcia wrzuć. My mamy się domyślać? Jest tam normalnie alternator jak w samochodzie. Namierzyłeś choć ten alternator? Jak wygląda? Bo wygląd regulatora akurat mówi całkiem coś...
Zastanawiam się nad możliwością awaryjnego ładowania akumulatora bezpośrednio z instalacji samochodowej. Możesz rozwinąć jak by to miało wyglądać? Jest awaria zasilania, akumulator się wyczerpuje więc odłączasz akumulator wkładasz do samochodu (np do bagażnika gdzie są wyprowadzone odpowiednie przewody), podłączasz i ruszasz na 5 godzina na wycieczkę...
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Witam potrzebuje szybkiej odpowiedzi na temat mojego samochodu Opel Kadet 1,6 DIESEL COMBI padł mi akumulator chcę kupić nowy ale mocniejszy upatrzyłem sobie w NOMI takiego konia 92 AH 750A i teraz pytania 1- czy nie spali mi się instalacja od takiego amperarzu 2- czy alternator poradzi sobie z ładowaniem 3- no i czy jakieś inne nieprzyjemności mogą...
Pewnie lepsze wyniki dałoby zasilanie z tego akumulatora silniczka, który by dodatkowo napędzał samochód. Albo... odłączenie alternatora - może wystarczy energii w tym akumulatorze do zasilania instalacji elektrycznej - wtedy napędzanie alternatora nie będzie hamować samochodu, trochę benzyny się zaoszczędzi. 80Ah*12V = 960Wh = 3456kJ, to odpowiada...
Jeśli chodzi o akumulator to oczywiście po odpaleniu auta i przejechaniu 2-3km akumulator nie zdąży się doładować obciążony oświetleniem (żarowym). Po odpaleniu silnika instalacja elektryczna samochodu jest zasilana tylko z alternatora, akumulator jest ciągle ładowany napięciem dyktowanym przez regulator napięcia. Niby czemu nie zdąży się doładować?...
To bardzo źle mierzysz i chyba nawet spaliłeś miernik. Chyba że nie przełożyłeś kabli. Tak się powinno mierzyć prąd ładowania w samochodzie: [youtube]https://youtu.be/z_6aNF5tfhA?si...
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
W gwoli ścisłości nie naprawiałem elektryki w serwisie, tylko tam robiłem zawieszenie, jako że tego dnia akurat elektryk poszedł spać na słoneczko z koleżanką 0,5l wiec nie było mowy o robieniu, wyjąłem alternator i do innego serwisu gdzie naprawiają alternatory. alternator założyłem i naciągnąłem z powrotem pas uruchomiłem i ku mojemu zdziwieniu na...
Witam, w świeżo kupionym aucie rozładowywał się akumulator. Po wymianie na nowy wszystko ok, tylko zaczęła palić się dioda alternatora (akumulatorek na desce rozdzielczej). Napięcie na odpalonym samochodzie skakało od 13,5V do 17V. Przy którymś z testów zaczęło się dymić z radia i spod nóg pasażera. Auto natychmiast zgaszone, następnie na samym akumulatorze...
Tak stwierdzono po prostu gdzie można szukać przyczyny czy w przewodzie plusowym od alternatora do aku czy dalej. Patrzyło już dwóch mechaników. I nadal nic samochód stoi.
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Po takim wyjaśnieniu dalej optowałbym za agregatem prądotwórczym. Sądzę, że wystarczyłby nawet taki 650 W (trochę mało). Lżejszy od akumulatora. Spali z dwa litry na godzinę. Wygodniejsze korzystanie bowiem większość urządzeń łatwo zasila się 230 V. Możliwość zastosowania zasilaczy 12, 24 V. Kręcenie na postoju tego 3,3 l motorka to też kosztuje. Nie...
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
Witam, mam maly problem, nie moge uruchomic micry k11 97. Po podjechaniu pod brame zgasla. Objawy. 1.) po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje. 2.) Swiatla dzialaja, awaryjne tez. 3.) bezpieczniki wszystkie ok choc na samym poczatku byl 1 ten od silnika przepalony wymienilem nic sie nie stalo. proby 1.) w samochodzie jest instalacja gazowa i jest...
Dobry wieczór, przychodzę na forum z dosyć "uwierającym" problemem, bo nie mogę przez niego spać. Dostałam od rodzica Seicento 900 rocznik 1998 na pierwszy samochód. Samochód jest łącznie u nas rok, ale wcześniej miał bardzo duże problemy z wyładowywaniem się akumulatora. Generalnie samochód odpalał maksymalnie 3 razy i papa, akumulator siup do prostownika....
...włączenie świateł oznacza dodatkowe hamowanie samochodu - może nie jeździli nigdy na rowerze, już nie mówiąc o tym, że w szkole chyba się nie uczyli... ja zauważyłem, że dynamo hamuje rower, jak włączę światła, zanim jeszcze przeczytałem o tym w podręczniku fizyki. Kolega powinien zauważyć że dynamo w rowerze daje prąd bezpośrednio na żarówki, a...
A więc problem wygląda następująco… mam podłączone cztery diody LED przez oporniki 1 KOhm (każdy) do instalacji samochodowej… jednak (chyba) z powodu zbyt wysokiego napięcia (podczas wysokich obrotów chyba alternator daje za duże napięcie. Nie mam możliwości sprawdzenia tego ale coś koło 13-15V) przepalają się mi te diody. I w związku z...
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Sumarycznie ładowanie "innym sposobem" korzystając z alternatora w samochodzie nic nie zmienia jesli chodzi o pobór mocy z alternatora.Przez prostownik 6A będzie się ładował powiedzmy 6h a alternator naładuje go 12A przez 3h.Tak dla porównania te wartosci tylko,calkiem teoretyczne.Możesz podpiąć ten drugi aku równolegle do oryginalnego przez solidną...
Z upływem czasu temat nabiera mocy. Po błędnym kole wzrostu cen energii, drugie to wzrost temperatury powodowany przez każdy dodatkowy milimetr asfaltu, betonu i zniszczony liść. W telewizji mówią, że południe Europy wyschło, rzeki nie płyną, z Kanady dotarł dym z palących się lasów. Występują tornada i powodzie, bo zwiększone parowanie powoduje zmagazynowanie...
Nie chodzi jedynie o sprawność rezystorów, ale o ich pasywność. Jak wiemy, życie diod się skraca dramatycznie przy zbyt dużym prądzie. A z kolei ich wydajność spada dramatycznie przy zbyt małym prądzie. Podłączenie diody, która jest szacowana na 30mA do prądu 20mA będzie się charakteryzowało tym, że będzie bardzo kiepsko świecić. A jak ją podłączymy...
Podlaczalem juz kilkanascie radyjek w samochodach i w wiekszosci przypadkow moj sposob byl skuteczny. Stosowalem dlawiki montowane na zasilaniu w starszych odbiornikach samochodowych. Jezeli tam nie dzialo sie nic strasznego, to w CB radiu tez nic sie nie spali. Wszystko zalezy od indukcyjnosci. Zaproponowalem podlaczenie tez kondensatora ceramicznego...
Napięcie accu spadnie i nie będzie to chodzić. Taki alternator może się zapalić i spalisz sobie samochód. Mojemu wujkowi tuż po odwrotce spaliła się Laguna w taki sposób. jeżeli chcemy określić która dioda jest spalona trzeba odłączyć mostek od stojana Widzę, że się poprawiłeś i tak właśnie nalezy zrobić.
tylko jakie to ma w tym momencie znaczenie? Do prób wziąłem standardową żarówkę 12V taką która idzie do kierunkowskazów w ursus 330. . W samochodzie żarówka 2-5W, a w kierunku 20W, widzisz różnice? Może twój rezystor, lub cokolwiek tam jest się spalił.
Pomysł delikatnie mówiąc chybiony... Dlaczego? Rozpatrujecie tylko sytuację samego stania w korku. Należy analizować całość ruchu, czyli od startu do zatrzymania. Plusy (teoretyczne), możliwość zatrzymania silnika w czasie stania w korku i używania elektrycznego. Oszczędność paliwa... Minusy, silnik elektryczny lub dwa, akumulatory, dodatkowa mechanika...
Witam. Wpasowałem go golfa 2 deskę rozdzielczą ze Skody Octavi wraz z zestawem wskaźników. Problem jaki nie daje mi spać to zgranie obrotomierza z sygnałem z wyjścia W alternatora. Znalazłem na necie schemat dzielnika który jednak sprawiał że obrotomierz był strasznie niestabilny i pokazywał zupełnie inne obroty niż rzeczywiste. Przerobiłem go troszkę...
Być może ktoś przy wymianie skrzyni przyszczypał kabel i robi się zwarcie. Musisz przejrzeć wiązkę. I nie wolno montować bezpieczników większych niż zaleca producent, no chyba że chcesz samochód spalić...
Fatalnie to liczysz. Pasek tyle może przenieś. Ale nie że alternator tyle ciągłe pobiera z silnika. To że silnik spalinowy ma 100 koni to nie znaczy że tyle generuje cały czas. Ok, jeżeli pasek morze przenieść maksymalnie 10 kW to na pewno przenosi w czasie normalnej pracy co najmniej 5 kW? Tak morze być? Żeby mieć w pełni sprawny samochód, to musimy...
Producent przetwornicy podaje dane podczas ładowania akumulatora w samochodzie przez alternator,a jak wiadomo nie ma tam takich wahań napięcia ładowania jakie występują w prądnicy bo ta napędzana jest przez śmigło a konkretnie wiatr, a ten jest nie równy i kapryśny. Silnik spalinowy ma stabilniejsze obroty a alternator jest wzbudzany w taki sposób aby...
Przeoczyłem jakąś rewolucje ? Widocznie spałeś bo kiedyś akumulator miał roczną gwarancję i wytrzymywał 10lat a czasem więcej ,dzisiaj ma 2 lata niektóre 3 lata gwarancji i jak wytrzyma ten okres to sukces i to jest kolejna rewolucja oczywiście na niekorzyść użytkownika a o uznaniu gwarancji zapomnij.P 75 % reklamacji akumulatorów to wina użytkowania,...
Witam mam pytanie dotyczącze samochodu renault megan scenic 2004 1,9d . Wczoraj pożyczyłem auto swojej ,po czym dzwoni do mnie że stoi na eksprestówce i nie ma prądu.Więc załądowałem akumulator do auta i pojechałem jej pomóc . Po przyjeździe na miejsce próbowałem odłączyć akumulator i kable minusowe - wtopiły mi się w palce .Poczekałem aż ostygną i...
Witam, Sedno problemu - nie rozumiem ,co zniszczyło mi bramkę cmos (cd4011), skoro napięcie zasilające nie przekroczyło 14,5V. Jak zabezpieczyć bramkę przed uszkodzeniem? Zrobiłem sobie do samochodu "alarm", który włącza się, gdy silnik pracuje (warunek 1), a hamulec ręczny jest zaciągnięty (warunek 2). Po zwolnieniu ręcznego przy pracującym silniku...
-jak się programuje i włącza webasto ? ( to spalinowe i to elektryczne ) Masz niestety Kolego spore braki w wiedzy na ten temat i trochę ciężko tłumaczyć jest "od podstaw"... 1. DOGRZEWACZ to coś innego niż OGRZEWACZ (popularne Webasto) Dogrzewacz ma za zadanie dogrzać w szybkim tempie silnik. Silniki CDI z pierwszego okresu produkcji bardzo długo...
Miałem kiedyś podobny problem, tylko że w Volvo, całą wiązkę rozprułem, wymieniłem uszkodzone kable oraz alternator i samochód jeździ do dziś bez problemów. Kable miałem potopione od alternatora po wiązki pod konsolą, ale udało się naprawić.
Witam, mam problem z megane 1.6 1997r mianowicie 3 dni temu podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki od ABS i poduszki pow. po czym po przejechaniu kilku kilometrów samochód zgasł, jak bym odcieło mu prąd, po wymianie alternatora ( w tym starym spaliły sie 2 diody) samochód pojedziił 2 dni (akumulator w pełni naładowany) i stało sie to samo, po zapaleniu...
Zwarcie wywołało odwrotne spolaryzowanie diod w alternatorze. Rozetnij wiązkę od alternatora i sprawdź stan izolacji pozostałych przewodów. Alternator najprawdopodobniej zniszczony - spalone uzwojenia. Wymontuj i daj go do zbadania. Po odłączeniu alternatora, sprawdź prace WSZYSTKICH odbiorników energii elektrycznej w samochodzie oraz bezpieczniki.
Witam Problem wygląda następująco. Wstawiałem alternator (spaliły się w nim diody) i przypadkowo jeden z kabli dotknął jego obudowy i zrobił prawdopodobnie zwarcie. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w kokpicie i wszystkie są niby ok. Ale po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje, tzn. rozrusznik wcale nie kręci, nie działa nawiew, radio, kierunkowskazy....
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
No ale wiesz kolego w ciągniku jest masa lub plus na obudowie tak? To trochę nie rozumiem jak może spalić diodę w alternatorze jak spawa co innego niż ciągnik a masa ciągnika nie łączy się z masą spawarki. Inaczej jest gdy się spawa coś w samochodzie to wtedy istnieje możliwość uszkodzenia diody. Bo mówiąc bardzo ogólnikowo spawanie elektryczne to kontrolowane...
Jak zadziałał transil w sterowniku, to przepaliło ścieżkę Ps. szczyt głupoty, sprawny alternator bez obciążenia akumulatorem potrafi dać 40V, wystarczająco by spalić całą elektronikę w samochodzie, a co dopiero taki z uszkodzonym regulatorem napięcia
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
masa w każdym samochodzie jest bez izolacji. Gdybyś jej nie miał to już dawno by cisię spaliła linka gazu jako jedyna masa w aucie
Witam, czy mógłbym prosić o rozkodowanie VIN: VF38DRHC8CL046168 Z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12966 CJ 1 0279 Data Początku Gwarancji18.06.2012 Numer seryjny silnika10 DYZC 4009966 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*... P4A9667228099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD...
witam.chcialbym silnikiem z kosiarki spalinowej zasilic alternator ktory dostelem o ojca z traktora , ktory sie nazywa wladymir, czy jakos tak, bynajmniej jest ruski. alternator jest o mocy 700W, i planuje do alternatora zamontowac przetwornice napiecia na 230V (oczywiscie z wasza pomoca ) i zasilac jakies uzadzenia na jakis wujazdach gdzie nie ma pradu...
Dziekuje za odpowiedzi, nie spodziewalem sie ich az tyle :) Jak pisalem, od razu odjechalem na rozgrzanym silniku, patrze a tam czerwona wskazowka :o Albo mi sie wydawalo i mam jakies zwidy. Stanalem na chwile, moze minute albo dwie, myslac co dalej i ile mnie wyjdzie laweta z serwisem i nowa glowica. Przekrecilem kluczyk i wskazowka w pionie, to pojechalem...
Tak ale co do średnicy diod do Twojego mostka to nie jestem w stanie odpowiedzieć. Radze pomierzyć diody bo wątpię aby wszystkie się spaliły. Alternator został przez mnie wymontowany. Zakupiłem nowy mostek z diodami prostowniczymi. Polutowałem wszystko co trzeba i ponownie zamontowałem w bmw. Akumulator oczywiście przez noc ładowałem. Po odpaleniu...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia na linii alternator - akumulator - masa - masa silnika. Diody nie padają z przeciążenia tylko ze skoków napięcia ponad normę (np. upalone połączenie między alternatorem i odbiornikiem), chyba że ktoś wsadził chiński mostek. Gorsze spalanie na zimnym silniku zawsze szkodzi, więcej sadzy, jakiś odsetek nie spalonej...
Dzień dobry, jestem tu nowy. Często korzystam z elektrody, jednak postanowiłem założyć konto. Planuję zrobić własny pojazd/drona ? , który uniesie jedną / dwie osoby na metr lub dwa w powietrze. Chcę zrobić taki "powietrzny motocykl". Wzoruję się na dronie wymyślonym już przez jakąś firmę. http://obrazki.elektroda.pl/7719549400_1...
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Jest niedziela, to przeanalizowałem dla ciebie trochę bliżej tą ofertę. Chodzi tu bardziej o ogólne podejście - jak szukać czegoś sensownego, a nie dawać się nabić w butelkę przez sprzedawcę. 1. Fragment: Żarówka posiada rzeczywistą moc 30W (OEM) czyli 60W (LED SET) jako komplet. Jest to znacząca moc, która pozwala na generowanie dużej ilości światła....
Z tym alternatorem ,to nie tak do końca .Pobór prądu powoduje wzrost "oporu" kręcenia się alternatora tzn. im więcej ciągniesz prądu ,to "kółko" kręci się z większym trudem (to tak łopatologicznie),i silnik musi wiecej spalić paliwa aby pokonać ten zwiększony "opór". Panowie nie ma się dalej wywodzić ,bo każdy wie ,że CA to drogie hobby ,a te "przysłowiowe"...
To ma być argument? Potwierdzenie tego że ten ołowiowy alternator miał się dobrze i wcale się nie spalił. Wiesz że w samochodach ciężarowych są dwa potężne akumulatory? Wiesz. A wiesz jaki potrafią mieć malutki alternator? Jak wytłumaczysz 60A altek przy dwóch akumulatorach krowach, a to wszystko wyszło z fabryki. Panie autor, bierz większy i nie słuchaj...
Z drugiej strony wiem, że poprzedni właściciel mojego autka jeździł nim 5 lat nie robiąc w nim czegokolwiek (dlatego już na początku musiałam go naprawiać - amortyzatory, elektrowentylator, itd.). Ale czy jest to wykonalne przez 7 lat? Nissany Mikra są w porządku, ale boję się kosztów napraw i części, ale może niesłusznie. I czy może ktoś wie czy w...
Fabrycznie siedzi alternator klasy 8+. Do tego auta zakładane były: Valeo SG9B063, SG8B021, SG10B022, SG9B066, TG9B024, TG9B064, A13VI277+, A13VI277, A13VI276. Magneti Marelli 63 3217-34. Denso MS1022118440, MS1022118400. Mitsubishi A005TA6391. Co chcecie to sobie mówcie. Mi poprzedni alternator sie spalił, szybko kupiłem nowy bo samochód mi potrzebny....
A jak podmieni na inny komputer i ten też nawali? Jeśli naprawdę komputer w tym samochodzie nawalił to musiała być jakaś przyczyna. Może było zwarcie i się spalił. A jeśli na nowym komputerze samochód dalej nie będzie działał, to będzie wymieniał kolejne części? Podmiana "w ciemno" jest raczej ryzykowna. Po drugie, co to za spec od Lexusów skoro nie...
Niestety się nie zgodzę. Jako że mam hybrydę + w rodzinie jeszcze 4 stwierdzam że w żadnym z nich nie ma ani alternatora ani rozrusznika. To że jest coś innego co spełnia te funkcje - nie znaczy że rozrusznik czy alternator są obecne. Silnik spalinowy nie jest uruchamiany przez rozruszniki tylko przez obracający się silnik elektryczny - poprzez odpowiednie...
alternator spali spali uzwoi alternator kontrolka alternator spali
creative cicho akumulator żelowy 200ah głowa lampa wyładowcza
radio toyota 86140 sterownik silnika bezszczotkowego
Jak wyłączyć alarm w piekarniku Amica 58GGD1.23ZOFPW Błąd P3035 w Citroën C4 Picasso 2.0 Diesel