Spalone uzwojenie silnika.
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
Spalone uzwojenie silnika.
Prawdopodobnie spalona jest część uzwojenia.
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
sprawdź kondensator od silnika lub spalone uzwojenie silnika są dwa uzwojenia jedno do prania drugie do wirowania
Albo się paski ślizgają, albo kondensator, albo uzwojenie spalone.
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
(at)Hasztagmisiek Spalone uzwojenie pomocnicze silnika. So long Pamela...... :cry:
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
Na moje oko to silnik ten ma spalone uzwojenie.
Już wszystko jasne. Uzwojenie rozruchowe spalone ( nie przewodzi) Brązowy od kondensatora i brązowy jako odczep i ciągłe pomyłki. szukam nowego stojana bo na silnik nie mogę chyba liczyć. pozdrawiam dzięki za pomoc Dodano po 3 Uzwojenie rozruchowe spalone
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Wyszło na tym że musiałem wymienić siłownik - spalone uzwojenie silnika - nie nadaje się do przewinięcia bo nie jest rozbieralne -tzn jest nie składalne po rozebranie -bo wszystko da się rozebrać. Koszt niestety ponad połowy kosztu całego zestawu - zastanawiałem się czy nie zmienić całego systemu, ale zdecydowałem dać mu szansę. Do tej pory działa prawidłowo...
No to teraz należałoby sprawdzić czy: programator załącza napięcie na silnik w momencie kiedy powinna wirować?, czy nie jest uszkodzony kondensator rozruchowy?, czy nie są spalone uzwojenia silnika?, czy przewody stykają?, czy po prostu pasek nie ślizga bo nie pisałeś czy nawet próbuje silnik ruszyć jak włącza się wirowanie, a może po prostu jest uszkodzone...
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
1-jest to silnik trójfazowy--takiej mocy silników jednofazowych sie nie produkuje--w śrutowniku jest trudny rozruch--musi być zastosowany specjalny przełącznik rozruchowy--trójkąt\gwiazda--lub inny---może on jest uszkodzony... 2-jak się z niego zakopciło lub buczy--musisz zdemontować silnik--rozkręcić i zobaczysz spalone uzwojenia--silnik musisz oddać...
Po włączeniu silnika styk odśrodkowy jest zwarty i zasila uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów odłącza je. Sprawdź wyłącznik odśrodkowy jeżeli jest OK to jest spalone uzwojenie rozruchowe.
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Uszkodzeniu uległ silnik napędu bramy, spalone uzwojenie
Cześciowo spalone uzwojenie wirnika. Najczęstszy przypadek. Wirnik silnika do wymiany, bo przezwojenie tego to tragedia.
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
... Jeśli impedancja pętli zwarcia spełnia wymagania, ale jest bliska dopuszczalnej (przy pomiarach zakładamy pełne zwarcie L-PE), to w przypadku zwarcia przez niewielką rezystancję, np. poprzez spalone uzwojenie silnika, może wystąpić stan, w którym napięcie na obudowie jest rzędu 100V i stan taki może utrzymywać się do zadziałania zabezpieczeń termicznych,...
ze zebranych dowodów mogę wysnuć wniosek że może to być silnik synchroniczny. nie podoba mi sie tylko róznica oporności na uzwojeniach która też nie musi świadczyć o spaleniu, może to być po porostu taka konstrukcja. jesli sie da to rozbierz i sparwdź czy uzwojenie jest spalone. czujnik który wychodzi z silnika zapobiega by silnik nie wypadł z synchronizacji....
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Wątpliwa jest wina kondensatora, a tym bardziej czujnika. skoro wcześniej było wszystko dobrze? Jakie to ma znaczenie że wcześniej było dobrze? Najbardziej podejrzany jest silnik. Sprawdź oporność uzwojeń. Czy uzwojenia nie wyglądają na przegrzane czy spalone. Sprawdź w obrębie silnika czy nie ma jakiś zwarć.
Kilka lat temu trafił mnie się bardzo mały silniczek asynchroniczny - trójfazowy. Jedyne informacje , jakie były na nim bardzo niewyraźnie nabazgrane - to U=115V ; f=200Hz ; n=~11000 obr/min. (tabl. znamionowej brak). Niestety silniczek jest spalony. zacząłem więc szukać w internecie - co to by mogło być za cudo... Po niedługim czasie Udało sie znaleźć...
Problem z silnikiem 3f i/ lub jego podłączeniem. Witam Wszystkich i proszę o pomoc. Mam silnik Elektrim Indukta SSH 90s-4 przy pile brzeszczotowej i podczas podłączenia do sieci wyzwala bezpiecznik różnicowoprądowy. Próbowałem zamienić fazy ale wtedy rozłącza nadprądowy i różnicówka. Podejrzewam, że jest spalone uzwojenie na silniku ale może coś jest...
BLDC to nie krokowiec i raczej nie będzie się obracał po podawaniu napięcia na kolejne fazy. Będzie się obracał, chyba że ma spalone uzwojenia :)
Ten silnik raczej pracuje bez kondensatora, możliwe że uzwojenie rozruchowe jest spalone
Przykład centralki po piorunku , wywalone kondensatory , ścieżki , półprzewodniki , czarne przekaźniki , spalone uzwojenia silnika . http://obrazki.elektroda.pl/5441850200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5912802600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5880351300_1... Nie mówiąc o rozczłonkowanym na kilka...
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy w zakresie silników trójfazowych co mogło się wydarzyć mianowicie kolega podłączył betoniarkę ( silnik trójfazowy L1 L2 L3 i N ) 4 żyły w kablu wychodzącym z betoniarki. Została podłączona tak: L1 L2 N PE i szła sobie na 2 fazach, po pół godz pracy wybiło bezpiecznik i już betoniarka się nie włącza, podejrzewam że...
Oczywiście, że to nie silnik 3 fazowy. Najciekawsza podpowiedź to możliwość "sklejania się" styków w przekażnikach i w konsekwencji złe sterowanie silnikiem. Pójdę tym torem. Ale zastanawia mnie jeszcze to, że krótkie programy pralka realizuje poprawnie. Pewnie coś dałoby się zauważyć, gdyby przekażniki się zawieszały. Myślę, że wtedy silnik chwilowo...
Silnik ma uszkodzone uzwojenia (spalone), należy kupić nowy lub dać przezwoić.
Wielkie dzięki za pomoc. Silnik ma 'spalone' jedno uzwojenie. Problem rozwiązany, nieoczekiwanie w inny sposób jak oczekiwałem. Zamykam
Nie rusza w ogóle! Widocznie uzwojenie jest spalone.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Dziękuję. Już w #2 prosiłem o -przeczytaj sam... Jeśli mam komuś podpowiedzieć jak ma podłączyć silnik, to mogę to zrobić albo pisząc bzdury, albo po dokładnym zapoznaniu się z dostępnymi danymi i dysponując określoną wiedzą naprowadzić na właściwe rozwiązanie, a dysponując takimi danymi silnik jak kazdy tylko oznaczenia inne. kondensatory stare -niebieskie....
Post nie ma związku z tytułem tematu ale trzy rzeczy Ci podpowiem: - jeżeli silnik działa, to uzwojenia nie mogą być spalone. Wymień baterię. - stary wentylator na 99% nie nada się do budowy modelu poduszkowca - bateria 9v (6F22) jest kiepskim źródłem zasilania- ma małą pojemność...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Sprawdź oporności między uzwojeniami jeśli znajdziesz 4 podobne wartości to powinien działać :) gdyby nie było któregoś można podejrzewać że któreś uzwojenie jest spalone.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
oje teoretyczne obliczenia rezystancji uzwojenia roboczego wyglądają następująco Dla P=1.1kW i U=230V I=P/U=1100/230=4.8A R=U/I=230/4.8=48ohm Liczysz dla prądu zmiennego. Te obliczenia o kant d.... Potłuc. Niemniej pomiary wskazują na spalone uzwojenia.
Uzwojenia są spalone (przegrzane na pewno) - ten silnik może się kręci - ale to ostatni dech umarłego ;)
witam kolegów, Podczas końcowego wirowania prania pralki siemens WM23000 (E-Nr: WM 23000 00/07FD 7509 00188) wywaliło zabezpieczenie inst. elektrycznej. Po włączeniu bezpiecznika okazało się, że: 1) pralka wykonuje wolne ruchy bębna, ale nie wiruje; 2) nie można otworzyć drzwi - blokada nie zwalnia. Szkoda mi wyrzucać tej pralki, bo jest to jeszcze...
Tak jest, dokładnie spalone uzwojenie "rozruchowe" silnika. Dzisiaj w zastępstwie uruchomiłem rupiecia z 1977r i o dziwo chodzi bez zarzutu. Jest to lodówka jednodrzwiowa z komorą mrożącą u góry, niezbyt szczelną zresztą. Chciałbym, żeby nie mroziła wcale, tylko chłodziła. Można coś takiego osiągnąć np. przez odpowiednie umiejscowienie czujnika temperatury,...
Z tego co pamiętam ze szkoły, uzwojenia wytwarzające prąd i wzbudzenia nigdy nie były nawijane razem. Jeżeli jedno było na stojanie, drugie było na wirniku. Jeżeli nie było wzajemnego ruchu między tymi uzwojeniami to nie dało się zamienić energii mechanicznej w elektryczną. Czy to silnik asynchroniczny (nie ma doprowadzeń elektrycznych do wirnika)?...
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Na twoim miejscu rozglądną bym sie za nowym silnikiem, jak dobrze poszukasz to za 50 do 100 zł kupisz. W kazdym bądź razie uzwojenie masz spalone zicher. Pozdrawiam
Silnik może pracować poprawnie ja jednym uzwojeniu (uzwojeniu pracy), jeżeli zakręcisz wirnikiem. A silnik i tak może mieć spalone jedno z uzwojeń, jak mówił właściciel. Musisz silnik rozkręcić i zobaczyć jego uzwojenia, zanim kupisz kondensator.
Silnik od pralki automatycznej ma 4 uzwojenia: 2 - są od prania zwykłego 2 - od wirowania 1 - wspólny na którym zainstalowany jest bezpiecznik Jeśli silnik nie kręci się ani na wirowaniu ani na praniu normalnym to sprawdź bezpiecznik. Jeśli natomiast na jednym uzwojeniu się kręci a na drugim nie to jest przerwa na jednym z niedziałajacych uzwojeń (mogą...
tak spalone jest jedno uzwojenie silnika, silnik niby pracuje ale pobiera więcej mocy i sie grzeje.... Do przewinięcia :) Dodano po 1 oczywiście może być też uzwojenie przebite i efekt ten sam większy pobór mocy
pisałem że stojan miał spalone uzwojenie , akumulator daje nawet 250A bez problemu a silnik pobiera max 100A zamykam temat bo widze że już filozofia włącza się do dyskusji a i tak nic nie da.
Sprawdź czy na płycie do której podłączony jest silnik są widoczne spalone rezystory. Jeśli tak to padły tranzystory sterujące silnikiem. Tranzystory trudno jest już dostać, obecnie jedyny jeszcze dostępny zamiennik to BUX20. Spalone rezystory również należy wymienić (22 Ohm). Niestety spalone tranzystory świadczą że silnik już niedomaga (uszkodzona...
To zabezpieczenie i silnik też ma pewną wytrzymałość. Tu pewnie były kładzione używki. Nie wiadomo w jakim stanie. O co przyczyną usterki. Spalone uzwojenie, wypalony termik, czy zębatki.
Temat uważam za skończony dzisiaj rozebrałem silnik i zobaczyłem spalone uzwojenie rozruchowe, lecz po jego ściągnięciu myślę że posłuży mi ten silnik jeszcze trochę
http://kwalifikacjae07.blogspot.com/2018...
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
więc całość do wymiany. Chodziło mi o to w mojej wypowiedzi, że można wymienić sam silnik - oczywiście o ile sama przekładnia jest sprawna i będzie można gdzieś znaleźć sam silnik tego typu. Poza tym - przy odrobinie wytrwałości można się "dobrać" do uzwojenia (o ile jest spalone) i spróbować przewinąć, wymienić... nawinąć od nowa. Na pierwszym zdjęciu...
Z tego co opisuje autor, silnik ma spalone uzwojenia. Lepiej go przezwoić, niż kupować nowy. Choćby z takiego powodu jak przedmówca, o aluminiowym uzwojeniu. Silnik taki będzie miał takie same gabaryty jak silnik z miedzianym uzwojeniem, lecz dużo mniejszą moc.
Witam Potrzebuje zamiennik silnika z tematu jako że są spalone uzwojenia na wirniku. W internecie nie ma nic na temat tego silnika. Może pasuje coś z zelmera?
niestety na moje oko ten silnik ma spalone uzwojenie rozruchowe :( P.s. Może ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt przewinięcia takiego silnika?
Czy jak ostygnie jest szansa, że wróci do życia ? Marne szanse. Trzeba rozebrać i sprawdzić, czy jest to mechaniczne zatarcie pompy, czy może uszkodzony silnik (spalone uzwojenie)
Niemiec wspominał coś że silnik rusza, ale jest jakiś słaby i zaraz staje. A może ma jedno uzwojenie już spalone? Tak się zachowuje silnik przy braku jednej fazy. Rusza, jest słaby, ale duży prąd pozostałych faz wyłącza zabezpieczenie termiczne. Trzeba pomierzyć ciągłość i izolację uzwojeń. A w ogóle do naszej sieci się nie nadaje.
Być może masz spalone uzwojenie rozruchowe ale wtedy silnik powinien buczec . spróbuj po podłączeniu ruszyć wałem ręką. A w ogóle to najlepiej wrzuć fotkę z zaciskami i tabliczką znamionową silnika. Pozdrowienia
Jakie silniki? Spalone mogą być w dwojaki sposób. Uzwojenie może dostać przerwy i to łatwo wykryć (wymagana wiedza jaki to silnik i jakie ma uzwojenia) Możliwe też że uzwojenia przegrzały się i izolacja została zniszczaona skutkując tz. zwartymi zwojami i tu już trudniej. Najlepiej jak kolega napisze jakie silniki ma na myśli.
Ok. Zmierzone. Zielony i czerwony 11,2 Ohm'a - czy to uzwojenie główne? Biały i żółty brak przejścia - więc uzwojenie spalone. Mam więc pytanie czy silnik może pracować przy podpięciu sieci do zielonego i czerwonego? Przy starcie trzeba będzie zakręcić ręką aby odpalił.
No wlasnie te uzwojenia silnika sa spalone. Na zdjeciu tego nie widac,ale widac czarna plamke, czyli objaw spalenia, bo wczesniej bylo przezroczyste
Takie sprawdzenie nic nie daje po za tym , że mniej więcej wiadomo , że silnik powinien działać . Dopiero po podłączeniu do prądu wiadmo czy sprężarka się nadaje bo co z tego , że silnik działa jak się tłok wytarł i pluje olejem . Pamiętajcie żeby zabierać razem z puszką która jest z boku sprężarki bo pod nią jest cewka rozruchowa bez której nie wystartuje...
Witam. Czy silnik dałeś kondensatorem do serwisu?. Serwis mając sam silnik bez kondensatora(przezwajając go),z pewnością mógł stwierdzić ,z jakiej przyczyny silnik się spalił .Czy uzwojenie główne i rozruchowe było spalone ,czy tylko rozruchowe.
Stary, wypraktykowany sposób jest jeden: - wsadź stojan do piekarnika, (nastaw termostat na 150 stopni) i po godzinie wyjmij go. Uzwojenia da się wyciągnąć kombinerkami (po uprzednim przecięciu uzwojeń ma czołach). Pamiętaj o rękawicach, silnik jest GORĄCY!
Czy to możliwe że jedno uzwojenie takiego silnika jest spalone? dobrze w takim razie zamienię na jakiś. Dziękuję
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Nikt nie ma pomysłu ? To może lepiej będzie przewinąć cały silnik na trójfazowy (połączyć uzwojenia w trójkąt) i dobrać jakieś kondensatory (3 zaciski na tabliczce powinny chyba wystarczyć) , pomimo że są spalone tylko uzwojenia rozruchowe w obu posiadanych silnikach (o dziwo rozruch następuje na samym uzwojeniu roboczym )
Te dwa termistory dawały wynik około zera, ten jeden mały (NTC) nieskończoność. Przepraszam jeżeli nie jest to dobry pomiar, proszę o wskazówki jak pomierzyć lepiej To nie są termistory, tylko bezpieczniki termiczne i faktycznie ich rezystancja ma wynosić ok. zero Ω. czyli są sprawne. Termistor NTC powinien mieć ok. 5 kΩ. Zacznij od pomiarów uzwojeń...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Pkt1 bez napięcia wirnik silnika kreci sie lekko. ptk 2 Zamienilem przewody nic nie pomogło. Dałem zasilanie na uzwojenie robocze silnik buczy wirnika nie da sie ruszyć ale dałem tez potem zasilanie na uzwojenie rozruchowe silnik zaczął się kręcić ale na małych obrotach. Podłączyłem silnik jak w poście 32 tylko zamieniłem uzwojenia silnik zaczyna sie...
Spalone uzwojenie temat do zamknięcia
Z opisu usterki domyslam sie ze jest zamontowany silnik indukcyjny,klatkowy.Ajezeli tak to moga byc uszkodzone nastepujace rzeczy: kondensator,poluzowany przewod na kostce silnika,spalone uzwojenie szybkich obrotow az wreszcie elektronika.
Przed założeniem nowej opornicy sprawdź, czy wirnik dmuchawy lekko się obraca. Znam przypadki zacierania się wirników i objawy były wówczas podobne jak u Ciebie. Na próbę możesz podłączyć dmuchawę wprost z akumulatora i ocenić jej pracę. Jednocześnie zwróć uwagę na uzwojenie silnika, może mieć uszkodzone (spalone) i efekty z bezpiecznikiem będą podobne.
Witam! Zespsula mi sie stara pralka, silnik sie nie kreci. Zasilanie silnika podlaczone jest taka kostaka 6 - kabli /------\ |= = = | |= = = | -------- Sprawdzalem neonowka - jakies napiecia sie pojawiaja w roznych cyklach prania. Miernikiem nic nie pokazywalo ale bateria byla slaba ;) Niech mi ktos napsize co to za silnik (tylko wiecej niz jednorazowy...
Dzięki - rozebrałem silnik i ma chyba spalone uzwojenie - jest w jednym miejscu całe czarne.
Panowie ,dochodzi tam chyba osiem przewodow. Pralka ma wirowanie na 500 i 800 obrotow . Czy silnik ma dwa uzwojenia wirowania . Jak sprawdzić ,czy jest ktoreś spalone. Bardzo proszę o podpowiedż. Może jakiś odręczny schemat uzwojeń.
dwa pierwsze sposoby opisane przez kolege POLO2 znam ale nie wiem na czym polega 3. tzn ja interpretuje to tak nalezy załączyc sam silnik bez jakiego kolwiek obciazenia na wale i wtedy mierzyc prady dochodzace do silnika jesli sa sobie rowne to silnik jest sprawny a jesli sa inne to tam gdzie jest wiekszy prad to uzwojenie jest spalone
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Sprawdź FPZ-ta, kondensator rozruchowy (może będą dwa) i kostkę przyłączeniową do silnika. Jeśli nic to nie pomoże, to silnik ma albo spalone/zwarte uzwojenia, albo łożyska wytarte.
Prawdopodobnie spaliłeś uzwojenia silnika...
Na wirowaniu ten sam problem? Sprawdź grzałkę, niektóre modele miele że spaloną grzalką nr startowały silnika. Do sprawdzenia moduł, przekaźniki i triak sterujący. Sam silnik oczywiście po pomiarach i uzwojenia są sprawne?
Kondensator widac na silniku.Co do skrzynki to jest to wyłącznik starego typu nie wiem jaki .Obstawiałbym kondensator lub silnik.Rozkręć silnik i obejrzyj uzwojenia czy nie są spalone.
Jutro spróbuje, z góry dziękuje. Edit: No więc podłączyłem jak radziłeś i w obu kombinacjach silnik startuje po czym się wyłącza i buczy. Mam rozumieć że uzwojenie rozruchowe działa a reszta jest spalona?
Spalone były uzwojenia :) Właśnie to zobaczył elektryk po rozkręceniu silnika bo u niego stała maszyna :) Po przewinięciu silnika wszystko działa :)
Daj film z pracy silnika, minimalne iskrzenie normalka, tylko obawiam się działaniem bezpiecznika. Podejrzewam spalone uzwojenia, w wirniku. Przed zrobieniu filmu przemierz multimetrem wszystkie uzwojenia wirnika. I wyniki nam podeślij. Jeśli uzwojenie przepalone na zwarcie to pomaga przewiniecie silnika. Tylko przy obecnych cenach nowego sprzętu przewijanie...
Czy na pewno silnik jest do przewinięcia ? Czy lakier na uzwojeniach jest zwęglony i śmierdzi ? Ja rozebrałem swój silnik. Uznałem, że uzwojenia są w porządku. Łożyska obracają się lekko. Przesmarowałem oring. Cofnąłem wentylator prawie do segerka (mniejsze tarcie klocków hamujących). Przy wkręcaniu szpilek należy zachować ostrożność (kruchy materiał...
Ok. No właśnie mniej więcej tak sobie to tłumaczyłem. Wielkie dzięki za pomoc. Jeszcze dopytam. Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia?
spalone uzwojenia spalone uzwojenia alternatora rezystancja uzwojenia silnika
różnicówka instalacja żyłowy eminence odwrotka zrobić czujnik poziomu cieczy
saeco vienna młynek mikrokomputer cobra1
Doładowanie w Iveco Eurocargo: Turbosprężarki i ich parametry Podświetlenie przycisków lusterek Mazda CX-5 - różnice i problemy