Jak będzie oblepione błotem to tez się spali. Zresztą zwarcia międzyzwojowe często się trafiały - wibracje, temperatura.
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Alternator BOSCH 0 120 339 531 od przewoźnego kompresora. Jest stosowany w traktorze FENDT FARMER, trudno dostępny. Alternator ma spalone uzwojenie wirnika. Czy to się naprawia, czy jednak szukać nowego nowego.
Robiłem kiedyś sztuczne obciążenie w postaci żarówek halogenowych, ale szkoda zachodu. Prostsze rozwiązanie to test zwarciowy z pomiarem prądów fazowych miernikiem cęgowym. Poza tym, jeśli uzwojenie jest już spalone to od razu pojawia się przebicie do masy, rzadko kiedy zwarcia międzyzwojowe.
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Zanim temat zostanie zamknięty mógłbyś powiedzieć dlaczego uzwojenie na dole jest czarne bo wg mnie jest spalone ale to może źle widać.P
oj 3-4 w roku mam spalone uzwojenia,przebicia na mase nie licze. Ty czy twoi klienci? Jak to się robi? Wjazd z rozgrzanym alternatorem do strumyka? :) Może winna jest kiepska konstrukcja pojazdu - alternator niezabezpieczony przed rozbryzgami wody. Miałem spalone uzwojenie prądnicy w Wartburgu dlatego, że padł regulator i nie działał ogranicznik prądu....
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
teraz plusem rozwiązania z większa baterią jest większy zapas prądu do rozruchu w ciężkich warunkach, oczywiście póżniej doładowanie po takim rozruchu potrwa dłużej ewentualnie trzeba bedzie pomóc prostownikiem... minusy to: większy prąd samorozładowania dużych baterii i drugi kręcąc długo rozrusznikiem, mając zapas mocy łatwo można tenze rozrusznik...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
I co z tego że odpala? Zasilanie oświetlenia jest niezależne od układu zapłonowego. Są dwie opcje. W pierwszej masz spalone uzwojenie alternatora, dość częste w tym modelu. W drugiej spalony regulator napięcia (zwarcie tyrystora) w module zapłonowym.
alternator zeby spalił uzwojenia musi albo go zablokować na łożyskach albo pracować dłuższy czas z odłączonym akumulatorem w twoim przypadku jaki opisałeś jedyne co mogło się stać to skończenie lub zawieszenie się szczotek dioda jak by poszła to kontrolka by zaczeła jażyć a nie świecić na stałe z pozdrowieniem tomek Przed napisaniem następnego posta...
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Witam. Jakiś czas temu naprawiłem alternator dwa miesiące było ok dziś znów brak ładowania alternator do elektryka spalony mostek i przegrzania uzwojenie. Doradzał abym kupił alternator od astry F silnik 1.7 isuzu. Zamówiłem nowy dziś zamontowany i przy włączonych światłach ładuję 13.7 v . Dodam iż wymieniłem kabel od alternatora do akumulatora na nowy....
Bezpiecznik jest jeden, tylko od akumulatora, a światła są zasilane prądem przemiennym z alternatora. Prawdopodobnie masz 6-pinowy regulator napięcia z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów. Chyba że po staremu, regulator 3-pinowy i skrzynka bezpieczników z wbudowaną diodą prostowniczą do ładowania akumulatora. Możliwe że uległ uszkodzeniu i teraz...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Ten element, to chyba trzy diody wzbudzenia (jak w maluchu). Trzypinowy? a może czteropinowy? Jeżeli czteropinowy, to można dać trzy diody 1N4005 lub podobne, anodami do uzwojenia, a katody razem do wyjścia na kontrolkę - jakoś tak było w maluchu.
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Zwarcie wywołało odwrotne spolaryzowanie diod w alternatorze. Rozetnij wiązkę od alternatora i sprawdź stan izolacji pozostałych przewodów. Alternator najprawdopodobniej zniszczony - spalone uzwojenia. Wymontuj i daj go do zbadania. Po odłączeniu alternatora, sprawdź prace WSZYSTKICH odbiorników energii elektrycznej w samochodzie oraz bezpieczniki.
Moim zdaniem są słabe główne diody /wystarczy jedna/ podnoszenie napięcia wzbudzenia mija się z celem ponieważ w krótkim czasie spali się uzwojenie stojana.P
Skoro to jest dużej mocy ok 10A to musi być jaką dużą diod, plis nie popdłączaj bezpośrednio pod akkku bo spalisz uzwojenie. To jak opisałeś jest prądnica prądu przemiennego i potrzebuje 1 Diody od alternatora plusowej czyli koloru czerwonego. Światłe najczęściej są podłączane nie z akumulatora, bo to magneto nie jest w stanie nałądować akku, tylko...
Mi padł regulator w Tarpanie, przy okazji ładował maksymanym prądem i spaliło alternator (moze i dobrze bo miałem nówkę aku) proponowałbym rozebrać prądnicę i zobaczyc uzwojenia, przycvzyną nie łądowania moze też byc przebicie na diodach prostujących, zeby je sprawdzic na 100% to najlepiej jest je wyciagnać (każdą mieć osobno tylko nie pomylić bo połowa...
ja stosuje 1f i kabel do śćian 3 żyłowy razem lub kabel aku do rozrusznika nic nie przysiada nawet przy 600W rms polecam kabel do ścian 3 żyłowy sama miedż!!!!!!!! Dodano po 3 tylko nie spalcie uzwojenia na alternatorze lepiej zainwestować w kondziorka lub 2x 160ah i dwa alterki pozdro od basowca
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
Kolega Motronik ma rację może to być zwarta dioda. Ja dodam od siebie spalenie uzwojenia stojana. Tak czy inaczej alternator do ponownej rozbiórki.
VIN VF33CRHSB82703428, a wyposażenie kompletne pełno elektroniki, spaliło się uzwojenie.
Ale co pada bo jak regulator to kup nowy i po sprawie, a jak dosłownie sie spalił czyli uzwojenia to przyczyna w aucie,bosche tak nie padają. Jaki silnik?
Kolego zacznij od : Szczotki są właściwej długości , czy są wytarte? Pierścienie na wirniku pod szczotkami są równe czy są tam wyżłobienia po szczotkach regulatora? Zacznij od tych pytań. Sprawdzanie uzwojeń sobie odpuść. Uzwojenie "uwalone " ocenisz na 90% już gołym okiem. Takie uzwojenie jest z reguły spalone. hey
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
model: rocznik 1991 2.0 Diesel z pompą vaku na alternatorze Ostatni jak sie spalił poszło całe uzwojenie na stojanie. Na zacisku z alternatora (+) (Elektrit to jest to S?) jest tyle samo chyba co na akumulatorze zawsze ale jutro sprawdze. Facet w bendiksie powiedział mi ze w japońskich dislach to czesto siada powiedział mi że układ grzania świec może...
Zwróć jeszcze uwagę na jakie napięcie jest alternator (napisane jest na obudowie). Bo nie masz bebechów tylko gołe uzwojenia, nie masz regulatora, czyli na wyjściu będziesz miał napięcie wyższe niż nominalne. Podłączając żarówkę, może się spalić. Czyli najpierw pomiary miernikiem.
To spalisz mostek. Też dasz podwójne diody? Usuwa się przyczynę, dopiero potem skutek.
Podepnę się pod temat: a jak sprawdzić, czy alternator ma 6 czy 9 diod? Pytanie dotyczy alternatora w samochodzie ŻUK. Ostatnio odpalałem stojącego od 2. lat samochód ŻUK. Akumulator był wykończony więc odpalałem na prostowniku ze skutkiem pozytywnym. Po wymianie akumulatora na nowy po odpaleniu jest brak ładowania. Podejrzewam /w ferworze walki nie...
Jedynym dobrym sposobem jest sprawdzenie instalacji samochodu. Ale jeśli jak to piszesz "spalił się regulator" to coś wygląda na wadliwy montaż urządzenia. Nic nie wiemy o rodzaju zakupu tj nowy czy regenerowany. Ja podejrzewałbym wadliwe funkcjonowanie szczotek lub uszkodzenie diod prostowniczych wzbudzenia. Ale to trzeba stwierdzić na obiekcie. Nie...
Alternator, który podłączy się do baterii o rezystancji wewnętrznej rzędu kilku miliomów, przy krótkotrwałej różnicy potencjałów na poziomie pojedynczych woltów, pracuje mocno przeciążony i może ulec awarii . Bo stabilizator w alternatorze ogranicza jedynie napięcie do ok 14,5V, żeby nie wygotować elektrolitu w akumulatorze kwasowym. Jest w stanie...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Spalony stator też daje napięcie, a przy okazji pali regulatory. Sprawdziłeś stator fizycznie (wzrokowo)? Pewnie nie. Alternator jest jednofazowy (uzwojenie bezmasowe), alternator o obciążalności 22A. Tylko użycie regulatora trójfazowego do przeróbki ma sens.
Jak napiszesz ile masz żłobków, biegunów w stojanie i na wirniku to wtedy Ja Cię zrozumiem.Osiągi dla tego drutu wystarczające.Trzeba wcisnąć tyle samo zwoi dwa razy grubszym drutem w to dosc skomplikowane uzwojenie . A w Moim przypadku tylko raz spalił się prostownik od alternatora - to było dużo Ognia.
Masz diodę spaloną. Masz zwarcie w uzw i będzie ci palić diody. Dodano po 3 Ten alternator kupisz za 60zł.
Chaotyczny opis. Mamy rozumieć że: regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu. Próbowałeś naprawić alternator, i Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika A sprawdzałeś uzwojenia?...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. To akurat prawda, pewnie dlatego, że nawijany płaskownikiem. Diody zwarte, alternator wyje jak pies na mrozie, rdzeń tak rozgrzany że możesz topić cynę, a uzwojenie może lekko barwę zmieniło.
Szanowni koledzy, kupiłem w/w mostek prostowniczy, wsadziłem do auta. Po podłączeniu minusowej klemy do akumulatora z nowego mostka poleciał dym, a klema zaczęła iskrzyć, odłączyłem to szybko, potem jak przyłożyłem lekko już tego nie było. Odpaliłem auto, ta sama historia z diodą, nie gaśnie, tylko się jarzy. Po odłączeniu ujemnej klemy auto pracowało,...
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Przy oderwaniu przewodu zasilającego podczas pracy alternatora napięcie na nim dochodzi do 100V następuje spalenie obwodu wzbudzenia między innymi wirnika którego uzwojenie zaczyna pobierać duży prąd powodując uszkodzenie nowego regulatora.P
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Napięcie 13,9V to jaka to norma? Jedna faza uzwojenia stojana jest spalona, przecież to widać na zdjęciu, dlatego jest niskie napięcie i tak późno się wzbudza. Życzę jak najlepiej ale uważam że niedługo ten alternator się skończy.
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły od tego obciążenia które włączyłem - chyba że były zbyt małe na...
Alternator ma wbudowany prostownik (właśnie znalazłem taką info. w sieci) i myślę, że tam spaliliśmy jakąś diodę. Jakie jest prawdopodobieństwo, że przepaliło się uzwojenie? Gdzie nie zapytam to wszyscy raczej mówią że małe... tym bardziej, że to wszystko chodzi w oleju i chyba nie tak łatwo jest przegrzać uzwojenie 2 sek. zwarciem? Aha. Jakie powinno...
Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. Jeśli tak to plus po stacyjce do 15 regulatora a 67 z regulatora do d+. W takim podłączeniu nie możesz zostawić włączonej stacyjki dowolnie długo bo rozładuje aku a i czasem wirnik potrafi się spalić. Jeśli dasz zasilanie regulatora 15 przez żarówkę...
Czyli rozumiem, że ten pierwszy układ to mostek dwudiodowy, dwupołówkowy, tylko, że zastosowane po 2 diody na jeden koniec uzwojeń. Więc mogę wyrzucić spalone diody w rzucić nowe. Koniecznie muszę stosować diody z alternatora? Czy prostownicze starczą? I koniecznie muszą być po dwie sztuki na każdy koniec? Albo druga opcja: przecież mogę uzwojenia wtórne...
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Nie wiem jakiej mocy jest jest ten alternator, ETZ miala ponad 200 W. Twój może mieć więcej. Zasilając wirnik przez H7, czyli prawie na sztywno, z aku możesz spalić 3 żarówki podłączone na wyjściu trzech faz alternatora i gdy będziesz z długo się bawił możesz przegrzać uzwojenie wirnika. To drugie jest mało prawdopodobne ale to pierwsze prawie pewne....
Witam, Jestem informatykiem, nie elektronikiem/elektrykiem więc nie mam większego pojęcia o konstrukcji alternatora/generatora prądu. Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa alaktrowina wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Jak alternator się grzeje to albo przez zwarciowy prąd na jego wyjściu (można spalić auto) albo może mieć zwarcie w środku na diodach lub uzwojeniach i pozostaje jeszcze regulator napięcia. Amatorsko można pomiędzy przewodem prądowym włożyć bezpiecznik samochodowy np 25A jak go spali to masz zwarcie w aucie. Bardziej wygląda mi to na zwarciu na diodach...
Doctore. Nikomu się nie spalił ponieważ dostarczenie mocy 1kW z akumulatorów modelarskich jest krótkotrwałe i nierealne. Gdyby tak mogły dostarczyć takich mocy to dawno bym już jeżdził rowerem elektrycznym na długim dystansie. Alternator 100A jez uzwojony drutem fi 1,7 i ma określone wymiary, jakim drutem uzwojony jest silnik 200g 1 kW, 12V
Nie możesz tam założyć pierwszego lepszego rezystora ponieważ spalisz uzwojenie wirnika albo uszkodzisz instalację. Dzięki żarówce 2W prąd o określonej wartości (~0.2A) przepływa przez wirnik wytwarzając pole magnetyczne i czym większy przepływ prądu przez wirnik tym wcześniej wzbudza się alternator stąd zmiana żarówki na 4W wyraźnie przesuwa zakreś...
Witam. Posiadam samochód Daihatsu Rocky z silnikiem 2,8 Turbo Diesel, rok 1991. W samochodzie wymieniłem alternator bo stary był spalony (uzwojenie na stojanie było aż czarne). Po wymianie alternatora na używany z allegro kontrolki ładowania dalej się świecą. Doszedłem do przyczyny problemu. W regulatorze napięcia są dwa styczniki (jeden uruchamia drugi...
Panowie jaki mostek przecież wyraźnie widać konfigurację - dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem transformatora,najlepiej odwiedzić jakieś zakład regeneracji alternatorów i pozyskać stosowane kiedyś w alternatorach 2 diody, były wersje zarówo z anodami jak i katodami na obudowie więc można je umieścić na wspólnym radiatorze a prostownik będzie wieczny....
Drapieta się nie wiadomo o co jak alternator robi zwarcie. Miałem taki przypadek w nieco większym actrosie. Rozladowywalo baterie. I co się okazało. Szukałem przyczyny przez parę dni po trochu bo auto jeździło. Dochodząc do alternatora uzwojenie było aż czarne o dziwo że się nie zapalił. Wymiana alternatora pożegnała problem. Wszystkie inne kable w...
Stwierdzenie strzelił alternator to trochę ogólne. Co konkretnie padło. Uklad prostowniczy, uzwojenie? Od zwarć i nadmiernego poboru prądu w instalacji są bezpieczniki. Powinny zadziałać w pierwszej kolejności. Może przewód plusowy od alternatora ma gdzieś przetartą izolację. Czy auto posiadało i posiada osłonę od spodu silnika? Na próbę można odłączyć...
Witam W mojej astrze w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania i zginęło wspomaganie elektro mechanik stwierdził że jest uzwojenie spalone w alternatorze a więc zakupiłem nowy alternator i jest tak samo jak na starym alternatorze i dodam jeszcze że sprawdziłem ładowanie i na starym było 13.8v-13,9v. Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o pomoc.
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Pomysł jest bardzo specyficzny ale bardzo dobry prób takich nie robiłem (i to co piszę jest moim domysłem) siłe hamowania wyregulujesz ilością prądu wzbudzenia jeżeli się spalą diody to i bez nich "hamulec" powinien działać tylko trzeba pozwierać oczywiście. Jeżeli uzwojenia się bedą grzać to zamontuj wirnik (łopatki) do studzenia na tym alternatorze...
Witam Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość . Posiadam w domu transformator 15 volt około 50 a. Służył on kiedyś jak wspomagać rozruchu do silników benzynowych. Spaliły się w nim diody i leży nieuzywany . mam diody valeo od alternatora jest tam 8 diód i 6 podłączeń od uzwojenia alternatora. Chciałbym użyć te diody i wskrzesić ten prostownik....
andwod napisał-Drut o przekroju ponad 2mm^2 wytrzymuje ponad 20A nierozumiem jakim cudem drut wytrzyma takie natężenie? co do mostka prostowniczego to bym nie polecał ,przy niewielkim zwarciu spalony i szkoda tych śmiesznych 7 czy 10zł. polecałbym diody z alternatorów najlepiej polonez moc 25A wytrzymują 50A regulacje możesz zrobić na triaku ,znajdziesz...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Twierdzisz, że masz "spalone" 3 cewki, a więc usunięcie usterki wg Twego pomysłu będzie nieporozumieniem, gdyż alternator będzie indukował niższe napięcie. Tym samym będziesz miał "słabsze" oświetlenie pojazdu, a być może, że nie będzie też możliwości naładowania akumulatora. Rozbierz alternator i zamontuj nowe uzwojenie, bądź "stary" zespół cewek oddaj...
Czyli typowy alternator trójfazowy. Na początek sprawdź czy nadal nie ma zwarcia uzwojenia do masy. Jeśli uzwojenia wyglądały wątpliwie (przypalone), to należy przeprowadzić próbę zwarciową (potrzebny miernik cęgowy). W regulatorze sprawdź diody prostownicze znajdujące się wewnątrz w mostku trójfazowym. Prawdopodobnie któreś mają zwarcie, wówczas regulator...
to ograniczenie prądu wzbudzenia przez kontrolkę ma na celu ochronę wirnika w altku żeby się nie spalił bo tak się stanie jeśli podasz + prosto z aku a wirnik nie będzie się kręcił ale dla celów eksperymentu możesz tak zrobić - wirnik się nie spali w ciągu kilku minut bez obrotów co do usterki to sprawdź diody wzbudzenia (te małe) a jeśli ok to raczej...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Jeśli posiadasz oryginalny (uszkodzony) regulator, to radziłbym go rozebrać i naprawić we własnym zakresie niż próbować robić jakieś przeróbki z innymi regulatorami. Widzę że może tu być problem ze względu na jakieś udziwnienia w konstrukcji uzwojeń alternatora. Proszę powiedzieć czy się nie mylę: 2 żółte - uzwojenie ładowania (cewka bezmasowa) biały...
Prąd żarówki w pierwszym momencie przepływa przez uzwojenia wirnika i bierze udział we wzbudzaniu się alternatora w pierwszej fazie pracy - dlatego może się zdarzyć, że przy braku żarówki (lub kiedy się spali) nie będzie ładowania, podobnie jeśli ten prąd będzie zbyt mały. Czasem jest to cecha osobnicza danego alternatora - ot niektóre trudniej się...
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się. A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać. Silników nigdy nie robiłem (jak...
Dajesz mu na początek 75 stopni i jak mało to podnosisz po 25 czy 50 stopni. Tak zrobiłem. Zmieniałem tem. od 75 do 200 z krokiem co 25st. Od 100st. lakier zaczął kruszeć, ale nie popłynął do 200st. To skruszenie, to i tak duże ułatwienie w jego usuwaniu, przynajmniej wokół komutatora. Niestety, kilka żył uszkodziłem. Drut obecnie jest już w takim...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
Możliwe przyczyny braku świateł: - Rozłączone złącza przy statorze, przełącznikach świateł. - Spalony przełącznik świateł. - Spalony regulator napięcia (zwarcie do masy) - aby sprawdzić odłącz od niego wtyczkę i uruchom silnik przy włączonych światłach mijania lub drogowych (należy uważać z obrotami gdyż żarówki mogą się popalić). - Uszkodzenie statora...
http://obrazki.elektroda.pl/5582042900_1... Pozwoliłem sobie troszkę przerobić zdjęcie. Kolega napisze czy w tych zaznaczonych miejscach uzwojenie jest takie jakie powinno być czy może bez lakieru. Napisałeś na początku że na 6 diodowym nie było zbyt dobrego ładowania. To mogła być kolejna przyczyna oprócz spalonych diod.
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu koło pasowe przy alternatorze od razu robi się...
Więc typowo skuterowe rozwiązanie. Dziwne trochę że stator się spalił, zwykle zdarza się to w alternatorach trójfazowych. Pewna myśl mi podpowiada że stator mógł ulec spaleniu z powodu przepływu prądu z akumulatora. Można być pewien że regulator również uległ uszkodzeniu. Proszę, podaj nazwę i ew. oznaczenie kodowe pojazdu aby nie podawać szkodliwych...
Witam, mam taki problem... mam malucha el i problem jest taki że nie ma ładowania, na początku siadał regler co jakies 2 dni ale teraz problem juz jest całkiem powazniejszy; po odpaleniu malacza świeci kontrolka "akumulatora", sprawdziłem i wymieniłem wszystki diody na nowe!!! Wymieniłem tez regler, sprawdziłem uzwojenie alternatora okazało się sprawne...
Kolego autorze - usilnie chcesz powiązać wymianę regulatora z pęknięciami. Regulator może spowodować spalenie diod, uzwojenia, ale nie mechaniczne pęknięcia korpusu. Tu problem leży w mocowaniu, naprężeniach. Coś musiałeś zrobić źle albo nie zwróciłeś uwagi na mechaniczna usterkę. Być może któreś koło pasowe straciło osiowość i powoduje bicie i szarpanie...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
spalone uzwojenie uzwojenie alternatora spalone uzwojenie rozruchowe
ducato kopci czarno radio 3xrca laguna grzanie szyby
Ariston Clas X CF – błędy 102, 105, 101: ciśnienie, cyrkulacja, przegrzanie, diagnostyka Ariston BCH 120 l – wymiana grzałki 2,2 kW krok po kroku, uszczelka, anoda, montaż