No ta na 90% zawór wlotowy jest otwarty cały czas i w ciągu jednego cyklu dwa razy zaciąga mieszankę i dwa razy wyrzuca ją do gaźnika. Albo pkazikb1kła sprężyna zaworu i go zablokowała albo poszedł popychacz i też zablokował zawór albo zaciął się konik. Musisz odkręcic pokrywę zaworów i już będziesz wiedział.
Zawór bezpieczeństwa w pompie wymieniany>? Może w nim sprężyna pękła. W pompach nie montuje się zaworów bezpieczeństwa. Zawory bezpieczeństwa są w rozdzielaczach.
Wina leży po stronie zaworów przełączających ciśnienie (trzy korki aluminiowe na pompie).Prawdopodobnie złamała się pod którymś sprężyna , kłopot jest taki że są one wkręcone na jakimś kleju i ruszenie ich skutkuje zerwaniem gwintu , jest to po prostu jednorazowe.
Czy pompuje wodę na przelew? Może być uszkodzony regulator ciśnienia (przerdzewiała sprężyna i nakrętka regulacyjna) i nie będzie wytwarzać ciśnienia na lancę. Dźwignia na regulatorze musi być opuszczona do pozycji poziomej. Gdyby była uszkodzona przepona, to zniknąłby olej ze zbiorniczka, lub pojawiałaby się woda wewnątrz pompy. Powinien być łatwy...
Są pewne tendencje do stukania w poszczególnych miejscach ale zbyt sztywno bym się tego nie trzymał. Ogólnie pierwsze szuka się mechanizmy do których jest najłatwiejszy dostęp. Jeśli słychać metaliczny stuk w cylindrach i najbardziej pod obciążeniem to pierwsze sprawdził bym kąt wtrysku. Zbyt wczesny wtrysk ma właśnie takie objawy. Stukanie zaworów...
Dziś rozdłubana góra, 2 zaworki w miarę a 2 do wymiany bo jeden ssący pogięty i płytka nie przylega a wydechowego nie mogę rozkręcić bo zapieczony/zapunktowany, jakieś źródło do nowych zaworków - anset? i chyba zmienię wszystkie chyba że ktoś ma z odzysku. Wkręty z góry do zaworów wydechowych mają jednakową średnicę? bo u mnie chyba coś przerabiane...
Sądzę, że wałek ssący jest do wymiany ze względu na uszkodzenie krzywki tego zaworu, gdyby nie to można by było spróbować umieścić sprężynę na swoim miejscu i obserwować, czy tam pozostanie. Pojeździć trochę i sprawdzić, czy nie spadła ponownie. Niestety gniazdo, gdzie powinna być umieszczona końcówka tej sprężyny, jest dość płytkie, a sama sprężyna...
Cześć mam problem z silnikiem w kombajnie John deere, dziś podczas żniw kombajn tak nagle z niczego zaczął dziwnie chodzić, zaczął mocno pchać powietrze do filtra powietrza, dymić na czarno oraz pojawił się olej spod pokrywy zaworów. Jakiś pomysł co to może być? Są to typowe objawy/skutki nie domykania któregoś z zaworów ssących. Dlaczego zawór może...
dziiękuję Tak zrobiłem ustawiłem wszystko ale prawe koło rozrządu jak cofałem to czuć bylo jak sprężyna zaworów przeciąga go dalej za ZNAK. Teraz jest na znaku ale to nie jest taki "martwy punkt" tego koła zębatego-tylko jak by pomiędzy dwoma przeciwległymi sprężynami i ruch koła o ząb dwa "przeciąga" je o kilka zębów. Dodano po 7 Nie wiem tez czy nie...
A jak podniesie to zostaje, czy opada? Wygląda na pękniętą sprężynę zaworu bezpieczeństwa.
Może przywiesza się zawór w prowadnicy, albo sprężyna zaworowa jest zbyt słaba i nie nadąża zamykać zaworów. Z częściami mogą być różne cuda.
Zawory są różne i po prostu trzeba czytać uważnie notę przed wyborem. Są takie, które wymagają różnicy ciśnień, są takie, które pracują przy różnicy wynoszącej zero. Tu Te " niewymagające" są zaworami bezpośredniego działania. Jak pisałem, mają małe średnice przelotów, bo sprężyna zamykająca zawór musiała by być bardzo mocna. A wtedy siła od cewki...
Witam wszystkich; mam pytanie które może się wydawać dziwne, lecz dla mnie bardzo istotne, a mianowicie czy sprężyna zaworu w silniku jak w temacie powinna mieć dwie podkładki czy tylko jedną tę u góry w której się zapina zamki zaworu, czy cos jeszcze przychodzi pod sprężynę do gniazda. Pytanie jest o tyle istotne ze po wymianie zaworów przez mechanika...
Tą zaślepkę, która trzyma sprężynę zaworu można bez problemu wydłubać. Ponieważ ciężko ją potem zabezpieczyć, tak, żeby sprężyna jej nie wypchnęła wiercę otwór Φ2mm w korpusie pompy oraz w niej i zabezpieczam zawleczką
Są jeszcze silniki 8V które są tzw. bezkolizyjne np. stary silnik Opla czy seria silników Fire z Fiata ale reszta niestety ale jest kolizyjna i możesz sobie kręcić silnikiem ile się chce ale nie odpali jak poszedł pasek rozrządu i przestawiły się fazy rozrządu albo zle został założony rozrząd W 8V nie zapali albo będzie kulawo pracował (zależy o ile...
W momencie wyciągnięcia siłownika na końcu wałka przy grodzi jest sprężyna która ciągnie wałek na maksymalny wznios krzywek zaworów ssących, oznaczona żółtym kółkiem. http://obrazki.elektroda.pl/4412546400_1... . Objaw który opisujesz miałem w naprawianym aucie po wymianie uszkodzonego siłownika sterującym skokiem zaworów ssących. Sterowanie...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Dobry zakład regenerujący głowice, zwłaszcza od diesla robi tak, że jak planuje głowicę powiedzmy 0,3mm to frezuje jednocześnie gniazda zaworów również o 0,3mm Najpierw się obrabia gniazda a później planuje, rozumiem że jak z gniazda+zawór zbierzesz 0.4mm to tyle samo będziesz darł głowicę mimo tego że po 0,1mm już będzie "prosta"? Z chęcią bym poznał...
Sytuacja wygląda prawdopodobnie tak wymienione tylko 8 zaworów a któryś jeszcze był podgięty ale na tyle mało że sprężyna dociągała go gniazda i był w miarę szczelne. Takie przeginanie grzybka tam i z powrotem spowodowało że zawór urwał się do końca i klops. Trochę twoja że nie sprawdziłeś zakładu po obróbce głowicy ,ale głównie zakład robiący głowice...
Szanse na kolizje jest 50/50 Nie, szansa na kolizję wynosi 100% Ściągaj głowicę i daj do zrobienia, bo jak urwie się grzybek krzywego zaworu i wpadnie do cylindra to silnik leci na złom. Tam są na tyle cienkie trzonki zaworów ssących, że sprężyna jest w stanie domknąć lekko skrzywiony zawór
Nie napisałeś jaki to silnik dolno czy górnozaworowy. Ten rysunek, powinien pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/1977392100_1... Zakładasz sprężynę, następnie talerzyk (40a), ściskasz sprężynę, zakładasz na trzonek zaworu dwa zabezpieczenia (42), tak aby weszły w rowek i zwalniasz sprężynę. Jeżeli sprężyna i talerzyk nie są założone na trzonki...
Ale 3 bary na wolnych? To jeszcze dekiel zaworów w górę czy wałka nie zjadło lub sprężyna pękła.
Cytat: Obawiam się jedynie tego że pompa może nie otworzyć zaworu zwrotnego i że sprężyna znajdująca się w nim może się zablokować przez osiadający się na niej kamień.Może to spowodować nie otwarcie się tego zaworu i zagotowanie wody w układzie. Jakby co są jeszcze inne typy zaworów zwrotnych np. klapowy, grzybkowy. W tej chwili mam założony zawór...
tak jak pisałem, bardziej zgarniacz niż uszczelniacz ale z pod korka skończyło się dymienie a nic więcej nie było zrobione przy silniku oprócz dotarcia zaworów bez zatoczenia prowadnicy nie wejdzie nic innego, w zakładzie dali mi ładne uszczelniacze od ciężarówki chyba, z metalowym okuciem ale za wysokie i za szerokie, sprężyna nie wejdzie na nie, talerzyk...
Prawdopodobnie jest to sprężyna od zaworu 2 bary.
może byc sprężyna zaworu pęknięta bo przy tym ciśnieniu to powinien jeszcze palic i pod wpływem obrotów nie zdąża zamykac zaworów i traci ciśnienie całkowicie.Ewentualnie coś z zaworami na tym tłoku,zgięty trzonek zaworu,pęknięta prowadnica co by świadczyło o dymieniu biało-niebieskim z rana (przedostaje się olej na tłok)
odgrzeje troszkę kotleta. mianowicie chodzi mi u uszczelniacze zaworów, chciał bym je wymienić. mam obecnie zdjętą pokrywę silnika bo muszę ja wymienić a co do uszczelniaczy to sie głowice zrywa, ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa, do wymiany uszczelniaczy, podobno wystarczy odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów...
https://www.youtube.com/watch?v=Bk4RND5A... obejrzeć, gościu buduje silnik 4t z sprężarki od lodówki. I nie było by w tym nic nadzwyczajnego, ale ciekawie jest z głowicą i zaworami. :D Głowica jest stalowa, a zawory z śrub z łbami stożkowymi. Co ciekawe, myślałem, że gwint zostanie jakoś usunięty a on go zostawił....
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem tłokiem bo sprężone powietrze nie sprawdzalo się....
W mojej c-330 sprężyny zaworów na zimy silniku i zamkniętych zaworach wywierają spore naprężenie i nie da ich się obrócić. Jeśli sprężyn są luźne to oznacza że zawory nie zamykają się szczelnie.
Kompresja sprawdzona? Co się dzieje po zdjęciu przewodu ze świecy a co po wykręceniu świecy? Sprężyny zaworów sprawdzone?
Zdejmij głowice wyciągnij wałek i sprawdź szczelność zaworów tak jak ci pisałem. Obstawiam że któryś cieknie. Kiedyś montowałem klientce nowy cylinder i głowice do 4t. Po 100 km reklamacja, skuter nie odpala. Okazało się, że zawór ssący nie domykał się bo sprężyna która go naciągała zrobiła się tak miękka, że zawór bez problemu można było wcisnąć jednym...
Nieumiejętne wyciskanie psuje popychacze więc jak nie masz praktyki to lepiej nie, tym bardziej że zamin poskręcasz wszystko to sprężyny zaworów zrobią tą robotę, ewentualnie wydłuż czas do rozruchu o 2 piwka i nie będzie problemu.
Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku.
Do regulacji luzu za pomocą płytek niczego nie trzeba demontować. Potrzebny jest za to odpowiedni przyrząd ściskający sprężynę zaworu - bez tego nie wymienisz płytki. Opracja raczej niewykonalna w warunkach amatorskich, m. in. dlatego, że potrzebny jest opisany przyrząd, oraz zestawy płytek o różnych grubościach (nie wiesz przecież, jakiej będziesz...
Byłaby opcja też oszukać kocioł przy grzaniu CWU. W momencie uruchamiania nagrzewnicy, kocioł dostawałby fałszywy sygnał o niskiej temperaturze w zasobniku, a dodatkowy zawór przekierowałby wodę na nagrzewnicę. Czujka CWU to NTC10 więc wystarczyłoby przekaźnikiem przełączać pomiędzy czujką, a rezystorem 10K (25*C) Ja używam zaworów klapowych ze sprężyna...
Witam! Przeme - Wszystko w porządku tylko weż pod uwagę że chłopak jest jeszcze dyletantem w tej materii, trzeba mu to jaśniej tłumaczyć, Z kąd on ma wiedzieć gdzie są znaki skoro sam napisał że prosi o wyłożenie sprawy krok po kroku (step by step). Dropek 177 - Koło pasowe silnika jest założone na wał korbowy. na jego obwodzie jest mały rowek który...
Witam, 1. większy zawór ma większy przekrój więc sprzyja mniejszym oporom 2. jednak większy zawór może mieć inną sprężynę czyli potrzebne większe ciśnienie otwarcia: podawana jest przez producenta (zakres dla małych zaworów 0,001-0,005 bar ). Zatem moim zdaniem zyskasz 10-20 Paskali na większej średnicy zaworu a możesz stracić 100-200 Pa na rzeczy większego...
Zasada działania w obu przypadkach jest taka sama. Różnica może być w sile sprężyny wewnątrz zaworu.
Jeżeli ustawisz prawidłowe, na zimnym silniku, to po nagrzaniu będą takie jak maja być. Na pewno nie będzie to całkowity brak luzu. Szczelinomierz w zupełności wystarczy, tak to się robi nawet w "prawdziwych" silnikach i nie słuchaj jakichś bzdur.
Witam. Kolega ziomekorko ma rację. A tak dodam od siebie że dla pompy cyrkulacyjnej najlepiej zastosować zawór zwrotny klapowy, wtedy pompa się nie męczy bo nie raz widywałem spaloną pompę do cyrkulacji która musiała walczyć ze sprężyną zaworu zwrotnego.
Witam koledzy. Mam problem z silnikiem w traktorku dino apr 16-102. Jest on napędzany silnikiem briggsa jak w temacie. Traktorek odkupiłem od znajomego. Instalacja elektryczna nie istniała. Kupiłem nie na chodzie. Traktorek doprowadziłem do stanu używalności jednak jest problem z falującymi obrotami. Słyszałem że w tym silniku pada ta sprężyna od przepustnicy,...
Rozwiązałem swój problem. Okazało się, że nowy zawór przelewowy nie spełnia swego zadania, kiepskie wykonanie i sprężyna zbyt słaba, inne średnice otworków/kanałów. Wykorzystałem z niego tylko gniazdo, w swoim starym przeszlifowałem grzybek złożyłem i wszystko jest ok. Ciśnienia nie regulowałem zostawiłem na poziomie 120bar. Potwierdzam, że obie sekcje...
Tak masz rację. Przyjrzałem się na schemat zbiornika i rzeczywiście króciec do zasilania(wyjścia) c.w.u. jest od dołu zbiornika z wyprowadzoną rurką do do góry wewnątrz, aby pobierać wodę z górnej części zbiornika. Zasugerowałem się wysokością rurki cyrkulacyjnej bo była wyżej, i myślałem, że jest to wyjście ciepłej wody do instalacji. Mój błąd. Przepraszam....
CHłopie jak gaźnik czyściłeś wykręcałeś pewnie pokrywę zaworów :) , skręcają ć ją dokręciłeś pewnie za mocno i pokrywa dociska sprężynę zaworu i podpiera go . WEź najlepiej odkręć pokrywę zaworów i odpal silnik {śmiało nie bój sie aż tak że go zalejesz olejem } . Apropo z tym maluchem to już walczysz chyba z 3 mies :) , jeszcze nie zdążyłeś go zajechać...
Witam Schemat nie jest poprawny: - siłownik jest jednostronnego działania - powietrze zasilające czyli powodujące wysuw tłoczyska jest podawane z jednej strony w tym przypadku "od tyłu" siłownika", powrót tłoczyska następuje samoczynnie po zdjęciu powietrza dzięki umieszczonej w środku sprężynie, niepotrzebnie więc podłączyłeś zasilanie z bloku przygotowania...
Witam! Po regulacji zaworów w mojej renówce ( 1,8 8 zaworów), jeden z zaworów "klapał" co raz głośniej.dziś ponownie naprawiano i stwierdzono, że luzy na dwóch zaworach były za duże. Myślałem, że problem z głowy ale się pomyliłem po zrobieniu dosłownie 7 km, objaw wrócił. Jutro udam się do tego warsztatu raz jeszcze, ale z powodu ślubu oddać samochód...
Moja Skoda to Felicia 1.3 mpi 68KM z 1997. Nie mam pojęcia, ale raczej linka. Z tym, że przepustnica nigdy nie była czyszczona (155k km) bo jakiś tam mechanik mówił, że z Felicja po czyszczeniu ciężko o adaptacje bo mieli kilka razy takie problemy. Choć teraz mam zaprzyjaźniony warsztat skodziarzy pasjonatów, którzy felicje znają jak swoją kieszeń więc...
trzonek zaworów to tylko 5mm jeśli jest przygięty trochę to sprężyna dociągnie i chodzi normalnie, ale jest nadwyrężony i pęka. Ale panowie motronic i przemo, ja do końca nie jestem pewien że ten silnik jest tdc, bo autor nie napisał jakito jest, czasem w fordzie jest wszystkie w połowie, kwok, klient mógł nie wyczuć różnicy i tu jest problem
w el elx nie zmienia się kąta po ustawieniu fabrycznemu jeździ całe życie, jednak są przypadki iz zmienia się to po wymianie np. wałka rozrządu, a powinno się sprawdzić po wymianie łancuszka. następną sprawą ustawienie zaworów jest bardzo możliwe jeśli był by to ganik to możliwe że sprężyna z ssania podnosząca dławik sobie pękła a dławik skacze stawiam...
wymiana sprężyna zaworów pokrywą zaworów szlifować zaworów
ukryć radio przetwornik temperatury pomiar temperatura atmedze
przewód turbo kolektor przewód turbo kolektor
Ustawienia gaźnika w pile Oleo Mac 937: reakcja na gaz Infiniti FX35 - ciągłe świecenie tylnych lamp