Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
Witam! Dopiero wczoraj przeczytałem Pana ogłoszenie. Mam w garażu taką kasetę probierczą do sprawdzania aparatów zapłonowych Typ K1 Kupiłem ją około 50 lat wstecz -nową. Nigdy jej nie używałem, ma wszystkie kabelki i oprzyrządowanie. Szkoda ją oddać na złom. Jest w idealnym stanie. Jeżeli Pan jest zainteresowany proszę o kontakt. Elbląg Tel: 516 866...
Modułów się nie regeneruje, ja montuję taki układ zastepczy który opracowałem. Hallotrony sprawdzasz standardowo, no chyba że Nissan, to tam jest optyka. Honda wiele nie potrzebuje, wystarczy omomierz i tester cewek, moduł mozna tez sprawdzić na stole.
Witam, a filtr powietrza sprawdzałeś?.
Opel Astra 1,4 benz.gaz 1992 brak iskry. Wymieniałem kopułkę, palec, cewkę, a nawet sprawdzałem aparat zapłonowy. Iskra pojawia się tylko przy wyłączaniu zapłonu na jednej ze świec, ale podczas kręcenia iskry nie ma. Może ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić.
Usterkę udało się namierzyć, problem była padnięta cewka zapłonowa znajdująca się w całym aparacie Znalazłem przypadkiem na jakimś forum podobny problem z zapłonem, przedtem sprawdzaliśmy kompresję i musieliśmy zapomnieć wypiąć przewód od aparatu a podobno to jest błąd w tym modelu Cewka Bosch około 120zł Warto przy podobnym kłopocie sprawdzić masę...
Witam. Mam problem odnośnie Mojego Matiza. Chodzi o to, że odpalił, zrobiłem nim parę kilometrów i stał parę godzin. Po powrocie gdy wsiadłem do niego i chciałem go odpalić odpalił, ale po chwili zgasł i już nie chciał zapalić. Sprawdzałem aparat zapłonowy, świece, przewody do świec, pompę wody i rozrząd i dalej nie pali. Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu...
Sprawdzałem już aparat zapłonowy (działa), prawdopodobnie nie dostaje impulsu z komputera.
Kolego sprawdzałem i aparat zapłonowy da sie załozyc,gorzej z pompka paliwa-brak krzywki na wałku :(
Witam, pomóżcie, Auto to ASTRA f 1994 monowtrysk C14NZ, 8 zaworków. wczoraj podczas ruszania spod świateł zgasła mi astra F,kombi no i już nieodpalił. Paliwo jest dostarczone do wtrysku, pompa paliwa działa, iskra jest bo sprawdzałem, aparat zapłonowy działa, nagar wyczyściłem , kable wymieniłem, oraz czujnik temperatury w kolektorze dochodzącym też...
Sprawdzałem czy jest prąd na cewce i jest na aparacie zapłonowym też przerwe też ma świeca jest dobra bo sprawdzałem nie wiecie co to może być, czy jest konieczna wymiana a jeśli tak to cewki czy aparatu zapłonowego
Sam brak korka oleju nie szkodzi. Szkodzą natomiast wszelkie śmieci, które mogą sie dostać do silnika. Co do rozruchu... Sprawdzałeś czy kable WN nie są mokre? Zdejmij je i wysusz. To samo z aparatem zapłonowym.
Witam. Znalazłem na tablicy.pl ofertę piecyka gazowego. Autor ogłoszenia zamieścił informacje : "uszkodzony aparat zapłonowy. Reszta sprawna - sprawdzana przez serwisanta Vaillant". Moje pytanie - czy naprawa aparat zapłonowego to drogi zabieg ? Pytam bo jak dotąd nie miałem do czynienia z piecykami gazowymi.
A tak w ogóle co to za silnik? Oprócz tego co już wiemy: silnik benzynowy czterocylindrowy na gaźniku i aparacie zapłonowym coś więcej prosimy, ułatwi to odpowiedź.
Sprawdź dobrze czy aparat zapłonowy daje impulsy (gdy auto nie pali). Hall lubi padać po nagrzaniu. Sposób sprawdzania był opisywany na forum (użyj szukaj i wpisz hall). pozdrawiam.
Cewke w aparacie zapłonowym sprawdzałeś (impulsator)? Powinna mieć około 1,5kOhm jeśli tyle nie ma to iskry nie wydobędziesz w Oplu :-)
wykręć świece. cylinder pierwszy idzie do góry na sprężaniu i palec też idzie na 1 w kopułce -kręcisz kluczem za śrubę na wale. W ten sposób sprawdzasz prawidłowo wsadzony aparat zapłonowy może przestawiłeś przy powtórnym wkladaniu na miejsce?
Sprawdzałem i wymieniałem aparat zapłonowy, kable zapłonowe, cewka, robiony rozrząd, świece, ustawiany zapłon, wycięty katalizator. filtr paliwa i powietrza wymienialem, zapomnialem dopisac... Wymieniaj tak dalej, może w końcu trafisz :D
Przecież z cewki już nie miał, po co zatem sprawdzać kable? Ma do wymiany aparat zapłonowy lub moduł.
Tak aparat się kręci. Cewkę sprawdzałem tak, że wychodzi z niej napięcie do aparatu zapłonowego ale bezpośrednio włożyłem świecę do niej i iskry też nie było.
Raczej instalacja samochody odpada bo jeden jest nowy w dodatku bez aparatu zapłonowego, ale sprawdzałem w innym aucie i tak samo zakłóca
Witam. Mam problem a tym autkiem, tzn od dziś zacząłem jeździć samochodem do szkoły, bo zdałem prawko. No i zaczęły się problemy, bo auto ogólnie stało około rok czasu (oczywiście conajmniej raz na tydzień było odpalane) , ale ogólnie troche tam się km zrobiło. No i dziś jadąc do szkoły nie było żadnych problemów z odpaleniem, elegancko dojechałem (mieszkam...
Nie wiem co rozumiesz przez "moduł" , cały aparat czy tylko "kostkę " elektroniki wewnątrz. Co do reklamacji , sam podejmij decyzję. ps. i zacznij coś sprawdzać gdyż teraz to teoria.
Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Witam. Mam kolejną już Astrę F, z którą mam problem. Tym razem jest to jak w temacie. Problemy przy większych prędkościach... Problem zaczął się niedawno na trasie Wrocław Bytom (A4 góra Św.Anny) do tego momentu Asterka leciała rewelacyjnie (4-4,5 tys obrotów około 150-160km/h) lecz w pewnym momencie poczułem wibracje na kierownicy i zaczęła walić jak...
Nie wiem o klikaniu, natomiast wałek obraca się na pewno. Czy to klikanie upewniałoby, że w stacyjce jest wszystko O.K? Czy to pewne, że można sprawdzać iskrę pokręcając wyjętym aparatem zapłonowym i podłączyć świecę kablem wprost do cewki? Jeśli nie ma czujnika położenia wału, to powinna być to prawda. Obudowę aparatu tzreba by podłączyć do masy.
czujnik temperatury wygląda na ok sprawdzał to mechanik , wymieniłem dziś też aparat zapłonowy i zobaczymy co się będzie działo
A ciśnienie paliwa - jakie??? Świece w jakim stanie? Przewody zapłonowe sprawne? Sprawdzamy po kolei i eliminujemy a nie kręcimy "na pałę" aparatem zapłonowym.
Mój Swift zgasł i nie chce odpalić. Mocno padało i nie wiem co mogło zalać. Wszystko już sprawdzałem: cewkę, moduł, aparat zapłonowy+ kable w.n. , czujnik wałka rozrządu, czujnik poł. wału, wszystko dobre a on nic. Napięcie na świece dochodzi a odpalić nie chce. Jeden mechanik rozkłada ręce, trzyma go już 2 tygodnie i chyba muszę go odebrać i nie wiem...
Suzuki Swift II 01 z 1999 r. Brak iskry z aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa, moduł wymieniony. AI: Czy sprawdzałeś stan innych elementów układu zapłonowego, takich jak kopułka rozdzielacza, rotor, świece zapłonowe i przewody? Świece wymieniłem. Czy można sprawdzić samym przewodem z cewki do masy, czy jest iskra?
wszystkie przewody są podpięte i dokręcone , wtrysk jest sprawny sprawdzałem , a i sprawdzałem we wtyczce on aparatu zapłonowego środkowy pin z masa powinien chyba być impuls na cewkę, i jest ale na wtrysk z komputera nie ma a powinien być mam rajcie? bo dalej nie wiem sterownik padł?
paliwo jest sprawdzałem , ja myslałem ze moze byc to wina aparatu zapłonowego ?
Witam,mam od pewnego czasu wielki problem z moim samochodem,jest to Suzuki Vitara 1,6 8V 1992r na monowtrysku z MAP-sensorem. Problem jest tego typu,że przy gwałtownym dodaniu gazu zamiast przyspieszyć zapłon on go opóźnia,jak dodaję gazu delikatnie zapłon wraz ze wzrostem obrotów jest przyspieszany(aparat zapłonowy bez podciśnienia i bez przyspieszacza...
1.Regulacja zaworów - proste jak budowa cepa (potrzeba szczelinomierz klucz francuski + klucz 11 chyba) 2.Regulacja zapłonu (potrzeba żarówki z dwoma kabelkami) 3.Sprawdzenie pompy paliwa (zdejmujemy wężyk co idzie do gażnika i kręcimy silnikiem ,jak sika to ok) 4.Sprawdzenie iskry jak jest to ok ,jak nie to sprawdzamy napięcie czy dochodzi na cewkę...
Sprawdzałeś masę?
Witam Pisałeś wcześniej ,że auto nie zapaliło . Czy teraz po przeglądzie u "elektryka" nie zapala nadal ? Jeśli piszesz ,że nadal oczekujesz porady to niestety elektryk jest chyba bardzo kiepski. Miałeś już podane rozwiązanie na tacy czyli uszkodzenie czujnika Halla w aparacie zapłonowym . Co sprawdzał ten Twój elektryk skoro jak rozumiem odrzucił usterkę...
A więc panowie, na pewno był przegrzany bo wentylator się nie załączał po osiągnięciu temperatury więc wymieniłem czujnik na ten 87 stopni czułości załączania i po problemie, uszczelka była kompletnie wypalona od strony kolektora i ku mojemu sczęsciu to była jedyna przyczyna wycieku a nie typowe dla tej głowicy wżery które zawdzięczamy starym generacjom...
Zrobiłem - matiz funkcjonuje. Okazuje się ze serwisówka kłamie i w położeniu do zakładania paska niema początku suwu pracy tylko początek suwu ssania... Wniosek - więcej sprawdzać organoleptycznie - mniej czytać netu :)
Witam Koleżko. Czujnik Hala, daje impuls na cewkę, działa jak dawny mechaniczny przerywacz . Układ tranzystorowy, tzw. moduł jak raz walnie, to juz tak pozostanie :( Z Hallem jest inna sprawa, on mnie zwodził parę miesięcy,aż w końcu walnął na stałe. Jakbyś mi podesłał swój adres emailowy, to przesłałbym Ci parę kartek książki na temat aparaty zapłonowego,...
Witam . Jestem powiedzmy szczęśliwym posiadaczem vw corrado z silnikiem g60 , a powiedzmy że to dlatego że to ślinik do którego trzeba mieć cierpliwość , mam obecnie usterkę tego typu iż rano przestał mi odpalać na tak zwany dyk , albo odpala za drugim podejściem albo trzeba chwile pokręcić , czasem złapie i zgaśnie i za drugim razem już odpali i chodzi...
Witam mam problem z moim autkiem wymieniłem wczoraj sprzęgło po wymianie odpaliłem samochód odczułem że silnik bardzo się trzęsie tak że odczuwa to się w środku wcześniej nie miałem takiego czegoś sprawdzałem kable od aparatu zapłonowego dają iskrę świece dają iskrę ale po odłączeniu kabla od środkowego cylindra nie ma żadnej różnicy tak jak by pracował...
To spróbuj odłączyć potencjometr przepustnicy i zostaw tak na jakiś czas. Może rzeczywiście potencjometr przepustnicy błędnie steruje dawką paliwa. Gdzieś jest opisane jak sprawdzić potencjometr. A i posprawdzaj przy okazji kopułkę rozdzielacza. Ja swoją niedawno czyściłem i już zaśniedziała. Potencjometr sprawdzałem i wychodzi na to że jest ok. Kopułkę...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Nie posiadam interfejsu aby sprawić błędy, chyba że istnieje w civicu jakaś samodiagnostyka. Bezpieczniki są sprawne , co do wiązki to jaką wiązkę masz na myśli, sprawdzać wszystkie połączenia wtyki itp. Aparat zapłonowy suchy, rozbierałem kopułkę i wszystko sprawne, suche. Dziękuję za odpowiedź tomeks1992
Zostawiłem stary. Sprawdzałem probówką czy cewką ma prąd w przewodach i nie było.
WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest...
Witam posiadam Astrę F 96r z silnikiem 1.4 8v wymienionym na ten sam po wymianie samochód nie daje iskry z cewki (cewka sprawna aparat zapłonowy również sprawdzaliśmy przekładając z drugiego auta), rozrusznik kręci paliwo idzie auto ni cholery nie zapali, proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów.
Jaka powinna być rezystancja cewki w aparacie zapłonowym, właśnie cały rozebrałem i sprawdzam wszystkie elementy. Miernik nie wykazuje ciągłości połączenia pomiędzy oboma wyjściami
Niestety nie mam oscyloskopu i sprawdzałem miernikiem to na środkowym jest 12V na włączonej stacyjce, a w trakcie pracy rozrusznika skacze od 1V do 6V. Pasek był robiony jakieś dwa miesiące temu. Cylinder, koło rozrządu i aparat zapłonowy sprawdzałem są ok. Nic się nie przestawiło. Zastanawia mnie czy może być to wina cewki zapłonowej, a jej raczej...
Sprawdzałem moduł tak jak mi napisał grzebu i iskra z cewki jest. Czyli cewka jak i moduł wyglądają na sprawne. Co dalej sprawdzać? Aparat wymienić?
Ok dziękuję po sprawdzam. Dodano po 3 I napięcia nie ma właśnie na tej wypiętej wtyczce.
Silnik AAR,po prostu żle włożony aparat ,jaki jest zapłon sprawdzałeś lampą stroboskopową.
Witam. Mam problem z silnikiem od Poloneza Caro Plus 1.6 GLI. Jakiś czas temu wyjąłem go ze swojego samochodu i zamontowałem do takiego małego ciągniczka. Stał on jakiś czas nie odpalany i dzisiaj próbowałem go uruchomić jednak nie udało mi się to. Podczas sprawdzania iskry na świecach okazało się że brakuje jej na 1 i 4 cylindrze. Zmieniałem kable...
Witam, mam następujący problem, gdy nacisnę przycisk nadawania w radiu, auto głupieje, silnik próbuje zgasnąć, a obrotomierz pokazuje zawyżone wartości (pnie sie do góry) wyraźnie wariuje cewka albo aparat zapłonowy sprawdzałem to na dwóch radiach: alan 87 i jaki intek oraz na dwóch sposobach podłączenia radia, z gniazda zapalniczki a także bezpośrednio...
Za pomocą autodiagnostyki (kody błyskowe) można sprawdzić co padło, wiele razy tak sprawdzałem - najczęstsza przyczyna aparat zapłonowy - optyka (po zresetowaniu błędów i kręceniu rozrusznikiem wywalało znowu ten sam kod błędu) po wymianie płytki z optyką (koszt 300 - 350zł Serwis lub J.C. Auto) było dobrze, nie bawiłem się w czyszczenie ze względu...
Mam problem z samochodem. Niechce wogóle odpalić na gazie i na benzynie. Kontrolki świecą się tak jak zawsze poprawnie. Myślę,że to może być wina aparatu zapłonowego,ponieważ gdy przekręcam kluczyk spowrotem właśnie na nim słychać pojedyńcze stukanie jednokrotne. Dzieje się tak za każdym razem,kiedy próbuję go odpalić. Próbowałem tak może ze sto razy...
Proponował bym silnik VW golfa 2 1.3 na gaźniku lub z wartburga lub polówki 1.1 obydwa proste spełniające ww.warunki i bardzo dobrze sprawdzają sie na gazie.
A sprawdzałeś czy jest iskra , sprawdz też cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym często ona przerywa a jesli w aparacie zapłonowym masz przerywacz wyczyść styki i ustaw przerwe
Witam wszystkich Czy wie ktoś z was jak zrobić ukłąd który sterowałby impulsowo cewką zapłonową . Chodzi mi o to aby była regulacja częstotliwości aby sprawdzać wizualnie iskre na świecy.Mam wszystkie części standordaowe do samochodów: cewki , moduły , aparaty zapłonowe. :roll: Prosze o pomoc Pozdrawiam Bartek :o
Według tego co piszesz to cewka jest ok. Podmień aparat zapłonowy, rozumiem ze kable, kopułkę i palec sprawdzałeś
Aparat zapłonowy Bosch moduł na aparacie, kostka 3 styki skrajni 12v , przeciwległy skrajni masa, środkowy impulsowy na cewkę . Ja sprawdzam impulsy oscyloskopem , ale można LED z rezystorem po obu stronach cewki zapłonowej. jak mruga to cewka, jak nie mruga , to moduł lub cewka indukcyjna wewnątrz aparatu zapłonowego. Moduł podchodzi od peugeota 205...
Wszystkie podłączenia i kabli i kostek sprawdzałem kilka razy ,wszystko ok
jeżeli nie to masz aparat zapłonowy z modułem sprawdz czy nie jest gorący a sprawdzałeś napięcia przy cewce.
Aparat zapłonowy jest OK. Przewody i czujnik indukcyjny również, to wszystko już sprawdzałem, ale nadal nie uzyskałem pozytywnych efektów
U mnie to było w Seacie, ale słyszałem o podobnych usterkach w samochodach innych marek. Sprawdzałem oscyloskopem impulsy z czujnika położenia wału i aparatu zapłonowego. Okazało się, że impulsy giną w tej samej chwili. Sprawdziłem przekaźnik i znalazłem zimne luty.
Wszystko jasne. Hall jest ok ale przy sprawdzaniu wyszło mi że nie działa problem był w samym aparacie zapłonowym, był zatarty, nie obracał się, niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić czy palec się kręci sprawdzałem tylko jego stan, po wymianie jest OK (przy okazji padła też pompa paliwa). Moduł jest OK. Temat uważam za zakończony ale może dla potomnych...
Witam mam problem z matizem .Rano odpala bez problemu jadę do pracy wychodzę z pracy jadę ok 1,5 km gaszę za ok 20,30 min niemożna zapalić co to może być sprawdzałem cewkę iskrę czy napięcie dochodzi aparat zapłonowy i to się powtarza postoi trochę i nie chce zapalić może ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać z góry dzięki
Nie ma co zgadywać, trzeba sprawdzać: wyjmij środkowy przewód zapłonowy z kopułki aparatu zapłonowego (biegnie od cewki zapłonowej), podłącz świecę, dotknij metalowym korpusem świecy do masy samochodu, trzymaj za przewód nie mniej niż 5 cm od końca. Druga osoba niech włączy rozrusznik, ty sprawdzaj czy jest iskra na świecy. Bez świecy też można, ale...
Masy też są bo sprawdzałem. Dziwne że nie ma iskry po zwarciu środkowego pinu aparatu zapłonowego. Może drugi moduł zapłonowy jest niesprawny. Tylko chciałem się upewnić czy oby nie jest sterowany plusem. Gdybym miał ten samochód pod domem to bym sprawdził halla a samochód stoi u znajomego.
No to pora przestac gdybać... Jak już dojdzie do momętu co niechce palić to: -wsadź żone/dziewczyne/kolege, sasiadke lub kogokolwiek za kierownice i niech próbuje odpalić -Ty w tym momęcie sprawdzasz "czy jest" iskra --jeśli niema to sprawdzasz przede wszystkim czujnik halla w aparacie zapłonowym, podając mase na środkowy pin 3 stykowej kostki(oczywiście...
Witam. Mój problem dotyczy Nissana Primery 2.0 SLX na wtrysku jednopunktowym z instalacją gazową. A stało to się tak, Pewnego dnia Na podwórku auto nie chciało mi odpalić kręciłem, kręciłem i nie było nawet żadnego pyrknięcia, przepchałem auto 15 metrów pod garaż kuzyna otworzyłem maskę i bez żadnej ingerencji auto normalnie odpaliło. I tak jeździła...
jesteś już blisko,pozostaje układ zapłonowy składajacy sie z: aparatu z wbudowanym czujnikiem halla,modułu zapłonowego, cewki zapłonowej,przewodów wn z rozdzielaczem,wiec już wiesz co sprawdzać. miernik, oscyloskop, trochę użyć opcji "szukaj"i dasz radę ps,zacznij od halla.
nie sprawdzałem czy ma iskrę ale podmieniłem od kolegi aparat i chodzi na jego aparacie.
oczywiscie ze ma czujnik połozenia wału korbowego widac go pod aparatem zapłonowym a filtrem oleju sprawdzanie zaplonu vag 01 silnik 08 bloki pomiarowe grupa 07 pole wskazan 1 -wartosc 57-60 pole 2- wartosc 5-8 silnik pracujacy na wolnych obrotach jesli sa odchyłki skoryguj połozenie aparatu
Witam igabriel. A wiesz, że może tak być. Tylko w peugeocie moduł jest przy aparacie zapłonowym i nie ma kabelków. Za to są dwa złącza, które nie sprawdzałem, gdyż dla sprawdzenia tego trzeba odkręcić moduł od aparatu. Z prądem stałym już tak jest, że łączenia ulegają erozji. Inaczej ja z przemiennym. Dzięki za zwrócenie na to uwagi. Pozdrawiam.
Sprawdzałeś pompe paliwa ? Wygląda to tak jakby układ paliwowy łapał lewe powietrze lub ładował paliwo z kropelkami wody. Sprawdź przede wszystkim: - jeżeli chodzi o pływak w gaźniku to czy nie jest dziurawy - aparat zapłonowy - luzy na zaworach - stan głowicy (szczególnie pod kątem szpilek ) Co do regulacji pływaka masz wszystko opisane w załączniku...
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Jeżeli cewka w aparacie jest sprawna,na kablu niebieskim jest prąd,to nie ma co sprawdzać-moduł do kosza.
Sprawdź <jeśli nie sprawdzałeś> czy po włączeniu zapłonu jest napięcie na aparacie zapłonowym. Sprawdź wtyczki do aparatu, one dość często po iluś tam latach nie łączą( mam już 3 renówkę) W większości aut gazownicy podłączają centralki gazowe pod aparat zapłonowy. Wiec jeśli brak prądu na inst. gazowej to chyba będzie gdzieś w zasileniu zapłonu....
spróbuj (jeżeli instalacja lpg na to pozwala) odpalić z gazu czy też trzeba będzie długo kręcić? co do obrotów to może być tak jak pisał patryk3444 silniczek krokowy, ale przy okazji sprawdzania przewodów WN i świec sprawdź kopułkę i palec na aparacie zapłonowym bo czasem tam nikt nie zagląda :)
nie sprawdzałem. Wymieniłem moduł cewkę i kabel wn i nadal nic. Nawet sprawdzałem czy jest iskra omijając aparat. Podłączałem świece kabla Wn
Przewody wysokiego napięcia sprawdzałeś ? Prąd dochodzi do cewki WN ? Jak się czują świeczki ?
Podmienilem świece na używki ale sprawne było to samo ... Wymieniłem też filtr paliwa, kopulka z palcem . Wyciągnąłem też aparat i komputer do sprawdzenia w innym golfie i u kolegi pracowało to podobno dobrze... Samochód zagadka ale golf postawił mi wyzwanie i muszę mu dać radę :D Miałem nadzieję ze nie będzie cisnienia na 2 i 3 garnku co by tłumaczyło...
Walczę z tym problemem w Hondzie Civic '98. Robert SI poszukaj moich postów, znajdziesz co już zrobiłem i sprawdziłem. Ogólnie żeby dojść o co biega, to jest męczarnia, jeśli tak jak ja, nie ma się w okolicy dobrego specjalisty od diagnostyki silników. Aha, cewkę, moduł podmieniałem, cały aparat zapłonowy 2 razy, przewody WN 3 komplety sprawdzałem a...
Panowie jeszcze jedno mam pytanie. Przeczytałem gdzieś no forum i nie wiem czy dobrze zrozumiałem że jak wyjmę aparat zapłonowy i pokręcę go ręką to ma zadziałać wtryskiwacz i pompa paliwa?? Jak zadziała to znaczy że aparat sprawny (znaczy moduł i cewka indukcyjna)?? Tylko nie wiem czy na zapłonie to sprawdzać i czy sprawdzać to z założoną kopułką??
Witam, po pierwsze w tych autach nie da się ustawić zapłonu na żarówkę gdyż nie mam platynek, ja poprostu poluzowalem śruby aparatu zapłonowego i delikatnie obracałem ażeby wszedł na równe obroty dokrencajac, tzw. przegazowka i słucham ażeby auto równo wchodziło na obroty i również zchodzilo z obrotów. Przy okazji sprawdzamy jak zachowuje się temperatura...
Witam mam problem z golfem 3 1.8 75km 1993 z lpg zapali na jakies 10 sekund i gasnie chodzi jakby na 3 cylindry nie reaguje na pedał gazu wymienione swiece kabele zapłonowe nawet wtrysk podmienialem , aparat zaplonowy sprawdzany byl przez elektromechanika jest dobry cewka tez sprawdzana auto stoi u mechanika czy jest taka mozliwość ze komputer padł?...
Witam. Posiadam Opla Corsę rok prod. 94r., motor: 1.2cm3. Problemów mam kilka. Jeden najbardziej mnie nurtujący to problem "niedopalania" na jeden tłok (nie w 100% ale około 30-40%). Sprężanie sprawdzone, zawory też. Objawia się to tym, iż samochód bardzo sie trzesie na wolnych obrotach, a jak sie go jeszcze obciąży włączonymi światłami lub włączonym...
Witam. Pod domem padło mi auto. Wstepna diagnoza wykazała brak iskry. Auto posiada również instalację gazową BRC zwykłą. Czy ta instalacja jest w jakiś sposób wpięta w układ zapłonowy, czy można ją całkowicie wykluczyć. Od czego zacząć sprawdzanie, jak sprawdzić cewkę i aparat. Proszę o poradę. Silnik 2,3 litra 5 cylindrów na wtrysku.
Witam! Przeme - Wszystko w porządku tylko weż pod uwagę że chłopak jest jeszcze dyletantem w tej materii, trzeba mu to jaśniej tłumaczyć, Z kąd on ma wiedzieć gdzie są znaki skoro sam napisał że prosi o wyłożenie sprawy krok po kroku (step by step). Dropek 177 - Koło pasowe silnika jest założone na wał korbowy. na jego obwodzie jest mały rowek który...
Impuls bierzesz z tego cewki, podłączasz tam gdzie idzie cienki czarny przewód od aparatu zapłonowego. Absolutnie nie podłączasz nic do kabli WN!!!! Co do przewodów... musisz sprawdzić omomierzem, a jak nie masz to trzeba znaleźć masę, (chyba ten kawałek białego kabelka to na 99%masa) i sprawdzać dołączając plus, gdzie będzie podświetlenie, zostanie...
Przyczyną jest to, że nie podałeś roku produkcji albo kodu silnika, i w ten sposób sprawdzasz zdolności wróżbiarskie ewentualnych podpowiadających. Różnice są znaczne, bo 1,1 był na Boschu Monomotronic A2 ( miał m.innymi aparat zapłonowy) i na Marelli G6 ( bezrozdzielaczowy)
Lichutka ta wiedza u miłośników Opla. Kiepskawa nawet. Cóż sprawdzamy po demontażu silnika? Jak przez uszczelniacze trzonka zaworu to trzeba silnik wyciągać? Ja pierdziu...
Witam , . Co do ssania to , nie wyłącza sie samo tylko wyłączam je ręcznie bo jest to poldek na gazniku i w tym modelu ssanie sterowane jest ręcznie. Poldek o którym mowa nie posiada też kompa , jest to poldek z 92r. czyli niezbyt zaawansowany technicznie. Sprawy aparatu zapłonowego i ciężarków nie sprawdzałem jeszcze , poczekam jeszcze na inne podpowiedzi...
Prrr, powoli panowie. Vectra A posiadała generalnie 2 rodzaje układów zapłonowych. Domyślam się że chodzi koledze o silnik C16NZ. Jest to stary układ, bodajże Hitachi, z wbudowanym modułem zapłonowym. Owszem, jest tam wtyczka 4-pin, ale oprócz niej musi być wtyczka 2-pin. 4-pin nas nie interesuje(dane do sterownika silnika), natomiast 2-pin(przewód...
A gdzie sprawdzasz iskre ? Na przewodzie od świecy czy od cewki ? Miałem podobny przypadek - uszkodzony był palec rozdzielacza w aparacie zapłonowym i iskra z cewki wychodziła a z aparatu już nie - uszkodzony opornik w palcu rozdzielacza.
Zapłon musi być dosyć wczesny. Mam weterana z benzynowym silnikiem (OHV), gdzie w instrukcja w sekcji dotyczącej nastawy zapłonu uczy: tak ustawić, aby najlepiej chodził i nie przejawiał spalania stukowego. I jest tam zapłon dosyć wczesny (sprawdzam go lampą stroboskopową). Jeszcze taka uwaga, jeżeli nie zależy koledze na 100% oryginalności to polecam...
Możesz coś więcej powiedzieć o tym regulatorze odśrodkowym gdzie jest i co z nim mogło się stać? Czy wymieniać cały rozrząd czy tylko łańcuch? Jakie mogą być inne przyczyny takiego "zjawiska" co jeszcze warto sprawdzić przed wymianą rozrządu? Aparat zapłonowy raczej do takiego stanu rzeczy niewiele wnosi, a sprawdzałem dwa więc chyba nie on.
sprawdzać cewka zapłonowy ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
różnice attiny atmega tranzystor bc337 wałka laserowej
Zmiana numeru VIN w sterowniku silnika - aspekty prawne i techniczne Przewody silnika GY6, Baotian, KYMCO 4T – schemat podłączenia, kolory, funkcje