Mam auto na wtrysku i z katalizatorem, jakoś dużo pali, jaka jest procedura sprawdzania takiej sondy? Interesuje mnie kolejnośc czynności i odczyty np na multimetrze.
No właśnie w internecie pełno filmów jak sprawdzają multimetrem mam taki miernik analogowy on by się nadawał chyba
po rozgrzani multimetr piszczy Co to znaczy? silnik jak się zagrzeje to przy sprawdzaniu oporności grzałki multimetr piszczy jakby był ustawiony na sprawdzanie ciągłości przewodów, pomimo że jest ustawiony na 200ohm
Szukam w Necie jakie wartości sprawdzać kablem diagnostycznym ponieważ na tym moim wykresie jest tylko napięcie. I nie mogę nic więcej znaleźć... Jest jeszcze napisane o rezystancji grzałki, (at)grala1 wspominał że ona tu nie ma znaczenia i też nie ma jej chyba w programie. Pamiętam że sprawdzałem ją tylko multimetrem. . Wszędzie wypisują tylko o Analizatorze...
Na sterowniku pin 51 do masy podczas biegu jałowego 3.8v pin 70 do masy podczas biegu jałowego 4.25v pomiędzy pin 51 a 70 podczas biegu jałowego 0.46v parametry do sprawdzania po 2 minutach biegu jałowego
Jeżeli na wysokich obrotach sygnał sondy jest ok ,to zabrudzona przepustnica,lub uszkodzona sonda.(1V to za bogata mieszanka). sondę najlepiej sprawdzać oscyloskopem,linijką diodową lub woltomierzem wskazówkowym. Powinna być oscylacja w zakresie 0,3-0,8v na wolnych obrotach częstotliwość 1 hz na wysokich częstotliwość kilku herców. Tanie multimetry...
Dzień dobry, Jak powinien zachowywać się obrotomierz po wymianie Sondy Lambda? W sensie Sonda została wymieniona na nową jakiś miesiąc temu. Jeździłem autem tylko pół miesiąca (Covidowa izolacja), a zrobiłem jakieś 200km. Mniej więcej połowa po mieście na bardzo krótkich odcinkach ok 5 km. A pozostałe na trasie 25-30km. Starą sondę wymieniłem ponieważ,...
Mam powracający błąd 16514 uszkodzenie obwodu i czasem z grzałka błąd sondy lamda która ma 5 przewodow i 6 pinow o następujących kolorach Czarny Srebrny lub siwy Żółty Różowy lub fioletowy Biały I chciałbym sprawdzić oporność grzałki a pytanie na jakich pinach sprawdzać żeby jej nie uszkodzić na siwym i białym? I ile powinien wskazać multimetr żebym...
Dziękuję, jestem na etapie sprawdzania sondy multimetrem. Plus wtyczki czy są odpowiednie napięcia dostarczane. Czy jest podłączona sonda czy odłączana efekt pracy i odczytów taki sam. Tak samo nad sensora. Chciałem sprawdzić maf sensor ale jest cała zabudowana wtyczka. :) nie jestem fachowcem. Czyli mogę do wlotu psiknac takiego plaka jak czyści się...
Ten silniczek robi się bardzo dobrze multimetrem nie musi być żaden inny przyrząd sprawdzasz kilka punktów i chdzi jak zegarek. Czujnik wody.powietrza .potecjometr przepustnicy.silnik krokowy.i zwstyk biegu jałowego,sondę lambda i ewentualnie zapłon to już lampo strotoskopową . Kasowanie kodów przez zdięcie klemy ninus i odczekać pół ninuty.
Ok ale jeszcze multimetrem nie sprawdzałem jej. Może to wina uszkodzonego kabla albo złączki którejś czy to odpada ? Jeżeli to odpada to jeszcze jedno pytanie czy te sondy są jednakowe przed i za katalizatorem ?
Podłącz multimetr najlepiej taki analogowy a nie cyfrowy i sprawdż jak zachowuje się lambda. Bedziesz wiedział czy w ogóle reaguje, ale nie dowiesz się bez sprawdzenia oscyloskopem czy jest sprawna na bank. Kolega <emeryt2> już zasugerował najczęstsą przyczyne takiego zachowania. Temperatura silnika jaka jest widziana przez ECU to.... I na koniec...
Do sprawdzenia sondy najlepiej wykorzystać oscyloskop cyfrowy z pamięcią (są takie już za 200-300 zł jako przystawki do PC) - po tym co piszesz sonda jest ok... amplituda sygnału dobra, na oscyloskopie można sprawdzić "zboczenie" sygnału (max. 300 ms), częstotliwość pracy co najmnie 1 Hz (czyli co najmniej 1 przeskok sygnału na sekundę) - multimetr...
Witajcie, Są dziesiątki tematów o sprawdzaniu sondy lambda, ale żaden nie jest o sprawdzeniu sondy na stole - bez montażu w aucie. Kupiłem sondę 4-przewodową 0-1V DOX-1545 (przynajmniej powinna być 0-1V, według tego co czytałem) i chcę ją zamontować w aucie, ale chcę być pewien, że jest sprawna - kupiłem ją okazyjnie jako nieużywaną, ale wyjętą z oryginalnej...
Może termostat masz otwarty cały czas? Ja mam swój program do voili- chodzi pod DOS-em i nieraz sobie sprawdzam a jak nie chce mi się podpinać to biorę multimetr , uchwyt nawigacji i wpinam się w sygnał sondy i widzę w trasie czy pracuje odpowiednio pod obciążeniem.
Ciśnienie paliwa na wtrysku. Powinno być około 1 bara. Kontrolka wtrysku nie informuje o błedach? Podepnij pod komputer, możliwe że sonda lambda podaje zły sygnał a ona wlasnie dziala po rozgrzaniu. W seicento 900 (podobny sterownik) sonda wchodzi w pętlę zamkniętą przy 61 stopniach C silnika - sprawdzałem to u siebie programem . Sondę możesz multimetrem...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... dużo tego wszędzie. multimetrem ustawionym na DC niski zakres sprawdzasz napięcie czy oscyluje w prawidłowym zakresie.. minus dajesz na mase a plus na przewód sody (np poprzez wbita szpilkę żeby nie naruszac przewodu i izolacji)
nic dziwnego że na cytrowym nie wyszedł Ci pomiar , przecież multimetry cyfrowe mają za duży cykl pomiaru by to zobaczyć , oscyloskop w tym przypadku jest najlepszy , a na cyfrowym to juz całkiem super ... sa testery do sprawdzania lambdy zrobione na UL1980 czy 1970 , do wstępnego sparwdzenia lambdy to wystarczy :wink:
Dobra jeszcze jedno. Jak sprawdzam zasilania do ECU, to masę żarówki wpinam do aku? A jak masy w ECU to na odwrót? Dodano po 2 A czy żarówkę mogę zastąpić po prostu multimetrem i obserwować czy napięcia się wahają?
To auto robi się na piechote. Tzn musisz miec multimetr i najlepiej analizator spalin. Ksiązke do mazdy i jedziesz. Na poczatek blink codes lub podłaczyc sie do gniazda. Wiem ze nie OBD, ale idzie to zrobic. A nastepnie sprawdzasz ustawienie przepustnicy, prace sondy lambda, czujnik temp.
Hmnnn chodzi taki mit że samochody z włoch nie mają grama rdzy na karoserii ale prawie każdy ma już wymęczony silnik (wyskoka temperatura, ruch miejski). Być może chociaż ja osobiście kupiłem na firme autko z Rzymu i silnik pracuje bez zarzutów. Gdyby rozrząd był żle złożony to silnik nie pracował by jak należy, choć możliwe że akurat to wina rozrządu....
Ciśnienia nie sprawdzałem, temp. silnik wydaje mi się, że jest dobra, bo się prawidłowo nagrzewa i termostat trzyma. Jeszcze jedno co do sondy lambda, bo jak pisałem zamontowałem już trzecią, tym razem używaną, oryginalną z wtyczką o takim samym kolorze (tak mi kiedyś doradził elektryk z peugeota - mówił, że najlepiej taką kupić, bo np. uniwersalna,...
Leyoo mam Omegę A Caravan z silnikiem 2,6. NIe wiem jak sprawdzić tę sondę. COś chciałem sam sprawdzać miernikiem i na wolnych obrotach pokazywało chyba 0,5 V a dopiero jak mocno przygazowałem to na dużych obrotach pokazywało 0,74 V. Mam tylko multimetr cyfrowy, nie mam oscyloskopu. Jak mogę zbadać tę sondę. Napisz mi czas pzryspieszenia do 100 km/h...
Na swoje potrzeby buduję przyrząd pokazujący napięcie rzeczywiste i uśrednione, bedzie jeszcze linijka diodowa bo to miłe dla oka i praktyczne. Dodatkowo bedzie funkcja emulacji lambdy. Dobrze sprawdza sie zwykły miernik wskazówkowy.
Niestety mam dostęp tylko do kilku mierników, diodowego wskaźnika pracy sondy oraz poglądu na pracę sondy z poziomu sterownika instalacji LPG. Uprzedzę pytania - odpinałem i sterownik LPG i diodę, brak zmian napięcia, mają one bardzo dużą oporność, nie zmieniają napięcia czy są podpięte czy nie. Może przyczyną jest to, że ta sonda jest mocno zużyta...
Zastanawiam się nad wyborem taniego multimetru. Jako że ma być tani, to cudów oczywiście się nie spodziewam, ale też i potrzeby nie są duże, jako że jestem amatorem :). Potrzebuję go do okazyjnego sprawdzania napięcia ładowania aku w aucie,sprawdzania upływności prądu na postoju oraz sprawdzanie napięć jakie podaje sonda lambda. Byłoby dobrze gdyby...
Witam, mam problem z Laguną I 1.8 8V F3P (mono), otóż CLIPS (system diagnostyczny Renault) pokazuje, że jest błąd sondy lambda wyłącznie przy pracy na benzynie , na LPG błędu nie pokazuje. Mimo tego, gdy miernikiem sprawdzałem napięcia na sondzie to wychodzą poprawne, tzn wahają się od 0.1 do 0.97V maks. Więc komu wierzyć?] Panowie szklanke zimnej...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
:arrow: Kristoph Gdzie tyle gaz koztuje? U mnie wszedzie ponad 1.20 :arrow: Bubels Tia.. skoro na sadzie jest stale 12V i na benz i na gazie to znaczy najpewniej, ze podlaczyli sie do zasilania sady zamiast do kabla sygnalowego. Masz gwarancje to jedz niech poprawia. Nie masz to sam sobie toto przelacz na kabel sygnalowy. A wczesniej sprawdz czy na...
Może i ja się nie znam na mechanice samochodowej dobrze ale jestem przekonany że żadna elektronika ani sterownik nie jest odpowiedzialny za dostawanie się benzyny do oleju w silniku.To są dwa odrębne układy i lepiej poszukaj dziury w tłoku. Podobnie wpływ miski olejowej na elektronikę, też temat dyskusyjny bo miska to raptem kawałek metalu na kilkunastu...
A wogóle na jakiej podstawie twierdzisz, że ECYU przyjmuje jakieś 450 mV zastępcze . wyczytałem to z jednego z tematów tego forum:D I wszystko opiera się o tą tezę - jeżeli jest prawdziwa to śmiem twierdzić że ma to sens:idea: Przy ciągłej zmianie obciążenia i innych parametrów na pewno nie będzie bez sondy wartości bliskiej 0,45V ...i mówiłem też...
Zbyt dużo z tego nie wiem;/ nwm w koncu czy moja sonda pracuje czy nie pracuje tak jak mowie sprawdzalem multimetrem to napięcie jest 0,46v a grzałka ponad 13v ale błąd sondy jest cały czas może coś z komputerem jest coś nie tak no nwm
Witam A sprawdzałeś Przepływomierz i odczyt z sondy lambda wystarczy ci do tego zwykły multimeter za 30zł..
Od dłuższego czasu walczę z tym silnikiem, jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Zostało sprawdzone już chyba wszystko co się dało, mianowicie: Kompresja na poziomie 13-13.5 bara. Rozrząd sprawdzany dwa razy, składany na blokadach. Podmieniane czujniki położenia wału, walka rozrządu, świece, cewki, przepływomierz, przepustnica, wtryskiwacze,...
Cześć wszystkim, jestem w trakcie szukania auta dla żony. Jednym z nich jest Skoda Fabia 2. Dziś oglądałem Skoda Fabia 2 1.2 MPI 12V 51kW, z 2007 roku. Fabia jest zagazowana. Po odczytaniu błędów mam coś takiego: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03E-906-033-AZQ.lbl Oznaczenie elementu: 03E 906 023 B Komponent: SIMOS91 1.2l 4VG 0807 Weryfikacja:...
Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia...
Problem wygląda tak, że samochód pali 15l/100 przy mega ekonomicznej jeździe, automat. To trochę za dużo.. Silnik w fajnym stanie, pali czy zimno czy cieplo, nie bierze ani grama oleju, ciśnienie oleju na rozgrzanym 1,5, wtryski ok, żaden nie leje, obroty nie falują, wszystko szczelne. Zaczynamy: Silnik zimny, brak błyskanych błędów na KE. Odpalam auto....
sonda lambda sprawdzać sprawdzać sonda lambda sprawdzać multimetr
kodowanie modułu pralki radio kondensator trzeszcz mieszanka paliwo
napęd prędkościomierza napęd prędkościomierza
Brak polskich znaków w SMS na telefonie Motorola - jak to naprawić? Lokalizacja przewodu prawej kurtyny SRS w Mitsubishi Colt Z30