Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Sprawdzałeś czujnik doładowania? Wymieniałeś? Koszt nowego to ok 130-150 zł.
Z której strony sprawdzałeś luz na turbinie? A może czujnik doładowania szwankuje?
Sprawdzałeś czujnik doładowania? Po lewej stronie na kolektorze dolotowym. U mnie było kilka takich awarii do 2000 obr, każda spowodowana inna usterką: - Uszkodzony kabel wtryskiwacza sterującego - Uszkodzony czujnik doładowania - Uszkodzony czujnik stop! - Uszkodzona wiązka przy silniku.
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
sprawdzałem napięcie zasilania czujnika ciśnienia doładowania i jest 5V miernikiem, ale też sprawdziłem oscyloskopem i nie było widać żadnych spadków napięcia. Jutro sprawdzę jeszcze czujnik wału, może to on robi jakieś zakłócenia.
a sam czujnik doładowania sprawdzałeś?
Sprawdzałem przy pedale przyśpieszenia i czujniku ciśnienia doładowania jest 2,5v. Przy sterowniku dopiero będę sprawdzał.
Jak sprawdzałeś intercoler? Jakie wartości podaje czujnik doładowania w czasie jazdy? To jest szukanie nawet dla dobrego mechanika- ile oleju pobiera?
Cześć wiesz co miałem podobny problem, podobny bo nie dokładnie taki sam. Sprawdź proszę bardzo dokładnie czy motorek nie łapie lewego powietrza, u mnie na rurce IC- Turbo pękła opaska na gumowym przewodzie i silnik łapał lewe powietrze, jeżeli mówisz o małej mocy, dymieniu i szaraniu na rozgrzanym silniku to bardzo możliwe że masz to samo. U mnie turbina...
Co to? EGR? To może czyszczenie? MOże wymiana ? Może chłodniczka zarosła. Sprawdzałeś coś?
Czy jesteś pewny firmy która sprawdzała wtryski? bo z tym różnie bywa.Jak długo trwała operacja sprawdzania?Ja sprawdził bym dolot na szczelność , czujnik doładowania, AdBlue i tak jak koledzy sugerują ciśnienie na katalizatorze.I jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej .
Czujnik doładowania sprawdzałeś? Wężyki podciśnienia dobrze wpiąłeś. Turbo wg logów bije jak szalone. Albo to są głupoty albo turbo cały czas zawór WG jest zamknięty.
Czujnik doładowania sprawdzić pompka podcisnieniowa podawać podciśnienie i sprawdzać zmianę napięcia na czujniki - proste
Jakie masz napięcia na czujniku doładowania w jakich zakresach obrotów? Czy sprawdzałeś rozrzad, czujniki walka i wału? Czy pod kątem mechanicznym siknik jest sprawdzony?
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
witam wszystkich. nie moge sie pozbyc błedu p0400... wymienione elektrozawory sterujace : egr turbiną klapami w kolektorze dolotowym -podcisnienia całe -gruchy całe -egr czysty działający - klapy w kolektorze chodzą elegancko -turbo sprawdzone zaczyna mi brakowac pomysłow ...;/ sprawdzałem czujnik doładowania ale jego niejestem pewny zasilanie ma ok....
Sam jechałem i sprawdzałem ten 7 wtrysk, i ni ciorta, nie lał. Szok, Co dalej sprawdzać ???
Dziękuję za pomoc będę sprawdzał.
Najlepiej byłoby podłączyć komputer, przejechać się po dziurach i patrzeć co komputer widzi. Po opisie wygląda mi to na błąd elektryczny, a nie widzę żeby była sprawdzana instalacja. Tak więc trzeba sprawdzić instalacje pod obciążeniem sterownik-czujnik ruszając wiązką. Do sprawdzenia instalacja szczególnie na odcinku rama-kabina tam lubi się psuć.
Nie wiem jak wyglądało to sprawdzanie przepływomierza - można to zrobić jedynie urządzeniem diagnostycznym, tak samo czujnik ciśnienia doładowania. Są to to najważniejsze czjniki mające wpływ na dynamikę silnika. Wkręć czujnik ciśnienia i sprawdż czy nie jest zaolejony. On ma bardzo malutki kanalik (otwór) co przy przeciekach oleju łatwo się zapycha...
Ale czy jesteś pewien absolutnie, że to nie sprzęgło? Jeżeli je wykluczasz tak definitywnie to zostaje ci wyczyścić czujnik doładowania, na próbę odłączyć przepływomierz. Jeżeli nadal nie, to komp zostaje.\ i sprawdzanie parametrów.
Taki błąd się wyświetla obwód czujnka ciśnienia przed turbiną błąd df651 No właśnie . A nie "czujnik doładowania przed turbiną " jak wcześniej napisałeś . Chodzi chyba o czujnik ciśnienia spalin przed DPF. Nie . To nie jest czujnik ciśnienia spalin przed DPF . No to przecież ma jak byk "czujnik ciśnienia przed turbina " nigdzie tam nie jest napisane...
tak kolego po sprawdzałem , zawór na turbinie działa , podciśnienie też , czujnik doładowania podłożyłem sprawny ,moduł jest bosch-a tez dałem do sprawdzenia wszystko wygląda w porządku ,
Dzięki kolego, widziałem ten opis jednak brakuję mi pinów które odpowiadają za czujniki. Niestety nie ja go demontowałem i sprawdzałem wiązkę, a trafił do mnie z informacją że nie ma 5V zasilających czujnik ciśnienia doładowania.
Silnik "chodzi" równo na niskich obrotach? Sprawdzałeś czujnik temperatury paliwa na pompie? Może byc również czujnik doładowania. Pozdrawiam
Dobra, mam drugi taki sam, przełożę całą rurę z czujnikami parkowania i intelcooler, jak będzie dalej zamulać to znaczy że to nie to :) tak chyba będzie najprościej i najszybciej. a przy okazji opier chłodnice powietrza Karcherem :)
Volvo FL 180 KM - 2006 rok, nie ma mocy. Sprawdziłem i wyregulowałem zawory oraz wtryskiwacze. Pompa była sprawdzana w serwisie Bosch, czujnik ciśnienia doładowania nowy, turbina sucha a przewody i chłodnica sprawdzona. Szczelność i układ zasilania paliwa, też sprawdzony. Może miał ktoś taki problem i mógł by mi coś doradzić? Auto pali 27 l. i nie ma...
I na postoju i w czasie jazdy tempomat robi robote na całego więc tutaj nie ma się co czepiać. Ostatnio auto ma również słabe ciśnienie doładowania turbiny. Sprawdzałem gruszkę na tubinie, klapkę od WG, dolot szczelny, czujnik doładowania też i dalej klapa. Ciężkie jakieś jest te auto. Czy ta dwa problemy mogą mieć ze sobą coś wspólnego ?
Jeden z najbardziej przewałkowanych tematów apropos 2.2 dci ale nic to:0 Po kolei Auto po zakupie poszło na remont silnika, stwierdziłem że fajne i że sobie pojeżdze. zrobiona głowica , pierścienie panewki. Jeździłem wszystko fajnie aż po jakims czasie po długim staniu w korkach pojawił sie objaw odcinania silnika przy 2 tys obr, na 1 i 2 biegu, oraz...
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe...
Instalacja sprawdzona od czujnika do sterownika ? Często przyczyną usterki czujnika temperatury,ciśnienia doładowania w tych modelach to rezystancja instalacji ,przy sprawdzaniu jest dobrze. Można sprawdzić bloki pomiarowe. W aso gotowa wiązka z kostką czujnika i pinami do wpięcia w złącze sterownika detal 130 pln.
Witam, dzięki za podpowiedzi ale chyba już to wszystko robiłem . Sprawdzałem przejścia czterech przewodów od czujnika doładowania do wtyczki EDC i wygląda że jest ok.Jedyne co mnie dziwi to dlaczego jak wyciągnę wtyczkę od zaworku ustawiania geometrii turbiny to jeden z błędów znika, a geometria i tak po dodawaniu gazu ani drgnie, czy jest podłączony...
witam. Czytam i nie wierze w to co czytam dosłownie jak bym widział mój przypadek.Dwa dni temu też lutowałem kabelki od czujnika ciśnienia doładowania bo był jeden urwany i od tego momentu nie mogę uruchomić samochodu, też nie mam napięcia 5V na tym czujniku. Po podłączeniu pod komputer wywala kilka błedów innych czujników gdzie też nie mam zasilania...
Nie wszystko przylutowane dobrze, sprawdzałem... . Na emaila poszedł plik z dźwiękowy z gadaczki.
Jaka turbina ??? nowa czy regenerowana ??? Może mechanik źle dokręcił rurkę do smarowania turbo lub jej odpływ i po prostu cieknie . Sprawdzałeś na osłonie silnika . Sprawdz tę rurę tam gdzie idzie czujnik ciśnienia doładowania .
podstawą w diagnostyce doładowania jest test drogowy (3bieg,3 tyś obr., 100% gazu)sprawdzasz wsazania czujnika(grupa11) zobacz też co pokazuje czujnik na samym zapłonie(ciśnienie atm)
Masz kilka czujników na jednej lini zasilania. Jeden z nich gra w hu... i taki będzie objaw. Miałem pacjenta który odcinał turbo i żucał błędem wslazującym na czujnik ciśnienia w dolocie. Uszk był czujnik ciś na szynie. Drugi pacjent podobne objawy uszk przepływomierz. Schemat inst. Ile czujników na wspulnym zasilaniu i sprawdzamy lo kolei
Dziś to sprawdzałem i wszystko jest okey. Auto nie ma problemu z przyspieszaniem czy doładowaniem. Problemem jest jedynie skakanie czujnika kopiowania turbo, wtedy gdy silnik osiągnie pewnien próg temperaturowy, tak jakby cewka traciła swoje właściwości.
Wiec wtyki sprawdziłem i są dobre , czujnik podmienilem i nic to nie dało . Bez kompa chyba się nie obejdzie . Bo chyba zawór w butli się nie zapchal bo jak sprawdzałem filterek to ciśnienie uszło spore . No chyba ze jeszcze czujnik doładowania
Przeplywu powietrza nie sprawdzałem, muszę przyznać. Przy pierwszym odczytaniu bledów faktycznie pokazał się bląd przepływomierza i czujnika doładowania ale na chwile obecna oba zginęły. Jutro na pewno zajmę się sprawdzeniem waszych propozycji.
Mianowicie jest taki objaw że po dodaniu gazu i puszczeniu powyżej pewnej granicy sam silnik wchodzi na obroty troszkę wyższe niż pedał na to wskazuje- faluje przez 3 sek i następnie spadają obroty. Pedeał ma dobre odczyty , ale podmieniony i to samo sie dzieje. Obstawiam nastawnik w pompie która była z 8 razy ''sprawdzana''. Jest błąd czujnika tem...
Tak jak pisałem na początku postu, czujnik ciśnienia doładowania padł jakieś 5-6 miesięcy temu i jest nowy (oryginalny vw) Dodano po 2 Ciśnienie na spoczynku jest ok sprawdzałem bo myślałem ze nowy czujnik szwankuje.
Siłownik sprawdzałem, tzn. spradzałem jego pozycję i jest odpowiednia, no chyba żeby w środku coś się urwało,ale w to wątpię. Czujnik doładowania też podmieniany i nie było efektu.
Do konca z tym czujnikiem to nie wiadomo ma troche inny nr. Jest jeszcze jedna sprawa przy gaszeniu niezamykało klapy gaszacej (mieszek cały) dzis po wymianie tego czujnika od doładowania nagle klapa zaczeła działac z 10 razy sprawdzałem. Tak zassało olej ale odrazu 5 reczny i zdusiłem go :-) za tydzien bede w pl kupie nowy czujnik turbo do regeneracji...
Zaprowadz autko do kogoś co ma czym sprawdzić paraetry (jeżeli nie masz) bo takimi sprawdzaniami jeżeli nie masz pojęcia możesz niezłą krzywdę zrobić turbosprężarkę i nietylko
witam. a sprawdzał kolega wartość podciśnienia-szczelność układu? zaworek zwrotny serwa hamulca? pozdrawiam
Odłączanie wtyki nic nie daje. Na plaka pali. Czujniki ciśnienia atmosferycznego i doładowania ok. Rozrząd sprawdzałem, z tyłu płaskownik, dół na zero, no i pompa. Jest ok. Czekam na kolesia aż się odezwie po zrobieniu rozrządu. Jak tylko się pojawi sprawdze kąt ewentualnie skoryguje. O jaką śrube trójkątną w pompie chodzi.
Problem polega w złym składzie spalin,więc jeżeli czujnik po podpięciu do innego auta pokazuje normalnie zostaje wykluczony ,tym samym trzeba patrzeć i sprawdzać dalej.Taka procedura to diagnoza, a należy sprawdzić katalizator ,jakość Adblue,instalację elektryczną w obwodzie czujnika,poprawność ciśnienia doładowania itp.
(at)ElektrodaBot 1. Czy masz dostęp do schematu elektrycznego tego konkretnego modelu Movano z SID310? Odpowiedź: Nie mam. Proszę prześlij jeżeli masz dostęp. W załączniku jest foto naklejki sterownika oraz jego pełen odczyt. 2. Czy auto miało wcześniej jakiekolwiek modyfikacje lub naprawy elektryczne mogące wpłynąć na instalację 5 V? Odpowiedź: Nie,...
Nierówna praca silnika czasem ciężko wchodzi na obroty, a jak wejdzie puści biały dym. Wymieniono wtryski, elektro pompy sprawdzone, głowice po naprawie wymienione wszystkie zawory wydechowe. Sprawdzona wydajność turbiny, interculer sprawdzony, czujnik doładowania sprawdzony, pompka mechaniczna sprawdzana, ciśnienie paliwa także. Problem jak wcześniej...
Czujnik map zmieniałem na inny. A ciśnienie doładowania za małe cały czas. :/ Sam już nie wiem :( Nie jest za małe dla PCM, skoro przestawia kierownice turbiny, ograniczając spręż. Czy sprawdzałeś elektrozawór podciśnienia turbiny? czy ktoś tam nie grzebał z przewodami podciśnienia i np nie pomylił elektrozaworu EGR i turbiny i pozamieniał wężyki?...
To rzeczywiscie było połączenie z czujnikiem(zaśniedziała wtyczka) teraz czujnik po uruchomieniu zapłonu ma 5V a po przygazowaniu 12V czyli wszystko jest prawidłowo. Moim zdaniem chyba mam uszkodzony sam zawór ponieważ turbina nadal nieładuje powietrza. Sprawdzałem na połączeniu bezpośrednio bez czujnika to przewód od IC robi się twardy ten sam test...
Czujnik doładowania wykręć jak jest cały ulepiony szambem to do benzyny i go wymyj bo zawsze są zasyfione, wtedy jak błąd wywali ponownie to diagnostyka i sprawdzać ciśnienie doładowania.
Witam, szukam na forach ale ciężko znaleźć odpowiedź na mój problem. Mam lagune 2 1.9 dci 120km silnik po remoncie jakieś pół roku temu obróciło panewkę, nowa turbina i nowy elektrozawór sterujący turbiną i IC. Od pewnego momentu mam problem z błędem który męczy wiele osób otóż jest to jak komputer twierdzi błąd wtrysku, czyli zapala mi się na pomarańczowo...
Witam Po odpaleniu Passata i przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka od świec żarowych, przy czym traci moc, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błąd znika, na zimnym silniku czasem powraca, ostatnio po przejechaniu 700km ani nie wyskoczyło. Po podłączeniu do komputera błąd P2563 p0238 oraz komunikat zdjęcie poniżej. Wymienialem czujnik ciśnienia,...
Sprawdzałeś to o czym wyżej napisałem? Uparłeś się na ten komputer... A o sprawdzeniu tych podpowiadanych elementów ani słowa. Komputer nie poda większej dawki dopóki nie będzie widział doładowania, puszczonego sprzęgła, wyłączonego luzu skrzyni biegów, sprawnego pedału gazu. Ciśnienie paliwa mierzyłeś na bloku, zawór przelewowy sprawdziłeś, czujniki...
Witam, Czy winą oslabienia silnika może być wada instalacji idącej do pompy?. w serwisie sprawdzali mi kody usterek EDC i wykazało 16 błędów nalistwie od pompy wtryskowej, 1 błąd na czujniku doładowania.
Co Ty gadasz właśnie ten w kolektorze dolotowym to jest map sensor. W kolektorze dolotowym nie może być Map sensor, a kod P2562 wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania, czyli za turbiną. Przed turbiną może być tylko przepływomierz,który może byc zintegrowany z pomiarem temperatury. Dodano po 2 Czujnik powinien być pod turbiną na gruszce od wastegate....
Witam, przepływka jak i Map sensor przemyte bardzo dokładnie, jako iż zdjąłem klemę + na akumulatorze zresetowały się prawdopodobnie mapy paliwowe, więc wrócę tu za jakieś 100-150km jak wszystko się ustabilizuje, bo korekty w czasie jazdy sięgały nawet 17% na +. Co do doładowania, w opcjach jest wyświetlanie doładowania jako bezwzględne, lecz gdy zaznaczę...
Przelewy na wtryskach, zawór zwrotny na listwie, kontrola pompy czy nie ma opilków matelu na zaworze, filtr paliwa itp. Samo podłączenie pod komputer nie naprawi usterki. To prosty układ paliwowy. Cudów nie ma. Gdzieś masz stratę ciśnienia chyba że inny układ jest uszkodzony i komputer odcina paliwo przy 2500 np niewłaściwe ciśnienie doładowania lub...
Czy sprawdzałeś w parametrach czy przy dodaniu gazu wzrasta ciśnienie w kolektorze dolotowym i czy rośnie temperatura na czujniku powietrza po zagrzaniu silnika. To że ciśnienie doładowania jest na poziomie około 1 bara to nie jest nienormalne porównaj go z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego powinno ono oscylować około tej wartości. Wydaje mi się...
informacje blokady rozruchu - stan kalkulatora - kalkulator zablokowany. Czyli wygląda na to że immo trzyma. Na jednym zdjęciu widać "informacje o obwodzie powietrza dolotowego" - zauważ że tych danych jest więcej i można je przesunąć w dół i zobaczyć resztę. Powinno gdzieś też być coś takiego dla paliwa - tam będzie ciśnienie paliwa zadane i odczytane....
Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy. Turbo dziś sprawdzałem podczas jazdy na kompie pokazuje od 1 do 2,2. Oj ciężko coś naprawić jak się nawet nie wie co się naprawia :cry: Nadal twięrdze że kumaty diagnosta i i dobry przyrząd diagnostyczny dawno załatwiły by sprawę.
bo zaczołem juz podejrzewać, ze to dymienie to może być pompa która juz była sprawdzana i jest ok. wtryski też ponoć były sprawdzane. Dodano po 2 pedał działa, normalnie gazuje. są tylko takie czasami przypadki ze sam lekko sobie doda gazu lub reaguje z opóżnieniem, ale to sporadycznie sie tak dzieje. No to EDC Tego nie toleruje-wymiana.( ale widzisz...
Nie wiem czy na zimnej czy na gorącej. Mechanik który to sprawdzał mówił ze ciśnienie mam książkowe. Czujnik nie wiem. A jak go sprawdzić? Tzn mechanik sprawdzał napięcie na kablach dochodzacych do czujnika i mówił ze nie ma prądu. Czyżby przekaźnik padł?
Mi też padło zasilanie 5V do zasilenia potencjometru i czujnika doładowania w Vivaro 2.0cdti. Winą był chyba czujnik który dostawał zwarcia. Rozebrałem sterownik i prawdopodobnie uszkodził się układ scalony bosch chyba zarządzający liniami zasilania. Nie znalazłem opisu tego układu w necie dlatego takie są moje przypuszczenia. Na szybko najlepiej działa...
Auto robiłem etapami. Na początku wymieniłem turbo i mapsensor, pojechało to na przypisanie i wystrojenie, i auto nie wygenerowało więcej niż 218 km, bo skończył się układ paliwowy. Następnym razem wymieniłem wtryski, pompę i listwę z czujnikami. Pojechałem na przypisanie tych podzespołów i strojenie, i okazał się problem z brakiem doładowania. Borykam...
Ewidentnie chodzi o to doładowanie. A tam nie ma przypadkiem jakiejś nieszczelności w okolicach intercoolera? Nie doczytałem, żeby kolega tam sprawdzał. Analogowy manometr pomoże wykluczyć błąd czujnika/sterownika. Zasilanie czujnika prawidłowe? Warto sprawdzić. Mój znajomy swego czasu sprawdzał szczelność zaślepiając układ dolotowy dętką i pompując...
Wcześniejszy problem tyczył się samego odpalania auta. Sterownik został okryty i żadna woda się nie zbiera. Nie zmienia to faktu, że sam sterownik gdzieś w środku nie mógł się popsuć. Sprawdzałem błędy na VAG-u, ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Ewentualnie czy jest jeszcze możliwość, że któryś z czujników ciśnienia doładowania, itp. jest uszkodzony...
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
Ciekawe co piszecie. Pytanko pierwsze z tym boschem, jako rozumiem przedstawiciel bosch nie ma takiego urządzonka do sprawdzania wysokiego cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia (piezoelektryczne foliowe czujniki). Jest to typowe urzadzenie dla profesionalnego serwisu boscha. teoretycznie nie mam takiej mozliwosci aby szczelna (nie leje) pompa...
Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów: 1) dotyczył EGR 2) kalibracja przepływomierza wyłączona 3) czujnik ciśnienia atmosferycznego Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem....
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
WITAM VW LT35 2,5TDI MOT.AHD Problem polega na braku mocy, nie czuć go pod nogą na 5 biegu przy 70kM/h bez ładunku zamiast przyspieszać ma tendencje spadkową. Recyrkulacja zaślepiona, przepływomierz nowy z oryginału, przewody podciśnieniowe wymienione, zawór gaszenia w pompie nowy, zapłon OK. Diagnozowałem VAGIEM poza ilością powietrza inne parametry...
Egr wyciągane 2-3 dni temu, jest czyste i bez syfu, w kolektorze też nie ma sufy, Czujnik doładowania na 1 śrubkę był nowy montowany w zeszłym roku więc go nie sprawdzałem, bo uważałem że nic mu nie może dolegać. Luz poprzeczny na ośce jest lekko wyczuwalny, tylko że sterując turbinką ręcznie, to autko miało kopa. Turbina była robiona przez poprzedniego...
Witam. Mam taki problem z Volvem FH 480 z 2008, że wyświetla błąd MID 189 PSID 98 FMI 1 niski poziom doładowania silnika i nie mogę sobie z tym poradzić. Sprawdziłem: - szczelności chłodnicy powietrza (według zaleceń Volvo, tak jak jest to opisane w Inpakcie), - wkład katalizatora jest nie wysunięty jest tak jak powinien. - robiłem test zaworu membranowego...
Kolego w blokach patrzyłem i napięcie na pedale gazu się zmienia ale jest jest położenie pedału w blokach i jak jest ok to normalnie jest 100% a jak nie reaguje na pedał gazu to położenie się nie zmienia a napięcie w v się zmienia. Sprawdzałem na rysunku i u mnie w korpusie jest tylko czujnik cisnienia i temp doładowania. A kolego gdzie znajduje się...
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Ostatecznw wnioski : uszkodzony był kabel (-), gdzieś w wiązce - być może przegryziony przez szkodnika, od dolnego czujnika (boost pressure), ale (!!!) wymiana przewodu powodowała nowy "fault code" - awaria EGR - EGR wymieniono - problem EGR zniknął, doładowania dalej brak, błąd korelacji. Podstawiłem 3 nowe czujniki z róznych żródeł - bez zmian. Założyłem...
Tego się tak nie sprawdza. Tylko Miernik /oscyloskop i pompka, a specyfikacja większości jest podobna.
Witam. Mercedes W211 2006r Lift OM642 190km. Przy pełnym naciśnięciu pedału gazu wedle komputera diagnostycznego pokazuje 2.6 bara ciśnienia doładowania, po czym samochód łapie muła i przy dodawaniu gazu czy lekko czy mocno ma max 1.2 do 1.3 bara ciśnienia doładowania. Ponowne zgaszenie i dopalanie działa do momentu dania buta na gaz. Nastawnik zregenerowany....
KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD 12- rozpoczęcie procedury sprawdzania 14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30 15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30 16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy 17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie...
Filtr paliwa wymieniony, przewody od podciśnień, wszystko przepatrzone, nigdzie nie ucieka powietrze, MAP sensor sprawny, czujniki śmigają, nowa bolączka, dzisiaj cisnę do mechanika, zobaczymy, co powie, bo ja już nie mam pomysłów, błędów brak, obstawiałem świece, z tego co czytałem na forach, wirnik nie ma luzów, łopatki również w świetnym stanie,...
Witam, Mam problem z autobusem Scania Irizar PB. Silnik Scania DC1104 PDE 380 KM. Autobusem jeżdżę osobiście od 4 lat i zauważyłem, że stopniowo traci trochę mocy. Nie jakoś strasznie, ale było to wyczuwalne. Auto normalnie odpala ciepłe i zimne, nie dymi, nie było większego spalania, aż do niedawna z tankowania na tankowanie zaczęło palić około 3 l...
Witam kolegę!! Miałaem tą samą sytuację w moim Vw touran 2.0 TDI auto straciło moc,zachowywało się tak jak twoje,Vag również nie wykrył błędów,przeczytałem wszystkie posty na forum i sprawdzałem po kolei,obstawiana była turbina,zapieczone kierownice,zawór egr,czujnik doładowania,wtryski,itd,u mnie błachy powód rozszczelniła się chłodniczka IC,zajęło...
Turbo ma czujnik położenia gruszki czy tam geometrii. Położenie chodzi równo z żądanym nic się nie przycina i wszystko jest drożne. Sprawdzałem to dokładnie myśląc że właśnie nadmiar ciśnienia powoduje ten podniesiony przepływ. Narazie nie mam auta, ale jeśli dobrze pamiętam to ciśnienie doładowania też równo idzie i równo spada. Wróci powalczę jeszcze.
Mimo wszystko, spróbuj tej szybszej jazdy. Turbina będzie chodzić i niby nic wiele się nie zmieni, bo znam przypadek, że właśnie taka była włożona i nic się nie zmieniło specjalnie,tak po założeniu, tej nie właściwej jak i po założeniu tej właściwej. Jednak Mapa silnika jest realizowana w oparciu o zaprojektowane wydajności i ciśnienia przynajmniej...
Witam. Pacjent to Golf IV Variant z silnikiem 1.9TDI ASV. Do usterki doszło w momencie normalnej jazdy, czyli zwykła jazda po prostej bez szaleństw przy 2500 obr. Samochód momentalnie stracił moc i nie dało się jechać, ponieważ silnik kręcił się jedynie do ~2100 obr. Można nim było jechac dopiero po odpięciu wężyków od N75 (zaślepiłem podciśnieniowy,...
Ja bym poszukał gdzie jeszcze jest 5V (na przykład na inny czujnik) i podał to zamiast tego co masz. Najlepiej przez oryginalną wiązkę. Miernik może oszukać, wiązkę należy sprawdzać z obciążeniem. Jeżeli dalej nie będzie prawidłowego zasilania, to wiązka. Jak błąd zniknie to sterownik. A najlepiej jak byś miał zasilacz laboratoryjny, żeby podać odpowiednie...
Uważm że diagnoza komputerowa to jest podstawa, tym bardziej w takich usterkach jednak tutaj komputer nie wykazał żadnego błedu. Natomiast przepływkę (jeśli jest takie podejrzenie) sprawdzam na komputerze porównując wartość rzeczywistą z wartością zadaną. Można sprawdzić i bez komputera dokonując pomiaru napięcia na przepływce. Natomiast w nowych konstrukcjach...
No to teraz porównaj na postoju jakie widzi ciśnienie atmosferyczne oraz doładowania, mają być prawie takie same, różnica kilku milibar. W czasie jazdy sprawdź ciśnienie doładowania. Na postoju jest jak piszesz praktycznie takie same, różnica kilku milbar. Podczas jazdy nie sprawdzałem, w pojedynkę cieżko no i tym samochodem ciężko jechać. Jeszcze...
Z jakiego powodu wymieniasz czujnik? Czy czujniki są nowe? Czy była przeprowadzana diagnostyka i sprawdzane ciśnienia doładowania pokazywane przez komputer?
Diagnostyka potrzebna w tym przypadku. Zgaś silnik i odpal ponownie. Sprawdź wtedy czy sztanga zmiennej geometrii będzie pracować przy zmianie prędkości obrotowej silnika. Jeżeli tak będzie to najprawdopodobniej układ doładowania zostaje przeładowany lub sam czujnik ciśnienia w kolektorze przekłamuje wartości. Miałem tak w Renault Lagunie 130KM. Kompresor...
Nie z turbina nic nie było robione . głównie chodzi o napięcie jakie dochodzi do czujnika doładowania 7,5 volt wydaje mi się że jest zbyt duże . po odłączeniu czujnika auto całkiem traci moc . Dodano po 6 Sprawdzałem wszystko co mogłem . staram się podać wszystkie informacje , które mogą naprowadzić na przyczynę . Są też takie momenty podczas jazdy,...
Witam wszystkich forumowiczów, pacjentem jest Man TGA 26440 silnik d 2066 . Od pewnego momentu kiedy zacząłem pracować na zamkniętej budowie i samochód nie chodzi na pełnym zakresie obrotów pojawia mi się błąd edc 03088-03 wyczytałem że jest to błąd czujnika ciśnienia doładowania. Intercooler wyczyszczony silnik specjalnie nie bierze oleju ,turbina...
witam i zgadzam sie z kolegą Krisem, sprawdzać można różne rzeczy na różne sposoby, przykład serwis daf nic nie stwierdził, przejżeli wszystko i jest ok. to pozostało tylko uderzać w ciemno i wymienić czujnik ciśnienia i temperatury doładowania i strzał był strzałem w 10 - jedno szczęście pomogło. A też sie kontaktowałem z Panem który rozpoczął ten...
WITAM WSZYSTKICH POSIADACZY OPLA VIVARO BORYKAJĄCYCH SIĘ Z PROBLEMAMI BRAKU MOCY W SWOIM VIVARO PO WYMIANIE CZUJNIKA TEMPERATURY PRACA SILNIKA WRÓCIŁA DO NORMY . ALE PROBLEM Z MOCĄ KTÓRA PRZEPADŁA JEST W DALSZYM CIĄGU . SPRAWDZIŁEM WSZYSTKO OD TURBINY DO CZUJNIKÓW PODCIŚNIENIA ŁĄCZNIE Z ZAWOREM STERUJĄCYM TURBINĄ .I ŻADEN MECHANIK W SERWISIE NIE WPADŁ...
ogólnie sprawdzałem czujnik kompresorem na stole i wyglada na to ze wszytsko jest ok, ps. cały czas myslałem ze masa z czujnika = masa samochodu, bede szukał dalej. Narazie wielkie dzieki
czujnika doładowania czyszczenie czujnika doładowania czujnika ciśnienia doładowania
wyznacza warto rezystor uszkodzony sensor buderus instrukcja serwisowy
czarna lista gitara akustyczna
Spadek obrotów silnika po włączeniu biegu – przyczyny i rozwiązania Zabezpieczenie N50 zamiast N75 w Pioneer SX P720?