http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
Nie zapala na hamulcu bo nie czuje luzu więc od tego zacznij tzn czujnik czarny przy kole. Jeśli masz stary to go sprawdź, jeśli dobry to go podłącz w aucie, wciskaj cyklicznie palcem i zobacz w telefonie czy auto widzi "neutralny" i "poza neutralnym" na zmianę. Jeśli czujnika już nie masz to możesz połączyć kawałkiem przewodu styki w kostce do czujnika....
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Kolego nie zmieniaj sensu mojej wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem że tak sprawdza się RCD. Napisałem że sprawdzanie RCD rezystorem jest tyle samo warte co sprawdzanie żarówką itd. Proszę czytaj za zrozumieniem. Wiem jak działa RCD i po co jest stosowane, więc Ameryki dla mnie kolego nie odkryłeś. Chodzi mi o to że po sprawdzeniu tym swoim opornikiem...
sprawdzanie miernikiem na sygnał to bez sensu strata czasu musisz wziąć żarówkę i żarówką sprawdzać, żeli przekaźnik dobry to leć po kolei instalacje do cewki przekaźnika
Posprawdzaj podłączenia mas w lampach. Dodam tylko, że tylnych. Tam jest przyczyna problemu - "słaba masa". sprawdzaj żarówką i to przynajmniej 21W.
Wykręć licznik i sam sprawdź przewody pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Zmarnuj tę godzinę przy tym a bądź pewny. Moim zdaniem uszkodzony czujnik lub instalacja. Nie sprawdzaj przewodów miernikiem tylko żarówką 21W - przy sprawdzaniu miernikiem pokazuje że jest cały a później się okazuje że jednak nie.
Ja zawsze sprawdzam instalacje żarówką h1 55w ugnity zawsze polegnie.
Masz zwarcie na instalacji, nie szukaj po bezpiecznikach czy przekaźnikach, tylko żarówka do ręki i sprawdzać który kabel przetarty
Kolego korzystaj ze schematu (dostępny w kolorze na forach internetowych). Podczas odbudowy instalacji zwracaj uwagę na kolory kabli i korzystaj z miernika, a w czasie sprawdzania instalacji możesz włączać w obwód żarówkę, co uchroni instalację przed uszkodzeniem. Sprawdź wizualnie uzwojenia prądnicy, a w razie potrzeby pomierz je i porównań np. w podobnych...
Ale gdzie szukaj w wyłącznikach? Czy wszystko po kolei , nie które puszki są pod tynkiem od samego początku Twojej instalacji. Puszki należy odkryć bo i tak powinny być dostępne. Wyłącznik światła był sprawdzany?
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
ak, jak ostatnio sprawdzałem to właśnie probówka świeciła na dwóch kablach . Czy w tym czasie włącznik od tej lampy był w pozycji wyłączonej? No i ogólnie instalacja do przeglądu przez fachowca.
Na moje oko masz pomylone przewody, tam gdzie powinieneś mieć stały to masz po stacyjce (lub pozycja ACC, zależy od auta), a na zapłonie masz stały pozamieniać przewody i będzie chulało. Tak jak kolega napisał żarówka 12V 5W lub 10W i sprawdzasz i wiesz wszystko w razie pomyłki na pewno nie uszkodzisz instalacji w samochodzie kiedy będziesz szukał za...
Nie świeci, sprawdzałem probówką, wtyk, nie dochodzi prąd do żarówki.
Tak jak napisał już kolega MARIUSZ uszkodzony jest przewód zerowy a faza czyli twój + zamyka się przez urządzenia podłączone do prądu. Powypinaj z prądu po kolei urządzenia sprawdzając w którym momencie na jednym z przewodów zniknie faza (łącznie z żarówkami).
Dzień dobry, Jakie są typowe objawy uszkodzenia diod w mostku prostowniczym 9-diodym z podziałem na 6 diod prądowych i 3 diody wzbudzenia? Napięcie na B powinno być równe albo minimalnie mniejsze niż na D? Lekko żarzy się kontrolka z żarówki 2 W, poza tym ładowanie jest i się zastanawiam, jakie byłyby objawy uszkodzonych diod prądowych, bo jeżeli są...
Dokładnie tak, jak opisałeś. Rezystor zużywa brakującą część prądu, żeby komputer nie odebrał diody LED jako spalonej żarówki. Ekonomicznie - bezsens. Już lepiej by było wyłączyć albo zablokować sprawdzanie żarówek w instalacji, bądź obniżyć próg alarmowania.
Sprawdzałam całą instalacje i nie ma żadnych przetarć, Żarówki w tych błękitnych kloszach też sprawdzałaś?
A może przewód był gdzieś łączony jeżeli masz dwa brązowe. Dzwonek sprawdzałeś nowy podłączałeś do gniazdka ? sprawny na 100% Jeśli stary dzwonek działa - to wepnij w jego miejsce żarówkę na 220V i zobaczysz czy zaświeci. I będzie wszystko jasne
Więc są to sytuacje wzięte z życia. Dlatego proszę, przestań spamować. Nadal nie chcesz zrozumieć, że odniosłem się do sytuacji przedstawionej przez autora . Mimo iż w poście #12 napisałeś prawdę to twoja uwaga nie wniosła nic nowego do tematu. Ponadto nie zaskoczyłeś, że napisałem o jednej żarówce w odpowiedzi na: Najmniej skomplikowany przyrząd a...
No to wzywaj dobrego elektryka bo to nie normalne żeby żarówki wybuchały, normalnie się tylko spalają. To cud ze jeszcze nikt oka nie stracił przez to. Oczywista nieprawda. Niestety, ostatnio nie jet to rzadkością, a sprzyja temu zamknięta oprawa w łazience, czyli wzrost temperatury pracy takiej żarówki. Coś tam traci sprężystość i w momencie załączenia...
Sprawa jest trudna. Centralka, zawory, kable, reduktor, kable itd, wszystko do sprawdzenia. Bez czujnika może może chodzić. Zawory sprawdź zasilając na chwilę, bezpośrednio kablem z akumulatora. Usłyszysz czy cykają. Jeżeli tak to żarówką-próbnikiem sprawdź czy dochodzi napięcie i masa. Ale ostrożnie z gazem. Jedna osoba uruchamia silnik druga sprawdza.
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
Jak wywaliło ceramiczny bezpiecznik to możliwe że wcześniejsze dojście, gdzie jest to np. skrzynka przed posesją tam może być też bezpiecznik przepalony. Sprawdź każdą fazę na tych bezpiecznikach ceramicznych, silniki nie chcą się uruchomić bo brak jednej fazy. Weź tzw. próbówkę na zasadzie - żarówka 230V i sprawdzaj każdy bezpiecznik względem ziemi...
Zależy czy instalacja jednofazowa czy trzy fazowa. Przełącz jak możesz na inną fazę. Może to pomoże. Czasem któraś faza może tak siać. Z tąd może ten remont. Załącz żarówkę z pominięciem włącznika. Jak kiedyś gips przycierałem to tak właśnie zasyfiłem podwójny schodowy. Izopropanol pomógł. Recepty nie ma. Sprawdzać po kolei.
Gdy przełączniki są w pozycji spoczynkowej na obu stykach silniczka jest albo +12V, albo masa, dodatkowy efekt hamujący podnośnik szyby Instalację sprawdzaj żarówką, przy słabym/ wypalonym styku miernik pokaże napięcie, żarówka już nie
Dzień dobry, mam w przedpokoju 4 LED-y GU10 na dwóch obwodach - jeden włącza dwie żarówki, drugi pozostałe dwie. Na jednym z obwodów kiedy zgaszę światło żarówki dalej delikatnie się świecą. Chciałbym się dowiedzieć po której stronie problem najprawdopodobniej leży - włącznika czy instalacji/kabli? Żarówkę wykluczam, bo problem dotyczy dwóch naraz +...
Jeśli czujnik nowy i odpowiednio dokręcony (nie może być z dolnej półki - w oplach to nie działa zazwyczaj), to zostaje lecieć po wiązce aż do sterownika. Instalacje sprawdzaj przez żarówkę min 10W.
Ja proponowałem, żeby tym 3-żyłowym kablem nie puszczać napięcia sieci. Ale jeśli te czujniki mają tylko po 3 przewody, to nie mają wyjścia oddzielonego od zasilania z sieci, i sprawa się komplikuje. Może najprostszym rozwiązaniem będzie zastosowanie dodatkowych przekaźników, z cewkami na 230V~. No, chyba że się pociągnie dodatkowy przewód - ale i tak...
Możesz się wpiąć w przewody. Cordoba z 2004r nie ma funkcji by sprawdzać uszkodzenia oświetlenia. Jak nie wierzysz to wyjmij sobie jakąś żarówkę i zobacz czy będziesz miał błąd. Gdyby Cordoba 6L miała moduł to po założeniu oświetlenia diodowego wywalało by błąd. A tak sięnie dzieje, dopiero wersja 6J ta najnowsza sprawdza stan oświetlenia
Jeżeli miernikiem sprawdzałeś instalację to go na chwilę odłóż , rozepnij instalację i sprawdź żarówką - "słabszy" przewód = mniejsza jasność.
Pewnie tak jak wyżej. Telewizory sprawdzamy na żarówce, aby zabezpieczyć instalację w serwisie. Taka żarówka z tego co liczyłem tak na szybko pobiera 400mA. Jako, że się włączają do końca to znaczy, że Wystarcza mu te 0,4A.
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
Sama oprawka, żarówką tutaj będzie tester. Ta metoda sprawdza, tylko czy układ pracuje poprawnie i podłączenia w oprawce są prawidłowe. Mała żarówka zaświeci nawet, gdy będzie duży opór w obwodzie i duża by się tylko żarzyła. Jeśli druga lampa działa prawidłowo, to możesz zlokalizować przekaźniki, które nią sterują, (schemat instalacji) ewentualnie...
W Dafach jest bardzo słaba instalacja elektryczna, proponuje ci sprawdzić wszystkie główne zasilania a potem zasilanie sterowników , a instalację od sterownika silnika do połączenia z przodu kabiny po sprawdzaj bardzo dokładnie pod obciążeniem żarówką np.h7.
Wstępnie można wykonać pomiar Riso odłączając zasilanie rozdzielnicy, wówczas wykonuje się pomiar całej instalacji. Wcześniej należy odłączyć wszystkie odbiorniki włącznie z wykręceniem żarówek. Gdy w instalacji znajdują się zasilacze, sciemniacze itd., to należy je odłączyć i wykonać pomiary na kolejnych odcinkach instalacji. Dopiero gdy będą podejrzenia,...
Przyczyn naciśnięcie przycisku test powoduje zadziałanie roznicowki, ale zwarcie PE i N nic nie wyzwala. Proszę o pomoc czy tak ma byc prawidłowo. Tak może być. .... developer powinien przedstawić protokół z pomiaru instalacji elektrycznej w mieszkaniu potwierdzającej że wszystko jest OK - czy tak? Tak. Powinien przedstawić protokół potwierdzający...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Toyota Yaris MK1: gdy zapalam światła mijania, automatycznie odpalają się również światła drogowe. Wymieniłem manetkę i dalej to samo. Jakieś pomysły, jak to naprawić? AI: Czy problem pojawił się nagle, czy po jakiejś naprawie albo ingerencji w instalację elektryczną? Tylna żarówka spaliła bezpiecznik, wymieniłem całą tylną lampę AI: Sprawdzałeś może...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
A który to pin po zapłonie sprawdzałem 2+ i masę żarówka
A sprawdzałeś funkcje swojego kontrolera ładowania? Często na wyjściu do obciążenia można ustawić OFF/ON/AUTO gdzie to ostatnie to jest wyłącznik zmierzchowy (jak panele nie dają napięcia to włącza zasilania obciążenia - te styki z żarówka). Często funkcjonalność zmierzchowa ma dodatkowe konfiguracje - oświetlaj od zmroku prze 2 godziny (a nie aż do...
Podłączenie w szereg przez żarówkę zapewni nam to, że podczas rozruchu układu w przypadku jakiegoś zwarcia, nic nam nie "przypali" się, tylko żarówka zaświeci pełnym światłem. Podłączenie zera ma być takie jak na schemacie, bo wtedy łatwiej sprawdzać układ i przeprowadzać serwis. A jeszcze może być taki przypadek w instalacji z zerowaniem PEN, że jakbyś...
Zobacz texą podgląd parametrów z pedału gazu, w dafach ale ciągnikach siodłowych psuła się wiązka od pedału do sterownika silnika, usterka ta pojawiała się nagle .Sprawdź dobrze instalację elektryczną ,ja osobiście sprawdzam żarówką H7 , multimetr często wprowadza w błąd.
Ciągłość przewodu sprawdzaj żarówką i wtedy nie będzie niespodzianek.
Instalacja jest ok, sprawdzałem to. Jutro podłącze żarówki na wyjściach zamiast sprawdzać próbnikiem.
zauważyłem właśnie że kierunkowskazy które mam mają żarówki 12 V może to jest problemem?? Chyba podstawowy, nawet! W przerywaczach kierunkowskazów, z zasady żarówki MUSZĄ być dokładnie takie, jak przewidziane dla danego typu przerywacza (i instalacji, naturalnie). W wypadku 6V Jawy/CZ-ty są to 6V/21W. Właściwie narysowany jest ten pierwszy, barwny...
Żadne zwarcia! Takie metody są niedopuszczalne , chyba że ci się spieszy na tamten świat albo do szpitala, o uszkodzonej instalacji nie wspomnę bo przy cenie życia to i tak pikuś. Pozostaje ci tylko jedna metoda : zlokalizować wszystkie gniazda, punkty oświetlenia , wyłączać pojedynczo wyłączniki i pobiegać z miernikiem, sprawdzając obecność napięcia...
Jakiego pasma radiowego dotyczy problem? Jakiego modelu radioodbiornika dotyczy problem? Czy sprawdzałeś z użyciem innego radioodbiornika czy też występuje problem z zakłóceniami? Jakiego typu źródła światłą są używane, klasyczne żarówki z włóknem wolframowym, świetlówki kompaktowe czy ledowe?
Witam Wszystkich Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do samochodu SEAT TOLEDO II rocznik 1999-2000 , a tak nawiasem mam problem z tylnymi światłami przeciwmgielnymi , bezpiecznik jest sprawny , lampka kontrolna się świeci a żarówki nie ( oczywiście żarówki i gniazda żarówek sprawdzałem) Pozdrawiam
Witam Instalacja nie została przemyślana przed jej wykonaniem. Takie połączenia sprawdzają się w przypadku żarówek, ale nie gdy użyta jest dioda elektroluminescencyjna (element o dużej nieliniowości i=f(u) ). Nie mamy żadnej pewności, że prądy w poszczególnych gałęziach będą takie same. Tak jak pisali koledzy, każda gałąź powinna mieć swój rezystor....
Napięcia w sieci były sprawdzane, nie ma żadnych skoków itp. I jaki wynik? Żarówki są marki PILA 75W. W tym tygodniu żywot zakończyły 4szt. Jeśli z tej samej dostawy to krótki czas świecenia zapewne jest skutkiem jakości, może są nacieknięte powietrzem lub inny problem. Jakie jest zabezpieczenie obwodu z tymi żarówkami? Problem eksplozyjnego końca...
Kolego Retrofood sprawdź sobie informacje podane na stronie Pomiaru każdy z każdym nie wykonuje się w instalacji eksploatowanej. Nie ma takiego obowiązku, zapoznaj się z normą bo jesteś daleko za murzynami. Łącznie z Twoim "Bezelem". PN-HD 60364-6 Instalacje elektryczne niskiego napięcia - Część 6: Sprawdzanie Dodano po 12 Kolego Retrofood sprawdź...
No to powiem ci tak.... Instalacja była wymieniana na lewo... Czyli jak większość, która robi, aby zaoszczędzić.... Spaliła się i wymieniono całą skrzynkę z bezpiecznikami.... Na pewno wiesz, o co chodzi.. Większość elektryków tak robi po kosztach... Ale była sprawdzana pomiarami... Nie musisz wierzyć... Po zgłoszeniu spalenia Energa przyjechała, posprawdzała...
Weź żarówkę na 24V taką normalną 55W , podłącz w miejsce bezpiecznika na długich kablach i sprawdzaj instalację patrząc na żarówę . Jak zgaśnie to znalazłeś . Niezawodny sposób .
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Nie zgadzam się. Referencje lokalnego elektryka zawsze można sprawdzić sprawdzając wykonywane przez niego instalacje. Niestety wiele osób uważa, że jak żarówka świeci, to znaczy, że jest w porządku.
Szkoda że kolega nie założył tematu tydzień wcześniej. Akurat przejeżdżałem przez Szczytno. Mogłem zerknąć w tą instalację. Wracając do tematu - cudów nie ma ( przynajmniej w elektryce ). Jeśli bezpieczniki nie są przepalone, włącznik sprawny, wtyczki, żarówki i kable również, to znaczy że któryś z tych elementów został źle zdjagnozowany. Odnośnie kolorów...
Na zdjęciu nie ma żarówek. Przyczyną uszkadzania się LED-ów jest brak odprowadzania temperatury z zamkniętego klosza. W sumie nie sprawdzałem czy klosz się nagrzewa. Dzięki sprawdzę to. Natomiast żarówki są sprzedawane jako "żarówki LED" a nie diody LED :)
Dzięki. Patrzylem ostatnio I na odpalonym w kostce która idzie do zaworu regulacyjnego było 8.4v , dlatego mnie to zdziwiło. W wolnym czasie przejrze jeszcze raz instalacje. I dam znać jak coś znajdę lub naprawie . To się sprawdza żarówką.
Nagle zniklo napięcie + 12v do oświetlenie bagażnika. Bezpieczniki dobre, żarówki dobre, mikrostyk niedawno wymieniony na nowy. Zlutowane kable po lewej, na dole bagażnika kable, ponieważ były zaśniedziałe. Sprawdzałem napięcie w żarówkach, na lutowaniu kabli, na wtyczce. Mam ktoś schemat instalacji elektrycznej
też tak myślałem tylko chcą za tą instalację około 120zł, z żarówką sprawdzałem i jest git. dobra dzięki za pomoc.
Dalej zacząłem sprawdzać żarówką 5v żeby obciążyć instalację i po dotknięciu + żarówki do + akumulatora, a masą do kabla brązowego, żarówka zaświeciła się. Po dotknięciu masą żarówki do kabla białego żarówka nie świeci Robisz i piszesz takie rzeczy, że strach się bać... Zdemontuj alternator i oddaj do firmy która się tym zajmuje lub do dobrego elektryka,...
jak kupuję nową żarówkę jest ok. jak się spali to jest spalona było to sprawdzane w sklepie -bo reklamuje tam często żarówki -gdyż mamy sklep który daje gwarancje na żarówki
Witam Musisz zacząć od sprawdzania instalacji od początku, przy bezpiecznikach, sprawdź ile wchodzi do mieszkania faz i czy zero jest poprawne, napięcię między fazą a zerem powinno być tak jak zauważyłeś 230V a między fazami 380V . Trzy przewody wychodzące do oświetlania to mogą być dwa fazowe (jedna faza rozgałęziona, na dwie żarówki np.) i zero Zwyczajowo...
To znaczy chodzi o kondycję alternatora? On był 2 lata temu regenerowany i raczej powyżej 14V ma, kiedyś sprawdzałem parę razy i okolice 14,2V na długich światłach, ogrzewaniu szyby tył i rozkręconym klimatroniku tzn nawiewie.
Dobrze myślisz Kolego, do sprawdzenia cała instalacja elektryczna, zwłaszcza masy elektrozaworów ale także zasilania, zasilanie całej instalacji gazowej (gasnące kontrolki!), sprawdzaj za pomocą próbówki zrobionej z żarówki co najmniej 21W a najlepiej 55W.
Prosty układ, 6-prądnica, 5-regulator, gruby przewód na lewo pod nim do stacyjki i akumulatora. Nie mogę dodać pliku, wysyłam na p.w. Wysłane, ale jeszcze pewnie trzeba regulator wyregulować. Nie włączaj świateł bo spalisz żarówki.
zewrzeć dwie żyły przewodu z jednej strony(tam gdzie wypust na lampę) a w puszce poszukać multimetrem, gdzie jest przejście. Być może w ten sposób udało by się rozszyfrować połączenia, jednak jest pracochłonne - wiele możliwych kombinacji. Proponuję wypróbowany przeze mnie sposób gdy była przerwa przewodu N "zerowego" w instalacji , oczywiście wykręcenie...
no więc jak podłączyłem żarówe pod faze w gniazdku do kranu to mi świeci. Ale jakim cudem ....... Jak to z tym jest? Po pierwsze: nigdy wiecej nie podlączaj żarówki miedzy gniazdko a kran ( wyraźnie napisałam zeby użyć woltomierza, żarówka nie jest "jakimkolwiek woltomierzem") Po drugie: żarówka świeci bo przepływa przez nią prąd. Prąd płynie gdy między...
Czyli jednak grało prze chwilę... Szukaj w instalacji, nie mierz miernikiem zasilania, lecz sprawdzaj żarówką, najlepiej H4 lub H7.
sprawdziłem wszystkie bezpieczniki miernikiem na przewodność - wszystkie sprawne. Dobrze , a zasilanie na bezpiecznik i wyjście prądu z bezpiecznika jest ? Na wtyczce lampki masz prąd ? na dwu pozostałych przewodach masz masy ? Poza sprawdzeniem miernikiem , sprawdzasz oczywiście probówką.
siedzi bezpośrenio na zasilaniu 230C, jakiś rodzaj filtra, żeby nie siało z przetwornicy po reszcie instalacji a połączenie z PE ma? Czy tylko L-N ? Sprawdzasz to na zwykły omomierz czy masz coś do sprawdzania izolacji? Rozważ może wylutowanie i podłącznie przez żarówkę do 310VDC ?
Założenia eksperymentu z tym czy działa "bezpieczeństwo" chyba chodziło o to czy podłączony jest przewód ochronny - są może i słuszne ? - tylko że takie sprawdzanie się odbywa "książkowo" przy pomocy odpowiednich mierników /dosyć drogich/ i porównuje z obliczonymi wartościami wymaganymi jeśli chcesz się dokształcić jest pewnie ze 100 wątków na Elektrodzie...
Nie bo mam kinkiety, jest to do dwurodzinny. Założyłem żarówki z czujnikiem ruchu i zmierzchu ale się nie sprawdzają.
Witajcie, zakupiłem ostatnio stacje lutowniczą BST-863. I mam problem. W domu przygasa światło, delikatnie. Żarówki mam na tej samej fazie co stację. Sprawdzałem w innym budynku na nowej instalacji i przy podpięciu lampki biurkowej do tego samego gniazda co stacji również przygasa żarówka. Żarówka Led nie przygasała. Przygasała tylko żarówka halogenowa...
Niestety instalacja poprowadzona w naczepie instalacja poprowadzona jest dość dużymi przekrojami i nakrecanie 7 przewodów na kontaktrony zajmie troche miejsca jak równiez na sam kontaktron zmiesci sie 2-3 zwoje. Jeśli zakładasz nieprzecinanie obwodu to niewiele ci zostaje. Czujnik halotronowy? Myślałem o wstawieniu w szereg z żarówką cewki przekaźnika,...
tak, diody na 12v, myślałem o 0,5 m taśmie ledowej Dodano po 2 Sprawdzałem, nie ma żarówek ani instalacji i nie było. Wydaje mi się, że w mojej wersji nie było przewidziane podświetlenie bagażnika bo brak wycięć i rowków. Wiązki tylko do świateł i oświetlenia tablicy
Ciągłości i jakości połączeń w instalacji nie sprawdza się woltomierzem cyfrowym. Do tego służy prosty "przyrząd" w postaci oprawki, żarówki (tradycyjnej) i dwóch przewodów. Tylko nim też trzeba umieć się posługiwać. Autorze, tutaj na odległość nikt Tobie nie pomoże. Piszesz raz o jakichś przewodach wychodzących ze ściany a za chwilę o wychodzących...
Temat zamknięty. Nie miałem próbnika napięcia, zatem użyłem żarówki samochodowej i owiniętego wokół niej kabla. Wystarczyło włączyć wszystkie światła i sprawdzać żarówką który kabel za co odpowiada. Tak jak mówił przedmówca, instalacja bardzo prosta. dziękuję za pomoc.
Wszystko wskazuje na utratę styku lub upalenie w jakimś pkt. połączenia. Nie wiadomo co w tej instalacji jest porobione,ale na pewno są ciągnięte kable gniazdo z gniazda oraz do tego podpięte jest jeszcze oświetlenie. Kontakt pewnie jakiś jest, ale podłączenie trochę większego obciążenia powoduje iskrzenie/przegrzewanie i utratę kontaktu. Trzeba ustalić,...
Wszystko sprawdzone Włącznie z rozrządem? I dalej nie ma iskry, nie rozumiem. Instalacje sprawdziłeś przeswietlajac żarówka 50W od ECU po komponenty czy tylko sprawdzałeś czy przy komponentach jest napięcie?
po podłączeniu żarówki do wyprowadzeń DF, D+ oraz drugiego wyprowadzenia do masy Może źle rozumuję. Ale co to jest to drugie wyprowadzenie? Jeśli jest to B+ to jak ta żarówka miała świecić? A jeśli to wyprowadzenie masowe to też nic nie zmieniłeś w układzie. Jeśli już to sprawdzaj żarówką między D+ i masą. Warto posługiwać się też miernikiem ale należy...
Witam chciałbym się dołączyć do tematu mam bardzo podobną sytuację. Mianowicie motor po kapitalnym remoncie nowy rozrząd wszystkie graty na OE. Dwa razy sprawdzane ustawienie na blokadach czujniki nowe instalacja sprawdzona na przejście i opór oczywiście przejście sprawdzane na żarówce. Błąd P0340 jest kasowalny pojawia się po odpaleniu. Auto odpala...
To wszytko sprawdziłem. To nie wina wentylatora a ciągłego impulsu No to szukaj w swojej instalacji - nikt tu jej nie zna ;) Ewentualnie podepnij oprawkę z żarówką pod przewód T i N wentylatora i sprawdzaj włączniki - może tam coś pomieszane.
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
To sprawdzaj gdzie masz przerwę ale nie miernikiem tylko pod obciazeniem. Czyli żarówka 21W
a poza odlutowywaniem można jakoś inaczej sprawdzić ? powiem wprost, że niechciałbym go odlutowywać ponieważ miernik ma zaledwie miesiąc i nie chciałbym w nim grzebać do tego stopnia. Ma jakąś gwarancję? Nie ma, nie chcesz stosować, możesz zewrzeć bezpiecznik drucikiem. Później sprawdzić pobór jakiejś zapasowej żarówki, byle nie halogenowej, tak do...
Dla prostego testu podłącz to co tyka przez przedłużacz bez bolca tak żeby pominąć uziom. Jeśli przestanie tykać to coś sieje na uziemienie. Wtedy podłącz coś co tyka głośno i wyraźnie a następnie po kolei odpinaj od zasilania wszystkie urządzenia w domu które uziom mają. Ogólnie warto po kolei odpinać i nawet gasić światła sprawdzając czy problem ustanie....
Tak też było wpięte. Za wyjściem 12V podłączone są oprawki 12V, nie wiem czy ma to znaczenie, ale nie sprawdzałem tam polaryzacji przewodów, ponieważ na halogenach wszystko działało. Nie miało prawa być tam zwarcia.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Bierzesz schemat do ręki. Miernik i probówkę zastępujesz próbnikiem, który zrobi pomiar pod obciążeniem, czyli żarówką co najmniej 21W i sprawdzasz, czy nie ma nadmiernych spadków. Oczywiście masy. Ale nie "gdzie się da", tylko z głową - do klapy z nadwozia jedną od blachy, do blachy, a potem z tych punktów masowych możesz rozprowadzać. Jak już dodajesz...
W moim Renault FLUENCE rocznik 2011 nagle przestały świecić oba reflektory do jazdy dziennej. Sprawdzałem żarówki - są dobre, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki - są dobre. Niestety nigdzie nie ma schematu instalacji. Niby auto podobne jest do Megane, ale tylko trochę i nikt nie wie do którego. Byłbym wdzięczny za schemat do FLUENCE.
sprawdzałem miernikiem jest 14v .sprawdzałem żarówką wyjścia w alternatorze na tych trzech pinach i na żadnym nie ma napięcia ani masy na kosce z instalacji jest na jednym pinie 12v
Witam! Zabrałem się za montaż Blebox SwitchBox (automatyka domowa) do załączania światła, nie miałem wcześniej styczności z starą instalacją w wielkiej płycie (rok budowy ok. 1980) gdzie do puszki wyłącznika nie są doprowadzone przewody L, N tylko dwa przewody zwierające. Z prostej instalacji wynikł problem którego nie potrafię rozwiązać, załączam schemat...
Jeśli nie zaobserwowałeś zmian, wymieniłeś wiązkę pod deklem, przy okazji nie gniotąc pinów w gnieździe, Przedzwoniłeś żarówką instalację do sterownika i miernikiem zmierzyłeś ją na zwarcia, to teraz zostaje sprawdzenie na samym sterowniku. Trafisz po ścieżkach. Oscyloskopem sprawdzaj sygnały, wychodzące i (potem sterujące) na pompki.
Kto Ci coś takiego zrobi tak pomiar? Będziesz sprawdzał każdą żarówkę czy dobrze zrobiona, czy laptop działa i to jeszcze przy tak niskich wartościach? I czym kompensować te urządzenia w sadzie wszystkie w tym przypadku pewnie? Mini kompensatorem czy mini dławikiem? W przypadku biur i podobnych punktów to każde urządzenie generuje moc bierną pojemnościową,...
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
sprawdzanie napięć żarówką sprawdzanie przetwornicy żarówką sprawdzanie obwodu żarówką
kosę spalinowy kupić czujnik tlenku węgla czadu malowanie felgi
mikrokomputer cobra1 sprawdzić silnik wycieraczek
Akumulatory do podkaszarki Titan TTI821GGT 41N/4 – kompatybilność, modele, pojemności Vermona Regent 1020 – dane techniczne, schemat, moc, tranzystory, NRD