Błąd że miernikiem napięcie sprawdzasz. Weź żarówkę i to taką co najmniej 55W.
sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
A żarówka sprawna ? Sprawdzałeś jakie napięcie dochodzi do żarówki ?
Czy był odłączony tranzystor odchylania H w czasie sprawdzania napięcia +B żarówką 60W ,jeżeli nie to w czasie wysterowania tranzystora a uszkodzonym trafopowielaczu lub zwarciu w jego obwodach ,przetwornica zabezpiecza się.
Akurat pomiar rezystancji żarówek na niewiele się zdaje - w Blaupunktach (głównie uśmiechach) mierzysz i jest niby ok a przerwa się pojawia przy podaniu napięcia. Bardzo często żarówki się nie uszkadzają przez przepalenie tylko poprzez zerwanie włókna. Co do napięć to ja zawsze sprawdzam jak dana żarówka świeci przy dostępnym napięciu a potem zakładam...
Zapewne sprawdzałeś to napięcie miernikiem a to się sprawdza żarówką o to H4.
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
Witaj! Coś obciąża przetwornicę. Pewnie jak zwykle uszk. tranzystor końc. w odch. poziomym. Może też być uszk. trafopowielacz. Pozdrawiam. Dodano po 24 Przetwornicy w tym odb. nie można sprawdzać na żarówce ponieważ stabilizacja napięć z niej wychodzących jest wykonana od jej strony wtórnej. Konkretnie z napięcia +135V poprzez ukł. IC602 i transoptor.
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Lub żarówka 6V 10W na przykład motocyklowa. Zrób sobie stanowisko pomiarowe z gniazdkiem do zasilacza, żarówką i miernikiem na prąd przemienny szukającym składowej zmiennej. Żarówka może załączać się przyciskiem a miernik na napięcie stałe sprawdzać napięcie jałowe i spadek.
Czyli jest tam napięcie stałe? Tak wynika ze schematu. Napięcie brane jest z przed stabilizatora napięcie ujemnego 14V Można więc sprawdzić mierząc od masy do styków gniazda żarówki podświetlenia kasety (na jednym pinie powinno być napięcie), a po włożeniu tejże żarówki napięcie powinno pojawić się na jednym z pinów żarówki drugiej. Sprawdzałeś styki...
Jak sprawdzałeś napięcie, żarówką czy miernikiem? Powinno tam być napięcie AC. Mierzyłeś oporność masa - czarny przewód?
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
Sprawdzałeś napięcie z włożonym przekaźnikiem, kontrolką z żarówką, czy miernikiem? Jak miernikiem, to może być brak dobrego kontaktu, który ujawnia się pod obciążeniem - jest napięcie, ale bez prądu. Żeby zadziałał przekaźnik, trzeba napięcia 12V i np 150mA prądu. Napięcie masz, co z prądem?
dzięki i tak musze chyba zrobic bo nic innego nie przychodzi do głowy. A sprawdzałem napięcie żarówką a później miernikiem. Jeszcze raz dzięki za rade.
Mam wrażenie, że nasze Leonardy to przy tych to pikuś chociaż też są dosyć skomplikowane.Również w naszych leonardach jest coś w rodzaju enkodera, jest to tachometr i jest zamontowany z tyłu silnika napędowego.Raz nam się skopało sprzęgło przy tym tachometrze i dźwig się rozpędzał tak, że ogranicznik wyrzucał.Oczywiście zdążylismy wszystko przekopać...
Wymień na wszelki wypadek - to kosztuje grosze. Z tego co napisałeś to prawdopodobnie on jest uszkodzony. Miernikiem nie sprawdzisz tak prosto. Wymagane jest stworzenie prostego obwodu, w starych czasach sprawdzałem przez zasilacz (napięcie stałe) i żarówkę podając impuls napięcia na bramkę.
Tak, jest napięcie. Sprawdzałem kontrolką z żarówką. Gdzieś musi być jeszcze jakieś połączenie, bo przewody mają inne kolory.
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
Na pewno napięcie będzie spadać, można sprawdzać miernikiem. Jeśli jednak żarówka poświeci z godzinę, to akumulator nie jest jeszcze taki zły. Zrób to teraz. Po takiej próbie, jeśli efekt będzie zadowalający, doładuj akumulator przez noc i podłącz samochód.
Nagle zniklo napięcie + 12v do oświetlenie bagażnika. Bezpieczniki dobre, żarówki dobre, mikrostyk niedawno wymieniony na nowy. Zlutowane kable po lewej, na dole bagażnika kable, ponieważ były zaśniedziałe. Sprawdzałem napięcie w żarówkach, na lutowaniu kabli, na wtyczce. Mam ktoś schemat instalacji elektrycznej
Te diody sprawdza się pod obciążeniem np dwoma bateriami 9V połączonymi szeregowo wraz z żarówką 1,2W na 24V , sprawdzasz czy żarówka świeci się w kierunku przewodzenia i zaporowym. Co do napięć wyjściowych prostownika to sprawdzamy pod obciążeniem żarówki 12V i 10W a nie na akumulatorze. Akumulator jest w Twoim przypadku albo naładowany albo zasiarczony....
Nie wiadomo jaka to generacja VW Sharana (w domyśle z nick'a - rocznik 2001?). Generalnie w Sharan I - ten sam bezpiecznik zabezpieczał odpowiednio przednią i tylną żarówkę postojowych z lewej strony (podobnie drugi bezpiecznik - przód i tył postojowych z prawej strony), więc to nie problem bezpieczników. Problem będzie po stronie przewodów lub zaśniedziałych...
Podłączysz trzy żarówki to się rozładuje, jeśli chciałbyś rozładowywać, bez ciągłego sprawdzania czy osiągnąłeś już minimalne napięcie to może ci się przydać jakiś układ który odłączy kiedy trzeba. Po co chcesz rozładowywać?
Ok dzięki za podpowiedź. Też tak rozważałem. Muszę zaopatrzec się w nowy słonecznik i sprawdzić. Jak będę miał go to napiszę czy problem się rozwiązał. No i co z tym słonecznikiem? Morał jest taki, że brak jest napięcia po stronie prawej. A sprawdzałeś próbnikiem, że diagnozujesz bak napięcia? Możliwe że żarówka nie ma styku.
Nie ma tam po drodze jakiejś elektroniki, kontroli przepalonych żarówek? Sprawdzałeś, co się dzieje z napięciem w takiej sytuacji? Czy przekaźnik jest zasilany? Jaki jest sens takich zabaw?
Połączenie tej lampki jest proste jak konstrukcja cepa. Jeśli jest napięcie na zaciskach wychodzących włącznika (sprawdzać miernikiem), to żarówka włączona jest równolegle i raczej nie ma wielu miejsc gdzie może coś nie łączyć.
No to znalazłeś winowajcę. Brawo Ty. :-) tak jak inni sugerują posprawdzaj wszystko po stronie pierwotnej. Pamiętaj jak już wszystko złożysz, to proponuję uruchomić zasilacz po przez żarówkę zwykłą nie LED 60Wat w szeregu z zasilaniem 230V. Taka żarówka zadziała jak bezpiecznik, jak jeszcze będzie coś nie tak, to ona zaświeci pełnym światłem. Jak zasilacz...
Takie coś sobie zrobiłem z żarówki i fotoopornika do sprawdzania i regulacji napięcia żarzenia kineskopów. Nie miałem miernika RMS, żarówka bardzo dobrze uśredniała impulsy napięcia. Błąd powstawał tylko z powodu równoległego podłączenia tej żarówki do obwodu żarzenia. Też nie znałem takiej nazwy. Chyba w mostku Wiena było coś podobnego.
Moja propozycja dotyczyła 11AK28. teraz sytuacja sie zmienia. C625 oczywiście wymieniasz, w związku z nim również C822 - 47/250. Wypinasz złącze cewek H, do C822 podłączasz żarówkę i sprawdzasz zasilacz. Ma być ok. 150V. Odpinasz żarówkę, podpinasz cewki, uruchamiasz Tv i sprawdzasz napięcia na prostownikach za trafopowielaczem, czyli 200V, 14V i 50V....
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Dobry pomysł z tą żarówką. Żarówką można sprawdzić na 2 sposoby: - Żarówkę wpinasz przed regulatorem B+, czyli przed Q719 - wtedy musisz odłączyć gałąź 50V (np. wylutowując L705) i podpiąć żarówkę między tym napięciem a masą (czyli np. na C740). W ten sposób sprawdzasz poprawność pracy przetwornicy (obserwując świecenie żarówki i mierząc napięcie na...
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Przekręcasz stacyjke na zapłon i wbijasz wsteczny bieg. Plusa przy lampie poznasz sprawdzają próbnikiem, żarówką 12V lub miernikiem na kórym przewodzie pojawiło się napięcie.
Rozpracowałeś schemat bardzo dobrze! Czym sprawdzasz napięcia - należy sprawdzać żarówką. Podaj chwilowo masę na na 21 drugiego przekaźnika , gdy nie zadziała , słaby kontakt na 32. Sprawdź czy na nr.35 pierwszego przekaźnika , po kluczyku jest napięcie - żarówką!
Próbnik jest dobry. Można nim sprawdzać ciągłość przewodów. Dla pewności kup zwykłą probówkę. Albo zrób sobie z oprawki i żarówki 60W.
Sprawdzałeś wg schematu ?
Bierzesz probówkę z żarówki 75W i sprawdzasz gdzie nie masz fazy mierząc do przewodu N, proste.
Uzbroić się w żarówkę H4 i sprawdzać, a masę do karoserii można czyścić w ciemno. Elektryk zrobiłby pomiar spadku napięć, ale Koledze nie zalecam jeśli brak wiedzy nie pozwoli na interpretację wyników.
Witaj ! Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 75-100W oczywiście wylutuj pozystor , w napięcie SYS. B+ wlutować żarówkę 40-60W, zmostkuj B. E. HOTa , jeżeli go sprawdzałeś i jest dobry , no i włączaj.
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
Tutaj nie tyle chodzi o samą końcówkę mocy, ale o zasilacz impulsowy o mocy 2,5kW zabudowany w tej końcówce. Sprawdź przebiegi napięcia sterującego na bramkach tranzystorów Q96 i Q97 bez wstawionych tranzystorów (na oscyloskopie). Całość w czasie naprawy zasilaj poprzez żarówkę (żarówki) 250W/230V lub halogen 250 - 1000W aby ograniczyć prądy. Jeżeli...
Czy napięcie wyjściowe mierzone jest bez obciążenia? Powinno sprawdzać sie takie układy obciążając żarówka wyjscie inaczej możemy mieć oszukane wyniki
A na 66 pinie +12V pojawia się napięcie jak wciskasz sprzęgło ? DO sprawdzania takich głównych napięć używaj żarówki H1 większy prąd i idzie zauważyć gdy połączenie jest słabe a na W5W tego nie zauważysz.
Tak, wzmacniacz dostaje napięcie Ile? Może dla pewności podłączyc do akumulatora 12 V lub innego zasilacza? Jak zabrać się za naprawę takiego wzmacniacza? Co najpierw sprawdzać? Najpierw pomiary napięć. Jeżeli z przetwornicy nie ma żadnego z 5 napięć + żarówka, to pomierz napięcia na UO2 - 4,91 i 13,6 V, o ile dobrze widzę, i na TL494.
Czy masz cokolwiek aby sprawdzać napięcie - miernik, żarówka z oprawką i przewodami (niekiedy lepsza od miernika bo obciąża połączenie a woltomierz pobiera tak mały prąd, że może pokazać pełne napięcie także jak po drodze są zaśniedziałe styki). Sprawdź czy akumulator nadal jest naładowany - napięcie na klemach. Jak to jest akumulator z tego samochodu...
Może żarówki szeregowo do napięcia? https://www.swiatloonline.pl/zarowka-hal...
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Dziękuję za pomoc.Pomogła wizyta w serwisie.Niestety nie wiem co zrobiono,bo twierdzą,że to była tylko spalona żarówka:) Sprawdzałem żarówkę i napięcie na kostce przed wizytą...
Przy tym modelu sprawdzanie na żarówce nic nie da. Zaniżone napięcie +B może powodować zwarcie na układach zasilanych z powielacza. Spróbuj odłączyć zasilanie +160, +13, +26. Przy okazji odłącz zasilanie końcówki mocy fonii - TDA 7052 pin.1 on też może być uszkodzony i powodować brak działania.
Jednak uszkodzone żarówki, sprawdzałem drogowe zamiast mijania.
Ten potencjometr służy do korekcji offsetu napięcia stałego na wyjściu końcówki mocy. Możesz mierzyć bezpośrednio na zaciskach głośnikowych lub na połączeniu rezystorów emiterowych względem masy. Ustawiasz tak żeby to napięcie było jak najbliższe 0mV. Wzmacniacz uruchamiaj przez żarówkę 60-100W (tradycyjną żarówkę) wpiętą szeregowo z uzwojeniem pierwotnym...
ale na spodzie jest odznaka korozji w miejscu gdzie mniej więcej sie to dymiło Żarówka z postu #2 ratuje elementy elektroniczne przed uszkodzeniem spaleniem (dymieniem) wiec jak chcesz cos włączać i sprawdzać to zrób sobie w pierwszej kolejności taką żarówkę.
2N6509 zastąpiłem 2N65.. nie pamiętam, ale to jest 25A/800V, a powinno być 400V, jeden kosztował mnie 7,5zł. Nie sprawdzałem napięcia, żarówki świecą się to jest git, ale sprawdze to dziś i podam wieczorem. Dodano po 4 8,5-9V hmmm dlaczego tak mało? Nie wiem. Nie mam aku.
Co mają przesłonę sprawdzać ? Nie, schemat podobno jest taki sam gdy jest druga żarówka zamiast przesłony. W VAGu nie ma takiej niekonsekwencji. Czy przesłona, czy żarówka to i tak jest MOSFET. I tam sprawdzają i żarówkę i przesłonę. Taka dygresja tylko.
Cześć. A Sprawdzałeś napięcia na żarówce - czy nie idą za bardzo w górę? Może Masz problem w sterowaniu reg napięcia. Pozdrawiam.
Bardziej chodzi mi o sprawdzenie czy na wyjsciu stacyjki po jej przekręceniu na zapłon, czy są napięcia na prawie wszystkich pinach. Najlepiej sprawdzać probówką tak z 5W żarówką a nie woltomierzem.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Ale uwaga - ja wlaczam przycisk nr 1 - napiecie jest na obu obwodach (sprawdzam neomówka), Neonówka nie jest wskaźnikiem miarodajnym. Trzeba mieć/zrobić próbnik na żarówkę i wówczas sprawdzić napięcia na samym włączniku jak i pod sufitem (być może ta jedna faza nie dochodzi tam)
Postojówki przód i tył chyba powinny być na obwodzie ładowania akumulatora żeby można było oświetlić pojazd w nocy z wyłączonym silnikiem. Nawet na przeglądzie to nieraz sprawdzają .
Neonówka służy do sprawdzania gdzie jest faza i zero(chociaż nie zawsze wskaże),napięcie najlepiej sprawdzać woltomierzem lub żarówką.
Napięcie sprawdzałem bez żarówki w obudowie, więc na kablu masowym nie powinno być napięcia, zgadza się? Bezpieczniki są całe i prąd na "+" jest. Ale nic nie świeci.
Czujniki podczerwieni? Fotokomórki ?Dioda się zjarała? Uszkodzona fotokomórka?(czujnik podczerwieni)? Dodano po 2 Dioda stabilizuje 12V z pewnie 24V? fotka ma taką tolerancję? Na krótko to nie za duże napięcie dla czujnika? Skąd zasilanie tej diody? Ścieżka przechodzi na drugą stronę, a co dalej? Dodano po 6 Czym sprawdzałeś napięcie DC żarówką?
ispw Czym sprawdzałeś napięcie? Miernikiem czy żarówką? Bo to może być tylko potencjał a wtedy żarówka ci nie zaświeci.
łatwiej jest obejsc potencjometr niż wyciągać zegary i sprawdzać żarówki. A napięcie do żarówki dochodzi tylko 0,01V a powinno chyba po sciemnieniu ok 6V nie?
Sprawdzałeś gniazdo żarówki? Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do odpowiedniego pinu kostki od lampy?
Jeżeli chodzi o zasilanie to interesują cię jedynie na wtyczce "A" piny:1,2 ( napięcie z aku. ) 3 ( po kluczyku ). Masa to 9 i 8, oczywiście zasilanie sugeruję sprawdzać żarówką np. h7 w tych sprzętach stan wiązek często jest dość słaby i pokazuje jakieś napięcie na mierniku ale po obciążeniu nie ma nic. Pin 10 to sygnał świateł "stop" dla modułu (...
No rzeczywiście nad schematem mógłbyś popracować (kontrast, rozdzielczość). Żarówki nie zawsze się sprawdzają ze względu na dużą rozbieżność rezystancji w f-cji temperatury włókna. Od 20° do nominalnego świecenia (przy napięciu nominalnym) to nieco ponad 10 krotny przyrost rezystancji.
Nie działają światła postojowe (również w pozycji świateł włączonych mijania) tylko w lewym tyle. Co może być przyczyną? Żarówki OK, wkład z "układem rozprowadzającym prąd na poszczególne gniazda żarówek" też OK. Pytanie: czy jest osobny bezpiecznik do lewego tyłu odpowiedzialnego za te światła? AI: Podaj proszę markę, model i rocznik samochodu – rozmieszczenie...
Telewizor po włączeniu jest martwy dioda nawet nie błysnie.Sprawdziłem przetwornice po przez zworę na przekazniku i zworce do masy soft startu oraz żarówka pod 135V.Napiecie na żarówce ok90V, reszta napięć zaniżona.Niedawno sprawdzałem taką samą przetwornice i napięcie na żarówce było 135V. Czytałem inne posty i tam podawali napiecie przy takiej próbie...
(at)entermen, wg mnie, jeżeli sprawdzasz tak jak na rysunku w poście #19, to źle to sprawdzasz. Powinieneś sprawdzić ja się zachowuje żarówka podłączona pod skrajne (zewnętrzne) piny wtyczki. Przy sprawnym regulatorze, żarówka powinna się zapalić po naciśnięciu regulatora i jasność jej powinna rosnąć w miarę zwiększania nacisku.
Możesz dać żarówkę w szereg, ja daję żarówkę ze świateł głównych, 65/55W/12V. Żarówka oczywiście świeci, sygnalizując przepływ prądu. Sprawdzam napięcie DC na zaciskach akumulatora: dopóki jest poniżej 13,8V - cieszę sie, a jak jest w zakresie 13,8V ... 14,4V - to UWAGA! To jest "obszar" wyłączania, w jakimś momencie teraz trzeba wyłączyć akumulator....
A czym sprawdzasz napięcie? Sprawdź te przewody żarówka halogenowa.
Spójrz na schemat. Nie chce mi się już dla tak prostych spraw. Lepiej po prostu napisać również co to jest. ;) Bez tego transoptor musiał bym wysterować z zewnętrznego zasilacza. Nadal nie rozumiem w kontekście sprawdzania zasilacza żarówką oraz wtyczek w tym zasilaczu, ale nie, nie musiałbyś. Pomyśl trochę. ;) Co dalej sprawdzać? Wszystko dalej. :)...
sprawdzałem z żarówką napięcia na IC602,IC603,IC604 ok. wlutowałem BU508 napiecia ok. Na kolektorze BU508 napiecie 146V na bramce 0V
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
Zacznij od tego, że masa ma być na odpowiednim miejscu tak w gnieździe, jak i we wtyczce. Do sprawdzania odpowiednich obwodów użyj próbnika napięcia 12V, lub żarówki 5W podłączając ją jednym końcem do masy, a drugim do odpowiedniego wtyku od poszczególnych obwodów.
Takimi przyrządami jak Twój takich rzeczy nie sprawdzamy. Są to przyrządy mało wiarygodne w takich sytuacjach. A najlepszym przyrządem, miernikiem w takich sytuacjach przy sprawdzaniu napięcia sieciowego jest: https://obrazki.elektroda.pl/9776937000_... Po prostu jeden kabelek do neutralnego, drugi w dowolne miejsce jakie Cię interesuje....
Sprawdzałeś czy do płytki dochodzi napięcie 230 V . Na jednym z przewodów przed plytką jest chyba bezpiecznik sprawdź go i jakie jest napięcie za tym mostkiem prostowniczym , sprawdź też tą diodę smd .
Człowieku, tłumaczę Ci, masz za duże ładowanie moim zdaniem, przy włączaniu wszystkich odbiorników widocznie spada do nominalnych napięć i zegary się budzą. Sprawdź ładowanie póki jeszcze masz co sprawdzać, bo zaraz poleci wszystko od komputera poprzez zegary na żarówkach kończąc.
Należy sprawdzić, czy wyłącznika świateł dochodzi napięcie na bezpieczniki. Drugim rozwiązaniem jest podanie napięcia na kostkę żarówki i sprawdzać czy pojawi się napięcie na bezpiecznikach, lub bezpieczniku gdy jest jeden.
Witam! te napięcia sprawdzałeś multimetrem czy oscyloskopem? Wygląda, że coś może obciążać Ci któreś z napięć na początek odepnij zasilanie hota i wstaw tam żarówkę zobacz jak wtedy zachowają się napięcia, podobnie możesz zrobic z zasilaniem trafa ( zakładam, że te obwody są oddzielne). Jeśli masz możliwość pomiaru oscyloskopem to zobacz przed diodami...
Napięcie sprawdzałem żarówką na zgaszonym silniku ... Czyli mam zmierzyć multimetrem ??
Stara zasada : czep się najpierw zasilania .Skoro nie ma podświetlenia( mama nadzieję ,że żarówki sprawdzono ) to sprawdzamy najpierw czy napięcie "wychodzi " z transformatora TS . Chodzi o końcówki transformatora 9-10 i 1-2 ( numery na TS 120/13 ) .Poza tym końcówka mocy nie posiada zabezpieczenia ( bezpieczniki B1-główny zasilanie , B-401 przedwzmacniacz...
Ja właśnie mam problem z tymi NB+ W poprzednim aucie zwykłym gdzie jak sprawdzałem napięcie na żarówce było 13,3V żarówki z tej serii wytrzymywały rok jazdy (a tam nie miałem DLR!). Dlatego muszę coś z tym zrobić, bo nie dam zarobić tyle niemcom! Wolę dziecku coś kupić albo coś polskiego.
do sprawdzania napięcia używaj zwykłej żarówki na 220V
Jaki masz w domu dzwonek do drzwi..? Może gdzieś w puszce jest ukryty jakiś transformator dzwonkowy. Edit: a sprawdzałeś może, na jakie napięcie masz żarówki w piwnicy?
Tak jak wcześniej wspomniałem, przy wyłączonej stacyjce i wyjętej wtyczce sprzęgła jest napięcie 12 V DC. Gdy uruchomię silnik i klima jest wyłączona, to napięcie dalej jest. Ale sprzęgło nie pracuje. Być może jest to jakieś napięcie ze szczątkowym prądem, który nie załącza sprzęgła, ale miernik już reaguje. Sprzęgło się załącza dopiero po załączeniu...
No to trzeba odpiąć +B i sprawdzać go na żarówce... Ale jak nie ma napięć to jak kineskop żarzy?
Żarówka telefoniczna 60V 20mA służy do stabilizacji amplitudy, Dlaczego akurat na takie napięcie? Czy sprawdzałeś jej charakterystykę dla napięć równych amplitudzie obecnej w układzie generatora? Żarówka jest prawidłowa bo kluczowym parametrem jest jej prąd a nie napięcie. Należy stosować żarówkę o możliwie małym prądzie. Do stabilizacji jest wykorzystywana...
Pierwsze musisz sprawdzić multimetrem czy masz centralę z napięciem stałym czy zmiennym. Może ktoś lepiej poradzi jak to sprawdzić, ale jeżeli masz multimetr ustawisz go sprawdzanie stałego prądu a będziesz miał prąd zmienny i zmierzysz napięcie w żarówce to będzie pokazywał jakieś 0,4V jak ustawisz na prąd zmienny pokaże Ci normalnie 24V. Jeżeli ustawisz...
Prądu nie sprawdzałem, ale napięcie jest (podłączałem żarówkę i świeciła).
Podłącz kilka żarówek halogenowych, tak by uzyskać moc 120W i zmierz napięcie. Nie powinno spaść poniżej 12V. Możesz użyć żarówki samochodowe lub halogeny domowe. A najlepiej rezystor mocy 1,2ohm o mocy min. 100W - koniecznie na radiatorze!
Nie, po prostu indukcja elektromagnetyczna. Zapewne sprawdzasz multimetrem elektronicznym o wielkiej rezystancji wewnętrznej- jakbyś włączył normalną żarówkę pomiędzy tę niepodłączoną żyłę i neutralny (lub po chamsku zwarł tę żyłę do neutralnego), to napięcie magicznie zniknie :) Jak nie jesteś elektrykiem to nie grzeb tam, gdzie nie powinieneś :P V.
może masa gdzieś leży? No to chyba proste jest. Jedna badawka multimetru do ujemnego bieguna żarówki, druga do masy auta, włączamy daną żarówkę i sprawdzamy spadek napięcia.
Witam. Oględziny kondensatorów nic nie dają , je trzeba wymienić , przetwornice uruchamiaj na żarówce , wylutować tranzystor HOT przy trafie w miejsce kolektora i emitera wpinasz żarówkę i wtedy uruchamiasz przetwornice, jeżeli wystartuje mierzysz napięcie w w miejscu podłączenia żarówki ( ma być jakieś 108V do 115 V nie wiem bo pisze z pamięci) sprawdzasz...
Autor pisze, że do silnika dochodzi napięcie 230v. Więc po co sprawdzać przewód, regulator skoro napięcie do silnika dochodzi. Sprawdzanie na żarówkę wydaje się mało bezpieczne dla nie doświadczonej osoby.
Mam do rozgryzienia małą zagwozdkę - 5 par żarówek, napięcie pracy 12V. Trzeba zrobić sprawdzanie napięcia na przewodach (żarówka włączona), oraz progowy pomiar prądu (żarówka działa). Myślałem, żeby w szereg każdej żarówki włączyć rezystor pomiarowy, ale czy podłączając dalej dzielnik (dostosowanie napięć do obwodów procka) da się mierzyć jednocześnie...
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
dlaczego sprawdzanie napięć żarówką sprawdzanie przetwornicy żarówką sprawdzanie instalacji żarówką
amplituner pioneer kolumna oscyloskopy naprawa rubens śruba mocować amortyzator
solid security piekarnik kernau
Jak zmniejszyć obroty pompy w piecu Termet Silver? Parametry serwisowe pieca Termet Silver: pełna lista