W Octavii drugiej generacji bez problemu możesz wyłączyć w module głównej elektryki (Bordnetz) sprawdzanie obwodu żarówek podświetlania tablicy rejestracyjnej, i żadnych błędów nie będzie. I nawet po założeniu LED nie będą "mrugać" na postoju.
Zdaje się kluczowe jest „z odpalonym silnikiem”. Gdzieś czytałem, że sprawdzanie ciągłości obwodów żarówek odbywa się podczas inicjalizacji modułów.
To nie zadziała, moduł sprawdza czy obwód żarówki jest OK. Niektóre mają też microstyk w samym gnieździe - jak włożysz wtyczkę powinno zadziałać.
Więc: masy, żarówki, wyłącznik awaryjnych, przełącznik pod kierownicą - do sprawdzenia. Możesz sobie zmajstrować obciążenie około 40W (np z żarówki R2) i obciążać obwód nominalnie i sprawdzać, czy przerywacz zaczyna pracować. Obwód jest prosty, niemal uniwersalny.
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
tak, VIC nie mierzy rezystancji tylko kontroluje, czy obwód jest połączony do masy.To prosty obwód szeregowy na zasadzie lampek choinkowych (bo maja teraz sezon...).Jeden koniec obwodu jest podłączony do masy (i co najlepsze-w kabinie!),a drugi koniec wiedzie do VIC-a. Przerwanie obwodu sygnalizuje na desce ostrzeżenie. Nie baw się w pomiar rezystancji...
1. Wyciągasz palący się bezpiecznik, zastępujesz go żarówką. 2. Odłączasz przewód zasilający przy amperomierzu. Sprawdzasz, czy żarówka zgasła. tak - przewód cały. Nie - uszkodzony przewód. 3. Zakręcasz przewód zasilający, odkręcasz odbiory. Żarówka zgasła - zegar dobry. Zaświeciła przebity zegar. 4. Po kolei załączasz odbiory i sprawdzasz, który obwód...
Sprawdzałem ciągłość obwodu że stykami żarówek wewnątrz oprawek z obudową całego kinkietu i nie na przejścia. Więc skąd bierze się napięcie na kinkiecie. Czy ono się jakoś indukuje na aluminiowej obudowie?
Spiąłem aluminium w miejscu, gdzie była łączona miedź do lampy i we włączniku podpiąłem oprawkę z żarówką i też miga. Sprawdzałem obwód, do którego mam dostęp.
A jakie podejrzenie? Na kostkach lampy nie ma żadnych zaczernień czy zwęgleń. Jeżeli była by lampa uszkodzona, to bez żarówki też powinno wyzwolić, a nic się nie dzieje. Pomiary nie były robione, jak to w typowym polskim domu. Żarówka zamyka obwód i na przewodzie N pojawia się potencjał który może gdzieś ulecieć bokiem. Bez żarówki sprawdzasz tylko...
Wymień na wszelki wypadek - to kosztuje grosze. Z tego co napisałeś to prawdopodobnie on jest uszkodzony. Miernikiem nie sprawdzisz tak prosto. Wymagane jest stworzenie prostego obwodu, w starych czasach sprawdzałem przez zasilacz (napięcie stałe) i żarówkę podając impuls napięcia na bramkę.
Ale uwaga - ja wlaczam przycisk nr 1 - napiecie jest na obu obwodach (sprawdzam neomówka), Neonówka nie jest wskaźnikiem miarodajnym. Trzeba mieć/zrobić próbnik na żarówkę i wówczas sprawdzić napięcia na samym włączniku jak i pod sufitem (być może ta jedna faza nie dochodzi tam)
Zacznij od tego, że masa ma być na odpowiednim miejscu tak w gnieździe, jak i we wtyczce. Do sprawdzania odpowiednich obwodów użyj próbnika napięcia 12V, lub żarówki 5W podłączając ją jednym końcem do masy, a drugim do odpowiedniego wtyku od poszczególnych obwodów.
No to teraz rękawy zakasać i przeglądać wiązki, odpinać co się da i sprawdzać czy dalej jest obwód przeciążony, najlepiej w miejsce bezpiecznika wstawić żarówkę 55w i obserwować jej jasność, jak znajdziesz przyczynę, światło ściemnieje. Dodano po 5 Rozpiska bezpieczników.
Wychodzi ci masa bo podczas sprawdzania zamyka ci się obwód do masy auta przez włókno żarówki, odłącz wtyczki od lamp i masa zniknie
Kolego korzystaj ze schematu (dostępny w kolorze na forach internetowych). Podczas odbudowy instalacji zwracaj uwagę na kolory kabli i korzystaj z miernika, a w czasie sprawdzania instalacji możesz włączać w obwód żarówkę, co uchroni instalację przed uszkodzeniem. Sprawdź wizualnie uzwojenia prądnicy, a w razie potrzeby pomierz je i porównań np. w podobnych...
Masz sprawdzać napięcia, masy i przejścia nie miernikiem, czy małą probówką, bo te zadziałają przy bardzo małych prądach i wskażą, że obwód pracuje poprawnie nawet przy dużych opornościach i marnym kontakcie. Masz sprawdzać wszystko pod obciążeniem, czyli żarówką co najmniej 21W. Masz ją traktować jak probówkę.
Sporo ludzi wie, ale też sporo zna regulamin elektrody, w którym zapisano, że najpierw trzeba samemu poszukać, a później ewentualnie pytać na forum. Tutaj: https://elportal.pl/kursy/podstawy-elekt... na samym końcu masz prosty schemat układu do sprawdzania tyrystorów. Badany tyrystor, żarówka i rezystor....
Jeśli jest tam obecnie żarówka, która świeci np: przez minutę po wciśnięciu przycisku oświetlenia na klatce schodowej, a następnie gaśnie, to nie ma co sprawdzać - jak żarówka nie świeci, to zasilania nie ma. W starych budynkach, kamienicach, do dziś trafia się, że w obwodach oświetleniowych odłączane jest N a nie L, i w takiej sytuacji neonówka będzie...
sprawdz żarówki od podświetlenia nie wiem jak 6000 ale 3000lub 4000 nie pamiętam teraz nie dawał mi się włączyc przy uszkodzonej żarówce sprawdzałem po ścieżkach i żarówka zamykała obwód sterowania jakiegoś tranzystora
Czy był odłączony tranzystor odchylania H w czasie sprawdzania napięcia +B żarówką 60W ,jeżeli nie to w czasie wysterowania tranzystora a uszkodzonym trafopowielaczu lub zwarciu w jego obwodach ,przetwornica zabezpiecza się.
Aha, a napięcie? I czy zasilanie symetryczne masz +/- ? Możesz sprawdzać tylko jeden kanał na raz? Drugi odpiąć od zasilania?
Najpierw odpowiedz na pytanie jaki masz rodzaj sieci zasilającej. Bo może nie masz wcale N. Sprawdzenie między przewodem fazowym w wyłączniku a np. zerowym lub PEN lub neutralnym z innego obwodu lub sprzed żarówki w sprawdzanym obwodzie.
To znaczy że miernikiem się nie sprawdza wysoko obciążonych obwodów. Weź żarówkę od bidy H7 i sprawdzaj zasilanie jak i masy co masz podane. Jak świeci na wszystkich zamawiaj pompę ABS bo raczej jak tego nie naprawiałeś to się za to nie bierz. Przed demontażem spisz kodowanie z ABS.
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
O ile system działa na zasadzie sprawdzania rezystancji obwodu to możesz spróbowac wrzucić rezystor
szeregowo podłącz szeregowo przez żarówkę np. H4 , np w miejsce bezpiecznika lub przed przerywaczem i włącz sprawdzany obwód sprawdzaj wiązki , ruszaj kablami jak będzie zwarcie żarówka błyśnie i nie spali bezpiecznika pewnie w tylnej lampie blaszka zwiera się do masy od żarówki , lub we wtyczce lampy są stopione styki
"Lecz problem polega na tym iż jeśli włącze jakieś urządzenie w inny obwód niż oświetleniowy to dwie z tych żarówek najpierw mrugają a potem tak delikatnie świecą na czerwono. Sprawdzałem kontrolką i w tym żyrandolu jest tak iż na brązowy kabelek dochodzi napięcie a na pozostałe dwa nie. Więc skąd się bierze mruganie i świecenie żarówek? po podłączeniu...
UPS-a podpinałem równolegle czyli plus do plusa, minus do minusa . Miałem wtedy większą pojemność w Ah , volty się nie zmieniały . Jeździłem tak dwa sezony nawet na zimę nie wyjmowałem baterii , czasami w zimie przepaliłem raz na miesiąc ,pochodził z pól godziny ,na wiosnę pod prostownik i doładowywałem akumulator . Nie mam w prostowniku regulacji prądu...
Na próbę dołacz do masy żółty kablel który szedł na wsuwkę elektromgnesu, światła wrócą. Tylko nie dawaj na pozycję rozruch wtedy! Już to sprawdzałem podłączając żarówkę w obwód by czegoś nie popsuć. Po założeniu rozrusznika wszystko działa. Chciałbym się dowiedzieć czy tak ma właśnie być czy jest to usterka ? Czy tak to zostawić czy szukać przyczyny...
Głupie pytanie, ale żarówki sprawdzałeś? odłącz lampy i miernik w obwód. pozdr
Nie wszystkie układy mierzą pobierany prąd. Część sprawdza ciągłość obwodu.
Może po podmianie tranzystora włożyć w obwód kolektor-trafopowielacz żarówkę na czas sprawdzania?
O tym już pisałem dużo wcześniej w tym wątku :D Chodzi o to, że żarnik świetlówki ma nieliniową zależność prądu od napięcia (podobnie jak włókno wolframowe żarówki), w miarę rozgrzewania się maleje jego rezystancja. Ja to wiedziałem już dużo wcześniej, ale w tym rozwiązaniu dla przepalonych skrętek ma to praktyczne zastosowanie, stąd warto przypomnieć...
Tylko z tego co wiem to jest to są to jedyne gniazda na tym obwodzie, chyba ,że jakieś przeoczyłem, ale pozostawiłem tylko ten obwód włączony i żarówką sprawdzałem inne i nic nie świeciło. Gdzie takie N mogło ,,zniknąć" ? Zdjęć nie robiłem (a szkoda, sam żałuje niestety mój smartphon nie należy do tych ,,smart" ) ,a na model osprzętu nie zwróćiłem uwagi.
Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 21W, jak rozepniesz obwód robiący zwarcie żarówka zgaśnie. Na rozpiętych wentylatorach też zwiera czy nie sprawdzałeś?
Równie dobrze można wsadzić drut ósemkę i sprawdzać gdzie się pali.😂 NIE. Jak chcesz szukać zwarcia to rób jak piszesz, ale wepnij żarówkę w obwód albo zmierz miernikiem przewody na zwarcie, tylko wcześniej trzeba wyjąć żarówki. Nie ma za wiele miejsc w przyczepce wiec usterka nie powinna być skomplikowana.
Takie coś sobie zrobiłem z żarówki i fotoopornika do sprawdzania i regulacji napięcia żarzenia kineskopów. Nie miałem miernika RMS, żarówka bardzo dobrze uśredniała impulsy napięcia. Błąd powstawał tylko z powodu równoległego podłączenia tej żarówki do obwodu żarzenia. Też nie znałem takiej nazwy. Chyba w mostku Wiena było coś podobnego.
po wymianie i typowo wymiana 47uF/50V i 10uF /50V i wstawieniu zamiast bezpiecznika żarówki 100W , po włączeniu dioda zaświeciła lekki pisk i padł BUT11A. Żarówka zamiast bezpiecznika nic nie daje, co stwierdziłeś doświadczalnie, ponieważ ładunek zgromadzony w kondensatorze filtru sieciowego wystarczy do zniszczenia tranzystora. Żarówkę należy włączyć...
Bordnetz zauważy że to niepoprawna żarówka i odetnie zasilanie. Możesz spróbować wyłączyć testowanie żarówek za pomocą VCDS. Nigdy tego nie próbowałem więc nie wiem czy po wyłączeniu nie będzie sprawdzał tego obwodu i zacznie to świecić.
Heh, no nie takiej porady szukałem Proszę bardzo: -probówka i sprawdzamy obwód wykonawczy CZ -ta sama probówka i sprawdzamy sterowania Pomocna będzie też żarówka 21 W Zadasz pytanie "jak?" , czy na razie wystarczy?
Dwie dolne nóżki to katoda służąca jednocześnie do podłączenia żarzenia stąd masz oporność włókna żarzenia na nich. Czytaj wyżej jak sprawdzić. Wlutuj w obwód dolne 2 elektrody tam gdzie były a górę (anodę) zostaw w powietrzu i mierz z niej potencjał do masy... Do próby możesz jedną stroną wylutować diodę PR1 ze schematu wyżej nad EY51 a wtedy sprawdzasz...
Rozwiązanie z rezystorem i kondensatorem (połączonymi szeregowo ze sobą i równolegle z zasilaniem żarówki) ma na celu symulację rezystancji zimnego włókna żarówki (sprawdzaną impulsowo), nie sprawdzi się jednak w obwodach o regulowanej jasności lub z płynnym zapalaniem/wygaszaniem opartym o PWM - rezystor się spali. Czemu spali się rezystor podłączony...
"Co do gaśnięcia żarówki, żarówka zapala sie w tym miejscu zaznaczonym na czerwono i gaśnie w momencie minięcia sie znaków." I tak właśnie ma być jeżeli sprawdzasz na żarówkę , iskra powstaje w momencie przerwania obwodu . Jak zestawisz normalny układ to iskra będzie we właściwym miejscu , po uruchomieniu najlepiej wyregulować na lampę .
No to wzywaj dobrego elektryka bo to nie normalne żeby żarówki wybuchały, normalnie się tylko spalają. To cud ze jeszcze nikt oka nie stracił przez to. Oczywista nieprawda. Niestety, ostatnio nie jet to rzadkością, a sprzyja temu zamknięta oprawa w łazience, czyli wzrost temperatury pracy takiej żarówki. Coś tam traci sprężystość i w momencie załączenia...
Zanim jednak zaczniesz podłączać żarówki, zmierz napięcie. Masz żarówki samochodowe na 12V to wytrzymają chwilę na 20V. Jeśli okaże się że napięcie jest wyższe, to połącz dwie żarówki razem w szereg. Wtedy można sprawdzać uzwojenia parami, bo będzie za mało żarówek na wszystkie trzy obwodu. Dodano po 1 Jeszcze jedna sprawa jest nie jasna. Pisałeś o...
Mam na myśli sprawdzanie ciągłości obwodu (może rezystancji, żeby wykryć przypadki "choinkowe") zamiast zapalania żarówek - wtedy tester do przyczepy mógłby być zasilany bateryjnie i byłby wygodniejszy w użyciu. Sprawdzanie ciągłości obwodu daje tylko info o tym, że jest przejście między stykami w badanej wtyczce. A czy jest ono zrealizowane śniedzią,...
Ustawiłem multimetr na pozycje sprawdzania obwodu i przyłożyłem sondy do neutralnego przewodu z gniazdka i rury z gazem, obwód się zamyka. Bez wdawania się w szczegóły techniczne i zagadnienia prawne - obwód będzie się zamykał bo rura gazowa i przewód neutralny są gdzieś uziemione. Poważnym problemem byłoby gdyby np. żarówka wpięta pomiędzy rurę gazową...
Samo napięcie nic nie powie. Musisz obciążyć kabel żarówką minimum H4/H7. Tak samo na pompie jak i na bezpieczniku. Mówimy tu o "grubych " obwodach. Reszta małą probówką 12v.Jak jasno świeci podobnie jak na aku no napięcia nie trzeba raczej sprawdzać. A jak chcesz schemat to jeszcze brakuje info czy to zwykły ABS czy ESP Itd.
Zamiast żarówki 1000W(2x500W) na początek wstawię 25/40/60/100W żarówę, bo nie mam autotransformatora, a żarówka się do tej pory sprawdzała jako zabezpieczenie. Do tego podpięty oscyloskop pod obwód rezonansowy BTW, układ ma wbudowany wskaźnik rezonansu (dioda LED, dioda 1N4148 i rezystor 47kΩ) włączony między dławik a wzbudnik, który docelowo...
Witam, Ja do sprawdzania takich prostowników używam żarówki 200W wpiętej w obwód zamiast bezpiecznika sieciowego. Obciążeniem jest żarówka H7 lub H4 , dobrze jest sprawdzić diody D242 często miały przebicie ale pod obciążeniem . Kilka razy zdarzyło się że trafo miało zwarcie na uzwojeniu wtórnym ale po rozgrzaniu się.
Sprawdź dokładnie i oczyść połączenia z masą. Częstym błędem jest sprawdzanie połączeń plusowych a obwód zamyka się poprzez masę i iskrzenie powoduje przepalanie żarówek.
Równoczesne włączenie wszystkich żarówek uniemożliwi wykrycie zwarć między obwodami oraz zamienionych obwodów.
Mam zwyczjną próbówkę , dotykam przewodu z fazą a lampka się nie pali , mimo tego jak podłącze normalną żarówke do obwodu to żarówka się pali , co to oznacza ?
Lampki robią na akord - są jednorazowego użytku. Najczęściej to nie zamykają obwodu żarówki lub gniazda na nie. Jak nie chcesz kupować nowych to sprawdzasz po koleii aż będą działać albo rezygnujesz i stwierdzasz, że lepiej wydać 10 zł na nowe. Pozdrawiam
odpiąłem wszystkie kostki od modułu w stronę lamp i innych odbiorników No to ja bym, tak nie robił. Ja bym odpiął z wtyczki tylko drut z obwodu który sprawdzam i w to miejsce podpiąłbym do modułu żarówkę.
Są dwa sensowne wyjścia; pierwsze- wstawić w obwód ładowania żarówkę od reflektorów i sprawdzać napięcie na akumulatorze ; drugie- odwinąć kilka zwojów uzwojenia wtórnego do napięcia 10-10,5V przy 1-szym stopniu regulacji
Żarówkę muszę sterować plusem, więc MOSFET z kanałem N odpada. Przerabiam lampy w samochodzie z amerykańskich na europejskie. Zawsze robiłem to na przekaźnikach, lecz strasznie hałasują, a po przerobieniu, jak pali się żarówka nie ma informacji o jej uszkodzeniu. Chcę to ulepszyć i pójść krok dalej. Teraz pracuję nad układem sprawdzającym obwód żarówki....
Od lat do wyszukania przepalonej żaróweczki używam VoltSticka. http://www.voltstick.co.uk/product_volts... Dobrze sprawdza się też "fazer 777" - dostępny na alle od 30 zł z wysyłką. Ma regulację czułości, funkcję sprawdzania ciągłości obwodu, zastępuje neonówkę...
rozkręciłem mostki z grzałki bo mam tam 2x 150w i gdy podłaczylem tylko jedną grzalke 150w pod wyjscie to regulatot nie szaleje a działa prawidlowo Czyli jest tak jak pisałem - regulator ma jakieś zabezpieczenie termiczne na torze odbiorczym. Jak podłączysz grzałki tak jak pisałem, przez przekaźnik (z pominięciem regulatora) i dodatkowo przez jakiś...
To są te sam przewody co sprawdzałeś w PIN1 i PIN 2 po stronie kierowcy - tylko 2 metry dalej . Zastanowiło mnie to, że skoro to te same przewody to powinno robić obwód na mierniku - i robi, Teraz nasunęło się pytanie dlaczego żarówka próbówki nie reaguje skoro kable mają obwód. Wcześniej sprawdzałem obwód tylko od przelotek w drzwiach do kostki pasażera/kierowcy,...
Obwody sprawdzaj ŻARÓWKĄ. Do radia masz stały plus. Wybudzanie jest po CAN. Jak doszło do usterki? https://www.a3-club.net/forum/showthread...
W praktyce, aby się zorientować czy dany obwód jest chroniony sprawnym RCD wystarczy połączyć w szereg (w oprawkach) dwie żarówki 15W na 230V i podłączyć pomiędzy przewód fazowy a PE w sprawdzanym obwodzie. Przycisk TEST sprawdza tylko sprawność aparatu, a nie obwodu.
Przecież to nie kosmiczna technologia! Sprawa diagnozy jest prosta! 1. Załączamy światła mijania. 2. Mierzymy, co się pojawia na złączach żarówek pod obciążeniem i bez obciążenia. To samo sprawdzamy na bezpiecznikach. 3. Sprawdzamy, czy jest ciągłość obwodu bezpieczniki - gniazda żarówek (badamy za pomocą buzzera) lub poprzez podanie napięcia bezpośrednio...
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Dzięki za info Próbowałem wysterować światła w SAM-ie ale efektu brak tzn. zapisuje mi błąd że obwód żarówki otwarty a sprawdzałem je (połączenia żarówki-SAM). Przewody idą bezpośrednio od włącznika świateł do modułu SAM więc tam nie ma nic po drodze (stwierdzone organoleptycznie bo schematu do tego auta jak na lekarstwo) chyba że on w sobie dzieli...
Tak jak Ankuch napisał sprawdż cewki rozrusznika czy nie mają zwarcia. Ja sprawdzam na " żarówkę". Po rozkręceniu rozrusznika wpinam w obwód żarówki uzwojenie stojana i jednym przewodem dotykam do uzwojenia stojana a drugi przykładam do obudowy. Jeżeli jest zwarcie to żarówka świeci lub zaczyna się palić izolacja w miejscu przetarcia emalii. Sposób...
Witam, proszę o podpowiedź jak zrobić prosty przyrząd do sprawdzania ściemniaczy. Może żarówka z oprawką podłączana bezpośrednio do gniazda ? Tylko jak w obwód dołączyć ściemniacz? Dziękuję i pozdrawiam.
Dodano po 45 Witam. Podłącza się tak samo, nie ma żadnej różnicy. Z jakiegoś powodu nie działa. Czy może byc problemem to że do drugi obwód nie jest zakończony żarówką? jest faza bo sprawdzałem ale nie podłączałem drugiej żarówki.
Dzień dobry, mam w przedpokoju 4 LED-y GU10 na dwóch obwodach - jeden włącza dwie żarówki, drugi pozostałe dwie. Na jednym z obwodów kiedy zgaszę światło żarówki dalej delikatnie się świecą. Chciałbym się dowiedzieć po której stronie problem najprawdopodobniej leży - włącznika czy instalacji/kabli? Żarówkę wykluczam, bo problem dotyczy dwóch naraz +...
Żarówki sprawdzałem, ale nie wydaje mi się że jedna spalona otwiera obwód. Teraz mi się przypomniało że to może być potencjometr od jasności, jak dobrze pamiętam to jest ten pierwszy po lewej stronie?
(at)stanislaw1954 Jeśli dobrze to zrozumiałam to chodziło żeby sprawdzić czy prąd przechodzi przez tą grzałkę zamyka obwód i wybija bezpiecznik. Znalazłam żarówkę którą czasem sprawdzam czy jest prąd w gniazdku i ją podpięłam tak jak na zdjęciu, no i zaświeciła. Czyżby to oznaczało, że jednak grzałka jest ok? Czy powinnam jednak zrobić test z bezpiecznikiem...
Jak będę miał trochę luźnego czasu, to pokombinuję z tymi blokami tyrystorowymi. To mi nie daje spokoju, że przy sprawdzaniu za pomocą akumulatora i żarówki zachowuje się jak normalny tyrystor. Wystarczy delikatnie, na ułamek sekundy dotknąć do plusa akumulatora i następuje zapłon tyrystora, żarówka świeci. Po rozłączeniu obwodu żarówka do świecenia...
A co z immo? :D ...żartuje przecież bo na krótko by przecież nie palił tak? Dużo było tu na forum pisane,jak sprawdzać ciągłość obwodów,ja to np. robię kontrolką,żarówką,miernikiem,itp,itd. Podpowiem tylko że ja zacząłbym na dzień dobry od schematu podłączenie twojej stacyjki,i jej faktycznego stanu podłączenia a nie zakładania wątku zmuszając wielu...
Witam. Powiem jeszcze tylko o jednej wielkiej zalecie tego prostego projektu to jest to że nie trzeba robić przerwy w obwodzie,wyjmować żarówki. Szukanie jest bezdotykowe. Dla początkujących,sprawdzamy przy włączonym obwodzie gdzie z wtyczki wychodzi faza następnie sprawdzamy czy jest napięcie w połowie obwodu,jeśli jest posuwamy się dalej,jeśli nie...
Witam.Piszesz, że sprawdzałeś na żarówce. Czy wylutowałeś na czas testu tranzystor linii ? Sprawdz, czy nie masz zwarcia w obwodach zasilanych przez przetwornicę.
Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką jak pisałem wcześniej,chodzi o sprawdzenie obwodu pod obciążenie którego miernik nie daje.
Sprawdzałeś wszystkie żarówki czy są dobre ? Drugie pytanie jesteś na szybko sklecić coś takiego jak na rysunku( bezdotykowo można tym sprawdzić ciągłość obwodu).
Witam Źle mnie zrozumiałeś ,szyby nic do tego nie mają.To mnie tylko naprowadziło na trop.Wygląd był podejrzany.Odepnij jeden z przewodów idących do tylnej szyby i zobacz.Radio również może być przyczyną.Jakieś uszkodzenie może to powodować. Ja zawsze sprawdzam w taki sposób ; 1. wyciągam wszystkie bezpieczniki 2. odłączam klemę plusową od akumulatora...
Dla pewności posprawdzaj wszystkie bezpieczniki (ew. znajdź bezpiecznik odpowiedzialny za niedziałające elementy), tylko tym razem jakimś testem ciągłości obwodu (np. multimer, w ostateczności żarówka + bateryjka) bo wnioskuję że sprawdzałeś je "na oko". Tyle na razie z mojej strony.
Niestety to nie negatywne emocje, a brak efektów pracy i mała znajomość elektroniki. No rzeczywiście temperatura dyskusji trochę wzrosła, przypuszczalnie od tego nieszczęsnego rezystora. Ale nie znaczy to, że zaraz trzeba kończyć. Szkoda, że w #1 nie podałeś wszystkich istotnych informacji, w tym najważniejszej dotyczącej napięcia na siatkach ekranujących...
Aha no to będę musiał w ten sposób pokombinować. Wiem że tam jest pwm itp. Kiedyś może rozbiorę jakiegoś reca i rozrysuje sobie schemat obwodów wyjściowych i zobaczę czy da się coś tam zmienić z tym sprawdzaniem żarówek. Najchętniej to dla ledów wyłączyć całkowicie sprawdzanie i wtedy rezystory nawet nie były by potrzebne.
Nie tak łatwo mi zrobić taki obwód, to byłoby idealne rozwiązanie, miałem nadzieję, że ktoś może zrobić coś takiego komercyjnie. Jeśli zatrzymam samochód, chcę zrobić opóźnienie czasowe, które odłączyłoby masę na około 2 sekundy między reflektorem a kondensatorem, więc mam nadzieję, że pozbyłoby się problemu z miganiem po uruchomieniu, ale to, co opisujesz,...
A sprawdzałeś czy palnik nie jest przepalony ?? Sprawdź brzęczkiem czy jest zamknięty obwód Możliwe, że przed włączeniem były bardzo chłodne ??
Nie ma co sprawdzać w puszkach tylko w tablicy obwodowej gdzie są bezpieczniki poszczególnych obwodów. Ale dwa lata to by musiało się już coś wygrilować (wypalić).
najlepiej mierzyć żarówką wpiętą na zacisk N i zaczynamy po przełączeniu w trójkąt od zacisku K2 56.58 gdzie raczej na pewno jest napięcie ,dalej K2 67 jeśli jest dalej Q2 21 dalej Q2 22 dalej Q3 A2 .doszliśmy do końca obwodu ,gdzie jest brak napięcia tam jest uszkodzenie. Jeśli wszędzie są napięcia to cewka stycznika uszkodzona .Sprawdzanie podzespołów...
Generalnie chodzi o zlokalizowanie fragmentu instalacji w którym jest zwarcie. W ilu punktach nie masz napięcia po wykręceniu tego bezpiecznika który się przepala? Zrób sobie próbówkę z żarówki np 100W i przyłóż przewody zamiast bezpiecznika, żarówka powinna zaświecić. Teraz odłączasz jakiś fragment chronionego tym bezpiecznikiem obwodu i tak sprawdzasz...
Witam! W megane "trykanie" wskazówek występuje po resecie komputera lub też jak mu prądu brakuje. Sprawdź czy te żarówki, które wymieniłeś są takiej samej mocy jak te, które powinny być. Prawdopodobnie wsadziłeś żarówki większej mocy i komputer przy sprawdzaniu obwodów podczas próby odpalenia wykrywa błąd i pewnie też zablokował zapłon. Uczulam też...
najłatwiej robimy fotkę połączenia istniejącego. rozłączamy wszelkie przewody i na na każdy z osobna zakładamy złączkę WAGO z klapką oprawka z żarówką i kabelkami w dłoń i do dzieła wykręcamy żarówkę z obwodu który badamy - żarówka może zamknąć obwód i przekłamanie gotowe. 1 przewód od żarówki do Wago tego co w nim jest prąd i zamykamy drugi do innego...
Witam serdecznie, posiadam Simsona S50 1989 r. z instalacją elektryczną 6V. Ostatnio zauważyłem, że nie mam światła z przodu i z tyłu. Światło STOP działa. Sprawdzałem żarówkę z tyłu są sprawne, podmieniałem z żarówką STOP. Nie wiem czy problem ze stacyjką, z przerwanym obwodem czy uszkodzona jest cewka świetlna? Od czego mogę zacząć diagnozę? Mam pytanie,...
Chciałbym tylko jeszcze dodać, że sprawdzałem piny 30 i 31 żarówką H7 i żarówka się zapala. Żadnego przekaźnika nie mogę znaleźć, a przy załączaniu przez interfejs diagnostyczny nie słychać, żeby jakiś przekaźnik się przełączał.
Witam, mój problem polega na tym że zapala mi się serwis na desce po właczeniu świateł, zauważyłem że wystarczy włączyć postojówki. Po podłączeniu testera wyskakuje błąd obwodu postojówek ale wszystkie żarówki ok ( profilaktycznie wymienione na nowe, wartosci też ok) nie wiem co mam dalej robić i co sprawdzać? pozdrawiam
Instalacja jest nowa. Nie ma jeszcze lamp tylko są pozakładne oprawki wraz z żarówkami. Mam 3 obwody na lampy ( każdy na oddzielnym bezpieczniku ). Sprawdzałem na dwóch obwodach i jest to samo - wyskakuje ). Dziwna sprawa, żeby na dwóch obwodach przewody się stykały ale sprawdzę. Jeżeli odłącze różnicówkę i podłącze całość bez niej, wszystko jest w...
Witam W opisanym przypadku rzeczywiście narozsądnieszym byłoby wymienić odcinek przewodu który ma kolizję z konstrukcją sufitu. Co do lokalizacji samego miejsca połączenia konstrukcji sufitu z przewodem zasilającym - można to zrobić na wiele sposobów. Wszystkie niestety są niebezpieczne (praca przy suficie pod napięciem) i wymagają pewnej praktyki w...
No ok, zrobiłem wg zaleceń i okazuje się że żadna iskra nawet przy maksymalnym zbliżeniu nie przeskakuje... Na próbę pyknąłem ze 2 razy na ułamek sekundy 2ma bolcami którymi to sprawdzałem i żarówka mrugnęła, razem z nią takie lekkie ciche pyknięcie membrany w głośnikach, które są innym zupełnie obwodem podpięte na drugim końcu pokoju (nie wiem czy...
Zero zostało pozyczone z obwodu gniazdkowego a nie oświetleniowego. Elektryk sprawdzał gniazdka metodą z żarówką o której piszesz i wszystko wyglada ok - żarówki świecą. Instalacja jest dwużyłowa a więc gniazdka z bolcem są uzerowane dodatkowym kabelkiem od zera do bolca. Szukam sposobu jak sprawdzić czy ponowne podłączenie będzie bezpieczne i nic nie...
Najpierw zmierzymy tyrystor czy nie ma przebicia między anodą i katodą. W obie strony ma być przerwa. Natomiast między katodą a bramką w obie strony ma być przejście mierzone w dziesiątkach omów. Jeżeli tak jest to już połowa sukcesu. Teraz należy sprawdzić tyrystor po napięciem. Trzeba wziąć napięcie rzędu 12V, małą żarówkę na 12V i włączyć to szeregowo...
Witam, czy istnieje jakiś programik do testowania obwodów elektrycznych? Np. mam zasilanie (np. bateria), rezystor oraz żarówkę/ diodę i sprawdzam sobie jak to będzie działać jak podłącze tak lub tak... Oczywiście to jest prosty przykład, ja mam zamiar tworzyć bardziej skomplikowane obwody, ale nie chce wydawać kasy na wszystkie części. Coś jak to:...
Cześć wszystkim. Dziś pół dnia próbowałem zdiagnozować problem. Chodzi o przednie światło pozycyjne prawe, raz jest a raz nie ma i świeci się kontrolka od przepalonej żarówki. Wymieniłem żarówkę i jest. Za godzinę sprawdzam i nie znowu nie ma i kontrolka świeci. W prawej lampie tylko wymieniłem żarówkę. Przemierzyłem miernikiem na ciągłość obwód wewnętrzny...
sprawdzanie obwodu sprawdzanie napięć żarówką sprawdzanie przetwornicy żarówką
scania panel ogrzewania radio przestaje nadawać martwy pendrive
Stabilizator SWEN VR-F1000: Ochrona pieca gazowego Powolne podnoszenie windy w busie przy wzroście obrotów silnika