http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
...obniżka napięcia do 6V nic mu nie da. Swoją drogą LED w szereg się zaświeci. Napisałem na przykład do 6V. A o LED nawet nie wspomniałem. Zresztą takie sprawdzanie to do d..y. Zwarcia międzyzwojowego w uzwojeniu silnika "tester" nie wykryje a maszyna uszkodzona. Ale autor wątku sam do tego (pytanie dowodem) dojść musi bo aby sprawdzić to o co pyta...
Kolego nie zmieniaj sensu mojej wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem że tak sprawdza się RCD. Napisałem że sprawdzanie RCD rezystorem jest tyle samo warte co sprawdzanie żarówką itd. Proszę czytaj za zrozumieniem. Wiem jak działa RCD i po co jest stosowane, więc Ameryki dla mnie kolego nie odkryłeś. Chodzi mi o to że po sprawdzeniu tym swoim opornikiem...
To nie zadziała, moduł sprawdza czy obwód żarówki jest OK. Niektóre mają też microstyk w samym gnieździe - jak włożysz wtyczkę powinno zadziałać.
To znaczy że miernikiem się nie sprawdza wysoko obciążonych obwodów. Weź żarówkę od bidy H7 i sprawdzaj zasilanie jak i masy co masz podane. Jak świeci na wszystkich zamawiaj pompę ABS bo raczej jak tego nie naprawiałeś to się za to nie bierz. Przed demontażem spisz kodowanie z ABS.
szeregowo podłącz szeregowo przez żarówkę np. H4 , np w miejsce bezpiecznika lub przed przerywaczem i włącz sprawdzany obwód sprawdzaj wiązki , ruszaj kablami jak będzie zwarcie żarówka błyśnie i nie spali bezpiecznika pewnie w tylnej lampie blaszka zwiera się do masy od żarówki , lub we wtyczce lampy są stopione styki
do obwodu wzbudzenia podłączyłem akumulator i szeregowo żarówkę 12V/10W Jednak wg opisu sprawdzania mała żarówka na obwodzie wzbudzenia powinna zgasnąć A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć?
W Octavii drugiej generacji bez problemu możesz wyłączyć w module głównej elektryki (Bordnetz) sprawdzanie obwodu żarówek podświetlania tablicy rejestracyjnej, i żadnych błędów nie będzie. I nawet po założeniu LED nie będą "mrugać" na postoju.
Nie wszystkie układy mierzą pobierany prąd. Część sprawdza ciągłość obwodu.
tak, VIC nie mierzy rezystancji tylko kontroluje, czy obwód jest połączony do masy.To prosty obwód szeregowy na zasadzie lampek choinkowych (bo maja teraz sezon...).Jeden koniec obwodu jest podłączony do masy (i co najlepsze-w kabinie!),a drugi koniec wiedzie do VIC-a. Przerwanie obwodu sygnalizuje na desce ostrzeżenie. Nie baw się w pomiar rezystancji...
Zdaje się kluczowe jest „z odpalonym silnikiem”. Gdzieś czytałem, że sprawdzanie ciągłości obwodów żarówek odbywa się podczas inicjalizacji modułów.
Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką jak pisałem wcześniej,chodzi o sprawdzenie obwodu pod obciążenie którego miernik nie daje.
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
Więc: masy, żarówki, wyłącznik awaryjnych, przełącznik pod kierownicą - do sprawdzenia. Możesz sobie zmajstrować obciążenie około 40W (np z żarówki R2) i obciążać obwód nominalnie i sprawdzać, czy przerywacz zaczyna pracować. Obwód jest prosty, niemal uniwersalny.
Obwody sprawdzaj ŻARÓWKĄ. Do radia masz stały plus. Wybudzanie jest po CAN. Jak doszło do usterki? https://www.a3-club.net/forum/showthread...
Prawdopodobnie zasilanie na cewki jest razem z zasilaniem pompy. Pojawia się na kilka sekund po włączeniu zapłonu i wyłącza. Następny raz włącza się, jak czujnik wału widzi obroty (przy kręceniu rozrusznikiem) włóż końcówkę pomiarową „od tyłu” wtyczki, wtyczka zapięta na cewce. Albo zamiast miernika użyj żarówki 21W. Sprawdzanie miernikiem na otwartym...
1. Wyciągasz palący się bezpiecznik, zastępujesz go żarówką. 2. Odłączasz przewód zasilający przy amperomierzu. Sprawdzasz, czy żarówka zgasła. tak - przewód cały. Nie - uszkodzony przewód. 3. Zakręcasz przewód zasilający, odkręcasz odbiory. Żarówka zgasła - zegar dobry. Zaświeciła przebity zegar. 4. Po kolei załączasz odbiory i sprawdzasz, który obwód...
Na zgaszonym nie ma kontroli sprawności żarówki. Odpalasz, włączasz kierunek, sterownik sprawdza kilka mrugnięć, stwierdza, że coś nie tak i odłącza obwód. Po zgaszeniu i uśpieniu BSI zapomina o niesprawnej żarówce i testuje od nowa. Jak działają awaryjne na wyłączonym zapłonie i po uruchomieniu silnika ( włączeniu zapłonu) ? Który to 3008 pierwsza...
Ale uwaga - ja wlaczam przycisk nr 1 - napiecie jest na obu obwodach (sprawdzam neomówka), Neonówka nie jest wskaźnikiem miarodajnym. Trzeba mieć/zrobić próbnik na żarówkę i wówczas sprawdzić napięcia na samym włączniku jak i pod sufitem (być może ta jedna faza nie dochodzi tam)
Wymień na wszelki wypadek - to kosztuje grosze. Z tego co napisałeś to prawdopodobnie on jest uszkodzony. Miernikiem nie sprawdzisz tak prosto. Wymagane jest stworzenie prostego obwodu, w starych czasach sprawdzałem przez zasilacz (napięcie stałe) i żarówkę podając impuls napięcia na bramkę.
Żarówkę muszę sterować plusem, więc MOSFET z kanałem N odpada. Przerabiam lampy w samochodzie z amerykańskich na europejskie. Zawsze robiłem to na przekaźnikach, lecz strasznie hałasują, a po przerobieniu, jak pali się żarówka nie ma informacji o jej uszkodzeniu. Chcę to ulepszyć i pójść krok dalej. Teraz pracuję nad układem sprawdzającym obwód żarówki....
Wyjmuj po kolei i sprawdzaj każdy żarówką., ten zabezpiecza plus pompki. Drugi obwody masy . Też poleglem prawie kiedyś.
Masz sprawdzać napięcia, masy i przejścia nie miernikiem, czy małą probówką, bo te zadziałają przy bardzo małych prądach i wskażą, że obwód pracuje poprawnie nawet przy dużych opornościach i marnym kontakcie. Masz sprawdzać wszystko pod obciążeniem, czyli żarówką co najmniej 21W. Masz ją traktować jak probówkę.
Sporo ludzi wie, ale też sporo zna regulamin elektrody, w którym zapisano, że najpierw trzeba samemu poszukać, a później ewentualnie pytać na forum. Tutaj: https://elportal.pl/kursy/podstawy-elekt... na samym końcu masz prosty schemat układu do sprawdzania tyrystorów. Badany tyrystor, żarówka i rezystor....
No to teraz rękawy zakasać i przeglądać wiązki, odpinać co się da i sprawdzać czy dalej jest obwód przeciążony, najlepiej w miejsce bezpiecznika wstawić żarówkę 55w i obserwować jej jasność, jak znajdziesz przyczynę, światło ściemnieje. Dodano po 5 Rozpiska bezpieczników.
Jeśli jest tam obecnie żarówka, która świeci np: przez minutę po wciśnięciu przycisku oświetlenia na klatce schodowej, a następnie gaśnie, to nie ma co sprawdzać - jak żarówka nie świeci, to zasilania nie ma. W starych budynkach, kamienicach, do dziś trafia się, że w obwodach oświetleniowych odłączane jest N a nie L, i w takiej sytuacji neonówka będzie...
Sprawdzałem ciągłość obwodu że stykami żarówek wewnątrz oprawek z obudową całego kinkietu i nie na przejścia. Więc skąd bierze się napięcie na kinkiecie. Czy ono się jakoś indukuje na aluminiowej obudowie?
Sama oprawka, żarówką tutaj będzie tester. Ta metoda sprawdza, tylko czy układ pracuje poprawnie i podłączenia w oprawce są prawidłowe. Mała żarówka zaświeci nawet, gdy będzie duży opór w obwodzie i duża by się tylko żarzyła. Jeśli druga lampa działa prawidłowo, to możesz zlokalizować przekaźniki, które nią sterują, (schemat instalacji) ewentualnie...
Czy był odłączony tranzystor odchylania H w czasie sprawdzania napięcia +B żarówką 60W ,jeżeli nie to w czasie wysterowania tranzystora a uszkodzonym trafopowielaczu lub zwarciu w jego obwodach ,przetwornica zabezpiecza się.
Wychodzi ci masa bo podczas sprawdzania zamyka ci się obwód do masy auta przez włókno żarówki, odłącz wtyczki od lamp i masa zniknie
Witam . Przede wszystkim skup się na przetwornicy ,kondensatory elektrolityczne nie sprawdzaj ,ale wymieniaj ,podobnie rezystory i diody,sprawdź obwód regulacji +B ,potencjometr,dioda zenera itp . Wszystko to na podłączonej żarówce po stronie wtórnej przetwornicy ,oszczędzisz inne elementy . Powodzenia.
Zacznij od tego, że masa ma być na odpowiednim miejscu tak w gnieździe, jak i we wtyczce. Do sprawdzania odpowiednich obwodów użyj próbnika napięcia 12V, lub żarówki 5W podłączając ją jednym końcem do masy, a drugim do odpowiedniego wtyku od poszczególnych obwodów.
Witam.Może na początek wypadałoby dokonać pomiaru napięcia +B (żarówka między kolektor i masę - tyle jest tego na forum przecież).Elementy w obwodach tranzystora takie jak diody, kondensatory wymienia się , nie sprawdza . To narazie tyle.
Najpierw odpowiedz na pytanie jaki masz rodzaj sieci zasilającej. Bo może nie masz wcale N. Sprawdzenie między przewodem fazowym w wyłączniku a np. zerowym lub PEN lub neutralnym z innego obwodu lub sprzed żarówki w sprawdzanym obwodzie.
Jeżeli obwody wejściowe toru zasilania sprawdzanego urządzenia będą miały zwarcie, to wówczas żarówka ograniczy prąd do takiej wartości jaki sama pobiera (tzn. zaświeci się). Jej dobór zależy od mocy pobieranej przez urządzenie potrzebnej do jego poprawnej pracy. Zauważ, że jeżeli będziemy mieli urządzenie o mocy 60VA i podłaczymy z nim szeregowo żarówkę...
Nie sprecyzowałem poprzednim razem ,zimne luty również przy TEA 2028 , tranzystor w przetwornicy podłącz przez żarówkę (między zasilanie 300v a p6 trafa) oszczędzisz tranzystory , następnie wymień elektrolity a nie sprawdzaj ,sprawdź elementy w obwodzie kolektora np. C618 , w obwodzie bazy również , na koniec pozostanie wymiana TEA2260 .
A jakie podejrzenie? Na kostkach lampy nie ma żadnych zaczernień czy zwęgleń. Jeżeli była by lampa uszkodzona, to bez żarówki też powinno wyzwolić, a nic się nie dzieje. Pomiary nie były robione, jak to w typowym polskim domu. Żarówka zamyka obwód i na przewodzie N pojawia się potencjał który może gdzieś ulecieć bokiem. Bez żarówki sprawdzasz tylko...
Pomiar rezystancji możesz sobie darować. Na początek podłącz szeregowo żarówkę reflektorową między słupek + akumulatora a klemę +( oczywiście przy zdjętej klemie) i obserwuj jak świeci przy inicjacji poszczególnych odbiorników tam gdzie świeci na ful to prawdopodobnie jest zwarcie , znajdź bezpiecznik tego obwodu . Wepnij żarówkę zamiast tego bezpiecznika...
Sterownik sprawdza czy żarówki są sprawne. Żarówki mają mniejszy opór to nie świecą. Ledy mają duży opór to świecą. Ale nie aż tak duży by sterownik wykrył przerwę w obwodzie (spaloną żarówkę) wiec głupieje i zaczyna w kółko sprawdzać. Żeby to działało równolegle do leda musi być rezystor który będzie razem z ledem udawać żarówkę.
"Lecz problem polega na tym iż jeśli włącze jakieś urządzenie w inny obwód niż oświetleniowy to dwie z tych żarówek najpierw mrugają a potem tak delikatnie świecą na czerwono. Sprawdzałem kontrolką i w tym żyrandolu jest tak iż na brązowy kabelek dochodzi napięcie a na pozostałe dwa nie. Więc skąd się bierze mruganie i świecenie żarówek? po podłączeniu...
Aha, a napięcie? I czy zasilanie symetryczne masz +/- ? Możesz sprawdzać tylko jeden kanał na raz? Drugi odpiąć od zasilania?
Spiąłem aluminium w miejscu, gdzie była łączona miedź do lampy i we włączniku podpiąłem oprawkę z żarówką i też miga. Sprawdzałem obwód, do którego mam dostęp.
Sprawdź stan świec zapłonowych. Następnie połączenie tych 3 pinów za pomocą żarówki 21wat (powinien być plus a dwa idą do ecu pinów 102 I 103). Ewentualnie przepływomierz. Kiedyś miałem taki przypadek że przekłamywał i dawka była nie odpowiednia. Możesz spróbować wyczyścić. Jak będziesz sprawdzać piny ważne jest żeby żarówka miała przynajmniej te 21w....
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
Kolego korzystaj ze schematu (dostępny w kolorze na forach internetowych). Podczas odbudowy instalacji zwracaj uwagę na kolory kabli i korzystaj z miernika, a w czasie sprawdzania instalacji możesz włączać w obwód żarówkę, co uchroni instalację przed uszkodzeniem. Sprawdź wizualnie uzwojenia prądnicy, a w razie potrzeby pomierz je i porównań np. w podobnych...
Witam stacyjkę zrobiłem działa Mam problem z diagnozą kabli . Miałem użyć żarówki . Miałem też nie podawać niczego . Trochę to trudne i nie wiem jak . Do tej pory sprawdzałem podając masę lub + z akumulatora . Zamknięty obwód to świecenie żarówki .Brak świecenia w obydwu wypadkach to przerwany kabel . Mam dorobiony specjalnie długi kabel z możliwościa...
Skoro wpięta zamiast wyłącznika żarówka zaświeciła się, to oznacza, że nie ma przerwy w obwodzie lamp tylnych, oraz że wyłącznik dostaje zasilanie, zatem jest to ewidentnie jego wina Ponadto sterownik sprawdza korelację sygnałów z tego czujnika i jak nie widzi zwarcia na stykach głównych i rozwarcia na pomocniczych, to wywala błąd w postaci migającej...
O tym już pisałem dużo wcześniej w tym wątku :D Chodzi o to, że żarnik świetlówki ma nieliniową zależność prądu od napięcia (podobnie jak włókno wolframowe żarówki), w miarę rozgrzewania się maleje jego rezystancja. Ja to wiedziałem już dużo wcześniej, ale w tym rozwiązaniu dla przepalonych skrętek ma to praktyczne zastosowanie, stąd warto przypomnieć...
Samo napięcie nic nie powie. Musisz obciążyć kabel żarówką minimum H4/H7. Tak samo na pompie jak i na bezpieczniku. Mówimy tu o "grubych " obwodach. Reszta małą probówką 12v.Jak jasno świeci podobnie jak na aku no napięcia nie trzeba raczej sprawdzać. A jak chcesz schemat to jeszcze brakuje info czy to zwykły ABS czy ESP Itd.
po wymianie i typowo wymiana 47uF/50V i 10uF /50V i wstawieniu zamiast bezpiecznika żarówki 100W , po włączeniu dioda zaświeciła lekki pisk i padł BUT11A. Żarówka zamiast bezpiecznika nic nie daje, co stwierdziłeś doświadczalnie, ponieważ ładunek zgromadzony w kondensatorze filtru sieciowego wystarczy do zniszczenia tranzystora. Żarówkę należy włączyć...
sprawdzanie obwodu sprawdzanie napięć żarówką sprawdzanie przetwornicy żarówką
lista kanałów ariva combo zawora cinquecento makita łożysko wirnik
elektrolux schemat stukanie sprezarki powietrza
Oleo-Mac 937: Wysokie obroty przy cięciu - przyczyny i rozwiązania Ilość oleju w silnikach traktorków Partner i samochodów