Butla z R410A przy napełnianiu klimy zaworem do dołu. Sprawdzanie szczelności można zrobić bez azotu. Po zrobieniu próżni wpuszczamy trochę czynnika tak aby ciśnienie się tylko zrobiło i jak nam po tygodniu nie ucieknie to powinno być dobrze. Wiem że metoda trochę nie taka jak powinna być ale ja akurat butli z azotem nie miałem :-)
w domowych warunkach pewnie tego nie sprawdzę,układ trzeba nabić azotem i środkiem na nieszczelności sprawdzać ,przed napełnieniem klimy też układ był sprawdzany na szczelność azotem,tylko bez środka na nieszczelności,zostało nabite ciśnienie około 9 atmosfer i przez około pół godziny nić nie spadło,a po nabiciu środkiem po trzech dniach już nie było...
Test na jednym króćcu jest poprawny, z drugiego korzysta się do diagnozowana zaworu (czy nie jest uszkodzony) Ps. 1. nie ma dwóch zaworów rozprężnych, są jak pisałem dwa króćce wysokiego ciśnienia i niskiego. 2. azot służy do sprawdzania szczelności układu i nie można na nim odpalać klimy uszkodzi instalację. 3. dobra diagnostyka azotem to weryfikacja...
No nie, zawstydziłeś mnie. Odpowiedź na 5+. Co do vw lub grupy vag to mają zakaz załączania klimy poniżej 6°C. Gdybyś kiedyś robił jakiegoś vaga z ręczną klimą to zewnętrzną temperaturę sprawdzasz w zegarach.
Dzień dobry, posiadam stację do obsługi klimatyzacji dla własnych potrzeb w firmie transportowej. Jak to w sobotę dużo pracy i akurat 3 klimy padły. Przez pomyłkę z pośpiechu z auta które było nabite azotem i sprawdzana byłą chwilę wcześniej szczelność pobrałem azot według wagi ok. 230 gram na 3 kg gazu w butli. Stacja do obsługi Bosch ACS611. Żadnych...
Nie mam cierpliwości do fachowców :( Wymontowałem skraplacza, zawiozłem do spawacza żaby ocenił, stwierdził, że jest w dobrym stanie a tylko rurka przetarta pod blaszką montażową więc pospawał ją. Zamontowałem skraplacz a aucie, przy okazji nowy osuszacz i 3 nowe uszczelki z ASO. Pojechałem na test szczelności i nabicie klimy, gość puścił azot, sprawdzał...
Nieszczelnosci w ukladzie klimatyzacji samochodowej szuka sie za pomoca dwoch metod: 1. Do klimatyzacji nabijamy normalnie czynnik chlodniczy a dodatkowo specjalny barwnik. Zalaczamy klime na kilkanascie - kilkadziesiat minut po czym lampa ultrafioletowa ogladamy dokladnie wszystkie przewody, polaczenia itd. Barwnik swieci w ultrafiolecie i wskazuje...
Witam wszystkich i przechodzę do setna nie mogę uruchomić klimatyzacji w opel astra H 2004. Myślałem że nie mam czynnika pojechałem do gości od klimy uzupełnili (oczywiście wcześniej sprawdzali mi azotem i tym kombajnem szczelność i wszystko ok więc mi ją napełnili)klimy nadal nie mogłem odpalić więc kupiłem op-com i go podłączyłem aby zobaczyć czy...
Sprawdzenie klimy na szczelnosc azotem i po pozytywnym wyniku tzn. jak szczelne to ok 250 zł a samo nabicie bez sprawdzania szczelnosci w tak zwanych warszawskich promocjach to 99 zł Mieszkam pod Warszawa ale niedaleko.
Nie wiem czy było sprawdzane za pomocą próżni ale jeżeli tak to radze poszukać kogoś kto sprawdza to azotem. Dużo warsztatów nabijających klimę sprawdza szczelność próżnią a szuka jej przez nabicie czynnika z kontrastem. Wtedy będziesz płacił dwa razy za nabicie bo każą przyjechać jak klima przestanie działać. Ten co się zna napełni układ azotem i tak...
no niby tak ale sprawdź to jeszcze jak będziesz pewien że z klimką jest wszystko ok... a to jest manualna czy klimatronic? raczej nie jest ok, coraz słabiej chłodzi. -manual ...nie sprawdzał szczelności powietrzem tylko azotem... szczelność sprawdza się nadciśnieniem... nie znam się na klimach wiec nie wiedziałem że azotem... i potwierdzam że robił...
remkar-srz dzięki za praktyczne porady , mechanicznie nie mam problemu z naprawami , ale klima była mi obca jednak w necie jest wszystko i po sporej lekturze , nie taki diabeł straszny więc zacząłem działać . Powiem tak ze względu na wiek mojego złomka widzę , że nie za bardzo naprawiacze mają chęci do szukania nieszczelności jak i też na nie specjalnie...
Witam, pytanie do speców od klimatyzacji samochodowych. Jakie ciśnienie przy próbie szczelności powinna wytrzymać sprężarka Sanden po wymianie uszcelniacza czołowego na nowy. Jakim ciśnieniem sprawdzacie szczelność w aucie? (przy użyciu azotu)
Przy małej ilości czynnika klima może się nie włączać bo nie pozwoli na to presostat niskiego ciśnienia. 0.74 i 0.25 g to chyba błąd pisowni, prawidłowo chyba 740 i 250 g czynnika. Szczelność sprawdza się azotem a nie powietrzem. Powietrze zawilgoci cały układ. Jeśli klima jest szczelna to jak gaz ucieknie ? Ostrożnie należy podchodzić do całkiem pustych...
Troszkę się orientowałem jak sprawdza się szczelność instalacji klimy. jest kilka sposobów a mianowicie, poprzez użycie detektora elektronicznego lub napełnienie instalacji azotem do cisnienia roboczego tj. 15 bar i uzycie specjalnego spreja. Detektor elektroniczny wykrywa związki chyba halonu tj. gazu zawartego w czynniku r134a. Natomiast spray pod...
(at)ture11 Dzięki za kontynuowanie tematu. SZCZELNOŚĆ Wydawało mi się, że trzeba rozciąć otulinę, by zlokalizować miejsce wycieku piany na biegu rur. PRÓŻNIA - POMIARY Co do analog vs. digital: nie mam szczegółowej wiedzy o budowie wakuometrów. Kieruję się parametrami. Znalazłem dalece dokładne cyfrowe wakuometry/mikronometry od renomowanych producentów,...
2 tygodnie temu napelnialem klime w golfie II i panowie na poczatek sprawdzili szczelnosc za pomoca butli z jak sie nie myle azotem w moim przypadku wszystko bylo ok i wtedy napelnili .sprawdzanie szczelnosci bylo za darmo. instalacje klimy sam skladalem wiec wszystkie O-ringi posmarowalem i jest ok :D
Dowiedziałem się, że rury chłodnicze są ciągnione na oleju syntetycznym i dodatkowo oczyszczane, bowiem czynnik chłodniczy po zmieszaniu z olejem mineralnym może prowadzić do zniszczenia sprężarki. Natrafiłem jeszcze na pewne dodatkowe informacje, które chciałbym potwierdzić, ponieważ nie jestem pewien czy instalatorzy faktycznie tak postępują. Otóż:...
Ilosc czynnika w Fabii to 525-575g i nie mniej ni wiecej. Jezeli zostało odessane tylko 250g to znaczy ze gdzies jest nieszczelnosc. Maszyna do obsługi klimy nie jest do wykrywania nieszczelnosci do tego stosuje sie azot ale ci z maszynami nie maja pojecia jak sie sprawdza szczelnosc układu za pomoca azotu. Najczesciej w Fabi nieszczelnosc jest na korku...
proponuje nie ładować się w koszty i jechać do zakładu w którym używają azotu do sprawdzania szczelności. jeżeli gaz wyciekł w 2 dni to jest dziura w układzie a nie "nieszczelność".
Witam otóż miałem nieszcelnosc klimy wiec została sprawdzona azotem na ok`15bar jezdziłem 2 tygodnie sprawdzam układ szczelny. Wiec jade nabijac klime w jednym warsztacie pokazuje ze jest szczelna a w drugim pokazuje mi nieszczelnosc. Co o tym sądzicie ??? Wina maszyny do nabijania czy wina układu klimy ?? Oczywiscie po nabiciu klimatyzacja chłodzi....
sprawdzanie klimy azotem sprawdzanie szczelności cisnienie próby szczelności azotem
kolektor toyota corolla wartość kondensator rozruchowy źródło stałoprądowe
telewizor elektron telewizor elektron
Poprawa buforowania w Kenwood M-7000: porady i wskazówki Wymiana przewodu jonizującego w Viessmann Vitopend 100