Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Witam.Schemat jest niepotrzebny.Regulator podłańczasz tak samo jak jest podłączony w alternatorze inaczej się nieda.Na szczotki dajesz obciążenie np.żarówkę 5W i obserwujesz kiedy sie zapala i gaśnie.Gasnąć powinna pomiędzy 13,8 a 14.7V.
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
jak się szybko naładowuje i szybko rozładowuje to znaczy, że jego pojemność zniknęła w pomroce dziejów i należałoby się zastanowić nad nowym akumulatorkiem.. a'propos - sprawdzałeś regulator napięcia? może jest uszkodzony? ..a w moim superturbo takie objawy są jak się klemy zapaskudzą - niezależnie która masowa czy plusowa - więc oczyść dokładnie obydwie...
Nie można prosto wytłumaczyć, czy był to wadliwy regulator, czy to wina pomiarów wykonanych przez ciebie, np. sprawdzanie napięcia na wyjściu z regulatora na za niskim zakresie napięciowym, albo na zaciskach amperomierza.
Regulator napięcia sprawdzamy mierząc napięcie na jego wejściu i wyjściu w czasie pracy a nie testerem diod
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
Na uruchomionym silniku nie można zmierzyć napięcia ponieważ miernik wariuje... nie pokazuje konkretnej wartości. Akumulator AGM 5 Ah Nie sprawdzałem pozycyjnych.
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
Niestety nie mogę Cię zapewnić o jakości części z zagranicznych dystrybucji. Dla mnie jest on dwa razy za drogi. Obecnie panuje pewna „moda” u producentów regulatorów napięcia, że nie posiadają one układu odpowiedzialnego za ograniczenie napięcia ładowania akumulatora, zamiast niego jest użyta zwykła dioda przez którą akumulator może się wygotować....
Tzn, mam wszystkie elementy wylutować i dopiero sprawdzać??
Do Janek 66 Jeżeli używasz do ładowania akumulatorów włącz równolegle do uzwojenia pierwotnego gasik (złożony z kondensatora 0,1 uf +szeregowo rezystor 56Ω)- pomaga. Przy galwanizowaniu nie sprawdzałem.
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Wentylator od laptopa ma w sobie elektronikę i ona prawdopodobnie źle reaguje na zasilanie pocięte modulacją szerokości impulsów. Niby sprawdzałem, co dzieje się z napięciem na wyjściu regulatora przy podłączonym wentylatorze, i płynnie się zmienia Sprawdzałeś oscyloskopem? Ile kabelków ma twój wentylator? W niektórych jest opcja zadawania obrotów dodatkowym...
Witam napisze od początku a więc znajomy miał włączony amplituner i na działającym odłączał głośniki i nie wiadomo co ale po uruchomieniu już normalnie się nie uruchomił. zadziałała ochrona czyli tak zwany protect na włączonym zasilaniu świeciła się czerwona po uruchomieniu przycisku włączał się po czym z zielonej diody przechodzi w mrugającą czerwona...
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Sprawdzałeś miernikiem? Pewnie regulator napięcia niedomaga.
Autor pisze, że do silnika dochodzi napięcie 230v. Więc po co sprawdzać przewód, regulator skoro napięcie do silnika dochodzi. Sprawdzanie na żarówkę wydaje się mało bezpieczne dla nie doświadczonej osoby.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Witam mam mały problem z alternatorem w golfie. Napięcie ładowania bez żadnych odbiorników to 13.90 - 13.95 v, po włączeniu świateł spada do 13.70 v. Napięcie jest takie samo na alternatorze jak i akumulatorze czyli nie żadnych problemów z połączeniem. Ostatnio sprawdzałem regulator napięcia i odcina ładowanie przy 14.10v i wydaje mi się że to może...
Problemem oprócz mocy może być drugie przebicie tranzystora mocy przy większym spadku napięcia - trzeba sprawdzać na wykresie SOAR.
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
A sprawdzałeś napięcia, kiedyś padł mi regulator napięcia i też obroty spadały nawet po włączeniu świateł, nie mówiąc już o klimie.
Regulator napięcia sprawdzałeś?
Dość problematyczny ten regulator. Sprawdzałeś może koszt nowego?
Dzięki za wszelkie sugestie, jak już pisałem zamówiłem prostownik 6V/12 V, dziś sprawdzałem jeszcze regulator napięcia i cewkę, poza oznaczeniami pinów brak oznaczeń napięcia, dobiorę się jeszcze do przerywacza kierunkowskazów, przekaźników i tam zerknę, na spokojnie się ogarnie temat. Dziwna ta Ameryka, ale ogólnie ciekawa konstrukcja i sporo frajdy...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze. A jakie powinno być napięcie? Dodam że napięcie sprawdzałem już po zakończeniu eksperymentu...
A sprawdzałeś regulator obrotów?dochodzi napięcie do silnika na tą kostkę ośmiopinową?
Panie Grzegorzu nie mam zamiaru wykreślać charakterystyk prądnicy. Moim zdaniem coś jest nie tak z regulatorem i chce go sprawdzić. Wszystko ok, tylko teraz nawet nie wiesz czy sama prądnica jest sprawna. Ja to robię tak, że na stole podłączam prądnicę "na krótko" z pominięciem regulatora i sprawdzam sprawność samej prądnicy przy obciążeniu znamionowym....
Sprawdzałeś napięcie ładowania? Być może regulator napięcia nawalił i daje zbyt duże napięcie. Maks. może być 14,5V
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator?
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Sprawdzałeś jakie napięcie odkłada się na diodzie zenera D1 ?
Regulator przeznaczony do mana,w którym w instalacji tylko jedno zasilanie +15 na regulator.Zachowanie przy sprawdzaniu na stole prawidłowe.
Jeśli sprawdzałeś przez regulator podając napięcie omijając programator to znaczy że brak sygnału z programatora
Skąd wiesz że regulator uszkodzony skoro nie można odpalić ? Sprawdzałeś na "stole" ? Regulator napięcia nie ma nic wspólnego z zapalaniem. Pytałem o przepływomierz w sensie czy układ dolotu powietrza był poskładany ( szczelny) i czy przepływomierz podpięty elektrycznie ?
Podczas pracy z akumulatora pobiera z niego około 10 A. Mam pytanie czy to aby nie za dużo,bo akumulator wytrzymuje tylko jakieś 30 minut. Przy aku 100Ah te 30 minut z prądem 10A to zużycie 5Ah, więc raptem 5% możliwości aku. Więc albo musiałbyś mieć jakiś gigantyczny "lewy" pobór prądu z aku typu 200A albo to problem regulatora. Dla mnie wygląda to...
W takim przypadku (radioodbiornik) niestety lepiej sprawdzają się stabilizatory liniowe, niż impulsowe, a taki Kolega kupił.
Jeżeli wiesz dlaczego padł stary i usterke usunołeś to kup oryginał a jeżeli tylko wymiana bez sprawdzania to podróbka.
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Witam Jeżeli prądnica jest sprawna jak określiłeś,to powinna wytworzyć napięcie(na których zaciskach to sprawdzałeś).Powinno być na zacisku 16 względem masy.W regulatorze są dwa rodzaje styków; -zwierne ,to jest wyłącznik prądu zwrotnego (rozłącza prądnicę od akumulatora, gdy napięcie prądnicy jest mniejsze niż na akumulatorze) -rozwierno-zwierne,to...
No właśnie tylko tą cewkę miałem na myśli. Ma wystarczającą wydajność. Do tego należy zamontować prostownik z ograniczeniem napięcia (Lub przetwornicę ) bo co prawda proponowana lampa ma max napięcie 30V ale lepiej tego nie sprawdzać. Większość regulatorów wymaga akumulatora.
Kolego Grzegorz_madera wiesz Elektromechanika to jest moje zainteresowanie, i nic tu nie będę zmieniał. A co do mego pytania to dzięki za odpowiedź, oczywiście sprawdzę to, bo mam jeszcze taki sam regulator napięcia nowy RN-C12 14V, Po sprawdzeniu się odezwę, i podam resztę informacji na ten temat, a na razie dzięki :) Dodano po 1 Witam ponownie, sprawdzałem...
witam Po skasowaniu błędu, po pewnym czasie wyskakuję z powrotem " zbyt duże napięcie-górna granica przekroczona" i do tego błędu pokaże się jeszcze jeden np. brak komunikacji z drzwiami, błąd wyłącznika świateł. Byłem u mechanika sprawdzał mi regulator napięcia jest w porządku. Co może być przyczyną takiego błędu Proszę o pomoc Dziękuję
Dziękuję jutro będę sprawdzał Pozdrawiam
Nie bardzo rozumiem, odłączasz aqu i sprawdzasz napięcie?
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
Mój bez obciążenia daje tylko 14. A jak to sprawdzałeś? Podłącz na wyjście prostownika jakiś kondensator (z 50-100 mikro) i zmierz jakie wtedy będzie napięcie.
Witam. Użytkuje ktoś taki zasilacz? [url=https://pl.aliexpress.com/item/1005...
Szybkie pytanie: Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? Geneza pytania: w skuterze Piaggio X9 200 urządzenie generujące energię elektryczną (prąd zmienny - 3 fazy) wygląda tak: [url=http://www.easyparts.nl/showdrawing... Numer: 7. Z tego co szukałem w internacie...
sprawdziłem miernikiem styki ładowania baterii jest około 4,25V reszty nie sprawdzałem. Uszkodzony został regulator napięcia akumulatora i po tym zdarzeniu twierdze że jest uszkodzony moduł zasilania nawigacji.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Wczoraj sprawdzałem sobie napięcie akumulatora na włączonym silniku. Napięcie skakało od ok 14.2 do 10 V tak szybko że miernik nie nadążał. Myślałem że regulator napięcie do wymiany, ale dziś sprawdzam i napięcie jest stałe ok. 14.3. Od razu mówię, że kable pomiarowe dokładnie dotykały klem.
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Nie będzie ładował. Ustawiłeś 15V a napięcie ładowania to 14,4V. Skąd ta wiedza ? Trzymajmy się tego ładowania na poziomie 14,4V ... 15V to już powinno być odcięcie paneli od akumulatora. Później zdziwienie ze akumulatory padają jak muchy. Sprawdź napięcie (miernikiem) akumulatora/ów jakie masz i podaj (jak nie masz miernika odłącz panele od regulatora...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Rozkręcasz wkrętarkę. Sprawdzasz na jakie napięcie jest regulator. Dobierasz napięcie z trafo aby po wyprostowaniu na kondensatorze bez obciązenia nie przekroczyło napięcia regulatora.
Wytłumacz dokładnie swój pierwszy post jak to dokładnie i czym robiłeś. Regulator napięcia prądnicy sprawdzałeś?
Wielkie dzięki za odpowiedź. Do Wojtka f.-jeżeli mógłbyś mi coś napisać o tym drugim regulatorze i sposobie jego sprawdzania byłbym bardzo wdzięczny.
Z prawej strony u góry masz 4 tranzystory kluczujące. Jeden jest inny, więc zapewne ktoś już tam grzebał. Sprawdź jeszcze raz. Pod nimi masz dwie duodiody. Na przeciwko ich 2 regulatory napięcia. I zostają po 2 końcówki na kanał. Wylutować końcówki i sprawdzać wylutowane. Jak będą wylutowane można odpalić wzmacniacz bez nich i sprawdzić napięcia na...
Zasiliłem go z transformatora (21V)- szedł tak duży prąd, że na wejściu uzyskałem tylko 6V (tyrystory przewodziły), to samo było gdy podłączyłem do statora- 5V na wejściu. Dopiero po odlutowaniu tego rezystora nie ma zwarcia ciągłego i na wejściu utrzymuje się wymagane napięcie. Co mogę zrobić, żeby regulator działał poprawnie? A może powinienem to...
Dzień dobry Wszystkim. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. Po wymienieniu alternatora na nowy problem nadal występuje. 15,8 V bez obciążenia, z obciążeniem 14,5 V. Sprawdziłem przewód masowy między akumulatorem a karoserią - cały, bez zanieczyszczeń itp. Panie i Panowie, gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny...
.Gdy podam 12v z prostownika na szczotki napięcie się pojawia. no właśnie sprawdzał kolega czy dochodzi napięcie do regulatora, wygląda na to że ten obwód należało by przewertować.
Witam, mam problem z elektryką w skuterze Motobi sowa 2 (Yiben yb50qt-15), otóż występuje problem następujący. Na przekaźniku rozrusznika jest napięcie, Aku naładowane, cały przód tj. kierunkowskazy, światło stopu, wskazówka paliwa po prostu nie działają, sprawdzałem bezpieczniki, są całe. Czeka mnie mierzenie multimetrem ciągłości mas itp. Pytanie...
No właśnie wszystko podłączyłem tak, jak jest na obrazku. To, co jest oznaczone jako "power supply", podłączyłem do mostka zgodnie z biegunami. Sprawdzałem kilka razy, zanim włączyłem.
Ale co tu sprawdzać, regulator jest uwalony i tyle.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Mam skuter f16 i brak prądu. Wiem, że regulator napięcia jest winny, ale po jego odłączeniu też zapalał na kopkę. Oczywiście prądu nie było, czyli świateł... A teraz nie odpala w ogóle, nawet z naładowanym akumulatorem. Jeśli złapie, to tylko na moment i chodzi bardzo nierówno... Czego to wina? AI: Jaki regulator napięcia założyłeś – nowy, używany,...
(at)entermen, wg mnie, jeżeli sprawdzasz tak jak na rysunku w poście #19, to źle to sprawdzasz. Powinieneś sprawdzić ja się zachowuje żarówka podłączona pod skrajne (zewnętrzne) piny wtyczki. Przy sprawnym regulatorze, żarówka powinna się zapalić po naciśnięciu regulatora i jasność jej powinna rosnąć w miarę zwiększania nacisku.
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Co już sprawdziłeś. Właśnie tak. Dyskusja się rozwija i brak czasu na działanie w materii. Jak wyglądają połączenia, przewody i ogólnie sama prądnica? Jeśli to prawda, że gdzieś tam stwierdzasz napięcie 10 V to może sugerować niedomagania regulatora (np brak połączenia masowego) lub gorzej zwarcie w instalacji. Na temat sprawdzania prądnic trochę informacji...
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle? Tddi i TDci regulatory nie są zamienne. Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach.
Jak sprawdzić regulator w golfie III. Jest tam tylko masa, wzbudzenie i szczotki, nie ma połączenia z B+ Czy podawać napięcie na wzbudzenie i sprawdzać żarówką na szczotkach tak jak w innych regulatorach.
Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Mam problem ze skuterem 2T, Keeway. Brak ładowania akumulatora, jest, ale bardzo małe. Na wyłączonych światłach przy gazowaniu ładuje max do 13,2 V, po włączeniu świateł spada do 12,6 V i ładuje w tych okolicach niewielkie wartości, natomiast pod obciążeniem - światła, plus długie, kierunkowskaz, chodzi na wolnych i nie wyrabia z ładowaniem, spada napięcie...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Ciekawa linia 12V. Sprawdzałeś napięcia miernikiem pod obciążeniem? Może się pomyliłeś przy przekładaniu wtyczki wentylatora i upaliłeś PWM. Przepraszam za skrót myślowy PWM. Miałem na myśli regulator obrotów na płycie głównej.
Pracuje w serwisie motocyklowym od 2002roku. Grzanie się regulatora to normalny efekt w motorach. Jaki regulator montowałeś ? Lepszy jest ten z radiatorem - dłużej działa. Te bez radiatora około 2-3 lat. Napięcie ze statora to prąd zmienny, sprawdzasz na odłączonej kostce od regulatora powinno być (z tego co pamiętam) od 13V (1300obr/min) do 80V (6000obr/min)....
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Witam, mam problem z instalacją elektryczną w mojej maszynie. Po złożeniu motocykla po remoncie gdy podłączam akumulator świeci się światło mijania niezależnie od pozycji kluczyka w stacyjce. Światło powinno palić się dopiero po odpaleniu motocykla (włącza się samo po uruchomieniu silnika ). Zauważyłem, że gdy odłączę regulator napięcia światło gaśnie...
Witam problem polega na tym iż gdy włączam światła to obroty silnika drastycznie maleją co dalej prowadzi do zgaśnięcia skutera. Sprawdzany: Regulator napięcia to co zauważyłem to że kolory kabli się nie zgadzają z schematem elektryki oraz była lekka wilgoć w miejscu regulatora.Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. (Skuter z Niemiec jestem 1 właścicielem...
Witam Mam Daewoo Tico i notoryczny problem z rozpalaniem auta, sprawdzałem rozrusznik-włącznik elektromagnetyczny, regulator napięcia,alternator itp. Samochód raz pali z pierwszego a czasami tylko "szczęknie" i zero efektu, rozrusznik nie kręci
Mam takie panele GS-50, kilkuletnie, założyłem je pionowo. Mam 15 paneli, łączone po 5, żeby uzyskać napięcie w okolicach 200V, używam ich do grzania wody. Wspomagają instalację 2kW monokrystalicznych na dachu, są podłączone razem, do regulatora MPPT. Moc paneli wynosi 750W, latem dają ok 250W zimą max 400W. Jak je kupiłem sprawdzałem tylko napięcie...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Chciałbym odświeżyć temat. Po dwumiesięcznej przerwie ( wymiana paska, sprzęgła itp) chciałbym, znowu się zabrać za te ładowanie. Akumulator został wymieniony na nowy (12 V 6Ah). Lecz dalej, ten sam problem. Bez przekręcenia stacyjki 12.33V Po przekręceniu 12.25V, a po odpaleniu i na maksymalnych obrotach 12.54V . Sprawdzałem już 3 regulator napięcia...
sprawdź czy masz szczotki w alternatorze, a jak masz to pewnie regulator napięcia. PS. a sprawdzałeś napięcie na alternatorze?
sprawdzanie regulatora sprawdzanie regulatora alternatora płytka regulatora napięcia napięcia
samsung testowy ekran impedancja subwoofer aktywny pytania fotowoltaika
przetwornica impulsowa diora ws354
Kiedy przełączyć światła drogowe na mijania? Jak prostownik sygnalizuje naładowanie akumulatora?