Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Sprawdzałeś mostek?
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Jak chcesz sprawdzać alternator bez podłączania regulatora?
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Panowie czytajcie co napisałem .chodzi tylko o regulator ,reszta sprawdzona .
Witam proponował bym regulator F.00M.145.300 ZBR najlepiej z nim współpracuje ja zakładam testowy alternator używany i sprawdzam i tak bym proponował rozwiązać ten problem DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM ROKU 2024
Prestolate USA dla Detroit Diesel, (nie sprawdzam pisowni)
Super jutro sprawdzę takie podłączenie na maszynie i zobaczę co pokaże :) Mam pytanie jeszcze odnośnie regulatorów PD, mam wielki kłopot z nimi bo są różne podłączenia, kupiłem nawet ich 3 sztuki ( opel astra/combo itp ) próbuje sprawdzić ( 100% działające ) na tym stole do sprawdzania regulatorów/alternatorów i żaden nie daje jakiś wskazań odnośnie...
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator?
Przewody sprawdzałem. W alternatorze wymieniony regulator napięcia, szczotkotrzymacz ze szczotkami.
Dość problematyczny ten regulator. Sprawdzałeś może koszt nowego?
Co to są "diódy"? Czy z tej naklejki, widocznej na ostrym i czytelnym zdjęciu, można odczytać model alternatora? Sprawdzałeś ile diod jest na mostku? Sprawdzałeś czy szczotkotrzymacz jest zintegrowany z regulatorem? Sprawdzałeś czy szczotki są izolowane od masy?
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Motronic opisz Twoją metodę sprawdzania regulatora na zasilaczu regulowanym.
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Sprawdź bez regulatora, nic się nie stanie. Jeśli jest ok i połączenia dobre (alternator-regulator i regulator-akumulator) regulator do wymiany. Sprawdzanie reglera wg. serwisówki, tak naprawdę nic nie daje...
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
sprawdź czy masz szczotki w alternatorze, a jak masz to pewnie regulator napięcia. PS. a sprawdzałeś napięcie na alternatorze?
A sprawdzałeś regulator?.
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Ma być!!!!!!! Tzn przejście jest gdy jest zamontowany regulator, gdy sprawdzam bez regulatora to przejścia niema pomiędzy oba pierścieniami.
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
A sprawdzałeś na wysokich obrotach?
Ja nie chce sprzedac alternatora tylko regulator do takiego alternatora :) Podałem linki zebys zobaczył jaki jest w Twoim aucie , może akurat taki Sprzedam za 25zł , regulator utrzymuje 14,5V (sprawdzałem) ale on musi raczej być do takiego alternatora , bo w innym za dużo by było kombinowania i niewiadomo jak podłaczyć
jest to napewno alternator od punto i napewno daje 19v sprawdzałem dwoma miernikami cyfrowym i analogiem
Otóż nie, myśle nad zastosowaniem. A alternator chciałbym sam naprawić Dodano po 41 Sprawdzałem i wszystko jest dobrze
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Według mnie na 90 % uszkodzenie nadal tkwi w alternatorze. U mnie objawiało się to IDENTYCZNIE . Brawdopodobnie coś przeoczyłeś przy sprawdzaniu. Zastosuj koniecznie oryginalny regulator. Jeśli masz taką możliwość podmień cały alternator. Jest tego pełno na szrotach, wypożycz na sprawdzenie.
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
Połączenie na pewno jest alternatora z akumulatora bo przy postoju wskazuje napięcie, zasilanie wzbudzenie również sprawdzałem alternator na dwóch regulatorach i nadal to samo. A gdyby bezpośrednio podłączyć alternator do zasilania głównego rozrusznika ? Czy jeśli wtedy wykaże wartość powyżej napięcia na akumulatorze to będzie jasne ze alternator jest...
kolego a sprawdzałeś regulator napięcia????
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Regulator jest dobrze zmasowany sprawdzałem miernikiem i jest sześciodiodowy oraz nowy a alternator nie wiem ile ma diód.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Masy trzeba wyczyścić,ale też może być walnięty nowy regulator,jak rozbierałeś alternator diód nie sprawdzałeś?
Nie bardzo rozumiem, odłączasz aqu i sprawdzasz napięcie?
Witam Mam Daewoo Tico i notoryczny problem z rozpalaniem auta, sprawdzałem rozrusznik-włącznik elektromagnetyczny, regulator napięcia,alternator itp. Samochód raz pali z pierwszego a czasami tylko "szczęknie" i zero efektu, rozrusznik nie kręci
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Ludzie kol Spros ma rację ''niestety ja nie mogę naciskać magicznego przycisku'' hehe. Prądnice jakiekolwiek 12v można zasilić z 24V . Sam mam napęd do sprawdzania alternatorów z prądnicy. Regulator na 555 i BUZ44, koszty ok 50zł :).
Wystarczy, takiego używałem. Obecnie mi się nawet nie chce sprawdzać tylko wymieniam w ciemno regulator i robię test całego alternatora na stole. Tam zawsze pada regulator i nic innego, no przesadziłem czasami pierścienie ślizgowe.
Witam, U mnie występuje takie zjawisko: - czasami (nie wiedzieć dlaczego akurat wtedy) pulsują światła, deska rozdzielcza itp, - przy włączeniu kierunkowskazów i/lub STOPu jarzy się lampka ładowania. Ładowanie jest OK, posiadam 9-diodowy alternator, nowy regulator napięcia. Diody w alternatorze sprawdzałem (żarówką) - są dobre. Jeśli ktoś miałby pomysł,...
W sumie nie, ale przedzwaniałem wirnik i był ok. A regulator sprawdzam całkiem wymontowany.
I co dadzą takie metody sprawdzania, co taki alternator kręcony ręcznie czy sznurkiem ma wskazać? Chyba tylko to, że jeszcze się kręci. Kolega kreslarz napisał jak ma to właściwie wyglądać. Kolego siwus001 , każdy alternator należy sprawdzać łącznie z regulatorem, a nie z zasilaczem. Zasilaczem regulowanym to możesz sobie sprawdzić większość regulatorów,...
czyli miedzy r/15 czy M/67 ( stary alternator ) zakładam ze chodzi o 15 nie sprawdzałem tego a ile powinno być ?
W moim MKIII na wolnych obrotach pulsują światła wewn/zewn. "fachowcy" w serwisach stwierdzili,że to typowe dla mondka i że problem tkwi w tym ,że alternator -ściślej mówiąc regulator napięcia-jest sterowany poprzez CAN BUSa z modułu PCM (komp.silnika).Czy jest to prawda ? :?::?: Sprawdzałem alternator i nie znalazłem złącza CAN. Spawdzałem szczotki...
Witam, ostatnio podłączałem akumulator i zamieniłem (+) z (-). Klemy tylko dotknęły biegunów, z okolic alternatora poleciały iskry. Samochód odpala, jeździ, natomiast nie ma ładowania z alternatora (sprawdzałem miernikiem). Czy do wymiany jest cały alternator czy tylko np. regulator napięcia ?
jeśli alternator daje maksymalnie 14.4V? A ostatnio w samochodach w których to sprawdzałem, to na ciepłym alternatorze (regulatorze napięcia) było tylko 13.8-13.9V i to bez różnicy akumulator naładowany, czy tylko trochę. W serwisie twierdzą, że wszystko jest ok. Ja mam wątpliwości czy to jest zdrowe dla akumulatora, bo twierdzę, że on jest permanentnie...
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Witam, alternator daje mi ok 16.5 V na akumulator ,czy jest to objaw padaki regulatora napięcia ,i czy wymienia się regulator czy alternator dodam że sprawdzałem na dwóch starym i nowym akumulatorze, przy wyłączonym silniku aku miał stary 12.8V nowy 14.5 .po włączeniu silnika napięcie rośnie do 16.5 V
Co z akumulatorem i jak sprawdzałeś diody?
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Regulator jest na pewno dobry bo sprawdzałem na innym alternatorze.inny alternator działa normalnie także wydaje mi się że jest coś z alternatorem ale do końca nie wiem
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
sprawdzałem diody miernikiem wszystkie wskazują tak samo ok 500omów.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
250 zł? Bierz ten samochód z tego warsztatu i uciekaj jak najdalej.. (zobacz allegro- oto numer aukcji 514024260 - jest tu nowy alternator za 145 zł ) Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego regulatora ostatecznie możesz pokombinować z innym (chociażby "maluchowym"- jest niedrogi i łatwo dostępny) A czy sprawdzałeś czy to aby nie szczotki zużyte?
Jak poprawnie przemierzyć alternator żeby stwierdzić czy to regulator czy coś innego? Jak pisałem szczotki i komutator ok, gdzieś czytałem że diody można sprawdzać ale tylko przy obciążeniu/pracy.
Mam problem z Chryslerem Voyagerem 2.5 crd 2001 rok Po odpaleniu pojawiają się wahania napięcia 12 -14 v. Sprawdzałem alternator ok. zostaje regulator ale on podobno znajduje się w sterowniku silnika zwanym komputerem . Serwis twierdzi że wystarczy wgrać jakiś nowy program ale mogą spróbować po nowym roku. Co robić, pomocy.
W latach 80-tych często były stosowane rozruszniki oporowe.Pracując przy naprawie rozruszników,prądnic i alternatorów,mieliśmy gotowe urządzenie do sprawdzania napędzane tzw silnik schlagiego.Silnik ten charakteryzował się właśnie płynną regulacją obrotów
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
Mam problem z mrugającymi falującymi światłami (wszytskimi) oraz mrugającymi kontrolkami na desce rozdzielczej.Zrobilem remont alternatora - wymina łożysk oraz regulatora napięcia - nie pomogło.Ponownie doradzono mi zmiane regulatora tym razem kupiłem orginał niestety bez zmian falowanie świateł pozostało co robić? Alternator sprawdzał elektryk - jest...
Cytat: pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku Kolego albo masz uwalony regulator ładowania albo popełniłeś błąd 1V przy pisaniu posta. To raczej nie jest takie oczywiste, bo to jakie jest napięcie, w pewnym sensie narzuca stopień naładowania akumulatora, a jak już jest bliski pełnego naładowania, to wtedy o napięciu decyduje regulator, a tu...
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Mi sprawdzał sie firmy Jezpol. Jeśli masz oryginalny alternator powinieneś kupić regulator do alternatora sześciodiodowego. Jak masz skąd, załóż gaźnik oryginalny, polecam.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
sprawdzałem ten przewód jest w dobrym stanie
Pomierz wszystkie napiecia w ukladzie kolo regulatora.Wedlug mnie brak jest dobrej masy regulatora i uklad nie reguluje tylko dostaje pelne napiecie zasilania.Jest tez mozliwosc sprawdzenia regulatora w domowych warunkach, czy prawidlowo pracuje.Uklad podalem do sprawdzania w poscie ''Star/Autosan regulator napiecia ".Sprawnosc diod w alternatorze nie...
Zapewniam, że podczas ładowania na mrozie nie wzrośnie ani o stopień. Chyba że uda Ci się przepuścić przez akumulator jakiś potężny prąd. Tu bym polemizował, aczkolwiek organoleptycznie tego nie sprawdzałem - tym niemniej regulatory napięcia alternatorów zawierają element termowrażliwy, do regulacji napięcia ładowania w funkcji temp. zewnętrznej, mam...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Wczoraj popołudniu byłem u elektryka samochodowego i stwierdził uszkodzony regulator napięcia w alternatorze ( koszt: regulator + robocizna ok. 250 zł. ). Sprawdzałem również płyn w zbiorniku od pompy wspomagania i jest w nim płyn. Elektryk powiedział mi też że jest szansa że po wymianie regulatora wszystko wróci do normy i ten błąd od wspomagania juz...
Witam, Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW. Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju. Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik. Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem. Co mogło paść ? Regulator napięcia...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. A co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? Lepiej w takich konstrukcjach sprawdzają się generatory samowzbudne.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Witam! Podłącze się do tematu bo pewnie śledzą go zainteresowani, mam MK5, który ładuje tylko powyżej 3tyś obrotów, potem spada wraz z puszczeniem gazu. Alternator miał zakładany nowy regulator u lokalnego naprawiacza alternatorów, ale było tak samo, potem trafił do wyspecjalizowanej firmy, która stwierdziła że stary regulator był ok i go założyli....
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
sprawdzanie regulatora sprawdzanie alternatora sprawdzanie regulatora napięcia
plamy matrycy laptop avensis sprzęgło porysować bęben
generator infradźwięków pomiar rezytstancji izolacji
Lokalizacja bezpiecznika w Sony Bravia KDL-46W7410 Lokalizacja modułu gateway w Mercedes W245