Chciałbym podziękować za ten 43 stronicowy post. Pomimo że 80% wypowiedzi powinny trafić do kosza udało mi się "wysłupać" istotne informacje (czyt. posty kolegi jack63). Dzięki niemu udało mi się własnoręcznie naprawić i załadować czynnik do instalacji. Moja decyzja podyktowana była wydatkiem rzędu 1000zł za "uruchomienie" klimatyzacji w 4letnim Renault...
Tylko nie bardzo wiem od czego mam zacząć sprawdzanie tych ciśnień i co może być przyczyną ich braku ?? Jak już wspomniałem każde z ogniw Klimy oprócz parownika już wymieniłem a efekt jest nadal ten sam.w normalnym stanie rzeczy wskazywało by na sprężarkę ale ona rownież była zmieniona wielokrotnie .
Chciałbym dokonać oceny stanu technicznego silnika Perkins AD 3.152 i tu mam problem mam możliwość pomiaru ciśnienia sprężania każdego cylindra ale tylko na zimnym silniku i tu mam problem nie wiem jak odczytać te dane. Mógłby mi ktoś podać wartości ciśnienia jakie powinien min. mieć na zimnym silniku i wytłumaczyć fachowo jak jest z tym olejem i ile...
Sprawdź, czy chłodnica gorąca, potem sprawdzasz czy masz ciśnienie w układzie, potem jak masz wątpliwości to robisz test na CO2 w układzie.
3088 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego w rurze ładującej za intercoolerem (intercooler) Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika. 3099 Czujnik ciśnienia szyny. Sprawdzanie napięcia zasilania, napięcia sygnału czujnika 3781 Zawór ograniczający ciśnienie. Zawór ograniczający ciśnienie otwarty. Za wysokie ciśnienie paliwa. 3850...
Witam, nabiłem układ klimatyzacji azotem na 14 bar. Po 24 h mam spadek ok. 0,075-0,1 bar. Ew może być mniej ze względu na drobne różnice temperatur. Czy taki układ nadaje się do napełnienia ? Czy może lepiej poczekać trochę dłużej z napełnieniem i potrzymać azot jeszcze kilka dni ? To śmieszne sprawdzać takim ciśnieniem układ. Po stronie HP ciśnienia...
Osobiście bym to zignorował, może algorytm sterownik ABS sprawdza poprawność działania czujnika lub coś podobnego.
To nie są oddzielne układy, ciśnienia zawsze się będą wyrównywać, szybciej w przypadku dyszy dławiącej lub wolniej w przypadku zaworu rozprężnego.
Witam. Można by pompować powietrze do układu przez filtr-odwadniacz, który wyłapie wilgoć. Pozdrawiam.
A sprawdzałeś układ niskiego ciśnienia ? Przekaźnik pompy?
Minimalne napiecie to 5V z tym że przy maksymalnym ciśnieniu wody. Nie sprawdzałem jak wygląda sytuacja przy mniejszym ciśnieniu.
rozumiem że muszę wodę z kotła spuścić. tak ale ciśnienie naczynia sprawdzasz i ewentualnie uzupełniasz koniecznie na otwartym zaworze spustowym. Przy sprawnym kotle po podgrzaniu wody w układzie to ciśnienie ma prawo podskoczyć o 0,2/0,3 bar ale z pewnością nie o 0,7 bar jak to ma miejsce u Ciebie.
No sprawdzał, podciśnieniem tylko. Podciśnienie, NIE SŁUŻY do sprawdzania nieszczelności w układach chłodniczych!! Próżnia wytwarzana pompą próżniową służy do osuszania instalacji, rurek, skraplacza, parownika (wewnętrzne ścianki) z resztek wilgoci! Szczelność sprawdza się gazem obojętnym - azotem. Nabijasz go w układ. Sprawdzasz czy ciśnienie nie...
u mnie pamiętam że gazownik sprawdzał na magiczną rurkę z wodą. Obecnie nie stosuje się już ururki do sprawdzania szczelności, bo sprawdza się układ podpinając manometr (zakres pomiarowy manometru powinien wynosić 0-0,06 MPa dla ciśnienia próbnego wynoszącego 0,05 MPa oraz 0-0,16 MPa dla ciśnienia próbnego wynoszącego 0,1 MPa) a instalację wypełnia...
Sprawdzałeś ciśnienie na nagrzanym piecu? Jeśli wzrasta znacznie - uciekło powietrze ze zbiornika wyrównawczego. Trzeba sprawdzić zawór odpowietrzający, ew. wymienić, spuścić wodę przy otwartym zaworze, zamknąć, napełnić układ, odpowietrzyć kocioł i grzejniki, skontrolować ciśnienie na zimnym i gorącym.
odpowietrzniki automatyczne na rozdzielaczu Najlepiej obwiązać odpowietrzniki papierem toaletowym i sprawdzać, czy cieknie. France potrafią puszczać się nieregularnie, a na papierze będzie widać wyciek.
Witam, borykam się z problemem w cruze 1.4t. pojawia się błąd p0299. Podczas przyspieszania pojawia sie komunikat "Awaria pojazdu, skontaktuj sie z serwsiem". Maksymalne ciśnienie doładowania jakie da się osiągnąć to 0,3bar. Wymienilem elektrozawór turbiny, niestety nie pomogło. Sprawdzałem szczelność układu poprzez zrobienie ciśnienia w ukladzie. Cisnienie...
Witam szczelność układu niskiego ciśnienia czyli parownika można sprawdzić ciśnieniowo nie uzupełniając czynnika chłodniczego . Powiem więcej czynnikiem chłodniczym nie wolno sprawdzać nieszczelności ze względu na ekologię.
Dlaczego tak się dzieje? Dlatego że coś się psuje. Np uszczelki na pompkach ,pompa wstępna,pompa na głowicy,nieszczelności w układzie paliwa.Do sprawdzenia ciśnienia paliwa podczas rozruchu,czy widzi obroty ,czy są błędy ,czy jest synchro itp. Myślisz to sprawdzać ?
Nie wiem czy sprawdzałeś , ale jeśli ustawiałeś ciśnienia powietrza przy zerowym ciśnieniu wody to po dopełnieniu wody i ustawieniu niezerowego ciśnienia w instalacji te ciśnienia powietrza ponownie Ci wzrosły . Po drugie we wszystkich zbiornikach ustaw jednakowe ciśnienia , no chyba że chcesz by pracowały ""kolejno się napełniając"". Ciśnienia powietrza...
no i się okaże czy jest magik co na słuch diagnozuje Niezależnie od dźwięków, sprawdzałeś ciśnienie oleju, pasek rozrządu, układ olejowy (czy np nie zatkany 'smok')? Takie tam typowe przypadłości tego silnika...
Witam, mam problem z Nissanem Navara 2010 r., 2,5 dCi 190 KM, bardzo ciężko odpala przy temperaturze poniżej 10°C, przy ok. 20°C pali ładnie, wymienione zostały świece, przekaźnik, czujnik temp. płynu chłodniczego, EGR, sprawdzone wtryski, aku ok i dalej nic. Wiem, że przewijał się już ten temat na tej stronie, ale nie został rozwiązany do końca. Prosiłbym...
Tak jak we wszystkich układach hydrauliki. Wkrecasz monometr i sprawdzasz jakie cisnienie daje pompa.
Nie wiem czy sonda ma aż taki wpływ na moc, szczególnie jak jest rozgrzany, bardziej bym proponował zamontować w układ manometr do sprawdzenia ciśnienia paliwa, i jedna osoba prowadzi auto a druga sprawdza siedząc z tyłu czy podczas objawów jest spadek ciśnienia, troche bardziej byś opisał objawy tego spadku mocy, bo ciężko wywnioskować, jak dasz mocno...
Witam, mam problem z audi a4b5 1.8 adr 125km w gazie, ubywa plynu chlodniczego co 1000km muszę dolac litr, wycieków brak, układ sprawdzany pod ciśnieniem, do oleju się nie dostaje, do paliwa też nie, samochód po wymianie uszczelki pod głowicą
A próbowałeś zrobić diagnostykę (nie tylko zaczytywanie błędów)? Sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Układ paliwowy nie zapowietrza się? Jak lekko dodajesz gazu też gaśnie? Spróbuj przed odpaleniem rano z 4 razy przekręcić na zapłon, poczekać 5s i za 4 razem odpalić.
A czy układ był sprawdzany ciśnieniowo, tzn azotem. Jeśli tak to pod jakim ciśnieniem, bo jak zauważyłem w praktyce, to powyżej 10 barów TZR blokują się i może być lipa.
Zadam trochę dziwne pytanie: układ otwarty czy zamknięty i jak dawno uzupełniałeś wodę? Sprawdzałeś poziom wody lub ciśnienie w układzie?
Sprawdzałeś ciśnienie w układzie ? Jedź na serwis klimy, sam nic nie zrobisz.
W takim wypadku pozostaje pompa która ma za niskie obroty. Uszkodzony czujnik ntc. Jeśli go sprawdzałeś tylko w jednej temperaturze to źle. Najlepszy test to podmiana na nowy. Inna przyczyna w postaci niedrożnosci układu lub zaworu trójdrożnego. Przydalo by się również sprawdzić ciśnienie maksymalne palnika i sprawdzić z instrukcja. Ostatecznie uszkodzona...
Tam kolega w 1. poście pisał o "mgiełce", ale o ile dużo płynu Ci nie ubywa, to zapas płynu w bagażnik i jeździć. Teoretycznie możesz sprawdzić korek, są przyrządy (odpowiednie gwinty i pompka ręczna) do sprawdzania szczelności układów i ciśnienia otwarcia korka, ale odnoszę wrażenie że mało popularne.
Czyli jak dobrze zrozumiałem, mam przez otwarcie zaworu spustowego całkowicie spuścić wodę, następnie sprawdzić ciśnienie manometrem. tak ale teraz nie wiem, czy wiesz, że piszę o naczyniu przeponowym od c.o., bo Ghitex dał mi do myślenia. Naczynie przeponowe jest gdzieś w kotle. W moim jest zaraz przy ścianie, a zawór do powietrza jest na samej górze...
Pierwszą podstawową sprawą jest ilość gazu w układzie o ile dobrze pamiętam to ok 800-850 g gazu i to musi być zachowane a dopiero można sprawdzać ciśnienia. Niskie powinno pracować miedzy 2-4 a wysokie od 13 - 17&18 . Najlepiej odessać cały gaz i nabić odnowa wtedy jest pewnoś że ilość jest odpowiednia,można też sprawdzić ilośćgazu w układzie na tablicce...
Potwierdzam. Takie uszczelniacze to jak plaster na złamaną nogę. Zapytaj majstra czy ma do sprawdzania hydrogen. Mieszanina azotu i 5% wodoru, do tego detektor. Moim zdaniem sprawa idealna do poszukiwań nieszczelności. Sprawdzanie na 9 barach może nie wystarczyć. Musi wytrzymać ciśnienie robocze czyli max 25bar i na takim ciśnieniu warto szukać nieszczelności....
Bo ten sam układ tylko przełączany zaworem trójdrożnym i jest połączony. Skoro ciśnienie uciekło to gdzie musi być wyciek. Albo w instalacji CO może być w ścianie, podłodze, w łazience z kaloryfera. Może być na wymienniku w piecu wtedy woda spływa jak skropliny do kanalizacji bez widoku użytkownika. Wystarczy że odpowietrznik automatyczny leje i ciśnienie...
Ciśnienie w układzie hydraulicznym 70-80bar Ciśnienia powietrza nie sprawdzałem
Ficzery to sprawdzanie czy pompa nie pracuje zbyt długo ciągiem. Czy płynie prąd (zabezpieczenie na urwany przewód, wywalony bezpiecnzik), Czy jest przepływ, czy wzrasta ciśnienie, ale te 2 wymagają dodania czujników do układu. Tylko jak stwierdzisz że taki problem wystąpił, tu musiałbyś jakoś zareagować. Np. odciąć pompę dodatkowym stycznikiem lub...
Witam. Mam problem z Reneault Mascott 2004 r silnik 2800 moc 125km . Jak go kupiłem , to był kłopot z zaworem ciśnienia na pompie i wymieniłem ten zawór . Obecnie auto pracuje normalnie odpala ciepły czy zimny , sprawdzałem ciśnienie w układzie i jest prawidłowe takie jak zadane , ale mimo , to są błędy tego typu : 5301 Zawór regulacji ciśnienia paliwa...
... któregoś dnia poprostu przestał się załączać, zawsze piec startował jeśli ciśnienie było wyższe niż ok 0,5 bar a teraz żeby wystartował potrzebuje aż 1.2-1.3 bar W czym może być problem ? Zapewne w instrukcji kotła masz napisane że prawidłowe ciśnienie w instalacji c.o. powinno być dużo wyższe niż 0,5 bar, czyli powyżej 1 bar. Jeśli się tak podziało...
pisałem już ze sprawdzałem ukłąd paliwowy, wtryski także ciśnienie zaraz sprawdze
Więc jak wygląda sygnał na czujniku ciśnienia? Jaki to rocznik auta? Jaki typ klimatyzacji? Masz czujnik ciśnienia czy presostat? Jakie ciśnienie w układzie podczas sprawdzania czy jest czynnik?
A sprawdzałeś pozostałe błędy ? Może miałeś za małe ciśnienie paliwa? sprawdziłeś układ świec żarowych - masz dwa błędy , no i egr. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przepustnica do gaszenia silnika , jeżeli tak to sprawdź jak się zachowuje. Może to ona jest przyczyna .
A czynnik kolega sprawdzał, ciśnienie w układzie? Może by zacząć od tego? Pozdrawiam.
Witam, Jeżeli auto jest na jedno punktowym wtrysku to nie ma gaźnika, chyba że to jest ten silnik z elektronicznym gaźnikiem, możesz spróbować zrobić reset komputera - ( odłączenie akumulatora na kilka minut ) co do ciśnienia w wężu to czy sprawdzasz to na wyłączonym zapłonie? bo wtedy pompka może pompować
Problem z czujnikiem ciśnienia w układzie byłby sygnalizowany błędem ciśnienia. A sprawdzałeś czy w trybie letnim grzeje wodę?
Sprawdzasz żądanie klimatyzacji, ciśnienie w układzie i temperaturę parownika .
Przyczyn może być naprawdę wiele.. Począwszy od samego przeplywomierza.. Należy skontrolować cały układ wody sprawdzając jego drożność i prawidłowe ciśnienie pompy.. Bez tego można gdybac w nieskończoność.. Ostatni egzemplarz tego modelu z takim problemem miał zapchany zawór w drzwiach. Ale jak wyżej wspomniałem.. Równie dobrze może być to druga strona...
Membrana na pompie wtryskowej - podałem ciśnienie w przewód za pomocą dużej strzykawki do oleju - cały czas był wyczuwalny opór. Układ dolotowy sprawdzałem, oglądając kolektor. W sumie to tam nic więcej nie ma: jedna turbina, łącznik gumowy, kolektor dolotowy. Jak to inaczej zrobić?
Sprawdzałeś ciśnienie w układzie chłodzenia? Wymieniłeś i wyrzuciłeś wszystko oprócz.... być może wadliwego korka na zbiorniczku wyrównawczym.
Sprawdzałeś układ doładowania, IC i samo turbo? Szczelność? Ciśnienie?
No to sprawdzaj termostat i czy korek trzyma ciśnienie. W tym silniku normalna temperatura to 100-103 stopnie (na małym obciążeniu) , układ nie może być otwarty.
sprawdzanie czujnika różnicy ciśnień sprawdzanie zasilacza układu sprawdzanie układu zapłonowego
vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro lodówka działa chłodzi
Cewka zapłonowa Fiat Seicento - diagnostyka i wymiana Jak sprawdzić żarnik miernikiem - pomiar rezystancji i ciągłości