No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci. Jesli nie, to do wymiany !!!
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ...
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Mam takie pytanie: czy kiedykolwiek któryś z kolegów bawił sie alternatorem?? Chodzi mi głównie o to czy podpinaliście prąd przemienny do wirnika alternatora, napędzali go i sprawdzali jak to wpływa na jego parametry??
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
A sprawdzałeś czy wirnik nie ma zwarcia do masy.P
Twój fachowiec sprawdzał diody ,wymienił regulator napięcia ,a sprawdził wirnik ?
(at)roznicowka Miałeś kiedyś alternator w ręku, albo na maszynie do sprawdzania alternatorów. Dopóki się nie wzbudzi to praktycznie nie stawia żadnego oporu. Opór zaczyna stawiać gdy się wzbudzi i zaczyna ładować. Blokować będzie gdy przez wirnik popłynie prąd o wartości amperów (max 4 do 5). Proponuję zaczerpnąć troszku wiedzy a nie pisać głupoty,...
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
w tym modelu wymienia się kpl, mostek i regulator, a napiecie Ci nie podnosi, bo mocno rozładowany akumulator ma duże obciążenie i alternator sobie nie radzi, a jaki jest prąd ładowania, sprawdzałeś? Koniecznie trzeba sprawdzic dokładnie alternator (mostek, uzwojenie wirnik) Dodano po 7 przewód między alternatorem a akumulatorem sprawdzony?
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Podstawowe czynności sprawdzające alternator: - kontrolka ładowania zapali się, jak zmasujesz przewód przy alternatorze? - jaki poziom napięcia przed i po odpaleniu silnika? - do sprawdzania elektryki używa się miernika i innych NARZĘDZI, a nie patry na iskierki! - regulator napięcia sprawdzony? - wirnik alternatora sprawdzony?
(at)andrzej20001 żarówka i kabelek odpada bo podłączyłem na krótko do akumulatora ten kabelek i sie paliła lampka. Regulator - nie mam pojęcia gdzie jest ani jak go sprawdzić. A wirnik jest w trakcie sprawdzania :)
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Patrzysz na nie, mierzysz głębokość rowków po szczotkach. Sprawdzasz, czy nie ma przetarć. Sprawdzasz, czy nie ma bicia. Sprawdzasz, czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Sprawdzałem na jednym i się wzbudził
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Ja też wsadzam od malucha ale sprawdzam opór wirnika i czy jedna ze szczotek nie jest na stałe podłączona do masy
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
no i wiem juz co sprawiało mi największy ból... Firma która sprawdzała alternator dała du... jak mierzyli napięcie na alternatorze, nie 'przyuważyli', ze jednak jest spierd... tzn. wirnik się grzał i po jakimś czasie wariował... wymiana wirnika rozwiązała wszystko... na szczęście 'tylko' to... dziwna sprawa ale... grunt, że działa (póki co) Dodano po...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Kiedyś na tym forum zadałem pytanie od czego jest ten zacisk ,uzyskana odpowiedź :z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Pozostawiłem temat w spokoju ale czyżby to była jakaś nowa technologia do c 330 (sprawdzanie stanu akumulatora) co tam podłączyć .Kiepski...
Ostatnio zauważyłem, że mocno nagrzewa się alternator ( gorący) Zmieniłem szczotki i przetoczyłem wirnik, ale nic nie pomogło. Na małych obrotach lampka lekko świeci, a ogólnie gaśnie. Ładowanie raczej jest (nie sprawdzałem jeszcze) Co to może być ? Samochód Nissan Sunny
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Witam W warunkach domowych różnie się sprawdzało alternatory i każdy sposób był dobry.Najprościej to zasilić go bezpośrednio do szczotek wirnika na wolnych obrotach i obserwować efekt.Wzbudzeni podłączyć tylko na chwile.Powinien ładować dużym prądem .Nie stosuj takiej metody w pojazdach bo spalisz światła i elektronike ale na osobnym stole można zaryzykować.
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska. tulejki komutatora??, chyba chodziło ci o pierścienie na wirniku
Więc tak, wymontowałem alternator, rozebrałem go i zacząłem sprawdzać. Diody przewodzą w jednym kierunku, uzwojenia stojana ok. 0,1 ohma, uzwojenie wirnika 3,2 ohma. Czyli teoretycznie wszystko sprawne. Ktoś ma pomysł co dalej?
Może być że nie rozłącza regulatora gdy się nagrzeje.Jeżeli ta sytuacja się powtórzy to odłącz na moment klemę i ponownie podłącz .Jak pobór zniknie to świadczy o regulatorze.Prąd 3-3.5A świadczy na bank o podawaniu napięcia na wirnik ,czyli wzbudzenie.Te regulatory mają tak, że wzbudzenie po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu zapłonu,czyli kluczyka.Wielokrotnie...
Czy ktoś spotkał się z tym przypadkiem? Fiat tempra 1,6 '93 sx po przejechaniu kilkunastu kilometrów żarzy kontrolka ładowania akumulatora . Połączenia ok regler+szczotki nowy , diody sprawdzałem miernikiem -ok, wirnik i stojan nie wykazuje przebicia. Ładowanie 14,4V, przy pełnym obciążeniu 13V. Alternator Magneti. Czy mi ktoś pomoże???
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
ok, a jak sie sprawdza czy wirnik nie ma przerwy, na komutatorze? czy trzeba wyjmowac alternator? Sprawdzilem przewody od kostki i nie sa przerwane Po wyjeciu regulatora w miejsce szczotek wprowadzasz przewody omomierza i sprawdzasz rezystancje.
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Wirnik raczej ok ma tam kilka om, żadnych przegrzań. wtsawiam alternator w auto najwyżej wyjmę jaszcze raz. Nie wiem może moja metoda sprawdzania i pseudostanowisko na tak duży alternator akazuje się nie zabardzo. Nigdy nie robikłem takiego klamota, co najwyżej jakiegoś 70A.
Diody najlepiej w mostku posprawdzać przy pomocy żarówki i akumulutora (prostownika) dla diod mocy halogen H4, a dla małych diod o ile występują żarówkę z 10W. Zwarcia stojana do masy na warsztatach sprawdzaliśmy przy użyciu napięcia 230V z trafo separacyjnego. Podobnie z wirnikiem. Testy multimetrem są czasami niemiarodajne.
Przeczytałem cały temat Podobnie szczotki, wirnik, coś musi być zapięte w miejsce wirnika gdyby ktoś eksperymentował. I to właśnie miałem dodać, ale jak widzę są jeszcze trzeźwo myślący. Bez podpięcie żarówki 12V/21W pod szczotki to se można sprawdzać do .........no raczej długo. Co do obrotów, mam takie samodzielnie wykonane stanowisko do badania alternatorów...
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Witam troche damych , rezystancja wirnika 3,5 om więc prawidłowa kontrolka świeci się cały czas , napięcie ładowania zero , diody nie sprawdzałem bo nie wiem jak . pozdrowienia
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
kto powiedział, że 0,4mm ma być w GMP? Przerwę ustawiasz na szczycie krzywki, nie ważne, gdzie wypada, a dopiero potem wyprzedzenie. Ja. :D. A tak poważnie, to tą w sumie mądrą uwagą utwierdzasz dyskutantów w tolerowaniu dziadostwa. Krzywki są tak skonstruowane, że ma ją dwie(dla jednej iskry na obrót) główne strefy i dwa przejścia międzystrefowe....
witam, dołączę się do tematu sprawdzania regulatora. Mam problem z alternatorem z Citroena AX, mianowicie wydaję mi się iż ma od uszkodzony regulator, z tego co patrzałem w internecie na schematy elektryczne regulatorów wynika, że szczotki wirnika powinny mieć między sobą przepływ prądu przy odpowiedniej polaryzacji- jedna ze szczotek podłączona przez...
Witam mam problem z Pasatem 1.9TD, alternator ładuje ale nie gaśnie kontrolka, był wymieniany regulator na oryginalny ponieważ poprzedni uszkodził się nie podawał napięcia na wirnik, sprawdzałem vagiem i nie ma żadnych błędów. Po odpaleniu silnika kontrolka zgaśnie na 1 sekundę i znów się świeci. Proszę o pomoc.
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Kiedyś walczyłem z podobnym alternatorem. Wymieniłem regulator dający większe napięcie, podmieniłem uzwojenie, wirnik. I miałem ten sam problem, niskie napięcie na wyjściu. 13,5-13,2V. Jak podliczyłem cenę podmiany to wyszedł nowy zamiennik alternatora. Zamiennik na maszynę do sprawdzania i trzymał znamionowo. 13,9V na pełnym obciążeniu, 14,4V na najmniejszym....
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
kiedyś pisałem, bo napaliłem sie na MEW, dalej modzę alternator (czekam na wirnik), łopaty gotowe, jest tylko jedno ale... miesiąc dni temu zbudowałem sobie miernik prędkości wiatru (pomysł z netu). Prosty a piłek do ping-ponga i rowerowy prędkościomierz z opcją mierzenia RPM. Niby jesienią u nas wieje, ale średnia wiatru (sprawdzam min/max codziennie)...
Witam! Mam ogromny problem i bardzo proszę o pomoc. Z alternatorem walczę od 2 dni. Po umyciu ciągnika przestał ładować. Pierwsza diagnoza alternator padł. Alternator rozkręcony, diody sprawdzone, stojan sprawdzony, wirnik też ma przejście pewnie regulator napięcia. Kupiłem nowy, założyłem i nic. Wziąłem alternator do serwisu, sprawdzili i mówią że...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
7 v bez obciążenia. Na mierniku jak ustawie na 20 amper do pomiaru to wtedy jest obciążenie ale pokazuje tylko ampery. Musiałbym znaleźć jakąś żarówkę na 12 i spróbować Dodano po 3 Chyba że na jednym mierniku ustawie v a na drugim A i wtedy sprawdzę. Dodano po 3 A to wzbudzenie na wirniku co jest do czego się podpina? Do AKo? Dodano po 3 Chęci mnie...
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Sprawdzałeś czy pierścień nie jest nabity za głęboko lub za mało? Wtedy szczotki mogą robić zwarcie. Ewentualnie poleciała jakaś dioda ale nie pisałeś czy wcześniej alternator działał do momentu wymiany pierścieni.
1. Bierzesz żarówkę na 230 V (dowolny watarz) i sprawdzasz uzwojenia tzn, jeden przewód do gniazdka 230 V następnie w szereg żarówka, z żarówki idziesz na któreś wyprowadzenie uzwojenia (jest ich 6), masa i do gniazda 230 V. Zarówka przy takich pomiarach nie ma prawa się zaświecić lub nawet żarzyć, jeżeli jest inaczej to uzwojenie padaka. 2. podobnie...
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Dzięki. Wrysowałem sobie tak jak mówiłeś czyli 36 żłobków i 14 biegunów. Pooglądałem i ciekawie to wygląda. Przyglądając się temu muszę stwierdzić że faktycznie może nie być zaskoków w tym przypadku. Z teorii tyle teraz czas brać się za klejenie i sprawdzanie. Rozumiem że przy doborze magnesów niezależnie od metody kierować się tym by jego szerokość...
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Sprawdzałem to też i ona w ogóle nie świeciła. Pomyślałem żeby ją całkiem wyciągnać ale mogłem się do niej dostać - ciężko było mi ściągnąć ten mleczny plastik - w końcu jakoś coś tam tak ruszyłem, że zaczęła świecić! Sprawdzałem i gaśnie po zamknięciu klapy. Dodano po 5 Odłącz alternator tylko na zgaszonym silniku, Miałem przypadek ze alternator miał...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Wszystko na to wskazuje, że to alternator albo regulator. Sprawdzałem napięcie na chodzącym alternatorze i napięcie było 10.4 V, a powinno w okolicach 14. Z drugiej strony po mocnym przygazowaniu do obrotów pow. 4 tys, kontrolka akumulatora znika i podnosi się napięcie. Czy to nie wskazuje jednak bardziej na regulator? Raczej na krótkie szczotki, lub...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak na razie mostek 3 diodowy (wzbudny) , gdyż na jednej...
Witam.Proponuję na początek sprawdzić połączenie masy.Najpierw pomiędzy akumulatorem a karoserią a następnie pomiędzy karoserią a silnikiem,następną rzeczą którą należy sprawdzić jest pasek klinowy(czy nie ślizga)następnie można rozpocząć sprawdzanie alternatora a w nim szczotki,regulator napięcia jeżeli to wszystko będzie ok to pozostaje trzy rzeczy...
Grzegorz_madera czy znasz czeskie alternatory? Bo bez rozkręcenia nie będziesz wiedział czy przerwę masz na szczotkach czy na wirniku. Ja szybciej myślę niż piszę hehe. Masz całkowitą rację. Ale jak sprawdzi na szczotkach i nie będzie przerwy to jest ok. A jak będzie to trzeba sprawdzać dalej, na pierścieniach ślizgowych. Jeżeli jest dobrze a wcześniej...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Kontrolka po przekrecęceniu zapała się, kable sprawdzaliśmy, szast możesz mi w skrócie napisat jak to sprawdźić co napisałeś (sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie).
Regulator napięcia bardzo łatwo sprawdza się przy pomocy zasilacza regulowanego w zakresie 11do 15 wolt. I małej zarówki. Regulator należy podłączyć w takim układzie jak pracował w alternatorze, i zamiast uzwojeń wirnika [szczotki] podłączyć żarówkę.Przy napieciu niższym od 13,8 wolta. Żarówka powinna świecić. A wraz ze zwiększaniem napięcia nagle gasnąć,...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Witam.Od paru dni zaczęło mi szwankować ładowanie. Po odpaleniu silnika raz jest raz nie ma ładowania. Po pierwszym razie gdy nie było po 300 metrach zapaliła mi się kontrolka akumulatora i zaświeciła mi się tzw." choinka" na wyświetlaczu poduszki itp. Wiedziałem co się święci ale po chwili ożyło dostało ducha i od razu zauważyłem że ładowanie wróciło....
Zawory są ok- szczelina 0.2 mm, ustawiane jak morawski podaje. Mam iskre na wszystkich kablach, więc czy jest sens sprawdzać zielony kabel ?? Dodano po 5 Chyba znalazłem winowajce- alternator- ma takie luzy, że słychać jak wirnik o coś tłucze (zapewne o stojan). Odłączyłem go (wszystkie przewody jakie szły do alternatora odłączyłem) i silnik odpala...
Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach. załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic . rozkreciłem alternator aby pomierzyc...
Witam Problem polega na tym, że kontrolka od alternatora gaśnie a ładowania nie ma. Rozebrałem alternator, sprawdziłem mostek prostowniczy, uzwojenie, wirnik, wszystko dobre. Przekonany, że regulator padł, kupiłem nowy i to samo. Sprawdziłem ładowanie przy samym alternatorze, też nie było ładowania. Zastanawia mnie jedna rzecz, w kostce od alternatora...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
Przed rozebraniem wgl nie ładował, teraz na zacisku nr 19 bez podpinania go do instalacji jest jedynie 10 V Teraz też nie ładuje, tak na prawdę to jaki sens ma sprawdzanie przy odłączonym zacisku "19"? Jakie jest napięcie na zacisku "15" regulatora przy podłączonym wirniku? taki, że jak podłączę przewód do wtyku nr 19, to będę miał 24 V ale z akumulatora,...
Witam tak jak w temacie. Alternator czeski orginał regulator pod konsola nie świeci kontrolka ładowania. Przewody miedzy regulatorem oki jak dotknę przewodzik od małych diod do masy zapala się kontrolka. Masa na alternatorku jest plus jest diody sprawne stojan sprawny podmieniałem nawet jedynie wirnika nie sprawdzałem ale po podłączeniu pod miernik...
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście? Wirnik ma przejście. Jeśli chodzi o diody to przyznam, że może trochę śmiałą tezę postawiłem. Jedno z trzech wyprowadzeń uzwojeń pękło przy punkcie lutowania, więc miałem rozłączone. Pozostałe diody sprawdzałem w układzie, przykładając miernik (ustawiony na pomiar diod) jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/6767640400_...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Witam. Przełożyłem wirnik, z komutatorem. Poprawa jest. Ładowanie 14,5v, jednak po przegazowaniu do 2,5 tys. obrotów. Ten alternator ( dawca ) też był z tą wadą jak określił się mój znajomy, który mi go sprzedał jako zapasowy. Prosiłbym o schemat dotyczący usunięcia tej usterki a mianowicie podłączenie żarówki, która będzie stanowiła dodatkowy opór...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
kolego elektron, zwykłą próbówką to raczej można się oszukać, tu trzeba drastyczniejszej metody...śrubokręcik....i MAŁE zwarcie;) Następna do sprawdzenia jest masa na silniku, choć pewnie będzie bo rozrusznik kręci... Następnie kontrola lampki ładowania, przewód zdejmujemy z regulatora ma zgasnąć, dotykamy do masy i ma świecić pełnym światłem, następnie...
półosi walu A co to takiego??? Jak oś to nie wał! Panowie trzymajmy poziom. jest zbite młotkiem, pomaga umiejętne opiłowanie czopa w tym miejscu Coś w tym jest. Sam to też robiłem, ale sprawdzałem czujnikiem zegarowym "efekty" piłowania a raczej szlifowania bo czopy MZ sa twarde. Z takiego wału to już tylko złom, bo nie da sie go ześrodkować - sklepany...
A żarówka 21W w miejsce wirnika. Ja zwykle obmierzam wszystko, rozlutowuje, jak nic nie znajde wkręcam w tokarnie i sprawdzam jak nie chodzi wymieniam regulator, jak to nie pomaga, sprawdzam rezystancje uzwojeń mostkiem, jak coś nie tak to wymiana całego lub zlecam przezwaojenie jeśli altek drogi lub trudny do zdobycia, a regulator mam na zbyciu niestety....
Prawie każdy alternator działa tak samo. Wirnik + uzwojenie + 6 lub 9 diodowy mostek+ regulator napięcia. Jeśli uzwojenie nie ma przebicia na masę to w 99 przypadków jest sprawne. Jeśli widzisz że wirnik ma przejście i nie wypływa z niego plastik to jest sprawny. Diody sprawdzasz tak jak wszystkie inne diody, muszą przewodzić w jedną stronę. Gorzej...
sprawdzanie wirnika sprawdzanie alternatora sprawdzanie wirnika komutatorowego
skuter bassa karta zabezpieczona zapisem zasilać lampa solarny
pralka samsung zawiesza przykleić płytki
Schemat dzwonka-gongu DIY: NE555, HT2811, SAE800 – proste układy do samodzielnego montażu Sterownik BEKO HD-D16 HURDING – gdzie kupić, zamienniki, dostępność części