Myślę że sprawdzanie takiego alternatora taką metodą jest trochę słaba nigdy bym nie sprawdzał prostownikiem tylko akumulatorem. Jeżeli wszystko posprawdzałeś elementy uszkodzone wymieniłeś to nie ma możliwości aby nie ładował.P
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Do charp17 . Układ połączeń do sprawdzenia powinien wyglądać jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1656962800_1... Prędkość obrotowa alternatora (aby się wzbudził) powinna wynosić około 1400 obr/min. Wiertarka do napędu może być za słaba. Może nie osiągać takiej prędkości i może mieć zbyt małą moc - potrzeba około 1,5kW....
Było sprawdzone wszystko przed wymianą Tak a niby co?Bo napisałeś tylko to: No to oddałem do mechanika. Sprawdzamy napięcie - alternator nie ładuje, do wymiany. Sprawdzanie napięcia to za mało.A gdzie kontrola jego sterowania ,odczyt błędów ze sterowników czy parametrów?
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
DZIEŃ DOBRY sygnał df w nowszych rozwiązaniach alternatora(grupaVW) wychodził z regulatora(kostka z dwoma pinami)porada w jednym z postów o sprawdzenie ładowania lub jego częstsze sprawdzanie jest bardzo ważna
Witam, trzeba złożyć wszystko do kupy i wystarczy sprawdzić na zaciskach alternatora w czasie jego pracy jakie jest teraz napięcie 14.4V?
Na zdjęciu tego nie będzie widać, bo mam za słaby aparat Podejmij jednak próbę. Jakbyś napotkała problemy, wówczas daj znać o tym i możesz zdecydowanie liczyć na pomoc. ale biegły stwierdził, że widać lekką różnicę i jedna strona trochę mocniej pracowała, co potwierdza, że był naprężony bocznie Na równi np. napinacz lub sprzęgło alternatora mogą być...
Mastertech Właśnie się zastanawiam czy to możliwe że przez to że plus od lampek był bliżej do alternatora jak do akumulatora ? Bo jak już wcześniej pisałem nie działało to tak jak powinno od samego początku bo świeciło cyklicznie 10 s prawidłowo by zgasnąć na 0,5 s i z początku myślałem że to wina przewodu z postojówki sprawdzanie przepalonej żarówki,...
Sprawdzanie alternatora polega na podłączeniu obciążenia za prostownikiem... A poza tym, przy normalnej pracy alternatora, powinieneś mieć ok. 10,6V napięcia międzyfazowego.
Kabelek W jest podłączony do uzwojenia alternatora (przed prostownikiem) i pojawia się na nim napięcie przemienne o częstotliwości zależnej od obrotów silnika. Drugi sygnał jest wytwarzany przez sterownik silnika na podstawie impulsów z koła zamachowego. W czasie pracy silnika oba sygnały są cały czas porównywane i wtedy wiemy, że np. nie ślizga się...
Witam! Problem już co prawda rozwiązany, ale może ktoś ma podobny i informacje z mojego postu okażą się przydatne. Co prawda większość postów dotyczy radia CB, a nie radiostacji lotniczych, to różnica nie jest taka wielka - pasmo częstotliwości i moce nadajników. W samolocie znajomego z silnikiem Rotax'a 80 nie dało się porozumiewać przez radio na odległości...
tym do 250v za wiele kolega nie zdziała (za mała dokładność). Chyba daruje sobie kolega to sprawdzanie alternatora i po prostu kupi nowy akumulator skoro do tej pory nie było problemów.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Wtedy sprawdzać alternator.
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Mam małą sprawę a chodzi mi oto czy ma ktoś jakiś przyrząd do sprawdzania stojana w alternatorze? Widziałem kiedyś u elektryka samochodowego tylko już nie pracuje w moim miescie i nie mam skąd to podejrzeć.
Kolego,a potrudź się i zmierz napięcie ładowania,bo od tego zaczyna się sprawdzanie alternatora i często taki pomiar wyjaśnia problem.A co do kontrolki to temat wałkowany na elektrodzie X razy.Zmierz przy pracujacym silniku różnicę napięć pomiędzy plusem akumulatora i zaciskiem prądowym alternatora.
Witam serdecznie ! Mam taką sprawę, chodzi mi oszybkie i pewne sprawdzenie prądnicy i alternatora wyjętą z pojazdu.
Nie wiem dokładnie jaki to typ alternatora i ile ma diód, ale sprawdza się to zawsze w podobny sposób: znajdujesz wyprowadzenia przewodów ze stojana, przykładasz do końca takiego wyprowadzenia jedną końcówkę miernika a drugą do wyjścia +. Ustawiasz miernik na sprawdzanie diód ("piszczałka"), sprawdzasz wynik pomiaru a następnie zamieniasz końcówki miernika....
czyli żeby sprawdzić alternator musze podłączyć plusa pod 67 alternatora a reszte trzeba odłączyc od regulatora takie sprawdzanie rozumiem musi twać krótko żeby nic nie uszkodzić?
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
Nie chciałem tego komentować , tak jak sprawdzanie ładowania do odciny . Ciekaw jestem gdzie alternator w tym momencie oddał nadwyżkę prądu ? Że tez ci nie popaliło elektroniki w aucie jak wspominają koledzy . Dobrego masz tego mechanika. Po takiej próbie zastanawia mnie obecny stan alternatora .
siemka mam maly problemik. jak mozna szybko i sparwnie domowym sposobem sprawdzic regulator napiecia i diody ???:|
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Rozumiem, że powinienem je sprawdzać poza układem, czyli konieczne jest wylutowanie. W zwykłym sklepie z częściami elektronicznymi kupię diody wysokoprądowe do alternatora (te "pastylki")? Zabrać się najpierw za sprawdzanie prostowniczych czy prądowych. Które częściej padają, bo nie chciałbym niepotrzebnie wylutowywać jednych z nich.
https://obrazki.elektroda.pl/5567570800_... sachema instalacji alternatora jak sprawdzić żarówkę bez wyjmowania z deski rozdzielczej. Gdy odepniemy przewód o regulatora napięcia w miejscu D i złączymy go z masą powinna zaświecić. jeżeni nie prawdopodobnie jest przepalona
Mam trzy niesprawne alternatory które podobno zle ładowały Rozłozyłam je i sprawdziłam diody przy napięciu 12V izolacje stojana i wirnika przy napięciu 220V I wszystko niby jest w porządku Ktoś mi powiedział ze to musi być regulator napięcia A czy może być tak ze dopiero pod obciążeniem jest jakieś przebicie? A tak wogóle to regulator napięcia można...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam. A oto co zalecają fachowcy od Opla. .2. ALTERNATOR Sprawdzanie alternatora Kontrola alternatora polega na sprawdzeniu mocy i napięcia regulowanego, przy czym najpierw należy sprawdzić napięcie regulowane. Do przeprowadzenia kontroli jest potrzebny w pełni naładowany akumulator. Aby uniknąć uszkodzenia alternatora, należy się stosować do nast.ępujących...
Jak sprawdzić alternator , regulator napięcia jest OK . Jak walnięte diody to brak ładowania , czy można zastosować dowolny mostek , jak zmierzyć alternator bez rozbierania. Pomocy koledzy.
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Mam problem z ładowaniem akumulatora. Szukałem na forum ale nie nie pasuje dokładnie nic do mojedo przypadku. Więc opiszę może mój przypadek. Od paru dni zauważyłem że rozładowuje się akumulator mimo że lampka kontrolna ładowania akumulatora się nie swieci,. Akumulator wymieniony na nowy. Mimo to nie ma ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika...
jak sprawdzzić alternator poloneza z regulatorem przywoizlem go z ze zlomu podłączałem przewód 30 do żarówki i do obudowy alternatora i nic rozpędzałem alternator silnikiem od pralki czy ma jakięs znaczenie w która strone się kręci z góry dziękuje za pomoc
jutro sprawdzę dokładnie wszytko jeszcze raz i dam znać w głębi duszy mam nadzieje że to alternator sprawdzanie instalacji może trochę zająć. A puki co dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i od jutra. :)
Witam. Jak mozna sprawdzic czy regulator ktory lezy na stole warsztatowym jest sprawny uzywajac do tego np zasilacza, transformatora, miernika, zarowki czy czegokolwiek. Chodzi glownie o to w jaki sposob przeprowadzic pomiary aby stwierdzic czy reg. jest sprawny i czy daje np 14.4 i jak to sie ma do jego rzeczywistej pracy, czy ten pomiar bedzie wiarygodny...
:D proszę o schemat do sprawdzania nowych regulatorów prądnic samochodowych bo zdarza się że nowe są wadliwe a reklamacji nie ma i są problemy z góry dziękuję za pomocną DŁOŃ
Witam wszystkich mam pytanie jak mozna sprawdzic domowym sposobem regulator napiecia w domu czy czy potrzebuje urzadzenie do tego bo wiem ze wirnik ,diody ,uzwojenie sprawdze zarowka a tego nie moge rozgrysc jak w domu to sprawdzic wszystkiem ktorzy mi pomoga z gory dzienki
Witam. Potrzebuje informacje na temat naprawy, sposobach sprawdzania alternatorów,regulatorów, poprostu jak naprawiać alternatory??gdzie wogóle moge znalesć jakieś informacje? Z góry wielkie dzięki.
Wziął ze sobą 3 zegary atomowe? To można taki zegar sobie kupić na allegro? Po ile? Zapewne wypożyczył z laboratorium. Na Allegro jakoś nie zauważyłem, by były. Ale gdzie indziej... Jak zatrzymać 5 zegarów atomowych w tym samym czasie żeby sprawdzić pomiar? Sprawdzanie jest niestety dość skomplikowane: zegar startuje przez 5 minut, dostajesz sygnał...
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności tanim miernikiem, to kpina...
Witam.Proponuję na początek sprawdzić połączenie masy.Najpierw pomiędzy akumulatorem a karoserią a następnie pomiędzy karoserią a silnikiem,następną rzeczą którą należy sprawdzić jest pasek klinowy(czy nie ślizga)następnie można rozpocząć sprawdzanie alternatora a w nim szczotki,regulator napięcia jeżeli to wszystko będzie ok to pozostaje trzy rzeczy...
JA też miałem taki dziwny problem z zapalaniem się informacji o usterce alternatora na czerwono też sprawdzanie instalacji , wymiany regulatorów itd. a okazało się że problem tkwi w VIC a dokładnie wilgoć w jego złączach , utlenianie się wtyczki. Sterownik jest umiejscowiony stosunkowo nisko więc wilgoć lubi do niego trafiać i często dostaje się przez...
W zadaniu 25 sie zgadzam dałem ciała :) W zadaniu 23 bardziej im chodziło o sprawdzanie izolacji uzwojen alternatora , rozrusznika i tu bedzie miernik induktorowy.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
W fordzie alternator jest wyposażony w regulator który jest połączony z komputerem sterującym pracą silnika,jest takim wzmacniaczem działającym na aktualne potrzeby .Wymiana regulatora sprawnego na nowy nic nie da bo dalej będzie tak samo zarządzany przez E C M. Częstym problemem jest wiązka łącząca alternator z E C M .Ale tak troszkę o alternatorach...
Zmierz tak samo bezpiecznik nr 30 czyli wszystko zamknięte i czekanie. Odepnij + alternatora i zmierz. Jezeli 65mA siedzi cały czas na bezpieczniku i vag nie zgłasza błędów zostaje sprawdzanie modułów na bezpieczniku 30.
Dobrze było by ten twój miernik skalibrować , może coś jednak w nim się rypnęło , porównać wskazania z innym sprawnym . Chyba ta wartość jest za duża 1,5 -1,6 ,czy to w tzw piku. a później po kilku minutach spada . Tydzień temu wojowałem z takim samym problemem ale w innym aucie ,I po naprawie pobór jest z ( 0 ) przed przecinkiem. Co mógłbym ci poradzić...
Przed rozebraniem wgl nie ładował, teraz na zacisku nr 19 bez podpinania go do instalacji jest jedynie 10 V Teraz też nie ładuje, tak na prawdę to jaki sens ma sprawdzanie przy odłączonym zacisku "19"? Jakie jest napięcie na zacisku "15" regulatora przy podłączonym wirniku? taki, że jak podłączę przewód do wtyku nr 19, to będę miał 24 V ale z akumulatora,...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Jeżeli dasz do dobrego fachowca ma stół probierczy do sprawdzania alternatorów to na miejscu będzie wszystko wiadomo.P
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
Sprawdzałeś mostek?
Powyższe informacje podaję Ci mając świadomość dużych uproszczeń, a zmuszony do bardziej przejrzystych wyjaśnień, biorąc pod uwagę obserwowany poziom dyskusji. W przeciwnym razie musiałbym zbyt obszernie rozwijać polączone z nią problemy. Przykładowo, na pytania czy i jak, w poszczególnych problemach brzmiałoby to w uproszczeniu tak ; tyrystory- tak,...
Sprawdzenie regulatora trójfazowego nie jest proste w domowych warunkach. Jednak diagnoza układu ładowania w większości motocykli japońskich jest bardzo prosta - należy zmierzyć napięcie zmienne międzyfazowe z alternatora między wszystkimi 3 fazami przy 5000 obrotów, porównać z danymi z serwisówki (przeważnie powinno zawierać się w granicach 70 - 80V...
Tego jeszcze nie wiem bo scania nie stoi na naszym kanale a daleko na placu na stacji paliw.Ale sprawdze go. Dodano po 2 Taki przekaznik mam jest koloru zielonego.sprawdzalem zasilanie ma ten przekaznik.miernikiem wziolem na sprawdzanie diody i w jedna strone miernik pokazal okolo 730 na obydwu przekaznikach.Kiedy je odkrylem te przekazniki i odpalilem...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Połącz masę alternatora miedzianą wstążką z masą silnika.W mojej Astrze miałem to samo i połączenie pomogło. Sprawdzanie omomierzem niewiele daje przy tak dużych prądach.Pozdrawiam
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Nie wiemy czy rozwiązujesz problem, czy szukasz kłopotów. Jak pisali poprzednicy do rozwiązania problemu może wystarczyć pomiar napięć i oględziny instalacji. Sprawdzanie prądu (i tutaj pytanie czy tak jak napisałeś "ładowania") alternatora może być dokonane jak proponujesz przez włączenie amperomierza w szereg do wyjścia. Zakres zależny od posiadanego...
Cześć. Problemem dotyczy agregatu złożonego z prądnicy MEZ Frenstat-CSRS typ A280 M04. i silnika PZL Mielec. Są dwa problemy i wydaje mi się, że są one połączone. Pierwszy jest taki, że przy maksymalnych obrotach silnika, woltomierz na tablicy, pokazuje 390V i tyle samo pokazują dwa mierniki, którymi mierzyłem, zarówno na przewodach do woltomierza jak...
Od jakiegoś czasu na 2-biegu szarpie autem, tak jakby miał się za moment zatrzymać... silnik tak jakby zamierał na moment i zaświecają się wszystkie kontrolki (tak jak przy rozruchu.. wtryski, świeca, akumulator, itp)... samochód jedzie dalej i kontrolki zaraz gasną. Najlepsze jest to, że po zaświeceniu się tych wszystkich kontrolek samochód powinien...
sprawdzanie alternatora schemat sprawdzanie wzbudzenia alternatora sprawdzanie wirnika alternatora
sterowanie mikroprocesorem 95320 cancheck toyota toyota camry
VW 1.8T hałas napinacza rozrządu po wymianie – INA, Litens, przyczyny, co sprawdzić Schemat zasilacza Megmeet AMP3618-V50 do TV Blaupunkt, Bush, JMB – brak dokumentacji, diagnostyka