jest to błąd komunikacji impulsatora z tachografem dwa tematy są do sprawdzenie 1. uszkodzony impulsator 2. uszkodzona wiązka łącząca tachograf z impulsatorem Dodano po 37 najczęściej uszkadza się wiązka gdzieś na ramie jest przetarty przewód lub zaśniedziałe styki
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Jest mi miło, że sobie poradziłeś! - czy jest mozliwe sprawdzenie tego typu cewki metoda jak wyżej? W/g mnie jest to żadne sprawdzenie! To świadome proszenie się o kłopoty,,,,,,,,,,, Co takie coś ma na celu? Nie mogę sobie tego wyobrazić! Sprawdzenie cewki to nie tylko pomiary oporności uzwojeń i to wykonane w różnych warunkach, jak podwyższona temp....
Mniej więcej o to chodziło. Nawet zostały ci wolne piny na procesorze :D Ale jeszcze: - odbiornik podczerwieni raczej nie powinien być przeprowadzany przez rejestr wejściowy, tylko podłączony bezpośrednio pod procesor i to najlepiej pod któreś z wejść przerywających - podobnie impulsator - też nie przez rejestr!!! - diody świecące są podpięte nie w...
(Zaznaczyłem Ci gdzie jest dioda świecąca led. Wyjmij ją z tego czarnego plastiku, włącz Play i zobacz czy świeci, to samo z przewijaniem. ) A mam pytanie zanim to sprawdzę: A dlaczego działo się identycznie zanim zamontowałem ?wymieniłem cały ten zestaw? Wówczas żadnej DIODY nie było...... Dodano po 1 POST # 1 : Gdy włożę kasetę(silnik i koło zamachowe...
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
Witam. Mam problem z loncinem 125 z silnikiem z rozrusznikiem nie ma iskry wymieniłem już cewkę wysokiego napięcia, moduł, pomierzylem cewkę zasilająca i impulsator wszystko jest w normie z czym może być problem
Impulsator był za wysoko. Źle skonstruowany dekiel magneta albo nie do tego silnika, po własnej przeróbce i obniżeniu impulsatora wszystko działa jak trzeba.
Dzięki za podpowiedź ale to zrobiłem niemal na samym początku po podłożeniu nowego czujnika i sprawdzeniu wiązki . Dodam że sterownik silnika również podłożyłem i efekt bez zmian . Do tego sprawdzenie rozrządu i zagadka została . Miałem możliwość podglądu wykresu na niemal takim samym silniku bo BDU , cała różnica jest taka ze w nim jest inne koło foniczne...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera przewód żółtoczarny do masy. Impulsy reguluję w zakresie...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Witam, Padł mi prędkościomierz jazdy. Pierwsza rzeczą było sprawdzenie impulsatora w skrzyni biegów. Napięcie na kostce( 3 piny) do impulsatora było następujące: "+" - 12V, 6V środkowy przewód. Czy te napięcia są prawidłowe?.Wyjąłem impulsator i podłączyłem go do wiertarki, kręciłem w jedną i w drugą stronę. Licznik ani drgnął. Czy to znaczy że impulsator...
Poszedł bym w PLC - jak będziesz miał inny pomysł na sterowanie to po prostu poprawisz program. Wybrał bym taki który ma dwa sprzętowe HSC. Zamiast impulsatorów Enkodery inkrementalne - konfiguracja licznika w trybie kwadraturowym (używanie dwóch kanałów enkodera) da Ci kontrolę kierunku i odporność na ewentualne luzy a w liczniku będzie siedziała gotowa...
Wszystko wskazuje na awarie jak opisałem, wymień impulsator i zobacz czy pomoże jak nie to jeszcze sprawdzenie wiązki lub odrazu położenie nowej między licznik a impulsator.
Witam. W prostym układzie NIE . Jeśli mają być dwa różne znaki, to impulsator musi wykrywać kierunek obrotów i na tej podstawie zwierać odpowiednie linie. Pzdr.
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
https://obrazki.elektroda.pl/8007363000_...
Wartość Fo można bezpośrednio przypisać do okienka ruchu w parametrze 140 poprzez rejestr R. Parametru 141 przy prostym sterowaniu można nie używać.
Po pierwsze to z jakiego "wozidła" to to? Nissan? Który? Rok? To winno być w temacie postu. Po drugie jeżeli tak, to tam nima plus, minus. Bo to jakby prądnica, ala dynamo na AC. Podobno... Po trzecie gdyby był to impusator na czujniku halla, to wtedy plus i minus jest i sygnałowy jako trzeci przewód.
Problem w tym że pokrętło ma być obsługiwane z przerwania. To co zrobiłem było wzorowane na jakimś przykładzie z netu. Zasada była prosta: jeśli wystąpiło INT Rising Edge (wywołane przez pin A enkodera) to sprawdź pin B enkodera. Jeśli B=0 to obrót w lewo, jeśli B=1 to obrót w prawo. I jak widać jest to proste i słuszne podejście ale z zakłóceniami...
Wrzuć zdjęcie modułu pewnie jest uszkodzony. Impulsator jak sama nazwa wskazuje wytwarza impulsy i tym miernikiem tego nie zmierzysz.W dodatku podłączając tak wysokie napięcie zamiast impulsatora spalisz moduł.Czy jak podłączyłes to "dobre " napiecie to iskrzyło na kablach?.Pomiarami tym miernikem sie nie sugeruj.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Domyślam się, że jest to problem "techniki motoryzacyjnej". Zwykły enkoder "generuje (co pojedynczy "skok") dwa impulsy o jednakowej długości przesunięte w fazie, a o "spadku" lub "wzroście" regulowanej wielkości fizycznej decyduje kolejność impulsów generowana przez enkoder. Domyślam się, że w przypadku Vectry enkoder musi mieć inną konstrukcję. Przypuszczam,...
http://obrazki.elektroda.pl/1116391500_1... Podstawowym założeniem projektu było opracowanie kopii przerywacza do żarówkowej reklamy zewnętrznej, a także utrwalenie zasad budowy zasilaczy beztransformatorowych i stopni sterujących triakami. Od wielu lat znajomy posiada reklamę swojej działalności, a sterowały nią dwa moduły przerywaczy...
http://obrazki.elektroda.pl/5401221600_1... Do zaprojektowania i skonstruowania enkodera, jak to zazwyczaj bywa, zachęciła mnie dostępność starych napędów FDD i HDD. Do tego typu zastosowań doskonale nadają się silniki krokowe wycofanych już zupełnie stacji 5 ¼” oraz silniki napędzające talarze w dyskach twardych HDD. Podstawową...
Ok juz wiem jaką wersję masz 1. Odepnij + amulatora 2.Wyjmij tą mniejszą wtyczkę ze sterownika 3. przekręć stacyjkę na on 4, Zmierz i podaj oporność pomiędzy przewodem + z odpiętego aku i przewodem szarym małej wtyczki
Witam Czy chodzi o układ zapłonowy? Wolę zapytać, aby była jasność. Jeżeli tak to napisz jaki masz model impulsatora, a najlepiej przedstaw dobre zdjęcie. Sprawdza się go z reguły w całym układzie zapłonowym przez wykluczenie pozostałych łatwiejszych do sprawdzenia elementów: cewka i moduł zapłonowy. Sprawdzenie samego impulsatora wymaga trochę wiedzy...
Podobny problem miałem niedawno w wieży UNIVERSUM. Impulsator praktycznie w cale nie reagował na ściszanie ani wzgłaśnianie. Wymontowałem go, rozebrałem, wyczyściłem i zamontowałem z powrotem. Po tym zabiegu efekt był identyczny jak ten którego opisujesz. Można było ściszyć lecz z głośnością były problemy. Jak delikatnie kręciłem w prawo to udawało...
To jest moduł DC-CDI zasilany z 12V, musisz mieć regulator napięcia i akumulator żeby układ działał
To się może przydać http://www.imnipe.pwr.wroc.pl/files/prv/... A tutaj gotowy projekt http://www.circuitstoday.com/sample-and-...
To tak jak napisałem. Kable szary ,żółty ,czarny
Tak kolego mozesz to śmiało odkrecać. Tylko uwazaj bo to jest wciskane na spreżynie gwint jest normalny
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
1 - Außentemperatur Fühler (MASA)* 2 - frei 3 - Klemme 31- MASA 4 - MFA Reset 5 - Klemme 31- MASA* 6 - MFA Memory - Umschalter 1 > 2* 7 - Geschwindigkeits - Ausgangssignal für Gala / GSR 8 - Öldruckschalter 1,4 (1,8) bar 9 - Öldruckschalter 0,3 bar 10 - Klemme 1 11 - Klemme 30 - STAŁY PLUS 12 - Klemme 58B - Beleuchtung 13 - Klemme 15 - PLUS PO ZAPŁONIE...
Ze strony jednego z forumowiczów: http://mirley.firlej.org/enkoder_obrotow...
Ten kod można zapisać na co najmniej n sposobów, podam tylko najlepszy (wg mnie): ISR(INT0_vect) { unsigned char pintemp = PIND & (_BV(7)|_BV(2)); if (pintemp == 0 || pintemp == (_BV(7)|_BV(2))&... PORTC++; else PORTC--; }
int i; for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; } a żeby powoli, to byś musiał delay funkcje zastosować. #include <util/delay.h> ... for(i=0;i<=255;++i) { OCR0B=i; _delay_loop_2(100); } gdzie 100 w funkcji to jest odstęp (chyba cykle procesora razy cośtam, ale nie mam pewności) Dodano po 12 funkcja for(xxx;yyy;zzz)...
Witam ! Proponuję sięgnąć do gotowych rozwiązań , na przykład kit AVT-5027 http://sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=273... Znajdziesz tam dokładny opis i zasadę działania . pozdrawiam
Dla mniej zaawansowanych- wymiana impulsatora, ale może być problem z dobraniem odpowiedniego. Dla bardziej zaawansowanych, wylutowanie impulsatora, rozebranie go, wyczyszczenie i ponowny montaż.
Poszukaj na Forum czegoś o konserwacji/regeneracji encodera (impulsatora).
Daną badaną linię odłączasz z dwóch stron na złączach, poniżej rysunek. http://obrazki.elektroda.pl/9267481600_1...
Rezystancja między fajkami 38.8M om 39 megaomów? Masz gdzieś przerwę w fajce WN zapewne. między przewodami po zdjęciu fajek 7.65k om Raczej OK.
Witam, Problem jaki mam z Laguną jest podobny jak w wątku [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - nie działa prędkościomierz i licznik kilometrów (obrotomierz i pozostałe wskaźniki ok) - po kilku minutach jazdy zapala się "kardiogram" Wymieniany był impulsator i przez jakiś czas było...
(at)krzysztofh Tak jak pisał kol. (at)BlueDraco wykorzystanie przerwań do obsługi impulsatora nie jest dobrym pomysłem. Raczej należałoby odpalać co określony czas przerwanie sprawdzające stan enkodera. Jeśli upierasz się na wykorzystaniu przerwań to należy dodać chociaż filtr RC na wejście.
Prawdopodobnie chodzi o to: http://obrazki.elektroda.pl/2563528000_1... Nie do dostania - co najwyżej z demontażu podobnej elektroniki. Jak wygląda płytka drukowana po której "jeździł" ślizgacz? Może da się coś innego podłączyć.
Ta gałka po lewej to nie potencjometr a impulsator i to on odpowiada za podgłaszanie/ściszanie i włączanie/wyłączanie radia odwieczny problem z w tych modelach radji. //off topic// Miałem gdzieś w szpargałach takie radio z już praktycznie nie działającym impulsatorem. Jakoś nie było czasu na zaglądnięcie do środka i sprawdzenie dokładnie jaki to impulsator....
W ten sposób nie sprawdzisz czy jest za słaba. Odsuń świecę zapłonową od masy, najlepiej ściągnąć fajkę z przewodu WN i sprawdzać na jaką odległość przeskakuje iskra. Powinna przeskakiwać stabilnie na odległość 10 mm. Najbezpieczniej użyć uniwersalnego testera iskry, koszt kilkunastu złotych i bez ryzyka kopnięcia prądem.
Nie trzeba. Nie pojdzie w ten sposób. Słupek A prawy to pod osłoną słupka przy nogach kierowcy. Oslona na 1 wkręta PH.
Na skrzyni nad prawym przegłubem nie ma?
Oczywiście że może , a czy coś jest zwarte to chyba łatwo pomierzyć ;) I tak dobrze że tyle chodziło ;) te radia to tylko typowe tzw. reklamówki :!:
No właśnie słyszałem że z modułem jest kłopot tylko z jakiegoś na części da się załatwić. Zasilanie na modul ze stacyjki jest względem masy 12v na przewodzie niebiesko czarnym. Impulsator ma 110ohm poza tym podmieniałem od innego skutera bez rezultatu. Napiecie na cewce jest zbyt małe. To jednak chyba wina modulu. Ale mam jedno pytanie dlaczego stator...
W AVT http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... http://sklep.avt.com.pl/go/_category/ind... ewentualnie w ELFA: http://www.elfa.se/pl/ szukać przetwornik obrotowo-impulsowy (firma Alps)
Poczytaj w helpie bascoma o funkcji Encoder. Prościej się już nie da.
Nie zamieniles jeszcze ret w podprocedurach ObrotWLewo i ObrotWPrawo. UPDATE: Pozatym jesli to jest caly program to trzeba pewnie zdefiniowac kierunki portow. Tak zeby PB3 i PB4 byly wyjsciami a PB0 i PB1 wejsciami. nie wiem jakiego typu wyjscia sa tego ukladu impulsatora. Jezeli typu otwarty kolektor to pewnie przydaloby sie wlaczyc podciaganie na...
No to jest to w sumie prosty sposób na sprawdzenie czy rzeczywiście impulsator działa.
Czujnik jest zamocowany na obudowie sprzęgła, a czyszczenie to mu pomoże tyle co umarłemu kadzidło.
Enkodery dają na wyjściu kod Graya i trzeba to zdekodować zanim zaczniesz zliczać impulsy. Jak to zrobić masz w przykładach do mojej książki o C na AVR (link w stopce, przykłady są za darmo).
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Po prostu wskazałem wady użycia potencjometru, choć podobno dostępne są potencjometry o kącie obrotu zbliżonym do 360°. Trzeba jeszcze wziąć po uwagę, że jak ramię wskaźnika kierunku wiatru "dobije" do skrajnej pozycji potencjometru, a wiatr będzie dalej wiał w tym samym kierunku naciskając na mechanizm potencjometru to może go uszkodzić w obu skrajnych...
Witam Możesz coś takiego zrobić na NE555.
Hmm, może jakiś malutki FPGA zaprogramować do tego, aby przekształcał impulsy z impulsatorów na pary impulsów odpowiadających kierunkowi obrotów? Albo jeszcze lepiej, żeby dane można było odczytać po SPI. Wtedy 3/4 piny masz zajęte na komunikację z procesorem i do jednego takiego salaka podpinasz 8 impulsatorów. FPGA będzie to tyle fajny, że wszystkie...
Witam! Kolego! Mam podobne zamiary ale w T4... Jak widzisz nikt się na tym nie zna, a ci co się znają albo coś wiedzą... pewnie nas na to nie stać... szkoda gadać :( Sam staram się z tym walczyć metodą prób i błędów. W końcu dojdę do CELU. Mam licznik z passata b3 albo cośoło tego. Najważniejsze, że koszt nieduży i można testować. Licznika w moim t4...
Z pomiarami napięć w takiej instalacji instalacji to nie jest łatwo a przynajmiej jeśli mają być wyniki miarodajne. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Każde urządzenie pomiarowe pokaże inne wyniki. Należałoby budować układy pomiarowe a to trochę bezcelowe. Impulsator też może różnie uruchamiać zapłon a impulsy...
To jest hallotron, wydłubiesz coś takiego z wiatraczka zasilacza PC, starej stacji dyskietek lub dysku twardego.
Nadajnik na Hallu.
Odpowiedz zawarta w moim poprzednim poście
to ja też coś od siebie dołożę spróbuj wszystko zapisać w postaci liczbowe tj nie baw się w przesunięcia bitów i takie tam tylko na sztywno w pisz co masz wpisać do rejestrów, wnioskuje ze używasz darmowego kompilatora spróbuj wyłączyć optymalizacje kodu, ewentualnie spróbuj dopisać w obsłudze przerwania czy to wejście faktycznie ma stan niski. Swego...
Witam. Trzeba zmienić fazę sygnału. Zastosuj dodatkowy układ 74HCT04 i klucz o polaryzacji PNP. http://obrazki.elektroda.net/59_12014305... Pzdr.
w tym aucie abs wysyla impulsy do szybkosciomierza.
Czujnik powinien być z tyłu - od strony ściany grodziowej. Jest na wyjściu prawej polosi że skrzyni. Da się do niego dojść od góry. Wtyczka 3 pinowa. Zanim go wymienisz to lepiej sprawdzić czy czasem przewody Joe są tam połamane. Można go sprawdzić za pomocą diody LED i rezystora. Tam we wtyczce powinna być masa, +12V i sygnał do licznika. Ten przewód...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
No to na szczęście masz tylko impulsator uszkodzony. Stator do wymiany, chyba że znajdziesz gdzieś sam impulsator i go wymienisz od reszty statora.
Ale programowo? Warto? Jeszcze sie coś "wysypie". Jak fizycznie łatwiej. Bo dojście jest dogodne. PS. Jestem ciekaw co z tym poprzednim nie tak. Jeżeli nie urywane, wytarte w środku "łapki" to raczej do naprawienia, wyczyszczenia i podziała długo (o ile rozbieralny). Czy kręcąc wariował?
sulof1601. Dziękuje za Twoje zaangażowanie i rady, jednak problem polega na tym ( o czym już wspominałem), że zatrzymanie się samochodu potrafi spowodować impuls, który na krótszy lub dłuższy czas potrafi przywrócić działanie szybkościomierza, nie mówiąc o tym że dostęp do kostki "z góry" jest dość trudny i trzeba to robić na wyczucie co przy rozgrzanym...
Od zera do 5V. Zależnie od prędkości.
Tylko się domyślam że chodzi o pracę astabilną, więc jeśli chcesz zatrzymać dany stan wystarczy odpiąć jedno z wyprowadzeń rezystora Rb ( między Discharge i Threshold ) i wstawić wyłącznik. Dodane: Wróżką nie jestem więc podobnie jak wyżej zakładam tylko, że nie chcesz tego zatrzymać w nieskończoność, bo samorozładowanie kondensatora na to nie pozwoli...
Szerokie ścieżki w miejscu pęknięcia oskrobałem do miedzi po ok. pół cm na obie strony i większa warstwa lutu aby płytka się kupy trzymała a wąskie połączyłem cienkimi przewodzikami w miejscach gdzie da się przylutować. Działa już 2 lata bez problemu.
Mniejsza ilość punktów pomiarowych, tego samego procesu, wyznaczająca odcinki na tej samej prostej (jeśli tworzysz wykres liniowy w/g opisu z postu #2), ułatwi Ci późniejszą interpolację. Tworząc wykres liniowy możesz interpolować i ekstrapolować z dokładnością nie osiąganą na wykresach nieliniowych.
Jak masz wybór to wybierz 1 watowe Od razu niech wstawi 10 watowe... Widzisz, jakie prądy tam płyną? Więc po co większe niż 1/4 wata? Dodano po 2 Swoją drogą, jak zachowałby się układ gdybym podłączył 4; 3; 2 diody zamiast tej jednej? Popatrz sobie na schematy przeróżnych mrugałek i stroboskopów na 555 i popatrz jak jest podłączona większa ilość diod...
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Sprawdź przejście na stykach w czasie obracania to będziesz wiedział co się dzieje.
Tak to wygląda w symulacji: http://obrazki.elektroda.pl/9912310600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4719474400_1... Bramka (inwerter), na wejściu której jest filtr RC (sygnał A) powinna być raczej z układem Schmitt'a (4093, 74132, itp.). Pozdrawiam.
Oczywiście, że w tym ukłądzie będzie gubił impulsy. Nie wdając się w szczegóły, na około kasujesz ekran i wyświetlasz ponownie wszystko. Nie zauważyłeś, że napisy mają kiepski kontrast? Zrób tą pętlę tak, aby wyświetlał licznik tylko wtedy gdy się zmieni. Zobaczysz, że a) AVR będzie się nudził, b) przestaniesz gubić impulsy.
Mam też pytanko czy ktoś robi transpondery ze wsadu immo, przedliftowa Vectra B potrzebujesz jeszcze?
Ta blaszka to mały magnes który przesuwając się przed czujnikiem (cewka) wytwarza impuls który to inicjuje iskrę.
Nie wymieniaj, ale zregeneruj. Jest kilka tematów w których jest opisane dokładnie jak to zrobić.
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Arduino i tranzystor ?
Czy chorus 2 ma ta sama przypadłość z procesorem co chorus 1 ? Nie. Czyzby impulsator ? Tak.
Tu masz taki poglądowy rysunek i zdjęcie Ci wrzucę.Konkretną część to po modelu skrzyni lu vin trzeba szukać.Nr. 14 na rysunku.
A nie masz w tym skuterze takich wyłączników przy hamulcu lub/i stópkach ?? Czasem jest to tak zrobione, że prąd od stacyjki idzie przez te wyłączniki, żeby dla bezpieczeństwa odpalać tylko postawioną i zabezpieczoną maszynę ? Naprawiałem takie coś w Polskiej motorynce Stella. Dwa to banał... Może bezpiecznik masz gdzieś spalony ??
Jedynie co znalazłem na skrzyni to taki nr. 7f097 opony to 195/65/15 a licznik to nie Wiem jest posiadaczem tego auta od 4 miesięcy i z większością problemów sobie po radziłem a z tym licznikiem jest problem wyciągnąłem licznik i nie widziałem że gdzieś jest uszkodzony czy coś w tym rodzaju jeszcze jedno jak wyciągnie impulsator i podłącze pod wiertarkę...
Tutaj wystarczy jakiś ogarnięty elektronik, serwisant RTV lub telefonów komórkowych który dobrze włada lutownicą. Nie jest to jakaś skomplikowana naprawa miniaturowej elektroniki a jedynie wymiana prostego elementu elektromechanicznego.
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Zastosuj o podobnej oporności, jeśli nie zadziała, zamień miejscami kable od impulsatora. Wielokrotnie sprawdzone...
Moim zdaniem pewnie przyczyna tkwi uszkodzonej cewce zasilającej na statorze, która albo dostaje zwarć międzyzwojowych lub przerwę. Poza tym takie "niewchodzenie na obroty" może też mieć inne przyczyny. Dopiero dokładne sprawdzenie układu zapłonowego pod kątem wypadania zapłonu może stwierdzić czy wina leży po stronie zapłonu, czy np. gaźnika. Nie wiem...
Może w nowszych jest hallotron - musi mieć dodatkowy wzmacniacz. U mnie w nieco starszym takim siłowniku jest zwykły kontaktron - sprawdź - może ( jak takowy jest) jest uszkodzony/ sklejony
Wyjmij całość,zakręć wkrętarką i zobacz co będzie.
tachograf impulsator impulsator motocykl impulsator zapłon
pompa elektrodowa zasilanie modułu electrolux philips pilot odbiornik
najlepszy interfejs diagnostyczny najlepszy interfejs diagnostyczny
Funkcje bocznego przycisku w pilotach Nice Zamrażarka syczy przy zamykaniu - diagnoza i rozwiązania