Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Czerwono biały do masy czyli aluminiowej podstawy prądnicy. Jakies kilkaset om. niebiesko-biały do masy jw. 50-200 om.
Sprawdź jakie napięcie (prąd zmienny - ustaw na mierniku) wychodzi ze statora (cewek) na żółtym przewodzie - można sprawdzić na regulatorze napięcia. Jeśli będzie podczas pracy silnika napięcie, to musisz posprawdzać, czy na odbiorniki dochodzi masa. Może odczytasz coś ze schematu typowego chińczyka.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Wiatam!! Mam problem z motorem marki zipp neken 50!! Padły w nim wszystkie prądy, ale motor odpala i jeździ normalnie!! Caly ptoblem ze nie ma świateł, kierunków, stopu ani nie działa obrotomierz!! Myślałem że wina leży po stronie regulatora napiecia, ale po wymianie na nowy nic nie pomogło!!! Sprawdziłem też miernikiem stator i wychodzi na to ze też...
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
Sprawdź sobie najpierw cewką wyzwalającą statora (czarna, jedyna w obudowie) czy nie jest uszkodzona (czy ma przebicie), a później moduł i instalacja. Kilka lat temu miałem podobne uszkodzenia w Charcie - dodatkowo w 2 nowych statorach ww. cewki były uszkodzone. Były to jeszcze części oryginalne, polskie. W końcu do sklepu poszedłem z miernikiem i wybrałem...
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Wygląda jakby kondensator CDI się nie ładował, albo już został naładowany ale nie została wyzwolona iskra. Pozostaje sprawdzić cewkę WN, może są w instalacji fałszywe połączenia które miernikiem są dobre, a w rzeczywistości nie przewodzą. Podejrzenie pada na moduł CDI. Można by dla sprawdzenia statora podłączyć zwykły moduł CDI, byle nie posiadał on...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Zmienił sam impulsator, czy stator również? Bez miernika elektrycznego się nie obejdzie. Z tego co widzę to światła włączają się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Najszybciej przyczynę znajdziesz badając miernikiem napięcia w tym przełączniku i w lampach. Przy okazji sprawdzisz sobie żarówki.
Stator kupiłeś nieoryginalny, tzn. przeznaczony do chińskich skuterów 2T. Nawet nie zastanawiałem się że mogą mieć inny pinout w kostce od alternatora. Zamień miejscami przewody w kostce od strony statora: biały oraz zielony. Przewód biały ma łączyć się z przewodem pomarańczowo-biały instalacji elektrycznej. Przewodu zielonego od statora nie potrzebujesz,...
Statory wyglądają w zasadzie tak samo, wyprowadzone przewody tak samo — żółty i biały. Chyba tylko w koreańskich statory są rozróżnione poprzez użycie kolorów żółty i różowy. Różnica polega na podłączeniu uzwojenia. Stator na światła ze silnika ma koniec połączony z masą, do żółtego widać że są przyłączone dwa druty uzwojenia, a do białego koniec....
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera 50cc o przebiegu 25000km skuter działał poprawnie do tej pory bez awaryjnie, wymieniane były tylko rolki, wariator i pasek napędowy opony i jakaś drobnica :) od 3 dni zauważyłem ze w skuterze wysiadły światła mijania oraz brak ładowania (mam wskaźnik na liczniku) czytałem sporo tematów na tym forum i wymieniłem...
nic się nie stanie z miernikiem
Nigdzie nie ma rocznika, typowa maszynka młodszego brata do ujeżdżania po łąkach. Nie przeżył spawania i się zapalił, z chińskich przewodów, a bardziej żyłek, został placek. Chcę młodemu to odbudować. Wsród przewodów, które wychodzą z głębi silnika niestety nie widzę tych od cewki zapłonowej, a tylko tego by mi brakowało. ta 6pinowa kostka to raczej...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Chodzi mi raczej o przebicie pomiędzy cewkami, czy się nie sumują gdzieś napięcia z dwu i podbijają do wyższej wartości. Jakie tam masz ładowanie? Ile amperów? Tu masz taką przetwornice, która obcina napięcie z wyższego na niższe, jakie ustawisz. Może to jakaś alternatywa dla regulatora co gotuje akumulatory. Wstawił byś ją przed aku po regulatorze...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Temat niby jak wszystkie a jednak trochę inny :) a dokładnie: tydzień temu "zaginęła" mi iskra no to miernik w łapę i szukamy. Brak napięcia ze statora. To zamawiamy stator. Założyłem stator na obwodzie do cdi "kopie" ucieszony sprawdzam czy jest iskra a tu nie... No to myślę moduł ale myślę spróbuję podpiąć cewkę wn bezpośrednio do statora a tu uj...
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Tak jestem w 100% pewny że elektryka jest 100% dobra sam sprawdzałem i nigdzie zwarcie nie występuje, kable sprawdzane odwijane z izolacji i patrzyłem dokąd idą i tak. Czerwony to + do aku Zielony to - do aku I 2 zmiennego od statora wszystko na 100% dochodzi bo miernikiem na kostce patrzyłem również i są te same wartości co bezpośrednio pod aku czy...
Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego. Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem niewłaściwego statora. Sprawdź czy zgadza się pinout...
Na początek, czy akumulator jest w pełni sprawny? Następnie miernikiem na teście diod sprawdzić czy wszystkie 6 diod na mostku w regulatorze są sprawne. Sprawdzić czy uzwojenie statora ma przebicie na masę. dodam ze (wiem ze tak nie powinienem robic) ale jak zapale motor i odepne akumulator to motocykl nie zgasnie czyli prąd wytważa prosze o odpowiedz...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W...
Wyciągam nowy stator z opakowania ,biorę miernik ,mierze i tak po prostu jest. Nie widziałem tak dokładnych (prawdziwych) chińskich schematów na których cewki były tak rozrysowane.
Dobra.. wydawało mi się, że się poprawiło, ale jest jeszcze gorzej. Simering od strony sprzęgła wymieniony, bo wpadł do środka, poprawiłem łączenie gaźnika z cylindrem, wymieniłem śrubkę regulacji, sprężanie ma, obniżyłem stator na coś ok. 5,5mm. Efekt jest taki, że w dalszym ciągu nie trzyma wolnych obrotów a po przełączeniu na światła automatycznie...
Szanowni Forumowicze, Witam, postaram się krótko, zwięźle i wyczerpująco opisać problem i jego historię. ( Model silnika: Mercury 40HP Thunderbolt (402) dwusuw Rok: Lata 70-80 (daty na silniku nie ma) Problem: Brak iskry. Wstępna diagnoza: Uszkodzony moduł zapłonowy lub impulsator. Opis zdarzenia Pod domem silnik odpalał i normalnie wkręcał się na obroty....
Witam, odnośnie folii miedzy elektrodami to występują cieniutkie jej warstwy w statorze. A co do indukcyjności pętli: tu jest pewna zagadka, otóż miernik nic nie pokazuje. Narazie dziękuję za odpowiedź, przy wolnej chwilii na początek spróbuję połączyć sekcje w szereg i sprawdzić jak się będzie sprawować. Jeżeli nie będzie żadnych rezultatów, spróbuję...
Sprawdziłem dokładnie stojan chiński, kierunek nawinięcia cewek na nim jest odwrotny niżeli w oryginalnym, pytałem przewijacza czy ma to wpływ na działanie, stwierdził że cewki "trzech faz" nie mają znaczenia jak są nawinięte ale co do tej ceweczki "wspomagającej" nie miał zdania. Sprawdziłem i jest szansa obrócić go tj. stojan aby kierunek nawinięcia...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Witam wszystkich zacznę od początku, problem ze skuterem marki sym jet euro x 2t 50cc. Pewnego dnia zgasł podczas jazdy i zaginęła iskra na dobre wcześniej czasami znikała ale wracała mimo to skuter jeździł aż do dziś. Na początek sprawdziłem cewke wn podlaczajac ja do innego skutera i dział iskre podaje a więc przesuwałem się dalej zmierzyłem napięcia...
To jakie będą napięcia jest mniej istotne od tego czy są równe! Pomiary trzeba wykonywać dwoma, a najlepiej trzema miernikami równocześnie. Chodzi o to aby porównać napięcia przy tych samych RPM, co jest bardzo trudne do osiągnięcia bo obroty z reguły trudno utrzymać w ryzach podczas pomiaru.
Witam, Podłączyłem akumulator (od UPS'a 12V 5Ah) do instalacji i pomierzyłem spadki napięć, które zamieściłem w załączniku. Akumulator przed włączeniem świateł pokazywał 12,53 V. Pomiary wykonywałem z odłączonym regulatorem napięcia oraz z odłączonym kondensatorem. Miernik miałem podłączony na zaciskach akumulatora. Sprawdziłem jeszcze przejście do...
Akumulatora nie mam. Jak mam sprawdzić regulator? Jak on jest tylko do masy przykręcony. Na mierniku pokazuje przejście między śruba mocująca go w ramię a przewodem.co do przełącznika to właśnie nie wiem czy jest dobry.po zasuwka włączania świateł pokazuje przejścia ale nie wiem czemu nie ma przejścia niebieskim kablem na przełączanie świateł. Dodano...
Witam, Odkopuję stary temat ale mam dokładnie ten sam problem w podobnym pojeździe i tym samym module CDI jak i schemacie instalacji. Proszę o instrukcję co i jak mam sprawdzić bo nie mam iskry. Zmierzyłem rezystancję cewki zapłonowej i strona pierwotna (zasilająca) ma około 0,8-1,2ohma a strona wtórna 4k ohma. Wartości napięcia zasilającego nie jestem...
Panowie, dziś posprawdzałem miernikiem przewodnictwo, czy gdzieś nie ma urwanych przewodów itp, sprawdziłem schemat zgodnie z tym co znalazłem w sieci. Wygląda ok. Dziś odpaliłem go tak samo, tzn. Z przewodów WN na włączonym silniku auta. Zrobiłem kilka kółek, obroty w nim trochę szalały po kilku kółkach, ustawiłem gaźnik.. Zrobiłem kilka kółek i zgasł...
Pacjentem jest chiński skuter 4T Baotian bt49-5 na silniku 139qma. Po zagrzaniu kiedy odłaczy się ssanie - gaśnie na biegu jałowym jak podjeżdżam do świateł i muszę ciągle dodawać gazu manetką aby motor pracował - myślę że traci iskrę. Jak zapalę co robi z trudem - dodam gazu pracuje i muszę gaz trzymać na wyższych obrotach. Cewka nowa, świeca nowa,...
Nie ma sensu budować takiego urządzenia. Po pierwsze, sprawdza się czy uzwojenie nie ma przebicia do masy (miernik rezystancji izolacji). Po drugie zwiera się uzwojenia (w gwiazdę lub trójkąt zgodnie z układem statora) i mierzy się prąd (mierniki cęgowy). W praktyce nie ma lepszej metody jak demontaż statora i wizualne obejrzenie pod kątem przegrzania...
... mały problem przy takim wietrze napięcie było na poziomie 29V i 1A.... ,że dla 24v powinno być nawinięte na cewkę 70 zwojów ( a u mnie jest 74)...] Skoro osiągnąłeś 29V i tylko 1A, to coś tu nie tak jest. Dobry aku - nawet naładowany do pełna, nie pozwoliłby osiągnąć takich parametrów 29V i 1A. Ale tak jak piszesz przy 3m/s to już fajne waty -...
Mój błąd w nazewnictwie lub niedostateczna wiedza. Patrzyłem przebicie na 'pikaczu'. Robiłem to tak, że minus miałem przytkany do ramy a plusem dotykałem po kolei 4 końcówki wychodzące z alternatora. Nic nie piszczało wszędzie 1. Miernik ustawiłem na pomiar rezystancji i zrobiłem to samo. Też nic nie wykryło wszędzie 1. Zauwazylem taką rzecz kiedy mam...
Kiedyś miałem jakiegoś CPI z brakiem iskry. Niby wszystko było dobrze, ale jakby problem występował z cewką WN, jednak na nowej cewce też iskry nie było. Na mierniku wszystko było ok, jednak konektor od cewki WN przyłożony do masy nie iskrzył. W końcu okazało się że przewód na łączeniu z tym konektorem jakoś się utlenił w niewidoczny i trudno zmierzalny...
Napisz jakie oświetlenie masz w tym skuterze. Są takie modele które mają dwie żarówki 35/35W z przodu i w nich pojawia się problem z wydajnością alternatora, tj. w nowym jest ok, ale z czasem coś się dzieje z statorem i wtedy światła zaczynają świecić gorzej. Jak alternator nie ma wydajności na światłach, to ładowanie jest słabe. Żeby to dobrze zmierzyć,...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Dzień dobry potrzebuje pomocy w moim skuterze Gilera Runner 125 2t przestało działać ładowanie prawdopodobnie na wskutek złe podlaczenych biegunów aku i odpalenia na kopkę. Nie umiem jednoznacznie wytypować usterki. Z Statkraft wychodzi 7 przewodów 4 są podłączone do cewko modułu i on działa chyba prawidłowo ponieważ skuter normalnie odpala. Natomiast...
Witam Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem),...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
Witam motocykl to KTM exc 125 z 1999 roku. Problem jest taki, że instalacja elektryczna jest pokopana (FOTO poniżej). Nie mogę wyodrębnić jednej strony z pdf (schemat znajduje się na stronie 141 http://www.motogelnar.cz/manual/KTM/KTM1... Jeżeli ktoś by miał wchodzić to jest tam przedział na różne roczniki, pojemności,...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
quaku23 - wyjaśnijmy sobie prostym językiem i konkretnie - Twoja piramida daje napięcie kilka V i ok. 0.5...1A prądu. Temu nikt nie zaprzecza. Pytanie tylko jak długo ta piramida będzie utrzymywała takie parametry? Miałeś dołączone do niej obciążenie w postaci żarówki lub rezystora z przyłączonymi miernikami - woltomierzem i amperomierzem przez co najmniej...
Jedna sonda do L 304 i znawu wszystkie wyprowadzenia piszczą, między sobą też piszczą. :crazyeyes: Musi piszczeć (L304 i L305). Odłącz przewody od statora agregatu (#95).
Zwróć uwagę na następujące punkty: 1. Łączenie przewodów statora z instalacją, po prawej stronie w pobliżu "wahacza" mocowania silnika. Powinny być zasłonięte gumą. Często zmoczenie tych złącz odcina iskrę (przebicie na zasilaniu modułu). 2. Czujnik stopki bocznej, odłącz go całkowicie. Gdzieś powinieneś mieć przy podłodze kostkę na 3 przewody. Nie...
Hej, Ostatnimi czasy postanowiłem zrobić CDI do wsk kupując pojedyncze rzeczy na allegro. Listę znalazłem w linku poniżej, niestety, moduł delikatnie się różnił (kolory) i podłączyłem to tak: zielony masa, żółty cewka WN, czarno-czerwony cewka CDI, niebiesko-biały impulsator biały gaszenie. Przerobiłem zapłon na bezmasowy według tej instrukcji www motocdi...
Czy taki stator bedzie pasował być kształt ilość cewek i mocowanie sie zgadza. http://allegro.pl/stator-stojan-iskrowni... Dodano po 17 a co do tej elektryki i braku ładowania i świateł ,gdy wymienię stator to wróci wszystko na swoje miejsce czy możliwe ze i regulator napięcia padł . A oto ten mój http://obrazki.elektroda.pl/8537738400_1...
Witam. Dostałem pompę głębinową z dawnych lat czeską, 3 fazową Poprzedniemu właścicielowi zaczęła wybijać bezpiecznik, więc ją wyjął ze studni okazało się że łożysko się zatarło. Kupił łożyska 60 zł, oraz całą górę stator rotor ok 400zł.Po złożeniu wybijała cały czas więc kupił nową. Pompę rozkręciłem i zmierzyłem miernikiem uniwersalnym. Z pompy wychodzi...
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
tak , mam grzałki połączone z aku na prądzie stałym , myślałem żeby dać bezpośrednio z prądnicy w grzałki ale mam trzy fazy i wtedy musiałbym chyba dać trzy grzałki a nie wiem czy wtedy bym nie zdusił prądnicy tymi grzałkami . Na pewno to muszę dołożyć jeszcze jeden sterownik bo ten jeden jest za "mało elastyczny" gdy powieje sztorm - kilka razy w roku...
Opornosc statora to jakies 168 ohm a stator dokladnie nie wiem jak zmierzyc sprawdzalem na innych moto to na kazdym przewodzie byl opór a na statorze id zetki jest tylko na jednym i to słaba Dodano po 6 Dzis bylem w sklepie aby sie dowiedziec i sprawdzalem miernikiem inny stator od zetki i to samo opór tylko na jednym przewodzie teraz pytanie czy musi...
Więc zakładając, że są światła z akumulatora to musi być stator z uzwojeniem bezmasowym oraz regulator napięcia do niego dostosowany (mierząc miernikiem - wewnątrz mostek Graetza). Ładowania nie odczujesz na obrotach biegu jałowego, pojawią dopiero przy zwiększeniu obrotów odpowiadających podczas normalnej jeździe. W miejscu głównego bezpiecznika podłącz...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Witam ! Bardzo mało na forum jest o silnikach reluktancyjnych (chyba, że słabo szukałem). Na wstępie powiem, iż chodzi o silnik reluktancyjny 500W od robota kuchennego Thermomix TM31. Temat zakładam tutaj, gdyż idea i moja problematyka bardziej odnosi się tego działu. A i problematyka dość nowatorska. Silnik pracuje pod "niepełną" mocą/brakuje mu mocy....
Artykuł w internecie i kilka zdjęć! Tego to jeszcze nie było! Ciężko w obliczu czegoś takiego dalej być sceptycznym. Mierniki poka zują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie około 1,8 V i 150 mA, zaś na wyjściu generatora mamy 9,144 V i 192 mA, to znaczy 1,8 x 0,15 x 2 = 540 W na wejściu i 9,144 x 1,192 = 1,755 W na wyjściu. Co? Po pierwsze...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Witam.Mam problem z skuterem zipp quantum gt5. Kupiłem go nie dawno , parę dni jezdziłem i było wszystko ok. a tu nagle po zgaszeniu nie chciał już odpalić. Jak się okazało iskra znikła. Teraz tak, czujnika przy stopce nie ma, pominięty. cewka WN , przewód i świeca 100% dobra sprawdzona w innym skuterze tzn w simsonie i tam po podłączeniu cewki iskra...
Jaki sens przystępować do próby przestrojenia radia, które wcześniej wskazuje na swoją niesprawność? Najpierw zasadą jest sprawdzenie sprawności radia, w tym przypadku wystarczy choćby potwierdzić, że szumi nam w całym paśmie ukf i nic nie zrywa przy kręceniu gałką strojenia w całym zakresie 65,5-74MHz i dopiero po tym przystępować do ewentualnego przestrajania...
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu posiadan problem z KMX125. Brak w nim iskry. Motocykl jest zrobiony na full crossa czyli ładowania aku itp nie ma. Zmieniłem już stator bo poprzedni nie miał oporności na cewkach przy mierzeniu miernikiem. Ale obstawiam że coś źle podłączam. Czy jest ktoś kto by pomógł i rozrysował schemat dla samego układu zapłonowego?
Witam. Nabyłem szlifierkę jak w temacie bez przewodu zasilającego. Dołączyłem przewód, podłączyłem do prądu i wywaliło bezpiecznik 16A. Szlifierkę rozłożyłem. Wizualnie wygląda na sprawną (komutator czysty i równy, szczotki też, stator i wirnik nie wyglądają na spalone). Zacząłem sprawdzać miernikiem opór na klatkach komutatora - wszędzie w granicach...
Posiadam widoczny na zdjęciach traktorek Husqvarna i problem polega na tym, że po każdym koszeniu akumulator się rozładowuje. Przed koszeniem muszę podłączyć go do prostownika, a każde wyłączenie kosi... Krótka odpowiedź Najczęściej w traktorach Husqvarna z silnikiem Briggs & Stratton 15 HP winny jest regulator-prostownik lub pojedyncza dioda na...
Kondensatory KSE w obowdach zasilania i m.cz. nie są złe, przeciwnie, znacznie lepsze od kartoflaków i smolaków, choć w Pionierze ładniej (prawie tak jak szklaki ) przezentują się papierowe, ale niewrażliwe na wilgoć żywiczniaki lub olejaki. Styroflexowych KSF tam nie potrzeba: są za duże i trudno byłoby znaleźć np. kondensator KSF 100nF 400V zastosowany...
Witam, Nie chciałbym zanudzać, dlatego opiszę problem najzwięźlej jak się da. Posiadam skuter Gilera Runner SP50, rocznik 2008 (nowa buda). W skuterze doszło do zatarcia cylindra i musiałem sobie jakoś z tym poradzić. Po zamontowaniu nowego, przez jeden dzień (jazda do i z pracy) wszystko było dobrze. Co ważne, tego dnia pracowałem na drugą zmianę,...
E R R A T A !. Szanowni koledzy - Do materiałów "Filtr przeciwzakłóceniowy (SIMENS-a) wkradł się poważny błąd w schemacie druku powierzchniowego. Bardzo serdecznie dziękuję koledze Mateuszowi za zwrócenie mi uwagi, dzięki czemu zaraz skorygowałem, wycofując błędną grafikę, i zastąpiłem ją już nową bez błędu. Bardzo serdecznie wszystkich za to przepraszam....
Witam posiadam skuter 125 4t chińczyk phantom explorer mam problem z ładowaniem akumulatora ładowania nie ma w ogóle, wymieniony był regulator napięcia, stator 6 cewek, koło magnesowe. Z statora wychodzą 4 kable 2 do zapłonu i 2 do ładowania biały i żółty a do regulatora wchodzą 3 żółte, czerwony, czarny, zielony. Na odpietym akumulatorze i odpalonym...
Witam. Mój dzisiejszy post wiąże się z następującym problemem który ciągnie się ponad 2 miesiące. Otóż któregoś grudniowego słonecznego dnia wybrałem się z siostrą na mini kulig ciągałem jej sanki simerkiem. Simerek spisyswał się nienagannie zrywny silny nawet nic nie czuł że ciągnie sanki po śniegu i nagle gwałtownie zgasł (bez duszenia się). pierwsze...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy moduł zapł - chińczyk 2t Nowa cewka zapł - chińczyk...
Witam. Wpadła mi w ręce niedawno zdekompletowana myjka Emak PW 300 HC. Brakowało sterownika i praktycznie całej instalacji elektrycznej. Od człowieka który mi to sprezentował dowiedziałem się że niby silnik ma przebicie na obudowę i dla tego została zdekompletowana. Pomyślałem że silnik pójdzie na "szrot" ale jest przy nim sprawna pompa którą można...
Nie, na kablu czarno-czerwonym który idzie do modułu jest stale 12V. A impulsator daje około 0.01V. Zmieniłem cewkę i nadal nie ma iskry. Mierzyłem miernikiem kabelek który idzie z modułu do cewki kręcąc statorem daje około 1,5V to chyba jest za mało? ??
Jeszcze o stronie : http://www.elektrownie.tanio.net/silnik-... Kompletni ignoranci , w opisie silnika Kohei Minato jest taki oto lapsus : -"Następnie przechodzimy do urządzenia składającego się z silnika napędzającego generator prądu. To, co widzimy, robi ogromne wrażenie. Mierniki pokazują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie...
o dziękuję w końcu jakieś porządne informacje czyli rozumiem ze przy podłączonym regulatorze oczywiście pracującym silniku dotykając się za żółty przewód i masę miernikiem powinienem mieć jakieś napięcie?
_jta_ 01 Lip 2005 18:54 Re: Magnetyczny silnik No to cytat z tego, co podałeś: http://www.magnesy.tanio.net/silnik_magn... "Następnie przechodzimy do urządzenia składającego się z silnika napędzającego generator prądu. To, co widzimy, robi ogromne wrażenie. Mierniki pokazują zasilanie elektromagnesów statora na poziomie około 1,8 V i 150 mA,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jaki zapłon? Leonelli, Ducati czy Kokusan? Zacząłbym od odłączenia gaszenia od modułu, w zależności od rodzaju zapłonu inaczej jest rozwiązane. Bardzo możliwe że zalało stacyjkę, wyłącznik zapłonu lub instalację i powstające przebicie odcina iskrę. W przeciwnym wypadku mogło wystąpić uszkodzenie cewki zasilającej na statorze (zwarcie międzyzwojowe),...
wystarczy przeczytac strone z pierwszego linku - tam jest wszystko opisane i wyjasnione lacznie z wzorami... mi juz nawet nie chodzi o to czy sa lepsze o 50%, 100 czy 300% - chce jedynie sprawdzic zasade. Ta firma buduje taki wlasnie silnik - http://www.steorn.com/ dodatkowy link wiecej info: http://www.paranormalne.pl/lofiversion/i...
Witam wszystkich Panowie okazyjnie kupiłem za granica skuter SYM GTS 125 EVO Sprzezdajacy powiedział że coś z elektryką, nie odpal nie wie itp Przyjechał do Polski Podłaczyłem aku, odpaliłem na plaku :) Okazała się zapchana dysza wolnych obrotów :shii: Silnik bajka itd aleeee Po 20 minutach pracy rozładował mi aku Serwisówka download, miernik i do przodu...
To jak czytałeś opis, skoro tego nie zrealizowałeś? :) Jeżeli założymy, że heterodynę zestroiłeś prawidłowo i masz wzorcowo pokryty odbiór 87,5-108,0 (z zapasem przynajmniej 0,3MHz po obu stronach pasma) to pozostają ci praktycznie do wyczulenia dwa obwody: z cewką L101 - obwód antenowy (zestrajamy zawsze do naszej własnej anteny, jeżeli anteną jest...
Hej, mam quada atv z silnikiem 125cm3 i tak jak w temacie problem z iskrą. Dotychczas wymieniłem cewkę, moduł, instalacje, stator (2 cewki). Po tym wszystkim moduł nadal nie dostaje napięcia od cewki zapłonowej, mierzyłem miernikiem przewód czarno-czerwony - 330kΩ oraz napięcie, które wynosiło 1-0V, to samo z przewodem biało-niebieskim - 130Ω...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Widać ją na poniższym zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7156332700_... Dla ujednolicenia, bo nie wiem czy zostało to jednoznacznie...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
sprawdzenie statora sprawdzenie statora silnika sprawdzenie stycznika miernikiem
szyby peugeot pralka bosch blokada bębna peavey głośnik
philips 55pus6262 ecc85 przestrojenie
Pilot zdalnego sterowania do Lenovo M10 - alternatywy Czy można wyłączyć zamrażarkę na zimę?