kolego zostaw moduł sprawdź dokładnie silnik
kolego zacznij od sprawdzenia szczotek na silniku.
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
Komutator w silniku iskrzy?
Na 99,99% masz skończony silnik.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Silnik do sprawdzenia.
Sprawdź szczotki w silniku i grzałkę.
Witam Sprawdź czy silnik nie ma przebicia
Nie chodzi o spryskanie tylko o sprawdzenie czy w czasie pracy wcześniejszej kabel w środku izolacji nie pękł ,w rezultacie tego nie widać natomiast pod izolacją jest kabel-żyła zerwana .Prześwietliłeś miernikiem kabel z modułu do silnika? a to że cykają przekażniki nie świadczy o tym że załączają ...wymontować i sprawdzić .
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Trzeba sprawdzić silnik czy szczotki się nie zużyły.
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Sprawdź szczotki w silniku.
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Czy wodę wylewa do końca,Należy sprawdzić pompę (właściwie silnik pompy).Pozdrawiam.
Sprawdź silnik pompki
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
A wodę po silnikiem widziałeś?
Sprawdź silnik (szczotki), i grzałkę
Tak na początek sprawdź silnik.
Trop owszem jest poprawny. Teraz musisz się do niej dobrać i sprawdzić czy dochodzi prąd, normalną żarówką 230V albo próbnikiem 230V (nie neonówką, próbnikiem) Oczywiście może być zablokowana ale raczej słyszał byś buczenie silnika.
[quote="kratekk"]Blokada drzwi też jest odłączona. Zastanawia mnie jednak jak moge sprawdzić programator bo przekręciłem go kilka razy do okola i nie wyzwalają się już bezpieczniki. Po wciśnięciu przycisku START jaki element jest najpierw załączany? Podłącz blokade i włącz pralke. Moduł sterujący to ostateczność, wogóle ,to wcześniej pisałeś, że programator...
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Temat wielokrotnie omawiany i opisany http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Zacznij od sprawdzenia silnika.
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
Elektryka do sprawdzenia czujniki i silniki.
Odkręć filtr i sprawdź czy nie ma luzu (dużego) na wirniku pompy, jeśli jest to wymień silnik pompki.
Co do silników, to sprawdziłem na programatorze od zwykłego comforta.
Witam Szczotki sprawdzone?
Sprawdź silnik na przebicie do masy, najlepiej induktorem.
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
Sprawdź filtr pompki, w razie potrzeby wymień silnik pompki i sprawdź komorę hydrostatu. Losowe pompowanie wody lub nie to typowy objaw końca żywota silnika pompy.
Jeżeli jest u Ciebie zakład regeneracji alternatorów itp. to z pewnością będzie to usługa znacznie tańsza niż zakup nowego silnika, ale gdyby wpadł Ci w oko używany silnik od sprawdzonego sprzedawcy to nie ma co gardzić używanym. Tutaj ciekawa oferta: https://m.olx.pl/d/oferta/silnik-pralki-...
Sprawdź tachometr posprawdzaj kostkę zaciskową na silniku sprawdź styki
Witam jeżeli jest to silnik komutatorowy warto sprawdzić szczotkotrzymacze czasami zdarza się że mają przebicie na obudowę silnika szczególnie jak pralka stoi w wilgotnym pomieszczeniu
Coś długo czekamy. No to ja podpowiem. Błąd E 22 - do sprawdzenia silnik.
Na pompie masz schemat uzwojeń/podłączenia silnika. Sprawdź, czy oba uzwojenia mają przejście-jakąś oporność.
Sprawdź jeszcze grzałkę - jej oporność powinna wynosić około 27Ω, a szczotki jakie długie?
Czy moge uzyc tego silnika po lewej stronie Możesz, tylko nie próbuj go jak na filmie, bo możesz go uszkodzić.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Przed wymianą sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika pompy.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Zdemontuj silnik napędowy pralki, następnie wydmuchaj go porządnie sprężonym powietrzem z pyłu węglowego powstałego ze szczotek. Przy okazji demontażu silnika sprawdź czy szczotki są jeszcze wystarczająco długie czyli minimum 20 mm a jeśli będą krótsze to pomyśl o ich wymianie. Jeśli po tym zabiegu nadal będzie występował problem to oddaj silnik do...
do sprawdzenia : silnik a dokładnie czy między szczotkami jest przejście, oraz moduł sterowania sprawdzić czy luty na przekażnikach nie są wypalone. To wszystko w tym temacie. Powodzenia.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
Sprawdź długość szczotek w silniku.
...woda, która spływa do bębna z proszkiem i płynem jest normalnie odpompowywana. Sprawdź czy nie ma wody na dnie pralki, jeżeli jest, osusz.
To spradź, czy podawane jest napięcie na silnik.
Sprawdź szczotki silnika.
Można zobaczyć ale efekty naprawy tych płytek są mizerne(oddaj do elektronika) Można posprawdzać elementy na płytce ,sprawdzić luty,ale na początek sprawdź silnik
szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co mogło byc uszkodzone Dodano po 1 szczotki sa w porzadku a jesli padła elektronika to co może byc uszkodzone w elektronice co najszybciej pada Kostka oczywiście wymieniona... Po cholerę grzebiesz przy szczotkach, skoro zwarcie nastąpiło w kostce ???
Sprawdź czy się silnik jest dobry, czy po podłączeniu napięcia obraca się ośka. W przypadku gdy ośka nie będzie się obracała to silnik do wymiany.
E21 w Amica to błąd silnika, do sprawdzenia szczotki wiązka silnika, często blokuje się lewa szczotka silnika, zalewana wodą z zasobnika proszku. Natomiast P01 oznacza nieskończony program 1 wystarczy przyczymać przycisk start i program zostanie anulowany. Jeżeli nie będzie to uszkodzony silnik to koszt naprawy nie będzie wysoki. Pozdrawiam
Sprawdź silnik szczotki.
Wymień tylko triak. Wymontuj szczotki silnika, sprawdź stan.
Więc jak można sprawdzić silnik poza pralka?
Grzałka raczej odpada, pompa spustowa, silnik, elektrozawór przy losowym zadziałaniu zabezpieczenia może być ciężko w zdiagnozowaniu takiej przypadłości. 16A to ewidentne zwarcie. Skupiłbym się na dokładnym sprawdzeniu silnika.
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Czy po wymianie szczotek silnik nie iskrzył za bardzo? To wygląda na uszkodzony wirnik, ale trzeba sprawdzić cały silnik.
Witam. Jak sprawdzić miernikiem silnik pralki Amica PD 6010B422. Jakie ma mieć rezystancje i na jakich pinach je sprawdzić?
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Pralka zgłasza błąd w ten sposób czyli awarię, niestety nie wiem jaki. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek węglowych silnika napędowego czy się nie skończyły a następnie grzałkę.
Spadł pasek napędowy, ale prędzej padł inwerter silnika który jest na silniku.
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
E60 Brak informacji od silnika - sprawdzić silnik, moduł, przekaźnik, tacho
Gdzie dokładnie ci strzelało? Wtyczkę masz sprawną? Sprawdź filtr przeciwzakłóceniowy.
To taki pewniak że od której nie zamowie to będzie pasować ? Są bardzo, ale to bardzo rzadkie odstępstwa od tej reguły .... ale....... będzie pasować :D a dlaczego? Bo konstrukcka "budy" piekarnika w kuchence tak w Amica, jak Mastercook - ciągnie się jak konstrukcja silnika RR rb211 a potem trent - sprawdzona i dopracowana :)
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
A silnik sprawdzony?
Silnik sprawdziłeś?
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Sprawdź stan szczotek węglowych w silniku.
To niestety nie musi być w tym przypadku wina wilgotności powietrza i suszenie niewiele da. Można odpiąć przewód ochronny z silnika i pralka powinna zacząć działać, ale można to zrobić tylko by sprawdzić czy silnik jest winowajcą usterki. :arrow: Niewolno w takim stanie używać pralki bo grozi to porażeniem prądem! Konieczna jest wymiana silnika.
co począć i gdzie szukać problemu, Zacząć od sprawdzenia kondensatora silnika, a po drugie, jak wspomniał Kolega powyżej, sprawdzić pompę.
Sprawdź szczotki silnika.
Mam problem z silnikiem w palce Amica Optimum 600 jak moge go sprawdzić czy działa?
Witam.Proponuję sprawdzić tacho na silniku.
Silnik do sprawdzenia.
Uszkodzony jeden z przekaźników obrotów silnika.
Parę elementów można sprawdzić ale spotykane problemy w tego typu silnikach pralek Amica raczej dobrze nie rokują i w tym przypadku.
Więc tak mam problem nie wiem co to jest troche wyglada jak bezpiecznik czy coś w tym stylu. Ale jaki jest ten problem? Silnik nie działa? No to sprawdź, czy jest przejście przez ten termik, jak kolega wyżej napisał.
Trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika
Sprawdź szczotki na silniku
W moim przypadku był to problem z gniazdem silnika. Przy okazji sprawdź szczotki.
Uszkodzony silnik a konkretnie - wirnik silnika.
Powiedz czy umiesz wymontować silnik i podłączyć go na stole celem sprawdzenia?
pompa spustowa sprawdzona buczy chyba silnik pompy
Wymien pompe na nowa i bedzie ok.Napisz ile lat ma ta twoja Amica. A konkretnie silnik pompy do wymiany koszt około 40 zł. Pozdrawiam.
(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
amica sprawdzenie silnika sprawdzenie silnika komutatorowego sprawdzenie silnika zelmer
alpine kostka metody wytrawiania płytek otwarcie drzwi uzbraja
generator ozonu subaru outback
Jak wybrać i kupić odpowiednią rozlutownicę? Błąd C:13:071 w wieży Sony - diagnoza i naprawa