Witam. Tutaj był podobny temat. Może to ci pomoże.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... Pozdro.
W opcjach szukaj wpisz "Sprawdzenie silnika komutatorowego".Pozdrawiam.
Po pierwsze raczej nic z tego nie będzie, po drugie to nie ten schemat. Na niebiesko u góry masz temat sprawdzenie silnika komutatorowego.
Tylko znając rezystancję danego obwodu, porównując ją z bliźniaczymi urządzeniami lub przy badaniu w pracy na stanowisku pomiarowym porównując znamionowe wartości parametrów z rzeczywistymi.
Sprawdź drzwiczki i bolec, który wchodzi w blokadę, czy nie jest uszkodzony. Jeśli jest dobry - wymień blokadę drzwiczek. podłączyłem 230V do tych szczotek na 2 sek.silnik zabuczał ,ale nie zakręcił Sprawdzenie silnika komutatorowego masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
W małych wentylatorach to raczej ze zwojem zwartym niż kondensatorem. Nie bardzo, bardzo trudna regulacja obrotów.
Przed zamówieniem części zdejmij pasek napędowy i sprawdź, czy łożyska na pewno są uszkodzone. Energicznie zakręć bębnem, zwróć uwagę na luzy i hałas. W tych pralkach często tak duży wyciek pojawiał się spod uszczelki klapy. Potem paliła się wtyczka przy silnika, prądniczka, moduł itd. :) Koniecznie sprawdź sam silnik, bo takie buczenie, o ile nie jest...
Po wyjęciu układu triak nie powinien przewodzić - albo masz wadliwy element albo go źle wkładasz. Schemat i płytka wyglądają poprawnie. Sprawdź może miernikiem (jeżeli masz taki zakres to napięcie złącza) między A1 i A2 - tu masz PDF (http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-... - w żadną stronę nie powinno być...
Zasadniczo, RS422/RS485 są dość odporne, bo odbiornik jest czuły na sygnał różnicowy, a zakłócenia na ogół wchodzą na obie żyły tak samo - różnica jest zero. Chyba, że ten odbiornik zostanie przesterowany... i choćby to wypadałoby sprawdzić. A może zamiast opornika 120Ω między przewodami linii dać np. oporniki 60Ω między każdym z tych przewodów,...
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
Koledo, Teo _ Pi! Po co wybierasz schemat, który ci nie wiadomo jak funkcjonuje. Zamieniłeś silnik na rezystor 15Om. Przy napięciu sieci 230V prąd 15A P=3.35kW, przy maksymalnym prądzie dla tego triaka 12A. Na zdjęciu schemat, sprawdzony wieloletnią eksploatacją. https://obrazki.elektroda.pl/3355813100_...
Witam. Proszę o pomoc w połączeniu włącznika z płytką i w zasadzie całego zasilania. W połączeniu jakie było pierwotne czyli na zdjęciu z włącznikiem silnik nie startuje. Sprawdziłem silnik u elektryka i chodzi tylko że z pominięciem całej elektroniki. Połączył trochę inaczej ale bał się sprawdzić by nie spalić płytki. Na 2 pozostałych zdjęciach jest...
Możesz zastosować prosty regulator obrotów dla silników komutatorowych. Pełno tego jest w internecie, sprawdź tylko czy moc będzie odpowiednia tego regulatora.
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
Panie nie może pan pominąć modułu bo jak pralka wyjdzie nagle na maksymalne obroty to się może rozsypać. A poza tym co pan zrobi z ruchami rewersyjnymi przecież to moduł powoduje że w czasie prania bęben się wolno obraca. Skoro pralka '' raz wiruje 5 razy nie'' to trzeba sprawdzić czy spuszcza wodę i hydrostat z wężykiem.
Czy ktoś z Was nie wie jaki silnik zastosowano w pralce Gorenje WA122 posiada dwa uzwojenia jedno z dwoma wyprowadzeniami drugie z trzema (być może lewo/prawo) silnik jest komutatorowy na wale zainstalowano prądnice tacho. w układzie zasilania silnika występuje mostek prostowniczy KBPC oraz triak BTB24 i jakiś tranzystor TOP223 Mostek prostowniczy znajduje...
Obserwacji, tzn ? Wylutuj triak i sprawdź opór pomiedzy anodami. Powinien byc nieskończenie duży. Jeżeli masz miernik z buzzerem, pisk bedzie oznaczał uszkodzenie triaka. O ile dobrze podłączyłeś, objaw pasuje do zwarcia triaka.
Jeżeli ładnie wyczyścił komutator , wyrównał go , wyczyścił szczeliny przed zwarciem A on nadal iskrzy to na bank przebicie między zwojowe jest . Ale to trzeba sprawdzić na przyrządzie , sam omomierz mało nam powie . :| Dodano po 1 Można zrobić test z żarówką .
Triak + scalak miękko startuje i ma sprzężenie zwrotne prądowe stabilizacja bez tacho częściowa, natomiast drugi tylko regulacja ręczna, ile ustawisz tyle masz przy pracy bardziej zwalnia bo z niczym nie porównuje.
Widać na zdjęciu że ma zamianę, czyli łączysz; 1--L1 2--5 3--6 4--N Jak coś źle chodzi to na 95% masz uszkodzone któreś z uzwojeń. Dodano po 2 Bo ten Eibenstock nie ma żadnej elektroniki.
Prawdopodobnie w silniku napędu. Jeśli jest to silnik komutatorowy, to sprawdź jego pobór prądu przy napięciu 3V. Powyżej 250mA to coś jest nie tak - łożyska cierne przytarte, szczotki przypalone...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... silnika komutatorowego
Lepszy jest regulator odkurzaczy Zelmer /2kW/ i bezpieczniejszy.Można kupić w serwisie.Jak nie dasz rady to mogę kupić.
Tu na tym zdjęciu masz regulator obrotów tak producent go zamontował .
(at)gumisie Porównaj schematy Już porównałem, teraz pora na Ciebie. :D https://obrazki.elektroda.pl/4842522500_... O ile nie widzisz różnicy, to już, Twój problem. :wink:
Witam. Pod te silniki nie podpina się kondensatorów.To jest silnik komutatorowy ,najlepiej podpiąć go poprzez regulator napięcia,bez regulatora wejdzie na najwyższe obroty.
Może być dokładnie tak jak piszesz...termik uległ przepaleniu. Nie pozostaje nic innego jak tylko go odszukać(za pomocą obcinaczek), sprawdzić czy nie przewodzi, zewrzeć na próbę i zamówić nowy. Oczywiście kondensator też można sprawdzić ale jeżeli to silnik komutatorowy to stanowi on raczej filtr przeciwzakłóceniowy aniżeli jest elementem niezbędnym...
Witam, jeśli nie znasz się na silnikach to proponuje poszukać w necie używki i zamienić. Uzwojenie stojanu nie powinno być czarne lecz miedziane, może być przegrzane. Czy to silnik komutatorowy?
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Silnik nie obraca bębnem na żadnym programie. Silnik jest komutatorowy? Szczotki sprawdzone?
Zainteresuj się układem U2008B
Łopatologicznie : Zaciski tacho zostawiasz sobie na potem, możesz podłączyć później taki silnik w pralce :D Witam jak podłączyć silnik od pralki automatycznej aby pracował na obrotach wirowania jest to silnik koutatorowy (...) ma 8 wyjść dwa na prądniczkę dwa na szczotki i cztery na cewki z jakiej pralki to tego nie wiem jeśli ma ktoś jakiś pomysł...
Domel - Słowenia.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Przepływomierz daje sprzężenie (w pewnym sensie) ale cały algorytm zaszyty był w sterowniku. Czyli np. 10km/h 50l/min, zwiększasz szybkość a sterownik wie że wtedy trzeba np. 30l/min i steruje zaworem aby bardziej się otworzył. Przy stałym przepływie dawka na np. m2 przy różnych prędkościach będzie się różnić. Okazuje się ze jest jeszcze przepływomierz...
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę Witam. Mylisz się i to bardzo, jest to przewód nawojowy, emaliowany. Pozdrawiam.
Nie wiem jaki jest w niej silnik / komutatorowy czy klatkowy / Szczotkowy, więc na początek do sprawdzenia szczotki.
Tutaj http://www.zbc.uz.zgora.pl/dlibra/docmet... dobra pozycja na tematy przez Ciebie poruszane, przede wszystkim powstawanie zakłóceń pochodzących od silników. Jest też pokazana analiza w ujęciu transformacji Fouriera w którymś rozdziale.
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Na razie pomiń bo nie konieczny(czytaj co piszę).A póżniej zastosuj lub nie.Podam ci przykład włączasz odkurzacz a w twoim TV,skaczą paski itp.że nie można oglądać telewizji.
Podłącz 230 V do czerwonego i niebieskiego. W tym silniku niema kondensatora rozruchowego jedynie przeciwzakłóceniowy. Możesz go podłączyć równolegle do zasilania.
myslę zę tak
Do takiego silnika lepiej PWM się sprawdzi.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Można bezpośrednio z mostka prostowniczego. Pozdr Adam PS usuń jeden z 2 takich samych postów.
Nie wiem czemu szcotki położone są w taki sposób. Może po to by zmniejszyćich ścieralność itp.
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Silnik powinieneś mieć szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/c/silnik-komu... By mieć pewność podaj numer PNC urządzenia: https://north.pl/s/?txtSzukaj=EWFR1284BR... W pierwszej kolejności sprawdź stan szczotek węglowych silnika. Pomierz również cewkę tachogeneratora i sprawdź...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
Pewnie masz "kombinowany" silnik -takie fajne połączenie indukcyjnego z komutatorowym, wtedy zacznij od sprawdzenia szczotek.
Nie do tego silnika :D Tutaj dajesz tylko zasilanie i nic więcej.
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Jeśli dobrze pamiętam, to w Twoim piecu wentylator wyciągowy jest indukcyjny więc ten regulator co sobie wymyśliłeś się nie nada, bo jest przeznaczony do silników komutatorowych więc najpierw sprawdź rodzaj silnika u siebie. dzieki ale mysle ze nie powinienem zbytnio komplikowac .. wiec proste pytanie, czy jesli podlacze regulator bezposrednio do wentylatora...
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Mam maszynkę zasilaną przemiennym napięciem 230V o mocy 400W. Czy jest możliwe przewinięcie silnika komutatorowego z tej maszyny, na napięcie stałe 12V, by maszynka działała? Nierealna sprawa. Kup silnik o właściwych parametrach.
W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
Jeżeli uważasz,że to silnik lub jego okolice,to musisz go sprawdzić.Jeżeli to jest silnik komutatorowy to w opcjach szukaj wpisz "sprawdzenie silnika komutatorowego".Pozdrawiam.
Witam. To nie jest silnik komutatorowy. Tak jak zaznaczyłeś te dwa czerwony przewody są od prądniczki tachometrycznej. 5 przewodów jest on uzwojeń silnika a pozostałe 2 są od bezpiecznika termicznego (chyba). Daję pomocną rozpiskę wyprowadzeń: http://obrazki.elektroda.net/58_12752317... http://obrazki.elektroda.net/54_12752318... Tylko...
Triak jest trochę ciepły a jak mam go sprawdzić.
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
Dziekuje za odpowiedzi. Silnik sprawdzony.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
Przejrzyj drobiazgowo silnik komutatorowy (szczotki, kostka przyłączeniowa itd). W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
Wedłóg mnie to zwarcie międzyzwojowe,sprawdź omomierzem poszczególne uzwojenia.
Zacznij od samego silnika.W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
Na początek sprawdż sam silnik.W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
Witaj! Masz w załączniku troche o silnikach komutatorowych, proponuję prześledzić dobrze google.pl - znajdziesz napewno informacje na ten temat... :wink: aha, jakość jest taka sobie, dodaje, że są to informacje ze starszej książki "Zarys elektrotechniki" rok. 1974 :lol:
O ile wiem, to nożyce do płotu mają silniki komutatorowe. W takim silniku wirnik jest zasilany ze stojana. Stojany bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu, częściej wirniki. W doborze przekroju(średnicy) drutu nie ma dowolności. Ktoś to obliczył i tak powinno się stosować,jak jest obliczone (i sprawdzone) przez producenta.
Jakie styki na silniku? Jeśli silnik komutatorowy sprawdź szczotki i czy dostaje napięcie na silnik.
Te dwa dodatkowe przewody to na pewno zabezpieczenie termiczne silnika.W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego.
W zależności od silnika pompy wszystko może chodzić OK. Silnikowi komutatorowemu będzie wszystko jedno jaka częstotliwość, indukcyjny będzie miał większe obroty. Jest dość dużo silników przystosowanych do pracy na 50/60 hz.
Silnik komutatorowy czy indukcyjny. Sprawdź czy lekko obraca się wał noża.
W opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego i sprawdz go poza ukladem, natomiast wyglada na to ze to programator odpowiada za ten stan.
Sprawdź jeszcze kondensator silnika. Jeśli nie on to tylko ten moduł. Zanim coś napiszesz zastanów się i nie pisz bzdur. Model tej pralki nie ma kondensatora to jest silnik komutatorowy. Jak na wirowaniu kręci to moduł zostawił bym w spokoju. A wodę nabiera? Piszesz,że na początku kręci raz w lewo raz w prawo. Czy z wodą czy bez?
Witam. Jest to silnik szeregowy. Należy zmienić kierunek prądu w wirniku. Zamień miejscami przewody doprowadzające szczotek. Przed tym zabiegiem sprawdź, czy szczotki są w osi komutatora. Pzdr.
Aby sprawdzić silnik komutatorowy łączysz szczotka - stojan napięcie podajesz na drugie wyście stojana i na drugą szczotkę.
Czy dobrze kombinuje? Źle kombinujesz bo który można użyć do regulacji prędkości obrotowej silników komutatorowych, to nie jest silnik komutatorowy tylko synchroniczny - zobacz, że są podane obroty dla 50Hz i 60Hz (5/6rpm) aby pracował wolniej potrzebujesz zasilania 3/4*50Hz czyli 37,5Hz a takiej sieci to nie znajdziesz, jedynie przez falownik. Pytanie...
W tej pralce powinien być silnik komutatorowy. A więc szczotki do sprawdzenia.
Radzę na początku sprawdzić szczotki silnika
Połóż pralkę na plecy. Wymierz "okienko". O takich wymiarach kup płytę metalową, plexi itp. Możesz jeszcze dokleić do podłoża piankę, wygłuszacz ze szrotu samochodowego, lub wełnę dachową. Jak i to nie pomoże to pozostaje zakupić: https://obrazki.elektroda.pl/5192165900_... biorąc pod uwagę łazienkę zaraz przy sypialni i pralkę stojącą...
Trochę poprawiłem sterownik. Teraz działa znacznie lepiej i jest możliwość regulacji maksymalnych obrotów na PR1. Przypominam o zamknięciu układu w plastikowej puszce i sprawdzeniu silnika i prądniczki na okoliczność ewentualnych zwarć do obudowy. Należy do korpusu silnika podłączyć przewód z bolca uziemiającego wtyczki przewodu zasilającego. Jeśli...
Wentylatorek komputerowy raczej nie ma silnika komutatorowego i nie potrzebuje żadnych dodatkowych obwodów.
Zabezpieczenie termiczne sprawne?Co cię dziwi w tych szczotkach?Jeżeli wiesz jak zbudowany jest stojan to w opcjach szukaj wpisz sprawdzenie silnika komutatorowego i podłącz na krótko.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Witam ! Czy oryginalny rezystor R14 miał napis 2ohm czy 56ohm ? Warto by było sprawdzić silnik ! Może jest częściowo uszkodzony. Jeśli na rezystorach nie było śladu przegrzania ja bym ich nie wymieniał. Wartości elementów na schemacie i w rzeczywistości mogą się różnić, może były dobierane przez producenta ? Pozdrawiam. Stefan GG6293398 ps. Cy jest...
Witam. W drozszych odtwaraczach DVD stosuje sie silniki bezszczotkowe (takie jak w napedach DVD komputerowych),z tym ze sa one drozsze i maja bardziej skomplikowane sterowanie,wiec wiekszosc firm,chcac oszczedzic,stosuje silniki komutatorowe. Np. Pioneer w swoich najnowszych odtwarzaczach przeszedl na silniki ze szczotkami,wiec zaczynaja sie one sypac....
Witam! Kolega Jozefg raczej ma racje, oporność triaka jest nie wielka, nawet bardzo mała, a oporność potencjometru, to 500K, teoretycznie to nie może mieć wpływu na regulację obrotów, ta regulacja musi być w bramce, więc tak jak kolega Jozefg to poprawił. Pozdrawiam
Tam nie ma hamulca, to silnik komutatorowy(szczotkowy), a kosiarki z takimi silnikami hamulca nie mają, przekładnia stanowi wystarczający opór. Zapewne stanęły łożyska.
(at)bartekg zagadaj do speców w Apator Control, firma specjalizuje się m.inn. w napędach DC, kilkanaście lat temu robiliśmy w firmie, z wykorzystaniem ich aparatury, modernizację kilku wielkich wytaczarek- do dziś bez problemów. https://acontrol.com.pl/inzynieria-naped... (at)trojan12 - sorry,...
Cześć, jeżeli jest silnik komutatorowy i jest wystarczająca ilość miejsca na moduł softstartu, to oczywiście można go zamontować, jest to jak najbardziej wskazane. Zerknij na ten adres https://forum.domidrewno.pl/index.php?to... co prawda inny model Boscha, ale zasady montażu są takie same. Pozdrawiam
To jest regulator do silników komutatorowych. Z tym silnikiem nie będzie współpracował...
Witam ! Sprawdź tutaj: http://www.multimoto.pl/ Pozdrawiam. Stefan
Dziwne buczenie to praca silnika komutatorowego, nieco inna niż silnika klatkowego w Lunie.
Tak zasilanie L-N IN 230V, OUT wyjście na silnik , będzie działało z silnikiem komutatorowym.
silnika komutatorowego sprawdzenie wirnika komutatorowego obroty silnika komutatorowego
baterie rowerowe połączenie compaq 6720s bateria nagrzewnica power
manitou kontrolki silnik zaburtowy mercury
Migające diody na testerze baterii - brak ładowania Moment dokręcania jarzma wtryskiwacza Delphi 1.5 dCi K9K702