Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
W silniku X16SZR jest cewkomoduł wyzwalany napięciem +12V, więc można go łatwo sprawdzić. Ale częściej padały tam sterowniki.
MJD602 HW03F
Witam Po pierwsze usuń prowizje za plik jeśli chcesz aby ktoś pomógł. Po drugie ze schematu którego skan umieściłeś wynika iż po naciśnięciu przycisku jedne styki sie : rozwierają "OTWIERANIE" POMARAŃCZOWY/CZARNY - BIAŁY/CZARNY, "ZAMYKANIE" POMARAŃCZOWY - BIAŁY, inne zwierają: "OTWIERANIE" BIAŁY/CZARNY - ŻÓŁTY/CZARNY, "ZAMYKANIE" BIAŁY- ŻÓŁTY, na czas...
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Obydwie cewki przekaznika zespolonego dostają zasilanie 12+ po 15 / kluczyku/ , wróć do sprawdzenia zasilania sterownika po kluczyku , pin 27.
ECU nie daje się zczytać. Sprawdzić masy i zasilanie, jak tam ok to sterownik padnięty.
Sterownik pompy wtryskowej.
W 1.7 jest pompa Denso. Częstą przypadłością są zimne luty w sterowniku pompy, powodują gaśnięcie i problemy z odpalaniem, ale wtedy powinien być błąd p0251. Tutaj wydaje się że kolega ma problem z immo lub sterownikiem silnika.
Dziękuję za pomoc sprawdzę sterownik
Wskazują na to problemy w czasie deszczu i przy dużym obciążeniu (postój) Ja myślę że należało by sprawdzić ładowanie podczas występowania usterki. Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Najlepiej to odczytać zapisane błędy w sterownikach.
Ciężko powiedzieć, trzeba by sprawdzić linie Can między sterownikiem silnika, wskaźnikami a CIM.
Czyli co dalej błędem sypie, możesz sprawdzić http://astra-3.pl/porada-astra-h-sprawdz... . Gdzie wysłałeś sterownik i jakie koszty.
Ale jak wytłumaczysz, że do wyciągania SPV auto odpalało a po wyciągnięciu już nie chce odpalić? Jakieś pomysły na sprawdzenie sterownika ?
Sprawdź co się dzieje ze sterowaniem przekaźnika, plus po zapłonie i minus ze stera, stawiam na zanikający minus z sterownika :|
Zasilanie sprawdzone mierniekiem i jest wszędzie gdzie powinno być... masy też są... Wspaniale że masz miernik,ale zasilanie sprawdź przy pomocy obu włókien H-4 jednocześnie.
Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..
No to jak napisałem. Dodatkowo w zaworze jest czujnik położenia i to pewnie sterownik sapie o napięcie z czujnika. Ma być 5v ,masa i trzeci to "zwrot " do sterownika.Trzpień może i się wysuwa ale ważne jest to co widzi sterownik. Masz tester by to sprawdzić?
To rozkręć kontrolka w rękę i sprawdź,stawiam na sterownik skoro żaden siłownik nie drgnie.
wg mnie problemy z przestawiaczem kąta wtrysku do sprawdzenia przewody pomiędzy sterownikami i pompa :/ Pozdrawiam
Ok, zabrzmi to pewnie laikowo ale jak sprawdzić ze stary sterownik padł? :)
Sprawdził i uznał że albo to jest cewka albo sterowniki cewkę sprawdził i zostały sterowniki
Uszkodzony sterownik
Wyżej w temacie masz link do strony, na której jest opisane co trzeba sprawdzić i ew.wymienić :idea:
Sterownik.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
A jakie błędy w sterowniku?
Lub przerwany przewód pomiędzy pinem 7 gniazda , a A4 sterownika.
Nie mam kompa do diagnostyki żeby sprawdzić co widzi sterownik.
W takim razie w zx300 przewód żółty i żółto/czarny podpinasz do masy, pomarańczowy i pomarańczowo/czarny zostawiasz niepodłączone , na przewodzie białym masz wtedy sygnał do otwierania a na biało/czarnym do zamknięcia, podpinasz je pod przewody brązowo/czerwony i brązowo/biały w oryginalnym sterowniku, który przewód jest od zamknięcia a który od otwarcia...
tak , przy uszkodzonym siłowniku kierowcy typu spalony silnik lub przerwa w obwodzie prądowym z kluczyka bedzie działał. podając mu na chwile zasilanie na te dwa kolory nieb i ziel spokojnie sprawdzisz .
Nie musisz. Potrzebujesz nowy wylogowany lub nowy ze znanym PINem i PIN do auta by zalogować nowy sterownik.
Powinien pasować
Tak jak by od tyłu bierzesz się do sprawy , robisz kalibracje a nie sprawdzasz błędów . Błędy mogą uniemożliwić kalibracje , sprawdź wszystkie sterowniki .
Masz schematy EHPS do sprawdzenia. A18 to wspomaganie , drugi schemat to wyjście sygnału ze sterownika silnika z16xep (pin zaznaczony na czerwono) - reszta chyba oczywista...
Witam, sprawdź najpierw wskazania sondy, potem czujnika temperatury. One dają sygnał na sterownik a ten steruje wtryskiem.
Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.
Tam można bawić się w podmiankę pamięci bo to nie hybryda. Crypto to masz w liczniku a nie w ECU czy EDC i prędzej w Audi znajdziesz.
Witam Może ktoś naprowadzić na problem kodu 55 ? Znalazłem podobny temat ale już zamknięty jest. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40... Błąd wyskoczył nagle jak zostawiłem auto zaparkowane na kilka godzin i po odpaleniu odrazu błąd 55. Nie chce mi się wierzyć że ot tak odrazu padł sterownik ABS bo bład na to wskazuje. Może ktoś podpowiedzieć...
Jeżeli sprawdziłeś instalację,czujniki pozostaje.... Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Czyli będzie sterownik? Czyli trzeba to sprawdzić, skontrolować, zdiagnozować, nie da się odpowiedzieć wprost, skoro nic nie wiesz, podajesz tylko objawy...
Dzieki wielkie sprawdzę w wolnej chwili
"w czasie jazdy różnie z tym bywa" -sprawdź przewody od sondy do wtyczki i do ECU , prawdopodobnie przerwa.
Sprawdzałem diodą przy cewce , nie ma sygnału. Też myślałem że wiązka ale wszystkie cztery kable sterujące, dziwne. Nie masz jednego plusa zasilania do sterownika. Tak że sprawdź bezpieczniki w module w komorze silnika, a potem ciągłość wiązki do sterownika.
To już jestem głupi! Kolega ma zefirę , chyba 1,8 , sprawdzę. Pozdrawiam.
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
https://obrazki.elektroda.pl/4337450800_... Dobierz się do sterownika i sprawdź sygnały z zamka kierowcy. piny 6,2,1,2
Powinieneś mieć podpięte sygnały pod brazowo-czerwony i brazowo-bialy. Możesz sprawdzić co się dzieje jak podasz na te przewody sygnał masy przez żarówkę 12v.
Sprawdź przewody podciśnieniowe sterowania turbiny.
chodzi o to abyś sprawdził ciągłość przewodów od czujnika do sterownika
Pin 72 brązowo-biały(szerszy wtyk do ECU)to masa ze sterownika któa powinna załączać przekaźnik, sprawdź czy coś sie pojawia na tym pinie.
Opel scaner przeczyta błędy z wszystkich sterowników w Astrze G a ELM tylko ze sterownika silnika, poza tym pokaże prawdziwe parametry bieżące.
Jak 2008r pewnie denso (jak podasz vin powiem na 100%) tam gniły obudowy sterowników ECU i dostawała się woda do środka. Sterownik jest pod przednim nadkolem .. Do sprawdzenia instalacja i sterownik ..
czy ktoś wie jak można sprawdzić sterownik świec żarowych w astrze 1,7D "92 u mnie wogóle nie grzeją po uruchomieniu silnika
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Czujnik przeczyściłeś , wymieniłeś piastę , a ciągłość przewodów od czujnika do sterownika ABS sprawdziłeś?
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
maszan wprowadziłem twoje ustawienia do sterownika.
Witam. W tych modelach silnika X16SZ są wadliwe sterowniki ECU częsty powód ich awarii w Oplu.Należy sprawdzić instalacje doprowadzającą sterowanie do tego zaworu .Jeżeli jest OK to prawdopodobnie jest uszkodzony sterownik silnika. a objawia się to przez sygnalizacje uszkodzenia tego zaworu.Zawór EGR w ASO to wydatek 860zł.Dla pewności że to nie on...
Wpierw trzeba sprawdzić co jest uszkodzone, a nie od razu ryć w sterowniku.
Wymieniłeś piastę lewy przód. Sprawdziłeś wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem (piastą) z sterownikiem ABS ?
Błędy w sterowniku ?
Tak jak kolega mgg napisał masz uszkodzony sterownik silnika.W astrze sterownik tego właśnie silnika jest bardzo awaryjny.Albo nowy albo ze szrotu,ale szrotowy też może być uszkodzony bo takie są te sterowniki i na to nic nie poradzisz.
Możliwe, że sterownik silnika zaczyna mówić "pa pa". Sprawdź zasilanie tego ECU.
Musisz to zgrać, pętla to para ze sterownikiem silnika.
Po pierwsze jak włączysz przycisk klimatyzacji zobacz czy sprzęgło złapało jeśli nie to sprawdź czy na wtyczce do sprężarki dochodzi 12V no i czy wentylator się załaczy po chwili jak klima ruszy.Jak nie to bezpieczniki i przekaźnik klimy do sprawdzenia no i czujnik ciśnienia często pada w Astrach.Jest jeszcze sterownik wentylatora klimy. życzę miłej...
jak cos to mam taki sterownik
A jaki błąd zapisał się w sterowniku silnika?
Za cięzkie jest sprawdzić czy jest zasilanie na sterownik silnika?
Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
Mam problem z Astra G 2.0DTI dość ciężko ostatnio odpalał, myślałem że któraś świeca wysiadła, ale sprawdziłem że świece ok, aż kiedyś rano w ogóle nie odpalił... Odpowietrzylem przez wężyk przelewowy pompy w końcu ciężko odpalił, ale tak jakby na 3 cylindry ...i strasznie dymi -nie spalonym paliwem ....zero reakcji na gaz.....po zgaszeniu jak trochę...
To nie sterownik, tylko driver pompy. 470nF
Wymieniona sama pompa czy ze sterownikiem ?
Tego to ci nie powiem bo mam tylko wsad wiec trzeba by dorwać taki jak ja mam i sprawdzić.
Dla potomnych uwalony sterownik
Sprawdź złącze sterownika przy lewym nadkolu tam często dostaje sie wilgoc
To sprawdź połączenie tego pinu ze sterownikiem silnika
Niestety nie sprawdzone. W jaki sposób ominąć ten sterownik?
Jak zapala ci sie kontrola silnika to powinieneś sprawdzić co zanotował. Poszukaj kostki do diagnostyki i złącz piny a i b i odczytaj kody błędów które zanotował sterownik.
Zły ID sterownika,tak się dzieje.Podjedź,sprawdzimy techem :)
sprawdź instalację elektryczną gazu i sterownik gazowy
Z16XE z przepustnicą elektryczną? Ubity sterownik.
Ubity sterownik silnika.
Sprawdźcie zasilanie sterownika i masy.
Pewnie jakieś dodatkowe wyposażenie Dokładnie. To jest wtyczka do sterownika tempomatu.
Witam Tak jak z temacie problem jest z sterownikiem silnika w astrze G 2000r z przepustnica pedałem gazu i sterowaniem przekaźnikiem pompy paliwa. Jest dużo firm które oferują się w naprawie tych sterowników, czy macie kogoś sprawdzonego godnego polecenia? Pozdrawiam Marcin
witam w okolicy termostatu jest czujnik temperatury do świec sprawdzić go lub padł sterownik.
Masz jakieś błędy w komputerze? Posprawdzaj przewody od pompy i pedału. Najprawdopodobniej pompa wtryskowa albo coś z jej sterownikiem, najlepiej daj komplet jakiemuś pompiarzowi niech podłączy na stole i sprawdzi...
Dokładnej nazwy teraz nie znam. Mogę zaraz sprawdzić. Ale w którym miejscu będzie taka informacja? Na tym żółtym sterowniku?
Poproszę o foto wnętrza lub lepiej numery sterownika.
Czujnik położenia wału do wymiany pewnie ale najważniejsze zasilania na sterownik.
Mnie nakierował na sprawdzenie zaciśniętego przewodu przy akumulatorze kolega u którego w zafirze też działy się dziwne rzeczy. Zacisnął nową końcówkę oczkową i problem zniknął.
ja mam taki sam problem ale oprócz tego, spaliła się fizycznie cewka (stopiła się na 2 cylindrze) silnik to 1.8 x18xe1 w astrze g. Mam niedaleko do łodzi z chęcią bym podrzucił sterownik do sprawdzenia.
www.avservice.com.pl
Tak odpali.Jeździłem ostatnio Astrą H bez sterownika poduszek.
Komputer pokazuję taką samą temperaturę co wskaźnik na desce, a jak sprawdzić jaką temp. widzi sterownik?
Masz złącza między wtyczkami (lub pod) sterownika silnika i przy + klemie akumulatora. Sprawdź, czy nie ma korozji na stykach. To samo na wtyczkach sterownika. W Astrze G było 5 silników 1.6 16V. Napisz jaki Ty masz.
Sprawdziłem wtryskiwacz. Brak sygnału ze sterownika.
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
Nie da się,
sprawdzenie cewki astra astra schemat sterownika naprawa sterownika astra
wyświetlacz brother licznik derbi szron tyłu lodówki
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Co zrobić, gdy zmywarka traci dopływ wody? Jak podłączyć silnik odkurzacza MRG 402-42/2?