Samochód ma (lub miał) instalację gazową ?, jeśli tak, to sprawdź czy impulsy do sterowania lpg nie są brane właśnie z nie działającej cewki
Ej nie. Raczej zanika zasilanie cewki.
Witam wszystkich mam problem z astra f 1.6. 92 r zgasla podczas jazdy i nie można odpalić sprawdziłem iskre i brak jej z cewki do aparatu czy jest możliwość sprawdzenia cewki
Komputer na przekaźnik podaje minus Sprawdź czy na przekaźniku masz dobry plus, czy jest na pewno dobry (mam na myśli zasilanie cewki przekaźnika)
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
A jak sprawdzić te cewki ?
Podłączyłem świecę do cewki i jest iskra.
Po zdjęciu cewki.
Na plaku to i bez iskry odpali, sprawdź czy ma iskrę kiedy nie odpala, jeśli niema to zasilanie i sygnał do cewki sprawdź.
Moduł znajduje się pod cewką.
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
a to komputer nie wykazałby błędu ? jakby cewka była uszkodzona? nie mam nikogo kto ma takie auto, a na szrotach nie są tak życzliwi żeby podmieniać elementy auta :( w celu sprawdzenia. Nie ma innego sposobu na sprawdzenie sprawności cewki?
Witam na 99 % cewka tez w swojej astrze g wymienialem.Sproboj przylozyc cos metalowego jak wlaczysz klime to elegtromagnes powinien przyciagnac .Jak chcesz to moge jutro zmierzyc opor tej cewki ale wydaje mi sie ze ona albo dziala albo nie.
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
Podmień cewkę zapłonową.
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Kluczowanie cewki pozostaje .
To skasuj błędy. i jeszcze raz sprawdź. Sprawdź czy masz sygnał do cewki.
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
A widzisz do jakiego auta jest ta cewka? Więc gwarancji nie ma żadnej. Najpierw załóż temat może ktoś Ci zmierzy taką cewkę w swoim kluczyku. A tak spytam co to jest Mh?
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
A zakręciłeś przewody masowe do głowicy? nie pomyliłeś wtyczek zasilania (obok cewki zapłonowej) Sprawdź....
Sprawdź a lepiej popraw(dołóż) masę silnika, przepustnicy, komputera i cewki.
Pompka paliwa dziala, paliwo daje na wtrysk. a wtryskiwacz się otwiera? pozatym też trochę nie trybię z tym kluczowaniem cewki - chyba że ITKIM sprawdza iskrę na świecach a kopułka albo palec ma przebicie ITKIM sprawdź iskrę na przewodzie z cewki
Sprawdź diodą sygnał wysterowanie przy ECU, może masz wiązkę uwaloną.
Opel miał też możliwość zmiany z sprężarki z cewką/zmienna pojemnością.
Moduł ma wpływ i częściej pada jak sama cewka.
Obydwie cewki przekaznika zespolonego dostają zasilanie 12+ po 15 / kluczyku/ , wróć do sprawdzenia zasilania sterownika po kluczyku , pin 27.
Czy tutaj nie załadowało się wam zdjęcie? Cewka spalona do kosza. Kolega chyba masz kompresor Denso - bardzo awaryjny, szukaj kompresora Delphi (jeśli używka trzeba sprawdzić i najlepiej odrazu wymienić bezpiecznik cewki).
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Wymieńcie cewkę
nie wiesz czy cewka daje wogóle iskre? ktoś mi powiedział, mam taki sam silnik, że padają cewki, wiesz jak sprawdzić?
Po odłączeniu cewki nie wybija bezpiecznika, winna cewka?
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
Kluczowanie modułu sprawdzone , napięcie 12V po kluczyku dochodzi do modułu i cewki?
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Dziękuje za informacje na jakim pinie sprawdzić w ECU ten sygnał (czy przy wtyczce co idzie do cewki tam jest 6 pinów który jest od 3 cylindra), Ma Pan może pinout ECU lub cewki.
Nie, a jak to sprawdzić? Dodano po 3 Na czym te napięcie mam sprawdzić, na cewce?
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
Ok, zabrzmi to pewnie laikowo ale jak sprawdzić ze stary sterownik padł? :)
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Przepraszam niedoczytałem że to jest SZ zwracam honor tam niema mod. pod cewką .Cewki mają elektronike w środku sterowanie impulsami 5V ze sterownika .trzeba sprawdzić złaczke czujnka poł. wału.Profilaktycznie siknąć w nią unizolu itp.
Sprawdź oporność cewki. Jeśli jest prawidłowa to masz problem z regulacją sprzęgła. Jeśli brak oporności wymień cewkę.
Podaj rocznik i typ silnika.Sądząc po opisie usterki duże prawdopodobieństwo uszkodzenia cewki zapłonowej. Pozdrawiam
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Może nie wszystkie, może tylko ten od cewki. Odkręcałeś kopułkę? Palec cały?
Możliwe, że to wina cewki, ale dla pewności sprawdź jeszcze kompresję cylindrów, powinna być w przedziale 12-15bar.
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
Weź LED-ę i sprawdź kluczowanie tego wtrysku , bo tak rozbierzesz pół silnika i nici! Przy okazji sprawdź sterowanie cewki WN na tym cylindrze.
Jak usunąć tą awarię.?? Cewka zapłonowa po sprawdzeniu jest ok, była sprawdzana w innym samochodzie.
ALE DO JAKIEGO AUTA O JAKA NAZWE TOBIE CHODZI? FACHOWO TO CHODZI O WZMACNIACZ CEWKI ZAPLONOWEJ ?
Fakt, jutro postaram się podjechać rano i sprawdzić komputerem. Czy jest możliwość sprawdzenia cewki na krótko dzisiaj? Oględziny wizualne, ewentualnie podpięcie się minusem i kręcenie, ale mało możliwe, gdyż ten minus jest głęboko schowany chyba, że uda mi się ten gumowy kołnierz zdjąć. Co sądzisz? Co na kompie powinno wykazać, aby rozróżnić czy to...
Jak sprawdziłeś cewki? Jak masz możliwość podmień ze sprawnego auta.
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
Poza sprawdzeniem,ze jest mokra swieca i podmiana cewek nic wiecej nie sprawdziles.W warunkach domowych mozna wiele zdiagnozowac,jak chociazby iskre,impulsy cewki czy wtryskow
ja mam taki sam problem ale oprócz tego, spaliła się fizycznie cewka (stopiła się na 2 cylindrze) silnik to 1.8 x18xe1 w astrze g. Mam niedaleko do łodzi z chęcią bym podrzucił sterownik do sprawdzenia.
Więc od sprawdzenia napięcia zacznij. Potem świece, kable, kopułka i palec.
Egr,cewka w wiekszosci przypadkow
nie wydaje mi sie żeby była to wina cewki,czy zasilane jest autko ,lpg czy benzyną??
Wszystko wskazuje na moduł. To jest to koło cewki na cztery kabelki. Pozdrawiam.
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
witam.miałem taki przypadek w astrze wymieniłem dwa sterowniki a była uszkodzona cewka.Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy
Odnosnie pomiaru Odłącz wtyczke od spręzarki Pomierz rezystancję na zaciskach w złączu sprężarki (to są wyprowadzenia cewki sprzegła). W sprawnej powinno być rzedu paru, kilku ohm w obie strony). Miernikiem ciężko dojść. Dostęp do cewki sprzegła od strony koła napędzającego (trzeba je zdjąć, plus chyba łożysko , pierścienie a miejsca bardzo mało)
22 Ohm - taką zmierzyłem.
Nie rzasadzi jej, owszem, dostanie ( aczkolwiek niekinecznie) przebicia. Piszę, że trzeba sprawdzić kąt włączenia prądu cewki, odpowiednik dawnego kąta zwarcia styków przerywacza.
A ja obstawiam przewody zapłonowe :) To ją dorzucę kopułkę i palec do sprawdzenia plus sprawdzenie i ewentualnie czyszczenie styków kostki aparatu zapłonowego,cewki i modułu ;-).
byłem na przeglądzie LPG I co niby tam sprawdzili...? Sprawdź sobie sam pod którą cewkę jest podpięty sygnał obrotów dla sterownika gazowni.
witam, MARIANO, sam sobie odpowiedziales to jest wina cewki zaplonowej, pozdrawiam Zdzislaw
Tutaj nie ma nad czym myśleć tylko zrobić diagnozę. Bo podmiana na pałę jak to robi większość to nie naprawa. Dokładnie. Nie widzę np związku między nieodpalaniem a wymianą przepływomierza.Jakiś bezsens totalny. Odpinasz przepływkę,ECU przechodzi w tryb awaryjny,podaje sobie wartość zastępczą na szywno,wywala błąd,ale pali. Zawsze można popatrzeć w...
Wymiana elekrozaworu (cewki).
A cewki podstawiałeś razem z przewodami?
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
do sprawdzenia wtrysk, ciśnienie na wtrysku, cewki. miałem kiedyś taki przypadek w oplu astra g uszkodzona była fajkocewka pozdrawiam
Przyczyn może być wiele. wtryskiwacz, świeca, cewka, komputer, brak kompresji. Jak sprawdzisz to wszystko będzie można debatować co dalej.
więc jutro to sprawdzę, szkoda, że nie mam takiej cewki na podmiankę... a co z tym uruchamianiem się wentylatora?
Czyli sprawdzić cewkę?
Problem rozwiązany. Jednak to była wina cewki.
Natomiast co do wypowiedzi "znajomego elektryka" to słyszał on że dzwonią ale w którym kościele to już nie...[/quote] Coś w tym było :) Widzę ze stopki że kolega w klimatyzacji pracuje, generalnie na wielu forach nikt albo nie umie albo nie chce podać oznaczenia kabli, najlepszy byłby schemat, ale jak na złość mam wszystkie tylko nie od klimy :( Poczekam...
Stawiam na cewkę.
Podłączałem w obwód przekaźnik i nic. Chyba że przekaźnik musi mieć odpowiedni opór cewki?
P0300 to właśnie losowe wypadanie zapłonów na wielu cylindrach , jeśli chcesz podmieniać części to pierwsze co , to podmień cewkę.
Byłem u mechanika drugi raz powiedział że nie ma specjalnego komputera żeby go podłączyć i sprawdzić cewki. Że może jedna z cewek jest do wymiany. Może tu jest problem jak kolega pisze.
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Moduł zapłonu, byc moze coś przy cewce.
Sprawdź moduł zapłonowy - znajduje się koło cewki wysokiego napięcia lub w rozdzielaczu zapłonu.
mialem kiedys to samo ale u mnie byl walniety "tranzystor" to cos pod cewka.
sprawdzić impuls z halla i na cewkę
Nie padła Ci czasem cewka sprężarki?
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? pod cewką na nadkolu.
Też raczej wykluczali.Zmienili instalację LPG z kpl wiązką,cewki wtryskiwacze a tu winien NTC za 5 euro.
Pochwal się co było przyczyną problemu
Kopułkę i palec wymieniałem jakieś pół roku temu,także to chyba raczej nie to.A co z tym układem ssącym,jak i co mogę sprawdzić czy jest ok?
Mam mały problem. Ostatnio czyśćiłem sobie silniczek krokowy wolnych obrotów. Przez nieuwage oderwałem druciki cewek od gniazda i teraz mam wielki problem. Nie chce podłanczać na chybił trafił bo nie chcę spalić sterownika. A zakóp nowego silniczka krokowego odpada bo kosztuje około 570zł. Jak by się znalazł ktoś kto ma taki silnik i poświęcił 1 minutke...
P1640-usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami.
Bronek , a co tester mówi? Co mówi dioda LED na sterowaniu cewki?
Masz zawór EGR to zobacz sobie ile on syfu wpuszcza do spalania. Do przepustnicy masz "odme" tak to się chyba nazywa też nie będziesz ucieszony tym co tam znajdziesz sprawdź. Zobacz na czujnik położenia wału bo tak miałem że auto się nagrzewało, było słabe nie chciało jechać. Nie wywala Ci błędów ?
sprawdzenie cewki zapłonowej astra sprawdzenie cewki lanos sprawdzenie cewki indukcji
automatyczna zmiana wartości komórki drzwi zmywarka candy wymiana poduszki silnika renault
schemat elektryczny class alarm ochrona
Merkury Unitra – zdjęcia usuniętych kondensatorów w głowicy UKF GFE-103/105/110/112 Sterowniki Windows 10 dla Asus P5Q SE PLUS: chipset, audio VIA VT1708S, LAN Atheros L1E