Podłączyłem świecę do cewki i jest iskra.
Sprawdź zasilanie cewki żarówką np h7.Do tego wypnij złącze od ECU i sprawdź czy piny nie skorodowane, jak i to czy nie ma wilgoci. Ostatnia sprawa to sprawdzenie ciągłości między ECM a cewką. Jak wszystko dobrze wymieniasz ECM bo one też padały.
Bardzo proszę o pomoc. Pojawił się błąd p0301 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. To co wyczytałem,ze w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić świece żarowe. Świece są ok. Czy cewki elektrozaworów znajdują się na wtryskach..?Jeżeli tak to: - jak sprawdzić czy są dobre - czy można kupić same elektrozawory i wymienić czy trzeba całe wtryski Dodaje...
Witam, Kupiłem niedawno Astre H III 1.8 16V 130 tys.km, 2008 z Niemiec, przyjechała do mnie rozładowana. Akumulator wymienilem, ale silnik kreci choc nie zapala - metoda hamulec/gaz nie pokazuje zadnych bledow. Domowa metoda na sprawdzenie ELMem327 tez nie pokazuje nic. Przy listwie wtryskowej jest koreczek zakrecany czarny po prawej stronie, odkrecilem...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
P0068 błąd przepustnicy. Trzeba by sprawdzić przepustnicę. Jesteś pewien? Ten kod nie jest jednoznaczny. Dobrze by było zobaczyć opis testera. A pokrywa miała na pewno wpływ na większość błędów. Nie rozumiem co miała dać wymiana cewki i świec w tym przypadku. Ciekawe. Tutaj trzeba odczytać parametry przez kumatego mechanika. Bo inaczej nic z tego nie...
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Natomiast co do wypowiedzi "znajomego elektryka" to słyszał on że dzwonią ale w którym kościele to już nie...[/quote] Coś w tym było :) Widzę ze stopki że kolega w klimatyzacji pracuje, generalnie na wielu forach nikt albo nie umie albo nie chce podać oznaczenia kabli, najlepszy byłby schemat, ale jak na złość mam wszystkie tylko nie od klimy :( Poczekam...
Witam ponownie wszystkich,czy macie proste sposoby na sprawdzenie modułu zapłonowego tej Astry,silnik C14NZ, moduł jest pod cewką WN.Mam dwie ze szrotu lecz też nie podają iskry,używam nowego miernika UNIT UT107.Jest dość dokładny, każdy sposób rozważę- Michał.
Witam, mam Astrę II z 1999, 1.8 16v silnik 115KM/85KW, benz, lpg sekwencja Mam następujący problem. prawie miesiąc temu zapaliła się kontrolka check engine, silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł, odpaliłem z biegu, po sprzęgle znowu zgasł, cały czas świeci się ta kontrolka. by silnik nie gasł muszę go trzymać na obrotach za pomocą pedału gazu. sytuacja...
Mam mały problem. Ostatnio czyśćiłem sobie silniczek krokowy wolnych obrotów. Przez nieuwage oderwałem druciki cewek od gniazda i teraz mam wielki problem. Nie chce podłanczać na chybił trafił bo nie chcę spalić sterownika. A zakóp nowego silniczka krokowego odpada bo kosztuje około 570zł. Jak by się znalazł ktoś kto ma taki silnik i poświęcił 1 minutke...
Tajemnica nie jest ze w oplach z tych roczników ecu nie cieszyły się bezawaryjnoscia. Miałem przypadek ze wszystko wskazywało na ecu a winna była wiązka siknika. Komputer cały czas pokazywal zwarcie lub przerwe w obwodzie cewki 1,2, 3,4 a często to wskazuje na uszkodzenie ecu. Zalecam sprawdzenie wiązki od cewki do ecu zważywszy że ecu jest z boku silnika...
Po zdjęciu cewki.
Zapomniałem dodać, przy wymianie parownika cewka została zalana wodą, no ale jak już odpali to jednak pracuje normalnie. Sprawdzenie multimetrem pokazało między zaciskiem 15 a masą przerwę (tak powinno być), między 1 a 15 wartość 0.8 Ohm (też dobrze), między 1 a WN 6.8k. Wyniki w normie, jednak cała obudowa cewki jest wilgotna. Po wysuszeniu dam znać....
Ej nie. Raczej zanika zasilanie cewki.
Moduł znajduje się pod cewką.
Aż mi się nie chce czytać tych wydumek. Czy ktoś się zastanawiał w ogóle jak ten system pompy wtryskowej pracuje? Bo ja zadałem sobie takie pytanie i postanowiłem to przeanalizować. Pomocna była tutaj strona przedstawiciela serwisu Boscha, który opisał działanie systemów elektronicznych w pompach wtryskowej. Musiałbym teraz odszukać ten materiał, nie...
Witam :D Kiedy cokolwiek robiles przy aucie, chodzi mi o wymiane filtrow , olej, swiece itp? Wystarczy zlej jakosci paliwo (woda w paliwie) i przy minusowej temp. nie odpali, przy zawilgoconych przewodach ( tez problemy z mod. zaplonowym, cewki itp) maja przebicia i przy zuzytych swiecach nie zapali. Wystarczy ze przepustnica przymarznie lub jest caly...
Podmień cewkę zapłonową.
cytat: PS. igabriel >> co to jest pojemnosc indukcyjna buahaha proszę kolegi , nie będę tutaj wyjaśniał o co chodzi bo to nie miejsce na takie wykłady, można sobie to znaleźć w książce z elektrotechniki na poziomie szkoły średniej, proszę sobie przeanalizować schemat zastępczy cewki indukcyjnej i transformatora(bo cewka zapłonowa jest transformatorem)...
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Opel miał też możliwość zmiany z sprężarki z cewką/zmienna pojemnością.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Łap może pomoże. T1 to cewka , A52 to układ wzmacniający .
Komputer na przekaźnik podaje minus Sprawdź czy na przekaźniku masz dobry plus, czy jest na pewno dobry (mam na myśli zasilanie cewki przekaźnika)
Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Egr,cewka w wiekszosci przypadkow
Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
witam.miałem taki przypadek w astrze wymieniłem dwa sterowniki a była uszkodzona cewka.Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy
Podaj rocznik i typ silnika.Sądząc po opisie usterki duże prawdopodobieństwo uszkodzenia cewki zapłonowej. Pozdrawiam
kontrolka silnika świeci, czy szybka miga? Jak jest iskra to moduł pod cewką jest dobry.
22 Ohm - taką zmierzyłem.
Wymieńcie cewkę
mialem to samo modul zalonu to cos pod cewka bylo walniete
witam, MARIANO, sam sobie odpowiedziales to jest wina cewki zaplonowej, pozdrawiam Zdzislaw
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Nie padła Ci czasem cewka sprężarki?
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
Pytanie na ile spadały obroty bo jak mocno kulał to może przez to olej się zaświecił proponuję na początek podmienić cewkę i świece
Cewki za bardzo nie sprawdzisz, jedynie rezystancje uzwojenia piewotnego i wtórnego, ale na ogół może być w normie a cewka będzie świrowała.
gdzie jest moduł zapłonu w aparacie? pod cewką na nadkolu.
Zgniłe same złącze modułu lub przekaźnik wewnątrz.
Z tego co pamiętam,to błędów nie ma z blokady rozrusznika. Fioletowo-czarny, w czarnym złączu skrzynki bezpiecznikowej pod maską.
Witam , ja kupiłem cewkę w sklepie internetowym- bodajże autokluczyki. Oporność 26,5 Oma przed wlutowaniem. Działa jak należy. Wcześniej kupiłem na alle... Też miała być do astry h . Oporność 96 omów- nie zadziałała
Mam mały problem. Ostatnio czyśćiłem sobie silniczek krokowy wolnych obrotów. Przez nieuwage oderwałem druciki cewek od gniazda i teraz mam wielki problem. Nie chce podłanczać na chybił trafił bo nie chcę spalić sterownika. A zakóp nowego silniczka krokowego odpada bo kosztuje około 570zł. Jak by się znalazł ktoś kto ma taki silnik i poświęcił 1 minutke...
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Bardziej listwa ale świece do kontroli jak i styk sprężyn z listwą (cewką)zapłonową.
Wymiana elekrozaworu (cewki).
sprobuj podac 12v na cewke rozrusznika, jak bd krecil szukasz spalonego bezpiecznika od cewki rozrusznika lub uszkodzonej stacyjki.
Pochwal się co było przyczyną problemu
Witam na 99 % cewka tez w swojej astrze g wymienialem.Sproboj przylozyc cos metalowego jak wlaczysz klime to elegtromagnes powinien przyciagnac .Jak chcesz to moge jutro zmierzyc opor tej cewki ale wydaje mi sie ze ona albo dziala albo nie.
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Nie. Ta nowa nie jest w ogóle do Opla tylko do jakiegoś Daewoo.
Cewka w Astrze H jest bardzo delikatna i jeśłi nie pilnujesz świec to ją bardzo szybko zamordujesz. Pomaga zmniejszenie przerwy na świecy o ile cewka jest słaba. Kiedy wymieniałeś świece tylko szczerze?
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
Masa i plus na cewce jest? Pompa podaje podczas kręcenia rozrusznikiem? wtryski się otwierają? Jeśli tak, to czujnik wału ok, jest on indukcyjny, nie Halla. Zrób kontrolkę z diody LED i sprawdź sygnał na cewkę.
zobaczyć czy jest cewka na stacyjce, albo metodą świstaka
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
A jak sprawdzić te cewki ?
Czyli sprawdzić cewkę?
Cewki w Oplach uszkadzają się bez względu na to czy jest instalacja LPG czy jej niema. Taka jest ich wada. Instalacje gazową można podłączyć w inny sposób nie koniecznie pod cewką zapłonową. Jednak w przypadku uszkodzonej cewki auto będzie w najlepszym wypadku szarpać, a w najgorszym zacznie strzelać. Fachowcy nie mówią o co chodzi bo sami zgłupieli...
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Modułu od świec nie sprawdzisz na diagnostyce pod kompem. Zmień te świece, a jeśli cewka jest walnięta to będziesz słyszał po pracy silnika. OP-COM i zaczynasz zabawę. Tylko aby ktoś miał takie urządzenie...
Problem rozwiązany. Jednak to była wina cewki.
trzeba było porównać schemat wewnętrzny tych przekaźników, OPEL ma zamieniony jeden ze styków roboczych z cewką....
Stawiam na cewkę.
Te błędy nie wskazują na usterkę sterownika, uszkodzenie sterownika to zazwyczaj błędy dotyczące wysterowania wtryskiwaczy lub zespołu cewek zapłonowych.
Skoro na stykach sprężarki jest napięcie - a środek sie nie kręci - to jest to awaria związana ze sprzęgłem. (dotyczy astry) Odłącz wtyczkę i zmierz rezystancje na stykach sprężarki w obu kierunkach ( na cewce sprzegła bywa zapięta dioda). Podaj wyniki.
Witam wszystkich mam problem z astra f 1.6. 92 r zgasla podczas jazdy i nie można odpalić sprawdziłem iskre i brak jej z cewki do aparatu czy jest możliwość sprawdzenia cewki
Aparat czy cewka WN?
P0300 to właśnie losowe wypadanie zapłonów na wielu cylindrach , jeśli chcesz podmieniać części to pierwsze co , to podmień cewkę.
Podłączałem w obwód przekaźnik i nic. Chyba że przekaźnik musi mieć odpowiedni opór cewki?
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
Moduł zapłonu, byc moze coś przy cewce.
mialem kiedys to samo ale u mnie byl walniety "tranzystor" to cos pod cewka.
sprawdzić impuls z halla i na cewkę
Moduł zapłonowy pod cewką .
Wadliwa była cewka zapłonowa - po wymianie lata bez problemu, aż do dziś :) Cewka zapłonowa od NGK została zakupiona za około 500 PLN.
Schematy są do znalezienia w necie / wyguglania. Ogólnie to idą 2 przewody między modułem wiatrakowym a silnikiem. Ale tam chyba jakaś komunikacja cyfrowa idzie, w sumie nie patrzałem nigdy oscyloskopem. Najlepiej to podłączyć się z diagnozą i patrzeć co w wartościach bieżących widać. Do celów amatorskich ABCOM załatwia sprawa - prosty interfejs + soft...
Gdyby była tu opcja +1 Piwo :) A nie ma?
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
P1640-usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami.
Okazało się, że uwalone były cewki.
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Bronek , a co tester mówi? Co mówi dioda LED na sterowaniu cewki?
Sprawdź a lepiej popraw(dołóż) masę silnika, przepustnicy, komputera i cewki.
To skasuj błędy. i jeszcze raz sprawdź. Sprawdź czy masz sygnał do cewki.
cewka z Astry F będzie pasować (na każdym większym złomie napewno będzie), ale nigdy nie spotkałem się żeby ta cewka umarła...
Przewody wysokiego napięcia wymieniłeś ? Przewody wysokiego napięcia w astrze H 1.4 ????????? tam nie ma przewodów bo jest DIS czyli cewka zespolona ....
Witajcie Szukam rozpiski pinów cewki do astry g 1.8 x18xe z góry dzięki za pomoc.
To nie ta cewka. Ma byc 3-bolcowa.
sprawdzenie cewki zapłonowej astra sprawdzenie cewki lanos sprawdzenie cewki zaplonowej
pralka zakup odbieranie danych bluetooth sprzedać router
technics eh600 samsung ue40d6750
Wybór płyty indukcyjnej dla 6-osobowej rodziny Ustawienie adresu kamery Hikvision DS-2AE5154-A