Witam, w silniku mam słabą kompresje, podejrzewam przestawiony rozrząd, przed ustawieniem kół na znaki i zdjęciu pokrywy w celu sprawdzenia wałków chciał bym sprawdzić kablem kkl synchronizację rozrządu, podpowie ktoś w jakiej grp silnika szukać synchronizacji? Wiem tylko ze powinny być jak najbliżej 0. Z góry dziękuje za pomoc :)
Rozrząd do poprawki, miałem to samo w 2.0 TDI CAHA, 20000km po wymianie w ASO. Ustawiłem rozrząd na blokadach dokładnie według elsy i jest ok, synchronizacja -1, błędu już nie ma. Błąd sondy to inna bajka, trzeba szukać.
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Witam Mam pytanie czy jeśli w parametrach silnika mamy parametr Synchronizacja - osiągnięta , podczas kręcenia rozrusznikiem to ustawienie rozrządu jest na 100% ok. Pytam bo auto jest po remoncie głowicy i przed uszkodzeniem głowicy, paliło a teraz nie pali. Kolego, przeczytaj dokładnie wszystkie posty z tego [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Brak synchronizacji to na 95% problem z rozrządem. Oscyloskop dwukanałowy i sprawdzenie przebiegów na dwóch czujnikach równocześnie.
Witam mam pytanie co do błędów w golfie VI 2.0tdi 103kw które pokazuje vcds w kodach gotowości a mianowicie chodzi o błąd kontrola układu powietrza wtórnego -niesprawny testowany natomiast drugi błąd to kontrola czujników tlenu -niesprawny testowany dodam że te dwa błędy są na czerwono i w tym przypadku gdzie szukać przyczyny tych błędów,a jeszcze jedno...
Wałek składa się z dwóch części i obrucił się sam w sobie
czy jak wypniesz czujnik wałka to pracuje silnik? jak tak to mozliwe jest przestawienie rozrządu potwierdzi to sprawdzenie sygnału oscyloskopem 2 kanałowym wpietym w cp walka i walu
Opiszę swój problem który został rozwiązany dla potomności. Z roku na rok coraz to było gorzej z rozruchem nie palił za pierwszym razem. Szukałem w świecach żarowych /niestety to nie świece na odłączonych świecach palił nawet przy -16. Szukałem może łapie lewe powietrze do paliwa do pompy Wysokiego ciśnienia ./ Podłączyłem pompę elektryczną 6 barową...
Do rozrządu zajrzyj, znany temat. Jak byś miał SD, to tam można podejrzeć synchronizację rozrządu.
Tam nie ma żadnych znaków. Wybacz kolego, trochę nie zrozumiałem, dlatego wolę dopytać. Miałem na myśli cechy, które mają się zgadzać po włożeniu blokad: - wałek rozrządu: włożony kołek - wał korbowy pokrywające się strzałki pomiędzy blokada, a nacięciem na kole zębatym. Dla mnie ustawienie silnika na znakach to włożenie blokad i sprawdzenie, czy strzałki...
Takie pytanie jak w temacie jak to zrobić, za pomocą jakiego programu? oczywiście miałeś chyba na myśli kąt wyprzedzenia tłoczenia lub kąt synchronizacji a nie zapłonu bo to nie benzyna tylko diesel, to że masz TDI to jeszcze nie wszystko nam mówi - wszystko zależy jaki silnik tj. na pompie wtryskowej czy na pompowtryskach więc albo ustawia się kąt...
Znajomy podłączył komputer i nie pokazuje mu wgl sygnału z czujnika walka rozrządu To niech podłączy oscyloskop i zobaczy czy czujnik daje sygnał. Być może ma inny nadajnik na wałku. Podaj DOKŁADNE oznaczenie starego i nowego silnika.
Błędów nie ma żadnych.A sprawdzenie rozrządu zajmie chwile.
Witam! Nie dawno rozpocząłem pracę w warsztacie samochodowym. Chciałem zdobyć trochę praktyki po studiach. Na warsztacie stoi P207 z silnikiem 1.6 THP 150KM. Od dłuższego czasu nikt nie ma pomysłów co zrobić, więc ja postanowiłem spróbować w wolnym czasie. Historia auta: Samochód z zachodu po częściowej dewastacji. Kupiony m.in. bez komputera. Ostatecznie...
Poskładałem wszystko i wydaje się być wporządku. Auto zapaliło ładnie tylko mam dziwne odczucie że jest minimalnie słabsze niż było, ale może mi się tylko wydawać. Nie ustawiałem kąta synchronizacji bo nie mam kabla ani programu i szczerze mówiąc się na tym nie znam. może dlatego być słabszy czy mógł sie zawór spotkać z tłokiem i ucieka kompresja? nie...
62 auto nie powinno odpalać,może 6,2 ??? to ostateczny zakres ,jednak zdaje się że to nie ma wpływu na twoje usterki,odepnij czujnik wałka ,będzie gorzej odpalał ale jechać powinien normalnie.Ew.czujnik zamiennik i pod dopiero pod obrotami szleje stad te anomalia i wtedy mogą się cuda dziać,a to że po przestawieniu masz zero ,oznacza że jest po za zakresem...
Tak, jak tutaj ma być: http://obrazki.elektroda.pl/5220015900_1... co nazywa się oczkiem łańcucha? Odpowiedź: otwór w który wchodzi ząb koła
Możliwe przyczyny: Niewłaściwa synchronizacja rozrządu, niska kompresja, drastycznie bogata mieszanka, drastycznie uboga mieszanka. Niewłaściwe paliwo.
Jeśli w sterowniku masz błąd synchronizacji wałka rozrządu to znaczy, że jak przyjechałeś wieczorem to zaparkowałeś auto na biegu zamiast na hamulcu ręcznym. Tak było??? Niestety, ale najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd przy próbie uruchomienia silnika.
Przepraszam ale czy wiesz co piszesz ?
Jak możesz to podaj kod silnika to coś poszukam akurat do tego silnika. Jest kilka szczegółów, na które musisz być przygotowany poza momentami jak np. regulacja luzu międzyzębnego i synchronizacja rozrządu, czy też regulacja pompek i zaworów. Przy okazji podrzuć mi maila na priv.
Nie sądzę, że tej synchronizacji nie ma, tylko, że masz problem z wiązką i przy skręcie jej nie ma, bo niby jakby miał się przestawiać rozrząd przy skręcie? Niemożliwe!
Chodzi mu o synchronizację wałka rozrządu z wałem korbowym
Problem rozwiązany. Pierwsza rzecz, to był źle ustawiony rozrząd. Druga, to zacinający się elektrozawór napinacza. Co dziwne napinacz był założony nowy, tylko ktoś założył z powrotem starą cewkę, pewnie dlatego, że ciągle wywalało mu błędy... Zresztą nie wiem... Auto śmiga na ciepło i na zimno, synchronizacja na jałowym 0. Odłączanie wtyczki nie pomagało...
Zrobiona synchronizacja, rozrząd sprawdzony, myślę, że to coś z przepustnicą, trzeba jakąś adaptację zrobić
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Ja bym się przyczepił do pierwszego zrzutu ekranu z diagnostyki (pierwszy post). Jeśli ten komputer pokazuje prawdę (a mam takie 50:50) to wartość -2,94 w grupie 4 pole 4 (synchronizacja rozrządu) jest na granicy. Nie masz czasem po zgaśnięciu błędu synchronizacji rozrządu? Dwa zadany przepływ EGR 220 a ty masz 395 ( EGR się nie otwiera?).
Nie zrobisz na wyłączonym. Nie dokona po prostu pomiaru. Mało tego silnik 90 st. nagrzany.
p1470 zawór sterowania turbiny p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr P1354 ( synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym moze warto sprawdzic rozrzad.
Witam Jestem (mało) szczęśliwym nabywcą lancii delta z silnikiem 1.6 multijet czy jtd. Stoi czwarty miesiąc u mechaników i nic. Objawy - jak zimny - zapala. Jak gorący (strzałka powyżej 40 stopni) zapala bez problemu. Jak jest silnik letni... tylko na plak. Przejedzie kawałek, przestygnie ... plak. komputer wskazuje błąd synchronizacji rozrządu. Wymieniony...
Sprawdź jeszcze w parametrach synchronizację rozrządu. Na odpalonym silniku.
tak jak kolega napisał rozrząd do sprawdzenia,brak synchronizacji
Może być od Vito 2.3 td.
Na pierścieniu magnetycznym nawale też jest otwór do ustawiania.
Wygląda na brak synchronizacji faz rozrządu w 1,6 16v czujnik położenia wału zdaje się jest przy kole i ma reg odległości od koła chyba że się mylę
Ja miałem.
Jest synchronizacja wałka rozrządu?
Bez dpf. Dodano po 15 Podglądając parametry mam takie dwa które się nie zmieniają, załączenie przekaźnika głównego i synchronizacja rozrządu. Obydwa są na NIE ale przekaźnik główny startuje po załączeniu zapłonu na pewno, natomiast rozrządu na szybko sprawdzić nie idzie.
Czujnik położenia wału lub synchronizacja rozrządu.
Skoro sam się za to zabierasz, to zwróć uwagę na samą kostkę regulatora oraz masę. Brak masy z regulatora = brak ładowania. Problem typu jest ładowanie a potem zaraz znika, wynika zwykle z problemów z wiązką i złączami. Pomierzyć, wyczyścić, w razie czego naprawić. Pociągnij na próbę dodatkowy przewód z - regulatora na - klemę akumulatora. Co do niepracującego...
Źle ustawiony wałek, synchronizacje sprawdzisz na kanale 4 grupa 4. Może pominąłeś jakiś ważny punkt podczas ustawiania
Skąd pewność że to wtryski elektromagnetyczne a nie piezo? Jak piezo to 12 V nic nie da ani nie uszkodzi o ile podawałeś przy odpiętej wtyczce. Sprawdź rezystancje cewek, jak kilka ohm to masz elektromagnetyczne i możesz podawać tam te swoje 12 V, jak rezystancja jest w okolicach 20 kOhm to piezo i ich tak nie wysterujesz. Potrzeba tutaj ok. 80 V. Może...
Witam mam pytanie rozrząd ustawiony na blokady pacjent golf VI 2.0tdi 103kw 2011r synchronizacja rozrządu przy temperaturze 80 stopni u mnie na vcds pokazuje -4.04 czy te wartości są dopuszczalne?? proszę o odpowiedź.pozdrawiam. Nie pomyliłeś konta wtrysku z synchro
Raz, potrzebne są blokady, dwa po wymianie trzeba ustawić początek tłoczenia, znam wymieniaczy, którym samochód nawet nie zapalił (sterownik odcina wtrysk poza zakresem synchronizacji wał-wałek)
sorki ze odkopuje ale mam taki sam problem. corsa 1998 1.0l nie odpala, błąd p0335, czujnik wymieniony na nowy dalej to samo,przewody wtyczki sprawdzone. brak możliwości skasowania błędu.
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Był błąd synchronizacji rozrządu, myślałem że coś z łańcuchem bądź już rozrząd coś nie tak, auto miałem w ASO. Wymienili rozrząd bo i tak już musiałem sprawdzili łańcuch i wszystko przy nim i było idealnie na blokadach. Ostatnia próba i podmienili zawór i autko jak nowe. Koszt w ASO zaworu 300zł jak pamiętam i 100zł wymiana. Było słychać łańcuch tak...
Synchronizacja rozrządu kanał 04?
Natomiast gdy odepnę wtyczkę od zaworu regulacyjnego, Niektóre samochody gasną po takim zabiegu, co ciekawe Kangoo gaśnie, a megana z takim samym systemem wtrysku, tylko głośniej pracuje. A synchronizacja rozrządu. Nie ma zezwolenia na budowanie ciśnienia później jeszcze zezwolenie na wtrysk musi być.
Rozrząd moim zdaniem. Możesz sobie to sprawdzić za pomocą kabelka - spójrz na synchronizację wału i wałka. Natomiast nie ma jak rozebranie rozrządu i fizyczna ocena.
Witam mam problem z Audi A6C6 2.7tdi 2009 auto zostało zgaszone po czym nie chce już odpalić. Do tej pory sprawdziłem Czujnik położenia wału i synchronizacje rozrządu wszystko ok, ciśnienie na listwie paliwowej też prawidłowe, wtryski sprawdzone na maszynie wszystko prawidłowo. W sterowniku żadnych błędów Sterownik EDC16cp34. Żadnych błędów w zezwoleniu...
Witam Mam mały problem , po wymianie rozrządu (oczywiście na blokadach) ,wszystko idealnie pasowało, ale sprawdzając synchronizację wyszło -2,9 stopnia. Wydaje mi się ,że auto delikatniej twardziej chodzi. Regulować to do 0 czy zostawić? Jaka jest norma w silniku cr (konkretnie to CAGA)
Witam, diagnozuje teraz VW Golf V 1.6fsi 2004r. Czy w Vcds'ie 18.2 jest opcja sprawdzenia synchronizacji rozrządu? Nie mogę nic takiego odnaleźć w programie.
Zanim zabierzesz się za ECU. Trzeba sprawdzić rozrząd i synchronizacje CKP z CMP. Niemniej opis za wysokiego napięcia na to nie wskazuje.
Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić? Tak powinien ale będzie w trybie awaryjnym tak jak miałeś wcześniej, co do braku synchronizacji czyjników przyjżał bym się rozrządowi. Pozdrawiam
Bez synchronizacji rozrządu też nie odpali.
Mi to pachnie ubitym ECU. Bo jak widzi obroty wału ,nie zgłasza błędu braku synchronizacji rozrządu ,blokady IMMO, przerw w obwodzie sterowana wtryskiwaczy , a nie ma sygnałów na cewkę i wtryskiwacze to zostaje tylko ubite ECU. PS LPG nie ma?
Brak synchronizacji między wałem a wałkiem rozrządu lub któryś z czujników padł
zgasł podczas jazdy pozostał błąd synchronizacji rozrządu Sprawdziles rozrzad?
Sprawdź synchronizację rozrządu.
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Niestety masz źle ustawiony rozrząd i wywala brak synchronizacji , luzy 0.2 i 0.3
Panowie oscyloskop w tej chwili to niezbędna rzecz można sprawdzić który wtryskiwacz jest uszkodzony bez wyjmowania synchronizację wału z wałkiem rozrządu i wiele przydatnych spraw ja bardzo często używam go
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Synchronizacja rozrządu nie jest dokładnie zrobiona albo wcale jej nie ma. A sprawdzałeś przewody zapłonowe? Może na ktorymś iskra juz ucieka przez izolacje i tez może być tego przyczyna
Pomiar kompresji poszczególnych cylindrów, synchronizacja rozrządu oraz test na lewe powietrze (dym z papierosa). Tak ma początek.
2.0 tdi a ozn silnika ? EGR nowy czy używka druga? Może głupie ale zdjęcie egr wrzuć. Synchronizacja rozrządu tak po za tym :) Tak ma być szczelne. Wcześniej mylnie podałem inny symbol, prawidłowy to BRE Dodano po 2 2.0 tdi a ozn silnika ? EGR nowy czy używka druga? Może głupie ale zdjęcie egr wrzuć. Synchronizacja rozrządu tak po za tym :) Tak ma...
https://obrazki.elektroda.pl/2229893800_... Silnik byl wylaczony, pozniej udostepnie wiecej materialow Dodano po 3 Na wlaczonym silniku jest jak na zdieciu. Po dodaniy gazu nic sie nie zmienia stalt kąt. Hmm wszedzie mizna to wyregulowac na kole walka a tu w golfie 6 1.6 nie da sie? https://obrazki.elektroda.pl/3359887000_...
Podłączę się pod temat czy VCDS idzie sprawdzić synchronizację rozrządu nadmienię tylko że blok 8 grupy podstawowe VCDS jest nie czynny,jak można to sprawdzić VCDS-em Silnik CAYC 1.6TDI
Jeśli nie zatankowano benzyny to opcji jest tylko kilka. Brak synchronizacji rozrządu i/lub czujnik wału, zablokowany EGR lub wydech. Czy były wcześniej objawy? Immobilizer raczej nie jeśli zgasł podczas jazdy
To wygląda w takim razie na brak synchronizacji ,a wiec przestawiony rozrząd. Zakładając oczywiście żę czujnik "nadaje". Ale jak nadaje tego nie wiemy bo tego nie sprawdziłeś. Może złą blokadę wkładasz na dole? Ustaw kółko pasowe na znak na obudowie(bez rozbierania czegokolwiek) i porównaj z górą.
a jak sprawdzić wydajność pompy vacum ? ale jak ona by słaba była to wszystkie wtryski miały by chyba gorsze korekty? bynajmniej mi się tak wydaje, synchronizacja rozrządu jest ok jeśli o tą Ci chodzi jest -0,5,
Tak podstawowo to możesz sprawdzić synchronizację rozrządu i regulację skoku pompowtrysków. A potem najlepiej podłączyć komputer i zrobić logi. Będzie sprawdzone Dodano po 20 Tak podstawowo to możesz sprawdzić synchronizację rozrządu i regulację skoku pompowtrysków. A potem najlepiej podłączyć komputer i zrobić logi. Będzie sprawdzone Dodano po 41...
Jak zapali na samostart to już chodzi? Jak wygląda synchronizacja rozrządu?
dzięki za podpowiedź, dopytam tylko, czy brak synchronizacji wału i walka rozrządu może dawać taki efekt? gdzie tam są znaki żeby sprawdzić synchronizację, bo obawiam się że komputer nie będzie pokazywał takich danych , zbyt odległe czasy? Pozdrawiam
Na początek sprawdzić synchronizację rozrządu.
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Synchronizacja rozrządu ok ?
Nie posiadam oscyloskopu
Stawiam na brak synchronizacji rozrządu, te silniki bardzo się różniły w zależności od roku lub normy emisji spalin. Masz obroty wału i wałka a prędkości na pół?
Kolego wpisz sobie peugeot 1.6 thp w Google i poczytaj , zawez tylko do 3 ech pierwszych artykułów swoje poszukiwania i przeczytasz o tym wszystkim co wyżej napisane zostało. Taka jest zasada działania napinacza. Rozrząd, pompa wody jest elekttyczna czujniki synchronizacja rozrządu walki pierścienie wtryski pompa paliwowa - ja profilaktycznie można...
Jeżeli niema synchronizacji rozrządu sterownik blokuje rozruch ot i wszystko.
A na znaki na wale rozrządu i wale korbowym nie da się faz rozrządu ustawić, sprawdzić? Powinny być te znaki, zerknij.
synchronizacja- to est problem
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Po pierwsze to sprawdź synchronizację rozrządu, po drugie, czy nie rozleciał się EGR
Kąt synchronizacji?
Z autopsji przy 2.0 TDI CAHA, synchronizacja rozrządu wywala czeka przy wartości +-5, jeżeli jest na granicy, czyli po odpaleniu różnica mniej niż 5, to nie swieci. Z ciekawostek, tak zmienił rozrząd autoryzowany serwis. I jeszcze jedno, chociaż synchronizacja była poza tolerancja producenta silnik pracował całkowicie normalnie, brak czkawki jak u autora...
Synchronizacja rozrządu sprawdzona ??
Sprawdź wiązkę, i synchronizację rozrządu.
Ale w jakim celu mam zdejmować pasek, jak mam w vcds wartość synchronizacji rozrządu? Ustawię na 0 i zobaczę czy coś się zmieni.
Dokładnie.Błąd synchronizacji wał-wałek rozrządu.Więc teraz idąc dalej,skoro rozrząd masz teoretycznie ok,komunikację też to w czym jest problem?chodzi o to czy nie możesz dopisać kluczyków.......itd
Vag -iem sprawdź synchronizacje rozrządu
Niema kąta wtrysku sprawdzasz synchronizację rozrządu.
Jedyne co mogę zalecić, to zmianę obu panów, mechanika "wymieniacza" i elektryka "czytacza błędów" Sprawdził ktoś cokolwiek: czy na plaku chodzi ?, czy jest w parametrach synchronizacja rozrządu, jakie jest rzeczywiste ciśnienie na railu ?
może to być spowodowane brakiem synchronizacji rozrządu, kiedyś na szybkiego wymieniłem w citroenie i były podobne objawy.
w 2.0 łamie dźwigienki zaworowe. a pierwszy błąd p050b może wskazywać na błąd synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym.
Miałem podobny przypadek w X5, problem z wariatorem rozrządu - rozrząd gubił synchronizacje. Zacznij od tego.
A synchronizacja rozrządu jest.
synchronizacji rozrządu synchronizacji wałka rozrządu błąd synchronizacji rozrządu
falownik akumulator pomiar parametrów tranzystorów tablet goclever android
technika analogowa technika analogowa
Działanie układu smarowania Ursus C-330 Renault Laguna 2 - Niedziałające Prawe Kierunkowskazy