Uszkodzenie wirnika silnika.
Podłącz woltomierz w miejsce przewodu tachoprądniczki i sprawdź, czy pojawia się jakieś napięcie po ręcznym zakręceniu wirnikiem silnika.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Ciąg za łożysko jedyny sposób . Mnie jeszcze nie pękło psikałem WD40 i prasą traktowałem, ale fakt ryzyko pęknięcia jest .
Jest to błąd F06, błąd tachometru na silniku, do sprawdzenia cewka tachometru, magnes na osi wirnika, połączenia wiązki elektrycznej silnika, moduł
Czy można to gdzieś kupić Tu mają; https://north.pl/karta/2826520100-silnik... Czy przewija się wirniki ? Tak, ale moim zdaniem to nieopłacalne w przypadku dostępności całego silnika. Co innego w przypadku nietypowych silników.
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Tak masz do wyczyszczenia lub przewinięcia wirnik silnika.
Może zwarcie w silniku, np. wirnik jeżeli sam nie rusza tylko po "popchnięciu". Zakładając że moduł sprawny trzeba sprawdzić prąd silnika.
E-21 blocked engine - do sprawdzenia silnik, a konkretniej tachogenerator, wirnik i szczotki.
Wirnik do sprawdzenia i prawdopodobnie do wymiany/naprawy.
Silnik trzeba sprawdzić przez regulator obrotów poza pralką. Mniemam -- uszkodzony wirnik.
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Biały jest wspólny dla wszystkich , pozostałe doświadczalnie podaj napięcie i sprawdź co się będzie działo. To silnik asynchroniczny więc jedno z uzwojeń to uzwojenie wzbudzenia współpracujące z kondensatorem 16µF. Bez kondensatora jak podasz napięcie lekko zakręć wirnikiem.
Zdejmiesz tą cewkę podważając delikatnie płaskim wkrętakiem , musi zejść. Po ściągnięciu sprawdź mocowanie magnesu wkręconego w oś wirnika silnika.
Proponowałbym sprawdzenie prądniczki tachometrycznej zamocowanej na silniku(cewka-czy ma " przejście , wirnik ferrytowy- sprawdzić zamocowanie. Pozdrawiam.
Zdemontuj silnik z pralki i w pierwszej kolejności sprawdź szczotki węglowe bo raczej ich już nie będzie. Po wyjęciu szczotek zobaczysz jak pracuje silnik kręcąc wirnikiem dynamicznie dłonią: https://youtu.be/KHA6VFrzAL0
To może coś z wirnikiem? Zanieś go do kogoś co z tym robi i niech go sprawdzi.
sprawdziłem szczotki, wygląda ok Co znaczy ok ? Najprawdopodobniej szczotki lub spalony wirnik silnika.
Sprawdź wirnik tacho czy się nie odkręcił, umocowany jest na osi wirnika silnika .
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Śruby są pod wirnikiem.
Trzeba multimetr nastawić na 200V AC i mierzyć na złączu silnika (kabelki od tacho cienkie) obracając kołem pasowym bębna. Powinno pojawić się napięcie podczas obracania. Jeżeli będzie napięcie to trzeba tak samo zmierzyć na wtyczce programatora bo może kabelek dostał przerwę. Jeżeli nie będzie napięcia to trzeba sprawdzić tacho-cewkę czy ma rezystancję...
Hmm, dziwne... Ewidentnie słychać, że moduł podnosi zasilanie do silnika prawidłowo. Dalej objawy jak zużyte szczotki, ale być może jest uszkodzony wirnik. Motor trzeba by wysterować poza pralką i sprawdzić co się zeń dzieje, ale to raczej już raczej poza twoimi możliwościami napraw domowych.
Widocznie stojan (może wirnik) ma "przejście" do obudowy. Bez przewinięcia (raczej nieekonomiczne) nic nie poradzisz. Pozostaje wymiana na nowy.
Pompę sprawdź czy nie ma luzu wirnik ruchami prostopadłymi do osi. Jeżeli ma luz to jest do wymiany silnik-koszt ok.40zł.
Szczotki ok, komutator przypalony tak jakby był prąd na wirniku. Jeżeli komutator popalony to prawdopodobnie padł wirnik, sprawdź silnik poza pralką
(at)trojan12 Zasugerowałem to w # 2, tez z sugestią, by najpierw sprawdzić, czy kółko z silnika z pralki będzie odpowiednie.
Myślisz, że to będzie triak? Od czegoś trzeba zacząć - silnika(wirnika) raczej sam nie sprawdzisz.
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Kolega sobie żarty robi z wieczora? "Sprawdź se dokładnie MU xD"
Sprawdź najpierw silnik (może być wirnik uszkodzony).
Masz tam 3 pary wyprowadzeń: -stojan (lekko ponad 1Ω) -wirnik (trochę więcej niż stojan, w granicach 3 - 4Ω, wartości mogą się zmieniać zależnie od położenia wirnika) -prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Prawdopodobnie padły szczotki. Widzę że jesteś "kumaty" więc poradzisz sobie ;)
Sprawdź dobrze pompkę. Magnetyczne pompki czasami tak pracują, że wirnik nie obraca się tylko drży dając złudzenie poprawnej pracy. Niestety, potrzeba troszkę praktyki żeby to zjawisko rozszyfrować patrząc na "wirującą" turbinkę. Lepiej, słuchając czy pompa pracuje, obserwować czy woda wylatuje z węża spustowego. Oczywiście po sprawdzeniu pralki wg...
Silnik do sprawdzenia poza układem pralki podejrzewam zwarcie miedzyzwojowe na wirniku. Pozdrawiam
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
Typowym "uszkodzeniem" tych pralek było zatarcie osi wirnika (pralki nie silnika): [url=https://marketczesciagd.erli.pl/pro... [url=https://czesciagd-com.erli.pl/produ... W starszych typach była smarowniczka z tym silnikiem [url=https://sprzedajemy.pl/silnik-pralk...
Przy podłączeniu na krótko sprawdź cz iskrzy na szczotkach. Jeśli tak to silnik do naprawy. [wirnik prawdopodobnie].
Jeśli mocno iskrzy to jedno z uzwojeń może mieć przerwę (sprawdź omomierzem jak to wygląda po wyciągnięciu wirnika).
Ma szczotki wirnik ma widoczne uzwojenie
Solidny sciągacz pomoże.Pozdrawiam.
(at)Janek_15 Chcę sprawdzić wirnik od szlifierki, czy nie ma zwarć. Jak zwarłem cały komutator, to blaszka brzęczy i widać zmianę prądu na amperomierzu. Jak zrobię 2-3 zwoje zwarte, to nie można tego wykryć. Może powinienem testować większym prądem? Badałem przy 0,5A.
Witam Instrukcję posłałem na PW. Bęben kręci się tylko przy wirowaniu, podczas prania nie powinien sie wcale obracać a kręci się tylko wirnik. Sprawdź czy silnik obraca się w obie strony a tylko wirnik pralki w jedną. Jeżeli obroty silnika są OK. to może być luźny hamulec przekładni planetarnej. Sprawdź sprzęgło (urządzenie z linką które odhamowuje...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
sprawdź stojan i wirnik na przebicie do masy,prawdopodobnie masz uszkodźony wirnik
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
do sprawdzenia: - instalacja elektryczna w gniazdku - silnik główny - pompa spustowa - czujnik poziomu wody - ewentualnie drut od stanika dostał się miedzy kocioł a bęben - do sprawdzenia pasek klinowy i łożyskowanie zbiornika zdejmij pasek i puśc na wirowanie jeśli nadal będzie "pstrykało" to znaczy że padnięty jest wirnik silnika
Miałem coś podobnego i usterką okazał sie uszkodzony wirnik silnika głównego,Sprawdź to OK?.Pozdrawiam.
Kolego bez urazy, programator nie wyrzuca bezpiecznika 16A. Skończyły się szczotki, spalił wirnik silnika i bum- moim skromnym zdaniem.To, że szczotki dotykają komutatora nie oznacza, że są OK zresztą wyżej Ci o tym napisano. Niestety trzeba wyjąć silnik i sprawdzić te szczotki . Przy tej okazji proponuję również jednocześnie przemierzyć wirnik silnika,...
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Samemu nic. Do sprawdzenia wirnik i stojan na zwarcia międzyzwojowe.
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
Gdzie należy szukać przyczyny? Zacząłbym od sprawdzenia silnika- szczotki, wirnik, tacho...itd.
Uszkodzony silnik a konkretnie - wirnik silnika.
Sprawdź długość szczotek w silniku oraz czy nie wykręcił się wirnik tacho.
Kupię silnik lub wirnik do pralki Amica AWG8143 CDI mam uszkodzony magnes.
Sprawdź oporność grzałki ( ok . 25Ω ) i czy nie ma przebicia do masy i nic nie piszesz , czy zmierzyłeś rezystancje uzwojeń stojana i wirnika w silniku .
Sam fakt, że wirnik w silniku pompy się obraca, nie świadczy jeszcze o jej sprawności. W kostkę zasilającą pompę typowe sondy od miernika da się wcisnąć. Można też zdemontować moduł i sprawdzić elementy wykonawcze.
Witam - proszę sprawdzić ( wizualnie ) czy jest to silnik szczotkowy , proszę zamieścić fotki od strony zasilania stojana i wirnika .
Witam nie znam tego modelu pralki ale sprawdź czy na silniku jest tachometr, jeżeli jest to sprawdź cewke i magnes na osi wirnika czy nie jest poluzowany
Silnik składaj, bo jest mało prawdopodobne aby miał widoczne uszkodzenie na metalowej zewnętrznej części stojana. W tych pralkach w silniku pada wirnik a nie stojan. Długość szczotek sugeruje, że jest silnik sprawny.
:arrow: wiesiek 121 sprawdź silnik poza pralką jak się zachowuje.
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Może być uszkodzony wirnik silnika, sprawdź też pasek napędowy czy nie ma poślizgu.
Witam. Kapnij również trochę oleju na łożyska ślizgowe wirnika.
Sprawdz tacho,czy nie wykręcił się wirnik/magnes/.
Trzeba wyciągnąć silnik i sprawdzić czy nie wykręcił się wirnik tachometru .
W czasie prania nie ma być wirowania, sprawdź tacho czy nie odkręcił się jego wirnik. Tacho znajdziesz na ośce silnika.
Jednak daj do sprawdzenia silnik do facetów od przezwajania bo coś mi się widzi ,że tu może siedzieć uzwojenie wirnika.
Należy zacząć od sprawdzenia silnika poza układem sprawdzić czy nie jest popalony wirnik lub uzwojenia stojana,(czy silnik nie ma przebicia do masy).Pozdrawiam.
Specem od AGD nie jestem ale u mnie takie coś miało miejsce jak był uszkodzony kondensator rozruchowy przy silniku. Proponuję wymienić i sprawdzić bo koszt raczej niewielki.
Sprawdź jeszcze czy wirnik lekko się obraca czy nie jest zatarty.
Wygląda jak zwykły silnik indukcyjny. We wnętrzu stojana widać coś(?), co może być czujnikiem położenia wirnika. Nie odpowiedziałeś na pytanie o ew. magnes w wirniku.
Jestem uparty.Rozebrałem jeszcze raz silnik.Wirnik na stół omomierz i mierzą lamelki jedna obok drugiej.Wszędzie mam jakieś 2 ohma oporności ,tylko jedna odbiega od normy ma 10 ohmów.Podskrobałem zywicę by się dostać do mocowania przewodu z lamelką oczuściłem je i przylutowałem.PRALKA RUSZYŁA.Silnik dostał mocy nie szarpie i elegancko staruje.Wykonane...
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Sprawdź tak jak kolega już pisał wyżej czyli wykręć filtr i włącz program samego wirowania na najniższą prędkość lub program spustu wody z pralki jeśli takowy jest i sprawdź czy wirnik silnika pompy się obraca. Sprawdzałeś czy pompa otrzymuje zasilanie 230V na programie wirowania lub spustu wody?
Rozkręciłem silnik i okazało się że jest pęknięty krązek z magnesami przy komutatorze na wirniku. Gdzie to można dostać?
Jeszcze może być grzałka, w ekstremalnych przypadkach przebicie na wirniku silnika.
To jest stała usterka tych silników- wirnik uszkodzony,pozostaje jego przezwojenie lub zakup nowego silnika .Pozdrawiam.
Witam proszę o pomoc pralka jak w temacie po włączeniu zaraz wybija różnicówka .Odłączyłem grzałkę i pompę wody i bez zmian .Po odłączniu wiązki idącej do silnika różnicówki nie wybija .Proszę o jakaś pomoc co może być przyczną (zwarcie na wirniku ?) .Silnik wygląda na suchy .
Najlepiej sprawdzić podłączając silnik do pralki o ile długość kabli pozwala, nie trzeba mocować silnika do pralki. Potem włączasz np. program do odwirowania, tylko zachowaj ostrożność. Możesz też sprawdzić przejście przez wirnik podłączając miernik ustawiony na pomiar oporu do szczotek (biały i niebieski), tak samo sprawdzisz stojan podłączając się...
Czy przypadkiem wirnik nie zaciera o stojan. Sprawdź ręcznie czy wirnik lekko się kręci.
Trzeba sprawdzić tachometr który znajduje się na osi silnika po drugiej stronie koła pasowego. Może być odkręcony wirnik tegoż.
Jeżeli jest kondensator, to jest silnik nowszego typu. Zdejmij pasek, pomóż silnikowi zakręcić i sprawdź czy rusza, albo nie, kup za 6zł, kondensator i masz 100% pewności. 7,5µF
Z powodu postoju "złapało" silnik pompy. Trzeba spróbować rozruszać wirnik silnika pompy lub wymiana. Podaj model pralki kolego. Tabliczka znamionowa z modelem jest widoczna po otwarciu drzwi pralki. Możesz sprawdzić w trybie serwisowym czy uzyskasz kod błędu.
Sprawdź długość szczotek na silniku-jak krótkie, wymień: no i czy się nie zawieszają.Jeśli będą dobre to masz zwarcie na wirniku - czyli uszkodzony silnik :) Pozdrawiam
Z takimi pytaniami do wróżki. Albo SAM sprawdź jakie parametry mają zespoły napędowe w tego typu urządzeniach, choćby poprzez przeglądanie ich opisów technicznych. Wtedy porównasz sobie do parametrów silniczka, który posiadasz i będzie jasne. No i jeszcze policzysz sobie przekładnie...
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
To, że cewka siedzi na swoim miejscu nie oznacza, że magnes wkręcony w wirnik silnika, nie wykręcił się. Należy to sprawdzić.
Jest to szarpanie.Chciałem zaznaczyć, że prądniczka tacho była wypchnięta z korpusu silnika mimo zabezpieczenia blaszką. Czy może się wykręcać magnes na wirniku silnika?
Rezystancje mogą być dobre ale wirnik może być niesprawny. Sprawdź silnik poza układem.
Musisz mieć również świadomość że silnik to nie tylko uzwojenia na wirniku i stojanie ale również łożyska i one też podlegają zużyciu i należy je dokładnie sprawdzić i jeżeli jest potrzeba to wymienić.
witam opis błędu ( dwie migające diody) ,,Brak sygnału tacho podczas sterowania tyrystora silnika Blokada wirnika lub bębna, tachometr lub podłączenia silnika uszkodzone ,,
sprawdzenie wirnika pralki sprawdzenie uzwojen silnika pralki sprawdzenie wirnika komutatorowego
prędkość nagrywania magnetofon szpulowy volvo silnika regulacja tonów niskich wysokich
Błąd F241 w piekarniku Electrolux - czujnik temperatury Buczek włącza się przy rozładowanym akumulatorze, milknie po podłączeniu prostownika