przeczyść wszystkie styki przy przewodach przy cewce i sprawdź świece
Sprawdź czy na przewodzie czarno czerwonym na module w czasie kopania jest napięcie.
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy można jakimś prostym sposobem, bez odstawienia samochodu do mechanika, sprawdzić czy cewka jest dobra, czy siadła? Ponieważ auto mi nie pali i albo poszła cewka, albo cała kopułka. Chciałbym sprawdzić, bo cewkę samemu dałbym radę wymienić i nie musiałbym tracić kasy specjalnie na mechanika. Czekam na jakąkolwiek...
Cewka sprawdzona.
Cewki się sparawdza testerem cewek, awarię cewki ( i modulu) wykluczysz zapinając żarówkę 21W zamiast cewki. Dodatkowo diodą świecącą stwierdzisz fakt, czy są impulsy wyzwalające moduł. Masz już komplet informacji które wystarczą ci, aby zlokalizowac usterkę.
Jak nie ma iskry to może być cewka WN, moduł cewki WN, czujnik Halla i w ostateczności komputer. Sprawdź czy przychodzi na cewkę napięcie, sprawdź tą wskazówkę o której wcześniej pisałem jeśli się nie podniesie to czujnik Halla.
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Tej cewki nie sprawdzisz omomierzem, wewnątrz jest elektronika. Aby sprawdzić cewkę zamieniasz ją miejscami z inną cewką. Dalej chyba nie muszę pisać co i jak.
Miernikiem cewki nie sprawdzisz. Co z tego, że ma ciągłość, jak 100% przypadków w hondach to przebicie na wtórnym. To przebicie nigdy, przenigdy nie wyjdzie pod miernikiem, tylko na testerze cewek.
Sprawdź cewkę zapłonową, w ojca hondzie też odpalał od kopa ale od pewnego poziomu obrotów i temperatury łapał totalnego muła. Zobacz czy blaszki na cewce nie są tłuste. Tak to wygląda https://www.google.pl/search?q=cewka+zap...
Cewka zapłonowa ma 0,8om. 80 ma ta cewka w statorze
*Cewka może padła **Może pozamieniałeś przewody na kopułce *** Jak wygląda stan świec?
Ale cewkę to łatwo sprawdzić.
u mnie ostatnio po samoistnym spadnięciu przewodu wn ze świecy padła cewka zapłonowa (ale sprawa dotyczy hondy)
Cewka przekaźnika sterowana masą z ecm, plus na cewce pojawia się po zapłonie. Jeśli układ napełniony/pod ciśnieniem to trzeba sprawdzić czy ecm widzi ciśnienie w układzie. Jak zrobisz zworkę na przekaźniku to sprzęgło klika?
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
To może być uszkodzona cewka zapłonowa. Można jeszcze sprawdzić czy sterownik podaje napięcie zasilające cewkę, podczas rozruchu.
Jest mi miło, że sobie poradziłeś! - czy jest mozliwe sprawdzenie tego typu cewki metoda jak wyżej? W/g mnie jest to żadne sprawdzenie! To świadome proszenie się o kłopoty,,,,,,,,,,, Co takie coś ma na celu? Nie mogę sobie tego wyobrazić! Sprawdzenie cewki to nie tylko pomiary oporności uzwojeń i to wykonane w różnych warunkach, jak podwyższona temp....
Sprecyzuj dokładniej co się stało, czy rozrusznik kręci, czy kontrolki świecą? W hondach lubią cewki wysokiego napięcia sie psuć dlatego sprawdź iskrę. Jeśli nie ma to raczej na pewno cewka.
jeśli uważasz ,że elektronika jest dobra to sprawdź czy podłaczenie pod sygnał obrotów pod cewkę zaplonową nie jest uszkodzone. bo jak nie czyta komp obrotow to nie przełączy na gaz.
W tym ecu jest doprowadzona dodatkowa masa na któryś pin , jest to masa tranzystorów sterujących cewki , nie jest ona połączona wewnątrz ECU z masą zasilania. Jak masz schematy to sprawdź wszystkie przewody masowe które wchodzą do ECU. jeżeli masy są ok , to problem leży po stronie tranzystora sterującego cewkę.
W tych aparatach psuły się tylko dwie rzeczy -cewka zapłonowa -moduł Ale to idzie łatwo sprawdzić.
cewka sprawdzona?
Przewód gaszenia był odpięty. Czy możliwe żeby odległość cewki od koła 0.2 - 0.3 mm była za duża? A jeśli to magnesy to czy jest możliwość to sprawdzić bez podstawiania z innego agregatu.
Zmierz rezystancje między na wyjściu stojana. Wyeliminujesz przerwę w cewkach.
Podać na cewkę 12V i sprawdzić przejście na stykach.
Nie wiem jakie ma mieć parametry nowa cewka, więc nie podpowiem jak sprawdzić obecne. Skoro Ci za drogo, to na początek wymień same kable wysokiego napięcia lub kup za 10zł Chińską cewkę do testów.
To łatwo sprawdzić, bo to cewki elektromagnetyczne. Na wtyczce ; czarno-żółty - zasilanie po 15, żółto- zielony - sygnał z ECU , tu sprawdzić czy są impulsy, one sterują modułem zapłonowym , z którego kluczowana jest cewka WN.
Nie ma instalacji gazowej. Przewody sprawdzone są ok. Ostanio troszke szukalem w necie i znalazlem podobny problem przy cieplym silniku. Podobno winna tego problemu jest cewka zapłonowa. Czy to mozliwe? Jak najprosciej sprawdzic sprawnośc tej cewki?
Kabla cewka -kopułka tam nie ma jest tylko sprężynka. Ok jutro sprawdzę z tą żarówką.
Moja Honda ożyła Kupiłem cewkę dwubiegunową z motocykla Yamaha celem przeróbki zapłonu. Jak ją przymierzyłem to się okazało, że idealnie pasuje zamiast starej. Podłączyłem ją bez żadnych przeróbek, jedynie dałem jedną stronę strony pierwotnej na masę. Po podłączeniu i sprawdzeniu pokazała się iskra nieco wątpliwa ale postanowiłem spróbować. Po kilku...
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
A jak sprawdzić cewkę nie mając żadnego urządzenia w domu??
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Ileż to roboty sprawdzić, czy do modułu dochodzą impulsy wyzwalające? Czy cewka jest kluczowana? Cewki miernikiem nie sprawdzi. Którym kołem wjechał w dziurę, lewym?
Cześć Kolego, miałem identyczny problem z GCV190, rozwiązaniem była wymiana cewki WN. Same wymiany świec nic nie wniosły do tematu. Sprawdź jeszcze szczelinę między magnesami a cewką.
sprawdź jeszcze w aparacie zapłonowym czy nie pękła cewka na szwie . Bo i taki przypadek kiedyś miałem .
Wyjcie z kondensatora połącz z wyjściem z cewki i ma działać. W oryginale miałeś to polutowane razem.
witam a co poiesz jak accord palil normalnie i po chwili zaczoł falowac obrotami nastepnie jak by sie zalewal i na koncu zgasl i brak iskry paliwo podaje przewody sprawdzone bezpieczniki ok zasilanie na apart zaplonowy ok juz 3 tydzien sprawdzam wszystkie czujniki itd i nic posiadam silnik f20z1 2,0 pomocy czy moze jakas cewka
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Najpierw sprawdź świecę i wyłącznik zapłonu. Jeżeli chcesz się dostać do cewki to trzeba odkręcić szarpak z osłoną cylindra.
Tak rozrząd sprawdzony i ok. Silnik nawet nie kichnie po prostu można kręcić i kręcić i nic. Dziś dzwoniłem jeszcze do Hondy i mechanik powiedział że może być cewka walnięta, niby daje iskrę ale pod wpływem wtrysku paliwa i ciśnienia może ginąć bo będzie za słaba. Cewkę zamówiłem i zobaczymy co się będzie działo.
Czy jest szansa dostać jeszcze takie nowe cewki?
0,6 i 2,2k .. Możesz rzucić okiem czy u nich jest taka, która by mi podpasowała? https://allegro.pl/oferta/dze-cewka-zapl...
Co ma ciśnienie do szarpań, napiszesz? Zazwyczaj padała cewka zapłonowa (jest w aparacie), dostawała ulotów.
Witam Moim problemem jest brak iskry w Honda Civic 92r 1.5. Cewka na sprawna, na przemiennikach magnetycznych wałku rozrządu które znajdują sie w aparacie jest 300 Ω czyli sprawne. Jak sprawdzić moduł?? Co jeszcze może być przyczyną??
A jaka rezyzystacje powinna mieć cewka zapłonowa bo mi pokazuje 1,5
i cewkę zapłonowa Rozumiem, że to cewka wewnątrz aparatu zapłonowego? W nim masz jeszcze moduł zapłonowy i czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź, czy dochodzi napięcie na cewkę zapłonową. Sprawdź bezpiecznik F44. Sprawdź kody błędu - diagnostyka komputerowa lub poprzez zwarcie pinów (nie wiem jaką masz dokładnie wersję). Podaj dokładnie kod silnika.
Spinacz , wiesz jak tam realizowane jest sterowanie modułu zapłonu? Do tematu ; co z tą żarówką , nie masz zasilania na cewkę WN? czy nią sprawdzasz kluczowanie cewki?
Witam! Łączenie cewek w których indukuje się napięcie zmienne nie jest sprawą prostą: idealnie, gdy w każdej z nich indukowało się takie samo napięcie i W TEJ SAMEj FAZIE, wówczas można je łączyć równolegle, bez obawy, że cewki będą się "odejmować", lub będą "pracować na zwarcie". Fazy będą przesunięte, jeśli maksimum zmiany strumienia magnetycznego...
Tam jest moduł typu CDI? Proszę o szczegółowe dane tego motocykla, rok produkcji, schemat. Jeśli jest typu CDI, należałoby sprawdzić czy czasami na któryś z pinów modułu nie przychodzi napięcie stałe z akumulatora (po stacyjce). Przy CDI bez powodu moduły nie stawiają w płomieniach. Poza tym do sprawdzenia wyłączniki zapłonu oraz cewka zasilająca na...
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Z modułu "prąd" nie wyjdzie na cewkę, jeśli nie będzie miał sygnału z impulsatora/ czujnika wału. Zacznij od sprawdzenia tego elementu, instalacji łączącej jego z modułem.
W jakim zakresie powinno być napięcie wychodzące z tej cewki?
cewka wymieniona i problem rozwiązany. dziękuję wszystkim za porady, pozdrawiam.
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
Sprawdź czujnik położenia wału, a później cewki.
Czerwony kluczyk jest do dopisania kluczyków. Kontrolka mówi o nie wyłączonym imo. Fakt źle skojarzyłem moduł i cewkę.
czy świece ze złą dobraną ciepłotą mogą prowadzić do przegrzewania się cewki?
Czy w tej sytuacji będzie iskra bo jest raz niebieska a raz biała . Wcześniej aparat był w oleju bo miało jakiś wpływ . Jak wogule sprawdzić bez omomierza cewkę czy jest taka możliwość . Proszę o odpowiedz
czujnik o którym mówisz a ja myślę to w hondzie nie występuje a w fiatach wystarczy pod cewkę bezpośrednio podłączyć dobrą świece z masą i przy kręceniu silnikiem sprawdzić czy iskrę daje z czujnikiem halla to wyższy stopień majsterkowicza miernikiem można spalić czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem www.fanscars.pl Występuje występuje. Też z nim...
Może cewka podwójna od fiata 126p, tu masz zapłon z przerywaczem a cewka z fiacika ma mniejszą oporność ale za to napięcie instalacji to 6V, powinno to działać. Obejrzyj instalację dokładnie bo to może być jej wina, jakieś skorodowane styki i na niskich obrotach bez ładowania zaczyna brakować prądu aby cewka się właściwie naładowała. Popraw masę na...
Jest to przekaźnik pompy paliwa,wyjmujesz, przelutowujesz, w 99% pomaga. Ewentualnie cewka
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Czym zasilasz komputer?[/quote] Niestety nie do końca rozumiem... Na dzień dzisiejszy samochód pozostawił u elektryka, w sobotę będę wiedział więcej. Słyszałem również o podobnych problemach i była to wina cewki.
no wlasnie przy civicach jest taki problem ze jak sie nagrzeje to pozniej palic nie chce, slyszalem ze to wina cewki.
Witam! Witam! Mam do przewinięcia cewki w motocyklu Honda XR 600, tzn stare cewki (uzwojenia) mają przebicie. Teraz moje pytanie, czy da sie to samemu przewijać czy może lepiej odpuscic? Kto by mi to dobrze i tanio zrobił? Tzn, tak że po naprawie montując to w motocyklu tą część uznaje za na 100% sprawną. Czy dawać to pierwszym lepszym znawcą co robią...
Nie podałeś jaką "cewkę" masz na uwadze tj. cewkę WN (moduł), czy cewki w "elektrowni". Czy oryginalna jest instalacja elektryczna, może ktoś namieszał i podmienił podzespoły instalacji. Może uda Ci się sprawdź jakim napięciem zasilana jest cewka WN, a w przypadku, gdy miałeś na uwadze cewki w "elektrowni", to jakie generują napięcie. Dysponując schematem...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Jeśli tak. Sprawdź opory cewek. Producent podaje że cewka powinna stawiać opór rzędu od 7.200-8.800 Ohm.
Sprawdziłem i cewka ładowania nie ma połaczenia z masą.Nie wiem co było powodem uszkodzenia starego regulatora,nawet nie wiem do konca czy jestm on niesprawny :). Regulator Brigsa jest na około 20Amper Panowie jestem zielony z układów ładowania,co sprawdzić żeby wiedzieć co jest uszkodzone ,czy cewka ładowania jest napewno dobra jezeli jest na 2 zóltych...
tyle to i ja wiem Dodano po 5 Jak sprawdzic czy jest walnieta cewka??
Sprawdź filtr powietrza, sondę lambda, może dostaje złą mieszankę w proporcjach.
Cewka - też bym szedł w tym kierunku, lub może sprawdź czy nie ma przebicia na kopułce, wymieniać to raczej na nowe wg mnie.
jaka powinna być szczelina między kołem ? Pomiędzy cewką a kołem włóż szkolny papier techniczny dociśnij cewkę do koła i dokręć.
A skąd mam wziąśc parametry tego przekaźnika żeby kupic nowy? I jaka tam siedzi cewka? Nie wiecei ile taki przekaźnik kosztuje i gdzie go moge kupic?
Co mówią cewki WN?
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
W tym modelu brak opornika do cewki zapłonowj
na początek sprawdź stan oleju, jak go jest za mało to czujnik nie pozwoli odpalić silnika, jeśli oleju jest prawidłowa ilość (po odkręceniu korka na stojącym równo silniku wycieknie troszkę to jest OK, jak nie wycieknie to dolać) jeśli dolanie nie pomoże, odłącz cienki kabelek od cewki tak, żeby z cewki wychodził tylko kabel do świecy, jeśli iskry...
Witam mam motocykl Honda NX 650. Mam z nim problem, Silnik na niskich obrotach chodzi nie równo i czasem gaśnie. Dziwnie też zapala bo raz pali na dotyk a raz nie da się go uruchomić. Postanowiłem sprawdzić jaką iskrę daje cewka. kiedy kręcę rozrusznikiem to w pierwszym momencie pojawia się iskra później ginie i pojawia się kiedy puszczam rozrusznik....
Tu masz na przykładzie Honda - https://importnut.net/msdcoil.htm Zobacz - eBay item number: 161167020638 170768129612 Zamiennik? Sprawdź, czy to podobne - https://intercars.pl/produkty/235129-cew...
Stary , sam juz wiele sprawdziłeś , co sie bedziemy powtarzać. Brak prawidłowego kluczowania cewek - zapytaj sie siebie co kluczuje cewkami i bedziesz miał odpowiedź .
Tomek159-a co ma do braku isktry źle zalożony pasek?Jeżeli tylko napedza wałek rozrządu (a tym samym kręci aparatem) iskra musi być. Repa-czujnik uderzeniowy wyłącza tylko pompe.Iskra będzie w najlepsze. Sprawdzić czy slychać odgłos wtryskiwaczy.Jeżeli tak,to czujniki reluktancyjne ( w aparacie ) sprawne,aparat się obraca,sterownik PGM-FI żyje. Problem...
kumpel w accordzie miał taki sam problem albo podobny i była walnięta cewka zapłonowa. Też 1,8 vtec. a jak z układem zapłonowym. świece przewody?a hola tam chyba są cewki indywidualne. sprawdź ukł. zapłonowy
witam Tam nie ma szczotek , tylko cewka od ktorej odchodza 3 przewody , . Cewka wchodzi do srodka wirujacego magnesu. Ale sa kola zebate laczace rozrusznik z walem na ktorym jest osadzone kolo zebate
Iskra jest losowa czy w rytm cewki zasilającej co by oznaczało zwarcie w instalacji lub magnecie. Przy zwartej cewce impulsatora też jest iskra?
Miernik, albo nawet przewód z żarówką w rękę i sprawdzaj, gdzie jest, a gdzie już nie ma zasilania. Kluczowe punkty - stacyjka, przekaźnik rozrusznika, cewka... Miernikiem sprawdź, czy obwody nie są uszkodzone. To stary pojazd, bez wyszukanej elektroniki, więc sprawa nie jest trudna. Poszukaj schematu i do dzieła.
Witam, stałem sie nabywcą silnika do Hondy CM250 z rozrusznikiem. Jednak nie mam do niego instalacji. Dostalem moduł cewkę itd. Chciałbym zrobić instalacje na krótko żeby go odpalić. Moduł 4 + 3 piny cewka 1 przewód zasilający + masa z cewki. Jak to podłączyć ze sobą żeby odpalić? Z góry dzięki za info. Pozdr https://obrazki.elektroda.pl/9542678200_...
Po wymianie modułu zapłonowego na dedykowany zamiennik (oryginał się uszkodził) spalila się cewka zasilająca moduł. Cewka była również zamiennikiem. Była wymieniona przez zła diagnozę. Po włożeniu oryginalnej cewki, po przejechaniu kilkuset metrów znów jest bardzo gorąca i prawdopodobnie szybko się spali. Nic nie daje zamiana modułu na inny, tak samo...
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Witam. Również mam problem z iskra tylko w xr400 bez rozrusznika.Na samym kopie udaje mi sie wygenerować max 35V na cewce która idzie bezpośrednio do CDI. Serwisowa mówi że powinno być min. 100V. Moje pomiary na schemacie. Udało Ci się naprawić iskre? https://obrazki.elektroda.pl/6908144500_... Szkoda ze w serwisowce nie podaja wartości...
Przekaźników Siemensa to w Prelude nie było. Jeśli to immobiliser, to odłączenie go, mogło spowodować rozłączenie układów elektrycznych. Jaki masz kluczyk do niego? Sprawdź, czy przy stacyjce masz cewkę. '96 to ostatni rok produkcji. Immo mógł być już w standardzie. Spytaj się na hondaprelude.pl
Pod maska w boxie masz 3 przekazniki. Gorny lewy jest od kompresora.
być może tak mała rezystancja ma być, może tego drutu jest tak mało wymień ten kondensator, ustaw przerwę (jakąkolwiek na początek aby tylko krzywka rozwierała przerywacz) i złóż to załóż magneto i poszarp i sprawdź czy jest iskla jak nie to kup sobie cewkę elektroniczną bezprzerywaczową, zapewne takie są w nowszych wersjach tego silnika, w Briggsach...
Witam-gdzie można kupić cewkę zaplonową do silnika hondy GCV 13 (kosiarka) -Dziękuję
Podmień cewkę zapłonową.
Kolego posprawdzaj dokładnie przewody elektryczne, w szczególności na przerwanie. Jeśli rozrusznik działa podpięty na "ostro", to szukaj usterki poczynając od stacyjki, po przewodach do przekaźnika i rozrusznika. Wskazany na fotce przekaźnik jest rozbieralny, więc rozbierz go, oceń stan styków i sprawdź omomierzem cewkę. W razie jego uszkodzenia można...
cewka honda honda cewka sprawdzić impulsator honda
hasło sterowniku instrukcja serwisowa ariston niemieckie kolumny
robot humanoidalny robot humanoidalny
Spalanie w silniku Deutz V10: analiza i czynniki Błąd A10 w kotle Beretta Exclusive - przyczyny i rozwiązania