Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Odkopie temat: sprawdzając cewkę omomierzem: badam rezystencje miedzy szpikulcem a rdzeniem i miedzy kabelkiem wyprowadzonym na przerywacz a rdzeniem? Czy te rezystencje mają być zbliżone? Czy maja się diametralnie różnic wartościami? Domyślam się ze jeśli przyrząd nie wykaże oporu to uzwojenie jest przerwane tak? Proszę o pomoc, gdyż mam parę cewek...
Wiem. Tylko, że cewka nie ma żadnego oznaczenia przez co nie można znaleźć specyfikacji technicznej i nie da się porównać wartości rezystancji uzwojeń. Czy ma ktoś może jakiś pomysł?
Dzięki za pomoc w dobraniu cewki, ale udało mi sie załatwić taka sama wiec nie mam co kombinować :) Mam jeszcze dwa pytania : Czy w jakiś sposób można sprawdzić moduł zapłonowy ?? Bo pojawił sie kolejny problem: mianowicie po odpaleniu motocykl po chwili gaśnie, wcześniej przy schodzeniu z obrotów dziwnie się zachowywał. Po odpaleniu zawsze chodzi w...
Witam, Panowie jak w temacie czy jest możliwość sprawdzenia czy cewka zapłonowa od motorynki jest sprawna za pomocą miernika elektronicznego z marketu za 15zł? pozdrawiam
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
W moim motorku jest akumulator i służyu on jedeynie do kierunkowskazów, poświetlania tarczy licznika i klaksona, akumulator w żaden sposub nie jest połączony z układem zapłonowym ma tylko swoją cewkę ładowania. No i załuzmy że chce sprawdzić czy mój akumulator jest ładowany to czy gdy go odłącze od kabli to na tych kablach będzie jakieś napięcie??????...
Witam. Nie chcę zaśmiecać innego tematu który założyłem więc założyłem nowy dotyczący konkretnie jednej sprawy. czy jest możliwość sprawdzenia czy cewki są sprawne bez jakiś specjalistycznych narzędzi. Problem w tym że motor stracił iskrę. Na początek sprawdziłem uzwojenie pierwotne które mierzyłem na pinach cewki. przy mierniku ustawionym na 200Ω...
Witaam. Postanowiłem złożyć komarka z cześci któe plątały mi sie po garażu i mam problem z cewką zapłonową. Mianowicie na początku była łądna iskra ale po wkreceniu swiecy silnik sie nie odzywał chociaż swieca była mokra. Włozyłem inna stara cewke i na niej raz była iskra raz nie. Po czym włozyłem poprzednia cewke ale juz nie było w ogóle iskry. Młoteczek...
Witam, mam pytanie: jak sprawdzić cewkę w WSK 125 i jakie wartości omów są prawidłowe dla tej cewki? Chciałbym również sprawdzić, czy cewka ma "przebicie na masę". Jak to zrobić? AI: Czy cewka, którą chcesz sprawdzić, jest oryginalna od WSK 125, czy może to jakiś zamiennik lub cewka z innego modelu? Oryginalna AI: Czy masz do dyspozycji multimetr i...
witam, mógłby ktos wytłumaczyć jak badać dokładnie rezystancje ,co ona daje i ile powinna wynosić podobnie badanie w poszukiwaniu przebicia na cewkach. wiem tyle że przy badaniu rezystancji ustawia się miernik na 200 omów i co dalej? chodzi mi głównie o cewki odpowiedzialne za ładowanie aku+ światła bo z tym mam problem, ile omów powinno tam być podobnie...
Witam. Zakupiłem Kawasaki zxr 750 nie na chodzie. Po małych oględzinach stwierdziłem że prawdopodobnie walnięte są cewki. Ponieważ prąd dochodzi do nich lecz nie wychodzi. Jak sprawdzić czy to faktycznie to i czy można sprawdzić na jakimś zamienniku. Mało części dostępnych no i ceny. I czy można naprawić takie cewki?.
Witam. Może zainteresuje Ciebie takie rozwiązanie, zamiast trafo_powielacza można użyć cewki zapłonowej od motocykla lub auta. Pozdrawiam
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
cześć Czy jest możliwe zrobienie sobie świecacego przewodu cewki zapłonowej do motocykla oczywiście w domowy sposób czekam na pomoc :) Widziałem coś takiego w telewizji. Najlepiej jest zrobić neon argonowy, ale to jest bardzo trudne do zrobienia w warunkach amatorskich. Można jeszcze wykorzystać do tego celu palnik błyskowy.
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Dzień dobry Mam problem z cewką zapłonową do motocykla Yamaha SR125, rok 1996. Udało mi się kupić cewkę zapłonową ale jak się okazało do modelu z roku 1997. Oryginalna cewka z 1996 ma dwa przewody wychodzące z niej. W instalacji motocykla z wiązki wychodzi wtyczka z dwoma pinami. Po wpięciu miernika pomiędzy masę a pin 1 i pin 2 pokazuje się napięcie...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Witam, Znajomy ma uszkodzoną cewkę zapłonową w motocyklu Daelim VC 125 jak na zdjęciu (numery już nieczytelne). Czy będzie pasować np: "Cewka zapłonowa metalowa fajka 152QMI/157QMJ (GY6 125-150) 4T" ? Wygląda podobnie, może ktoś ma doświadczenie z tym maszynami. pozdrawiam
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
"Przy okazji czy lepiej nieco dopłacić i wybrać droższy model? Hantek vs RIGOL. " Marzyłem od zawsze o oscyloskopie, choć nie jestem elektronikiem. Taka pasja tylko. Kiedyś przez krótki czas miałem Oscylograf z lat 50-60 z wojska. Hantek posiada generator, ale jako laik zapytam, czy nie wystarczy mi generator (program SineGen na PC) który co prawda...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
w tym schemacie jak widze wykorzystano cewkę zapłonowa czyli dalej ten sam element ,który to z kolei jest podejrzany przez karollo_r ze jest uszkodzony jaki to ma sens. przy sprawnej cewce zapłonowej motocykl powinien zapalać z "pierwszego kopa", ale może z innej strony jakie są objawy tego złego zapalania bo o to chyba walczymy i ten problem ma byc...
Zgodnie z instrukcją obsługi w tym quadzie znajduje się zapłon typu TCI, więc żadna cewka od zwykłego quada z jednym konektorem na zapłon CDI nie podejdzie. Nie wiem czy gdzieś są dostępne chińskie cewki pod TCI. Najprościej będzie poszukać używanej cewki zapłonowej od japońskiego motocykla i dopasować na mocowania, z tym że zazwyczaj w czterocylindrowych...
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Pomysł elektrycznego pastucha "na cewce zapłonowej" raczej odkrywczy nie jest. Widywałem takowe, fabryczne, w latach siedemdziesiątych. wtedy oczywiście cewki zapłonowe były duże, w aluminiowym kubełku, ale spełniały z powodzeniem swoje zadanie w samochodach, motocyklach jak i pastuchach elektrycznych.
Jakiej znowu iskry? Układ ma wyjście napięciowe a nie prądowe, jego obciążalność jest żadna. Sądząc po temacie, próbujesz zrobić układ do sterowania cewką zapłonową z motocykla (6V)... cewkę kluczuje się od strony masy, a nie zasilania. Przestudiowałem twój dorobek na forum i widzę, że masz poważne braki w zakresie podstaw elektroniki czy nawet fizyki...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Dzień dobry, spróbuję z 2 podejściem, gdyż za pierwszym razem wytknięto mi powtórne pytanie o układ ne555, a nie o to mi chodziło. A konkretniej, czy w układzie z obrazka w punkcie pomiędzy rezystorem 4,7k a kolektorem tranzystora uzyskam sygnał prostokątny w zakresie 0-5V odpowiadający ilości impulsów wytwarzanych przez cewkę zapłonową motocykla? Wg...
nic prostrzego uklad ktorego szukasz to cewka zaplonowa wez cewke z szmochodu jakas mala albo z motocykla podlaczasz 12 i przetywasz obwod 12 v i masz na wyjsciu iskre tylko mase swiecy musisz podpiac bo standardzowo swieca ma ase z samochodu
Chyba najprościej wykorzystać albo cewkę zapłonową z samochodu lub motocykla lub transformator wysokiego napięcia ze starego telewizora czy też monitora(kineskopowego) Jeżeli takie opcje odpadną, nawijasz na rdzeniu ferrytowym ok 50zw drutu Φ 0,5 dobrze izolujesz i na to ile wejdzie(bez przesady) ok 1000-2000zw drutu jak najcieńszego(0,1mm).
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
Zależy o jakich cewkach zapłonowych mówisz. Klasyczne „cewki butelkowe” lub takie z suchym rdzeniem — stosowane do lat '90. Kapturek gumowy dodatkowo chronił przed wilgocią i ryzykiem przebicia. W latach '90 pojawiły się cewki zapłonowe z wbudowanym modułem zapłonowym, a dokładniej kluczem tranzystorowym sterowanym przez ECU. Były też stosowane zwykłe...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
cewka zapłonowy motocykl obrotomierz cewka zapłonowy motocykl rezystancja cewka zapłonowy motocykl
volvo silnika ładowarka makita migają diody instrukcja blaupunkt polsku
suszarka samsung suszarka samsung
Łucznik Ewa II – pokrętło wyboru ściegu: naprawa, objawy usterki, czyszczenie Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka?