Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!! Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie...
Problem jest taki że mechanikowi trzeba zapłacić. A ze zmierzeniem potencjometru sobie poradzę. I po to moje pytanie czy jest tam jakiś układ elektroniczny czy to zwykly potencjometr. Z dostępem do niego nie jest źle więc i wymienię go sam jak bedzie trzeba. I tu moje drugie pytanie czy można zastapic go czujnikiem o innym numerze. To chyba logiczne...
Oba te systemy ze sobą współpracują, jednak wykorzystują inne grupy czujników, elementy wykonawcze są takie same (czyli pompa ABS) ale ESP ma np czujnik kąta skrętu kierownicy i czujniki przyspieszenia bocznego, więc trzeba podłączyć się do SD i sprawdzić jakie ma błędy, stawiam na ten pierwszy czujnik.
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu podłącz Vag uruchom silnik. Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obrotyn te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Pozdrawiam
Widze pełna desperację. Proponuje sprawdzić na Vagu wartość konta skrętu jego wartosć posina byc bliska zeru jesli bedzie to 360 stopni w plusie badz w minusie nie ma szans na to by czujnik przeszedł kalibrację w takim przypadku trzeba ręczniu ustawić czujnik na "0" a nastepnie dołozyc taśme Airbag by była ustawiona na środku.
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
No niby tak, tyle że jeśli od razu masz błąd, to sam czujnik i/lub jego podłączenie jest problemem, a nie złożenie. Kilka a-klas które robiłem z tym problemem, w większości brak połączenia, jeden czujnik trafił się uszkodzony, ale to skakał pomiar kąta. Fakt, nigdy nie miałem okazji go rozbierać, więc nie powiem na jakiej podstawie orientuje się w położeniu...
Kolega Ryszard ma jedną odpowiedź na wszelkie bolączki związane ze skuterami i wózkami Meyra - programator SP1, a to, że sterownik ulegnie rozprogramowaniu jest tak prawdopodobne, że w tym m-cu 3 razy pod rząd wygram w totka. Życzyłbym sobie :) Nie wiem jak to w wózkach Meyry, ale w skuterach Cityliner w podwoziu jest tzw czujnik skrętu, takie małe...
Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem w czasie kręcenia kierownicą. Podłączałem KTS-a, CDIF-a, VAGA...
Witam. Mam problem z Golfem Plus a dokładniej z czujnikiem kąta skrętu kierownicy. Po podłączeniu komputera pokazuje błąd "czujnik dźwigni regulacyjnej brak komunikacji". Diagnozowane autocom 2020. Błąd ten widnieje w sterowniku wspomagania kierownicy i ABS. Na desce rozdzielczej świeci się żółta kontrolka kierownicy i ESP. Czujnik został wymieniony...
Cześć, mam mercedesa W245 180 CDI 2007 r. Auto podczas jazdy w losowych momentach komunikuje błąd czujnika ESP (ESP unoperative + runflat indicator unoperative). Kilka dni/kilkaset kilometrów potrafi być w porządku, po czym wyskakuje błąd. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym opaleniu błędu nie ma i tak w kółko. Podjechałem na diagnostykę, wyszedł błąd...
Jeśli rozrusznik nie kręci mimo pozornie naładowanego akumulatora, sprawdziłbym akumulator (prąd rozruchu - w jakimś punkcie sprzedającym/serwisującym akumulatory) lub spróbował uruchomić silnik na innym akumulatorze. Jeśli odpali, od razu sprawdzić napięcie ładowania przy niskich i wysokich obrotach silnika - spotkałem się bowiem z przypadkiem Fabii...
Witam. Mam problem z laguną 2 2002 r a dokładnie z ESP i ABS temat zamieściłem na forum laguny, ale nikt mi nic nie podpowiedział może tutaj się uda ok może zacznę o początku żeby nakreślić pełny obraz sytuacji. Od jakiegoś czasu ciągle świeci mi kontrolka esp+ servis+ abs. Podłączyłem kompa program ddt2000 i zobaczyłem że nie mam wartości z czujnika...
Witam. Problem polega na tym, iż w aucie Opel Meriva gdy odpale auto i przekręce kierownice wyrzuca na desce kontrole trakcji. Wyczytałem na internecie iż uszkodzony może być czujnik skrętu kierownicy. Problem zaczął się gdy rozładował się akumulator do zera i teraz po nałądowaniu oto taki problem jest. Czy takim przewodem https://allegro.pl/oferta/kabel-interfej...
czujnik skrętu jest w budowany w przełączniku liczy ilość skrętów w kierownicy czujnik magnetyczny Proste w ustawieniu jak skręca kierownicą w lewo lub prawo na włączonym silniku jak zaświeci się ESP trzeba w przeciwnym kierunku cofnąć . i sprawdzić . Naprawiłem sam i wszytko działa bez problemu Tomasz .....
Kontrolkę na liczniku mam, rozebrałem tunel żeby sprawdzić czy jest czujnik przyspieszenia. Na wysokości dźwigni hamulca ręcznego a też pod dźwignią zmiany biegów go nie ma.Tam powinien być jak na zdjęciu co znalazłem? W programowaniu chodzi o czujnik YRS (Czujnik momentu odchylającego)? Pompę abs mam taką jak na zdjęciu Dobrze dedukuję że nie ma ESP?...
Posiadam citroena ds3, 1.6 hdi z 2013, przekładka z anglika w którym nie działa esp. Auto wyrzuca w sterowniku esp dwa błędy : U1321 defekt działania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym, U1121 Błąd braku komunikacji z kalkulatorem elektrycznego wspomagania kierownicy. W module wspomagania kierownicy interfejs w zakładce kąta skrętu podaje...
Co oznacza error l202 w wózku elektrycznym linde (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Kod błędu L202 w wózkach elektrycznych Linde jest powiązany z układem napędowym bądź sterowaniem wózka. Według informacji dostępnych online najczęściej wskazuje on na problem z czujnikiem temperatury silnika trakcyjnego lub zakłócenia w jego układzie...
Czujnik kąta skrętu kierownicy wykrywa błąd przy odchyleniu powyżej 5 stopni podczas jazdy na wprost. Pierwsze proponuje sprawdzić geometrie następnie wykonać kalibracje czujnika kąta skrętu ;)
Dzisiaj dostałem taśme airbag, a więc wymontowałem starą i zamontowałem nową. Tak jak się domyślałem przyczyna tkwiła właśnie w tej części, była ona ewidentnie zerwana, zółta kropka w ogóle nie wchodziła na swoje miejsce oraz można było kręcić w kółko nie czując żadnego oporu. Ktoś to to montował najwidoczniej nie miał o tym pojęcia i zerwał bo nie...
Na początku to ustaw zwijak w oczku. Zobacz jakie masz kodowanie w tej chwili, podejrzewam że 00000 czyli musisz wykonać procedurę: 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu] 5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001 [powinno wyświetlić czujnik skrętu...
Witam koledzy, przychodzę z problemem z ABS w mojej lagunie 2 2002r 1.9dci 120km (F9K) Otóż około 3 miesiące temu wymieniałem tarcze, zaciski tył oraz linki ręcznego regulacja. Od tamtego czasu świeciły się kontrolki ABS/ESP/SERV/STOP oraz kontrolka od ręcznego. Po przewertowaniu internetu stwierdziłem, że to wina złej zbieżności, do wymiany miałem...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Problem z ABS zniknie po rozwiązaniu problemu z czujnikiem skrętu. Czy możesz wejść w sterownik i sprawdzić czy rzuca jakimiś błędami? Czasami problem z tym modułem jest taki, że VCDS za nie poradzi sobie z tym i trzeba użyć VASa. Sam miałem kilka razy takie przypadkiem, że standardowa procedura kalibracji oraz VCDS nie dawały rady i dopiero po podpięciu...
Odświeżam ,jest sposób żeby sprawdzić czujnik kąta skrętu 1k0 959 654 /mam trzeci już czujnik ,w blokach pomiarowych nic się nie zmienia trzeba go adaptować ? standardowa procedura nie idzie Z góry dzięki pozdr Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl Control Module Part Number: 1K0 907 379 K Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0104...
Jeżeli kierownica nie jest na wprost i czujnik pokazuje 20 stopni skrętu podczas jazdy prosto, to normalne, że ESP się wywali. Napraw to i będzie OK.
Musisz przeprowadzić adaptację czujnika. Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie czujnika kąta skrętu] 5. 04 Nastawy podstawowe, kanał 001...
A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
Pod Vaga podłączam dopiero 28 czerwca ( wcześniej brak terminów). Także mam jeszcze parę dni na dokonanie oględzin we własnym zakresie. Wiadomo jak to jest w servisie - lepiej wiedzieć wcześniej co jest grane i wszystko samemu sprawdzić, bowiem sevis Plichty kasuje jak za "zboże". Dlatego zadałem pytanie o bezpieczniki :| Z ostatniej chwili: Aby sprawdzić...
Nie tu problem, problemem są zanieczyszczenia. Jeden komplet nie widzi przerwy. Sam kiedyś pół dnia spędziłem na tym. Co do ustawienia, nie podpowiem, rozbieralem celowo i poznaczyłem.
Koledzy mam problem z wspomaganiem w fabii którą niedawno kupiłem. Od początku były problemy, bo raz wspomaganie było a raz nie. Jak nie było to wystarczyło wyłaczyć i włączyć silnik i wracało. Ponadto zauważyłem że wspomaganie raz było bardzo czułe a raz takie bardziej siłowe. Dodatkowo pompa wspomagania dość głośno pracowała i mimo naprawianego alternatora...
Czy masz ESP?
Od "zapoznania się z informacjami" autko się nie naprawi... Reasumując - to może być problem z silnikiem wspomagania, centralką, czujnikiem skrętu albo ostatecznie kiepskie zasilanie. O ile przekaźniki silnika i jakąś nie łączącą masę można naprawić samemu, to w przypadku centralki - wymiana, czujnik skrętu - najlepiej dać do warsztatu. Odnośnie silnika...
(at)adam7009 Nowy sterownik był z auta z innym silnikiem, z automatem. Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 8E0-910-517.clb Oznaczenie elementu SW: 8E0 910 517 D HW: 8E0 614 517 AK Komponent: ESP8 front H05 0120 Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: 00000000000000 Kodowanie: 0004402 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 VCID: 285F4DA79BF312CFA7-807C 5 - ilosc...
(...) blemy (bez ogólników proszę). Dodatkowe informacje: samochód wydaje się jeździć normalnie (jak zwykle); kontrolki 1-3 pojawiły się w trakcie spokojnej jazdy i po jakimś czasie zgasły, by po niedługim czasie (kiedy auto stało z wyłączonym silnikiem i ponownie ruszyło w drogę) zapalić się znów - na stałe. Dziękuję za dostarczenie dodatkowych informacji....
pewnie 3166
raczej 0691
Unterbrechung / Kurzschluß -przerwa/zwarcie
Kasowałeś, nie kasowałeś? Czujnik kąta skrętu trzeba zrobić inicjalizację, wysypał sie np po rozpięciu klemy albo po wymianie, albo coś źle złożone i inicjalizacja nie pomoże. Poduszki posprawdzać wtyczki, podłożyć na test opornik albo sprawdzić czy zmienia się status błędu ze zwarcia na przerwę po odłączeniu wtyczki. Komunikacja Can do sprawdzenia...
Post typowego Rysia z Klanu - "Zepsuło mi się auto co mam robić?" Zlituję się ale istnieje coś takiego jak wujek google i opcja szukaj nawet na Elektroda.pl Nie zdziwię się jak kolega zapyta jak zrobić nastawy podstawowe 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) 00778 - Czujnik kąta skrętu (G85) Możliwe przyczyny Czujnik kąta skrętu (G85) Ustawienie podstawowe...
Skoro czujnik skrętu pozwala się skalibrować, to raczej jest OK, czy jednak się mylę? Mylisz się. W momencie kalibracji koła masz na wprost, więc w tym momencie czujnik działa i wartości odczytywane są poprawnie, ale w chwili skrętu czujnik pokazuje jakieś dziwne wartości i wywala błąd, co skutkuje utratą wspomagania.
Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju...
montowałem kilka i nigdy jeśli nie było na żółtym nie grało ale raz miałem taki problem więc włożyłem do auta i próbuje kropka na żółtym krece w lewo w prawo i tasma nie poszła czemu niewiem spróbuj może sie uda
Witam Aby sprawdzić czujnik skrętu musisz podłącz Vag uruchomić silnik. Wybierasz Blok 44/08/02 Pozycja 1 pokazuje obroty pompy 1200-1300 Gdy będziesz krecił kierownicą obroty te powinny wzrosnąć do ~3000 jezeli nie wzrosna to masz czujnik skrętu uszkpodzony Czujnik ten znajduje się na przekładni kierowniczej .Aby się do niego dostać należy zdemontować...
wczoraj zrobiłem to: --> to z forum o podobnym temacie, moje auto: 1,9 TDI 130KM AVF tiptronic "Musisz przeprowadzić adaptację czujnika. Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09557 <--...
Wejdź w parametry Torgue Sensor.Powyżej np.+- 0,30 nM może sama skręcać(ściągać).
ECU silnika wysyla info o momencie obrotowym i mocy do modulu ABS (kontroli trakcji). Jezeli wartosci skacza to wylacza sie kontrola. Glownym powodem tego sa wtryski, bo z ich dawkowan jest wyliczana wartosc mocy/momentu dla ABS.
Ty sobie chyba żarty robisz. VAG, słowo adresowe 44 ( pomoc w kierowaniu) funkcja 01 i pokaże czy lenkhilfe koyo czy lenkhilfe TRW
Wczoraj grzebałem dalej z tym wspomaganiem, wykręciłem czujnik z kolumny i zmostkowałem " na krótko długim kablem ;) " kolumne z tym malutkim łożyskiem na czujniku i powiem wam że działa normalnie, tzn w zależności jak kręci sie czujnikiem kierownica reaguje prawidłowo kręcąc sie w prawo lub w lewo. Dotyczy się to obu czujników i obu sterowników czyli...
Z diodą odbiorczą jest już gorzej... skoro nie ma się nic do stracenia, można spróbować z diodą z myszki ale w tej sytuacji wymieniłbym obydwie fotodiody, jak i diody nadawcze (w myszce są również dwa komplety). Niestety nikt nie pokazał jak wygląda pierścień enkodera współpracujący z tymi bramkami optycznymi. Fotodioda odbiorcza to tak naprawdę dwie...
Były różne pedały, z dodatkowym kablem od wyłącznika lub bez dodatkowego kabla. W wielu przypadkach przełącznik działa tylko mechanicznie, po pokonaniu oporu rezystancja zmienia się o ponad 100% normalnego działania. Czujnik skrętu kierownicy wbudowany jest w przełącznik zespolony, idzie do niego dodatkowa sześcio stykowa czarna wtyczka. Czujnik skrętu...
Witaj Ruszyłem z tematem i naprawa przeszła pomyślnie. Wszystko działa. Zakupiłem wcześniej czujnik kąta skrętu i gdy przyszły cieplejsze dni wziąłem się za robotę. Opiszę to jak najbardziej szczegółowo jak to zrobiłem. Najpierw przygotowałem potrzebne narzędzia i zapakowałem je do bagażnika. Potem pojechałem w takie miejsce które jest równe, płaskie...
Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Sytuacja identyczna jak u kolegi wyżej. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem. Podłączałem KTS-a, CDIF-a,...
romfar mam pytanie co ty chcesz naprawić bo w tym chaosie nie wiem co napisać? I po co zmieniasz czujnik skrętu skoro nie było odczytu kąta, lub faultu skojarzonego, który też może powstać od bezrozumnego grzebania przy kierownicy.
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) chociaz w centr zesp elektr 09 i canie 19 wywala bład braku komunikacji...
Jak czujnik lutowany to kalibracji nie zrobisz, wymienialem tego trochę i zawsze była zabawa z ustawieniem czujnika na ośce kolumny. Opis wyżej jest ok. Trzeba naprawdę dużo cierpliwości. Do tego występują dwa rodzaje czujnika jeden do wersji z esp i drugi bez. Wersja z esp to zintegrowany czujnik skrętu z czujnikiem momentu. Czujnik skrętu da się kalibrować,...
To zrób tak: 1. na wszelki wypadek sprawdz kable od akumulatora (+) - mocowanie na rozruszniku i (-) do masy, pewnie też masz dodatkowy - masa do silnika - to nigdy nie zaszkodzi 2. jeśli sie nie mylę to tam masz taki trójkąt bermudzki: maglownica z czujnikiem skrętu, pompa wspomagania, ESP i moduł CIM w kierownicy (ten z immo i kierunkami). Między...
Witam, Mam Panowie problem samochód to VW Touran 1.9 TDi, Kod silnika BCE, 77kw. Otóż od momentu zakupu paliła się kontrolka ESP, problem był po stronie pompy ABS, ostatnio udało mi się załatwić pompę o takim samym nr, oznaczeniu. Po wymianie i adaptacji pojawił się błąd "żółta kierownica" nadesce, po próbowałem już chyba wszystkiego adaptacji poprzez...
Cóż... proponuję podpiąć VAG-a i sprawdzić 44/08/02 tam znajdziesz kąt skrętu oraz obroty auta i pompy... jeżeli będziesz miał uszkodzony czujnik kąta skrętu, to nie będziesz miał odczytu... następna sprawa, że nie będzie on regulował ciśnieniem samej pomy, czyli zamiast 3000obr. pompy podczas skręcania, będziesz miał tyle co na biegu jałowym.... NAJWAŻNIEJSZE......
a skąd wiesz że trzeba wymieniać wszystko ? może poszedł tylko czujnik skrętu ?
Czujnik pewnie wyszedł poza zakres i się zablokował. Miałem to samo , dopiero wymiana czujnika pomogła..
Co do podgrzewacza musisz sprawdzić ze schematem. Poszukaj pod kierownicą, sprawdź też czy czujnik kąta skrętu jest zgodny z autem. Czujnik położenia wzdłużnego znajdziesz na podłodze.
Auto sprowadzone, pewnie będzie uszkodzony. Zwijak używka ok.100zł. Nowy zamiennik 60
Ten czujnik się kalibruje interfacem z firmowym oprogramowaniem (czyli nie takim zwykłym ELM327 z uniwersalnym softem). Pewnie po zmianie centralki należy to zrobić. Kolejna rzecz to można przy składaniu i rozkładaniu obrócić kierownicę o 360 stopni - może to jest problem? No i jeszcze pozostaje samo uszkodzenie czujnika. Spróbowałbym połączyć się interfacem...
Witam. Auto e65 730d rok 2005 lift. W aucie była demontowana i montowana przekładnia kierownicza po naprawie. Po montażu świeciła się kontrolka trakcji. Został więc dopasowany czujnik kąta skrętu ( był błąd 5ef4 - czujnik.kata skrętu-błąd wewnętrzny ) . Ustawiona geometria. Po odpaleniu wszystko działa dobrze. Dopiero po przekręceniu kierownicą od lewej...
Witam, podłączę się pod temat. Mam Opla Vivaro 2.5 CDTI G9U 630 146 KM 2010 rok i mam bardzo podobny problem, chociaż u mnie inspekcję da się normalnie skasować. Natomiast CLIP po teście kalkulatorów wyrzuca dokładnie taki sam komunikat: NIEPRAWIDŁOWA KONFIGURACJA - (Nie wykryto żadnej komunikacji w sieci multiplexowej, upewnij sie ze jest włączony...
jak raz wyszedł po za zakres to jest na stałe uszkodzony,Albo drugi albo naprawa tego po przez edycję eeprom,
Złącze czujnika skrętu pod kierownicą w sterowniku kolumny.
Dzwonilem przed chwila do ASO, czujnik kąta skrętu kierownicy cos około 1400zł. Zastanawia mnie jak można go sprawdzić aby mieć 100% pewności ze jest wadliwy. Poszukuje tez rozpiski przekaznikow z kabiny.
:arrow: post #7 w tym temacie...
Jedynie jeszcze co możesz sprawdzić to czy diody są zasilane i czy są jakieś impulsy od tych diód .
Pompa była droga prawie 2k, błędów było 11 numerami podobne do tych u góry, niektóre takie same. Pompa kupiona z tymi samymi numerami. Nie trzeba było programować
Tak dokładnie
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Pierwsza myśl to jest zbieżność, jeśli Kolega twierdzi i jest pewny że została ustawiona dobrze to możemy ją wykluczyć chwilowo. Jakie tam jest wspomaganie ? silnik elektryczny na kolumnie kierowniczej czy elektryczno hydrauliczna pompa ? Dorze by było sprawdzić czujnik skrętu bo w jednym i drugim powinien występować, sprawdzić jego parametry na żywo,...
Jeśli chodzi o błąd 0816 to czujnik skrętu kierownicy- zwarcie do masy, nie musi to być usterka spowodowana wypadkiem, bardzo częsta usterka w tym wspomaganiu. Można go sprawdzić w bloku 2, jest tam prędkośc obrotowa silnika pompy, jeśli w czasie kręcenia kierownicą ta wartość nie wzrasta to napewno uwalony jest ten czujnik, nie ma co kupować używek...
więc tak przyprowadziłem z niemieckiego serwisu owe auto było w nim mase usterek elektrycznych i mechanicznych no i ze wszystkim se poradziłem ale został problem abs i esp komputer diagnostyczny pokazuje mi usterke czujnika skrętu no i tu sie zaczyna problem bo zasrane wremachty czyli niemiecki serwis prawdopodobnie ściągały kierownice i mogły coś uwalić...
Proponuję podpiąć się vagiem i sprawdzić czujnik kąta skrętu kierownicy. Może jest problem z taśmą pod kierownicą i dla tego problem z kontrolą trakcji. A to ,że kierownica się nie blokuje to problem dotyczy blokady przy stacyjce. Trzeba zdjąć osłony i sprawdzić blokadę,
w obudowie tasmy jest malutki otworek tam widac chyba biale oznaczenie trybika jak ustawiona jest na wprost
W czujniku skretu. Jest w przełaczniku pod kierownicą. Zdarzają sie awarie nawet na gwarancji.
Dokładnie borykam się z tym samym problemem, mianowicie TECH2 po kolei wywala błąd B1020 oraz U2143 problemem jest świecąca kontrolka trakcji reszta pierdół jest OK, także wskazuje to na czujnik kąta skrętu oraz ABS :( Nie zaczynam od wymiany CIM-a tylko pozostaje sprawdzić mi jeszcze wiązki od abs-u... Ma ktoś inny pomysł gdzie szukać ???
Sprawdź pierw geometrie kół przednich zanim wymienisz CIM i prze kalibruj czujnik skrętu.
To nie ten czujnik obrotów bierze z tego z tyłu, a czujnik skrętu WOM ma znaczenie w czasie kalibracji.
pytanie za 100 punktów gdzie dorwałeś szczotki bo mam ten sam problem
pozwolę sobie się dopisać, ponieważ mam identyczny problem, a nie było podanego chociaż sugerowanego rozwiązania. U mnie A160, ale reszta identyczna. Mam błąd ESP/BAS oraz skrzynie w trybie awaryjnym. Dodatkowo - nie wyświetla się żadna literka na wyświetlaczu. Błędy to MSM: p0600-3 i p0600-5 (błędy komunikacji CAN z FTC i innymi modułami) ESP: C1024...
Pompa wyjęta. Ale nasunęło mi się pytanie. Jak sprawdzić czy czujnik kąta skrętu jest sprawny mam taki https://obrazki.elektroda.pl/2374010700_... pod które piny podpiąć miernik.
Witam, Mam problem z mrugającymi światłami oraz zapalającej się kontrolce wspomagania kierownicy w Fabii 1.9 SDI z 2000 r. Samochód kupiłem kilka dni temu i wczoraj w nocy zauważyłem opisane objawy. Światło w samochodzie mruga w trakcie pracy silnika na biegu jałowym, natomiast kontrolka wsp. kier. zapaliła mi się trzykrotnie po włączeniu wszystkich...
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Spraawdź PW
Jeśli cyrk zaczął się od zrobienia zbieżności, sprawdź w grupie (chyba 7) co pokazuje czujnik kąta skrętu na prosto ustawionej kierownicy. Jeśli pokazuje więcej jak +/- 5*, to może być tak, że sterownik ABS próbuje cały czas naprowadzić auto na prawidłowy tor jazdy dohamowując koło, bo nie "wie" że ma problem z korelacją czujnika przyspieszenia wzdłużnego...
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/st... tu masz opisane ale przed kalibracja dokładnie ustaw zbieznosc kół i przejedz sie kawałek czesto sam sie wtedy kalibruje bez komplikacji
czujnik naprawiony, błąd nie wyskakuje.
Te Merivy mają wadę czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki, siadają sterowniki wiązki w kolumnie kierowniczej koszt wymiany ok.800 zł
Pewnie padł czujnik kąta skrętu (albo kabelki od niego). Wtedy sterownik nie widzi jak szybko kręcisz kierownicą i nie podnosi obrotów elektrycznej pompy wspomagania. Jak wolno kręcąc kierownica jest ok a przy szybkich ruchach stawia opór to masz ten problem. Najlepiej podłączyć pod VAG/VCDS i sprawdzić błędy ewentualnie odczyty modułu wspomagania....
Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
Witam, po roku przerwy postanowiłem wrócić do tematu. Zakupiłem kolejny przełącznik zespolony z Allegro - oczywiście również wadliwy. Czujnik kąta skrętu kier. nie działał. Przy okazji wreszcie z ciekawości rozebrałem swój przełącznik. Dzięki temu mogłem mieć 100% pewność gdzie jest środek taśmy - nie na otworze w okienku lecz na literce "D". Po przestawieniu...
Masz jakieś numery tego czujnika? Na znanym portalu jest oryginał ale 400zł. Wiem gdzie mają podróbki za 280zł.
Witam oto opis jak zaadoptować czujnik skrętu
Sprawdzić błedy, wykasować, jazda próbna, sprawdzić błedy co powróci, sprawdzić, wymienic, za adoptować, skasować błędy, pojezdzić, sprawdzić błędy. Tak w skrócie. "Niedawno zapaliły się kontrolki Abs i Asr (nie działa abs esp asr). Komp pokazuje błąd 778 czujnik kąta skrętu g85 brak sygnału.Nie można usunąć błędu,adaptować czujnika,błąd logowania 40168"...
sprawdzić czujnik skrętu miernikiem sprawdzić czujnik skrętu fabia czujnik skrętu passat
ekspres bosch wyczyść zaparzacz uszczelka drzwi lodówka ariston efekt pamięć usunąć
opornik katalizatora opornik katalizatora
Wskaźnik naładowania pokazuje rozładowanie, czerwona kontrolka świeci Dafi 4,5 kg podumywalkowy - przyczyny przecieku i naprawa