Teraz pytanie czy jak gruszka nie chodzi to po dodaniu gazu do 3tys przewody od intercoolera powinny być twarde Jak gruszka nie zaciąga sztangi to praktycznie nie ma doładowania. Najłatwiej sprawdzić podciśnienia wakuometrem, ale możesz spróbować podać na krótko podciśnienie na gruszkę kawałkiem wężyka bezpośrednio z króćca wakupompy
Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Temat dość długi wiem mi się samemu nie che własnych postów czytać bo są przydługawe, hehe.? No ,nawet za długi ,czytając takie coś trzeba podkręcić mózg. Nie wiem o jakie węże ci chodzi bo jeden pokazujesz wodny a drugi od turbo. Jeszcze raz, jak gruszka zaciągnie do końca, to po dodaniu gazu węże od dolotu mają "puchnąć " i będzie to wyraźnie czuć...
Żeby silnik odpalił, na listwie musi powstać ciśnienie paliwa ponad 2OO atm. Jeżeli jest gruszka do odpowietrzania to nie ma w zbiorniku elektrycznej pompki paliwa, wtedy pompka jest mechaniczna przy pompie WC. Można wtedy przedmuchać przewód od filtra do zbiornika. NAjpierw można sprawdzić czy z układu wtryskowego, w czasie kręcenia rozrusznikiem,...
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Nie rób nic pochopnie. Jak uszkodzisz matrycę nieumiejętnym czyszczeniem to będziesz siedział i płakał. Na allegro masz specjalne zestawy do czyszczenia np. ROTIN Zestaw do czyszczenia matrycy MADE IN POLAND (numer 704248751) Warto się nie spieszyć i zrobić to porządnie. Oto artykuł z forum canona: 1.2 Czyszczenie matrycy Każdy użytkownik cyfrowej lustrzanki...
Wymieniłem cały układ paliwowy w komorze silnika: nowe przewody paliwowe (mocno osadzone, solidnie zaciśnięte), filtr paliwa (nieoryginalny, taki już był, więc pewnie nie bez powodu), gruszkę i zawór zwrotny. Zawór zwrotny kupiłem, bo podejrzewałem, że stary był uszkodzony, ale okazał się sprawny, więc zamontowałem jeden przed pompą, drugi przed filtrem....
Wszystko to na darmo. Wystarczyło sprawdzić czy gruszka zaciąga geometrię do końca. Bo jak zaciąga to masz dwie opcje,albo dziurawy dolot albo uszkodzona turbina.Złap za węża a drugi przygazuje i już wiesz. Pomijamy tutaj celowo EGR i zapchany DPF>
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Tak naprawdę to by wypadało zmierzyć podciśnienie przed N75 i za. Pompka podcisnienia albo podłączyć vacum bezpośrednio do gruchy. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Dokładnie tak,to powinno sie sprawdzić na początek a nie żadne logi. No chyba że ktoś już tak leniwy...
Master 3 nie ma wstępnej pompy, jest gruszka przed filtrem.
Sprawdź czy na pinie 7 jest napięcie 5V. Krzysztof
Koledzy, to nie jest wina nieszczelności gruchy siłownika podciśnieniowego bo wtedy byłoby stałe niedoładowanie. atol_2008 napisałeś, że nie można zassać ustami i jej zaciągnąć ale nie napisałeś czy wcale nie da się zassać z niej powietrza czy też zaciągasz powietrze bez żadnego wysiłku jak przez słomkę a sztanga stoi w miejscu - to przecież istotna...
Turbo było czyszczone, a gruszka została stara czy też była wymieniana? Po odpowiedziach sądzę że nie była. Pytanie czy nie puszcza? Dobrze było by podpiąć się bezpośrednio pod gruszkę Vakuometrem i sprawdzić czy gruszka trzyma podciśnienie.
Silnik 1,9 tdi 90KM 92r gruszka nie pracuje sprawdzane na postoju, zawór turbo podstawiony, turbo i przewody wymienione i wraz nie chodzi jak powinien mocy mało. Przepływomierz Bosch, miga też lampka od świec, w których blokach sprawdzić ciśnienie doładowania.?
Wiesz co sprawdź jeszcze ? Sprawdź sterowanie gruszki na turbo i samą gruszkę. Bo być może się zacina. To tak by było np. przy przeładowaniu bo już to przerabiałem. Jak sprawdzić tą gruszkę? Myślałem też o kupnie nowej gruszki z możliwością zwrotu, tak jak to robiłem z nowym MAP i przepustnicą ale nie wiem jaki jest jej numer serwisowy, a w katalogu...
Okey a zaluzmy że świece są sprawne co sprawdzić dalej??
Dmuchanie czy zasysanie nie ma znaczenia gruszka musi być szczelna. Pompa podciśnienia nie jest dużą i ma małą wydajność. Do tego wydajność zależy od obrotów (w tym przypadku) wałka rozrządu a więc z połową obrotów wału. Niewielka dziura i podciśnienia spada do poziomu takiego iż nie jest w stanie wysterować turbo jak i EGR ( wysokie wysterowanie N75...
Naprawiłem napęd i podzielę sie wiedzą, może komuś sie przyda. U mnie akurat był przetarty w peszlu kabel z aktuatora przedniego napędu. Działa to tak: 1- Wciskamy klawisz, kontrolka zaczyna migać, sterownik załącza silnik na reduktorze i przełącza z 2wd na 4wd. Wykorzystuje tarcze sygnałową na osi silnika aktuatora. 2- czujnik z prawej strony reduktora...
TTI TCB 770 - mikrofon . 1-niebieski,2-biały,3czerwony,4-żółty,5-... - patrz od czoła wtyku ,na numeracje pin.
Bez prawidłowego podciśnienia nie będzie działać gruszka przy turbo, a co za tym idzie turbo. Sprawdzić węże i tyle, pierwsze co od vacum do serwa hamulcowego i resztę cienkich od sterowania.
Co do samego ustawienia to najlepiej ustawić dźwignię nowej dokładnie tak jak starej, a jak ustawisz źle to ci wywali błędy. Mimo ,że gruszka nowa jak piszesz możesz ją przetestować, trudno to zaobserwować bo w CR jest to nie widoczne z góry ale można to sprawdzić domowym sposobem nabywając dużą strzykawkę ok. 2 zl. i połączyć wężykiem z gruchą . Jeśli...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
grabash2 napisał: Mam jedno pytanie.Dotyka mnie podobny problem jak wielu uzytkownikow tego portalu-brak mocy.Sprawa dotyczy octavii z 99r. AHF 110koni.Sprawdzalem przeplywomierz oraz N75-to na pewno nie sa przyczyny.Podejrzewam,ze turbina jest do czyszczenia chyba,ze w gre wchodza jeszcze nieszczelnosci.Ale zakladajac,ze turbina ma zapieczone kierowniczki,czy...
Nie wysterujesz innej konstrukcji sprężarki bez dodatkowego sterownika np smt5, det3 ale to bezsens finansowy w tym aucie
Witam wszystkich mam problem brak głosu w CB radio wymienione tranzystory wzmacniacz pośredniej częstotliwości spradzona gruszka i głośnik końcówka mocy wymieniona może ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić CB stabo xm 3044
5 pinowy http://www.cbradio.cz/doc/President/Tayl... 6 pinowy http://www.cbradio.cz/doc/President/Tayl... Proszę zapoznać się z zasadami zamieszczania zdjęć i obrazków i zmienić post. Nie kasować wpisu moderatora. /c2h5oh/
Tak usterka jest wszystkim znana i wiele razy opisywana na różnych forach, pierwsze co to należałoby sprawdzić jak zachowuje się gruszka turbiny zaraz po odpaleniu. Przyczyn może być wiele.
A czy na wolnych gruszka ściga sztangę do oporu. Tam jest taka śruba stopu i dźwignia ma się na niej opierać na wolnych obrotach. A jeszcze synchronizacja walka rozrządu na prawie 2.8 gdzie limit to -3 do +3. Należało by wrzucić blokady i sprawdzić jak wygląda ustawienie rozrządu.
Mylicie się wszyscy albo wam ktoś prawdy powiedzieć nie chce. miałem takiego golfa naprawiałem już takie i są przyjemne w obsłudze jak nikt w nich nie kręci. Najcześciej się psuje można go nazwać silniczek krokowy bo to jest gruszka ciśnieniawa z aworkami upuszczającymi lub dodającymi powietrza i on decyduje o wolnych obrotach jeśli gaśnie to pewnie...
Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Trzeba wziąć szkło powiększające, miernik i sprawdzić przejście od gniazda mikrofonowego dalej w stronę radia. Może pękła ścieżka, odpadł jakiś element. M
Witam mam problem z dafem nagle osłabł ciśnienie na listwie ok zadane równe z osiągniętym około 1550 bar max świeci się adblue zawsze ale podobno w lf 45 nie odcina, turbo osiąga max 1,1 bara w drugim dacfe pompuje dla porównania 1.5 bara, szczelność węży intercoolera sprawdzona jest ok co może być? Dodano po 4 Poza błędami adblue pokazuje błąd 01c1a2,...
Po prostu po wciśnięciu PTT radio będzie nadawać na jednej. Obstawiam Baofeng UV-82. Wiele też zależy od samego mikrofonu.
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
Jak jest gruszka to nie ma pompy w baku. Odłacz wąż od pompy i pompuj gruszka. Dowiesz sie chociaż czy paliwo leci swobodnie. Jak tak to problem jest prawdopodobnie na wysokim ciśnieniu. To znaczy pompa,zawór regulacji ciśnienia ,wtryski, albo czujnik w zasobniku. Nie wiele zdziałasz bez testera Choć możesz odkręcić zawór na pompie i sprawdzić czy nie...
Założenie autora było takie że jest prawdopodobnie problem z zasilaniem . To napisze jeszcze raz. Sprawdzić czy maf dosraje zasilanie,albo czy zawór na pompie dostaje zasilanie. Oba powinny być po głównym przekaźniku ,a wiec jak go sterownik włączył to i żyje. Inna opcje to np sprawdzenie linii 5 v. Przecie jak jest gruszka to i nie ma pompy. Trzeba...
Danita 3000 była już omawiana na Elektrodzie. Schemat za darmo ściągniesz stąd: http://www.razyboard.com/system/morethre...
Jak jest na podciśnienie gruszka to można ją sprawdzić za pomocą vakum pompki a nie sprężonym powietrzem
To już masz prawdopodobnie przyczyne tam powinno być podciśnienie. Możesz sprawdzić także gruszke przez podłączenie przewodu i wciaganie powietrza przez usta i patrzenie jak dzwigienka się wychyla czyli wchodzi w gruszke. Zatkaj językiem przewód i zobacz czy gruszka trzyma ciśnienie. A później zobacz dokąd idzie przewód pod jaki zawór i spróbuj go...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
powitac :D
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia aktualnie czy jest zaciągana gruszka - sprawdzę w następnym tygodniu. Dlatego właśnie uważam, że chyba zrobiłem błąd. Powinienem sprawdzić gruszkę i rozkręcić turbinę żeby sprawdzić czy nic tam nie lata. Ale mam przeczucie ze to nie jest wina gruszki. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że to winna jakiegoś kabelka...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... a tutaj cała "serwisówka": http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
Oplot- 1 Czarny-4 Niebieski-2 Czerwony-3 Jeżeli po takim podłączeniu nadawanie nie będzie działać , należy zamienić niebieski z czerwonym. Pozdrawiam bas.
ale nie zdarzyło się żeby ją odcięło. Tak jak pisałem, na dłubniętym sofcie może nigdy nie odciąć... Zanim się weźmiesz za rozkręcanie, warto sprawdzić czy geometria chodzi, pełno w necie filmików jak to zrobić, ale bardzo możliwe, że będzie tak jak pisze kolega wyżej. EGR w tym modelu tez jest dosyć łatwy do sprawdzenia (na podobnej zasadzie co gruszka...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
W wężyk jak już coś to nie dmuchaj tylko zaciągaj ustami wtedy gruszka powinna ciągnąć sztangę zmiennej geometrii. Tak możesz sprawdzić szczelność gruszki. Tak samo możesz ale w twoim przypadku bardziej z kanału sprawdzić. tj. jedna osoba w kanale patrzy na sztangę gruszki, druga uruchamia silnik, osoba w kanale obserwuje czy po uruchomieniu silnika...
sprawdzić gruszka turbina sprawdzić gruszka sprawny sprawdzić gruszka sprawna
schemat scott częstotliwości radiowe policja testy akumulatorów
schemat podłączenia stag2 migomat powermat
Piszczenie sterownika Perfekt Zębca - przyczyny i diagnostyka Opel Kadett D 1.3S - Specyfikacja i Problemy Techniczne