Kolego Jack, uszkodzony impulsator jest w stanie generować nieprawidłowy sygnał wywołujący np. iskrę w kilku miejscach. Pomiar sondą szczytową wykaże tylko prawidłowe napięcie sygnału. Oscyloskop cyfrowy ew. analogowy "z pamięcią" jest wskazany, mam najprostszy oscyloskop analogowy i na takim ciężko ogląda się przebiegi przy małej podstawie czasu. Można...
Rezystancja między fajkami 38.8M om 39 megaomów? Masz gdzieś przerwę w fajce WN zapewne. między przewodami po zdjęciu fajek 7.65k om Raczej OK.
Impulsator powinien być podłączony 2 przewodami (1 do masy, 2 do modułu) ,nalezy sprawdzić czy cewka w bandażu zasila moduł (można podłączyć próbnik samochodowy, kontrolka 12-24V do przewodu czarno/czerwony i masa kontrolka powinna świecić po pokręceniu rozrusznikiem)
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
Witam , rzuć okiem na wtyczkę impulsatora na skrzyni biegów albo masz tam luz albo musisz wyciągnąć impulsator i sprawdzić czy nie jest uszkodzony . http://obrazki.elektroda.pl/8691169100_1...
Wcale to nie wskazuje na impulsator a na przewody które idą do niego. Raz łączą a raz nie, w zależności od przechylenia silnika. Masz uszkodzone przewody idące ze skrzyni biegów na podłożnicę. One powinny być na skrzyni w korytku i zazwyczaj łamią się na wejściu do korytka. Zobacz jaki masz kolor przewodów we wtyczce impulsatora i takich szukaj na wejściu...
[url=http://forum.roverki.eu/viewforum.p... Znajdziesz ładnie opisaną twoją usterkę w różnych wariantach.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Standardowy problem, padajacy impulsator przy skrzyni. Kiedys naprawialem, z tego co pamietam woda go niszczy. Ale nowe tanie i latwo dostepne to poco sie meczyc ;)
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Ok jednak działa.Temat uważam za zamknięty.
W warunkach domowych sprawdzam tym, co mam, i wydaje mi się, że miernikiem plus-minus też można coś sprawdzić i wykluczyć, mierząc chociażby napięcie stałe czy oporność. I dlatego chciałbym się dowiedzieć, jakie napięcie powinno dochodzić do kostki na cewko-fajkę? Stałe 12 V po przekręceniu stacyjki czy 12 V dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem? Proszę...
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonowy lub brak masy na nim. Wg mnie impulsator jest dobry. Można go jeszcze sprawdzić diodą led.
To instalacja zapłonowa DC-CDI tak jak przypuszczałeś .W pinoutach patrz na Kymco Agility, także Giantco Sprint (4T): lecz nie gwarantuje, że to dokładnie to. Trzeba by sprawdzić po przewodach gdzie który prowadzi. Powiny być 12v po stacyjce, masa, impulsator i cewka wysokiego napięcia.
Przecież to zwykły hallotron, sprawdza się diodą świecącą.
Porównaj wymiary oryginalnego impulsatora i impulsatorów w statorach zamiennikach. U chińczyków każdy silnik jest inaczej wykonany i części nie zawsze pasują. Jedną z takich różnic to właśnie różnica w mocowaniach impulsatora oraz położeniu znacznika na kole magnesowym. Wymiana pokrywy, impulsatora, koła magnesowego może sprawić, że impulsator nie trafia...
Powtarzam. Jeśli jakis inteligent założył skrzynie biegów od samochodu po liftingu bedzie pokazywać błąd komunikacji szyny can o przebiegu pojazdu. czyli błąd e200 z zegarów. Bo w skrzyni po lifcie nie ma komponentów uruchamiających impulsator prędkościomierza. Tak wiec że by nie robic niepotrzebnych kosztów (a po skanownaiu dowiem sie zapewne że do...
Witam kolegę :) Tak się składa że mam takiego kenwooda tylko już w pełni sprawnego :) Na wyświetlacz jest pewne lekarstwo. Rozbierasz radio dajesz stabilizator 5v zasilany impulsem wzbudzania z pod anteny automatycznej i podpinasz to w nogę XXXX w radiu na kości łączeniowej od panela. Nie pamiętam dokładnie który Pin da się sprawdzić ściezkami od panela...
Witam Ej można jakoś sprawdzić impulsator czy jest sprawny??
czyli nic tylko kupic impulsator.jeszcze sprawdzic najakims innym panelu.
Witam , czy sprawdzenie Impulsatora motorowego jest możliwe dzięki zbudowaniu małego układu kabli i modułu ?? oto ten impulsator - http://allegro.pl/minsk-125-400a-impulsa... http://obrazki.elektroda.pl/3137977700_1... tu jest moduł http://obrazki.elektroda.pl/5036877000_1... tu jest...
Mniej więcej o to chodziło. Nawet zostały ci wolne piny na procesorze :D Ale jeszcze: - odbiornik podczerwieni raczej nie powinien być przeprowadzany przez rejestr wejściowy, tylko podłączony bezpośrednio pod procesor i to najlepiej pod któreś z wejść przerywających - podobnie impulsator - też nie przez rejestr!!! - diody świecące są podpięte nie w...
Tak, tak sprawdziłem, wiem z opisu, że jest tam enkoder i tylko załączony przekaźnik dwócewkowy w sterowniku daje 12V odpowiednio na jedno i drugie wejście do silnika, podczas próby załączenia silnika pilotem, na mierniku zobaczyłem, że 12V pojawiło się na wejściu na silnik tylko na chwilę, podobnie jak pilotem chciałem załączyć aby silnik obracał...
a jak sprawdzić rezystancję cewki zasilającej CDI i gdzie to jest to to co na zdjęciu?
Możliwe że kupiłeś impulsator o przeciwnej polaryzacji, dlatego teraz zapłon występuje w innym położeniu lub moduł zapłonowy (zmiennokątowy) teraz głupieje. Wszystko zależy od sposobu wykonania alternatora, typu modułu zapłonowego. Żeby postawić precyzyjną diagnozę, trzeba dokonać pewnych pomiarów i sprawdzić punkt zapłonu lampą stroboskopową. Warto...
No dobrze. Teraz możesz go sprawdzić czy coś działa. Miernik na AC i kręć nim. Coś będzie wiadomo. Chociaż ten link to też nie dobry pomysł. Lepiej wstawić fote lub screen.
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Dzisiaj odpalił bez problemu po zgaszeniu dalej ten sam problem. Cewkę zapłonową zmierzę, impulsator też. Jakie powinny być prawidłowe wartości na mierniku? czy poprostu mam sprawdzić czy jest opór czy go nie ma.?
Sprawdzałem też diodą świecącą jak podpowiadał ,, elektrit ,, i przy kręceniu napedem impulsatora dioda naprzemian gasła i świciła . Puściłem cały napęd wkretarką i dioda błyskała jakby impulsami .Czy mogę więc przyjąć że impulsator jestsprawny ?
Nie wiem Jak sprawdzić tą odległość ponieważ jak zdejmuję pokrywę silnika od strony zapłonu to do niej jest przykręcony impulsator i cewki. Jednak impulsator jest przykręcony na 2 śrubki bez możliwości regulacji. Opór Impulsatora się zgadza, jest dobry. Przewód WN także. Chwytałem też za świecę i dotykałem silnika i prąd nie "kopie". CO jest odpowiedzialne...
Witam, czy ktoś wie jak poprawnie sprawdzić iskrownik wraz z impulsatorem oraz moduł zapłonowy?
Impulsator ok 100-200Ω. Kręcisz rozrusznikiem, zmienne napięcie w okolicach 1-1.5V
Dziękuję bardzo za obszerne wyjaśnienia dotyczące ryzyk. Proszę bardzo :-) Czyli np. że w tej mojej skrzynce gazowej już jest jakaś nieszczelność, i chcemy mieć pewność że ta moja dodatkowa instalacja nie będzie miała wpływu na ryzyko wybuchu. To jest cały i jedyny sens i treść kwestii związanych ze stosowaniem norm ATEX :-) Przy okazji tak się zacząłem...
Stator tutaj służy wyłącznie do ładowania, nie ma wpływu na brak iskry. Jedynie impulsator ma wpływ, ale jego da się wymienić, mimo że występuje jako jedna część ze statorem. Uszkodzony stator mógł spalić regulator napięcia. Należy sprawdzić miernikiem czy nie ma spalonych diod i tyrystorów.
To wygląda jednak na moduł , jeżeli w innym motocyklu także nie działa . Odpada także raczej czujnik impulsator . Może dało by się sprawdzić same tranzystory przez wypięcie ich Baz i podawanie na nie przez rezystor 10k +12V . I obserwować czy na świecach pojawia się iskra . Albo na wyjście modułu podłączyć żarówkę 12V 5W drugim końcem do + 12V . Wtedy...
ustaw punkty na zero to z łaski zerknę, jak masz silnik c16nz to masz na lince czujnik drogi VDO który daje 10imp/1m drogi, potrzebuje tej informacji komp do sterowania wtryskiem
jeżeli można to podłączę się do tematu problem dotyczy vw caravelle T4 rocznik 1997, silnik 2.4, skrzynia automat. nie działa prędkościomierz, został wymieniony impulsator w skrzyni biegów ale po przejechaniu 10 km prędkościomierz znów przestał działać. Po nastepnej wymianie impulsatora sytuacja taka sama, po przejechaniu kilku kilometrów prędkościomierz...
a żeby sprawdzić ten impulsator czy jest dobry to co trzeba zrobić ? i on chyba się znajduje w skrzyni biegów tak
Witam Zwracam się z prośbą o udostępnienie schematu elektrycznego tgb Blade 550, pokrewnych modeli tgb, bądź samego pinoutu modułu zapłonowego jeśli takowy ktoś posiada. Moduł 2+4+6pin. Quad nie ma iskry, cewka sprawna( sprawdzona i podmieniona), impulsator sprawdzony sprawny ( w momencie zbliżenia magnesu słychać krótki dźwięk piszczki miernika), napięcie...
Witam, jakiś czas temu przestał mi działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Wymieniłem impulsator i nic się nie zmieniło. Stary impulsator sprawdziłem i działa prawidłowo. Teraz chcę sprawdzić na krótko impulsator ale niestety nie mam schematu elektrycznego podłączenia impulsatora. Nasuwa mi się kilka pytań, które zapewne pomogą mi w rozwiązaniu...
Poszedł bym w PLC - jak będziesz miał inny pomysł na sterowanie to po prostu poprawisz program. Wybrał bym taki który ma dwa sprzętowe HSC. Zamiast impulsatorów Enkodery inkrementalne - konfiguracja licznika w trybie kwadraturowym (używanie dwóch kanałów enkodera) da Ci kontrolę kierunku i odporność na ewentualne luzy a w liczniku będzie siedziała gotowa...
Znalazłem taki temat tam jest parę rysunków modułów 4T/2T polecam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Mnie będą interesowały te dwa moduły: https://obrazki.elektroda.pl/7642038700_... Z tego opisu wnioskuję że może być brak napięcia zasilania modułu z akumulatora. Jutro to sprawdzę. Dodano po 5 Z tym napięciem zasilania...
Witam. W prostym układzie NIE . Jeśli mają być dwa różne znaki, to impulsator musi wykrywać kierunek obrotów i na tej podstawie zwierać odpowiednie linie. Pzdr.
Domyślam się, że jest to problem "techniki motoryzacyjnej". Zwykły enkoder "generuje (co pojedynczy "skok") dwa impulsy o jednakowej długości przesunięte w fazie, a o "spadku" lub "wzroście" regulowanej wielkości fizycznej decyduje kolejność impulsów generowana przez enkoder. Domyślam się, że w przypadku Vectry enkoder musi mieć inną konstrukcję. Przypuszczam,...
Nie odpowiem na to pytanie o te 10V ,bo nie miałem okazji to sprawdzać. Lecz takie napięcie może wychodzić z licznika.Ogólnie jak sprawdzałem w innych autach to impulsator masował sygnał i to by się zgadzało.Może być że uszkodzony impulsator.Lecz łatwo to sprawdzić ; podłącz wyjęty impulsator w miejsce przewodu sygnałowego podłącz diodę led jeden koniec...
Nie działa prędkościomierz i wskaźnik paliwa opada przy hamowaniu. Wymieniłem impulsator ale usterka nie znikła. Dokąd idzie kabel z impulsatora żeby go sprawdzić czy nie jest uszkodzony?.
https://obrazki.elektroda.pl/8007363000_...
Witam, Padł mi prędkościomierz jazdy. Pierwsza rzeczą było sprawdzenie impulsatora w skrzyni biegów. Napięcie na kostce( 3 piny) do impulsatora było następujące: "+" - 12V, 6V środkowy przewód. Czy te napięcia są prawidłowe?.Wyjąłem impulsator i podłączyłem go do wiertarki, kręciłem w jedną i w drugą stronę. Licznik ani drgnął. Czy to znaczy że impulsator...
Witam problem jak w tytule: Początkowo był problem z lewym kołem niestety mój błąd podłączyłem odwrotnie silniczki żeby sprawdzić. Sytuacja na teraz jest zgłaszany problem na obu stronach. Silnik z lewej uszkodzony ma urwany impulsator chyba tak to się nazywa. Teraz podejrzewam prawdopodobnie jakieś bezpieczniki na płycie głównej poszły jutro rozbiorę...
Witam, mam problem ze skuterem Bajaj Spirit 50, 2t. Zaczynając od początku, sytuacja wygląda tak, za po kilku latach leżenia, niewiadomo w jakich warunkach, poprzedni właściciel próbował go odpalać. Udało mu się go uruchomić, jednak skuter nie miał mocy, maksymalnie na ssaniu rozpędził się do 15km/h. Gdy ja go dostałem, zostałem poinformowany, że spaliła...
Z urządzeń które opisałeś mam tylko miernik z testem diody ;-) Podłączyłem impulsator i przez cały czas mam stałą wartość (415). Obracanie zębatką nie zmienia odczytu z testu diody. Czy to oznacza że impulsator jest wadliwy? Jaki powinien być odczyt ze sprawnego impulsatora? Czy on zwiera swoje piny? Jak napisałem, nie mam generatora sygnału prostokątnego,...
sprawdzić impulsator peugeot sprawdzić impulsator iveco impulsator sprawdzić simson
wanna prysznic oporność głośnik choinki sterownik
prostownik tyrystor elektrownia wiatrowa
Napięcie zasilania czujnika Hall HW-108A, HW108A AKM, moduł HW-108(A), Hall 49E, LM393 Challenger TV Mainboard 40-MS08GP-MAB2HG Firmware Guide