uszkodzona ceweczka w aparacie zapłonowym. Podłącz omomierz, delikatnie ruszaj kablem.
Czyszczenie reduktora, być może potrzebne też będzie czyszczenie wtryskiwaczy. Przy tym ważny stan świec i kabli zapłonowych.
kable wn.Pozdrawiam 97 rok więc pewnie MPI. Widziałeś w takiej kable zapłonowe?
A dochodzi w ogóle paliwo do silnika ?? Może filtr paliwa zasyfiony i zamarzł... Kable, zwłaszcza aparat zapłonowy do sprawdzenia.
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
Rozgrzej auto pod domem i sprawdź cewkę zapłonową jak juz auto zgaśnie, na uzwojeniu pierwotnym powinna mieć kilka omów, a na wtórnym (od strony kabli zapłonowych) ok 10kΩ ±2kΩ. Podaj wyniki pomiarów.
Odwiń/rozwal izolację na wejsciu kabli we wtyczce do cewki i sprawdź/napraw przerwy ukryte
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
Sonda Lambda nie wychodzi na kompie a szkoda bo było by może po temacie a najgorsze jest że nic nie wychodzi, silnik jest prosty "niby" więc myślę że to może być jakaś pierdoła ale jak to znaleźć to ja nie wiem, metodą prób i błędów chyba... Tak myślałem że może coś z kablami - układ zapłonowy ???
Po ponownym podpięciu kompa tak jakby wgl nie łączy się z samochodem, może coś z tym kablem jest nie tak. Zrzucałem klemę na 10 min i nic nie pomogło. A jak sprawdzić ten sterownik? Sprawdzę jeszcze raz te bezpieczniki bo tylko sprawdziłem od zaworu AKF systemu wtryskowo zapłomowego, od pompy paliwa i od modułu zapłonowego.
Ja też dorzucę swoje 3 grosze. Cewka oczywiście pasuje z felicii do fabii. Jedyna różnica to inna konfiguracja pinów. Najprościej wyjąć starą, pomierzyć wtyczkę z niej oryginalną od strony ECU - znaleźć +12V i masę. Pozostałe dwa to kable sygnałowe. Sprawdzić w aucie z którego wyciągnięta była cewka jak ma rozmieszczone zasilanie i masę i odpowiednio...
Wilgoć w układzie zapłonowym. To cysto prowda, doraźna terapia, zmniejszyć przerwy na świecach, a docelowo sprawdzić układ WN (piszę ogólnie, bo nie wiem czy jest rozdzielacz i kable WN).
Przy rozrządzie było coś robione ? Rozrząd był wymieniany przy zakupie ok pół roku temu. Dodano po 12 Witam zrób jakąś diagnostykę na początek tester -Sprawdzić czujnik temperatury -Sprawdzić błędy -Sprawdzić ciśnienie paliwa Jeśli auto jest wyposażone w Lpg warto spróbować zrobic reset Ecu silnika. czy po za odpalaniem są inne problemy ? Diagnostykę...
ustawiłeś na 12 oczek???(po prawej stronie) to przestaw kable zapłonowe o 180 stopni
No to trzeba go znowu rozebrać i wyczyścić gaźnik, może jakiś syf zaciągnęło, filter wymieniasz? Albo podkręcić śrubką podparcia przepustnicy wolne obroty, bo może się poluzowała. A ja tam bym wywalił ten gaźnik i założył jednopunkt z przedliftowej Felicji z aparatem zapłonowym, to grosze kosztuje, Felicje na złomach się trafiają, wykręć sobie cały...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Fabia 1,4 MPI w tym samochodzie nie ma kabli WN
Witam. Mam problem z w.w. autkiem. Mianowicie raz odpala raz nie. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Kable zapłonowe wymieniłem a cewkę sprawdziłem i daje iskrę. Pompkę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki. Dlatego stawiam na aparat zapłonowy albo czujnik Halla. Tylko powiedzcie mi jak to sprawdzić?
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Witam! Ostatnio zepsuł mi się licznik w mojej skodzinie, zakupiłem więc na allegro używany. W mojej wersji fabrycznie był zamontowany zegar, jednak postanowiłem założyć obrotomierz z innej favoritki ;) Mój opis będzie przydatny tym, którzy mają wersję z zegarkiem a chcą założyć obrotomierz. A więc od poczatku, po zdemontowaniu zegara okazało się, że...
Witam. Mam skodę Felicję 1.3 mpi 97 rok benzyna+gaz Mój problem wygląda w ten sposób: samochód mi przestał odpalać tak jakby iskry nie miał. sprawdziłem świece i wymieniłem listwę zapłonowa lecz ciągle nic. sprawdziłem prąd na kablach idących do listwy i po przekręceniu stacyjki prąd na jednym z czterech kabli jest tak jak powinien być, sprawdziłem...
Witam Jestem po raz pierwszy na forum a na samochodach nie znam się za dobrze:-)) Proszę o wyrozumiałość i pomoc:-) Zakupiłam w promocyjnej cenie cewkę zapłonową do samochodu skoda felicia 1,3 Kolega próbował ją dzisiaj wymienić. Okazuje się jednak, że wtyczka zakupionej cewki jest inna niż starej(ma wtyczkę na zatrzask). Na nowej podany jest nr 467905104...
Kable wysokiego napięcia mogą być problemem. również (nie wiem jak jest w przypadku Twojego silnika) jeżeli masz aparat zapłonowy ściągnij kopułkę przeczyść wszystko. Możesz delikatnie zmniejszyć seryjne przerwy na świecach. Ewentualnie sprawdź masę silnika bo też się z tym spotkałem. Sprawdź również szczelność dolotu powietrza. Jaką masz pewność że...
Witam, w mojej Skodzie AEE 1.6 75KM z instlacją gazowa DT.Gas. System mam problem po przełączeniu na gaz. Niezależnie czy silnik jest nagrzany czy zimny pierwsze kilka kilometrów od rozruchu silnika i przełączenia na gaz szarpie mi samochodem na każdym biegu powyżej 2000 obr. Sprawdziłem sondę L. w oprogramowaniu od gazu i jest ok 0.3-0.9 V. Próbowałem...
Witam. Ja bym załozył swiece marki Iskra. Nigdy nie miałem z nimi problemu. Do lpg zmniejszył bym odstep o 0,1-0,2mm. zawsze mozna troche poeksperymentowac np.na nastepna wymiane załozyc Iskra Gaz i porównac. W samochodzie z lpg trzeba zmniejszyc przebieg swiec do 1500km i napewno nie bedzie niespodzianek to samo z kablami zapłonowymi.
Witam jeśli dobrze rozumiem to mówimy o kablu łączącym aparat zapłonowy z modułem znajdującym sie koło cewki.Kabel ten nie jest przerwany ,co prawda jego izolacja przy aparacie zapłonowym jest zniszczona i rdzeń jest odsłonięty ale to stare auto i kabel też więc to nie stało sie z dnia na dzień i nie wiem czy ma taki wpływ bo do tej pory auto odpalało.Przy...
Witam mam dziwny problem z skodą felicją 1.6 mianowicie jak jest troszke słabszy akumulator to wtedy kręci a nie odpala,wystarczy na kablach podpiąc drugi aku i pali od szczała,na popych pali z miejscza,przełozyłem nowy aku i wystarczy troche pojezdzić i za jakiś czas będzie kręcił a nie odpali,wystarczy pnąc i złapie,wymieniona cewka,aparat zapłonowy,sprawdzone...
Witam ja posiadam skode octavie właśnie z tym silnikiem i podobne objawy obroty falują i czasem gaśnie. Przy odpaleniu jeszcze takie coś się dzieje jak na filmie: http://www.youtube.com/watch?v=cOQ9R8ulV... Wymienione : Nowa przepustnica Nowy aparat zapłonowy Nowa sonda lambda Czujnik temperatury Świece, przewody 20 tyś km temu Adaptacja kilka razy vag...
Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Z twojego opisu na początek sprawdziłbym ładowanie, po drugie błędy jak podpowiada kolega. W skodach tego typu gniją kable i padają liczniki. ładowanie jest ok ale zegary???kable na podłużnicy są ok Dodano po 4 Sporo tego. Wykasowac, pojeździc, odczytac ponownie i zobaczysz który z tych błędów to śmiec, a który sprawia problem. P.S. To nie przekładka...
Witam, Opis auta z usterką: Skoda Fabia 1.4 MPI Typ silnika: AZE - Benzyna + Gaz Rok: 2001 Problem jest z licznikiem, który "świeci jak choinka" po przekręceniu zapłonu, dosłownie wszystkie kontrolki świecą, mrugają i czasami dają sygnał. Co jeszcze dziwne to jak otwieram drzwi przednie od kierowcy i od pasażera (przy zgaszonym zapłonie) mruga kilku...
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 2 z silnikiem 1,6 MPI czyli 8 zaworowym. Skoda jeździ na gazie od nowości (Landi Renzo) obecnie ma zrobione 200tys. Świce wymienione niedawno (mają przejechane ok. 10tys). Cewka i kable chyba od nowości. Wtryskiwacze gazu (medy) mają przejechane jakieś 100tys. Usterka jest następująca: za pierwszym razem (3 dni temu) podczas...
50 - żółty z rozrusznika i czarny z zestawu przekaźników, 30 - czarny z zestawu przekaźników i czerwony z obwodu świateł mijania, 16 - przewód z lampki kontrolnej układu hamulcowego, 15 - czarny z cewki zapłonowej i zestawu przekaźników.
usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:...
Wygląda na to, że kable podpięte prawidłowo (czerwono-czarny bezpośrednio z akumulatora, czerwony z modułu zapłonowego). Padnięta centralka?
Tam jest chyba "widelec" a nie cewka i kable!!! Może źle wpięty gaz?
cylindry od rozrządu 1-2-3-4 , kable na kopułce odwrotnie do wskazówek zegara 1-3-4-2
Zrób autoadaptacje przepustnicy jeśli faluje na bęzynie przepustnica jest elektroniczna jak sądze! Tylko najpierw czeba ją wyczyścić!!!! I po problemie z falowaniem. Co do wystrzałów to może być wiele przyczyn 1. zła regulacja gazu za ubogo.2. świece ew. kable zapłonowe (ale tam masz chyba cewki na każdy cylinder).
Dzisiaj zabrałem się za gaźnik i zanim doszedłem do niego z kluczami zauważyłem że jedna fajka od kabla świecy spadła z aparatu zapłonowego!!!... siedziała dosyć luźno w porównaniu z resztą ale po rozgięciu tulejki we wewnątrz fajki wchodziła już z odpowiednim oporem i siedziała pewnie, mimo iż sprawdzałem je poprzednio po przez ich dociśnięcie nie...
W tym modelu Skody nie ma kabli zapłonowych, tylko listwa cewkowa. Jeżeli strzały pojawiają się tylko na gazie, w czasie przyspieszania; a nie ma takich objawów na benzynie w tym zakresie obrotów silnika, to powodem jest... ...zła regulacja składu mieszanki na LPG (za uboga - brakuje paliwa). Zniszone gumki na świecach jest stosunkowo łatwo rozpoznać...
Witam Mam 2 pytanka: 1) Jaki opór powinien być na cewce od aparatu zapłonowego w Skodzie Favorit?? Mierzy się ją na kablu który idzie od apratu zapłonowego do modułu (u mnie ten kabel jest biały) i opór wynosi 8000 omów. W książce wyczytałem że powinien wynosić 3500 +- 400 favo do 02.91 lub 7000+-500 Favo po 02.91. Mój rocznik to '91. 2) Podczas jazdy...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
Dzis sprawdzalem - aparat ok. Mam watpliwosc co do zasilania cewki! Może cos sie spalic-bo kabel zolty wychodzi z licznika. Pozdrowka
Jeszcze cewka zapłonowa została. Ściągaj po kolei kable i czyść gniazda w które wchodzą kable. Na pewno któreś gniazdo zaśniedziało.
Witam. Mam problem z moją skodą silnik 1.6 8V z lpg. Na postoju mogę ją gazować do odciny i nic się nie dzieje ale jak próbuje ruszyć to tak przy około 2000obr/min dławi ją do momentu aż nie ujmę gazu. Po podłączeniu pod komputer pokazał się błąd sondy i przepustnicy. Wymieniałem świece, kable zapłonowe, czujnik położenia wału, przepustnice ( na używaną...
Problem może być też w wiązce idącej od czujnika halla (z zaparatu zapłonowego środkowy biały przewód do ECU). Przetarty kabel = świrowanie obrotów i wypadanie zapłonów, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
tak, przerywacz jest mechaniczny. Obracający się wałek przerywa go 4 razy na obrót. W razie czego mogę również wykorzystać inny typ (favorit/felicia) gdzie nie było styków ale jakaś cewka i magnes. Ten drugi miał kabel w ekranie (dwie wsuwki) i był łączony z dodatkowym modułem zapłonowym (też ze skody favorit). Oba typy aparatów mam w garażu, moduł...
Z opisu problemu wnioskuję na wadliwe działanie układu zapłonowego. Skoro wymieniłeś świece, kable i kopułkę i palec to pozostaje tylko czujnik Halla. Spotkałem się z takim problemem 2 razy.
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
Ale zawory to mało mają do tego czy jest ciepły czy zimno... Tak bardziej to moduł zasłonowy ten cały co idą kable od święci... Mam taką samą skodę właśnie :) i jeśli jakieś pytania to wal śmiało ;) jaki moduł zapłonowy z kablami od śwec w roczniku 99?? przecież tam jest listwa bezpośrednio na świecach bez jakichkolwiek kabli jeśli chodzi na ciepłym...
Tam nie ma kabli, jest cały aparat zapłonowy połączony w jedną listwe, którą z resztą podmienialem na inną i nie bylo zmiany. Co do regulacji zaworów, tam sa przecież popychacze
Tylko pamiętajcie że były dwa rodzaje cewek-z kanciastą wtyczką i późniejsza modyfikowana z owalną z jednej strony, tam trzeba było przekrosować kable, w pudełku z nową ( starego typu już nie kupisz) była ulotka z instrukcją co i jak.
Sprawdzaliśmy po zdejmowaniu fajek ze świec jak pracuje.Po zdejmowaniu pracował silnik.Po zdjęciu kolejnej zgasł. jak zdjęliście czwarty to mogł faktycznie zgasnąć. Jest szansa, że zabiliście końcówke mocy modułu zapłonowego. Iskra teraz jest ? Zdejmij kopułkę i zobacz, czy ośka aparatu nie ma luzu, w jakim stanie jest kopułka i palec, przemierz kable...
Witam. Samochód w ogóle nie pali, kręci ale nie słychać wybuchu który wytwarza się w cylindrach. Wymieniłem kopułkę na nową i po tym nie zapaliła. Przełożyłem z innego samochodu ale to nic nie dało. Ale myślę że to nie przez to. Wymieniłem świecę, kabel zapłonowy od cewki i cewkę zapłonową i dalej nie pali. Sprawdzałem też iskrę, iskra jest, pompka...
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w skodzie octavii 2.0 2002 r. Sprawa wygląda tak. Moja skoda miała zmieniana uszczelkę pod głowicą , świece, 2 razy kable (pierwsze były felerne ) ale sprawa z kablami rozwiązana. Przy zapalaniu, pracy na zimnym silniku w deszczowe dni słychać jakieś stuki z okolic cewki. Silnik ma oznaczenie AZJ...
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Witam ! Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu z uruchomieniem silnika skoda felicja 1.3 Wyłaczyłem silnik na kilka godzin.Pracowal na trzech cylindrach (jak sie okazalo wyskoczyl kabel zaplonowy) proba uruchomienia - silnik zaskakuje na ok. 2 sekundy i stop.sprawdzilem iskre.jest tylko na chwile (2s.) i ginie. kolejne proby przebiegaja identycznie.iskra...
Auto nie pali na pierwszy cylinder. Zacznę od tego, że auto miało niewielki pożar, spaliła sie instalacja elektryczna od wtrysków. wcześniej auto paliło na wszystkie cylindry Teraz instalacja jest odtworzona i wszystko powinno byc w porządku, sygnał na wtryski jest, wtryski też działają, iskra tez jest, na gazie i benzynie jest tak samo. Kompresja jest...
Witam serdecznie! :sm9: Od bardzo dawna w mojej fabce miałem podobne przygody, przyzwyczaiłem się już do tego falowania silnika i stękających przez to plastików w budzie w niskich temperaturach, usłyszałem kilka razy od mechaniorów rozkładających ręce że "ten silnik tak ma".... Mój motor wszedł jednak na wyższy level, po postoju zimą, lub jak wilgotność...
Witam. Mam problem ze swoją Fabią. Jakiś czas temu (prawie 2 lata) po dłuższej jeździe z wysokim obciążeniem (300km autostradą) już po zatrzymaniu w aucie stopiło się gniazdo cewki zapłonowej. Zostało wymienione razem z cewką, jednak od tamtego czasu z autem mam ciągłe problemy. Stało się tak jeszcze raz, dokładnie taka sama sytuacja, tylko z innym...
Cześć wszystkim, dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine. Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu. Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI. Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable...
sprawdzić kable zapłonowe kable zapłonowe sprawdzić seicento kable zapłonowe sprawdzić
avensis sprzęgło radio samsung wygłuszyć drzwi
mikrofon zwiększyć czułość mikrofon zwiększyć czułość
Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka Motor Struggles: Slow Operation & Strange Sounds