Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Mnie wiem czy powinienem się wtrącać, ale moim zdaniem to sposób na żarówkę jest wystarczający do sprawdzenia diod prostowniczych alternatora, ale jeśli chodzi o diody wzbudzenia to miernik jest konieczny.
Sprawdzić lądowanie miernikiem prawdopodobnie szczotki alternatora do wymiany lub akumulator warto by było jeszcze sprawdzić okablowanie alternator akumulator
wynosi ok 14,2...14,5 V A jak masz na nim np. 13V to.........?
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Przepraszam, a jak się sprawdza kondensatory? Miernik ustawiasz na pomiar pojemności, podpinasz kondensator do miernika i odczytujesz wskazanie.... Zazwyczaj pojemnośc kondensatora ulokowanego na alt zawiera się w przedziale pojemności od 2,2uF to 5uF....
żeby sprawdizć czy to regóator napięcia ściagnij kable z alternatora wepnij sie miernikiem i zapal auto jesli bedziesz miał odczyt na mierniku t znaczy ze alternator git a wina leży po stronie leguratora krótko mówiąc wepnij sie w alternator bezpośrednio
Witam. Jeżeli nie ładuje możesz mieć rozwalona cewkę od ładowania. Schemat od zwykłego chińczyka będzie pasował, choć mogą być drobne różnice. Wrzuć zdjęcia tych kabli w tym skuterze, w którym jest problem.
Jakiś dziwny ten elektryk ,bo posiadając zwykły miernik można sprawdzić wszystkie elementy alternatora poza regulatorem,który w tym modelu jest w sterowniku auta.Jeżeli mostek,uzwojenie,wirnik,szczotki są ok.to usterki należy szukać w aucie.
W jaki sposób mogę sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą miernika?
Witam, jak można sprawdzić miernikiem czy alternator poprawnie ładuje akumulator? Napiszcie co gdzie podłączyć, nawet na zwykłym mierniku jak ustawić. Bo szukałem tu tematów o tym, ale było tylko podłącz i sprawdz napięcie, a mi chodzi co, gdzie i jak podłączyć. Teksty w stylu "lepiej jedz do elektryka" sobie darujcie bo mnie nie stać na "fachowców"...
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Co do napięcia ładowania to nie jest łatwo doradzić na odległość. Napięcie w instalacji bardzo zależy od stanu akumulatora czyli jego kondycji i stopnia naładowania. Po rozruchu silnika bateria musi uzupełnić niedobory i ma zaniżone napięcie. Proponowałbym sprawdzić napięcie po pewnym czasie pracy silnika np 15 min. Należy pamiętać że na niższych obrotach...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
a czy mozna zmierzyc taki regulator napieciowy alternatora takim zwyklym miernikiem ?? ( to wazne )
Bateria w mierniku nowa?
Miernik trzeba ustawić na pomiar napięcia przemiennego a nie stałego.
a elektryk za samo sprawdzenie miernikiem krzyknal mi 45 zl !!
Uniwersalnym nie sprawdzisz. Alternator ma pewnie z 90A a miernik max 10A.
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Nissan patrol i problem z ładowaniem sprawa wygląda tak, że akumulator jest naładowany sprawdzony w sklepie i sprawdzony miernikiem, alternator poszedł do naprawy jest naprawiony ma ładowanie, a dalej jest problem, więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02V. Czy...
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Sprawdź miernikiem na alternatorze i potem na aku.
Chodzi mi o miedzyzwojowe.
Alternator, mam model 472.6, więc można sobie poczytać o nim ;)
da się sprawdzić miernikiem ale alternator na stół trzeba wygrzebać z auta
Raczej nie. Alternator zawsze możesz sprawdzić miernikiem.
Sprawdź jeszcze na wyłączonym zapłonie jaki masz pobór prądu z akumulatora, bez miernika się nie obejdzie.
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
najlepeij miernikiem
Alternator sprawdziłem miernikiem i nie było ladowania więc o co tobie chodzi
Nie akumulator, tylko miernik lub alternator. Sprawdź innym miernikiem lub w innym samochodzie. Jeżeli faktycznie masz tam 15V to szkoda akumulatora.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
Ja mam do sprawdzania tych alternatorów specjalny miernik.Bez tego miernika nie da rady sprawdzić alternatora.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Ale sprawdziłeś miernikiem wartość ładowania alternatora?
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
Na razie zaczynasz panikować. Do sprawdzenia czy alternator ładuje wystarczy miernik z Biedronki. Alternator jest cały czas podłączony przynajmniej grubym wyjściem prądowym jest na tej linii bezpiecznik na akumulatorze. Ale skoro wyładowało ci akumulator raczej spokojnie to wg mnie albo nie ładuje (lub bardzo słabo) lub faktycznie alternator/regulator...
Nie sprawdzałem, ale chyba jak pracował silnik to przykładałem miernik do kabla od alternatora i wskazywało takie samo napięcie 11,8 jak w aku, ale niepamiętam dokładnie czy to robiłem. Tzn jak mam podłączony akumulator to przy wyłączonym silniku alternator powinien mieć jakieś napięcie? Mogę to sprawdzić chociażby miernikiem...
Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
45 V?Niemozliwe.Myślę że jest wszystko ok,na początek radziłbym sprawdzić sam miernik.
Krótko-bez wzgledu na to co pokaże miernik,wymienić diody wzbudzenia . Sprawdzić wirnik-odpowiedź parę tematów niżej dotycząca poloneza,te same wirniki.
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
pin 2 alternatora- To jest pojazd z 97 roku. Tam nie ma wtyczki. aikib Czy na pewno ładowanie jest na 100% ok? Zdarza się, że pęka ten gruby czerwony przewód przy alternatorze. W koszulce przy samym oczku. Jeśli jest dobrze to należy sprawdzić niebieski przewód "D+" od alternatora do FMR. Czy nie jest pęknięty. Ponieważ pojawia się błąd klemy "W" to...
Witam kolegów mam problem z moja Toyota. Jak w temacie, pali mi sie kontrolka "akum." i czasem świeci mi kontrolka airbag. Zaznaczyć muszę, że ten samochód jest "zagazowany" (BRC-orginal). Sprawdziłem alternator miernikiem, + na alternatorze i do obudowy jest 13,56 bez obciążenia, na akum. też tyle samo. Przejechałem około 40 km i zapalił mi się Airbag,...
Sprawdzał Pan bezpieczniki miernikiem czy wizualnie? Na pinach 15 i 16 (w VW zazwyczaj dwa grube przewody czerwone z niebieskim paskiem) ma być 12V. Najlepiej mierzyć na podłączonym radiu względem masy radia. Bezpiecznik w radiu sprawdzić miernikiem lub wymienić. Jeśli radio będzie uszkodzone to sugeruję dobry serwis.
Najpierw należałoby sprawdzić napięcie na akumulatorze miernikiem aby mieć wiedzę w jakim jest stanie. Tygodniowe nieodpalanie sprawnego auta nie powinno być problemem chyba, że akumulator ma już kilka lat i alternator go ładuje niedostatecznie co przekłada się na mniejszą pojemność a przy obecnych temperaturach jego pojemność jest kilka % mniejsza....
Czy diody na wzbudzeniu są uszkodzone? Zamiast sprawdzić te diody zadajesz takie pytania? do tego nawet nie potrzebny miernik.
Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, https://obrazki.elektroda.pl/3069311200_... W instalacji z tego co wiem był tylko dołożony dodatkowy kabel między stacyjka a rozrusznikiem bo był problem z odpalaniem. Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że przewód z alternatora B+ biegnie bezpośrednio...
No to one padały. Tylko jeszcze sprawdż ładowanie miernikiem.
(at)piachu1994 Alternator już rozbierałem, na 100% jest 6 diodowy. Jego oznaczenia to: A12M124/12/42 14V 53Amax (at)andrzej20001 Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną jak się podłączyć do aternatora na sucho i wywołać wzbudzenie. Plus akumulatora na 67?, minus do masy? a jak zrobić wzbudzenie i przez jaką żarówkę? (at)mczapski Alternator w imadle...
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Podłacz miernik do zacisków akumulatora , sprawdz napiecie , odpal silnik i znowu sprawdz ma byc 13 do 13,5 V a jak przegazujesz to ma nie przekroczyc 14 do 14,4 V.
Wpierw sprawdź swój miernik.
Chodzi mi o sprawdzenie alternatora gdy jest wyciągnięty z samochodu. Obroty wirnika można zrobić np za pomocą wiertarki. Gdzie podpiąć przewody z akumulatora a gdzie z miernika ?? Pozdro co do alternatora nie piszesz jaki to typ posądzam że z elektronicznym regulatorem dołączam schemat podłączenia do 3 modeli(reg. mechaniczny,reg.elektroniczny na...
Słuchaj, czy nie tańszym wyjściem będzie wizyta w warsztacie? Wymienisz alternator i co dalej? Jesteś pewien, że to wina alternatora? Ja wcale. Na forum pojawiły się już opinie i sugestie sprawdzenia miernika! Ciekawe dokąd to Cię zaprowadzi. Potem sprawdzisz akumulator i auto, swoje i sąsiada z autem sąsiadki, itd....
Tak jak kolega wyżej, sprawdź diody od wzbudzenia (te mniejsze), wlutuj je i sprawdź najlepiej przez żarówkę do prądu bo miernik lubi oszukać. Pozdrawiam.
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
na wkrętarce przy 150 obrotach 1. bieg miernik pokazuje 1,6 A. Na jednej fazie. Inaczej nie miałem jak sprawdzić obrotów.
Alternator odpada możesz sprawdzić ładowanie podepnij miernik na klemy i sprawdź czy masz 14.4V /14.2V jeśli tyle jest alternator sprawny.
Rozbierz, będziesz widział. Zresztą miernikiem też sprawdzisz.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Alternator był wymieniany, aku tak samo. Więc to nam odpada, klima działa, bez problemów, tak? Czy sprawdzałeś, czy na wolnych obrotach raz na jakiś czas nie pokazuje się przypadkiem napięcie ładowania? Jeśli tak, to gdzieś coś nie styka. Po wymianie było okej przez jakiś czas, więc coś musiało zostać ruszone, obstawiam główny bezpiecznik od alternatora...
Witam jeszcze raz wszystkich. Udało się to dla mnie wiadomość dnia. Właśnie wracam z garażu i znalazłem usterkę. Przyczyna leżała w trzech miejscach, w wiązce biegnącej od kostek przy drzwiach kierowcy do tyłu pojazdu (przetarte dwa przewody), zimne luty w DIDzie czyli zegarku i jest jakiś problem w alternatorze, po wyjęciu jednego przewodu z alternatora,...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
mam wyjście R w alternatorze. Jak go sprawdzić czy zmienia się napięcie - gdzie wpiąć miernik mam taki alternator http://img204.imageshack.us/img204/2801/...
Miernikiem. Dodano po 3 Miernikiem. Ale nie odłączałem.. były oba podłączone. Moze trzeba odłączyć jeden i sprawdzić drugi?
Przewód kontrolki ma zacisk konektorowy, ten po lewej stronie. Jak kontrolka zgaśnie po odpaleniu, daj średnie obroty, odłącz ten przewód kontrolki od alternatora. Przyłóż miernik do tego zacisku, sprawdź jakie jest napięcie. Powinno być takie samo , jak na zacisku śrubowym zasilającym alternator z akumulatora.
Jeżeli niema to po numerze i kolorze kabla trzeba prześledzić wiązkę od alternatora do półki bezpieczników. Do sprawdzenia bezpiecznik na desce , miernikiem sprawdź zasilanie czy jest i ile obecnie wskazuje volt.
Dzięki. Zostaje sprawdzić doświadczalnie? Zmontować układ i podpinać coraz większe obciążenie np wiertarunia, wiertareczka, wiertarka i miernikami sprawdzić kiedy zbliża się "kres"?Bo dwie żarówki to tak czy tak zasili.
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
Ja bym stawiał również na zbyt duży pobór prądu niż może dać alternator. Najlepiej by było sprawdzić prąd jaki wychodzi z alternatora po uruchomieniu silnika, możesz to zrobić miernikiem cęgowym lub jak masz (lub wiesz kto ma) bocznik ze 100A to i zwykłym woltomierzem sprawdzisz prąd alternatora. Używając bocznika to mógłbyś nawet i w czasie jazdy obserwować...
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
A co do sprawdzenia tych diód to kolego czy mógłbyś mi jak krowie na miedzy wytłumaczyć jak mam to sprawdzić w moim przypadku? Bo nie za bardzo rozumiem. https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... https://www.youtube.com/watch?v=hzq2OwTj... W Twoim mostku zasada jest identyczna. Zamiast miernika rzeczywiście jest lepiej użyć żarówki do diod plusowych...
Sprawdź miernikiem napięcie przy samym alternatorze.Masa alternatora z zaciskiem 30,powinno być 14v
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
masz coś spalone w alternatorze JEŚLI mu gaśnie kontrolka to wątpliwe takie uszkodzenie. Warto sprawdzić czy napięcie jest na płytce + prostownika i czy "przechodzi" na śrubę M6 prądową. Też się trafia taka "sztuczka". Pomiar bezpośrednio na alternatorze + i - miernika .
Tak są 3 przewody Dodano po 19 Czyli pływak mam sprawdzić na przejście miernikiem do masy tak ? Dodano po 5 K do masy wskazuje 041.9 Ω M nic
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Sprawdź napięcie na alternatorze dobrym miernikiem, a następnie diody pomocnicze, później wirnik.
Diody sprawdzic najlepiej miernikiem na zakresie omowym:)
Witam. Zamontowałem sobie ku własnemu utrapieniu miernik napięcia w Espace IV. I teraz wyniknęły problemy. Miernik wykazuje mi z napięcie ładowania od 13.8 do 14,1 V. Zdarza mu się błysnąć informacją o 17 V, zadko. Pytanie - na ile to wiarygodne? O co kaman? Elektryk sprawdził napięcie ładowania i wskazania miernika są wiarygodne. Alternator jaki posiadam...
Przede wszystkim od silnika do nadwozia. Obudowa altka to masa, podłączona mocowaniem do silnika, ale silnik jest podwieszony do nadwozia na poduszkach gumowych a te cienko przewodzą. Jeżeli masz jakiś problem z masą między silnikiem a nadwoziem, to będziesz miał spore różnice. Mając miernik możesz sprawdzić różnicę potencjałów między obydwiema masami...
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
to wynikało by z tego ze alternator nie jest prawidłowo złożony ... sprawdzałem te diody wzbudzenia miernikiem bo one chyba są za małe by sprawdzić je przez odbiornik. Te 6 diód wymienionych (30A kazda) sprawdzałem zarówka 60W 12 V.
Rozumiem że sprawdzałeś alternator miernikiem? Jeżeli alternator nie ładuje to należy oddać go do regeneracji. Koszt to około 150 zł w zależności co poszło. Sprawdź przewody jeszcze od alternatora i napięcie na samym alternatorze oraz czy pasek na miejscu
alternator miernik sprawdzić alternator renault sprawdzić alternator sucho
deska rozdzielcza punto kontrolki podświetlenie łącznika sterowanie dwoma obwodami
philips senseo mastercook instrukcja
Uszczelka do anteny dachowej Opel Vectra C z GPS Wgrywanie firmware do routera przez LAN z PuTTY