Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
Napięcia "wychodzącego" z modułu nie da się zmierzyć!!! Można by tylko oscyloskopem z sondą wysokiego napięcia. Tam idą króciutkie impulsy ok 300V. Żaden zwykły miernik ich nie uchwyci. Podstaw jakąkolwiek sprawną cewkę na próbę. Sprawdź połączenia masy: cewki , modułu i samego silnika.
Czyli coś sie uszkodziło przez moduł lub przy jego montażu. Sprawdź połączenia masy.
Mógł bym mi ktoś wytłumaczyć Sprzedawca albo producent
Opis tutaj MN638S Power Tranzystor Darlington http://obrazki.elektroda.pl/8981919300_1... http://www.datasheetarchive.com/MN638S-d...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
Wydaje mi się ze jakiś kondensator w środku z nieznanych mi przyczyn napuchł i rozsadziło moduł od góry. Chciałbym dodać że nie było tam nic skomplikowanego tylko moduł i wtyczka i niby od tego samego modelu peugota, albo mam coś z instalacją, albo trefny moduł kupiłem, mam jeszcze kilka innych modułów. które przywiozłem z zagranicy ale tez nie chodzą...
A gaźnik był czyszczony i sprawdzony pod względem szczelności?
Zanim kupisz nowy moduł warto sprawdzić czy jest zasilanie tego modułu z silnika i czy impulsator jest sprawny .
Kolor obudowy cewkomodułu w Piaggio 50 cm³ nie ma żadnego znaczenia. Oryginalne moduły zapłonowe w Piaggio nie były blokowane, ale nie można wykluczyć że można natrafić na jakieś nietypowe zamienniki z blokadą: http://www.motelek.net/andere/cdi/cgc_tr... . Aby się przekonać, trzeba sprawdzić działanie zapłonu pod stroboskopem. Kąt wyprzedzenia...
Do fabrycznego modułu dochodzą 2 kable z impulsatora, jeden z nich jest w module połączony z masą, nie wiem który, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, w przypadku złego podłączenia iskra będzie "nie w punkcie" zapłonu
Czarny może być masą sprawdzić miernikiem uniwersalnym czy jest przejście na masę, czerwony pewnie zasilanie można go podpiąć przez opornik 100 omów do 12 V i sprawdzić czy się nie grzeje ten opornik,
Witam. Proszę sprawdzić połączenie modułu cewki z fajka świecy.
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Stawiam na cewkę "butelkową". Zobacz jeszcze masę silnika, z jednym miałem nie lada kłopot, kitajce źle zacisnęli konektory we wtyczce rozrusznika, tylko że nie działałby rozrusznik, iskra byłaby zwielokrotniona. Iskra powinna występować na minimum 5mm, maksymalnie 15 mm.
Witam mam taki sam problem w BLADE 525 czy znalazłeś przyczynę ?? wiesz czy można po dwie mniejsze kostki wpiąć moduł z chińskiego skutera do sprawdzenia ??
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ? Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc... Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.
Witam. Rozwiązałem ten problem. Skuter qingqi 50, moduł ten sam co w tytule. W moim przypadku skuter po rozgrzaniu gasł i nie miał iskry, padł moduł a sprawdziłem to przez nagrzewa nie go opalarką kiedy cała reszta była zimna, jak nagrzał się iskry nie było. Przypomniałem sobie że robiłem kiedyś podobny skuter tylko ze Suzuki ap50, tam też nie ma impulsatora....
Czy tak ciezko jest uzyc google ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Sprawdź moduł zapłonowy- podmień .
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Usystematyzujmy wiadomości: skuter jest używany, rozrusznik jest elektryczny, nie działa, no właśnie co. Ja zrozumiałem, że nie kręci rozrusznik. No to albo rozrusznik, albo jakiś element po drodze do rozrusznika. Trzeba by sprawdzić, czy na rozrusznik idzie napięcie z akumulatora po wciśnięciu startera. Jak idzie to rozrusznik (może szczotki), jak...
To spr. instalacje, zasilanie do modułu i czujnik. Jak tu bęzie ok. to siadł moduł.
Tylko dziwi mnie także to że skuter stał palił i później przestał palić, wygląda bardziej jakby coś nie łączyło, zaśniedziały styki itd. załatw najlepiej sprawdzony moduł wepnij pokręć chwile i będziemy wszystko wiedzieć:) Skuter ma może odpalanie z pilota, oraz przełącznik do gaszenia nad przyciskiem do włączania świateł?
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie Dodano po 32 Moduł
Plus to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Jest to skuter na wtrysku z modułem Continental m4l .Czy czasem on nie jest winowajcom Dodano po 59 Jest to skuter na wtrysku z modułem Continental m4l .Czy czasem on nie jest winowajcom
W takim razie upewnij się co do rezystancji uzwojeń cewki zasilającej i impulsatora, prawidłowego podłączenia modułu oraz sprawdzenia modułu na innym skuterze.
Czy ten moduł może być stosowany w Twoim skuterze, możesz podmienić go na sprawdzony w innym skuterze. Przypuszczam, że dysze w gaźniku starannie udrożniłeś, może za wysoki stan paliwa w gaźniku. Czy ssanie jest sprawne i czy silnik tak się zachowuje, gdy jest zimny i ciepły. Filtr powietrza pewnie jest czysty. Sugeruję (na spokojnie) sprawdzić jeszcze...
Witam.Jak można sprawdzć czy w skuterze 4t jest prąd zmienny czy stały?Bo niewiem jaki kupić moduł
Kable byli namieszane
Te światla w ogóle świecą ? Może jest zwarcie w którejś oprawce żarowki ? Sprawdzić to po kolei. Jeżeli są w porzadku lampy, i instalacja oświetleniowa, podejrzenie pada na moduł CDI albo częściowe rozmagnesowanie sie koła magnesowego.
Ponownie pytam Czy mogły moduły się spalić od tego, że kabelki były źle wyprowadzone do kostki do modułu??
Najprawdopodobniej padnięty moduł.
Witam ponownie a co myslicie o moduł zapłonu malucha 126p albo od skuterów? To wszystko x2.. Bo używany kosztuje 400zl (kot w worku) a nowy 2900zl... Macie jakieś pomysły co zrobić? Schematy jakieś są? Poważnie na tyrystorach się buduje? Oj to muszę przeglądnąć moduł i sprawdzić czy wszystko jest ok.
Jeśli moduł jest NAPEWNO ok. a iskra słaba to cewka. Jak masz możliwość, to podstaw inną (tzn. taką samą, ale z innego skutera). Sprawdź też połączenie modułu i cewki z masą.
a jak ustawić zapłon jak to wszystko na modułach?
Skoro jest napięcie łądowania powyżej 80V to powinno to działać. Jak ci nie zaiskrzy przy module skutera zrób prostownik 1 dioda i kondensator 2yf/200v I ZOBACZ do jakiego napięcia się naładuje po 1-2 obrotach.
Za iskrę nie odpowiada tylko świeca. Sprawdź cewkę, moduł i iskrownik.
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
Schematy instalacji do skuterów peugeota są dostępne. Więc sobie poszukaj i sprawdź po kolorach. Tak, mogło go to uszkodzić.
Witam cie piotrek**, mam problem z tym samym skuterem bajaj spirit. W skuterze brak iskry, tzn czasem zdarzy sie pojawić na sekunde. Cewka na 100% sprawna, podejrzewam moduł o którym mowa w temacie, tylko jak go sprawdzić?? i za co odpowiada drugi moduł który jest przy baku ten na 2 wtyczki, skąd bten skuter bierze sygnał kiedy ma dac iskre skoro nie...
Stawiam na uszkodzony moduł zapłonowy lub brak masy na nim. Wg mnie impulsator jest dobry. Można go jeszcze sprawdzić diodą led.
Witam potrzebuje informacji (schematow) układu zapłonowego do tego skutera lub informacji na temat ewentualnych przerobek modułu zapłonowego Jak mozna sprawdzic moduł bez specjalistycznego sprzetu?? Pozdrawiam
Trzeba sprawdzić czy znika napięcie wchodzące na moduł,oraz sygnały. Będzie wiadomo co znika pierwsze.
Ok, sprawdzę jutro, ale moduł chyba sprawny, bo ostatnio wymieniłem moduł, i po wymianie modułu jeździł ok.
Mam skuter kibse 50 4t black edition z 2018 roku gdzie w nim znajduje się moduł cdi? Dodano po 36 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W większości skuterów 4T tej klasy moduł CDI (Capacitor Discharge Ignition) umieszczany jest w pobliżu akumulatora, pod siedzeniem lub za przednią osłoną. W przypadku modelu Kibse (lub Kisbee) 50 4T Black Edition z 2018...
Tez mi się wydaje że nowy moduł ma inny pinout. Sprawdź na internecie
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Apr... Serwisówka do tego modelu, wraz ze schematem na stronie 84 i rozrysowanym układem zapłonowym na stronie 87. To jest moduł do typowego bezstykowego układu zapłonowego z "zewnętrznym" impulsatorem.
Moduł jest do silnika 125 cm CDI czyli prad stały Skąd wiesz, że na prąd stały? Masz pewność? Sprawdź jeśli coś, po przewodach, czy jest zasilanie po stacyjce 12v czy po rozruchu. Albo sprzedawca modułów nie wie co sprzedaje (albo ma to w nosie) lub wkładasz niewłaściwy moduł. Jeśli zawsze strzela lub przerywa po nagrzaniu a na zimno jest ok - sprawdź...
Sprawdź moduł. A czy ten skuter kręci?
Odłączyłem go przy module i dalej jest to samo.
Cewka była podmieniana ze sprawnego skutera I też iskry nie było. A macie może pomysł na sprawdzenie prądu z cewki ze statora? Chodzi mi jakie napięcie powinno być na kablu wychodzącym za statora z cewki na moduł zapłonowy.
Skuter to Simson Star 50 (SRA 50, silnik Morini FM 50 D) nigdzie indziej nie widzę żadnej cewki (nawet na schemacie), później jest tylko moduł. Ze skuterem mam taki problem, że nie chce odpalić, a jak już odpali to jest słaby, przerywa. Sprawdziłem cały układ paliwowy, trochę powymieniałem, nawet moduł dałem nowy, i teraz się zastanawiam, czy winowajcą...
Jakaś niezła łatanina. Pinout takiego modułu wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/8830471500_1... Woltomierzem na zakresie AC trzeba sprawdzić co przychodzi na zaciski modułu z cewki ładującej i z impulsatora w trakcie "kopnięcia" (lub użycia rozrusznika...). Ponadto oczywiście możliwe jest uszkodzenie modułu, cewki, nie wspomnę...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Witam ! Mam problemy z moim skuterem, mianowicie. Gdy podłączam masę z cewki do akumulatora, na silnik to skuter gaśnie. Gdy odlączam całą masę, skuter chodzi lecz nie wkręca się na pełne obroty. Gdy chwile pochodzi bez masy, da się ją później na chwile podłączyć, lecz po krótkim czasie znowu gaśnie i trzeba odłączyć mase by miał iskrę. Żaden kabel...
Próbuję pomóc swojemu znajomemu, któremu w skuterze Piaggio NRG 50 uszkodził sie moduł zapłonowy (ten zespolony z cewką). Po wymianie modułu na nowy skuter przejechał kilka kilometrów i moduł znowu padł. I wtedy "wkroczyłem" ja . Sprawdziłem większość kabli - wszystkie wyglądały OK. Zamontowaliśmy nowy moduł, odpaliliśmy skuter ,chciłlem zmierzyć napięcie...
Cześć. Sorry, że taki odstęp czasu, powracam do tematu. Założyłem inny stator, niestety nie ma efektu, oporności są w porządku, impulastor sprawny, ale nadal brak iskry. Z tego, co się dowiedziałem, ten moduł był na prąd stały z akumulatora, a te chińskie od skuterów na przemienny. Zamówiłem nowy moduł na prąd stały i się okaże, co o tym myślisz (at)arturavs
Dzisiaj do niego przysiadlem sprawdzilem magneto,klin na wale i immobilizer . Wszystko ok. Skuter zapala jak jest zimny a ciepły gubi iskrę . pozyczylem moduł i skuter ożył. Dzisiaj za mówiłem nowy moduł. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
Witam potrzebuje pomocy bo nie potrafię sobie poradzić z problemem braku iskry w moim skuterze sprawdziłem już stator i moduł przełożyłem tez cewkę ze sprawnego skutera i iskry nie mam nadal dodam ze moja stacyjka ma 2 kable a wiązka która przełożyłem z wersji bez immobilizera ma kabli 5
Zamieść schemat w poście! Odepnij kable od modułu. Sprawdź rezystancje i napięcia na cewce zasilającej moduł (najbardziej podejrzana!) i na impulsatorze
Czy cewka zapłonowa i moduł mają solidną masę podłączoną do korpusu silnika?
To zależy od rocznika skutera. Fabryczny moduł zapewne ma blokadę/ogranicznik obrotów do 7000 RPM. Jeśli to nowszy model, to radzę sprawdzić, czy nie ma tam zapłonu DC-CDI (zasilanego z akumulatora). Nie robię i nie robiłem Zippów, więc nie wiem, jakich tam zmian dokonywano. Dobrze byłoby zamieścić zdjęcia modułów i instalacji.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Na czarno niebieskim przewodzie jest napięcie pokazane na zdjęciu, mam dalej mierzyć czy to wskazuje na uszkodzenie modułu?
sprawdź stopkę może ci zapłon odcinać nie raz się czujnik zawiesza -- wypnij kostkę i po bólu
Rozebralem i wszystko jest ok kable polaczenia i stawialem na impulsator ale sprawdze najpierw modul tak jak radzisz :). Pozdrawiam Dodano po 6 Kolego Hnidiuk czemu zakladasz modul od skutera nie masz w quadzie modułu tylko przekladasz?
A sprawdziłeś blokowania? Zrywka, siedzenie o ile jest?
Witam dziękuję za pomoc i wskazówkę we wtorek powinienem już być w domu to sprawdzę to i dam znac
Sprawdziłbym czy jest iskra na świecy. Mógł uszkodzić się moduł zapłonowy.
Może być tak, że moduł kolegi przystosowany jest do pracy na niższych napięciach zasilających. Porównaj jeszcze napięcie cewki zasilającej CDI u kolegi i u ciebie. O wymiarach modułu decyduje wielkość kondensatora(ów). Na pewno te większe są trwalsze. Proponuję za kilka złotych zrobić sobie moduł "na pająka" aby być pewnym że to on jest uszkodzony....
Znajdź pinout do modułu. Podłącz i sprawdź iskrę. Jak Simson odpali to sprawdź wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Witam (jeśli to nie właściwy dział to proszę o przeniesienie). Chciał bym sobie dla własnej satysfakcji zrobić moduł zapłonowy do skutera 4t (zwykła chińska 50). Jeśli ktoś posiada sprawdzony schemat najlepiej z płytką w miarę prosty to prosił bym o zamieszczenie tutaj. Dodam, iż przewertowałem różne fora w tym to i nic ciekawego nie znalazłem.
Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
To zapewne oznacza że stacyjka nie ma połączenia z masą lub sama w sobie nie zwiera do masy. Początkowo polecam rozłączyć różne kostki w okolicy stacyjki i sprawdzić czy coś nie jest skorodowane. Jeśli tak - wyczyścić. Zalecam rozłączać kostki pojedynczo by się nie pogubić co gdzie było :) . Jeden przewód który idzie do stacyjki powinien być połączony...
Według mnie jest coś takiego jak by cewka nie dostawala prądu odchodzi do modułu myślę że może być to wina elektroniki co o tym myślisz Zakładając, że kabel WN ma iskre to na pewno cewka jest sprawna, jeśli jej nie ma to dopiero sprawdź cewke, a jeśli i ona będzie sprawna, to wtedy moduł zapłonowy.
Fajka na pewno jest ok. Cewka na pewno ok sprawdzone na innym skuterze, a moduł jest nowy więc raczej ok. Kabli na kostce od modułu nie ruszałem, więc raczej wątpię żeby to było tym spowodowane. a w jakiej kolejności powinny być??
Witam Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pewien problem ,który wyszedł po zakupie tuningowego modułu do skutera. Mam skuter na silniku 139QMB i fabryczny moduł który działa. Kupiłem jakiś tuningowy moduł który wygląda identycznie ( wersja 2+4 wyprowadzenia), ale po podłączeniu nie działa. Moduł na pewno jest dobry bo jest to 2 moduł...
Masz problem z zapłonem. Sprawdź świece, fajkę ,cewkę , moduł , oraz jego zasilanie
Sprawdź czujnik położenia wału.
Chyba mowa tu jest o skuterze SYM Mio 50, który chińskim nie jest, a koreańskim wynalazkiem z ich własnym silnikiem. Oryginalnie moduł zapłonowy w tym skuterze ma blokadę obrotów i ogranicza prędkość maksymalną (nie pamiętam ile, ale chyba do 50 km/h). Można by spróbować założyć moduł od zwykłego chińskiego GY-6, tylko konieczne będzie sprawdzenie poprawności...
Tak, próbowałem ale nic to nie dało ;/ Kompresja jako taka jest.. Kopałem go dość długo i też nic nie pomogło. A co do tej elektroniki to jak mogę sprawdzić ten moduł, impulsator (świece już 2patrzyłem, w innym skuterze chodzą bez zarzutu) i ten przewód WN z fajką ? Można to jakoś w warunkach domowych sprawdzić czy jest wszystko ok? Jeżeli nie jest...
jest nowy tłok cylinder głowica jest iskra dochodzi paliwo jest kompresja kręci i nie chcę odpalić Zostały spełnione wszystkie warunki do odpalenia silnika spalinowego. mechanik mówił po zrobieniu skutera że po jakimś czasie może moduł się zepsuć Jaki moduł? przecież napisałeś, że jest iskra, to do czego według mechanika jest ów moduł?
Więc jak chcesz odpalić moduł DC, skoro nie masz prądu?
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Jeśli to nie problem daj zdjęcia tych modułów.
Witam, mam dość "pospolity" problem ze swoim skuterkiem SYM VS 125 z 2013 roku... Problem polega na tym, że miesiąc temu skuter podczas powrotu do domu z pracy po prostu "Zdechł" silnik zgasł i już nie odpalił... Na pierwszy rzut oka wszystko jest ok... Akumulator nowy odpowiedni do tego skutera... iskrownik świeżo po remoncie, nowe rolki, pasek i kilka...
Do odpalania i użytkowania skutera należało by podpiąć akumulator ( choćby nie fabryczny byle 12V) ma on wpływ na zapłon ,a brak jego może spowodować uszkodzenie regulatora i modułu zapłonowego
Skuterów z silnikiem 4T jest wiele modeli. W Twoim przypadku sprawdź na początek, czy masz w skuterze pewną "masę". Sprawdź przewód od akumulatora do ramy i dodatkową do bloku silnika, przy czym przewody te muszą być o właściwym przekroju a połączenia czyste, bez korozji. Czy sprawdziłeś bezpieczniki ( zwykle są koło akumulatora ) oraz styki modułu...
To sprawdź klin na wale a później podmień moduł.
tam gdzie kupisz iskrownik powinno być napisane do jakiego skutera i do tego samego skutera kup moduł i cewkę a będziesz pewny że zadziała
przerwe także ustawiałem raz dałem 0.9 a raz 0.5 i nadal nic , do tego modelu juz nie da się dostać oryginalnego modułu pytałem w serwisie :/
Podobny problem miałem w skuterze brata. W akcie desperacji rozebraliśmy go na pojedyńcze śruby a winowajcą okazał się moduł zapłonowy :/
Multimetrem za bardzo nie sprawdzisz cdi. Jak masz kumpla ze skuterem to podepnij do niego moduł i sprawdź:):):):)
Witam Mam problem z takim skuterem. Skuter nie pali, nie ma iskry. Został wymieniony moduł, cewka zapłonowa, masa jest, czujniki zostały sprawdzone. Nie wiem co może być przyczyną, z góry dziękuję za porady.
Ja kupowałem w intercarsie taki moduł. Zapytaj się u nich o modul zapłonowy chińskich 2 t ewentualnie wejdź na stronę inparts.pl i tam jest katalog to sobie znajdziesz ten moduł.
A jaki masz moduł zapłonowy ,sprawdź rezystancjie na cewkach iskrownika
jeżeli był dobry klin to do sprawdzenia ,impulsator ,moduł ,cewka ,przewód ,świeca . Impulsator tak jak cewkę można sprawdzić omomierzem.
sprawdzić moduł skuter kymco skuter moduł moduł skuter
czyta schematy elektryczne wymuszenie zmiany hasła volvo silnika
ogniwo lifepo4 podłączenie żyrandola przewody
Pioneer SX-P720: Wyświetlacz świeci, ale nie działa Jak wprowadzić hasło do bieżni Intenza 550Ti?