Witam serdecznie. Piec (c.o./c.w.u) Arsiston Genus 23MI od kilku dni pracuje nieprawidłowo. Objawia się to opóźnieniem w podaniu iskry zapłonowej. Zarówno przy podgrzewaniu wody użytkowej jak i wody w obiegu c.o piec otwiera zawór z gazem lecz zamiast natychmiast podać iskrę zwleka o niestały przedział czasu. Oczywiście im większy ten przedział tym...
Hej - WITAM ! poldek 1,6 GLI Abimex - Multec padł zdaje się mi moduł ale żeby wiedzeić na 100% musiał bym go omomierzem sprawdzić. Macie moze gdzieś rozpis wyprowadzeń tego modułu oraz ile na poszczególnych pinach powinno być oporu - wydaje mi się że gdzieś kiedyś na Elektrodzie widziałem coś takiego ale teraz za diabła nie mogę znaleść POZDRAWIAM i...
Wcześniej tu pytałem się o powody wyłączania się zapłonu. Wyłączenie stacyjki i włączeniu jej powrotnie przywracało zapłon ale tylko na chwilę, chyba że silnik pracował na biegu jałowym a podniesienie obrotów powyżej 2000 to następował reset. Posprawdzałem co można sprawdzić w prosty sposób na ulicy. Doszłem że najprawdopodobnie uszkodzony moduł zapłonowy....
Witam, Posiadam mitsubishi galanta z silnikiem z 2,5V6 2001 roku. Silnik dość udany, ale Japończycy zastosowali w nim "analogowy" rozdzielacz zapłonu wysokiego napięcia. Ostatnio pojawiły się problemy z wypadaniem zapłonów w okolicach 3-4k podczas jednostajnej jazdy- generalnie dla danego kąta wyprzedzenia zapłonu. Podejrzewam wypalenie palca rozdzielacza...
Witam! W mojej astrze dzieje się coś złego z zapłonem. Postanowiłem już ostatecznie wymienić cewkę zapłonową i moduł zapłonowy. Najpierw chcę się upewnić i sprawdzić moduł. Posiadam drugi i chciałbym go przełożyć, ale wiem, że znajduje się pod nim pasta "termoizolacyjna". No właśnie pasta... nie jestem pewien jaka to musi być pasta. Czy wystarczy zwyczajna...
Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony został moduł zapłonowy. Moduł kupiony używany i...
Znajomy stwierdził że przyczyną może być opóźniony zapłon. Sprawdziłeś to i WIESZ czy tylko ci się wydaje? Jeżeli nie masz doświadczenia diagnostycznego, to lepiej załatw sobie lampę stroboskopową i porządnie to sprawdź. Wartość kąta zapłonu powinna być podana na takiej naklejce na pasie przednim:jaki kąt, przy jakich obrotach i czy podciśnienie ma...
Marki ani typu samochodu ci nie podam. Chodzi o stare samochody z końca lat osiemdziesiątych i początku dziewięćdziesiątych. Nie wiem co ci się trafi na szrocie. Chodzi o silniki benzynowe z czujnikiem Hall'a w aparacie zapłonowym. Ople, VW ... wiele innych a nawet Łada. Trzeba "wytargać" aparat zapłonowy, moduł zapłonu (połączone kablami) i cewkę zapłonową....
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa na...
Kolego wystarczy użyć opcji szukaj. Schemat jest tutaj . Jeśli nie ma iskry i próbowałeś na kilku świecach które w innych urządzeniach działają to sprawdź cewki multimetrem a dopiero później sprawdź moduł.
książki to sprawdź wydawnictwo BTC. kursy? google poleci ci ich najwięcej. Widzą po tutejszych tematach do avr znajdziesz najwięcej informacji.
Witam!! Opisze mój problem od początku :) : Wybrałem sie wczoraj na dłuższą wycieczke moim bolidem :). Na miejsce dojechałem bez żadnych problemów. Po około 2h zbierałem sie do powrotu. Zapaliłem auto i po około kilku sek. oświeciło sie kochane :) "check engine". Pomyślałem, że to pewnie jakaś chwilowy "wygłup" komputera bo auto na wolnych obrotach...
Od kilku dni walczę z Nexią 1,5 V16 i powoli kończą mi się pomysły Nie można w niej ustawić zapłonu , co jakiś czas przestawia się sam o około 20 stopni Raz chodzi dobrze na ustawieniach jak był przed usterką jak zaczyna szwankować po przestawieniu chodzi dobrze i tak w kółko raz w jednym punkcie raz w drugim Zostało w nim wymienione już prawie wszystko....
Cewka nie musi być na napięcie w instalacji. Cewka zapłonowa to trafo. Co do przyczyny - proponuję regulacje gaźnika (zbyt bogata mieszanka), sprawdzenie zużycia oleju, regulację wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest taka możliwość, a na koniec wymiana elementów układu zapłonowego. Nie mam pojęcia co to za skuter, ale jeśli ma cewkę zapłonową zintegrowaną...
Mam problem z zapłonem leonelli energia a mianowicie nie ma iskry. Zapłon pochodzi z silnika am6 bo kiedyś kupiłem taki silnik w częściach i wziąłem ten zapłon. Ogólnie to wszystko chodziło bez zarzutu przez ostatni rok ale ostatnio mocno przerywał i nie wykręcał max obrotów. Po ściągnięciu magneta zauważyłem, że odkrecił się czujnik indukcyjny/halla...
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Witam od lata zalega mi w garażu syna quad 125 w którym uszkodzony regulator napięcia spowodował uszkodzenie modułu zapłonowego. Jest to stary quad z praktycznie nie spotykanym obecnie systemem zapłonu DC-CDI oraz bez masowym regulatorem. Problemem jest dostępność takiego modułu, wykupiłem już wszystkie leżaki z półek sklepowych które niestety były...
Mam problem z instalacją zapłonową w Audi 100 C4 92' silnik 2.3 AAR. Problem polega na tym że czasami w czsie jazdy silnik gaśnie na biegu.Potem przez pewien czas nie mogę uruchomić silnika.Czasem tak się dzieje przy ciepłym(rozgrzanym) silniku a czasem jeszcze przy zimnym silniku.Paliwo dochodzi napewno bo jest instalacja gazowa i na gazie robi się...
Sprawdź moduł zapłonowy - znajduje się koło cewki wysokiego napięcia lub w rozdzielaczu zapłonu.
Wyzwalanie jest typowe dla tego typu siników -> cewka na rdzeniu z magnesu trwałego, zbliżanie i oddalanie czegoś metalowego (w tym wypadku podfrezowanie na kole zamachowym) powoduje zmianę strumienia pola magnetycznego i co za tym idzie powstanie impulsu na cewce. Cewki zapłonowe posiadam ze starych zapasów -> Nissan Sunny. W oryginale sterowana przerwą...
Zasilanie na cewkach WN musisz mieć , /chyba ,ze sprawdzałeś na poszczególnych cewkach , ale to b. trudne w tym wykonaniu/ możesz nie mieć kluczowania z modułu zapłonu. Sprawdź czy masz kluczowanie cewek i moduł z ECU na pinach; B5, B6 , B13 i B14. Mam nadzieje ,że wiesz jak to zrobić!
Czy moto łatwo się uruchamia? Czy świeca jest dedykowana do tego motocykla? Jak wygląda izolator świecy zapłonowej?(czarny, brązowy, kawa z mlekiem, biały?). Przydałby się stroboskop do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu.
problemik dotyczy iskry jest baaaaaardzo słaba na cewce wn cewka podstawiona moduł zapłonu równiez i nic zadnych zmian z tym ze napiecie na przewodzikach sterujacych cewka podczas właczonego zapłona około 11V sprawdziłam na sprawnej instalacji i przy włączonym zapłonie napiecia tam sa do 1V w sumie to sie jeszcze konkretni nie zabrałem za autko ale...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Witam, Mam taki problem: Brak iskry w wózku widłowym daewoo g20s z silnikiem herkules 2,7. Sprawdziłem już wszystko i został moduł w aparacie zapłonowym. Jeden element, który wygląda na uszkodzony to biały ceramiczny (rezystor?) z drutem zawiniętym wokół. Puściły zgrzewy na nim. Niefachowo polutowałem go ale i tak sądzę, że nie da rady bo na bank się...
Witam wszystkich, Od kilku dni walczę z usterką w moim samochodzie Opel Astra H, 2009 1,7 CDTI (A17DTR) z oryginalnym hakiem/modułem. Po włączeniu samochodu (odpaleniu czy też po prostu włączeniu zapłonu) światła stop permanentnie święcą. Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego Op-Com brak jakichkolwiek błędów w każdym module. Próba "ręcznego" testu...
Witam. Kawasaki EN450 odpala tylko jak się lekko nagnie moduł zapłonowy. Trzeba moduł lekko próbować wygiąć żeby motocykl odpalił i przytrzymać z 20 sekund i można puścić - silnik pracuje. Jak zaraz po odpaleniu puści się moduł - motocykl zgaśnie. Jak motor trochę pochodzi to zaraz nie ma problemu z odpaleniem. Po jakimś czasie jak moduł "wystygnie"...
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu. Brak iskry na świecach. Sprawdziłem: cewkę opór 0,8 Ω po stronie pierwotnej i 10k po stronie wtórnej, kable WN 4,8kΩ (zakupione nowe), przewodu pomiędzy modułem zapłonu a rozdzielaczem OK. Za samą cewką brak iskry przy podłączonym module zapłonu. Na mierniku po załączeniu zapłonu stałe 12V a w momencie...
Witam serdecznie. Na początku wszystkiego najlepszego wszystkim z okazji Świąt Bożego Narodzenia. W temacie mam opisane kilka rzeczy bo sprawa dotyczy chyba włąśnie nich. To co opiszę może być troszkę zagmatwane bo wszystko stało się tak nagle. Pojazd to Opel Kadett 1,4 1991 rok Zaczęło się od tego że silnik po odpaleniu przez chwile grało tylko na...
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
Witam. Na przyszłość podawaj więcej informacji. Nie podajesz jaki silnik (symbol), pojemność, a w Twoim wypadku ważny jest też sterownik silnika (typ, symbol ECU). Nikt Ci konkretnie nie odpowie, bo to jest zgadywanie. Możesz mieć któreś z dwóch rozwiązać - sterowanie cewki bezpośrednio ze sterownika lub poprzez moduł zapłonu. W każdym z rozwiązań należy...
natomiast nie ma masy w drugim wtyku. Bo i nie będzie. Wtedy by było zwarcie. Masa jest kluczowana przez tranzystor w module zapłonu. Proponuję wstawić nowy moduł zapłonu.
Bardzo dziękuje za podpowiedz. Pozdrawiam serdzecznie Dodano po 20 Mój problem zaczął się po wymianie klocków z tyłu. Procedura wymiany : Odłączyłem wtyczki i cofnełem torxem tłoczki ale tylko z jednej strony. Złożyłem i podłączyłem kostkę, a następnie postanowiłem docisnąć klocki hamulcem zasadniczym czyli nożnym. Po włączeniu zapłonu zapłonu na desce...
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
zWitam drogich forumowiczów . Musze stwierdzic ze ten mopduł na irfie jest jednak awaryjny . Przez 2 lata chodizł be problemów a ostatnio jak sie chwile pojezdzi ok 10 minut to przy jezdzie na 4 w maluchu to przy predkosci juz około 60-70 zaczyna byc nierównomierna iska co obajawia sie cykaniem w silniku a szybciej gubieniem zapłonów cyzlio szropaniem...
Witam zaznaczam że jestem początkujący . Pytanie nr 1: Jaka powinna być rezystancja uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej dla tego modelu u mnie w pomiarach wyszło coś dużo bo 26,8 kΩ ( jest to silnik z jedną cewką i kopułką) uzwojenie pierwotne ma opór około 1 Ω . -------- zasilanie cewki zapłonowej wynosi 12V (kluczyk przekręcony). moduł zapłonu...
Witam ponownie... mam jeszcze takie jedno pytanie... a mianowicie jak sprawdzić moduł zapłonowy... czy dobry czy padniety?
A w jakim stanie cewka pod kopułką oraz moduł. Jak sprawdzić moduł było kidyś pisane na forum.
Witam po dłuższej przerwie. Nie pisałem wcześniej bo nie miałem czasu się tym zająć. Dzisiaj siadłem do tego modułu i wszystko polutowałem tak jak pisałeś. Ale zanim podłączyłem fotorezystor postanowiłem zmierzyć jego rezystancję. I podczas gdy fotorezystor nie jest oświetlany, to rezystancja jest nieskończona (czyli tak jak by przerywacz był otwarty),...
A czy nie był to moduł od quada, jedna wtyczka 5 pinów? Bo te silniki jako jedyne mają stały kąt. W silnikach 4T są stosowane moduły ze zmiennym kątem (przyśpieszanie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów), są to zazwyczaj moduły dwie wtyczki 2+4 piny lub moduły Baotian jedna wtyczka 6 pinów. W dwusuwach stosuje się stały kąt wyprzedzenia. Moduły jedna...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Sprawdź jaki układ jest stosowany w twoim skuterze zobacz jakie kolory kabli idą od iskrownika a jakie do modułu w zapłonie CDI są 2 typy stratorów zmasowany i niezmasowany. Zobacz jakie kolory idą do wtyczki od modułu.
Witam zwracam sie z następującym zapytaniem: posiadam cc 900 94r (gaźnik) z instalacją gazową, tak więc na benzynie jak i na gazie na wyższych obrotach włącza sie odcięcie sprawdziłem cewki, moduł zapłonowy, wymieniłem czujnik położenia wału,dalej nic może wy mi pomożecie...
teraz mamy kolejny problem - jaką masz centralkę LPG? ogólnie ten przewód wpina się do zacisku "1" cewki zapłonowej ale tu też bywają przypadki że z tego powodu padają moduły zapłonu jeśli masz przełącznik Lecho WR albo coś podobnego to dobrym rozwiązaniem jest nawinięcie kilku zwojów tego przewodu na przewód wysokiego napięcia idący z cewki do kopułki
Wie ktoś może jak sprawdzić taki moduł zapłonowy i czy w ogóle można go sprawdzić?
Witam mam następujący problem jeden z nich to to że jestem posiadaczem skutera Boatian 4t :D kolejny to to że nie odpala a więc tak iskra jest chociaż mogła by być lepsza ale od zawsze miałem taką słabą i śmigał (świece,moduł,cewke zapłonową i iskrownik wymieniłem na nowy) paliwo dostaje świeca bywa mokra chociaż nie zawsze (gaźnik wyczyściłem wszystko...
Napisz czy na benzynie i na gazie takie same objawy jesli tak to sprawdź: -Moduły zapłonowe -Cewki (mogą mieć przebicie lub olej z nieszczelnej pokrywy zalał świece i jest przebicie) -Świece ( raczej mało podobne ) Jeśli tylko na lpg to wtryskiwacze lpg
Tam coś z kluczowaniem cewki (sterownik , moduł zapłonu - można sprawdzić małą żarówką) lub niewłaściwie podpięta instalacja gazowa.
pavvell może masz schemat sprawdzonego układu który przyśpiesza zapłon wraz z obrotami ?
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Dzięki Magister_123 za zainteresowanie Wymontowałem jeszcze raz zespół palnika pilotującego podłączony przewód z trafa i masa na krokodylkach widoczna jest dobra iskra wyładowań(ok) przewód gazowy palnika - dobre ciśnienie (ok) ------------------------------------- Demontaż modułu sterownika zapłonu Honeywell S4564BT 1009 1 przegląd i ocena - wygląda...
Sprawdzę kostkę modułu i przy samej poduszce.
Nie mam iskry na cewce, podejrzewam uwalony moduł. Czy można go na stole sprawdzić ?
Witam. Mam mały problem. Otóż złożyłem sobie moduł zapłonowy bazując na schemacie z elektrody : I mam mały problem gdyż nie działa ;/ płytkę narysowałem w Viso i jest na 90% dobrze. Czy mogłem uszkodzić tranzystor IRF840? Wiem ze jest to MOSFET i nie powinno sie go dotykać czego starałem sie unikać lecz przy kupowaniu go w miejscowym sklepie sprzedawca...
Czasami są takie cuda ale jeżeli masz impulsy na cewce to podstaw inną lub tą co masz sprawdź w innym samochodzie jeżeli jest dobra to został tylko moduł.
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Witam niedawno kupiłem audi 100 c3 (2,3 b+gaz) jadąc do rodziny samochód nagle zgasł jakby brakło paliwa okazało się jednak że nie ma iskry sprawdziłem cewkę i jest dobra. Kolega doradził abym sprawdził moduł okazało się że moduł był obwinięty folią i w środku w nim była woda wysuszyłem go ale nic z tego samochód nie odpala. Co może być przyczyną moduł...
emeryt2 Moduł poniżej: Bardzo chciałbym coś sprawdzić ale nie wiem jak. Nie znam innego spsobu jak wymiana, a wymiana odpada, ponieważ nie mam żadnej primery z takim aparatem w pobliżu. Urzywany aparat albo sam moduł kosztują ok 300zł więc nie bardzo jestem skłonny kupować tylko, żeby sprawdzić czy to moduł jest zepsuty czy cewka czy coś innego. Poza...
To wpisz sobie w google "moduł zapłonowy opel 4 piny jak podłączyć i szukaj"! Palce ci powykręcało, czy samemu się nie chce i czekasz aż na tacy dostaniesz? Nawet ci się nie chce sprawdzić po numerach modułu czy są właściwe i z jakim czujniekim dany moduł współpracuje, na co ci zwracałem uwagę. Ale głuchy jesteś.
Dzięki dzięki, dzisiaj będe to sprawdzał wszystko al echodzi mi jeszcze o to czy istnieje w warunkach amatorskiego warsztatu sprawdzenie samego modułu. Chyba że te wszystkie poprzedzające czynności wykażą że jest to wina modułu. Dziękuje bardzo
[img][/img] Jak sprawdzić moduł zapłonowy (Opel Vectra A) mając do dyspozycji tylko multimetr cyfrowy? Czy jest to możliwe?
Ostatnio w moim polonezie 1.6i pojawił się problem z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Udało się ustalić, że winny jest moduł zapłonu. Chcąc zaoszczędzić trochę grosza postanowiłem go naprawić. Kierując się wskazówkami szanownego forum zakupiłem tranzystory BU941ZP (takie akurat były w sprzedaży) 2 sztuki, bo postanowiłem wymienić profilaktycznie również...
powiem tak, jak masz te wszystkie elementy w domu i masz na tyle pojecia o elektronice i budowaniu ukladow pracujacych w warunkach ciezszych niz "biurkowe" to skladaj, z tego co pisal gosc zajmujacy sie budowa takich ukladow, to urzadzenie zbudowane na podstawie tego schematu nie ogranicza pradu plynacego przez cewke a co za tym idzie przewod oporowy...
witam wszystkich.to co ci powiedział mechanik to totalna bzdura. ja wymieniłem w swoim kadecie też 1,6i sam modół koło dwóch lat temu i śmigam do dziś tylko umnie było troche inaczej bo zaczoł przerywać a potem już niedychał .radze też sprawdzić cewke w aparacie zapłonowym czy niema przetartej izolacji to też może być powodem ponieważ jest zwarcie
Hall sprawdziłem, jest w porządku. A słupek sprawdzę. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
A mianowicie niema iskry. Sprawdziłem już cewkę ,moduł, zasilanie na cewkę jest moduł i cewka podstawione na 100% sprawne. Nie mogę zlokalizować czujnika położenia wału . miał być w okolicy rozrusznika ale go nie widzę . :cry: MOŻE GO NIE BYĆ ford skorpio 2,0 DOHC 1992r: POMOCY !!!!!!!
Witam Miałem problemy z rozrusznikiem kilka razy zablokował się (zjawisko braku prądu). Kilka dni temu pojechałem do pracy, gdy po pracy wsiadłem do poloneza odmówił mi posłuszeństwa (rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił i na nieszczęście padł całkiem rozrusznik)- wymieniłem szczotki i tulejki rozrusznika, po wymianie rozrusznik kręci super ale...
To co nie działa: rozrusznik, czy nie ma iskry? Jeśli z tego elementu słychać cykanie, to nie jest to moduł zapłonowy, tylko przekaźnik rozrusznika. Idą do niego cztery przewody: dwa grube - jeden z akumulatora, drugi do rozrusznika i dwa cienkie - jeden do masy, drugi do przycisku rozrusznika na kierownicy (lub jeden do stacyjki, a drugi do przycisku...
Cewka WN jest ok, podobnie jak pozostałe elementy. Sprawdziłem indukcyjny czujnik prędkości (miał 840Ω). Nie wiem tylko jak sprawdzić moduł zapłonowy, któy w tej chwili jest głównym podejrzanym. Pomożecie ?
To wie ktoś jak sprawdzić moduł zapłonowy w tico?
tak jak napisałem wczesniej wymieniłem trzy komplety poniewaz nie zakładam lipnych podrobek skorzystałem z kompletu beru ktore czesto zakładam i nie padaja szybko niestety pracował pare dni wiec sprawdziłem masy silnik ecu cewka ma dorobioną dodatkowa mase pod srube mocujaca sprawdziłem tez kable zasilajace i kupiłem nastepny zestaw z firmy hella i...
Przy zapłonie ze starterów świetlówki się uszkadzają jeśli starter nie rozwiera do końca styków lub uszkodzony jest kondensator startera. Po prostu cały czas płynie przez żarniki świetlówki prąd, a te nie są specjalnie trwałe przy przepływie prądu w czasie. Przyjrzyj się dobrze czy nie jarzą na czerwono przy zapalonej świetlówce. W dalszej kolejności...
faktycznie nie sprawdziłem tego ale wydaje mi się że są impulsy bo optyka załącza wtryski i pompe paliwa. w tej chwili mam juz rozebrany cały aparat zapłonowy ale jutro postaram sie go poskładać i to sprawdzę.chyba ze mogę to sprawdzić na samym module? na wzmacniacz idą dwa przewody czy sprawdze to woltomierzem?
Jak sie da to co mogło w tym polecieć przecież bezpieczników tam nie ma ?dodam że uszkodzenie mogło powstać przez słaby styk na przeciętym przewodzie od zapłonu przy stacyjce który przeciąłem jak zakładałem autoalarm,chciałem sprawdzić czy po przecięciu samochód odpali a potem słabo złączyłem aż iskrzył i sie rozłączał a ja kręciłem rozrusznikiem, i...
nie ma iskry wysokiego napięcia w kostce do aparatu napięcie jest czy to wina modułu cewki jak to sprawdzić
Nie sądzę aby przyczyna leżała po stronie kompatybilności czujnika z modułem.Z tego co wiem do każdego modułu PMS ten czujnik pasuje.Sprawdź może adaptację przepustnicy po wymianie modułu(fakt,moduły jedne z najbardziej wadliwych),możliwe też jest i to że ten drugi moduł nie jest sprawny.
Panowie, mam ten sam problem. Wymieniłem cewkę trzy razy, wymieniłem świece. Po dwóch dniach znowu padł DIS. Zawsze pada moduł A cewki. Co się dzieje? Wszyscy mi mówią że to sterownik silnika. Jak mogę to sprawdzić?
Witam Mam wszystkie części z motocyklowego układu zapłonowego (akumulator, cewka, świece, czujnik i moduł) i chciałbym sprawdzić moduł w warunkach domowych, tj. przynajmniej czy będzie iskra. Jak spowodować, aby czujnik przekazywał impulsy do modułu. Z tego co wiem jest to czujnik magneto indukcyjny. Słyszałem o sposobie zbliżaniu lutownicy pistoletowej...
Moduł możesz sobie wymienić sam, ale najpierw sprawdź świece, przewody i ciśnienie na garach które nie pracują
Witam. Spalił mi się moduł zapłonu w moim Simsonie Enduro i postanowiłem kupić nowy ale niestety niema już nigdzie w sklepach ani w produkcji oryginalnych takich modułów tylko zwykłe Chińskie podróbki, które działają zaledwie parę godzin i znów się palą. Postanowiłem sobie taki moduł poskładać z mocnych części, tylko mam pytanie, w sprawie tego schematu...
Posiadam Audi 100 C4 rok 92 silnik 2,3 E AAR w chwili obecnej nie mam iskry, sprawdziłem czujnik halla, jest sprawny, następnym krokiem jest sprawdzenie modułu zapłonu i tu jest problem, nie wiem gdzie on się znajduje w tym modelu. Jeżeli ktoś może pomóc w tym temacie to proszę o pomoc
Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić...
Dzięki jutro sprawdzę co z modułem bo sygnał z niego na cewkę zanika po kilku obrotach wałem na oscyloskopie a wraz z nim iskra.
Witam ponownie wszystkich,czy macie proste sposoby na sprawdzenie modułu zapłonowego tej Astry,silnik C14NZ, moduł jest pod cewką WN.Mam dwie ze szrotu lecz też nie podają iskry,używam nowego miernika UNIT UT107.Jest dość dokładny, każdy sposób rozważę- Michał.
Pomiędzy pinem gaszenia a masą, nie może być przerwy. Jeden koniec uzwojenia jest połączony z rdzeniem, zwykle jest to blaszka przymocowana na stałe do rdzenia. Sprawdź, czy jest w pożądku.
Problem rozwiązany. Powodem okazał się przerwany kabel masowy idący od aku do modułu zapłonowego. Najpierw na aparat podałem (-) z akumulatora i iskra się pojawiła. Potem zostało poszukać tylko przerwy w kablu. Wszystkim dziękuje za pomoc i sugestie. Pozdrawiam. Temat do zamknięcia.
Cześć wszystkim! Zalogowałem się na waszym forum bo mam problem z Hondą Concerto (1993r 112KM D16Z2)...brak iskry! sprawdziłem rozrząd, paliwo jest, pompa działa, jej przekaźnik także. Prawdopodobnie nawaliła cewka lub moduł, nie jestem specem od elektryki dlatego proszę o waszą pomoc. Co udało mi się ustalić to oporność pierwotna zmierzona multimetrem...
witam wie ktoś jak sprawdzić czy jest dobry moduł zapłonu w seacie leon 1.8 20 v 180km ?
Witam. Chciałbym aby mi wyjaśnił ktoś z szanownych użytkowników, jak działa układ zapłonowy w tym kładzie. Zasadę działania układu zap. CDI jest mi znany oczywiście, ale w tym modelu mam pewien problem, a chodzi o stator, i napięcie z cewki ładującej, której nie mogę rozpoznać na statorze. Rezystencja tej cewki wynosi około 0,5 do 1Ω (w zależności...
Od czego mogę zacząć ? Od zapoznania się z zasadą działania tego typu układu zapłonowego, bo jak na razie chyba się podłącza go do akumulatora minus na masę czujnika , kabel idący potem od czujnika do żarówki jakieś a potem od żarówki do plusa i magnesem koło czujki trzeba przejechać aby coś się zaświeciło to straszne bzdury piszesz. Od kiedy tam jest...
Witam od jakiegoś czasu simek zaczyna mi fiksować. Tzn raz jeździ aż miło a raz odpali i nie chce wkręcić się na obroty . Podejrzewam moduł bo wszystko inne już sprawdzone i jest ok chciałem go rozebrać i naprawić dać lepszej jakości elementy lecz jest on cały zalany klejem . Jestem zmuszonu zbudować własny moduł i teraz pytanie o schemat bo na necie...
dobra kupiłem nowy miernik i sprawdziłem od początku a więc tak niebieski kabel ma 141 omów, na czerwonym 8 omów. Jest spięcie na czarnym kablu z białym paskiem i czerwonym kablu do zasilania CDI aha jeszcze jedno kabel czarno-biały który idzie do cewki zapłonowej jest przylutowany do kabla od świateł tylnich
Mam nadzieje ze tu uzyskam odpowiedź bo nie chce oddawac autka "fachowcom" którzy wymiienią mi pół auta metodą prób i błędów po 6 latach użytkowania pojawił sie pierwszy problem w moim s8 ('98) nieszczęsna kontrolka CAT o której czytam od kilku dni wiem wiem , było tu mnóstwo tematów o tym , i trochę mi pomogły w diagnostyce ale nie do końca zaczęło...
Najpierw sprawdź czy jest iskra.