Tester wirników tak wygląda. https://obrazki.elektroda.pl/3773086500_...
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Tak to się sprawdzi za moich czasów instruktor naprawdę sprawdził zwarte zwoje tylko blaszką i elektromagnesem ale wiek 21 szeregowo z tą cewką amperomierz i on pokaże, tak powinno być przycięte by jak mniej by powietrza było.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Witam jeśli radio było uszkodzone np. zwarty trazzystor 2SC2078 to sprawdz trafo modulacyjne przepalone[zwarte ] zwoje , możesz podpiąć głosnik do wyjścia wzmacniacza m.cz i po przełaczeniu na nadawanie powinno byc słychac to co mówisz jeśli nie to trzeba sprawdzać stopień po stopniu Powodzenia
Jeśli cewka ma zwarty zwój, to do d...y. Czy jest dobra, najłatwiej sprawdzić to oscyloskopem, czy występują szpilki o amplitudzie ok. 80V. Jeśli cewka ma zwarte zwoje, to szpilki będą miały znacznie mniejszą amplitudę. Co do US4, to należy zastosować szybki wzm. operacyjny. Żadne 741 czy TL-e nie dadzą rady. Dlatego zastosowano, już wtedy archaiczny,...
Wszystko ładnie i pięknie ale mi chodziło, jak już pisałem powyżej, o to czy multimetrem z funkcją pomiaru indukcyjności jestem w stanie wykryć zwarte zwoje. Mam 24 wycinki komutatora. Jak i gdzie mierzyć indukcyjność a przede wszystkim czy JEST SENS ją mierzyć aby wykryć zwarte zwoje ? A nie możesz sprawdzić na jakimś starociu? Chociaż boję się, że...
Zbyt wcześnie się cieszysz, ten objaw to zwarte zwoje które dadzą znać o sobie efektem całkowitego spalenia.
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
jacekko63 http://obrazki.elektroda.pl/8534421600_1... Co tu chcesz skręcać? Rdzeń w tym transformatorze jest ściśnięty przez opaski z blachy , a dodatkowo zalakierowany szelakiem. axdam99 - Na pewno to transformator? Zdejmij obudowę i osłuchaj - dźwięk dochodzi z wnętrza tunera? Sprawdź przy okazji czy transformator nie jest gorący (co...
Powinieneś mieć ok 5V zmiennego więc twój miernik ustawił się nie na to co chciałeś lub ty go żle ustawiłeś. A jak się coś grzeje nadmiernie to tylko zwarte zwoje.
Zwarte zwoje uzwojenia wtórnego zawsze obniżają napięcie na wyjściu transformatora; zwarte zwoje uzwojenia pierwotnego mogą je podnieść (bo na mniej zwojów jest 230V).
Na zaislaniu jest 230. Po wypięciu trafo z centrali dalej się grzeje... No to albo taka jego uroda albo zwarte zwoje. Gwarancja jeszcze jest?
Miałem kiedyś podobny przypadek i okazało się, że winna była cewka wejściowa L1 (miała zwarte zwoje) nie wiem jakim cudem to wcześniej działało. Może być problem jak wspomniałeś z T1, L2 (nie wiem czy ją skracałeś, jak tak to może niepotrzebnie?), kondensator C8 też do sprawdzenia.
Zwarty zwoj jest w np. stycznikach. Sprawne nie generuja zadnych dzwiekow po zalaczeniu.
Dobrze by było zmierzyć L uzwojenia pierwotnego transformatora, a jeśli wewnątrz są zwarte zwoje, będą niemiłe niespodzianki przy uruchamianiu niczym wybuch tranzystora... 1N4007 - jeśli to dioda od drenu nMOSfeta do dwójnika RC to źle - tu powinna być szybka wersja jak UF4007 czy FR107 Sprawdź też czy sprawny jest dwójnik, a zwłaszcza kondensator.
Czyżby uszkodzonde trafo?? był taki przypadek że było zaniżone jedno z napięć na skutek zwarcia zwojów.
może szukaj - silniki ze zwartym zwojem itp. w nich regulację obrotów najłatwiej uzyskac przez zmianę f zaś.
Kablem od kontrolki i tym co w stacyjce się na razie nie przejmuj to na potem, widzisz że stacyjka i kontrolka nie gra roli w tym układzie. Ta cewka po lewej stronie to cewka wyłacznika prądu zwrotnego, po prawo to cewka regulatora. Sprawdź ten regulator połączenia od spodu też,czy styki w porządku, czy nie są zwarte zwoje. Cewka może przewodzić, jak...
Daj zdjęcia tego co robisz, i jak mierzysz. Trafo może mieć zwarte zwoje na pierwotnym, dobrze podłączasz do pierwotnego? Nie sprawdzaj ciągłości, tylko oporność. Skąd radio, jaka jego historia.
A czy napięcie zasilania linii prawidłowe? Czy jest tam włączony dławik ( cewka szerokośco w odchylaniu H ) w układzie? Może ma zwarte zwoje? sprawdź.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Przebita izolacja uzwojeń i zwarte zwoje. Transformator mógł mieć już wcześniej, w telewizorze taki "strzał" a ujawniło się to po chwili działania.
Raczej okaże się że są zwarte zwoje, silnik nie będzie pracował poprawnie. Aby się upewnić należałoby pomierzyć indukcyjność uzwojeń. Albo prądu przy zasilaniu AC. Nawet napięciem 12-24V z małego trafa.
Dziwi Cie to?! To jest zwarcie. Trafo z tv jest przystosowane do kluczowania impulsami o częstotliwości o wiele wyższej niż ta w sieci! Prąd średni przy kluczowaniu częstotliwością sieci zasilającej w porównaniu z prądem przy kluczowaniu z częstotliwością odchylania poziomego jest wiele większy i stąd to zwarcie.
Prady jalowe toroidow sa bardzo male i dala tak duzych traf nie beda pzerkraczac kilunastu-dziesieciu mA. Jak bedzie jakis zwarty zwoj prad bedzie znaczaco wiekszy a trafo bedzie sie grzac i pewnie buczec.
wypaliło pod nimi płytkę a luty po prostu popękały i cyna się roztopiła Poprawiłeś i sprawdziłeś czy pomogło? Na jednej z cewek (fotka) górna plastikowa obudowa się odkształciła Wynika z tego, że kolumny dostawały po d...e od poprzedniego właściciela, a co za tym idzie można się spodziewać uszkodzenia głośników - np. roztrzepanie głośników niskotonowych,...
Szczelny ekran za pomocą śruby oraz nakrętki teflonowej dociśnięty jest do dna chassis - czy takie rozwiązanie nie spowoduje "zwartego zwoju" Nie i jest prawidłowym rozwiązaniem. lub całkowicie wyeliminuje problem z brumieniem? nie wiadomo, skąd ten ,,brum" pochodzi.
Słuchawki takie powinny mieć oporność mierzoną miernikiem rzędu 30 omów. Więc ustaw sobie miernik na pomiar oporności (zakres do 200 omów) i sprawdź. Jeśli różnica wyniesie powyżej 10 omów - masz "przywartą" (częściowo zwarte zwoje) tę słuchawkę o mniejszej oporności. Przy pomocy omomierza możesz też bez problemu sprawdzić gdzie (na jakich przewodach)...
Witam, mnie to wygląda raczej na silnik "dwubiegowy", gdyby potrzebny był kondensator to na tabliczce podana by była jego pojemność, jak możesz to pokaz foto uzwojeń albo zwróć uwagę czy nie ma tam zwartych zwojów wykonanych z grubego drutu.
Trafił do mnie odkurzacz Electrolux Z1161 mondo 1600W. Problem w tym , że nawet na pusto - bez worka już po 3 minutach pracy silnik jest bardzo gorący. W szczególności gorący robi się rotor - nie można go już po tym czasie dotnąć palcem. Kiedy wyjąłem obie szczotki - stwierdziłem że rotor obraca się bardzo lekko , bez jakichkolwiek oporów. Rozkręcony...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Najpierw bym sprawdził sam głośnik niskotonowy. Na moje oko, to on tu jest problemem (najprawdopodobniej zwarte zwoje uzwojenia cewki głośnikowej).
Witaj! Daj sobie spokój z trybem serwisowym zacznij typowo :zimny lut C801-1uF/250V i spalony rezystor R811-2R2 0,5W , do sprawdzenia czy nie przegrzany (zwarte zwoje) dławik 15mH.
Tak miedź to miedź ale jeśli zwijasz go w cewkę i drut się dotyka to masz zwarcia pomiędzy zwojami cewki i prąd nie płynie przez całą długość cewki tylko skrótami, gdy zastosujesz izolowany to nie ma zjawiska zwarcia pomiędzy zwojami czyli prąd płynie przez całą długość cewki wytwarzając o wiele większe pole elektromagnetyczne.
Zwarcie w tym kierunku nie jest "zwartym zwojem cewki".
termik to po prostu bezpiecznik. Jeżeli po 2 minutach pracy uzwojenie jest gorące to zwarcie zwojów i trafo na śmietnik lub do przewinięcia. Możesz jeszcze sprawdzić czy nie jest zwarty mostek prostowniczy odłączając uzwojenie wtórne i kontrolując temperaturę transformatora. Jeżeli nadal się grzeje to j.w.
Wykorzystaj wejścia: magnetofon, gramofon piezo. Cewkę zmierz omomierzem - powinna mieć ok.15-20% oporność mniejszą od deklarowanej impedancji głośnika. Problem będzie przy mierzeniu tanimi multimetrami - tam zwarte sondy wykazują ok 1-2 om zamiast 0. Cewka może być w pełni sprawna, mieć zwarte zwoje lub przerwę i przy użyciu omomierza jesteś w stanie...
Sprawny transformator w stanie jałowym będzie się grzał mniej niż w stanie pracy, bo przecież prąd biegu jałowego jest mniejszy niż w stanie obciążenia. Prawda, ale nie do końca. Transformatory bardzo małej mocy mogą się grzać podobnie na biegu jałowym jak pod pełnym obciążeniem. Większość TS2 (prod. ZATRA) miała prąd jałowy ok. 8-10mA - czyli zbliżony...
Ta zawleczka to zwój zwarty obejmujący część rdzenia. Prąd w zwoju zwartym nie jest w fazie z prądem cewki, jest przesunięty o pewien kąt (myślę, że zbliżony do 90°). Prąd w zwoju zwartym powoduje, że pole magnetyczne nie spada do zera.
Trafił mi się telewizor z wypaloną dziurą w płytce po stronie gorącej przetwornicy. Zwęglenia oczyściłem i powymieniałem diody 7,5V, 15V oraz tranzystor 2SK1217 (na 2SK1120). Wymieniłem również profilaktycznie AH1202. Resztę podzespołów sprawdziłem. Przy próbie odpalenia (na żarówce), napięcie B+ wynosi ok 70V - żarówka świeci prawie pełną mocą. Pomiar...
Przede wszystkim zabezpieczenie o tak niskiej wartości zawsze może ulec wyłączeniu. Po drugie trafo ze zwartym zwojem - grzeje się jak diabli. Proszę załączyć (skutecznie) i dotykając uzwojeń zewnętrzną stroną palca (Drugą rękę należy trzymać w kieszeni) podczas pracy przez kilka-kilkanaście minut sprawdzać temperaturę. jeżeli nie przekroczy temp ciała...
Kolego artur55551 czy rozwiązałeś już problem z palącymi się diodami? Ja mam podobny problem z tym, że ja przewijałem trafo bo było uszkodzone (zwarte zwoje na pierwotnym). Przewinąłem trafo i trafo jest ok (przynajmniej indukcyjności na miernik są książkowe jak w oryginale) a po włączeniu po kilku chwilach uszkadza jedną z dwóch równolegle połączonych...
W transformatorze rdzeniowym można to zrobić podobnie jak w płaszczowym*, obejmując cały transformator (nie możesz przeciągnąć taśmy przez otwór w rdzeniu bo zrobił byś zwarcie). Sens tej opaski jest taki żeby zrobić zwarty zwój dla strumienia rozproszenia, ale nie zrobić zwartego zwoju dla strumienia głównego. Ekranowanie pola elektrycznego niskiej...
Same głośniki np. uszkodzona cewka, zwarcie między zwojami.
Witam. Wydajemi się że jak "buczy"(i lekko drga), to może mieć zwarte zwoje lub odwrotnie połączoną cewke (zezwój) na uzwojeniu roboczym. Niestety nie mam danych tego silnika-po prostu spisz dane przy wyzwajaniu i porównaj to z tym co pisze kol.Topolski Mirosław.Jak masz elektromagnes do kontroli to sprawdż czy nie masz zwarcia.
Witam Pomierz dokładnie uzwojenia stojana oraz sprawdz wirnik mierząc oporność każdy zezwój osobno a najlepiej sprawdzić wirnik metodą magnetyczną -wykrywa się wtedy zwarte zwoje. Można też wymienić wirnik na sprawny i podłaczyć silnik bezpośrednio do sieć- metoda eliminacji.
Tutaj moje pytanie, czy żeby drgań nie było to należy ustabilizować wyjście zasilacza np jakimś stabilizatorem 24V? Tak wiem 24V może być nieodpowiednie bo mogło być 12V ale proszę o porady Potrzebujesz filtrowanego napięcia, więc co najmniej kondensator elektrolityczny powinieneś dołączyć. Pomoże też założenie kilku zwartych zwojów z grubego drutu...
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Sprawdzenie, czy jest sprawna, nie jest proste, bo jest wiele typów uszkodzeń. Można zrobić pomiary mostkiem RLC dla kilku częstotliwości, i sprawdzić, czy do wyników pasuje jakaś indukcyjność + szeregowo z nią ten opór + równolegle do całości jakaś pojemność - jeśli zdecydowanie nie pasuje, to pewnie cewka ma zwarcia między zwojami (swoją drogą, dawno...
Niestety, pomiar oporności cewek nie ujawni usterki jakim są zwarte zwoje. Podstaw inne cewki 100 hz lub sprawdź impuls na bazie tranzystora linii.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Sprawdzić megaomomierzem (min. 500V) czy nie doszło do przebicia pomiędzy uzwojeniem a obudową. Kolejnym wyjaśnieniem jest uszkodzenie w uzwojeniu pierwotnym transformatora (zwarte zwoje) lub zwarcie w przełączniku prądów spawania.
Zwarte dwa trzy zwoje nawet przy posiadanych danych o prawidłowych wartościach rezystancji uzwojenia trudno zdiagnozować To łatwo sprawdzić elektromagnesem zasilanym zmiennym napięciem. Zbliżenie do cewki ze zwartymi zwojami powoduje zwiększony prąd elektromagnesu. Dodano po 3 Tu cewka jest zdjęta z rdzenia.
(at)Janek_15 Chcę sprawdzić wirnik od szlifierki, czy nie ma zwarć. Jak zwarłem cały komutator, to blaszka brzęczy i widać zmianę prądu na amperomierzu. Jak zrobię 2-3 zwoje zwarte, to nie można tego wykryć. Może powinienem testować większym prądem? Badałem przy 0,5A.
To silnik ze zwojem zwartym, więc jeśli ktoś nie zamienił połączeń (choć wtedy nie byłoby prawidłowych napięć wyjściowych) to mogą być skorodowane zwoje zwarte. Inna ewentualność to to iż mogło coś się dostać pomiędzy wirnik a stojan (np. stalowa podkładka) i ten się obraca normalnie a po włączeniu zasilania owe "coś" blokuje wirnik. Wyjmij silnik bez...
To jest 2sd1472 sprawdz jeszcze uzwojenia czy nie mają między sobą przebić, albo czy nie ma zwarcia w zwojach
Japończyki potrafią się mocno nagrzewać(mają inne normy które pozwalają na tak wysoką temp. wewnątrz obudowy) jednak warto ją zmierzyć może transformator ma zwarte zwoje najlepszym sposobem będzie odłączenie uzwojeń wtórnych i zmierzenie poboru prądu na pierwotnym oraz pomiar temp. po dłuższym czasie, jeśli się grzeje to d... istnieje też sposób "na...
Sprawdź napięcie na anodzie i katodzie PY81. Sprawdź napięcie na wyprowadzeniach kondensatorów ?132 i ?146, a także przydatność do użytku tych kondensatorów. Rączką śrubokręta łatwo zastukaj po lampie PY81, jeśli przy czym w balonie będzie iskrzenie - lampę zamień. W transformatorze W. N. zazwyczaj bywa zwarcie zwojów wysokonapięciowej cewki, to można...
Częstotliwość generatora w magnetofonach Z.K.-120/140 nastawia się na 65+-3kHz za pomocą rdzenia cewki generatora,jeżeli nie regulowałeś wcześniej to lepiej tego nie robić, może jest inna przyczyna takiego stanu. Wielkość napięcia podkładu na na głowicy uniwersalnej nastawia się według niżej podanego barwnego kodu: Kolor kropki -------------- Napięcie...
co dalej nie zwalnia ciebie od sprawdzenia sterowania tego tranzystora(trafo sterujące -na zwarte zwoje) plus ew. kondensator elektrolityczny blokujący zasilanie tego trafka) plus wszystkie kondensatory w obrębie tego odchylania (zwłaszcza te przełączane) plus samo zwarcie w t304 jak go opisałeś.itd. pozdrawiam.
Czesc-miałem podobny przypadek-okazało sie ze głosnik suba miał przypalona cewke i zwarcia miedzy zwojami-podmien głosnik na inny.
Witam - jeżeli cewka będzie miała przerwę ( brak ciągłości uzwojenia ) to tester odczyta to jako pojemność . Natomiast jak cewka będzie miała przebicie ( zwarcie między zwojami ) to tester pokaże nam tylko rezystancję .
Zmierz indukcyjność, ze zwartym zwojem powinna być o rząd wielkości niższa.
Poczytać od deski do deski: http://www.fonar.com.pl/audio/projekty/t... jeśli nie zgadza się przekladnia to trafo ma zwarte zwoje na pierwotnym. Częsta usterka gdy zapomni się o podlączeniu głośnika lub obciążenia.
Bardzo wygodnie i skutecznie można sprawdzić transformator za pomocą akustycznego generatora mocy, np. PO-21 i oscyloskopu lub też miernika AC. Można w ten sposób wykryć wiele niedomagań, jak zwarte zwoje, symetrię uzwojeń, poprawne połączenie przy nawijaniu sekcyjnym, i wiele innych. Ja sprawdzam w takim zestawie, bo akurat taki posiadam, ale można...
W internecie znalazłem kilka odpowiedzi jak działa taki stycznik, ale nie do końca to zrozumiałem na jakiej zasadzie działa zwarty zwój. Czy to jest zwykły pierścień jak na rysunku ? Obrazek jest trochę do innego tematu - jest wzięty stąd http://www.ncsm.city.nagoya.jp/cgi-bin/e... i opisuje doświadczenie Thomsona...
Samsung 900NF model:PG19NSBU/EDC chasis PG19 za q405 mozna uzyc 2SC5589 sprawdz * Q456 (S-korekcja) = SKS10N20 , mozna zamienic na IRF640, R480 * sprawdz Q406(SFP9634) i С451, С452/453 *sprawdz dawik w H ma ksztat trfa. czesto ma zwarte zwoje
W świetle wykonanych Twoich pomiarów oraz karty katalogowej wynika,że sprężarka jest do wymiany. Zwarte zwoje w uzwojeniu głównym co jest wynikiem grzania się sprężarki a następnie zadziałaniu zabezpieczenia termicznego.
Na pewno jest uszkodzony (zwarcie miedzy zwojami ) bo uzwojenia są symetryczne i powinny byc identyczne z kilkuprocentową dokładnością. Do przezwojenia lub do wymiany.
Na pręcie ferrytowym o długości 6-12 cm (najlepiej ferryt od fal długich z radia) nawinięte są dwa uzwojenia po jednej stronie. Jedno ma 2 zwoje, a drugie 100zwojów drutem najlepiej o śred. 0,3mm. T1 - jest to dowolny tranzystor wielkiej częstotliwości. T2 - dowolny tranzystor o (ważne!) współczynniku wzmocnienia mniejszym niż 100. Przed badaniem cewek...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Dławik B2 PL mało widoczny napis, jest przegrzany zwarte zwoje
Ja bym tak sprawdził, po czym włączył i sprawdził czy się grzeje trafo. Ja dokładnie tak samo. Ale najpierw (zanim założył ewentualny bezpiecznik "zwykły") sprawdził jak zachowuje się przy pracy jałowej. Przy zwartych zwojach (wystarcza kilka - nawet nie tak wiele w porównaniu z całym uzwojeniem pierwotnym) transformator "na jałowo" będzie po godzinie...
O ile dobrze przeczytałem na naklejce pierwotne to U(3-4)=200V Może masz zwarte zwoje w uzwojeniu pierwotnym ? Jeżeli masz kilka takich samych transformatorów, to sprawdź, czy wszystkie mają po 40Ω oporności między stykiem 3 i 4. Ale na ten rozmiar rdzenia to stanowczo za mało.
Tak, zrobiłem taką zworke na 3 zwojach na cewce w głowicy ukf. Co spowodowało dalszy spadek dobroci cewki (z uwagi na sąsiedztwo zwartych zwojów) i tak już nienadzwyczajną wobec zamknięcia cewek w ciasnym ekranie odlewanego korpusu głowicy DEA oraz złe właściwości rdzeni przestrajających przy częstotliwości roboczej niemal 2 razy większej. Więc całkiem...
Fotki nie będzie i nie wiem, jak naprawdę by to wyglądało, ale teoretycznie różnica w obrazie by była, bo jak są zwarte zwoje, to pole magnetyczne troszkę inaczej się rozkłada. Najlepiej zmierz cewkę i sprawdź, czy odpowiada ona specyfikacji.
Sprawdziłem no i okazało się że zwoje wtórne są zwarte. Co do mostka to bałem się go podłączać.
Jest to silnik z fazą rozruchową zwartą . Tego rodzaju silniki osiągają dość wysoką temperaturę w czasie pracy . Powodem nagrzewania są widoczne na rdzeniu dwa zwarte zwoje . Prąd 0,6 ampera w tym wypadku może być normalny . Warto sprawdzić dane silnika . Powinny być umieszczone na rdzeniu lub na uzwojeniu silnika .
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Jeśli trafo ma przebicie (uszkodzone uzwojenie), sprawdź czy uzwojenie nie ma połączenia z rdzeniem. Jeśli tak to nadaje się do przezwojenia. Trafo może mieć także zwarcie między zwojowe. Wówczas będzie pobierało większy prąd. Można sprawdzić znając typ trafa i oporność uzwojeń za pomocą miernika. Jeśli nie znamy oporności ale znamy napięcia, wówczas...
Witam. Aby potwierdzić przypuszczenia teoretyczne należy sprawdzić to praktycznie tak jak napisałem poprzednio. Przy założeniu zwartych zwojów w jednym uzwojeniu wzbudzenia będzie się grzało dlatego,że w zwartym zwoju będzie indukowała się SEM (napięcie) w wyniku czego przez zwarty zwój będzie przepływał większy prąd i nagrzewał go (tak jak zwarte zwoje...
No jak jak? Testerem. Chodzi o trafa które mają dobry kondensator na wyjściu (nie ma przejścia fajki) ale zwarte/przebite zwoje. Zwykłym omomierzem tego nie sprawdzisz. Te 20% to żółte diody na skali testera (jest 2/8 więc w zasadzie powinno być 25%) Tyle teoria. Jak to się ma w praktyce niech każdy sobie sprawdzi.
Najprostsza metoda to pomiar przejścia zwykłym miernikiem rezystancji nastawionym na zakres kohm,statecznik powinien mieć pewną rezystancję, jeśli nie ma przejścia - jest uszkodzony, jesli jego przejście jest zerowe to też źle, jeśli ma zwarcia między zwojami cewki to mozna to tylko sprawdzić specjalnym miernikiem wykrywającym zwarcia miedzyzwojowe....
Witam w załączniku schemat prostego falownika. Wartości elementów generatora należy dobrać na 50Hz. Zamiast generatora na tranzystorach można zastosować np TL494 lub SG3525 o ile zejdą do tak niskiej częstotliwości ale można spróbować. Jeśli chodzi o regulację napięcia zasilania falownika U(f) to praktycznie wykonałem taki układ ale w praktyce nie sprawdziło...
najechałem na uzwojenie pierwotne nie przecinając wiązek cewek ale nacinając je delikatnie. Jak na zdjęciach. Na zdjęciu niewiele widać poza faktem nacięcia. Dobre oświetlenie, lupa i spróbuj ocenić czy nacięcie jest głębsze niż 1/5 średnicy. Jeżeli jest mniejsze to możesz skorzystać z mojej podpowiedzi. Podobne uszkodzenie miałem w silniku pralki...
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Jeśli L19 przewodzi, to wydaje się być sprawna. Choć może to też oznaczać, że ma zwarcie na zwojach. Jeśli poprawnie osadziłeś U3, to obawiam się, że U7 kwalifikuje się do wymiany.
A nie chodzi przypadkiem o stworzenie zwartego zwoju?
Nie jest to wirnik klatkowy jak w starszych konstrukcjach tego typu. Wygląda mi to na silnik do pompy z nowszych modeli pralek np. Indesit. Pompa nie posiada uszczelnień typu simmerring, bo cały wirnik jest wewnątrz pompy i ma zatopiony magnes stały w tej grubszej cylindrycznej części. Bieguny stojana obejmują plastikowy korpus pompy w miejscu gdzie...
Moim zdaniem panowie z serwisu nie wymienili niczego, a tylko dokleili te płytki żeby zmniejszyć brzęczenie transformatora. Jeżeli transformator się grzeje (wyczuwalnie) bez podania sygnału muzycznego na suba, to ma najprawdopodobniej częściowo zwarte zwoje - stąd buczenie i grzanie się. Sprawdź to (podłączenie zasilania ale bez podania sygnału) - jeśli...
Witam. ...Trafo zostalo wyekranowane dosc gruba warstwa folii aluminiowej i folia ta zostala polaczona z masa i obudowa aluminiowa przewodem oraz pokryte z gory okragla blacha o srednicy2mm ,ktora jest zarazem jego mocowaniem Zamotany ten opis. Usun te folie, a trafo zamocuj jedynie za pomoca centralnej sruby. Wazne, aby ta sruba byla tylko jednym koncem...
A może sprawdź, czy trafo bez obciążenia też się nagrzewa. Powody - poza obciążeniem - dla których trafo może się nagrzewać: - za duże napięcie w sieci; - zwarte zwoje, lub uszkodzenie izolacji; - uszkodzony rdzeń (np. pękło klejenie połówek rdzenia "zwijanego"). Grzeje się rdzeń, czy uzwojenia?
Skoro ma napięcie wtórne 17,4V to by wskazywało,że wytrzymał tą próbę. Napięcie rzeczywiste na uzwojeniu wtórnym nie musi wynosić dokładnie tyle ile pisze na nalepce. Przyczyny tych różnic to: 1-Napięcie sieci może się zmieniać , więc zależnie od jego aktualnej wartości zmienia się też napięcie wtórne. 2-Transformatory w produkcji też mają jakiś rozrzut....
230V będzie w sam raz. Tu bym polemizował, bo rezystancja pierwotnego uzwojenia w takim transformatorze jest rzędu 3Ω. Trzy szeregowo załóżmy 9Ω, a uzwojenie zaprojektowane jest na prąd rzędu 3,5A, to daje napięcie rzędu 32V DC. W połączeniu równoległym można zastosować zasilanie 12V z akumulatora. Zasilanie napięciem przemiennym da skutek...
Całkiem możliwe, że jest to silnik ze zwartym zwojem. Dla pewności zrób zdjęcie silnika i je wstaw.
Izolacja może wyglądać dobrze a jak będą zwarcia zwojowe to wtedy prąd wzrasta bo niektóre zwoje są zwarte ze sobą i nie biorą udziału w wytwarzaniu siły magnetomotorycznej uzwojenia. Skutkiem jest praca rdzenia transformatora przy silnym nasyceniu magnetycznym i stąd wzrost prądu magnesującego. Dodatkowo zwarte zwoje powodują przepływ prądu w zamkniętym...
1. Wyłącz Caps Lock - duże litery to KRZYK :-) 2. Jeżeli zabezpieczenie jest o charakterystyce B i na dodatek trafo większej mocy, to bezpiecznik będzie leciał i to często (prąd magnesujący rdzeń + szybka "eska" = zadziałanie) - z autopsji. Zmień "eskę" na ch-kę C lub na bezpiecznik topikowy. Co do trafa - zwarć zwojowych nie namierzysz miernikiem,...
zwarte zwoje wirnik zwarte zwoje sprawdzić zwarte zwoje
lotnicze słuchawki pobieranie zablokowane z18xe wymiana silnika
suszarka elektrolux philips az1830
Mata obecności pasażera – działanie, diagnostyka, typowe usterki BMW, Toyota, Mercedes Programowanie MX25U12872F czarnym CH341A Pro z adapterem 1,8V – kompatybilność i wskazówki