Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
To nie jest wina elektroniki, stawiam na uszkodzony (zwarte zwoje ) wirnik silnika, łatwiej i taniej wrzucić coś (silnik) używanego niż przezwajać, sprawdź silnik podłączając bezpośrednio do 230 moze być przez żarówke - albo oddaj do warsztatu na sprawdzenie
Dziękuję za odpowiedzi.
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Do sprawdzania wirników można wykorzystać silniczek pompki od pralki automatycznej. Trzeba usunąć z niego wirnik i zwarte zwoje, a następnie wyciąć pod kątem kawałek rdzenia w górnej jego części, tak aby można było tam włożyć testowany wirnik. Trochę to prowizorka ale działa bez zarzutu.
Czyli taka metoda diagnostyczna ma za małą czułość do badania silników na niskie napięcia. Zastanawiam się czy pomiar napięcia na poszczególnych cewkach wirnika coś powie. Umieszczając wirnik na elektromagnesie i mierząc napięcie na kolejnych cewkach (oczywiście zmieniając odpowiednio pozycję wirnika) powinna być widoczna różnica. Jeżeli jakiś zwój...
To silnik ze zwojem zwartym, więc jeśli ktoś nie zamienił połączeń (choć wtedy nie byłoby prawidłowych napięć wyjściowych) to mogą być skorodowane zwoje zwarte. Inna ewentualność to to iż mogło coś się dostać pomiędzy wirnik a stojan (np. stalowa podkładka) i ten się obraca normalnie a po włączeniu zasilania owe "coś" blokuje wirnik. Wyjmij silnik bez...
Jest jakiś luz poprzeczny. Może ta guma w której, jak piszesz, jest osadzone łożysko? Na stojanie są też takie dwa podwójne zwoje zwarte z grubego drutu. Czy obu końce są zwarte - zespawane.
Witam Pomierz dokładnie uzwojenia stojana oraz sprawdz wirnik mierząc oporność każdy zezwój osobno a najlepiej sprawdzić wirnik metodą magnetyczną -wykrywa się wtedy zwarte zwoje. Można też wymienić wirnik na sprawny i podłaczyć silnik bezpośrednio do sieć- metoda eliminacji.
Możliwe jest że stojan jest spalony i przy próbach z nowym wirnikiem mógł go uszkodzić.Sprawdź wirnik metodą elektromagnesu i blaszki a będziesz wiedział czy ma zwarte zwoje czy jest "czysty".Jeśli wirnik będzie w porządku wymień lub daj do przezwojenia stojan.Pozdrawiam.
Do Lord...... nie wiem jak będzie z tymi postami bo mnie moderator w tym temacie usunął 2 (dwa) to może zbadać tylko zwarte zwoje ,przerwa lub brak uzwojenia blaszka nie będzie drgała bo strumień zamyka się przez żelazo natomiast zwarty zwój wytworzy swoje pole magnetyczne (połóż wirnik i zewrzyj dwie działki to zobaczysz)
Kriss8888 udzielił właściwej odpowiedzi. Owe dwa zwoje zwarte "żrą" prąd jak cholera, a na dodatek brakuje Ci rdzenia w kolumnie środkowej, którą był wirnik :-) Stąd mamy brak "magnetowodu" jakim jest normalny rdzeń typu EI lub O. Zauważ, że obydwa karkasy tkwią na jakby "otwartych" odcinkach rdzenia. To jest silnik jednofazowy asynchroniczny, z wirnikiem...
Oj co prawda to prawda. Do damskich, ślicznych główek niewiele dociera. A później kłopoty z urządzeniami. A odnośnie wirnika to ma napewno zwarte zwoje. Sam tego nie naprawisz, a wymiana jest niepłacalna. W sklepie z częsciami AGD zażądali tyle, że kupiłem nowy. A stary do elektrośmieci.
Raczej okaże się że są zwarte zwoje, silnik nie będzie pracował poprawnie. Aby się upewnić należałoby pomierzyć indukcyjność uzwojeń. Albo prądu przy zasilaniu AC. Nawet napięciem 12-24V z małego trafa.
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
... bo jak trójfazowy indukcyjny, to taki silnik z zasady nie daje żadnych zakłóceń, chyba że jakiś styk iskrzy - może poluzowała się śruba mocująca przewód, może sprężyny w gnieździe, i pod wpływem drgań przy pracy silnika przerywa połączenie, iskrzy i wtedy daje te zakłócenia; mogło jeszcze puścić jakieś lutowanie przewodów wewnątrz silnika, z takim...
To tak przy okazji zadam pytanie, może ktoś odpowie - czy jednofazowy silnik klatkowy z uszkodzonym wirnikiem, może sam startować na podłączonym tylko uzwojeniu roboczym oraz czy uszkodzenie klatki wirnika może powodować bardzo szybkie nagrzewanie się silnika tylko na biegu luzem? Dodam. Silnik nowy. Myślałem, ze ma zwoje zwarte, więc dałem do przewinięcia....
Jest to silnik tak zwany z uzwojeniem Wirnika krótko zwartym Raczej tak zwany silnik klatkowy :wink: . Żeby się nie kręcił, trzeba usunąć (przeciąć) zwarte zwoje (chyba 2, drutu o średnicy ok. 2mm) umieszczone na stojanie w pobliżu wirnika. Wtedy powinien przestać wirować. Pozdrawiam
Twój wirnik jest obudową składał się z blach magnetycznych poprzetykanych miedzią, (zwarte zwoje) silnik asynchroniczny, zrobisz prądnicę tylko pamiętaj że za magnesami też pole magnetyczne musi się zamknąć chyba że to ma być zabawka.
Tego niestety nie widać na zdjęciu, ale silnik indukcyjny 1-fazowy małej mocy zwykle ma zwarte zwoje na części rdzenia stojana - po to, żeby pole magnetycznie zmieniało się asymetrycznie i kręciło wirnikiem. To sposób założenia tych zwartych zwojów decyduje o kierunku obrotu - jest zawsze od części bez zwartego zwoju do części ze zwartym zwojem (obie...
Ta mozliwośc nie zachodzi w tym przypadku dlatego , że wirnik przy tym silniku ma konstrukcję klatkową i zjawisko komutacji nie wchodzi w rachubę . Jeśli to było skierowane do mnie to się nie zgadzam. Nie rozumiem co tu ma do rzeczy komutacja. Wirnik musi być w dokładnie w polu rdzenia. Spróbuj włączyć silnik bez wirnika jak nie wierzysz. Zdarza się...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Raczej tak, uszkodzona izolacja i ciągłość drutu - można próbować polakierować kroplą np. cyjanopanu, jeśli zwoje nie są całkowicie przecięte i zwarte ze sobą, ale raczej nastawiałbym się na następny wirnik.
Już tłumaczę - cewkę ,,probierczą" zasila się prądem przemiennym - z sieci, lub transformatora. W obwód cewki włączony jest amperomierz i rezystor zmienny. Kiedy zamykasz obwód magnetyczny tego układu poprzez badany wirnik silnika DC, jego uzwojenia tworzą uzwojenie wtórne tak powstałego transformatora. Całość pobiera określony prąd. Kiedy w obwodzie...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Więc w grupie należy nawijać po 33 zwoje po dwie grupy, poskok wychodzi 5, ale kierunku nawijania i tego w które lamelki ma być wlutowany konkretny odczep to nie zgadnę, trzeba było dokładnie to sprawdzić przed wyzwojeniem. Jednak dla ułatwienia napiszę o co w tym chodzi. Więc wiadomo, że szczotka jest szersza od przerwy między lamelkami i dlatego powoduje...
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
Nie jest to wirnik klatkowy jak w starszych konstrukcjach tego typu. Wygląda mi to na silnik do pompy z nowszych modeli pralek np. Indesit. Pompa nie posiada uszczelnień typu simmerring, bo cały wirnik jest wewnątrz pompy i ma zatopiony magnes stały w tej grubszej cylindrycznej części. Bieguny stojana obejmują plastikowy korpus pompy w miejscu gdzie...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Podłączenie niższego napięcia i pomiar napięć na innych uzwojeniach... na pewno coś będzie, żeby nie zwarta klatka, to myślę, że na pozostałych uzwojeniach byłoby po 1/2 tego, co...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
wirnik na 100% jest walniety bo ma gdzies zwarcie na zwojach sproboj zmiezyc probnikiem diod lub omomierzem na stykach jaki ma opor jak bedzie 0 to wiadomo wirnik i bez wzgedu czy wymienisz szczotki to i tak bedzie lecialo duzo iskier i bedzie duzo dymu a w najgorszym przypadku porazenie pradem i zagrozenie zycia gotowe moga tez walic bezpieczniki wiec...
Sprawność rośnie dwukrotnie z niespełna 30% do prawie 60% jak wytnie się zwoje zwarte (tam jest duża zamiana w ciepło Joula). Trzeba nim zakręcić w dowolnym kierunku i potem śmiga. Z racji niewielkich gabarytów podobnie jak trafo w tej klasie jest dość odporny na zatrzymanie wirnika (odp. stan zwarcia transformatora). Używam do kształtowania spławików...
"2-majac cewke wykonana w ksztalcie podkowy i podlaczajac ja do sieci 230v sprawdzisz czy wirnik nie ma przebicia do masy" Opisałbym to nieco inaczej, żeby było jasne. Przebicie uzwojenia do masy można najłatwiej sprawdzić za pomocą miernika izolacji, bądź użyć do tego celu żarówki 230V podłączonej do prądu tak by jeden przewód był podłączony do blach...
Pomyśl. Silnik przeznaczony do pracy w urządzeniach nie tolerujących zakłóceń nie może mieć komutatora. Wyłączanie indukcyjności to moment pojawiania się wysokich napięć na końcach cewki. Skutkuje to wyładowaniem iskrowym. Dodatkowo silnik ma pracować przy stałym napięciu i do tego ma być tani. Niezłe wyzwanie dla konstruktorów prawda? Trzeba zatem...
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Witam"peterwolski"]od łożyska by tak się nie działo Jeśli było zablokowane łożysko,to niestety silnik się nie obracał, a brał prąd.Skutek zwarcie zwojów wirnika.
najwidoczniej kluczem do sukcesu zostało wymienić jeszcze pompę paliwa Ale dlaczego pompa pracuje na krótko i silnik chodzi? Sprawdź silnik pompy (zwarcie na zwojach wirnika) .Podłącz na krótko przez amperomierz i zobacz ile bierze prądu.
W wirnikach powstają zwarcia międzyzwojowe. Zwartych jest np. kilka zwojów dlatego oporności i napięcia między płytkami komutatora mieszczą się w graniach tolerancji. Jedyną metodą wykrycia takiego zwarcia jest użycie "specjalnego" elektromagnesu do badania wirników i stalowej blaszki z wprawną ręką.
Jeżeli jest to silnik 1f. z wirnikiem z magnesu trwałego to musi mieć dwa uzwojenia; pracy i rozruchowe, aby wytworzyć pole wirujące. Uzwojenie rozruchowe łączy sie szeregowo z kondensatorem (kądzior przesuwa w fazie prąd rozruchowy!) jeżeli ten obwód jest uszkodzony to rozruch silnika jest zupełnie przypadkowy, a jeżeli nastąpi to kierunek obrotów...
Witam. Aby potwierdzić przypuszczenia teoretyczne należy sprawdzić to praktycznie tak jak napisałem poprzednio. Przy założeniu zwartych zwojów w jednym uzwojeniu wzbudzenia będzie się grzało dlatego,że w zwartym zwoju będzie indukowała się SEM (napięcie) w wyniku czego przez zwarty zwój będzie przepływał większy prąd i nagrzewał go (tak jak zwarte zwoje...
Witam.Chciałbym wyjaśnić kolegom elektronikom że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym - to są te pręty (lub płaskowniki) miedziane przechodzące przez pakiet stojana wzdłuż cewek(słabo widoczne na zdjęciu).Praca silnika bez kondensatora. Sprawdzić trzeba czy nie mają przerw. Piszesz że masz inne tego typu to porównaj z nimi te zwoje rozruchowe....
To tzw. magnetyzm szczątkowy powoduje wzbudzenie prądnicy - na tyle że wytworzone napięcie pozwala na pracę regulatora napięcia który podanym napięciem zaczyna wzmacniać magnetyzm wirnika aż do ustabilizowania wartości napięcia wyjściowego. Prawdopodobnie ktoś nieudolnie przerobił układ stabilizacji i stąd takie zachowanie prądnicy. Pytanie czy wirnik...
W każdym razie nie jest to silnik indukcyjny! Ma magnes w wirniku. Dokładnie. Cały czas o tym piszę :cry: . Silniki do pomp pralkowych, to silniki indukcyjne ze zwartym zwojem i wirnikiem klatkowym .
[quote= Właśnie najpoważniejszą wadą takiej prądnicy jest bardzo trudna regulacja, której w prostych konstrukcjach się nie stosuje, bazując na samoregulacyjnych własnościach tych prądnic (prąd płynący w zwartych zwojach wirnika jest proporcjonalny do obciążenia stojana).[/quote] Mam przez to rozumieć że nie musiał bym stosować żadnych regulatorów i...
Fizycznie da się usunąć część wirującą z silnikotrafa ale jako trafo to działać nie będzie bo żadne trafo działać nie będzie bez kolumny środkowej. Po wyjęciu wirnika niewiele z tej kolumny zostaje Ale za to zostają zwarte zwoje fazy pomocniczej w których traci się całkiem konkretna moc :lol: Nadal twierdzę, że to rzeźbienie w przysłowiowym g....e....
jakulat, ja po prostu zrobilem pewne uproszczenie tego co robisz, a przynajmniej tak mi sie wydaje ze to co robisz przypomina probe wykozystania pradu (ja go nazywam zwrotnym) indukowanego w jednej cewce do zasilania innej. Tu akurat przyklad silnika z kondensatorem pasuje. Jest tylko pewne ale ...Prady zwrotne indukowane w cewkach sa czescia pracy...
Jak wyżej, szybko sprawdzisz przerwę zwykłym omomierzem- na komutatorze. W zasadzie, to nawet zwarcie w zwojach.
Często w wirnikach powstają zwarcia zwojowe, ale zwartych jest np. kilka zwojów dlatego oporności i napięcia między płytkami komutatora mieszczą się w graniach tolerancji. Jedyną metodą wykrycia takiego zwarcia jest użycie specjalnego elektromagnesu do badania wirników.
A to się dzieje na tym samym pierścieniu w obu silnikach? (takie połączone ze sobą) Może uzwojenie w jednym z nich ma zwarcie (np jednego zwoju) na wirniku - wirniki nie były mierzone na okoliczność zwarć?
Gość który go przezwajał stwierdził, że przy wyjmowaniu starego uzwojenia nigdzie nie znalazł śladów zwartych zwojów. Czy był sprawdzany wirnik? Powodem może być uszkodzenie którejś klatki w wirniku.
Tester wirników tak wygląda. https://obrazki.elektroda.pl/3773086500_...
Jak chcesz uzyskać "indukcyjnego kopa", to najlepiej przerwać prąd, kiedy jest on największy - wtedy i "kop" będzie największy. Energia "magazynowana w uzwojeniu w postaci różnicy potencjałów" jest niewielka, a na dodatek ma charakter pojemnościowy (jest to energia zmagazynowana w kondensatorze, jaki tworzą zwoje cewki) i jakkolwiek daje impuls prądu...
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Miałem taki przypadek i jest dośc częsty: uszkodzony wirnik w silniku, a dokładnie zwartych kilka zwojów, które uniemożliwiają normalny - płynny -rozruch. Każdy majster od silników jest w stanie sprawdzic go na "magnesie". Ale trop z tacho tez wydaje się dobry jedyna rada na sprawdzenie -podmiana na inny silnik sprawdź sposób podłączenia!! trzy razy...
Zgadzam się z JACU626 usterka prawdopodobnie tkwi w rozruszniku ale nie tulejki tylko wirnik jak jest ciepły silnik dostaje zwarcia między zwojami lub stojan na skutek wilgoci do masy.W stojanie sprawdż zwarcie do masy żarówką na 220V,będziesz dokładnie widział gdzie przestrzeliło.Pozdrawiam.
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
silnik może "ładnie" wyglądać, a uszkodzenie może nie być widoczne. Sprawdź stan jego izolacji - miernikiem izolacji, napięciem pomiarowym 500V. Jeśli wynik będzie to więcej niż 5Mega omów to silnik ma dobrą izolację. Jeśli będzie mniej (a szczególnie jeśli będzie to mniej niż 500 k omów) to silnik ma doziemienie. W tym przypadku sprawdzić osobno wirnik...
kolego lamer1 myślę że ma ogromne : magnesy stałe pole wirujące indukują prąd przemienny w uzwojeniu ( jestem za opcą 2 - lepiej wykorzystane pole magnetyczne ) który to będzie odziaływał z powrotem na zwuj zwarty wirnika (klatkę ) indukując w nim prąd a ten znowu pole elektromagnetyczne a to napewno nie będzie zgodne z polem magnesów , pozatym zwuj...
Jeśli więc dojdzie do zwarcia międzyzwojowego to powinna się zmienić rezystancja zwojów wirnika? Mam 2 wirniki więc będe próbował... Dodano po 30 - Ale jeśli nastąpi zwarcie między zwojowe na wirniku to praktycznie obwód się skróci [bo prąd będzie płynął tan gdzie mam mniejszy opór], a natężenia pola elektromagnetycznego jest wprostproporcionalne do...
Tematów podobnych multum na forum trzeba jedynie poszukać ! Jak jej jeszcze nie dobiłeś robiąc zwarcie to sprawdź czy kręci się śrubokrętem wirnik. Zatarte łożyska, kondensator spalenie zwojów. Szukaj !
Tyle powiem, że to silniczek bezszczotkowy, wirnik nie ma żadnego uzwojenia, tylko magnes(?) To silnik ze zwartym zwojem. Wymaga odpowiedniego napięcia by mieć moc, przy obniżaniu napięcia w pewnym momencie obciążenie jest większe niż moc silnika i wirnik staje. To tak w uproszczeniu - w każdym razie nie da się regulować na nim obrotów. Zmianę wydajności...
W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie...
Może ma zwarcie miedzy zwojami, albo miedzy zwojami a stojanem, może z wirnikiem cos nie tak. Napisz co ma na tabliczce...
Ma Pan rację. W sumie nie jestem pewien czy wirnik jest ok. Jeśli chodzi o stojan zwarcie było na 100% - blaszka trzymająca zwoje nadcięła je częściowo, pozbawiając izolacji i wbiła się w nie. Z tego, co czytałem chyba niebardzo mam możliwość sprawdzenia wirnika w warunkach domowych. Spróbuję więc przewinąć stojan jeszcze raz z zastosowaniem odpowiedniego...
chodzi o to,że w silniku zasilanym jedną faza powstaje pole magnetyczne pulsujące i wirnik "nie wiedziałby" w którą stronę ruszyć. stąd rdzenie ze zwartym zwojem ale dla małych mocy, dodatkowe uzwojenia z kondensatorem (czasami jako faza rozruchowa wyłączana po nabraniu przez silnik obrotów) Szczegóły w materiałach które już podał kolega.
Te pomiary niestety nie dadzą wyraźnej różnicy przy zwarciu zwojowym kilku zwojów. Racja ale lepiej tak zmierzyć niż wcale i upalić nowy wirnik.
Nie wiem czy takie informacje znajdziesz, raczej nie. Na początek dokładnie obejrzeć. Często uszkodzenia widać, bez konieczności pomiarów. Pokręcić silnikiem, i sprawdzić czy się lekko obraca, czy nie ociera np wirnik o stojan, czy przekładnia nie jest zablokowana, albo zatarte łożysko lub się rozpadło. Popatrzeć na uzwojenia czy nie widać spaleń (zwęgleń,...
Jest tam zapewne silnik ze zwojem zwartym więc obroty możesz zmienić mechanicznie po przez wyjęcie i odwrócenie wirnika,elektrycznie go nie wysterujesz jak byś tego chciał.
Kupiłem nowy silnik, pasujący do makity, made in china. Zębatkę przełożyłem, złożyłem wszystko i wkrętarka działa. Dziękuję kolego TomekB123 za pomoc. Nie wiedziałem, że ten silnik podejdzie. Nie podają nigdzie nawet wymiarów. Z ciekawości zmierzyłem opór pomiędzy wyprowadzeniami nowego silnika. Około 10,5ohm. Odwinąłem też cały drut z silnika starego....
Fakt - R7 to zielony matowy za kondensatorem i oprawką żarówki, ale skoro silnik jeździ - to powinien być cały. A silnik - podłącz kable prądowe do akumulatora samochodowego na bramie i przyjrzyj się czy w okolicy zamykania silnik nie zwalnia bo ma ciężko, sprawdzenie komutatora i szczotek zdaje się zrobiłeś. Odpal całość razem z prowadnicą - bramę...
Witam. Wirnik najlepiej sprawdzić tak zwanym ,,buczkiem" umieszcza się wirnik w strumieniu zmiennego pola magnetycznego i przykładasz do wirnika kawałek blaszki. Obracasz wirnikiem kilka razy i jak ci zadrży blaszka to jest zwarcie między zwojami. Na koniec sprawdzasz połączenia uzwojeń z komutatorem podłączając amperomierz (prąd zmienny) do klatek...
Teoretycznie się da, praktycznie nie każdemu się to udało. Sposób znajdziesz w google, ale nie gwarantuje poprawnego wykonania. To już lepiej zacisnąć to uzwojenie niż lutować, a później dopiero jakoś polutować do wtyku. Dodano po 3 Więc w pewnym momencie doprowadzi do uszkodzenia łożysk i ich mocowania. To jak się rozpadną łożyska, to wtedy wirnik...
Niestety !!! Prawdopodobnie uszkodzony jest zarówno wirnik jak i stojan. Jeśli masz przegrzane kable doprowadzające zasilanie , a są one o dużo grubszym przekroju aniżeli druty nawojowe w wirniku i stojanie. Izolacja uległa przegrzaniu i wystąpiły zwarcia między zwojami. Objawy:spadek obrotów, utrata mocy, podwyższona temperatura silnika. Przezwojenie...
W żadnym wypadku nie można używać papieru gruboziarnistego, tylko wyłącznie bardzo drobny papier a najlepiej przetoczyć - zabielić komutator na tokarce a później usunąć resztki miedzi na przerwach pomiędzy wycinkami komutatora aby nie powodowały zwarć ale delikatnie aby nie uszkodzić, nie porysować samego komutatora jak i izolacyjnych przerw w komutatorze....
No i chyba odkryłem przyczynę. Jak to mówią lepiej późno niż wcale. Po zdemontowaniu siłownika i bliższemu przyjrzeniu się stojanowi zauważyłem w jednym miejscu przepalone zwoje, więc to pewnie powoduje zwarcie. Przy złożeniu wirnika i stojana i podłączeniu do sieci widać, iż silnik nie kręci - tak jak by brakowało mu mocy (słychać że pracuje ale wirnik...
.więc skończmy lepiej tą pustą dyskusję... Pusta to jak na razie to ta dyskusja jest z kolegi strony,na siłę broni kolega swoich racji, pomimo że takie tematy to zakres szkoły zawodowej, dla każdego praktyka powinny być raczej wiadome. Pisze więc jeszcze raz - rezystancja uzwojenia wirnika wynosi poniżej jednego oma, żaden miernik nie wskaże prawidłowo...
Tyle,że kol Greg16 zadał dobre pytanie.Gdy np ulegnie uszkodzeniu uzwojenie pompy w ten sposób[mechanicznie-np jakiś dynks trze o zwoje],że nie zewrze do stojana/wirnika tylko poprzez wodę[wg mnie trochę przeceniane,ale różne"płyny" mogą być dookoła nie koniecznie woda],to prąd doziemieniowy może być ograniczony przez impedancję uzwojenia do wartości...
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Przywarty to znaczy że może mieć zwarcia między-zwojowe i wtedy prąd płynący przez zwoje jest zbyt duży i stąd pojawia się iskrzenie na szczotkach. Wirnik zamiennik może mieć inną parametry uzwojeń (średnica drutu i ilość zwojów).
Witam! W sprawie rozjaśniło się co nieco. Wprawdzie za dużo dzisiaj czasu nie miałem ale wykonałem parę testów. Najpierw przepraszam Kraniec Internetów tj. ten prąd był na jałowym ale pracował tylko na roboczym, z podpiętym rozruchowym na jałowym pobierał niemal równo 4A, ale gdy odpalał w te drugą stronę niżby kazało mu kondensatorowe to pobierał 4,5...
Próbowałem dociskać szczotkę, zamieniałem sprężyny i szczotki, nic to nie daje, co do wirnika to co masz na myśli z przegrzaniem? zwarcie między zwojami? czy komutator? lamelki po przetoczeniu są dobre nic nie wskazuje na problem z nimi, w czasie pracy silnika widać wyraźnie że na jednej szczotce iskrzenie jest bardzo małe a na drugiej mocne i ciągłe...
Witam. Czy mogę sam sprawdzic, czy wirnik jest sprawny, czy ma przebicie? Jeśli tak, to jak to zrobić? Pierwszym podstawowym objawem uszkodzenia wirnika, jest zwykle nadmierne iskrzenie szczotek na komutatorze. Oczywiście nadmierne iskrzenie może też być wywołane inną przyczyną, niż usterka wirnika. Dosyć częstą awarią wirnika jest przerwa w uzwojeniu....
Czyli są dwa kierunki dalszej diagnostyki na "stole": 1) Triak - czy sprawdzenie wg np. : https://www.youtube.com/watch?v=rGONeNE7... wystarczy czy coś bardziej zaawansowanego jest potrzebne? 2)Silnik - sprawdzenie rezystancji uzwojeń stojana i wirnika, zwarcie z obudową? Czy sprawdzenie pod obciążeniem będzie niezbędne? A ta "zwojówka" to co to jest,...
kolega gimof ma raczj racje pozostaje regulator lub masz stojan walniety Wtedy się mocno grzeje, dodatkowo-pojawia się charakterystyczne wycie zwartych zwojów. A przyczyna może być np zbyt duża szczelina pomiedzy stojanem a wirnikiem, kiedy alternator składany jest z przypadkowych części, znana sprawa z poloneza, gdzie były dwie srednice wirników,...
witam można spróbować wychwycić multimetrem podłącz zasilanie pod szczotki po rozebraniu zasilanie może być 24 V p.s. Odłączone musi być zasilanie stojana. Końcówkami multimetru dotknij dwóch sąsiednich działek , i tak dookola przesuwaj komutator mierząc wychylenie na mierniku. To co zwiera na komutatorze wyczyść za pomocą piłki- brzeszczota . Jeśli...
Zapewne jest to silnik z tzw zwartą fazą rozruchową. Charakterystyczne jest to, że część magnetowodu (rdzenia) zwarta jest zwojem grubego drutu. W takim silniku zmiana kierunku wirowania możliwa jest poprzez odwrócenie wirnika w magnetowodzie. Po prostu, trzeba zdemontować wirnik i zamontować go tak aby, wałek na który zakładasz śmigło znalazł sie po...
Jak już dostałeś się do komutatora, to warto spojrzeć, czy w szparach między sektorami nie zbiera się węgiel ze szczotek. Bo po jakimś czasie robi zwarcie i silnik przestaje działać. Sektor wirnika to nie jest biegun. Trzeba spojrzeć na nawinięcie zwojów - gdzie (którym rowkiem) w którą stronę prąd płynie. Przy czterech biegunach prąd przez przeciwległe...
Dzięki Wam wielkie, w wirniku rozumiem to samo. Przy wystąpieniu pojedynczego zwarcia silnik ma prawo działac, czy nie wytworzy się odpowiedni strumień magnetyczny? A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane?
A czy prawidłowe obroty w obie strony przy podobnych prądach świadczą o poprawnym ustawieniu strefy obojętnej? Wiem, że dokładniej dopiero z amperomierzem, ale w tej chwili nie jestem przy maszynie. Co do testu wirnika, starczy podać zasilanie na wirnik poprzez szczotki i po kolei przekręcać? Jaki prąd/napięcie tam podać? Tak mi się zdaje, że przy ewentualnym...
ZK 120 - nie gra, lampy się nie żarzą Jako że miałem pod ręką (bardziej) zepsuty egzemplarz 140T wymontowałem silnik i przełożyłem. Z tego co pamiętam to po wymianie magnetofon działał tak jak wcześniej, ale nie jestem pewien. Nie mógł działać. W tych magnetofonach silnik jest jednocześnie transformatorem. ZK140T jest tranzystorowy, uzwojenia wtórne...
Witam. Wyiskrzenie dwóch sąsiednich lamelek na komutatorze zwykle świadczy o przerwie w uzwojeniu. Czasem może to być inna usterka (zwarcie po między zwojami, uszkodzony nie równy komutator). Tego typu usterka wymaga przezwojenia wirnika i prawie zawsze wymiany komutatora. Czy naprawią to w serwisie? Jeśli są dostępne części zamienne (wirnik), to tak....
Tego nie jesteś w stanie zrobić w domu- do tego jest potrzebny odpowiedni przyrząd. A jakie były objawy uszkodzenia silnika? Mówiąc o przyrządzie, masz na myśli układ w stylu "trafo - brzęcząca blaszka" czy może coś innego ? Brat pracuje w narzędziowni i ma sporo padniętych elektronarzędzi, więc przydałby się jakiś tester zwartych zwojów. Niestety...
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Z logicznego punktu widzenia jak mamy trzy takie same uzwojenia z identyczną ilością zwojów i takim samym rdzeniem to indukcyjność będzie taka sama. A jak będzie choćby jeden zwarty zwój to indukcyjność siłą rzeczy się zmieni. Przez mniejszą liczbę zwojów miedzy zaciskami i sam fakt zwartego uzwojenia. To tak jakby zmierzyć indukcyjność uzwojenia transformatora...
Witaj, Witam! mam problem bo mam wyjaśnić: Dlaczego silniki indukcyjne nazywane są teś asynchronicznymi? i co z tego wynika? z tej prostej przyczyny, iż wirnik w nich wiruje trochę wolniej od pola magnetycznego w stojanie którego prędkość synchroniczna ns (w obr/min.) wynosi: ns = 2p•f•60 obr/min ], gdzie; 2p - liczba par biegunów (najmniej...
Jest to silnik asynchroniczny 1 fazowy , małej mocy. Na wirniku nie ma magnesów. Tutaj masz coś więcej na temat takich silników Dzięki. Wygląda na to że to silnik zwarto biegunowy, z symetrycznym uzwojeniem. Przynajmniej to wydaje się najbardziej prawdopodobne na podstawie zastosowań jakie są podawane w materiałach. Znalazłem jeszcze http://www.pe.ifd.uni.wroc.pl/Elektrotec...
To chyba musisz coś kombinować ze zwykłym wentylatorem z wirnikiem rewersyjnym, silnik jednofazowy musi mieć wyprowadzone końcówki obydwu uzwojeń żeby można było zmienić obroty, chyba że ma uzwojenia symetryczne. A i jeszcze jedno, są silniki ze zwartym zwojem rozruchowym w których obroty można zmienić tylko poprzez odwrócenie stojana, taki nie nada...
zwarte zwoje sprawdzi zwarte zwoje sprawdzić zwarte zwoje
jumper przekaźnik świec podtrzymać sekunda podłączyć niemiecki telefon
suszarka elektrolux philips az1830
Telegram Desktop nie uruchamia się po instalacji Podłączenie termokominka Ferroli 12kW do bojlera z wężownicą