Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Witam. Mam pytanko, jak sprawdzić domową metodą czy aparat zapłonowy działa poprawnie?
Ciśnienie jest super. A winny jest pewnie moduł zapłonu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Pożycz na szrocie (albo od znajomego) jakiś dobry aparat i sprawdź. Myślę, że pomoże.
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Uszkodzenie tkwi w aparacie zapłonowym. A jak nie ma aparatu zapłonowego?
Sprawdź czy zapali "na popych". Jeśłi zapali to "po mojemu" najlepszym rozwiązaniem byłoby kupienie (sprawnej) używki w oryginale. Chodzi mi o cały aparat zapłonowy.
Mistrzuniu, jaki silnik ? C16NZ z aparatem zapłonowym? Jak ten aparat sprawdziłeś, oprócz tego że zobaczyłeś że jest na swoim miejscu? Moduł w aparacie dostaje zasilanie?
padł aparat zapłonowy
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
witam posprawdzaj urządzenia w aparacie zapłonowym.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
najprawdopodobniej wykłada ci się moduł zapłonowy , chociaż może padać czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym
ten błąd występuje zawsze na nie pracującym silniku i po skasowaniu i ponownym włączeniu tylko zapłonu błąd będzie zawsze w golfie III znajduje się w aparacie zapłonowym
Kiedyś przy takim problemie wymieniłem aparat zapłonowy i pomogło.
Proszę, sprawdzić czy w momencie gdy padnie jest iskra - bo to bardzo istotne czy problem elektryczny czy np wina paliwowa. Często w oplach padały czujniki położenia wału (ale chyba częściej w 1,6), były one chyba nawet w aparacie zapłonowym.
Witam mam problem z zapłonem astry. Mianowice urwał mi się bolec napędzający części mechaniczne tego aparatu, jest plastikowy jak i cale te kolo zamontowane na bolcu. moje pytanie brzmi czy da się wymienić sam plastik (używany zapłon około 100pln) a mój poza tym felerem jest sprawny czy jest jakaś sprawdzona metoda na naprawę tego? poniżej zamieszczam...
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
W mojej astrze miałem podobne problemy wymieniłem aparat zapłonowy i asterka śmiga bez problemów
Sprawdź napięcia układu zapłonowego, a najłatwiej będzię jak podmienisz aparat zapłonowy ze sprawnej astry, bo z tego co napisałeś ciężko konkretnie coś stwierdzić
Tak jednopunktowy wtrysk. 1.4 kod silnika: c14nz z aparatem zapłonowym.
Aparat zapłonowy "kręci" w Odróżniasz aparat zapłonowy od rozrusznika? Pasowało by sprawdzić jeszcze połączenia elektryczne , aparat-moduł-cewka.
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Sprawdź czy w aparacie zapłonowym nie są kable poprzepalane. Pozdrawiam
sprawdź czujnik halla na aparacie zapłonowym. wypnij wtyczkę 3-pinową i przyłóż impulsowo lampkę kontrolną do masy i do pinu środkowego w 3-pinowej wtyczce na włączonym zapłonie . Powinna być słyszalna praca pompy paliwa i powinieneś zaobserwować pracę wtryskiwacza oraz przeskok iskry z cewki zapłonowej. Jeżeli wszystko powyższe występuje , uszkodzony...
Wina zwalonej cewki zapłonowej lub aparatu zapłonowego
każdego benzyniaka da się używać na gaźniku, pytanie tylko - poco? nie wiem czy tak bez problemu założysz aparat zapłonowy - może być wbita kulka - zaślepka w otwór olejowy w wałku rozrządu w ten w który wchodzi bolec aparatu zapłonowego (trzeba sprawdzić) - w Astrach F jest tak właśnie wbita kulka i jak zakładałem w swojej Astrze silnik 1.6 który był...
Moduł zapłonowy NZ to chyba pod cewką zapłonową , chyba ze masz coś innego to w aparacie zapłonowym.
Sprawdź złącza elektryczne przy module i aparacie zapłonowym mogą być zaśniedziałe i źle łączą
A ja obstawiam przewody zapłonowe :) To ją dorzucę kopułkę i palec do sprawdzenia plus sprawdzenie i ewentualnie czyszczenie styków kostki aparatu zapłonowego,cewki i modułu ;-).
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Cewka zaplonowa ok(wymienilem na nowa i dalej to samo)...Paliwo tez podaje( slychac jak wlacza sie pompka) Pozatym problem wystepuje i na gazie i ne benzynie. Jeste jakis sposob na sprawdzenie aparatu zapłonowego, oprocz podmiany na inny?
Ja sie podłacze do tematu jezeli moge. Otóz mam problem z astra. Podjechałem pod blok zgasiłem astre i po jakis 10 min chciałe modpalic i tu 0 :(. nie dało sie odpalic. Myslałem ze mało paliwa dolałe mi dalej nic. Wymieniłem cewke swiace kable i dalej nic. Wymieniłem moduł zapłonowy i dalej nic. Zauwazyłem ze palec sie wogóel nie kreci i brak iskr....
Carrot, ale tam ma cewkę nasadzaną na świece, nie ta przyśrubowaną w miejsce aparatu zapłonowego.
Blok i reszta jest ta sama.
Pod deklem zaworów wszystko wygląda ok, wiec zostaje najprawdopodobniej wypalony zawór. PS. nie pali na trzecim liczac od lewej, czyli drugi od strony aparatu zapłonowego.
Jeśli to jest benzyniak, to sprawdź czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Miałem to samo w Oplu Astra. Jak się rozgrzał to gasł i dopóki silnik nie ostygł, nie szło odpalić. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
W aparacie zapłonowym.
Ok...Sprobuje jeszcze raz w Oplu...Nie mniej jednak jezeli nie dostane a ktos posiada na sprzedaz to prosze o kontakt...
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
nie doczytałem że to ma jeszcze aparat zapłonowy :/
Dokładnie wymien ten przewód do cewki do aparatu i moze ci to pomoze w punkcie 2. A jak nie to moze to byc moduł ktory sie znajduje w aparacie zapłonowym
Problem jak w temacie, wypadające zapłony, co jakiś czas gaśnie, na wolnych i podczas jazdy, jest słabsza, nasila się to gdy robi się ciepło. Podstawiałem moduł zapł. cewkę, kable świece rozdzielacz są ok, błędów nie wyświetla. Nie chcę wpędzać się w koszty i wymieniać jak popadnie, przeniosłem się ostatnio do 3miasta i nie mam nawet garażu żeby sobie...
mi chodziło o kierunek na aparacie zapłonowym :)
Witam wszystkich mam problem z astra f 1.6. 92 r zgasla podczas jazdy i nie można odpalić sprawdziłem iskre i brak jej z cewki do aparatu czy jest możliwość sprawdzenia cewki
Witam. Potrzebuje aparat zapłonowy do opla astry f 1.6 1992r. Aparat jest na 6 kabli rzadko spotykany. Posiada ktoś?
Wszystko się zgadza, Pod miską olejowej nie ma płaskiej korkowej uszczelki tylko gumowa - przy pierwszej próbie naprawie była ona wymieniona na nową. Dam nową nie kosztuje majątek. Trochę masy i tak trzeba nałożyć w newralgicznych miejscach miski. Nie wiem czy jest sens wymieniać tą podporę wału. I tak dostanę używkę. Są dostępne ale musiałbym dobrze...
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Obstawiam tradycyjnie: padł czujnik Halla (w aparacie zapłonowym). Po nim nie ma iskry i zaczynają się wymiany cewek jedna po drugiej. A to droga donikąd. Oddać do fachowca, naprawdę, to najlepsza rada. i to jest najlepsza rada.
w X14NZ nie ma aparatu zapłonowego....
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
No ,Jurek ma racje tam siedzi aparat zapłonowy Bosch z czujnikiem halla (którego da się adaptować od VW). Sprawdzić czujnik i moduł zapłonowy.
Delikatny luz palca jest OK. Silnik jaki masz? Taki jak autor? zastosuj się do porad Kolegi Elektit, sprawdź kable i ceweczkę w aparacie! świece sprawdzone? Zasilanie modułu?
Czujnik HALLA w aparacie zapłonowym.
ten sterownik gazu to wielkie badziewie, zresztą widać że i tak silniczek krokowy od gazu już nie jest podłączony (i bardzo dobrze), ja bym w ogóle wywalił cały ten komputerek i założył właśnie przekaźnik (zawsze tak robię) i jest spokój. Ale tak jak napisał Hektar Zahle.r - można sprawdzić wtyczkę i kable przy aparacie zapłonowym i wtyczki i kable...
Czujnik położenia wału sprawdzić trzeba. Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Nie ma tam żadnego czujnika wału, jest czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym - jak w gaźnikowym polonezie czy starej astrze 1.6
A tam jest aparat zapłonowy?
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
może być uszkodzony hallotron w aparacie zapłonowym
a już tyle ich się nawymieniałem (tylko kadettów coraz mniej) nie matrw się w astrach też często padają :)
a czy to możne być wina świec ?? kabli ?? czy aparatu zapłonowego ?
to nie ten,ile dobrze zrozumiałem twoje posty to masz aparat zapłonowy.
Podobny oroblem miałem z vektrą.Walnięty był moduł w aparacie zapłonowym.
Opel Astra 1,4 benz.gaz 1992 brak iskry. Wymieniałem kopułkę, palec, cewkę, a nawet sprawdzałem aparat zapłonowy. Iskra pojawia się tylko przy wyłączaniu zapłonu na jednej ze świec, ale podczas kręcenia iskry nie ma. Może ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić.
moduł aparat cewka sprawdzone w innym samochodzie działają rozrząd te ok wiec co?
miałem ten sam problem z odpalaniem na zimnym silniku vectry 1,6i. a działo się tak dlatego że mechanik który wymieniał mi uszczelkę pod głowicą pojechał umyć silnik który był nagrzany.Po tym fakcie miałem takie same objawy,wymieniłem aparat na używany ze sprawną cewką i dalej to samo, dopiero po wymianie modułu znajdującego się w aparacie zapłonowym...
Witam, Mam problem ze sprawdzeniem poprawności połączenia modułu zapłonowego z siedmioma wyjściami pod kopułką rozdzielacza w Astrze. P,N -cewka aparatu, ale styki E,R oraz +,C,B nie wiem czy są dobrze podłączone. Jeśli ktoś może mi pomóc = bardzo proszę o podpowiedź.
Super elektryk. Jeśli problemy zaczęły się po montażu gazu to warto sprawdzić podłączenia elektryczne instalacji gazowej, może tu jest problem.
Witam. Miałem dokladnie taki sam problem.wszystko chodziło,a nie było iskry z cewki.Po dokladnych sprawdzeniach,okazało się,że powodem tej usterki był czujnik halla.Niestety,nie da sie tego naprawić.Ja osobiście poradziłem sobie w ten sposób,że z 2 aparatów zapłonowych złożyłem jeden.Koszt naprawy wyniósł ok.150 zł.A co najważniejsze działa.Pozdrawiam
Bardzo możliwe że padł moduł w aparacie zapłonowym ale powinieneś sprawdzić cewkę wysokiego napięcia. Tanie moduły made in china nie zawsze działają !
aparat zapłonowy od astry jest ten sam,gniazdo jest pod maską koło pdszybia od strony kierowcy.
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić aparat zapłonowy tzn. który kabel jest od czego?...
Witam. W mojej Astrze 1993r. 1,6 monowtrysk zdarzył się taki przypadek - wróciłem do domu i po kilku godzinach chciałem ją odpalić - rozrusznik kręci ale pompka paliwowa nie pompuje. Sprawdziłem iskrę i stwierdzam jej brak. Z tego co wiem to kiedy nie ma iskry z jakiegoś powodu to pompka nie pompuje paliwa. Dwa dni wcześniej silnik pracował nierówno,...
Jedynie został do wysuszenia moduł i cewka.. kable kopułkę suszyłem świec raczej nie trzeba bo z tego co widziałem po wykręceniu prąd podaje.. Dodano po 3 Więc , tak aparat suchy, przewody też, prąd przechodzi przez cewkę i podaje prąd dalej na świece... Rozrusznik kręci ale nie odpala, zalewa świece benzyną, na suchym gazie nawet nie próbowałem wiadomo...
Czyli nie ma sensu bawić sie w wymianę sondy? Wymieniać aparat zapłonowy i ustawiac na nowo rozrząd? Coś jeszcze tańszego mogę wcześniej sprawdzić po drodze jeszcze?
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
Jeżeli jest tam rozdzielacz na kopułce sprawdź jak wygląda kopułka i palec często jest to przyczyną takich niedomagań. mógł się już zeszlifować węgielek w kopułce. Jeżeli to nie to to jeszcze w niektórych wersjach opla w aparacie zapłonowym był elektroniczny moduł sprawdź czy jest dobrze przykręcony, i wogóle jak wzrokowo wygląda
Miałem to samo w takiej samej Astrze z 93. Nagle gasła a po wystygnięciu zapalała bez problemu. Wymieniłem cały aparat zapłonowy na inny używany ale w super stanie i pomogło. Podejżewam że tak jak już było napisane siadł moduł.
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
A jegomości widzi, że silnik X16SZ? Waści wie, że one nie mają aparatu zapłonowego?
To oczywiście żart. A to niby czemu księciuniu? Nie widziałeś nigdy 60-cio konnej astry na monowtrysku, z aparatem zapłonowym? Dodano po 2 Próbowałem zakładać stare przewody i świece (bo ich nie wyrzuciłem), ale problem jest ten sam. No to pozostaje sprawdzić jedno -czy nie są zerżnięte krzywki wałka rozrządu, potem zaś stan lifterów - zdarzało się,...
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. : Czujnik hallotronowy, i żadne "prawdopodobnie-pisze na nim. Problem "niepalących" c14nz poruszany wielokrotnie, wyszukiwarka.
Najczęściej to tylko zaśniedziała wtyczka na aparacie zapłonowym nie łączy. Może być też czujnik halla uszkodzony. Poszukaj jak go sprawdzić, bo było nie raz. Nawet filmiki na YT są.
ja polecam sprawdzić kostkę z kablami co idzie do aparatu zapłonowego może tam nie ma dobrego styku mi przez to obroty wariowały jak silnik sie ruszał na poduszce przeczyściłem i wszystko ok
Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym Dodano po 21 Witam Czujnik położenia wału znajduje sie w aparacie zapłonowym
Powiedz dokładnie jaki silnik oznaczenie 1.4cz 1.6.Jeślii 1.6 C16NZ to w aparacie zapłonowym znajduje się moduł i on jest odpowiedzialny miedzy innymi za wtrysk paliwa.
Sory że sie wtracam ale może jeszcze zacząć by trzeba od poczatku czyli od kopułki i palca rozdzielacza -tu bardzo często traci sie moc(iskre)a takie szarpniecia przypominają mi pęknięte wegliki w przewodach wysokiego napięcia -zobacz aparat zapłonowy
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Zanim odpalisz samochód to przekręć kilka razy zapłon tak aby pompa paliwa włączyła się i po chwili wyłączyła (usłyszysz buczenie w okolicach tylnej kanapy) i zobacz jak odpala na benzynie. Sprawdź w parametrach jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Jakie jest cisnienie paliwa? Jaki masz układ zapłonowy (aparat czy cewka), wtryskowy (wielo czy mono).
Witam, wielkie dzięki za wszystkie informacje. Luzu w aparacie nie ma, już sprawdzałem, wszystko sztywno i na miejscu, oczywiście zapłon ustawiałem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku ale na zimnym jest tak samo, co to jest ten multec czy dls? Mógłbym prosić trochę jaśniej bo taki figo-fago to nie jestem. Ktoś na tym forum pisał że może to być...
Zgadza się tylko że moim zdaniem źle ustawione światła nie dyskwalifikują od razu auta i potrzeby zamówienia lawety. A już np nie załączający się wentylator chłodnicy i gotujący się płyn jak najbardziej, bo trudno tak jechać z przegrzewającym się silnikiem. A czy aby na pewno ASO za te 250 zł zrobi cały przegląd? Bo jeśli to tylko zawieszenie, geometria,...
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4. Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ...
Proponuję dokładnie sprawdzić elementy zapłonu w tym jeszcze raz przewody WN. w tym przewód cewka aparat zapłonowy moduł zapłonowy , połączenia / brak luzu przy stykach/ na drugim miejscu , wtryskiwacz , ciśnienie paliwa na przewodzie dopływowym . zczytać błędy które rejestruje komputer. życzę powodzenia , o sukcesach informować .
Czy masz aparat zapłonowy taki z gniazdem na 3 wtyki? Sprawdź jeszcze w okolicach miedzy aparatem a cewka zapłonową powinna być taka wtyczka duża chyba na 4 piny czy jest podłączona - tamtedy chyba idzie zasilanie komputera Cudów nie ma musiałeś coś przeoczyć
Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia...
Na 99% moduł. I musisz znać symbol swojego modułu ponieważ były różne jak i same aparaty zapłonowe. Pozdro.
Na 90% masz uszkodzony czujnik halla ,który jest w aparacie zapłonowym. Na zimno pali a po zagrzaniu kaszle. Można to sprawdzić w prosty sposób diodą led. Nie mogę napisać jak bo jak raz napisałem to mi konto zawiesili.
aparat zapłonowy sprawdzić astra aparat zapłonowy aparat zapłonowy astra
protect radio kenwood wpisany tekst komórek bezpiecznik zasilacza komputera
zmywarka siemens tabletka bateria robota sprzatajacego
Audi A3 1998 - Silnik Niespodziewanie Gaśnie: Przyczyny i Diagnostyka Brumienie kondensatora elektrolitycznego przy dotknięciu - przyczyny i rozwiązania