Motocykl posiada układ zapłonu AC-CDI, więc nie ma możliwości aby cewka WN spaliła się z powodu przepływu niewielkiego prądu z cewki zasilającej CDI. Na 100% masz teraz rozgrzebaną instalację elektryczną, w której na moduł idzie zasilanie +12V. Ponadto przyczyna nie zawsze musi tkwić w module zapłonowym który uszkadza się bez przyczyny. Proponuję przejrzeć...
Dzięki za pomoc w dobraniu cewki, ale udało mi sie załatwić taka sama wiec nie mam co kombinować :) Mam jeszcze dwa pytania : Czy w jakiś sposób można sprawdzić moduł zapłonowy ?? Bo pojawił sie kolejny problem: mianowicie po odpaleniu motocykl po chwili gaśnie, wcześniej przy schodzeniu z obrotów dziwnie się zachowywał. Po odpaleniu zawsze chodzi w...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Szeregiwo ale cewki 6V. Z aut ma takie renault 1.6 K4M.
Witam. Może zainteresuje Ciebie takie rozwiązanie, zamiast trafo_powielacza można użyć cewki zapłonowej od motocykla lub auta. Pozdrawiam
Odkopie temat: sprawdzając cewkę omomierzem: badam rezystencje miedzy szpikulcem a rdzeniem i miedzy kabelkiem wyprowadzonym na przerywacz a rdzeniem? Czy te rezystencje mają być zbliżone? Czy maja się diametralnie różnic wartościami? Domyślam się ze jeśli przyrząd nie wykaże oporu to uzwojenie jest przerwane tak? Proszę o pomoc, gdyż mam parę cewek...
Moglby ktos dac jakies wskazowki na trmat wykonania zrodla czestotliwosci z cewki aplonowej od motocykla? Dodam ze chce zrobic miernik czestotliwosci na 2051 no i ze cewka jest jedna :), jeden cylinder, dwusuw czyli 1 impuls to jeden obrot.
Może ci się przyda: uzwojenie wtórne 19000-26000 zwojów drutem miedzianym Φ0,07-0,1mm; uzwojenie pierwotne 200-400 zwojów drutem miedzianym Φ0,7-0,8mm. (S.Horecki "Elektrotechnika samochodowa")
A można wiedzieć jak. Bo jak patrzyłem na te cewki to raczej nie da się ich wyciągnąć. Chyba, że jakoś...... rozciąć plastik??? http://tiny.pl/4ml1
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
cześć Czy jest możliwe zrobienie sobie świecacego przewodu cewki zapłonowej do motocykla oczywiście w domowy sposób czekam na pomoc :) Widziałem coś takiego w telewizji. Najlepiej jest zrobić neon argonowy, ale to jest bardzo trudne do zrobienia w warunkach amatorskich. Można jeszcze wykorzystać do tego celu palnik błyskowy.
Wiem. Tylko, że cewka nie ma żadnego oznaczenia przez co nie można znaleźć specyfikacji technicznej i nie da się porównać wartości rezystancji uzwojeń. Czy ma ktoś może jakiś pomysł?
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Dzień dobry Mam problem z cewką zapłonową do motocykla Yamaha SR125, rok 1996. Udało mi się kupić cewkę zapłonową ale jak się okazało do modelu z roku 1997. Oryginalna cewka z 1996 ma dwa przewody wychodzące z niej. W instalacji motocykla z wiązki wychodzi wtyczka z dwoma pinami. Po wpięciu miernika pomiędzy masę a pin 1 i pin 2 pokazuje się napięcie...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Znajdujesz zasilanie zapłonu, czyli plus po włączeniu stacyjki i podłączasz pod niego pomarańczowy. Niebieski na rozruch. Szary lub różowy na dodatkowy przekaźnik blokady, którym odetniesz zasilanie cewek zapłonowych. I wsio... Wystarczy przeczytać schemat.
Witam, Znajomy ma uszkodzoną cewkę zapłonową w motocyklu Daelim VC 125 jak na zdjęciu (numery już nieczytelne). Czy będzie pasować np: "Cewka zapłonowa metalowa fajka 152QMI/157QMJ (GY6 125-150) 4T" ? Wygląda podobnie, może ktoś ma doświadczenie z tym maszynami. pozdrawiam
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
W instalacji motocykla, zwłaszcza jeśli jest to rozwiązanie z cewką zapłonową w iskrowniku-prądnicy, mogą występować chwilowe impulsy napięcia znacznie wyższego od mierzonego na zaciskach akumulatora, indukowane przez iskrownik. Aby stwierdzić, że takich impulsów nie ma trzeba by obejrzeć przebieg napięcia na doprowadzeniu do prostownika przy pomocy...
"Przy okazji czy lepiej nieco dopłacić i wybrać droższy model? Hantek vs RIGOL. " Marzyłem od zawsze o oscyloskopie, choć nie jestem elektronikiem. Taka pasja tylko. Kiedyś przez krótki czas miałem Oscylograf z lat 50-60 z wojska. Hantek posiada generator, ale jako laik zapytam, czy nie wystarczy mi generator (program SineGen na PC) który co prawda...
czy jeśli zamiast tej cewki użyję motocyklową z jawa ts 350 twin sport to będę musiał przerobić układ ? A realne jest dowinięcie tam uzwojenia sterującego bazą tranzystora? Bo jak widzialem cewki zapłonowe z motocykli to to raczej nie jest możliwe....
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
W motorku masz pewnie mala,motocyklowa cewke zaplonowa,zaloz samochodowa(wieksza) przez co zwiekszysz energie iskry. Jak to ci nie wystarczy to zostaje elektroniczny ukl. zaplonowy. Pamietaj ze cewki od przerywaczowego ukl. roznia sie od tych do elektronicznego ukl. zaplonowego(opornoscia). Jezeli motorek nie bedzie chcial palic na cewce od samochodu...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Ja bym stawiał na takie możliwości: — Przełamanie przewodów i zwarcie (wiązka przy główce ramy, wyłącznik zapłonu na prawej manetce). — Uszkodzenie cewek zapłonowych (zwarcia w uzwojeniach, zwiększone natężenie prądu), jeśli będziesz wymieniał to wymieniaj na oryginalne, przeznaczone do zapłonu TCI, gdyż podróbki mogą spalić moduł zapłonowy. Poza tym,...
Ale bajer muszę też takie coś zrobić ;] I z tego powodu mam pytanie, czy cewka zapłonowa od motocykla nada się do tego? Ona nie ma dwóch wyjść ale WN można było by połączyć z siatką a masę do włóknem żarówki to chyba by zadziałało. Zresztą i tak to sprawdzę mam cewki zapłonowe od komara, WSK'i i butelkową od ogara200.
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
w tym schemacie jak widze wykorzystano cewkę zapłonowa czyli dalej ten sam element ,który to z kolei jest podejrzany przez karollo_r ze jest uszkodzony jaki to ma sens. przy sprawnej cewce zapłonowej motocykl powinien zapalać z "pierwszego kopa", ale może z innej strony jakie są objawy tego złego zapalania bo o to chyba walczymy i ten problem ma byc...
Zgodnie z instrukcją obsługi w tym quadzie znajduje się zapłon typu TCI, więc żadna cewka od zwykłego quada z jednym konektorem na zapłon CDI nie podejdzie. Nie wiem czy gdzieś są dostępne chińskie cewki pod TCI. Najprościej będzie poszukać używanej cewki zapłonowej od japońskiego motocykla i dopasować na mocowania, z tym że zazwyczaj w czterocylindrowych...
Pomysł elektrycznego pastucha "na cewce zapłonowej" raczej odkrywczy nie jest. Widywałem takowe, fabryczne, w latach siedemdziesiątych. wtedy oczywiście cewki zapłonowe były duże, w aluminiowym kubełku, ale spełniały z powodzeniem swoje zadanie w samochodach, motocyklach jak i pastuchach elektrycznych.
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
To jest nazwa tego urządzenia a zwie się ELEKTRONIKA ale przy tej nazwie jest cyfra chyba 6.Taki model tego urządzenia wykonałem sam i przetestowałem na ww Fiacie 125 Opis takiego urządzenia był zamieszczony w książce ELektryka w moim samochodzie.W jednym ze starych egzemplarzy Młody Technik był też opisany tego typu moduł zapłonowy podobny do tego...
Jakiej znowu iskry? Układ ma wyjście napięciowe a nie prądowe, jego obciążalność jest żadna. Sądząc po temacie, próbujesz zrobić układ do sterowania cewką zapłonową z motocykla (6V)... cewkę kluczuje się od strony masy, a nie zasilania. Przestudiowałem twój dorobek na forum i widzę, że masz poważne braki w zakresie podstaw elektroniki czy nawet fizyki...
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Dzień dobry, spróbuję z 2 podejściem, gdyż za pierwszym razem wytknięto mi powtórne pytanie o układ ne555, a nie o to mi chodziło. A konkretniej, czy w układzie z obrazka w punkcie pomiędzy rezystorem 4,7k a kolektorem tranzystora uzyskam sygnał prostokątny w zakresie 0-5V odpowiadający ilości impulsów wytwarzanych przez cewkę zapłonową motocykla? Wg...
Ktos pomoże w tym temacie doszła mi nowe elektryka założyłem wszystko kosteczki Okej tylko że dalej nie ma iskry nie wiem zacząć się wziąć Jak sprawdzić iskrownik Albo cały ten komputer bo nie wiem co się mógł jeszcze stać przypominam cewka zapłonowa była wymieniana
nic prostrzego uklad ktorego szukasz to cewka zaplonowa wez cewke z szmochodu jakas mala albo z motocykla podlaczasz 12 i przetywasz obwod 12 v i masz na wyjsciu iskre tylko mase swiecy musisz podpiac bo standardzowo swieca ma ase z samochodu
Chyba najprościej wykorzystać albo cewkę zapłonową z samochodu lub motocykla lub transformator wysokiego napięcia ze starego telewizora czy też monitora(kineskopowego) Jeżeli takie opcje odpadną, nawijasz na rdzeniu ferrytowym ok 50zw drutu Φ 0,5 dobrze izolujesz i na to ile wejdzie(bez przesady) ok 1000-2000zw drutu jak najcieńszego(0,1mm).
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Do wytwarzania iskry jest cewka zapłonowa i koło magnesowe ale do tego potrzebny jest kondensator jak było w motocyklach np.WSK. Jak wymontowałem silnik i zamontowałem nowy rozrusznik chciałem go sprawdzić przed wmontowaniem. Dlatego korzystając z wiertarki napędzając wał korbowy zauważyłem wtedy że niema iskry. dopiero później zorientowałem się że...
Zmieniane już były świece, cewki, kable z fajkami Rozumiem, że w tym motocyklu są dwie pojedyncze cewki na każdy cylinder? Myślę, że najprościej komputer byłoby sprawdzić oscyloskopem, sprawdzić jaki jaki jest przebieg napięcia sterującego jedną a potem drugą cewką i porównać... Kształt przebiegu może być też zmieniony przez uszkodzenie cewki, ale...
hmm... dlaczegosz? nie wystarczy,m że podłącze zasilanie, cewke zapłonową i czujnik halla?? w tym moim module nie ma tych trzech bocznych pinów, i kolory niektorych kabli sa inne. SPOUT miałem polaczone z HALL OUT. chce to zastosować jako wzmacniacz między czujnikiem halla i cewką zapłonową....
Coś ci gdzieś musi mostkować. Bardzo możliwe że przewody od przycisku rozrusznika gdzieś się zwierają z gaszeniem motocykla. Wtedy niejako np zasilanie cewki zapłonowej, idzie poniekąd na rozrusznik. I ot cała zagwozdka. Posprawdzaj dobrze kostki.
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Witam, chce zbudować własny moduł zapłonowy a dokładniej bardzo prosty sterownik do cewki zapłonowej motocyklowej, flame kit. Problem jest taki ze po polaczeniu układu i ogólnie we wszystkich schematach modułów zapłonowych wydaje mi się ze jest zwarcie. Na przykład tego układu podczas zamkniętego tyrystora normalnie kondensator się ładuje ale po otworzeniu...
Jak to w czterocylindrowym motocyklu masz jedną cewkę zapłonowa? Weź chłopie zdejmij zbiornik, odłącz pompę, pozaślepiaj podciśnienia w króćcach, butelka z benzyną bezpośrednio do gaźników i w drogę.
Sterownik ECU na podstawie odczytów z MAPa, TPS przyspiesza. Ciężko go będzie do motocykla zaadoptować. Coil to do cewki, bypas, est to do sterownika.
Cześć panowie mam takie małe patenko.. otóż mam problem ze światłami Wfm a tak naprawdę nie ma tych świateł.. Problem w tym że mam całkowicie rozłączony iskrownik w magnecie to znaczy wszystkie te cewki są porozłączane jedyna tylko dobrze działająca sprawnie tak jak ma być jest to cewka zapłonowa bo motocykl pali gaśnie i tak dalej No i tu nie wiem...
2 cewki zapłonowe 6 Jaśniej proszę. Domyślam się że dwie cewki 6V tak?
Hej, Robię projekt w którym za pomocą arduino rozpinałbym zasilanie cewek zapłonowych motocykla. Wszystko ogarnięte tak jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/6624316900_... Wykorzystuje dwa mosfety IRF4905(najniższy opór jaki udało mi się znaleźć) jako elementy rozpinające zasilanie oraz LM358 aby zwiększyć napięcie z arduino...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Po pierwsze sprawdź jaki moduł zapłonowy i instalacja powinna znajdować się oryginalnie w tym motocyklu. Sprawdź oznaczenie silnika. Pamiętam że "bezmasowa" cewka zasilająca CDI była stosowana do bardziej rozbudowanych modułów zapłonowych.
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Witam. Pilnie potrzebuje tranzystora 2SD1071 lub jego zamiennika. Element pochodzi z modułu zapłonowego motocykla i steruje zasilaniem cewek zapłonowych. Link do jego opisu: http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Nie jest on dostępny w mojej okolicy nawet na zamówienie. Może ktoś ma jakiś pomysł na zamiennik. Z góry dziekuję...
Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się tak dzieje, że motor gaśnie. Co zrobić w takim przypadku? A ile ich tam jest ? Widocznie przewód który sobie wybrałeś jest przewodem gaszenia i powinien zostać podłączony do stacyjki na styki NC. To jest crossowy motocykl i nie wiadomo czy nawet posiada jakieś cewki w magneto poza zapłonową.
witam mam pytanie odnośnie układu zapłonowego do motocykla WSK a mianowicie mam zapłon z cewkami w kturych jest wytwarzana iskra a chciałbym mieć układ cewka wytwarzająca napięcie + cewka zapłonowa zewnętrzna a nie w magnecie czy ktoś ma schemacik takiego układu albo ma swoje doświadczenia w tym temacie .
gasiorwojtek80 nie brnij w to dalej, widać że nie masz żadnego pojęcia o motocyklach, daj zarobić komuś kto się tym zajmuje
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Cześć. Przed paroma laty wykonałem urządzenie o które pytasz.Schemat jest do znalezienia. Działanie było następujące.Wysokie napięcie podane było na autotrafo(w tej roli cewka zapłonowa od jakiegoś motocykla chyba WSK)na końcówkę wys nap. Następnie ok50V przez rezystor i diodę na kondesator w obwodzie bazy tranzystora który przełączał przekaźnik. Zanik...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Układy CDI w motocyklach i skuterach są zasilane z cewki wysokonapięciowej w iskrowniku, taka cewka wytwarza ok 50V AC "na kopa". Jak chcesz zasilać układ poprzez transformator 230V to jego uzwojenie wtórne powinno wytwarzać porównywalne napięcie, 12V będzie zbyt niskie
Czyli cewka zapłonowa ma być 6v czy 12v bo już się pogubiłem. ?
To można podłączyć tylko do motocykli z zewnętrzną cewką i zasilaniem najlepiej z aku :)
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Przerywacz jest czysty i w dodatku nowy Bułgarski, tak samo jak cewka zapłonowa. Nie wiadomo jakie koło magnesowe powinno być do tej cewki. To nie jest zapłon bateryjny, więc jak w kole magnesowym motocykla do którego ta cewka była oryginalnie były silniejsze magnesy niż ma WSK to przez to iskra też będzie słabsza.
Podłączyłem nową cewkę zapłonową taką jak na zdjęciu i nic nie dało. http://www.motocykl.kqs.pl/galerie/c/cew...
Cewka zapłonowa, moduł bądź czujnik. W sieci masz serwisówkę do GSX i tam będzie opisane jak sprawdzić wszystko.
A jaki to ma wpływ na zapłon? Bo to nie jest objaśnione? Mój moduł wydłuża czas uziemienia cewki, przez co opóźniam zapłon.
Nie mogę znaleźć schematu takiego urządzenia ale tylko na napięcie sieci, układ Mazilliego jest ok bo jest prosty tylko napięcie zasilania do 30v a ja potrzebuje 230. Jesli ma zostać cewka zapłonowa z samochodu lub motocykla to klucz i zasilanie 230V to klucz na tranzystorze raczej nie ma racji bytu, będą płynęły za duże prądy, indukcyjność uzwojenia...
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
Zapłon elektroniczny polepsza pracę silnika głównie dzięki szybkości przełączania prądu w cewce zapłonowej, a co za tym idzie zwiększa się energia wyładowania. Uważam, że układ czasowy R5, C2 nie sprzyja stromości przełączanego prądu w cewce. Ja bym tą część układu wyrzucił.
Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza: 1. masa wychodząca na cewkę zapłonową 2. masa motocykla, np z aku 3. masa wychodząca dla czujnika halla 4. plus ze stacyjki/aku 5. plus wychodzący do czujnika halla 6. przychodzący sygnał z halla 7. coś tam, nie używamy go A właśnie też chce zrobić elektryka do Teresy ale jestem ciekawy czy czujnik...
Czy możliwe byłoby zamontowanie modułu od innego japonskiego motocykla? Jakiegoś dostępnego i w normalnej cenie? A może jakiś samochód? Np Polonez? Nie jestem pewien czy oryginalny moduł miał przyspieszacz zapłonu w funkcji obrotów, ale może coś udałoby się podpasować nawet kosztem nieznacznej utraty mocy? To nie będzie motocykl na codzienne użytkowanie...
Ten turkusowy przewód, to w Twojej wersji zapewne jest podłączony z układem interlock. Masz w nim stopkę boczną z czujnikiem, która nie składa się samoczynnie po podniesieniu motocykla? Normalnie stacyjka powinna w pozycji ON łączyć przewody czarno-biały i turkusowy.
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
Podłączyłem w motocyklu Suzuki VL 1500 obrotomierz uniwersalny (do cewki zapłonowej ) i wskazuje mi obroty o połowę mniejsze. Gdzie należy wpiąć przewód impulsowy, żeby obroty pokazywał mi prawidłowo.
Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd
Witam. Od 3 tygodni mam problem z moim motocyklem - Daelimem Roadwinem 125 FI. Motocykl przejechał w moich rękach 120 km w jeden dzień. Po czym na drugi dzień po przejechaniu 7 km motocykl zgasł. Po zatrzymaniu na poboczu motocykl ponownie odpalił i cykl powtórzył się 5 razy, aż w końcu dojechałem do miejsca zamieszkania. Mylnie myśląc, że jest spowodowane...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Gaźnik sprawdzony, problem 100% leży w sterowaniu cewki zapłonowej. Impulsy sterujące wygasają po dokładnie 6 sekundach od zapalenia. Po czym motocykl gaśnie. Myślę jeszcze nad sprawdzeniem regulatora, ale przy tak krótkim czasie pracy ciężko wykonać wiarygodny pomiar.
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Dalej nie wiem, w czym ma to robić ale małe cewki zapłonowe, do tego podwójne, do tego o wysokiej oporności na pierwotnym, czyli cały rarytas, którego szukasz (!) występują w radzieckich motocyklach typu Dniepr, Ural.
No też tak może się okazać. W sumie to masz racje. zmontować prowizorycznie przy użyciu docelowych przewodów i umiejscowieniu ich. Sam jestem ciekaw bo przewody będą biegły obok cewki zapłonowej i przewodów WN :)
Model na gaźniku czy na wtrysku? Jeśli na gaźniku, to często stosowany jest zapłon typu DC-CDI, który niestety potrafi się spalić gdy pojazd zostanie pozostawiony na włączonym zapłonie (ciągła praca przetwornicy). Jeśli na wtrysku, to jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem uszkodzenia przez pozostawienie na włączonym zapłonie (typ układu zapłonowego...
W tym wozidle tłoki chodzą współbieżnie, czy przeciwbieżnie? Bo to układ do dwu osobnych cewek zapłonowych, w CC masz jedną bliźniaczą. Jak się bawić w "protetykę", to chyba najsensowniejszy byłby układ z jakiegoś współczesnego motocykla 4-ro suwowego - z mapą zapłonu zapisaną w module.
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam, kupiłem Husqvarna TE 610 z 1998 r. i mam z nią problem — aktualnie taki, że nie daje iskry. Sprawdziłem cewkę: na wtórnym daje 1,63 kΩ, na pierwotnym 1 (tyle pokazuje miernik przy ustawieniu go na zakres 200 Ω). Na fajce świeca ma iskrę. Był problem ze stacyjką — polutowałem wszystkie kable. Mam tylko problem z dwoma: biało‑czerwonym i czerwonym,...
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Witam. Nie napisałeś czy wogóle ten motocykl Ci zapala,czy tylko masz problemy z uruchomieniem? Podejrzewam, że to drugie.Przyczyn może być kilka. Odnośnie cewki zapłonowej,to jeśli jest sprawna, to nie ma znaczenia czy będzie od Fiata czy od Syreny.Ważne jest napięcie pracy cewki,a to chyba się u Ciebie zgadza. Ważna jest bardzo sprawność kondensatora...
cewka zapłonowy motocykl obrotomierz cewka zapłonowy motocykl rezystancja cewka zapłonowy motocykl
odbieranie danych bluetooth testy akumulatorów kondensator mniejszy zasilacz
termet silver filtr piotr burnos
Piła otworowa Stihl Husqvarna – jest iskra, nie odpala, diagnostyka układu paliwowego i kompresji Kawiarka Silvercrest - pompka uruchamia się po podłączeniu do sieci