poradnik: http://motokirc.pl/elektryka-f28/sprawdz... ,inny model ...zasada ta sama
Witam a koło Magneto magnesy nie umarły
A próbowałeś odłączyć przewody z wsuwek przy karterze?Może w tej gumie zwiera do masy po nagrzaniu.Ogólnie rzecz biorąc, to po nagrzaniu ,jeżeli traci iskrę to wychodzi na cewkę WN.Ale ty piszesz że wymieniałeś.Przewód WN z palcem mierzyłeś omomierzem,jest przejście, jaki opór w Ω.
maksymalnie przeskakuje na 7mm. Gdy dalej oddale kabel to iskra zanika. Czy to może być uszkodzony iskrownik?
Jawka musi być szczelna, bo jak nie to nie zapali. Zalewa ci świecę, jeśli tak to masz małą iskrę i ci nie przepala, sprawdź kondensator i cewkę tą na iskrowniku.
Już rozwiązałem problem, wymieniłem moduł i motor odpalił .
Potwierdzam słowa kolegi. W domowych warunkach nie da się tego zrobić. Jak tak bardzo chcesz to kup magnes neodymowy.
Poprawiłem luty na iskrowniku i chodzi
Mógłbyś bardziej rozwinąć ? Wiem o tym, że układ CDI sieje zakłócenia. Wydaje mi się, że regulator jest sprawny, a problemem jest mniejsza ilość cewek przy niezmienionym magnecie. Kwestia, jak sprawdzić regulator ?
Co do wycieku to jest on z karterow a dokładnie między nimi, tam gdzie sa wybite nr karterow to tam leje się. Jeśli zostawię go pod górę to wyciek jest spory jak zostawię moto z góry lub przednie koło żeby stało na podłożu a tylne w górze to tylko kilka kropelek. Czy przecieka do skrzyni korbowej to nie wiem może i tak być bo swieca czarna jak diabli....
A może wiesz jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie zakładając jej do iskrownika
A, więc zastosuj taki układ, możesz przepuścić przez niego ok 12A. Radiator na stabilizator, oraz na tranzystor. http://obrazki.elektroda.net/97_12066327...
Możesz też sprawdzić przewody na iskrowniku, u mnie była niby iskra, a później uciekała do przewodów od świateł przez przebicie w izolacji, po zmianie przewodów było ok.
szukaj zwarcia w instalacji, uszkodzonego przewodu od gaszenia itp, podejrzewam że to jakaś drobnostka, ściągnij sobie schemat instalacji i sprawdź kable odpowiedzialne za zapłon
goldwinger z silnika wychodzi zmięnne napięcie a nie stałe potem dopiero jest prostowane a cewka wysokiego napęcia to nic innego jak iskrownik tak samo jak w komarze i rometach
na początek witam wszystkich. mam problem z modułem u Rometa Charta. zapala idealnie ale jak się zagrzeje to wskakuje na wysokie obroty ale równocześnie tracił moc. gaźnik sprawdziłem i przedmuchałem a nawet wstawiłem od zwykłego Rometa. chcę się upewnić czy to na pewno moduł czy iskrownik. czy może to być inna przyczyna.
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
mam problem robiłem remont swego rometa wymienilem cylinder tlok lożyska itp . oprocz wału ! wał wziołem od kolegi leżał u niego pare lat ale nie wiedzial czy jest sprawny ! po złożeniu romet nie chce odpalić iskrownik gażnik świeca wszystko nowe a i tak nie chce odpalić coś tam łapie ale nie zapali czy może być to wina wału może być przestawiony na...
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
Napięcie wraz ze wzrostem obrotów rośnie. Na czerwonym przewodzie jest 12-13V, na białym przy dużych obrotach dochodzi do 30, na żołtym tez rośnie. Rezystory sa z wartościami takimi jak w oryginale - 30W i 5 W. Iskrownik najpierw miałem z dwoma cewkami wysokiego napięcia i wyjściem dwóch pojedyńczych przewodów i dwóch w kostce. Wtedy na żółtym było...
A jesteś pewny że nie przestawiłeś rozrządu? Bo jeśli w nieodpowiednim momencie masz otwarty zawór w głowicy to nie będzie kompresji. Musisz to koniecznie sprawdzić. Poza tym kompresję mierzy się na ciepłym silniku, więc nie dziwota że na zimnym masz słabe odczyty ;) . Brak iskry. A jesteś pewny że nie uszkodziłeś iskrownika przy demontażu? Jeśli urwałeś...
Pierwsze co warto sprawdzić, to same przewody. Mogą być popalone pod izolacją. Wtedy niby przewodzą, mierniki mówią "wszystko ok", ale jak przetniesz kabel to w środku sfajczony. Naturalnie też trzeba zmienić świecę. Wszystkie masy do sprawdzenia. Przerwę na platynkach/przerywaczu należy ustawiać na 3mm przed GMP tłoka. Jeśli to nie pomoże, to kondensator...
Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku. A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
Wszystko zależy co, jak i czym mierzyłeś. Osobnym problemem jest poprawność prowadzenia masy. W porządnych konstrukcjach masa prowadzona jest kablem od samej podstawy iskrownika do punktu masowania na ramie motorka. Sprawdź też połączenia lutowane końca cewki do jej rdzenia.
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Więc co jest nie tak gdzie i jak to sprawdzić ? bo już powoli mam dość :-/ Mostek mam podlaczony tak : - do mocowania cewki butelkowej do ramy + do stacyjki do przewodu nr 19 - do pinu 19 na stacyjce, 2 x "~~" do kostki iskrownika tam gdzie są krótkie kable w tejże kostce te 2 kable po 2 stronie w kostce ida do przewodów brązowy i żółty ( chyba to sa...
Cześć, witam wszystkich! Moj problem dotyczy Iskrownika w silniku Romet Pony, dokładniej, przewód świecy był wyrwany, więc musiałem usunąć iskrownik, niestety po próbie odkręcenia (iskrownik profesjonalnie zablokowany wetkniętym śrubokrętem) śruby zabezpieczającej iskrownik, ta kręci się razem z tłokiem, próbowałem dwa razy WD40 "oblać" pozostawić na...
Ok. Ale ustawienie iskrownika też może mieć na to wpływ? Nie nie może, sprawdź tą iskrę bo twierdzenie ,,raczej" to wyrzuć do kosza. Jeżeli chcesz pomocy to spradzaj to co koledzy piszą i masz być pewien na 100% inaczej pomoc jest bezsensowna.
Odpala nie wkręca na obroty i gaśnie
Witam Posiadam od niedawna Rometa Charta. Nie chce wchodzić na wysokie obroty. Zapala za pierwszego kopa, chodzi baaardzo równo na najniższych obrotach ale wejdzie do średnich obrotów i dalej nie chce iść tylko przerywa. Vmax na trzecim biegu to 40km/h. Wymieniałem wszystkie uszczelki z simmeringami, nie bierze oleju ze skrzyni, zapłon jest dobrze ustawiony....
Zapomniałem jeszcze dodać, że odpala i pracuje na wolnych obrotach, lecz jak trochę dłużej pogazuje i zgaszę to już iskry niema i moduł do kosza. "Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik?
pomóżcie mi bo ja już nie wiem co mam robić zrobiłem dużo rzeczy przy nim a on tylko raz mi zapalił i to jeszcze z popychu.Ustawiałem chyba z 15 razy zapłon, gaźnik się zapycha ale czyszcze, (wyregulowałem gaźnik) w gaźniku pływaczek nie tonie, ustawiony jest na 7/14 a mam na krótko go podłączonnego bez akumulatora ale chciałbym w przyszłości zrobić...
W silniku Romet po wykonaniu remontu kapitalnego stosowałem świece NGK B8HS. Kolor izolatora po przejechaniu kilkudziesięciu km piaskowy, czyli ok. Po zgaszeniu nie odpalał, należało poczekać aż ostygł i wówczas zapalał. Sprawdziłem iskrownik - bez skutku, Zamieniłem na Isolator-Beru, zapomniałem o problemie. Czemu tak? Nie wiem. Zauważyłem że świece...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Niszczenie karterów jest ok, ale iskrownika już jest łee, ciekawa postawa. Tutaj jeśli chodzi o koło magnesowe-zamachowe to raczej nie wejdzie bo masz wał cieńszy niż otwór w magnecie. Poza tym można przewinąć cewki tak byś miał 12V. A tak w ogóle co za iskrownik chcesz wsadzić od czego.
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym [zapomniałem modelu], Chart) wyciągnąłem pewne doświadczenia związane z ich cewkami...
Ja bym obstawił 2 przyczyny, jw puchniecie tłoka to jedna a druga, to masz walniętą cewkę zapłonowa w iskrowniku. Miałem tak samo w swoim ogarze silnik składałem od gołych karterów cyl,tłok ,wal, lozyska wszystko robilem na perfekt jak dalo sie najlepiej. Silnik dzwonek odpalał z dotyku, lecz po chwili gasl i nie dało sie go za nic odpalić , nie wiedziałem...
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest.
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
iskra jest taka że lepszej nie będzie ;p wszystko mam dobrze zrobione kmpresja paliwko dochodzi bo zalewa go iskra Ale problem już rozwiązany zimerring za iskrownikiem był ciulaty i ssał tam od dołu luft ale teraz już jest dobrze Dzięki za pomoc ;;p
W takim razie musiales przerobic wlasnie pozycje iskrownika jezeli silnik ci pracował. Innych cudow nie ma bo iskra musi byc te 3 mm przed GMP a jak rowek bedzie w innym miejscu to bez przestawienia (i to znacznego) iskrownika iskra bedzie gdzies tam w innym miejscu
Ile kabli wychodzi z iskrownika romecika i który to + a który to -??
Witam. Chce zrobić w Romecie 205 prąd stały tylko nie wiem jak to zrobić.. Chce podłączyć kilka diod [zrobić stop na diody]... Za odpowiedz z góry dziękuje... INFO: Iskrownik-prądnica 6V-20W
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
Może to pomoże :-) http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
Witam, mam problem z Rometem, mianowicie chodzi o iskrę, pojawia się ona po rozłączeniu rozrusznika tzn. zwolnienie przycisku, wtedy jest przeskok iskry. Wymieniłem moduł, iskrownik, cewkę WN i dalej nic. Co może być przyczyną, miał ktoś taki problem?
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
To najczęstsza usterka tego modelu, nie pozostaje nic innego jak włożyć zamiast niej np cewkę ładowania z innego iskrownika lub obecną cewkę zasilającą przewinąć odpowiednim drutem i zrobić zasilanie modułu przez transformator sieciowy.
Też mi się często przestawiał, a powodem są chyba zbyt cienkie śruby. Ja w 2 miejscach robiłem płaskim wkrętakiem 'nacięcia' i problem ustępował. Tzn. iskrownik/blok silnika - brzeg iskrownika trzeba 'wbić' w blok, zrobić nacięcie. No nie wiem jak to wytłumaczyć.
Witam. Ostatnio kupiłem yamaha thumb 125. Jest jeden problem ze światłami, a dokładnie jak dam mocniej gazu to światła mocniej świecą, a jak chodzi na wolnych obrotach to gasną. Co z tym zrobić? Lampa podpięta od ROMET KADET podłączona do dwóch kabli wystających od iskrownika (jak dobrze pamiętam to żółty albo biały i zielony). Także jest podłączony...
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
Regulację zapłonu dokonujesz przez zluzowanie trzech srubek mocujących podstawę iskrownika po prostu obracajac w jedna albo w drugą stronę cała podstawę.Tylko musisz ściagnąć koło magnesowe..Spróbuj najpierw w jedna a potem w drugą stronę obrócić i próbuj odpalić.
Witam Naprawiam iskrownik od rometa komara i chciałbym zapytać czy zawinięcie cewek świetlnych w celu zabezpieczenia ich szmacianą izolacją nie zakłóci ich pracy?? w iskrowniku planuje wymienić platynki kondensator i cewką wysokonapięciową wraz z kablem.
Nie tylko montaż sprzęgła ale i ułożenie pancerzy linki w miejscach oporu (obudowa "klamki" i blok silnika). Wspomniany walec ma być w bocznej obudowie sprzęgła, montowany z obudową a wyciskany dźwigienką kształtową. Dalej kolejność tarcz: Tarczka z bolcami, tarcza, przekładka, tarcza - i tarczka mocująca. Np rys. ze strony: http://kamil80.republika.pl/download.htm...
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
Witam postanowiłem zająć się moim starym skuterem Romet 727 Eco. Rok po zakupie jakoś w 2012 się zepsuł i stał potem coś zacząłem cudować ale jak teraz to widzę to się za głowę chwytam co tam porobiłem a więc tak wszystko już jest ogarnięte mechanicznie ale nie elektrycznie. Otóż wymieniony był moduł oraz Magneto (iskrownik) i jak to mam ogarnąć? Od...
WITAM. moj problem wyglada nastepujaco: mam modul KIngway 50 dziala jest sprawy i teraz tak: sa tam dwie kostki jedna ma 4 kabelki a druga 2 kabelki, wpinam te kostke z 4 kablami lecz niestety nie mam tej kostki z 2 kabelkami bo kiedys odcielem i nie wiem gdzie ja mam. mam tylko jeden kabele co musi tam wejsc bialo czarny, ale nie mam tego drugiego...
Witam, posiadam romet 727 eco, uszkodził się w nim iskrownik więc postanowiłem go wymienić sam, niestety użyte 3 ściągacze dedykowane do tego silnika straciły gwint, zerwały gwint magneta i ostatni skleiłem klejem do metalu cyjanoakrylowym za 2zl, który chwycił ściągacz bez gwinta i wkręciłem mocno śrubę tą w środku ściągacza i uderzałem młotkiem w...
Witam na tym forum i mam pytanie w związku z zastosowanymi silnikami w takich sprzętach . Chciałbym się dowiedzieć jaką moc ma iskrownik (tzn jaką max moc świateł i odbiorników może zasilić bez takiego spadku napięcia że przestanie być ładowany akumulator)
Witam Chcę przerobić dwie cewki świetlne w komarze na 12v (oryginalnie jest to instalacja 6v). Wiem, że muszę je przewinąć innym drutem DNE. Z tego co wiem to oryginalnie jest tam drut o średnicy 0,6mm. Czyli, żeby uzyskać 12v to muszę nawinąć 2x więcej zwoji niż oryginalnie o średnicy przynajmniej 0,3mm aby zmieścił się on na cewce. Ale jest minus...
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? http://obrazki.elektroda.pl/1962497200_1...
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
okazało się że powodem był banalny problem. po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!! dzięki za rady pozdro
Niedawno zakupiłem motorower Romet ogar 205 (silnik 2-biegowy). Po zakupie trochę nim pojeździłem i wyskoczył mi simmering na wale od strony iskrownika. Założyłem go, były pewne trudności z klinem i założeniem magneta ale jakoś się z tym uporałem. Trochę pojeździłem i rozregulował się zapłon, na szczęście wcześniej prawidłowy zapłon zaznaczyliśmy więc...
Witam Ucze sie jakis czas w szkole elektronicznej i wiem co to jest prad indukcyjny ale nie mogę zrozumiec instalacji w silniku motorowera Romet Ogar 205. Otóż dwie cewki wytwarzaja napięcie 6-12 V i dysponują mocą 20 W. Są ze soba polączone równolegle. Cewki te zasilaja swiatla. Tyle ze do tylniej lampy idzie tylko jeden kabelek. Ze szkoly wiem ze...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
Witam. Mam problem w moim skuterze, Skuter to Romet 717 2T; mianowicie nie mam ładowania, mimo że wszystko wymienione od iskrownika aż po regulator i w tym sęk, że na najstarszym regulatorze ładowanie jest ale za to światła przygasają i mrygają, ogółem strasznie słabo świecą, a mam jeszcze z 5 pozostałych regulatorów i na nich normalne są światła jasne...
iskrownik romet romet iskrownik sprawdzić iskrownik
matryca iphone czujnik wzorcowy cylindra kabel monitor 120hz
sonoff przekaźnik sonoff przekaźnik
Przekaźniki świateł mijania i drogowych w Skodzie Fabii I Brama zatrzymuje się po 1 metrze - przyczyny i rozwiązania