Minęło zaledwie 9 lat od kiedy dałem sobie spokój z naprawą motorynki, ale wystarczyło by ochłonąć i żeby bratanek się nią zainteresował :D Zabrałem się za sprawdzenie zapłonu, iskra cienka jak igiełka koloru fioletowo niebieskiego. Do wsuwki od gaszenia wystającej z silnika podłączyłem drugi kondensator, jego masa do masy silnika. Iskra zrobiła się...
mam problem robiłem remont swego rometa wymienilem cylinder tlok lożyska itp . oprocz wału ! wał wziołem od kolegi leżał u niego pare lat ale nie wiedzial czy jest sprawny ! po złożeniu romet nie chce odpalić iskrownik gażnik świeca wszystko nowe a i tak nie chce odpalić coś tam łapie ale nie zapali czy może być to wina wału może być przestawiony na...
Tak, mowa jest o 2 nowym silniku który kupiłem w tamtym tyg cały oryginał ZMD tylko tercze i kondensator wymienione na china a tak to Maee in Polanad. Jak sprawdzić kompresję? Choc na pewno jest jaka powinna być bo gościu nim jeździł i dawał gwarancje że jest ok inaczej mogę zwrócić go ale zostawię go bo pracuje lepiej nim mój stary po remoncie. Zebatka...
poradnik: http://motokirc.pl/elektryka-f28/sprawdz... ,inny model ...zasada ta sama
Potwierdzam słowa kolegi. W domowych warunkach nie da się tego zrobić. Jak tak bardzo chcesz to kup magnes neodymowy.
Witam a koło Magneto magnesy nie umarły
maksymalnie przeskakuje na 7mm. Gdy dalej oddale kabel to iskra zanika. Czy to może być uszkodzony iskrownik?
A, więc zastosuj taki układ, możesz przepuścić przez niego ok 12A. Radiator na stabilizator, oraz na tranzystor. http://obrazki.elektroda.net/97_12066327...
Jawka musi być szczelna, bo jak nie to nie zapali. Zalewa ci świecę, jeśli tak to masz małą iskrę i ci nie przepala, sprawdź kondensator i cewkę tą na iskrowniku.
Już rozwiązałem problem, wymieniłem moduł i motor odpalił .
Napięcie wraz ze wzrostem obrotów rośnie. Na czerwonym przewodzie jest 12-13V, na białym przy dużych obrotach dochodzi do 30, na żołtym tez rośnie. Rezystory sa z wartościami takimi jak w oryginale - 30W i 5 W. Iskrownik najpierw miałem z dwoma cewkami wysokiego napięcia i wyjściem dwóch pojedyńczych przewodów i dwóch w kostce. Wtedy na żółtym było...
Mógłbyś bardziej rozwinąć ? Wiem o tym, że układ CDI sieje zakłócenia. Wydaje mi się, że regulator jest sprawny, a problemem jest mniejsza ilość cewek przy niezmienionym magnecie. Kwestia, jak sprawdzić regulator ?
Jak chcesz podłączać pod zmienny, to po co mostek? LED'y raczej dużo nie pobierają, myślę że jakikolwiek mógłby być. Jak ten iskrownik daje 6V, to raczej tak o nie podłączysz, spali się... przez rezystor powinieneś, chyba że masz LED na 6V.
Odpala nie wkręca na obroty i gaśnie
Poprawiłem luty na iskrowniku i chodzi
Cześć, witam wszystkich! Moj problem dotyczy Iskrownika w silniku Romet Pony, dokładniej, przewód świecy był wyrwany, więc musiałem usunąć iskrownik, niestety po próbie odkręcenia (iskrownik profesjonalnie zablokowany wetkniętym śrubokrętem) śruby zabezpieczającej iskrownik, ta kręci się razem z tłokiem, próbowałem dwa razy WD40 "oblać" pozostawić na...
witam mam problem brak iskry w skuterze ROMET 139 50cc wymieniłem cewkę z przewodem,świecę,iskrownik,moduł zapłonowy i nadal brak iskry nie wiem co jeszcze może być przyczyną proszę was o wypowiedz.POZDRAWIAM
Regulację zapłonu dokonujesz przez zluzowanie trzech srubek mocujących podstawę iskrownika po prostu obracajac w jedna albo w drugą stronę cała podstawę.Tylko musisz ściagnąć koło magnesowe..Spróbuj najpierw w jedna a potem w drugą stronę obrócić i próbuj odpalić.
Bądź pójść w obecną technologię i założyć cały "zapłon CDI" (tak sprzedają przerobione iskrowniki z magnetem z chińskich skuterów) i cieszyć się wszystkimi udogodnieniami płynącymi z tejże technologii.
Zapomniałem jeszcze dodać, że odpala i pracuje na wolnych obrotach, lecz jak trochę dłużej pogazuje i zgaszę to już iskry niema i moduł do kosza. "Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik?
romet 205 ma polski silnik i ramę a romet 200 ma silnik czeski i polska ramę. bo mam cewkę w iskrowniku gdzie ciągle ginie iskra. a na butelkowej chyba tak nie jest.
Elektrowstrząsy nie są dobrym sposobem na sprawdzanie układu zapłonowego! Sprawdzaj zwyczajnie na kablu WN bez fajki. Odstęp kabla od głowicy ok. 8 mm. Było to wielokrotnie opisywane. Czy kabel wysokiego napięcia wychodzi z silnika? Jeżeli tak, to wymień cewkę zapłonową w "magnecie". Sprawdź również gumowy przepust na kable, czy pokrywa silnika go nie...
Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
iskra jest taka że lepszej nie będzie ;p wszystko mam dobrze zrobione kmpresja paliwko dochodzi bo zalewa go iskra Ale problem już rozwiązany zimerring za iskrownikiem był ciulaty i ssał tam od dołu luft ale teraz już jest dobrze Dzięki za pomoc ;;p
Przerywacz w tym zapłonie działa na zasadzie młota i kowadła. Biorąc pod uwagę jego wielkość w Romecie bardziej adekwatne jest określenie "młoteczek i kowadełko". Kowadełko jest zamocowane na wsporniku i przytwierdzone na docisk do iskrownika śrubą (im większy docisk na śrubie, tym większa siła tarcia przeciwdziałająca jego przemieszczaniu). Młoteczek...
W takim razie musiales przerobic wlasnie pozycje iskrownika jezeli silnik ci pracował. Innych cudow nie ma bo iskra musi byc te 3 mm przed GMP a jak rowek bedzie w innym miejscu to bez przestawienia (i to znacznego) iskrownika iskra bedzie gdzies tam w innym miejscu
Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku. A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
Ile kabli wychodzi z iskrownika romecika i który to + a który to -??
Możesz też sprawdzić przewody na iskrowniku, u mnie była niby iskra, a później uciekała do przewodów od świateł przez przebicie w izolacji, po zmianie przewodów było ok.
Pierwsze co warto sprawdzić, to same przewody. Mogą być popalone pod izolacją. Wtedy niby przewodzą, mierniki mówią "wszystko ok", ale jak przetniesz kabel to w środku sfajczony. Naturalnie też trzeba zmienić świecę. Wszystkie masy do sprawdzenia. Przerwę na platynkach/przerywaczu należy ustawiać na 3mm przed GMP tłoka. Jeśli to nie pomoże, to kondensator...
A jesteś pewny że nie przestawiłeś rozrządu? Bo jeśli w nieodpowiednim momencie masz otwarty zawór w głowicy to nie będzie kompresji. Musisz to koniecznie sprawdzić. Poza tym kompresję mierzy się na ciepłym silniku, więc nie dziwota że na zimnym masz słabe odczyty ;) . Brak iskry. A jesteś pewny że nie uszkodziłeś iskrownika przy demontażu? Jeśli urwałeś...
Rozrusznik.sprawny jest bo też nówka nie wiem.juz co jest grane pierwszy przypadek mam taki. Dodano po 3 mam taki.iskrownik mi sie wydaje ze jest zly bo nie ma cewki wn co.myslicie
Witam Będę usiłował naprawić "motocykl" marki Romet. Teraz co się dzieje: Po ok 30 min jazdy ginie iskra. Właściciel wymienił już cewkę zapłonową, ja ostatnio wymieniłem moduł gdyż został zjedzony przez kwas z akumulatora. I teraz moje pytanie czego się doszukiwać? Moje podejrzenia padają na iskrownik a dokładniej na czujnik położenia wału.
Może to pomoże :-) http://motocykle.svasti.org/index.html?s...
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
na początek witam wszystkich. mam problem z modułem u Rometa Charta. zapala idealnie ale jak się zagrzeje to wskakuje na wysokie obroty ale równocześnie tracił moc. gaźnik sprawdziłem i przedmuchałem a nawet wstawiłem od zwykłego Rometa. chcę się upewnić czy to na pewno moduł czy iskrownik. czy może to być inna przyczyna.
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
Witam Naprawiam iskrownik od rometa komara i chciałbym zapytać czy zawinięcie cewek świetlnych w celu zabezpieczenia ich szmacianą izolacją nie zakłóci ich pracy?? w iskrowniku planuje wymienić platynki kondensator i cewką wysokonapięciową wraz z kablem.
schemat do charta 250 nie istnieje.....to prototyp i mało informacji o nim w necie krąży ale schemat instalacji w/w charta przypomina ten standardowy od 210 http://arecki113.republika.pl/schematy/m... tylko mój ma jedną cewkę mniej w iskrowniku, nie ma jednej od ładowania aku.
Popieram gromleon'a . Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku? Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka"....
To najczęstsza usterka tego modelu, nie pozostaje nic innego jak włożyć zamiast niej np cewkę ładowania z innego iskrownika lub obecną cewkę zasilającą przewinąć odpowiednim drutem i zrobić zasilanie modułu przez transformator sieciowy.
Więc co jest nie tak gdzie i jak to sprawdzić ? bo już powoli mam dość :-/ Mostek mam podlaczony tak : - do mocowania cewki butelkowej do ramy + do stacyjki do przewodu nr 19 - do pinu 19 na stacyjce, 2 x "~~" do kostki iskrownika tam gdzie są krótkie kable w tejże kostce te 2 kable po 2 stronie w kostce ida do przewodów brązowy i żółty ( chyba to sa...
Regulatora napięcia nie ma w iskrowniku. Jest on gdzieś w miarę "przewiewnym miejscu" pod plastikami albo pod bakiem (zależnie od pojazdu). Można go łatwo rozpoznać "na oko" bo zwykle ma radiator do chłodzenia. A co do pochodzenia. Benelli jest tak samo włoski, jak współczesny Romet jest polski :) . Czyli niby nazwa włoska, ale niemal cała produkcja...
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Witam na tym forum i mam pytanie w związku z zastosowanymi silnikami w takich sprzętach . Chciałbym się dowiedzieć jaką moc ma iskrownik (tzn jaką max moc świateł i odbiorników może zasilić bez takiego spadku napięcia że przestanie być ładowany akumulator)
Witam. Ostatnio kupiłem yamaha thumb 125. Jest jeden problem ze światłami, a dokładnie jak dam mocniej gazu to światła mocniej świecą, a jak chodzi na wolnych obrotach to gasną. Co z tym zrobić? Lampa podpięta od ROMET KADET podłączona do dwóch kabli wystających od iskrownika (jak dobrze pamiętam to żółty albo biały i zielony). Także jest podłączony...
Wyżej było napisane. Podaje dokładniej: Iskrownik-KEEWAY: HURRICANE, RY8, MATRIX FLASH, FOCUS, FAKT ORAZ CPI: HUSSAR, KINGWAY: YAROX Moduł-CPI ARAGON ROMET 2T MODUŁ ZAPŁONOWY ODBLOKOWANY Regulator-KEEWAY FOCUS Zrobiłem schemat ale mam braki: Masa modułu? Masa impulsatora? Biały kabel od świateł? http://obrazki.elektroda.pl/1962497200_1...
Wszystko zależy co, jak i czym mierzyłeś. Osobnym problemem jest poprawność prowadzenia masy. W porządnych konstrukcjach masa prowadzona jest kablem od samej podstawy iskrownika do punktu masowania na ramie motorka. Sprawdź też połączenia lutowane końca cewki do jej rdzenia.
Odpuść sobie. Dlaczego? Odpowiedź dałeś sobie sam. Dodam, że orginalny iskrownik-prądnica ma 6v;17W Przezwojenie nie zmieni mocy prądnicy (a w zasadzie prądniczki), bo ona zależy przede wszystkim od "siły magnesów", średnicy koła i przekrojów rdzeni cewek.
okazało się że powodem był banalny problem. po dłuższych i bardzo dokładnych ustawieniach platyn stwierdziłem że należy wyszlifować dziury do przykręcania iskrownika bo za słabo się odchylał i iskra była za późno kiedy to zrobiłem i ustawiłem gaźnik ZAPALIŁ ZA PIERWSZYM!!! dzięki za rady pozdro
Wymieniłem cały iskrownik i już nie strzela. Teraz jak próbuje zapalić to da tylko głos ale nie zapali ale chyba trzeba ustawic zapłon tylko nie wiem jak. Jak by mógł mi wytłumaczyć ktoś jak utawić żeby było dobrze.
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
Ok. Ale ustawienie iskrownika też może mieć na to wpływ? Nie nie może, sprawdź tą iskrę bo twierdzenie ,,raczej" to wyrzuć do kosza. Jeżeli chcesz pomocy to spradzaj to co koledzy piszą i masz być pewien na 100% inaczej pomoc jest bezsensowna.
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
Odpowiedź masz w poście #2.Iskrownik w tym samym miejscu powinien być.Wrzuć dla pewności zdjęcie swojego dekielka od magneto od środka wraz z cewkami to Ci powiem napewno ale na 99,99% będzie OK.
Witam serdecznie! Posiadam motorower Romet (ogar), który ma instalacje 6V (prąd zmienny). Chciałbym podnieść napięcie z 6V do 12V by ładować dodatkowy akumulator... (Cewka zapłonowa bedzie dalej chodzić na 6V). Wiem że można kupić iskrownik 12V i na całej instalacji bym miał 12V, jednak taki iskrownik kosztuje ponad 100PLN! Wiec wracając do rzeczy......
Nie tylko montaż sprzęgła ale i ułożenie pancerzy linki w miejscach oporu (obudowa "klamki" i blok silnika). Wspomniany walec ma być w bocznej obudowie sprzęgła, montowany z obudową a wyciskany dźwigienką kształtową. Dalej kolejność tarcz: Tarczka z bolcami, tarcza, przekładka, tarcza - i tarczka mocująca. Np rys. ze strony: http://kamil80.republika.pl/download.htm...
Witam Ucze sie jakis czas w szkole elektronicznej i wiem co to jest prad indukcyjny ale nie mogę zrozumiec instalacji w silniku motorowera Romet Ogar 205. Otóż dwie cewki wytwarzaja napięcie 6-12 V i dysponują mocą 20 W. Są ze soba polączone równolegle. Cewki te zasilaja swiatla. Tyle ze do tylniej lampy idzie tylko jeden kabelek. Ze szkoly wiem ze...
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Witam, posiadam romet 727 eco, uszkodził się w nim iskrownik więc postanowiłem go wymienić sam, niestety użyte 3 ściągacze dedykowane do tego silnika straciły gwint, zerwały gwint magneta i ostatni skleiłem klejem do metalu cyjanoakrylowym za 2zl, który chwycił ściągacz bez gwinta i wkręciłem mocno śrubę tą w środku ściągacza i uderzałem młotkiem w...
WITAM. moj problem wyglada nastepujaco: mam modul KIngway 50 dziala jest sprawy i teraz tak: sa tam dwie kostki jedna ma 4 kabelki a druga 2 kabelki, wpinam te kostke z 4 kablami lecz niestety nie mam tej kostki z 2 kabelkami bo kiedys odcielem i nie wiem gdzie ja mam. mam tylko jeden kabele co musi tam wejsc bialo czarny, ale nie mam tego drugiego...
pomóżcie mi bo ja już nie wiem co mam robić zrobiłem dużo rzeczy przy nim a on tylko raz mi zapalił i to jeszcze z popychu.Ustawiałem chyba z 15 razy zapłon, gaźnik się zapycha ale czyszcze, (wyregulowałem gaźnik) w gaźniku pływaczek nie tonie, ustawiony jest na 7/14 a mam na krótko go podłączonnego bez akumulatora ale chciałbym w przyszłości zrobić...
Witam, chciałbym do ogarka zamontować audio iskrownik ma moc 20 wat i daje 6volt, chciałbym zastosować jakaś przetwornicę napięcia AC aby dawało 12volt lub więcej. Z 6 volt nie wycisnę dużej mocy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Człowieku ...zlituj się. Czy to to ma w ogóle akumulator?
Młoteczek-kowadełko? Zapewne chodzi o platynki, bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Romet Chart 210 Elektronik nie posiada przerywacza zapłonu na platynkach . W Charcie jest zapłon bezstykowy, w iskrowniku znajduje się cewka - impulsator, która jak sama nazwa wskazuje podaje impuls do modułu zapłonowego Telpod GL133. Moduł natomiast zasilany jest z cewki...
W silniku Romet po wykonaniu remontu kapitalnego stosowałem świece NGK B8HS. Kolor izolatora po przejechaniu kilkudziesięciu km piaskowy, czyli ok. Po zgaszeniu nie odpalał, należało poczekać aż ostygł i wówczas zapalał. Sprawdziłem iskrownik - bez skutku, Zamieniłem na Isolator-Beru, zapomniałem o problemie. Czemu tak? Nie wiem. Zauważyłem że świece...
A może wiesz jak sprawdzić czy cewka jest dobra nie zakładając jej do iskrownika
Przedstawiam projekt modułu zapłonowego CDI, do Rometa Chart. https://obrazki.elektroda.pl/9098562400_... Tak wygląda iskrownik. Jakby co to informuję, że tutaj były jakieś przeróbki połączeń względem oryginału, które próbowałem przeanalizować, aby wrócić do oryginału, ale to dotyczy cewek świetlnych. A tutaj przedstawić chciałem...
thx, już wiem jak fachowo ustawić zapłon. Zmieniłem cały iskrownik, poustawiałem po swojemu, iskra jak powinna być, ale motorek słaby, chyba pójdzie na sprzedaż, jeszcze pokombinuje. Kumpel kazał się spytać, więc się pytam. Wsk 3 nie ma iskry, kopie i to mocno, jak się włoży palec w fajkę, a jak się włoży drucik w kabel wys. napięcia to iskry się sypią,...
oto schemat instalacji do Motorynki, Rometów, Komarków itd. Z doświadczenia wiem, że iskrownik z motorynki często potrafi przepalić nawet 12V żarówkę. Dlatego, nawet przy oryginalenj instalacji (all 6V) zalecam zmianę tylnij żarówki na 5W ale nie 6V tylko 12V (dla obciązenie). Lepiej chyba kupić podłóżną żarówkę za 1zł nie przednią za 6zł. A tak przy...
http://obrazki.elektroda.pl/6258415600_1... Porównaj oryginalny stator z (chińskim) statorem od Romet Zetka, indeks Wilmatu AI22504. Ewentualnie szukaj statora z innych chińskich silników skopiowanych z CB-125 (rozrząd OHC), chyba Zippy takie miały. Oryginał widzę na niemieckim ebayu w stanie kompletnego szrotu w szokującej cenie 80...
Witam. Posiadam Rometa Charta 210. Wymieniłem w nim wszystkie elementy zapłonu takie jak moduł, cewka W/N i iskrownik. Po przejechaniu około 500km motor po prostu sie zatrzymał w trasie i już nie zapalił :cry:. Podejrzewam że mógł to być moduł ponieważ po regulacji odległości cewki wyzwalającej od kola magnesowego było nadal to samo a przebicie między...
Witam serdecznie, jestem w trakcie generalnego remontu motocykla Romet Mińsk 400a. Doszedłem do etapu składania elektryki (kładę sam całą nową wiązkę). W tej chwili mam wyprowadzoną instalację "zapłonową", tj. wyjścia z iskrownika do modułu zapłonowego, wyjścia z modułu, cewka WN, świeca. Mam problem, nie ma iskry, a jak jest, to jest i znika. Ale po...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Niedawno zakupiłem motorower Romet ogar 205 (silnik 2-biegowy). Po zakupie trochę nim pojeździłem i wyskoczył mi simmering na wale od strony iskrownika. Założyłem go, były pewne trudności z klinem i założeniem magneta ale jakoś się z tym uporałem. Trochę pojeździłem i rozregulował się zapłon, na szczęście wcześniej prawidłowy zapłon zaznaczyliśmy więc...
Ja bym obstawił 2 przyczyny, jw puchniecie tłoka to jedna a druga, to masz walniętą cewkę zapłonowa w iskrowniku. Miałem tak samo w swoim ogarze silnik składałem od gołych karterów cyl,tłok ,wal, lozyska wszystko robilem na perfekt jak dalo sie najlepiej. Silnik dzwonek odpalał z dotyku, lecz po chwili gasl i nie dało sie go za nic odpalić , nie wiedziałem...
Wygląd nic mi nie mówi o tym, jak działa w nim impulsator i co może być wyzwalaczem. Poza tym nie rozumiem jaki jest sens zakładać cały iskrownik i przerabiać magneto żeby pasowało, skoro i tak nie uzyskam zamierzonego efektu. Z całą pewnością będą to pieniądze wyrzucone w błoto bo z efektu nie będę zadowolony. Mam już kupiony i założony reflektor H4...
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
Witam! Dorwałem używany Romet RR 50 po swapie silnika na 125ccm. Wszystko działa git poza ładowaniem. Przypuszczam, że regulator z 50 nie daje rady, kupiłem wiec odpowiedni do 125. Mam jednak 2 problemy - nie umiem zlokalizować owego regulatora w moto - nie wiem jak nowy podłaczyć Poniżej załaczam: -schemat do moto: http://obrazki.elektroda.pl/8893908100_1...
Marian B - a czy mogę zapytać do jakich motorowerów czy motocykli bez akumulatora stosowałeś stop z żarówką w roli źródła światła? Nie podważam tego co mówisz, tylko z mojej praktyki związanej z motorowerami Rometa (Ogar 200, klasyczny Romet z polskim silnikiem 3-biegowym [zapomniałem modelu], Chart) wyciągnąłem pewne doświadczenia związane z ich cewkami...
Witam skuterek jeździł do samej zimy a na wiosnę problem z iskrą. Skuterek jest pozbawiony plastików wszystko na wierzchu.Rzeczy które zrobiłęm: -Zakup nowej cewki zapłonowej + świeca -iskrownik sprawdzany miernikiem na 200 ohm jakies wartości pokazał teoretycznie sprawny -rozrusznik kręci Skuter jest przerobiony na 80 wcześniej zakładałem do niego...
Witam postanowiłem zająć się moim starym skuterem Romet 727 Eco. Rok po zakupie jakoś w 2012 się zepsuł i stał potem coś zacząłem cudować ale jak teraz to widzę to się za głowę chwytam co tam porobiłem a więc tak wszystko już jest ogarnięte mechanicznie ale nie elektrycznie. Otóż wymieniony był moduł oraz Magneto (iskrownik) i jak to mam ogarnąć? Od...
Witam. Napisałem na końcu, że przerywacz działa świetnie, bo działa tylko, że w domu :/. Tzn. mam duży problem z zakłóceniami pochodzącymi z CWN w silniku, chyba wiadomo o co chodzi. Przerywacz działa świetnie do momentu uruchomienia silnika, gdy silnik pracuje, żarówki migają tak jakby zgodnie z iskrą na świecy (tak jakby iskra była impulsem otwierającym...
Kolego Etezet jak w tym wypadku oceniasz pracę zapłonu w motorowerze Jawa 50 przecież w instalacji Jawki 50 jest zabudowana cewka butelkowa a napięcie pracy jest podawane bezpośrednio z cewki iskrownika? Narysowany schemat zapłonu tego odkurzacza jest poprawny.Niesprawny lub uszkodzony kondesator jest do wymiany.Zapobiega on wypalaniu styków platynek...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Na wstępie chciałbym się przywitać bo piszę tu pierwszy raz, mój problem tkwi w awaryjnym zapłonie mego lekko przerobionego rometa tzn. zapłon jest bateryjny bez modółów i innych cudów więc jak się pewnie wszyscy domyślają mam problem z kondensatorem i przerywaczem chodzi o to że kondensator jeśli nei padnie po kilku sekundach to pada po dniu czasem...
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
goldwinger z silnika wychodzi zmięnne napięcie a nie stałe potem dopiero jest prostowane a cewka wysokiego napęcia to nic innego jak iskrownik tak samo jak w komarze i rometach
3,9A ? To co policzyłeś to prąd zwarciowy. Przyjąłeś,że akumulator to zwarcie. No i zapomniałeś o spadku na diodzie ok 0,7V. Sprawny akumulator nawet w stanie głebokiego rozładowania to napiecie ok. 5V. Czyli (9V-5V-0,7):2,3=1,43A MAX! Tylko gdy aku będzie silnie wyładowany. A gdy aku bedzie naładowany i silnik bedzie na obrotach jałowych, jestem pewien,...
Co do tych simsonów... Niestety niemam już tej maszynki, ale kiedy miałem Simla s51 na iskrowniku i oryginalny obrotomierz IFA do tego modelu (dokupiony, bo seryjnie chyba nie robili, niewiem) zimel spokojnie wykręcał pełną skalę (10 tys.), a na luzie przy pełnym gazie obrotomierz chciałby sie obracać kolejny raz. Zaznaczam ze silnik był w idealnym...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Napisałem tak tylko dla przykładu, ponieważ wówczas w silniku były oryginalne cewki, ładowanie przez JEDNĄ diodę a żarówki były podłączone do akumulatora. Wiadomo że zastosowanie prostowania jednopołówkowego spowodowało że nie było wystarczającego ładowania i akumulator się rozładował. Zaraz po tym brat kazał zrobić na poprzednią konfigurację (światła...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim skuterem Romet C1 Via City S13 od 2 tyg borykam się z brakiem ładowania. Zaczęło się od tego że wykręciła się śruba z magneta i rozwaliła stojan/stator. W efekcie brak iskry, cóż trzeba było kupić nowy, tak też zrobiłem. Kupiłem również stator 8 cewkami, lecz miał inną kostkę. Mechanik ją przerobił, stwierdził...
To lepiej jest przewiercić nowe otwory w podstawce iskrownika w odpowiednim miejscu.
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
czy przy przerabianiu instalacji rometa na 12V musze wymienic caly iskrownik czy też wystarczy przewinąć cewkę zaplonową i cewkę świateł ?? Przeniosłem z "Inne"
Witam mam taki broblem, bo mam rometa ogara 205 z silnikiem simsona s50 stary typ od s51. Problem to elektryka mam elektryke od rometa i mam włożony silnik do ramy ładnie pali, zrobiłem tak aby przewód wysokiego napięcia wychodził z iskrownika od razu na fajkę świecy i na cylnider tylko nie wiem jak połączyć elektryke z rometa do silnika, żeby swiatła...
wszystkie są dobre ale stopień trudności ich wykonania znacząco się różni. Osobiście posiadam oryginalny iskrownik, zapłon bateryjny z modułem na irf840. Co do czujnika halla to jedynie wtedy kiedy na serio chcesz ztuningować ten silnik i osiągać wysokie obroty, takie w których młoteczek nie nadąża ;) Pozdrawiam!
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
iskrownik romet romet iskrownik sprawdzić iskrownik
wymiana łożysk silnika xsara głośniki corsa kontrolka silnika
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Jak rozkręcić radio Philips AZ1834/12? Błąd E3 w czajniku Tefal Control - przyczyny i rozwiązania