Ja tu nic niepokojącego nie słyszę. Sprawdź poduszki silnika,skrzyni.
Jeżeli, wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów nie pomogła, to zostaje sprzęgło a raczej koło dwumasowe.
Szczerze to jako mechanik nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Montowałem nowe ze sklepu I działało. I tak zazwyczaj te sprzegla przeżywają te gruzy. Jakby było regenerowane to by chcieli stare do zwrotu.
trzeba by sprawdzić koło dwumasowe, poduszki silnika i skrzyni
Zacznij od sprawdzenia po kodzie silnika.
Bez demontażu skrzyni i tak się nie obejdzie, może dwumas (koło dwumasowe) się rozpadło.
Dokręcasz 75Nm a potem jeszcze ćwierć obrotu - czyli o kąt 90 stopni.
nie musisz wymieniać.
Silniki X20DTL i Y20DTL mają sztywne koło, Y20DTH dwumas.
Kolego po prostu nie umiesz ruszać. Spróbuj ruszyć autem bez gazu jak się tego nauczysz to dalej już z górki.
https://obrazki.elektroda.pl/2802019900_... Koło o nr 03C105269P jest stałe. Dwumasa z tym silnikiem występuje tylko w DSG
Też stawiam na zużyte koło dwumasowe. A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować Tak, trzeba zdemontować skrzynie biegów i sprawdzić luz koła.
Koło dwumasowe najlepiej sprawdzić gasząć auto z wciśniętym/puszczonym sprzęgłem. Jeśli jest różnica w dzwięku - masz przyczynę.
Komputera nie ruszać. Nie robić żadnych adaptacji. Jest to zbędny zabieg a może tylko zaszkodzić (jeden sterownik zwariował po adaptacji i do wymiany). Trzeba sprawdzić koło dwumasowe. Ale mało który mechanik się zorientuje. Auto na podnośnik, wrzucić D i mechanik słucha.
Bez dwumasy jest mniejszy komfort i czuć trochę drgania,z dobrą dwumasą tego nie ma.Jeśli nie miałeś żadnych drgań tylko sprzęgło się ślizgało,to załóż nowe kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem. Jeszcze był tam jeden myk,jeśli siedziało koło dwumasowe sachs,to sprzęgło montuj sachs,jeśli siedział LUK to sprzęgło LUK
Sprawdź łożysko oporowe
Zamierzam kupić Fiorino, sprzedawca nie wie czy ma koło dumasowe, poprosiłem o dane do VIN. Pojemność silnika: 1248 Moc silnika: 55 kW 75 KM DPF jeszcze zniosę skoro to 2010 to zapewne ma a koło dwumasowe dla 75 konnej wersji? Jak sprawdzić?
Masz koło dwumasowe.
Można ale zawsze skrzynia dostaje po tyłku. I zmniejsza się kultura pracy.
Sprawdź też czujnik wału koło dwumasowe ,sprawdź czy nie ma opiłków na czujniku miałem taki przypadek okazał się że dwumasówka padła.
silnik ma 110 koni w nowej budzie wieczorem sprawdzę płyn tak jak mówicie jeśli będzie to pojadę do jakiegoś fachowca żeby mi sprawdził koło dwumasowe
Dawałem do sprawdzenia mechatronike z skrzyni biegów DSG 7 1.6 TDI octavia i tam usłyszałem że nie można robić nastawów i adaptacje bo po tym trzeba wymieniac koło dwumasowe. Podkreślił że tylko w 1.6 TDI
Koło dwumasowe sprawdzisz po nr VIN, natomiast wtryski bosch chyba są najtańsze w naprawie w porównaniu z innymi.
Objawy wskazują na sprzęgło, a konkretnie na koło dwumasowe. Najprościej to tak sprawdzić: na wyłączonym silniku, należy włączyć pierwszy bieg i wtedy pobujać samochodem do przodu i do tyłu. Jeżeli będzie słychać stukanie lub inne dźwięki, to będzie wskazywać na zużycie sprzęgła.
Kup automat z takimi zagwozdkami.
W manualu zwykle nie ma dwumasy, jest w DSG. Ale nie ma reguły. Najlepiej podaj nr VIN do dowolnego sklepu z częściami motoryzacyjnymi i dostaniesz odpowiedź.
A kto Ci w ogóle powiedział, że masz tam koło dwumasowe?
90% przypadków to koło dwumasowe, aczkolwiek nie wiem czy ten model go posiada.
clutch pressure plate 1) 4Nm 2) 22Nm( Docisk) dual mass flywheel 45Nm + 90 stopni( koło dwumasowe) https://obrazki.elektroda.pl/3415251500_...
Akurat w tym silniku do zmiany rozrządu konieczne jest zrzucenie miski, także pomyśl o wymianie oleju przy okazji o wymianie oleju. Miska klejona na silikon. Z opisanych objawów sugerowałbym sprawdzić koło dwumasowe - lubialo padać już przy 150kkm. INA idzie na pierwszy montaż.
może koło dwumasowe sie konczy
sprawdź przeguby wewnętrzne,bo to ich jest objaw. czy jest widać czy coś grzebali przy przegubach,zapytaj klienta ale moja sugestia to lepiej samemu sprawdzić niż często wierzyć klientowi, bo każdy wie jak jest.
Witam. Chciałem zapytać czy w AUDI A3 8P 2006r 1,6 benzyna 75kW jest koło dwumasowe
Zazwyczaj dwie przyczyny tj. uszkodzone koło dwumasowe lub wtryskiwacze. Jeśli nie ma problemów z odpalaniem i kopceniem na czarno obstawiałbym to pierwsze.
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
tak poduszki ok pompowtryski w normie po diagnozie vcds koło dwumasowe ok zawur egr wyczyszczony przeguby sprawdzone zawieszenie wporzadku rozrzad według znaków i zadnych błeduw na kompie. dodam jeszcze na zimnym nie ma drgan tylko na ciepłym silniku w przedziale obrotuw 1600 do 2100 bardzo mocne szarpanie na wysokich biegach dalej szukamy
Carrot, Ty mylisz pojęcia, w tzw. kitach jest też zwykłe, sztywne koło zamachowe. Oczywiście, że tak, a przecież o takim zestawie mówiłem Nowe koło dwumasowe nie wraca do pozycji pierwotnej, ma ok 1cm luzu przy kręceniu płaszczyzną ruchomą
Tak sie koncza pseudo ekonomiczne naprawy .
Metaliczne cykanie na wolnych obrotach to może być koło dwumasowe, a załatwić je można w kilka sekund... wystarczy dobry "kangurek" albo przypalenie sprzęgła.
jeżeli padło ci koło dwumasowe proponuje ci nic nie kombinować z jedno masówką a najlepiej wymienić cały zestaw koło zamachowe tarcza docisk z zmienika Sachs albo Valeo i spokój od 150-200tys. kilometrów ale to już zależy od techniki jazdy. Jak chcesz to daj numer VIN na private to ci sprawdzę i może coś doradzę. :D Dodano po 2 z tego co mi podałeś...
Dzieki.Tam jest dwumas.
Prawdopodobnie koło dwumasowe, Intercars sprzedaje kity sprzęgła z normalnym, sztywnym kołem, kosztuje to mniej niż regenerowane, rozpadające się koło dwumasowe
witam, na jakiej podstawie ? chcesz wymenić koło dwumasowe, napisz jakie masz objawy a napiszę jak sprawdzić dwumasę , pozdrawiam
Oczywiście możesz zmienić ale to są koszty, zawieź swoje dwumasowe do jakiegoś dobrego spawacza, później na tokarkę coby wyrównać i będziesz miał jednomasowe, reszta też będzie pasowała. Warunek to musi być zrobione solidnie!!!
Wyjmij sobie z tego skrzynie a później pisz o zaniżaniu kosztów. Stan sprzęgła do oceny po rozbiórce.
Witam. Odgrzewam wątek bo przyszła nowa myśl mająca sens. Gdyby ktoś miał problem podobny w opisywanym niech przyjży się jak wygląda koło dwumasowe bo luźne może powodować zbyt duże drgania wału korbowego co przekłada się na owe z filmu wskazanie z czujnika położenia wału. Auto poszło w świat więc tego nie sprawdzę, ale gdyby ktoś miał podobny problem...
a taka mała prośba jeszcze bo nie mam zainstalowanej ETKI czy mógłby mi ktoś sprawdzić długość i skok gwintu śruby mocującej łapę stabilizująca (ta od spodu) i skrzynie biegów?
Koło dwumasowe ok. Sprawdzone w serwisie i nic nie drga, wszystko ok. A odgłos bardziej syk syk syk...
Z reguły jak padła dwumasa to sprzęgło też będzie kiepskie, chyba że niedawno je ktoś wymienił. [url=http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly... masz tu.
że koło dwumasowe,sprzęgło (firmy Luk) plus robocizna to koszt ok. 3000zl. Załamka. Raczej normalna cena. W sumie w takim samochodzie musi coś kosztować , skoro całe auto kosztuje troszkę więcej jak 3 koła.
Witam wszystkim. Czy Citroen Berlingo 2.0hdi 2003 posiada koło dwumasowe? Prosiłbym o jak najszybszej odpowiedzi.
No to śruby koła pasowego dokręca się momentem 30 Nm, a potem obrót o 95 stopni - trzeba się przyłożyć. Pasta zabezpieczająca przed dokręceniem wskazana. Ale sprawdź, czy koło pasowe nie rozwarstwia się na gumie - bo w rzeczywistości jest to jakby koło dwumasowe, połączone gumą zwulkanizowaną do dwóch elementów. Sprawdza się przed zdemontowaniem, podważając...
pokazuje 2 silniki 1.6 hdi jeden zwykly 110 drugi 110 z fapem ale w obu przypadkach nie pokazuje kola dwumasowego Jeden z silników na pewno posiada koło dwumasowe. Zresztą sam spotkałem się dwumasem w tym aucie. Niestety, bez numeru VIN nie uda się precyzyjnie określić która to wersja pojazdu.
Witam. Proszę o pomoc w kwestii silnika, jak w tytule. Chodzi mi o to, czy ten silnik ma koło dwumasowe i FAP? Samochód to Berlingo 1.6 HDi 90 KM z 2009 roku. Podam jeszcze VIN. Może to pomoże: VF77D9HSC9J163735.
Dwumas Panowie szanowni sprawdzili? Druga sprawa, może mniej prawdopodobna to kondycja wtryskiwaczy. Miałem tak już w 1.6tdi, że kiepski wtryskiwacz wykończył koło dwumasowe. I to właśnie przy dsg.
Auto od nowości przejechali 325tys. Kilometrów. Ogólnie ma się bardzo dobrze. Nie ma większych problemów z blacha jak i rdza od spodu. Dpf nadal jest fabryczny i wypala się co 400km jazdy miejskiej. Także bardziej skłaniam się ku pozostawieniu auta minimum 5lat.
Może to nie rozrusznik, tylko koło dwumasowe?
Tak szarpie tylko w momencie odpalania, później jest dobrze. Silnik ma jednak takie delikatne drgawki nie zawsze wyczuwalne . Gość, który sprzedał mi to auto twierdził, że w tym modelu nie ma koła dwumasowego i filtra cząstek stałych . Jak sprawdzić to koło dwumasowe? Dziś wypiąłem wtyczkę od czujnika temperatury, na rozgrzanym silniku odpalałem bez...
Jak masz koło dwumasowe to już szukaj następnego.
Jak po stronie kierowcy, to może koło dwumasowe się kończy.
przyczyn może być kilka , częstą przyczyną drgania silnika jest uszkodzona poduszka silnika może być uszkodzone koło dwumasowe (ale to czułbyś na wolnych obrotach)
koło dwumasowe
Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i stan poduszek podsilnikowych i skrzynią biegów. Mogą byc również uszkodzone synchronizatory w skrzyni biegów. Może byc zapowietrzony siłownik hydrauliczny sterujący pracą sprzęgła, który niewątpliwie ma wpływ na wysprzęglanie - zmiane biegów.
Witam, Potrzebuje się dowiedzieć jaka skrzynia biegów znajduje się w moim samochodzie, bo chce kupić koło dwumasowe. Słyszałem, że można to sprawdzić po nr Vin, niestety nie wiem jak. Mógłby mi to ktoś sprawdzić ? Vin : W0L0ZCF3551016627
Witam, Silnik DW10TD (90 KM) ma kolo normalne, jednomasowe. Kolo dwumasowe jest montowane z silnikiem DW10ATED (110 KM). Pozdrowienia, Georges
A dwumasowe koło zamachowe (o ile występuje) w jakim jest stanie?
Niedawno zmieniałem sprzęgło w Passacie 05 też 1.6 fsi i była tarcza ze sprężynami i zwykłym kołem zamachowym... Rozrząd to łańcuch dwie blokady na wałki od tyłu...
Koło dwumasowe.
sprawdz koło dwumasowe lub cos z pompą
Koło dwumasowe się pewnie kończy albo skrzynia biegów. Tak czy tak skrzynkę trzeba zrzucić do sprawdzenia.
Uszkodzone koło dwumasowe pasowe jest słyszalne NAJBARDZIEJ na wolnych obrotach. Niech sprawdzą dokładnie...
Witam, mam taki problem, w mojej Audi 2.0 TDI z DSG 2006 rok zostało wymienione koło dwumasowe na oryginał firmy LUK. Po wymianie skrzynia przestała oddawać metaliczne pogłosy na biegach P i N. Wydaje się wszystko dobrze oprócz jednej kwestii. Jak gaszę auto to bardzo słychać taki terkot przy gaszeniu. Przy odpalaniu jest wszystko ok, biegi płynnie...
Tak jakby luz na kole dwumasowym. Jednak i tak trzeba zdjąć skrzynię by ostatecznie stwierdzić czy koło dwumasowe czy łożysko. Jeszcze pytanie czy pojawiły się wibracje na przykład na drążku?
Witam. Kupiłem do v50 2.0 koło na pierwszy montaż ford 8V41 6477 DB problem w tym ze z tyłu powinny byc albo nie ? odważniki . W moim kole ich nie ma , jak patrze na zdjęcia w necie to te koła mają odważniki . Prosze o opinie kompetentne osoby.
mam problem z Xantia HDI problem polega na tym ze słychać swego rodzaju stukanie które ginie po wcisnięciu sprzągla i teraz moje pytanie czy jest to uszkodzenie tłumika drgań skrętnych na tarczy czy jest to kolo dwumasowe??
jeśli przed rozbiórką (naprawą) była cisza, a jedynym elementem który był naprawiany (regenerowany) było koło dwumasowe... to nie masz się co za bardzo zastanawiać co jest powodem?.. pod warunkiem, że wszystko jest poprawnie założone/poskręcane... nie jest dobrym rozwiązaniem, aby w takim stanie użytkować samochód... uszkodzone koło dwumasowe prowadzi...
przelewy do sprawdzenia co do kopcenia, a co do szarpania sprawdź dokładnie tylną poduszkę skrzyni biegów, no chyba że koło dwumasowe się rozpada.
Sprawdź pasek klinowy i napinacz- jeśli są OK to najprawdopodobniej uszkadza ci się tzw. sprzęgło jednokierunkowe (łożysko na alternatorze) zaobserwuj czy w momencie drgania silnikiem trzęsie się napinacz - jeśli tak to wymień sprzęgło jednokierunkowe a wszystko wróci do normy
Podobno jednak dwumas. Nr VIN wyjaśni sprawę.
Wtym samochodzie producent montował koła luk i sachs. Osobiście polecam luk-a
tutaj co drugi temat jest o tdi,poczytaj i bedziesz wiedzial
Renault Megane II 2.0 16V 2003 rok wersja kombi dynamique, silnik f4r . Gdzie mogę sprawdzić, albo czy ktoś wie jakie mam tu koło zamachowe - jedno czy dwumasowe? Dostałem sprzeczne informacje i już zgłupiałem.
Problemy z odpalaniem do kiepski rozrusznik i słaby akumulator, a soft sterownika skonstruowany jest tak, aby ochraniać koło dwumasowe i skrzynie, dlatego na ciepło są problemy z odpalaniem. Setki razy było o tym na forum. Albo robisz rozrusznik i wstawiasz markowy akumulator, albo jedziesz do tunera i zmieniasz próg podawania paliwa np na 200 obr/min...
Witam kolegów .Morze ktoś miał podobny problem .Pokrótce napiszę co jest pięć -mam dziwne odgłosy idące z okolicy skrzyni biegów ,ze słuchu wygląda to jakby za chwilę miało się coś urwać , objawy cichną po wciśnięciu sprzęgła .Objawy nie występują cały czas ,pojawiają się i znikają.Jedni mechanicy mówią koło dwu masowe ,inni łożysko hydrauliczne .
Sprzęgło masz zwykłe. Koło zamachowe masz dwumasowe.
Witam Mój problem to koło dwumasowe nie wiem kto wymyślił te ustrojstwo ale chciałbym je wymienić ponieważ; -trzęsie się kierownica na postoju -sprzęgło nie wykleszcza dobrze -trzaska na postoju Chciałbym wymienić na zwykłe sprzęgło kompletne czy istnieją jakieś zamienniki?? Interesowała by mnie jeszcze odpowiedz; -Jak sprawdzić czy silnik ma chip tuning...
zobacz jeszcze do zbiornika płynu chłodniczego czy też nie masz białej substancji nie ma białej substancji, ale to głównie chodzi mi o to aby poduszke pod silnikiem jakoś sprawdzić, czy jest tam dostęp do tych 3 śrub? jak uniosę silnik, bo to mnie najbardziej martwi, a jeszcze ten hałas podczas redukowania biegu, taki hałas był przed tym jak mi sie...
Przyczyna znaleziona. Koło dwumasowe było źle ustawione przezco wtryski dostawa ły błędny sygnał i podawały paliwo nie w tym momęcie co trzeba. Dzięki wszystkim temat można zakończyć
Sprawdzałem. Jest luz dokładnie w miejscu łaczenia wału tuż za skrzynią. Jak szarpe mocno wałem właśnie słychać ten stuk.
Witam, mam do was pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć, czy w Audi A4 B6 w silniku 2.0 w benzynie jest koło dwumasowe? I co ogólnie o tym silniku myślicie do lpg?
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Też wygląda mi to na sprzęgło, albo koło dwumasowe , u mnie w 906 om642 też tak szarpało, pomogło przetarcie tarczy, tzn. przeciągnąłem go trochę na pół sprzęgle na wyrzych obrotach, tak kilka razy i szarpanie ustało. Ale prędzej czy później trzeba będzie ściągnąć skrzynie i sprawdzić co dokładnie się dzieje .
Witam !Audi a4 96r, 1.8 t ,wibracje silnika w zakresie od 3500 obr. w zwysz, które przechodzą na całe auto ,jest to bardzo odczuwalne nie ma różnicy czy na postoju czy podczas jazdy ,poduszki silnika i skrzyni sprawne , czy jest tam koło dwumasowe ? Na biegu jałowym jest ok ,Miał ktoś coś takiego?
witam, luz po obwodzie to max 5cm jest to wartość maxymalna, wiec te 3-4 jest niby ok, koło dwumasowe słuzy do zwiekszenia komforu jazdy i kultury pracy silnika oraz zwiekszenia trwałosci skrzyni biegów, wiec sam wybierz jedynie stosuj markowe zamienniki bo z trwałoscia innych róznie bywa, ostatnio wymienaiłem tarcze sprzegła w hondzie po 5kkm ,powypadały...
Dzięki za odpowiedź! :)
Zacznij od sprawdzenia czujnika położenia wałka rozrządu - częsta przypadłość tych aut. Kolejna sprawa naprawa rozrusznika + wymiana koła dwumasowego spowoduje powrót auta do normalnego odpalania. Emulatory oraz podbijanie dawki VAGiem (dla niedowiarków można zmienić jeżeli sterownik na to pozwala) zostaw w spokoju bo koło dwumasowe nie wytrzyma wiele...
Widzę że Polo z Silnikiem AEF Z tym silnikiem mogą wystąpić praktycznie tylko dwa problemy: Nr 1 pompa lucas, wielki problem i koszt naprawy i mało fachowców znających się na tych pompach. Nr 2 koło dwumasowe, AEF w polo miał dwumasę koszt naprawy ... duuuży. Co do pompy. Moja rada znajdź sobie zakład znający się na pompach lucasa, odpuść sobie mechaników...
Sprawdziłem cenę filtra około 1300 do 2000 ,nie jest ona zabójcza . Turbina czy koło dwumasowe tyle kosztuje , wymień filtr na nowy ,znajdź w sterowniku opcje o ,,filtr DPF zainstalowano nowy,, . Wymaz dane z czujnika różnicy cisnien i sondy Nox lub lambda. Maszyna ma działać . Pozdrawiam
Czyli to nie dwumasowe koło skoro wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia. Zdemontuj paski i sprawdź różnice. Może wałek rozrządu się kończy.
Dziękuję, a mógłbyś sprawdzić jeszcze dla wersji Corolli E12 d4d 2.0 116KM 2004r - tam jest inne koło zamachowe - dwumasowe i inne śruby mocujące
dwumasowe koło koło dwumasowe dwumasowe koło zamachowe
zaplon zarowke rozdzielnica mieszkaniowa excel listy rozwijane
wan24180pl łożyska agregat prądotworczy regulator
Oporność głośnika w radiu lampowym Pionier Napięcie na anodzie diody BYP401-200 przy 45V