witam :? Mam mały problem prawdopodobnie z którymś zaworem (stuka )czy jest jakiś sposób na sprawdzenie popychacza hydraulicznego który to, czy metodą prób i błędów wymieniać pojedynczo . pozdrawiam
Można dostać sam popychacz tani zamiennik wg. InterCars 53zł/szt lepszej jakości ok.150zł/szt. Po zdjęciu dźwigienek można sprawdzić drożność kanałów olejowych np. sprężonym powietrzem.
Tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... masz caly dluugi watek o tym silniku :)
Na pustych, zapowietrzonych popychaczach nie zrobisz wstępnej regulacji. Będzie Ci ciężko znależć ten moment braku luzu przed dokręceniem o te dwa obroty. Będą miękkie , podatne. To olej w nich stawia wyczuwalny opór. Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor , niech...
Dobrze że o auto dbasz, remont i tak się zwróci jak masz sentyment.
Ponieważ nie odpali , bo będą uchylone zawory. Nigdy nie wyciskalem popychaczy. Najwyżej kilka sekund po rozruchu silnikiem potelepie. Później samo się ułoży.
nie trzeba miski demontowac ani pompy olejeowej przekrecajac go normalniewysuniesz. Walek ma z czola 5 otworow 4 na sruby i 1 dodatkowa ta wlasnie dodatkowa ustawic na godz 2 lib tak 1:30 no i potem zgrac znaki. A wal musi byc tak ze klin bedzie na godz 9 i nie sjest to obojetne bo 1 obrot walka to 2 obroty walu korbowego.
Luz zaworowy na popychaczach hydraulicznych 0,05 jeśli jest większy to brak krzywek na wałku
Popychacze hydrauliczne. Potocznie hydroelementy. Luz sie sam reguluje
żeby sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza możesz popryskać samostartem w okolicach wtrysku po przewodach podciśnieniowych jak obroty sie nie zwiększą to nie ma przedmuchów tylko na zimnym silniku żeby się nie zapalił samostart.Klekotanie to popychacz hydrauliczny po postoju to normalne. Dodano po 7 zapłon możesz sprawdzić sam przez ustaw wał na...
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Witam. Zmień olej albo wymień popychacze hydrauliczne a przestanie klekotać ci pod deklem zaworów.
Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Jeżeli będziesz brał się za wymianę rozrządu to należałoby odkręcić wałki i sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych aby później nie robić 2x tej samej roboty
Sztywne popychacze hydrauliczne,póżniej pokają dzwigienki zaworowe. Należałoby wymienić na nowe.
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Witam, Nie wiem jak sprawdzić czy w moim silniku są popychacze hydrauliczne czy luzy ustawia się własnoręcznie. Zdejmij pokrywę zaworów. Czy naprawa jest doraźna ? Znaczy chwilowa, jeśli jest możliwość regulacji zaworów(chyba o to pytasz) to są fabryczne normy co ile kilometrów się je reguluje. Czy przez problem popychaczy auto może pobierać olej? Nie.
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
Przyjrzyj się dokładnie popychaczom hydraulicznym na tym cylindrze, czy nie są wygniecione. Miałem taką samą sytuację w Golfie AEE. Kompresja była przy badaniu, a zaraz po odpaleniu, czyli otrzymaniu większego ciśnienia oleju - ginęła. Wina leżała po stronie popychacza(był delikatnie wygnieciony - uszkodzony).
Wygląda to tak jakby jakiś popychacz hydrauliczny na 4-tym garze niedomagał dopóki się olej trochę nie rozgrzeje .
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
jak będziesz zdejmował klawiaturkę to uwaga na popychacze bo wylatują i lubią wpaść do silnika!!!
Nie ma hydraulicznych popychaczy.
Kompresję można sprawdzić bez manometru, a nawet bez odpalania silnika, jesli chodzi tylko o porównanie ciśnienia poszczególnych cylindrów. Wypadania zapłonów nie było ?
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Jak powinny się zachowywać "szklanki" (popychacze hydrauliczne)? Jak nacisnę to część ma taki wyczuwalny przeskok a część nie.
Musisz określić skąd dobiega stukanie czy z góry silnika czy z doły bo z filmu nie można tego wywnioskować. Diagnozę zaczyna się od sprawdzenia sprężania. Zobacz co się dzieje pod pokrywą zaworów. Czy nie ma luźnych części np. dzwigienek. Obejrzyj wałki rozrządu. Na pierwszy rzut ucha to klepie jak uszkodzony popychacz hydrauliczny ewentualnie problemy...
Miałem kiedyś w CC 899, podobny problem. Rano po odpaleniu z pod pokrywy zaworów słychać było stukanie narastające wraz ze zwiększaniem obrotów silnika. Okazało się że to popychacze hydrauliczne na 1 cylindrze, zlokalizowałem je przy użyciu stetoskopu :D, po wymianie problem ustał. Wtedy też natknąłem się na ten filmik. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
po zakupie w motorku nic nie stukało. wymieniłem przed sezonem na motul i zaczęlo lekko stukać na zimnym silniku. teraz jest na castrolu i też lekko stuka. rozmawiwłem z fachowcami i mówią że nie mam się czym przejmować, ale bardzo to denerwuje ucho i chcę sprawdzić popychacze
W tym rzecz ze mam i szkoda że nikt nie chce pomóc bo jest to problem częsty i mało kto sobie z nim radzi w silnikach cjca i cglc.problem jest taki że jak olej uzyska temperaturę 100 stopni to ciśnienie spada do 0,3-0,4 bara czujnik załącza od 0.3-0.6 panewki wymienione pompa oleju wymieniona, wał sprawdzony,popychacze hydrauliczne wymienione,podstawa...
Może o czymś nie wiem ? Dokładnie. Wymiana popychaczy jest czasochłonna, jeżeli chcesz wiedzieć co dokładnie trzeba zrobić/rozebrać zajrzyj do manuala od tego silnika i zrozumiesz za co ten mechanik chce pieniądze (i tak z resztą bardzo rozsądne).
Lotosa można śmiało lać tylko do padlin które nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów.
Witam. Czy ktoś z forumowiczów wie jak zdiagnozować sprawność popychaczy hydraulicznych które są już zdemontowane z głowicy ? Nie wiem jak zachowywały się podczas pracy ponieważ kupiłem auto z uszkodzonym motorem . Po demontażu większość jest twarda i ma minimalny luz , są też dwa które wysuwają się i wsuwają bez żadnego oporu i sa też takie które delikatnie...
A w silniku AEA nie było już przypadkiem hydraulicznych popychaczy?
Olej 5W40 nie jest tani. Jakiej firmy wlałeś olej i gdzie go kupiłeś ?? Liqui Moly produkuje dodatek do paliwa, który ma zapobiegać hałasowi popychaczy hydraulicznych.
Witam Co do klekotania to sprawdź popychacze hydrauliczne. Prawdopodobnie maja nieszczelności i upuszczają olej. Klekocze bo są większe luzy.Jak się napełnią to przestaje klekotać. Co do rozrusznika to sprawdź na początek czy przewody są prawidłowo przymocowane do automatu. Może masz luźny konektor od wzbudzenia elektromagnesu. Często w renówkach na...
Klasyczny objaw tłukącego w zawór tłoka panowie.
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
Luz regulowany, więc chyba zwykłe szklanki. Ssący 0,15-0,25, wydechowy 0,35-045
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
To stukanie w silniku? a może to po prostu hydrauliczny popychacz który potrafi wydawać takie dźwięki że nie wiadomo skąd to dochodzi. Popychacze te powinny umilknąć gdy napełni je olej.
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
Wymień popychacze hydrauliczne napędu zaworów i będzie pięknie. Przerabiałem to. Wszystkie.
Witam, Hmm,widziałem gdzieś opinie ,że powinny być twarde i trudno je ścisnąć jeśli są dobre, ale pisali też że miękkie więc w końcu nie wiem.
Odpalając go na na po-pych mógł przeskoczyć rozrząd , zawory spotkały się z tłokiem.
Witam, sytuacja wyglada tak. Jakis czas temu rzęzilo i czasami stukalo cos jak popychacze hydrauliczne itp. Wczoraj jezdzilem po miescie bez celu i bylo git do pewnego momentu az zaczelo cos stukac jeszcze bardziej. W trakcie powrotu zaczelo cos walic bardzo mocno i zaczal gasnac. Czy mozliwe ze to jest wina tylko popychaczy hydraulicznych ? foto nizej...
Zamykam
Jakie ciśnienie oleju? Może tu jest problem.
Kolego może opiszę Ci podobny przypadek - auto jak i silnik ten sam. Syn miał takie autko i silnik wydawał hałas zbliżony do "diesla klekota", do tego stopnia, że wstyd było startować z pod bloku. Na wolnych obrotach raczej silnik normalnie pracował. Wykonaliśmy różne sprawdzenia np. ustawienie zapłonu, wymieniono popychacze hydrauliczne i olej, sprawdzono...
Kąt wtrysku przestawił się po wymianie oleju? Najprędzej doszło do uszkodzenia hydraulicznego popychacza. Chyba, że to wcale nie stuki tylko hałasujący rozrząd. Tam jest chyba łańcuch?
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Ruville to pakowacz, INA to producent OE. Poczytaj jak działa samo-regulator olejowy, zanim zadasz kolejne pytanie.
Witam . Mam proste pytanie. Czy silnik 1.2 fiata sieny jest wyposażony w popychacze chydrauliczne ???. W instrukcji obsługi zaleca się co 40 tys. km , 'Sprawdzić lub ewentualnie wyregulować luz popychaczy (z wyjątkiem wersji wyposażonych w popychacze hydrauliczne) ' Mam 46 tys. km, i przy zimnym silniku , po odpaleniu silnika słychać jak klepie zawór...
Pierwszy rozrząd można faktycznie zrobić po 120tyś skoro tak podaje książka. Kolejne powinno się robić po 90tyś czasem 80tyś. Możesz tak postąpić pod warunkiem, że jesteś pierwszym właścicielem tego auta. Jeśli nie to nie wierz w to co jest napisane na karteczce w komorze silnika, albo w książce serwisowej. Mam do czynienia z handlarzami aut i uwierz...
To jest zawór jednokierunkowy, ma zapobiegać spływaniu oleju z magistrali w głowicy po zgaszeniu silnika (żeby popychacze hydrauliczne szybciej się napełniały i nie hałasowały po odpaleniu)
Popychacze hydrauliczne?
Tam zastosowano popychacze hydrauliczne, w związku z tym nie reguluje się ich.
Pokrywa zdjęta, https://filmy.elektroda.pl/60_1702936553... zauważyłem, że są popychacze hydrauliczne, które dają się lekko uginać. Inne są bardzo sztywne, zwłaszcza ten na filmiku. W tej okolicy bardzo było słychać ten stukot po nagrzaniu silnika.
Co może i z jakiego powodu tak tyrkotać w głowicy? A to na pewno w głowicy coś hałasuje a nie te elektrozawory w tej listwie od gazu co jest zamontowana na pokrywie zaworów? Jak pod pokrywą to jedynie popychacze hydrauliczne. No chyba że dźwigenki zaworowe mają już tak wielkie luzy. Ile ten silnik ma przejechane? Bo faktycznie chodzi jak traktor.
Jak popychacze byłyby uszkodzone to silnik bardzo by stukał.Filtr oleju z pewnością wymieniłeś.
Jak wyciąga się ten popychacz hydrauliczny ze szklanki? Nie wyciąga się, to jest zintegrowany element.
Witam, mam problem ze swoim Vw trasporterem z 92r. Z silnika dochodziło jakieś stukanie. Stwierdziłem, że to popychacze hydrauliczne zaworów, więc je wymieniałem. Po wymianie auto przez chwilę chodziło dobrze, jednak po chwili zaczęło dalej coś stukać, na pewno stukają popychacze, jednak są wszystkie wymienione i nowe, nie wiem co teraz robić. Proszę...
Zmiana oleju na 5w40 stukały popychacze hydrauliczne
Popychacze hydrauliczne do wymiany.
Stawiam na popychacze hydrauliczne,sprawdż olej
Nie są to popychacze hydrauliczne? Co się dzieje z ciśnieniem oleju podczas i w chwilę po uruchomieniu silnika?
Sprawdzić ciśnienie oleju, czy nie za wysokie bo z opisu wygląda na niedomykanie zaworów podpartych popychaczami hydraulicznymi.
Ewidentnie widać urwane zawory. Lejący wtrysk by tego nie spowodował. Masz jakieś zdjęcia góry głowicy? Może padły popychacze hydrauliczne? Nie było słychać metalicznego pukania?
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
Popychacze hydrauliczne zaworów albo łańcuch rozrządu
Uszkodzony popychacz hydrauliczny.
Kolego na 99% stuka popychacz hydrauliczny,do wymiany kpl popychaczy
po dodaniu ceramizera ustapily dzwieki z popychaczy hydraulicznych... co do innych zalet nie zauwazylem
Przyczyną charakterystycznego klekotania mogą być zużyte popychacze hydrauliczne.
Popychacze hydrauliczne.
A dlaczego wymieniono popychacze hydrauliczne?
Dzień dobry. Wymieniałem uszczelkę głowicy w 1.0 BoosterJet. Kompresja przed wymianą 2/0/2 bar. Po wymianie na każdym cylindrze 4/4/4 bar, na próbie olejowej około 6,5 bar. Samochód nie odpala, ale dostaje paliwo i iskrę. Głowica była planowana, zawory nie ruszane. Znajomy mechanik doradził, że mogą to być podwieszone zawory i jego zdaniem przyczyną...
do sprawdzenia popychacze hydrauliczne
Proponuję skupić się na popychaczach hydraulicznych i/lub ciśnieniu oleju. Po zapaleniu wadliwe popychacze szybko się opróżnią - stąd chwilowa praca silnika a potem "brak kompresji". Problem lubi występować losowo.
Witam, jak w temacie, czy można założyć do 1.9 tdi VP nowe czarne szklanki popychaczy hydraulicznych INA od 1.9tdi PD.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Sprawdź luzy zaworowe, w tej jednostce są regulowane płytkami nie ma popychaczy hydraulicznych.
A to benzyna, diesel?
Jeśli silnik "lekko" kręci, przy niższych temp. często zawiesza się zawór ciśnieniowy w pompie oleju powodując "podstawianie" popychaczy hydraulicznych.
Z tego co wiem to te silniki mają problem z hydrauliką. Po dłuższym postoju mają problem z odpaleniem i trzeba długo kręcić zanim silnik odpali. Silnik kręci jakby nie miał kompresji. Natomiast jak już odpali to po zgaszeniu pali od strzała. Nie analizowałem budowy tego silnika ale wszystko wskazuje na to że ma popychacze hydrauliczne które nie trzymają...
Witam, stawiam na popychacze hydrauliczne (czyli możesz mieć dobre oko - lub dobrze się doczytałeś. Do wymiany popychaczy wystarczy zdjąć pokrywę zaworów no i klawiaturę i uwaga na popychacze bo mogą wlecieć. Pozdrawiam.
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
oki po świętach tak zrobię choć ciekawi mnie to ze podali luz montażowy pan M.pisze że po odpaleniu zimnego silnika po nocy zawory klepią przez ok 15s po czym milkną czyli musi być jakiś luz i jak sprawdzić te popychacze hydrauliczne czy tłoczki pracują bez ich wyciągania
Tak bo zanim olej wypełni popychacze hydrauliczne to będzie stukać. A mierzyłeś jakie masz ciśnienie oleju na zimnym silniku a jakie na ciepłym? I jaki przebieg ma ten VW Polo?
Nie chcę nic sugerować, ale ja mam 2,0 francuski z hydraulicznymi popychaczami. Jak go kupiłem miał 150 tys., zrobiłem płukankę i wlałem 10W60 Specol i nie ma żadnych problemów z silnikiem i zawory nigdy nie klepią, nawet na dużym mrozie. Płukankę robię co wymianę. Robię już tak z którymś samochodem i sobie chwalę, moim zdaniem taki olej dobrze wpływa...
Chodzi Ci o regulacje luzów zaworowych? W GSI są popychacze hydrauliczne i się nie reguluje luzów, tylko wymiana popychaczy raczej.
Witam. Posiadam renault espace 4 z silnikiem 2.0 dci o mocy 150 KM. Niedawno usłyszałem dziwne dudnienie takie głuche dochodzące z filtra powietrza. Po przestudiowaniu wielu postów osób zmagajacych się z podobnym problemem stawiam na uszkodzone hydrauliczne popychacze lub wytarty walek rozrządu. To co mogłem na ten moment zrobić to zajrzałem tyle ile...
Jesteś pewien że to zawory? GLE nie miał chyba jeszcze popychaczy hydraulicznych, więc możesz zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy zaworowe.
Dawno temu rozebrałem popychacz hydrauliczny od 900, który klepał, okazało się, że w środku jest sprężynka i ona pękła.
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
popychacz hydrauliczny hydrauliczny popychacz wymiana hydrauliczny popychacz
podzielić sygnał antena testy akumulatorów kondensator mniejszy zasilacz
krzywe ściany polecane lutownice
Schemat transformatora trójfazowego Einhell MIGOMAT 160 SGA Dobór bezpiecznika 3-fazowego 48V 5000W