Kolego zamiast cewki zapnij żarówkę.
Ten wyżej jest od klaksonu. W sensie w tej samej kolumnie jeden dalej.
Matiz ma specyficznego mastera, nie ma tam ani silnika ani przekładni. Z elementów winnych mogą być jedynie: kondensatory, rezystory, diody i scalak (z bramkami NOR). Któryś z tych elementów daje po prostu za krótki impuls sterujący przekaźnikiem.
Do samego rozrusznika dochodzi gruby przewód z akumulatora oraz przewód ze stacyjki który załącza przekaźnik na rozruszniku i ten przewód warto sprawdzić czy napięcie jest poprawne. Musisz zaopatrzyć się w schemat a będzie wtedy łatwiej operować lokalizacją.
No i po co znalazł się tu zawodny bimetal sterujący niezawodnym mosfetem? Czyżby mało było sprawdzonych schematów z komparatorem + np. przekaźnik?
Pod przekaźnik pompy paliwa.
Przed podmianą aparatu sprawdziłeś pierwsze bezpieczmiki i przekaźnik główny pod maską ?
Sprawdź przekaźnik , opis masz na wieczku z tego co pamiętam.
Zapewne "sklejone" styki przekaźnika grzałki na module sterownika. Ewentualnie, co mało prawdopodobne lecz do sprawdzenia, zwarcie grzałki do masy.
Która pompa spustu czy myjąca? Jeśli spustu -masz wyciek uruchamia się system awaryjny. Jeśli myjąca nie masz właściwej temperatury - sprawdzić moduł czy nie ma pęknięć na lutach przekaźników ewentualnie sprawdzić jak dużo wody pobiera (w zmywarce bosch i siemens jest czujka ciśnieniowa za mało wody i nie załącza grzałki).
Przypuszczam, że winę ponosi przełącznik spryskiwaczy. Sprawdź jeszcze przekaźniki, ale mało prawdopodobne. Pozdrawiam
w puszce bezpiecznikow w przedziale silnika
Ze schematu elektrycznego nie wynika a żeby pompa miała odzielny przekaźnik.
Myślałem jeszcze sprawdzić przekaźniki czy na pewno zwierają tak jak powinny! Przeekaźniki mało prawdopodobne, ale sprawdzić możesz, jak przeanalizujesz ścieśki od złącz obu pomp i kumasz coś z elektroniki to powinieneś wpaść na nowy trop :) co sprawdzić jeszcze skoro na self testach obie pompy drgają, Drganie dla Ciebie nie ma żadnego znaczenia. I...
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
W drzwiach kierowcy masz siłownik master bez siłownika ;) czyli samą wkładkę ze stykami, musisz go zastąpić siłownikiem master a alarm może sterować silnikiem tego siłownika (za pośrednictwem przekaźników).
Idź tropem tych 2Voltów,15 po zapłonie ,17 zasilanie pompy,18zasilanie cewki,16 masa.W EBCM masz przekaźnik główny(przyczyna kłopotu.
Witam mam problem. Nie świecą mi sie światłą pozycyjne przód tył w Matizie. Sprawdzałem bezpieczniki w porządku są. Przekaźniki też. Co może być przyczyną?
Dodam do tekstu, że dużo tematów jest o tym że mogły pójść jakieś styki w kostce stacyjki - a tam w matizie rowniez są tak jakby przekaźniki radia i zapalniczki. Tak tylko dorzucam, może wy coś wiecie więcej na ten temat.
Co do jego działania to chyba by się zgadzało, no teraz tylko trzeba by rozszyfrować numerację zacisków, (jak podłączyć). Dobrze by było sprawdzić na schemacie samochodu, (Matiz, Lanos, Leganza lub Nubira). http://www.inprodus.com.pl/index_ppm.php
szukałem w siec Mało skutecznie! Proszę sprawdzić przycisk rozrusznika, oraz przekaźnik rozrusznika.
1. Nieprawidłowe połączenie fizyczne - bardzo mało prawdopodobne. Światło włącza się/wyłącza 2. Uszkodzony przekaźnik - ponownie mało prawdopodobne z powyższego powodu. 3. Może ??? Jak to sprawdzić? Czy mogę przeflashować go z powrotem do oryginału i jak?
Rozumiem że wykluczyłeś inne przyczyny np.: - przekaźniki - IC2 - tor IR bo wspominałeś tylko: Sprawdzone zostaly obydwa mikoroprzełączniki ,okablowanie , luty . A to za mało by postawić taką diagnozę.
Podczas "świecenia" jednej strony kierunkowskazów, odłącz centralkę alarmu i sprawdź czy usterka ustąpiła.
Nie no nie ma szansy aby coś upalic Najwidoczniej mało widziałeś ;). Sprawdź te schematy.
Niestety nie dałem rady wylutować przekaźnika żeby sprawdzić ,albo za mało czasu bo auto było potrzebne. Oddalem do elektryka i wymienił moduł BCM. Tak mówił. Działa
na szybko aby sprawdzić czy działa to wyciągnąć przekaźnik i w nóżkę 85 włożę CZEROWNY od sygnalizatora następnie CZARNY od sygnalizatora to przewodu w któym pojawi się napięcie po włączeniu świateł mijania czy tak ? Tak. tylko gdzie gdzieś przy manetce, czyli musze rozebrać plastik wokół kierownicy ? Gdzie szukać tego przewodu ? Nie znam Matiza. Musisz...
Faktycznie kapryśny model :) Jeśli pokazuje ci żebyś zamknął drzwi to prawdopodobnie gdzieś brakuje 24V. Sprawdź jeszcze o ile tego nie robiłeś płytkę dystrybucyjną (nie pamiętam jak się nazywa). Jest z tyłu za koszem z elektroniką tak pomiędzy silnikiem a AC DRIVERem. Bardzo często leciały a objawy były przeróżne. I sprawdził bym jeszcze raz AC DRIVER....
Trochę mało wyraźne te zdjęcia ale wygląda na zimny lut (noga przekaźnika niedolutowana do płytki) Zaznaczyłem to miejsce na zdjęciu czerwonym kołem. Odłącz całą lampę od prądu !!!. Sprawdź czy tak jest jak myślę porusz nogę np śrubokrętem czy rusza się nie zależnie od płytki z elektroniką. Jeśli tak to trzeba to miejsce oczyścić,polutować i sprawdzić...
Witam. Bezpiecznik nr. 13. 20 A
czy mogę zastosować kondensator 1,5uF 305V taki jak napisałeś czy musi być na 275V, bo z tego co szukałem i patrzyłem to ten 275V jest bardzo mało dostępny Kondensator na wyższe napięcie możesz spokojnie włożyć, przy okazji sprawdź pozostałe pojemności jesli występują na płycie.
Jeżeli sprawdził jedna i na jednej nie ma iskry to jedna, jeżeli sprawdził wszystkie i na wszystkich nie ma iskry co jest mało prawdopodobna aczkolwiek nie niemożliwe sprawdzić wszystkie cewki Przekaźnik Czujnik wałka/wału
Sam przekaźnik mało prawdopodobne, że się uszkodził. Sprawdzić można to na kilka sposobów. Podłącz do cewki przekaźnika 12V i sprawdź czy jest przejście przez styki gdy ten załapie.Musisz to robić na odpiętym od instalacji. Co do usterki to sprawdź przewody od strony kierowcy od głównych przycisków podnoszenia, i w drzwiach czy się nie poprzecierały....
Szukając po wejściu na cewkę znalazłem te tranzystory ( w mniejszym kółku) sprawdziłem były OK. Jeśli faktycznie sprawdziłeś po ścieżkach, ze to są tranzystory sterujące przekaźnikiem grzałki to sprawdź czy dostają na bazę sterowanie z mikrokontrolera w momencie gdy grzałka ma pracować. No i czy same tranzystory mają zasilanie (kolektor lub emiter)....
Zasilanie TSOP-a - max. 6V. Wówczas kolektor T1 oraz układ CD4017, też w zasadzie powinny być zasilane z tego napięcia. R2 do usunięcia. Możesz go wstawić zamiast R18 (100 om to trochę mało). TSOP sprawdzisz, podpinając między zasilanie Vs i wyjście Vo, diodę świecącą z rezystorem - np. tę z zasilacza.
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Jak podcieknie przez antenę to śniedzieją styki w lampce. Dobra myśl,trzeba to sprawdzić, przede wszystkim czy wogole woda nie przecieka do środka auta. Dodano po 2 Jest jeszcze przekaźnik od tej lampy. Może tam coś nie jest OK. A czy jest jakiś bezpiecznik od tej lampy bo jakoś w opisach nie mogę znaleźć, poza oczywiście tym przekaźnikiem:?::idea:
Pstryknięcie przekaźnika w Xonarach z tej serii chyba zależy od ustawień w sesji nagrywanie, pewności nie mam, nieważne, mało istotne. Odpal Linuxa i sprawdź - jak będzie stabilny to skombinuj dysk i zobacz czy będzie ok na Windows 7. Potem zobaczymy co dalej. Ewentualnie jeszcze wyjmij ją ze slotu, włącz komputer, zamknij system i dopiero podłącz....
Najprościej chyba będzie jeśli znajdziesz podobną (podobnych rozmiarów) maszynę seryjnie produkowaną ,napędzaną przez wałek przekaźnika lub z własnym silnikiem spalinowym. Sprawdzić w katalogu jakie ma zapotrzebowanie na moc z przekaźnika lub jaką ma moc silnik spalinowy i sprawdzić jakie obroty powinien mieć rotor. Wtedy będzie można dobrać silnik...
To że nie ma innego bezpiecznika oprócz sieciowego to nic dziwnego, w mało którym amplitunerze bądź wzmacniaczu stosowane są bezpieczniki na uzwojeniu wtórnym. Odpowiednio dobrany bezpiecznik na pierwotnym jest wystarczający. Czy ten amplituner posiada przekaźnik załączający kolumny? Najpierw sprawdź czy on się załącza (będzie słychać pstryknięcie),...
...ehh dętka jestem ale nie poddam sie. Ale w czym problem? Napisz jakie masz umiejętności, to znajdziemy rozwiązanie dostosowane do tego co umiesz. Jeśli masz kasę, a umiejętności brak w ogóle, to może fabryczny przekaźnik do kontroli napiecia? Jak bardzo mało umiesz i nie masz kasy, to będzie rozwiązanie prymitywne, pracochłonne i nieprecyzyjne,...
Pięknie! Czy mogę go sprawdzić, tak jak zwykły przekaźnik, tj. miernikiem i przy użyciu napięcia z akumulatora, tak jak pokazane jest to na poniższym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=FEXM7y6n... Jeszcze raz wam bardzo dziękuję! Czuję, że jesteśmy już coraz bliżej rozwiązania tego problemu. Dodano po 1 Dzisiaj...
Prawda, to jest formuła, której użyłem. Zapomniałem o 10% wariacji na 230V... i nie pamiętałem dobrze mocy mojej lampy LED, myślałem, że to 40W, ale po sprawdzeniu okazało się, że to 55W, więc 1/2W to zdecydowanie za mało.
Witam mam problem chyba z przekaźnikiem, jakiś czas temu przekraczając 100km/h coś po lewej stronie pyka/skwierczy/pali się w pobliżu bezpieczników i przekaźników, po miesiącu jazdy po mieście gdzie mieście gdzie nie przekraczam raczej 70km/h ten sam odgłos pojawia się już około 60km/h a przy przyśpieszaniu do 80km/h pojawia się dodatkowy przerywany...
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
kiedyś miałem taki sam przypadek,koło akumulatora jest puszka z przekaźnikami,jeden z tych przekaźników jest odpowiedzialny za zapłon,trzeba go wymienić,podoginać złącza pod przekaźnikiem
Troszkę mało widać, ale na pewno jest to wiązka na kolektorze ssący, i domyślam się że ten przekaźnik ma na celu rozłączenie chyba wspólnego plusa wtryskiwaczy. Połącz na próbę te dwa wychodzące z oryginalnej wiązki i odpal. A dalej jeśli to zadziała sprawdź miernikiem czy ma przejścia przed i po podaniu napięcia.
hejka wystapił problem z Matizem...czasem odpapala czase nie, jak mu sie zachce...macie jakies pomysły...wymioniony został filrt paliwa...ale bez zmian...jak myslicie co to moze być...? i jesli ktoś jest zorientowany gdzie jest przekaxźnik od pompy paliwa czy to tylko ten 15a czy jest cjeszcze jakiś inny..proszę o pomoc bo próbowałam już wszystkich...
Ale tam się potrafiło też od strony pompy w zbiorniku wyjarać. Może i coś jest na rzeczy. Będę diagnozował. Dodano po 1 Nie łatwiej tą pompę wyjąć i sprawdzić organoleptycznie? Ok . Może i tak zrobię. Dodano po 2 Rozebrałem, wyciągałem pompę. Wszystko czyste i ładne. Usterka gdzieś pomiędzy przekaźnikiem pompy a pompą. Podłącze pompę na krótko to działa....
Przyszło mi do głowy, żeby uruchomić rozrusznik na krótko... Co tak mogę zepsuć? NIc nie zepsujesz pod warunkiem że zamkniesz styki 30 z 87 . Mało tego sprawdź czego brakuje na cewce przekaźnika sterowania czy zasilania jak nie pali. Każda linia leci z innego modułu będzie jakiś trop. Stawiam na ECM.
W tej sytuacji więcej nie pomogę, nie mam jak. Nie mamy podstawowych narzędzi aby dokonać diagnostyki. Gdyby kolega od lawety miał multimetr albo chociaż próbnik samochodowy... Uszkodzenie przekaźnika BSM łatwo poznać po braku napięcia na bezpieczniku pompy (obydwa styki bezpiecznika) - ale trzeba mieć CZYM to sprawdzić. Brak podawania paliwa można...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów . Ostatnio mam problem z moim matizem bo po przekręceniu kluczyka zaczyna pykać środkowy przekaźnik pod maską i auto nie zapala i nie świeci się check. Ten problem jest opisany w tym linku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... Usterka jest ta sama objawy te same tym bardziej ze wymienialem niedawno...
Osobiście nie szedłbym w takie rozwiązania - tzn. instalację w gwiazdę i rozdzielnię/szafę sterowniczą. Tym bardziej w własnej roboty automatykę (moja próba pochłonęła olbrzymie ilości czasu, a po wymianie pierwszego urządzenia na bezprzewodowe zauważyłem że nie dorównałem nawet małej części gotowym rozwiązaniom). Po podobnej koncepcji (nie miałem instalacji...
odp na pierwsze pytanie w pierwszym poście 1,9 v to mało i sugeruje zwarcie w obwodzie. Po pierwsze moim zdaniem trzeba odłączyć obciążenie i sprawdzić Uzasil (za diodami prostowniczymi) ale jeszcze sprawdziłbym zenerkę (ta nad D1) dodatkowe pytanko co z grzałką i czy sam przekaźnik załącza/ pozdro
Z tym przekaźnikiem to jest tak, że musisz po prostu mieć jakiś i sprawdzić czy w danych warunkach ci odpali. Ten, który wskazał Czesiu z "szerokim" zakresem napięć może nie wystarczyć - napięcie zadziałania >0.8Un. Wartość skuteczna napięcia za prostownikiem jednopołówkowym to tylko 0,5Un, czyli mało, ale jak pisałem - może trafisz akurat na taki który...
Pomiary wykonałem na podstawie tego schematu Wziętego z elektrody czy masz własną książkę z liściem ? Zajrzyj na str 139 i 140, ten opis nie pasuje do tego matiza ? Przekaźniki D i H. Tu opis na pokrywce bezpieczników powinien być wykładnikiem , niby już uruchomiłeś wentylator z pomocą dwóch przekaźników 2 i 3 , ale chciałbym doprecyzować tą kwestię,...
To jest bardzo prosta płytka , masz tu schemat , widok ścieżek i opis wszystkich elementów więc bez problemu można to poskładać . Ten przekaźnik to albo MTD 6 , albo MTWD 12 , musiał bym dokładnie sprawdzić po układzie nóżek bo już nie pamiętam . Z dostaniem orginalnej może być problem bo takich starych prostowników to już dużo chyba nie zostało , a...
chodzi i o przekaźnik w skrzynce bezpieczników oznaczony literką B w instrukcji ?? bo tylko ten sprawdziłem, a jest jeszcze jakis inny ??
Zapomniałem dodać że jest to analiza modułu, a nie jego projekt. Sprawdź jeszcze raz bo taki układ jest mało prawdopodobny, zaczynając od tego że przekaźnik sterowany jest stanem niskim.
Już nawet przekaźnik wymieniłem, tylko ze brak jest napięcia zasilana przekaźnika, mało tego sprawdziłem wszystkie 3 diody i przegrzałem luty bo częstym powodem jest zimny lut. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Jeśli dobrze pamiętam to nigdzie, ori centralny matiza nie ma wystawionych wejść sterujących, także nie podłączysz do nich przekaźników jeśli nie rozbierzesz zamka, a i to nie wiem czy będzie wystarczające. top safe 20 + slave, który cięgnem będzie sterował oryginałem. Chyba że alarmem wysterujesz obecne WSZYSTKIE siłowniki + dodatkowy w drzwiach kierowcy,...
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Głowa pod kierownicę i szukaj zielonego pudełeczka/kostki z trzema przewodami(wygląda jak przekaźnik)
Niedawno naprawiałem taki prostownik. Regulacja prądu jest przełącznikami po stronie pierwotnej przez odczepy. Po wtórnej stronie jest prosta elektronika która ma wyłączać obwód ładowania gdy napięcie na akumulatorze osiągnie wymagany poziom i przełancza na prąd podtrzymujący. Wówczas styki przekaźnika są zrównoleglone rezystorem dużej mocy /ten zielony...
zrób zdjęcie całej tej płytki tak aby było widać jak najwięcej znajdujących się na niej elementów oraz zdjęcie programatora, może być kilka fotek i wyślij mi na priv. Dodano po 57 sprawdziłeś te kabelki brązowy, szary czy mają czyste przejścia do grzałki, oczywiście odłącz te kabelki z jednej i z drugiej strony przed sprawdzeniem. musisz jakoś zdemontować...
Zeby padły dwa przekaźniki (albo styki zespolonego)na raz to mało prawdopodobne.Dlatego myślę że to albo zasilanie klawisza (od stacyjki sprawdzić) albo klawisz albo wspólna masa przekaźników.
No masz rację, pewnie będę musiał go wylutować, zerknąłem na datasheet tego ikcm i zmierzyłem napięcia na wejściu (według tego datasheet wiec może być błędnie) tak czy inaczej napięcie na pinie Vdd to tylko 1.7V, jaki by ten IPM nie był to wydaje mi się stanowczo za mało, dodatkowo napięcie Vb na pinach Vb(u,v,w) to 3V a jak przekaźnik zaskoczy to 9V,...
Mało prawdopodobne żeby triak się zepsuł w ten sposób, mierzyłeś go omomierzem? Ja bym jeszcze sprawdził przekaźniki, ale z twojego opisu enkoder brzmi prawdopodobnie. Możesz się spróbować wpiąć tam z oscyloskopem, ruszyć bramą i zobaczyć jaki sygnał z enkodera dociera. Ewentualnie zobaczyć czy silnik będzie się kręcił bez obciążenia.
Pierwsze co to dodaj diody zabezpieczające do przekaźników, bo po pierwszym wyłączeniu spalą Ci się tranzystory. Przy stabilizatorze daj na wejściu i wyjściu po jednym 100n i jednym 100u. Pamiętaj o włączeniu rezystorów pullup przy dsach, a poza tym można przecież je obsłużyć na jednej linii. Tak reszta schematu wydaje się być ok, chociaż jest trochę...
Przekaźnik to urządzenie elektromechaniczne (chociaż są i półprzewodnikowe), a to jest zwykły tranzystor pracujący jako klucz. Jeżeli miało by to działać, to musisz jeszcze wziąć pod uwagę spadek napięcia na tranzystorze BD135, powiedzmy 0,6 V. Czyli zostało by 2,9 V na diodę zenera... Układ jest strasznie prosty, dlatego ciężko będzie dobrać wszystko...
Skoro na tabliczce jest 12V i zasilasz z 12V to jest prawidłowo. W Bloku N/O jest przetwornica 12V/24V. Załącza ją przekaźnik sterowany z manipulatora, podczas włączania powinieneś słyszeć stuk przyciąganej kotwicy przekaźnika. Jeśli takiego stuknięcia nie ma, to biegunowość zasilania może być nieprawidłowa, lub jest przerwa w obwodzie załączenia. Zmiana...
Tak, potwierdzam. Na W112 na L i R podałem sygnał wejściowy. Wyjścia słuchawkowego nie sprawdzałem, zrobię to po południu, (po powrocie do domu). Ale z tego co widzę, jest to sygnał za wzmacniaczem mocy, więc sytuacja będzie prawdopodobnie taka sama. Nie jestem pewny logiki działania wyciszania Q101, Q102. https://obrazki.elektroda.pl/8570978300_...
Jeśli grzałka sprawna to absolutnie jej nie demontuj. Sprawdź czy podczas pracy zmywarki mikro włącznik znajdujący się między wyprowadzeniami grzałki się załącza (po pobraniu wody powinien być zwarty). Jeśli się załącza to prawdopodobnie przekaźnik w module sterowania/wiązka przewodów jest uszkodzona. Jeśli się nie załącza to albo mikro przełącznik...
Czy przekaźnik był wylutowany z modułu sterującego gdy kolega go sprawdzał? Przeciez post wyżej jest na fotce wylutowany przekaźnik Z tego co wyczytałem w momencie kiedy powinna zacząć grzać grzałka nieznacznie zwiększają sie obroty. Zgadza się, nie da się tego nie zauważyć lub nie usłyszeć podczas obserwacji. Najprawdopodobniej uszkodzony jest procesor....
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Najpierw sprawdź, potem kupuj :) Pod maską są zdaje się takie same przekaźniki, wyjmij jakiś mało istotny i podmień na próbę.
...pierwszy z brzegu, jaki znalazłem BSS138 otwiera się już od 1,5V. Ty nie musisz go mieć w pełni otwartego. A przy 3V to będzie już zapewne wystarczająco otwarty. Przy moich testach to on się już przy około 0,7-0,8V otwierał - akurat szukałem kiedyś coś z kanałem N bardzo czułego :) Osobiście lubię ten tranzystorek i w tym wypadku na pewno się sprawdzi.
Gdyby ktoś szukał takiego przekaźnika to jest w Deawoo Matiz, Nubira, Lanos - przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych. Nr katalogowe 96242630 i 96255633, koszt około 10-20zł
Zauważyłem za to że dwa duże kondensatory 56V 6800 um F są wybrzuszone raczej. Może to one są odpowiedzialne ? Te kondensatory został w spokoju, nic im nie dolega. Czy poza faktem, że nie ma dźwięku amplituner "żyje", to znaczy czy coś pokazuje się na wyświetlaczu? Podłącz jeszcze dla pewności słuchawki i sprawdź czy w nich też nie będzie dźwięku,...
Dużo zmienili, nie ma już osobnego modułu, wszystkim steruje ECU poprzez proste, tanie i mało awaryjne przekaźniki.
Masz popełniony błąd na schemacie. Tak się przekaźnikiem nie steruje tranzystory pnp E do 12V B przez rezystor do procesora który jest zasilany 5V, a aby zatkać tranzystor starczy E12V-B11.3V = EB 0.7V rozważań jest wiele ja ci przedstawię 2 1 małe zmiany Musisz wstawić DIODY ZENERA 7.2V...9.1V w szereg z rezystorem R10...R13 pamiętaj o polaryzacji...
Trzeba zmierzyć pobierany prąd (nie napięcie) pojedynczego przekaźnika przy zasilaniu napięciem 12V bo jak na razie nic nie wiadomo ile prądu pobierają cewki przekaźników. Może też warto sprawdzić na tym zasilaczu 12V 2A ile prądu (A) pobierał cały układ. Zmiana diod w prostowniku nic nie da, bo dla diod krzemowych spadek napięcia wynosi 0,7V. Chyba,...
Witam. Kilka dni temu kupiłem Matiza. Niestety nie działają w nim światła postojowe, mijania, drogowe, oczywiście przód i tył. Światła stop, kierunkowskazy, cofania są OK. Sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika, są OK. Czy może ktoś coś poradzić? Z góry dziękuję.
Pominąłem zupełnie zegar - sprawdziłem probówką gdzie jest faza, a przełącznik wydaje się, że kontaktuje wszystko. Bez zegara działa - regulacja temperatury chyba też działa. Według mnie piekarnik działać będzie bez zegara - ten przekaźnik jest sterowany zegram, skoro zwieranie styków przekaźnik podaje fazę na obwód grzałek to podanie bezpośrednio robi...
Przyczyn może być bardzo wiele choćby spalony bezpiecznik czy przekaźnik. Podałeś za mało informacji...
luty sprawdzone, mostek i kondensatory-tu już moja wiedza się kończy. napięcie na zasilaniu cewki 2v (chyba ciut mało?)
O ile dobrze pamiętam to w matizie po wypięciu czujnika ECM włącza wentylator niezależnie od temperatury. Ten przekaźnik sprawdzałes albo zamieniałeś z innym? Zobacz też co jest na pinach cewki przekaźnika.Powinien być stały plus i masa z ecm na załączenie. Tam gdzie masa możesz zrobić sterowanie z kabiny podając masę włącznikiem, o ile jest plus na...
Na początku sprawdź, czy prąd dochodzi do sygnału ( próbówką albo miernikiem), i czy cyka przekaźnik w skrzynce bezpieczników przy silniku. Jeżeli prąd dochodzi to czasami wystarczy pokręcić trochę śrubką regulacyjną z tyłu sygnału. Miałem tak w Lanosie i pomogło.
Sprawdź przy automacie bramowym co przychodzi na żyłach od domofonu. Piszesz o jakimś napięciu, trochę to mało prawdopodobne, ale kto wie. Jeżeli faktycznie jest tam napięcie, to sprawdź jakie. Wtedy można dać przekaźnik i po problemie.
P.S Dlatego sprawdź dokładnie wszystkie diody w zasilaczu po ich uprzednim wylutowaniu. Coś mi się wydaje, że brakuje im prądu do tego układu 1A to deczko mało. Powodzenia
Mało danych. Moc przenoszona? Przełącznik ma maszcie czy w domu? Sterowany po przewodzie koncentrycznym czy dodatkowym kablem? UC, N czy inne gniazda? Jedno radio, dwie anteny? Może diplexer starczy?
Wymyśliłem sobie ,że wykonam ojcu odcięcie pompy paliwowej w Matizie. Chce zrobić to na przekaźniku i kontraktronie. Nie wiem tylko jak sprawić aby np. całyczas nie trzeba było trzymać magnesu przy kontaktronie (to byłoby bez sensu). 1 przyłożenie zamyka obwód następne otwiera itd. Jak coś takiego zrobić ? Dzięki za odpowiedź
Klikanie przekaźnika oznaczonego na foto nie jest nieprawidłowością, niektóre wersje oprogramowania tak maja (wersje 07, 08 i 09, klikanie usunięte od wersji 10 oznaczonej często jako A003-MASK).
Tak czas jest mozliwy do regulacji od zgaszenia światła i wtedy idzie na tej stałej fazie to ozumie. Ale czy to zadziała jesli kinkiet i gniazdko maja zasilanie z innej fazy. Nie wiem czy tak jest Nie wiem jak jest wykonane załączanie. Jeżeli przez przekaźnik to raczej nie powinno być problemu. Jeżeli w inny sposób to może dojść do zwarcia między fazami....
Miałem podobne podejrzenie, że to może być uszkodzenie przekaźników, dlatego kupiłem taki sam nowy sterownik. Jednak objawy są takie same na obydwu. Pomyślałem więc, że to może silnik, ale on zmienia kierunek jeśli się przełączy JP7, a wiec przekaźniki też ok. Już nie mam pomysłu co sprawdzić jeszcze. Mało prawdopodobne wydaje się, żeby dwa sterowniki...
jezeli podłączyłeś główną gałąz zasilania na żarówce,przy odpiętych pozostałych obwodach i przetwornica nie pracuje,to sprawdz wszystkie elementy przetwornicy(jest ich bardzo mało)
Zajrzyj jeszcze do przekaźników mijania i drogowe mają oddzielne przekaźniki mało prawdopodobnie jest żeby zepsuły się od razu wszystkie ale warto sprawdzić to jest najłatwiejsze. Ale ja bym obstawiał konsole przy kierownicy lub brak łączenia w kostkach przy kierownicy. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji, nie rozwiązują...
Ok. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie ? Z tego co widzę (książka serwisowa) w matizie nie ma ani przekaźnika ani bezpiecznika od pompy paliwa.
Witam. Jak już wyżej pisałem końcówki mocy są ok bo dźwięk jest na wszystkich kanałach ale tylko w momencie wciśnięcia ręcznie przekaźników. Czytałem już sporo o tego typu usterkach ale zastanowiło mnie dlaczego nie przekazuje dźwięku akurat na centralny i surround,dlatego napisałem też tego posta. To są 2 osobne przekaźniki i dlatego mnie to zdziwiło...
Kup jakiekolwiek przekaźniki, byle przełączały prąd rzędu kilku amperów. np: A203 tyco lub siemens (to są dobre jakościowo przekaźniki) pozdrawiam
matiz przekaźnik przekaźnik matiz matiz przekaźnik zapłon
kamera poziome pasek delta sigma blokada połączenie wychodzić
schemat siedzeń peugeot zasilacz astec schemat
Adaptacja czujnika ciśnienia w Seat Leon 2.0 TDI 2017 Pilot nie wyłącza telewizora - diagnostyka i rozwiązania