Głowica zdjęta, to wyjąć misę i odkręcić korbowód, wyjąć tłok,chyba najlepszy sposób na obejrzenie pierścieni.Od razu uszczelniacze zaworowe do wymiany.
Wg mnie głowica w górę i do wymiany uszczelka pod głowicą. Warto też sprawdzić szczelność samej głowicy.
Mieć zdjętą głowicę i nie sprawdzić jej na szczelność to poważny błąd zwłaszcza gdy jest olej w "wodzie". Trzeba pokolei wykluczać podejrzane elementy silnika ale zeby mieć pewność że dany element na 100% jest dobry i szukamy dalej. Zastanawianie się czy może gumki czy chłodniczka czy moze jednak ta głowica jest naprawą czasochłonną.
Spoko chłopaki, pewnie ta używana głowica krzywa jest, albo ma jakieś mikropęknięcia, choć wolałbym się mylić. Mam swoją starą sprawdzę ją na szczelność bo splanowana już jest. Jak się okaże, że jest do d. to mogę splanować ostatnio zakupioną używaną (mam możliwość za friko). Potem sprawdzę tą używkę na szczelność. Jak będę miał pewną głowicę i uszczelkę...
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Widać po zdjeciu pokrywy że olej jest podawany. Co do uszczelnienia to chodziło mi o sprawdzenie szczelności głowicy.
99% uszczelka do wymiany a głowica na sprawdzenie szczelności!
Parę postów wyżej niejaki 4jerry napisał jak sprawdzić zawory na szczelność na zdjętej głowicy.
O boże, dlaczego nie planowałeś głowicy? Dlaczego nie sprawdzałeś szczelności? Klient powiedział, że nie wiąże przyszłości z tym autem? Co za podejście. No to może je zawieźć do złomiarza, a Ty nie rób więcej takich rzeczy. Na pewno zatkany któryś kanał olejowy resztkami uszczelki albo innymi
wymiana pierscieni,uszczelniaczy,,sprawdz też głowicę od razu(szczelność)
A płynu chłodniczego nie ubywa? Jak dla mnie to wygląda na źle wykonaną naprawę, poza tym nie wiadomo w jakim stanie głowica była/jest, chociażby czy sprawdzana była jej szczelność?
Czyli ponownie mam rozebrać głowicę? Trochę to dziwne, bo wszstkie zawory były wyciągane i sprawdzane. Po naprawie głowicy szczelność zaworów była sprawdzana.
z tego co wiem to głowica nie była sprawdzana na szczelność
Witam, mam problem z moją astrą otóż wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pierścienie na tłokach, uszczelniacze zaworów, termostat. Teraz(nie sprawdzałem wcześniej gdyż mieszał się płyn z olejem) po odpaleniu silnika gotuje wodę, wąż za termostatem jest zimny (tak jakby sie nie otwierał termostat) a jest założony nowy(cała obudowa w raz z czujnikiem),...
dobrze sprawdzić czujnik temperatury. albo gdzieś nie szczelność przy zbiorniku z płynem Może przy przelewowym skoro płn nie ucieka Odnośnie czujnika temperatury w tym modelu ASTRY występują trzy czujniki: -jeden czujnik jest w obudowie przykręcanej do głowicy (nad skrzynia biegów) wciskany i jest zabezpieczany zawleczką -drugi czujnik jest w termostacie...
Omyłkowo sklasyfikowałem Twoją Aśkę jako 4 gen.Ale skoro jest to XEP niestety mamy tu podobny problem. Ten silnik bardzo lubi pić olej.A skoro silnik chodzi równo i zauważyłeś swąd przepalanego oleju, najprawdopodobniej nie trzymają Ci pierścienie. Tu najbardziej miarodajny byłby pomiar kompresji na cylindrach lub sprawdzanie szczelności(to już więcej...
glowica byla sprawdzana na szczelnosc. wszystko z nia ok. pompa tez nowa
Głowica na szczelność była sprawdzona? Jak nie to robota od nowa.
Głowica została zdjęta. Uszczelka pod głowicą nosi ślady lekkiego przegrzania jednak to nie ona była powodem mieszania się oleju z płynem chł. Jutro będą sprawdzać głowicę na szczelność więc będę wiedział na 100%.
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
zacząłbym od sprawdzenia szczelności połączeń linii paliwowych, być może w wyniku niestarannego montażu gdzieś się sączy paliwo
Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin. No... Metody za króla świeczka. Mamy XXIw, gniazda obrabiasz na gotowo, bez docierania. Szczelnośc sprawdzasz przyrządem w 2-3s. Autorze a co z cylindrami i tłokami? Ale widać że głowica puszcza.
Kup TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 100ml i wykonaj test, będziesz wiedział czy uszczelka padła.
Jak sprawdzono termostat? Jak sprawdzono pompę? Jak sprawdzono chłodnicę? Po co wymieniano uszczelkę pod głowicą? Czy głowica była na tzw. szczelności? Czy to aby na 100% jest usterka skoro wentylator zbija bez problemu temperaturę?
Szukaj drugiego silnika, albo oddaj ten w dobre ręce, które go uleczą. Wymiana zaworów, po crash'u, bez wymiany prowadnic i obróbki gniazd, to druciarstwo, które w żaden sposób nie ma prawa dać pozytywnego rezultatu. Tak samo ze sprawdzeniem samej głowicy na szczelność. Zamykam - nie widzę szansy powodzenia naprawy.
Głowice dajesz na szczelnośc i wyjdzie. A swoją droga jak mechanik się zna na naprawie to oceni jakość zaworów i gniazd itp.
Miałem kiedyś podobny problem w kadecie ale oleju nie przybywało wymieniłem uszczelkę i dalej ubywało płynu mechanicy radzili planowac głowicę gośc który miał planowac głowicę poradził by sprawdzic szczelnośc głowicy i okazało się że była nieszczelna .nie wiem czy ci to pomoże może koledzy mechanicy coś więcej ci napiszą na ten temat
nieważne ile mają lat kable, jak to jakieś janmory to mogą być nowe a i tak zwykle przebijają a szczelność się samemu sprawdza psikając plakiem po kolektorze ssącym na łączeniu z głowicą i przepustnicą po wierzchu na pracującym silniku, jak obroty się podniosą to tam jest nieszczelność liczników jest od groma https://www.olx.pl/lublin/q-licznik-astr...
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Kolego jeżeli masz odpowietrzony układ chłodzenia i na zimnym silniku poziom płynu jest w granicach normy to po zagrzaniu auta i otwarciu termostatu odkręcając korek od zbiorniczka powinno tylko lekko syknąć i może się podnieść płyn o ok 1-2cm jeżeli wyrzuca go przez wlew od zbiorniczka to są dwa wyjścia: 1 wydmuchana uszczelka pod głowicą( jeżeli zmieniałeś...
Witam Wiem iż problem poruszany był już wiele razy lecz nie znalazłem odp. na moje pytanie Co powoduję iż zbiera się olej w na 3 tłoku ? uszczelka pod głowicą nie wygląda na przepaloną itp. W tych silnikach raczej nie blok i nie pierścienie gdyż olej zbiera podczas postoju a te motory są raczej nie do zdarcia . Jeszcze dziś sprawdzę głowicę pod względem...
Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja...
Witam wszystkich. Samochód to Opel Astra 1.7 TD Isuzu 94r.Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą.Głowica była sprawdzana na szczelność i z planowana,było OK przez 35 tys. km. i znowu zaczęło dymić na niebiesko.Zdemontowałem głowice i okazało się że jest pęknięta.Kupiłem drugą głowice używaną z tym że gołą bez żadnego osprzętu dałem...
raczej chodzi na wszystkie , bo auto powiedzmy że pracuje normalnie ( ale na bardzo niskich obrotach ) nie telepie go . najgorsze jest to ze się dzieje nie zawsze . muszę zobaczyć co do szczelności dolotu bo wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystkie dookoła (kolektory oba). ale co potem jak się odmuli dostaje takiego pałera ze muszę porządnie na...
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Witam ! Przyczyna zupełnie gdzie indziej !!! Zdjąłem głowice sprawdziłem na szczelność i sie okazało że 2 oringi na wtryskiwaczach puszczają wymieniłem wszystkie 4 szt. koszt ok. 10 zł plus sprawdzenia na szczelność 45 zł i wszystko gra. Jak ktoś ma podobny problem to www.auto-szlif.pl Solidna firma najlepsza w Lubelskim. pozdrawiam
jezeli bedzie robiona głowica i zawory to musisz sie liczys z wydatkiem ok 1000zł... demontaz/montaz, oddanie głowicy do servisu, zrobienie zaworów, poroba szczelności a moze i trzeba bedzie ja nieco "liznąć", a to jeszcze pasuje rozrzad zobaczyc i moze wymienic i suma sumarum -1000zł oczywiscie ze mozna to zrobic taniej -tylko JAK to bedzie zrobione...
Żadnych błędów nie ma i wszystkie czujniki sprawne, auto chyba długo stało bo od spodu jest dużo rdzy, ale przewody są całe. Po za tym wymieniana była uszczelka pod głowicą i tłok albo pierścienie zanim auto trafiło do mnie, ciśnienie i szczelność też sprawdziłem. Czy jest możliwość, że jest coś nie tak z wałem bo chyba na nim czyta czujnik.
zebrałem się i wkońcu zaczołem coś z tym robić, zdemontowałem głowice i sprawdziłem szczelność płaszcza wodnego i głowica na szczęście jest szczelna a po uszczelce nic nie było widać, żeby była uszkodzona ale zobaczymy co będzie po złożeniu. A jakby było to samo to mam już odłożoną chłodniczką oleju tak, że napewno dojde do tego w czym tkwi problem...
Ciśnienie sprawdzić na włączonym tak? Podjadę dziś do znajomego mechanika i zobaczę. Wtryski raczej nie ciekną bo nie czuć paliwa pod maską. Kolego rob, według tego schematu przewody zaznaczone 1, 3 to grzałka a 2, 4 sygnał, dobrze kminie? Z tym że 1 to masa grzałki? A który masa czujnika? 2 czy 4? I jeszcze jedno, jak sprawdzić szczelność wydechu od...
Panowie czy ktoś samodzielnie naprawiał taką głowicę? Zrobiłem test szczelności i faktycznie na 4 cylindrze i ew. kilku innych zaworach widać że że benzyna zalana od góry przecieka to jest przyczyna. Teraz pytanie czy wymienić wszystkie zawory koniecznie ? Czy np. wystarczy dotrzeć wszytkie od nowa na paście zaworowej do przylgni w głowicy tak by było...
No ta akurat podmieniłem z dobrze pracującego silnika,remontowałem silnik 2 lata temu,od tego czasu zrobiłem 30 tys km głowica byla ok wtedy,tzn zawory trzymały szczelność i docierałem je dodatkowo. Dzis rano jadąc do pracy pracowal bez zarzutu,później go odpaliłem i juz kulał..am immobilizer w aucie,jesli kupie sterownik bez niego to będzie działał?
Sprawdzałem szczelność głowicy i jest szczelna, ale robokop łapka w górę!!! To jest bardzo ważne!!! Może jescze jakiś pomysł? Dzieki urzytkownikowi piotrek25801 który podesłał mi plik pdf ustaliłem wznios krzywek wałków rozrządu (8,5mm). Dzisiaj pomiary. Co do popychaczy hydraulicznych to czy jest taka opcja żeby pukały tylko w jednym przedziale obrotów...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Po pierwsze - najprawdopodobniej wymieniona przez partacza tylko uszczelka, bez sprawdzenia płaskości czoła głowicy i kontroli szczelności płaszcza wodnego - wywalone w błoto pieniądze na taką naprawę. Dalej - odpięcie akumulatora spowoduje co najwyżej skasowanie pamięci DTC - która po to jest aby można było z niej odczytać zapamiętane usterki, w żadnym...
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem astry F 1.8 8v i mam problem z silnikiem nie pracuje 4 gar. Ciśnienie na tym tłoku jest 11,2 na pozostałych podobnie, jest iskra paliwo dochodzi , świece i przewody po wymianie. Uszczelka pod głowicą wymieniona wraz z zaworami, bo to rzekomo miała być przyczyna tak powiedział mechanik. EGR zaślepiony, szczelność...
Mi równiez wydaje sie ze to rozrząd... ople przeważnie mają układ bez kolizyjny wiec głowicy nie uszkodzisz, a przestawienie o 2 zęby moze przynieśc takie efekty. a tak nawiasem jeżeli robiłeś remont silnika "Dół" to i tak sciągałes głowice... a jeżeli była zdjęta to powinienes ją splanowac i sprawdzić na szczelnośc koszt 50-70 zł ale masz pewnośc ze...
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik. Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic,...
sprawdzić szczelność głowica sprawdzić szczelność głowica nafta szczelność głowica
naped elektryczny roweru związki zawodowe uziemienie szafie
Jak uruchomić Suzuki Bandit 600 bez wiązki elektrycznej? Jednostka sterująca stacyjką w Mercedes-Benz: funkcje i problemy